Poliția din Constanța, acompaniată de jandarmi, a desfășurat în toiul nopții trecute multe acțiuni pentru verificarea respectării normelor în vigoare, în contextul pandemiei.
În jurul orei 23:00, Poliția de la Secția 3 Constanța a fost sesizată, printr-un apel la serviciul de urgență 112, în legătură cu zgomotul care se auzea dintr-un local, situat pe bulevardul Tomis din municipiul Constanța, acuzându-se că acesta ar fi deschis după ora legală, în incită desfășurându-se o petrecere privată. Ajunsă la fața locului, Poliția Municipiului Constanța și jandarmii Inspectoratului de Jandarmi Județean Constanța au constatat faptul că alerta de la 112 era cât se poate de justificată, pentru că într-adevăr în interior se aflau mai multe persoane care participau la o petrecere. Administratorul societății împreună cu alte 11 persoane prezente au fost sancționate contravențional, cu amenzi în valoare totală de 15.000 de lei, potrivit Legii 55/2020.
„Reamintim faptul că desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, este interzisă în perioada stării de alertă. Totodată, este interzisă circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în intervalul orar 23.00 – 05.00, cu excepțiile expres prevăzute de lege”, au precizat reprezentanții IPJ Constanța pentru CTNews.ro.
Mai apoi, în jurul orei 01:00, Poliția de la Secția 2 s-a autosesizat și a descins într-un local situat pe bulevardul Alexandru Lăpușneanu din municipiul Constanța, unde se desfășura o altă petrecere privată, la fața locului fiind prezente nici mai mult, nici mai puțin de 49 de persoane. Administratorul societății și toate persoanele prezente au fost sancționate contravențional cu amendă în valoare totală de 65.000 de lei, potrivit aceleiași legi.
După câștigarea alegerilor, în urma unui scandal cu incursiuni în sediul Biroului Electoral al Sectorului 1 și saci de buletine de vot, Clotilde Armand pare să își fi propus să „crească” propria „caracatiță de voluntari”, care să cuprindă cu tentaculele sale cea mai bogată administrație locală din țară.
Numai că, în vreme ce Gabriela Firea își numea oamenii din partid și apropiații în funcții cheie din Primăria Capitalei și în fruntea companiilor municipale, după spusele lui Nicușor Dan, madame le maire încearcă să disimuleze tentaculele ce cuprind pe zi ce trece cel mai mare buget local din România sub forma unui așa-zis voluntariat.
Persoane care nu au nicio calitate oficială în raport cu administrația locală a Sectorului 1 se prezintă la direcțiile Primăriei din Banu Manta și la instituțiile subordonate acesteia, pretind documente, țin ședințe cu funcționarii și le trasează, verbal, sarcini salariaților pe care îi amenință, în caz de nesupunere, cu furia Doamnei primar.
Un asemenea tentacul a fost devoalat publicului la începutul lunii ianuarie, odată cu scandalul locurilor de parcare de reședință și al cozilor de la sediul ADP Sector 1, din Bulevardul Poligrafiei nr 4.
Ce s-a întâmplat atunci?
Mesajul primit de către deținătorii de locuri de parcare din sectorul 1
Mii de deținători de locuri de parcare de reședință din Sectorul 1 au primit, în luna decembrie, un sms, semnat „Echipa ADP1” prin care li se aducea la cunoștință faptul că înnoirea online a contractelor pentru locurile de parcare se va putea face între 1-10 februarie.
Mesajul mai promitea și gratuitate pentru locurile de parcare de reședință pentru luna ianuarie 2021.
Chestionată de către consilierii locali în legătură cu autorul sms-ului și cu baza legală a acordării gratuității pe luna ianuarie, noul director al ADP1, instalată de către Clotilde Armand, Dumitra Matei, a dat din colț în colț, oferind niște bâlbâieli penibile în loc de răspunsuri clare.
Această comunicare apărea în ciuda faptului că platforma on-line a ADP1, inițiată de pe vremea „ciumei roșii”, ar fi trebuit să devină operațională în prima zi lucrătoare a lunii ianuarie.
În plus, mesajul i-a speriat pe deținătorii de locuri de parcare de reședință, deoarece părea să se bată cap în cap cu anunțul de pe pagina ADP1, conform căruia înnoirea contractelor se putea face, ca și până acum, până la finele lunii martie.
Rezultatul a fost că sute de cetățeni s-au înghesuit, încă de la primele ore ale dimineții de 4 ianuarie dar și în zilele următoare, la sediul ADP1, speriați că și-ar putea pierde locurile de parcare.
Anunț oficial ADP Sector 1
Respectarea regulilor privind distanțarea fizică pentru combaterea pandemiei au trecut pe locul doi, trei, patru etc.
Ziarul de Investigații a intrat în posesia unor probe care demonstrează clar că în spatele haosului creat la ADP Sector 1 se află o persoană privată, fără nicio calitate în raport cu instituția respectivă, unul dintre „voluntarii” lui Clotilde Armand.
Această persoană nu are nicio calitate oficială, dar a solicitat documente ale instituției, a convocat funcționarii la cel puțin două ședințe, în datele de 6 și 13 noiembrie anul trecut, conform minutelor de ședință în posesia cărora ne aflăm.
Personajul, care nu avea nicio calitate oficială, așa cum singur recunoștea în ședința din 13 noiembrie 2020, nu doar că le-a trasat sarcini funcționarilor de la ADP1, dar a întocmit și un buget al instituției în valoare de 8,2 milioane de euro, pe care l-a remis unui salariat al instituției pe data de 14 ianuarie 2021.
„Voluntarul” – ce coincidență, „caracatița din Voluntari” și „voluntarii” lui madam Clotilde – se numește Cornel Bărbuț
Cornel Bărbuț – Foto Facebook-
Întrebată de către consilierii locali, în plină ședință a Consiliului Local, în ce calitate a interferat domnul Bărbuț cu activitatea ADP1, madam le maire a oferit răspunsuri cel puțin derutante, mergând de la a nega faptul că ar cunoaște persoana respectivă, până la a afirma că este unul dintre „voluntarii” domniei sale și că a fost trimis să sprijine activitatea ADP1, unde ar exista o rezistență înverșunată față de digitalizare.
Primărița din Banu Manta a pierdut din vedere, în toiul disputelor cu consilierii locali liberali, faptul că digitalizarea tocmai se înfăptuise la ADP1, prin punerea în funcțiune a platformei online pentru parcările de reședință. Punerea în funcțiune a platformei a fost întârziată cu circa o lună de zile tocmai la presiunile „voluntarului” trimis să sprijine activitatea ADP1 și să lupte pentru a învinge rezistența acerbă la digitalizare.
Din întâmplare, același „voluntar” are o firmă specializată în senzori de parcare, firmă care are contracte cu administrația publică locală a Sectorului 4.
Probabil că madame Clotilde n-a știut nimic despre toate acestea sau, dacă a știut, a omis să le povestească în fața consilierilor locali, așa, ca să nu le încarce memoria…
Dar să revenim la ședințele convocate de către domnul Cornel Bărbuț cu funcționarii de la ADP 1.
Astfel, la „întâlnirea de lucru” din data de 6 noiembrie 2020, care a fost convocată de la orele 16, la sediul ADP Sector 1 au participat Diana Ilie, inspector de specialitate, Adina Năvală, referent, Graziela Dumitru, inspector de specialitate, Andrei Ioan Diță, șef Birou Parcări Publice, Dragoș Hărăbor, inspector de specialitate, Cosmin Horia Datcu, inspector de specialitate, Alin Vieru, director general adjunct, Cornel Bărbuț, „consilier desemnat”, Valentin Tudor, inspector drumuri, Ionuț Tiberiu Caracote, director adjunct.
Atenție! Sintagma de „consilier desemnat” nu se referă la faptul că persoana în cauză ar avea calitatea de consilier local, pe care domnul Bărbuț nu o are, ci la faptul că ar fi consilier voluntar al doamnei primar Clotilde Armand, desemnat să se ocupe de activitatea ADP1.
Într-o „scurtă prezentare autobiografică a activității sale” ținută în fața funcționarilor prezenți, domnul Bărbuț și-a prezentat experiența în „domeniul telecomunicațiilor și a senzorilor de parcare, la care a lucrat prin firma Vegacomp, pe care o deține”, se arată în minuta ședinței .
„Domnia sa și-a manifestat preocuparea pe care o are în domeniul parcărilor și, în special, a senzorilor de parcare. De asemenea, domnul Cornel Bărbuț a mai precizat că, fiind apropiat de familie, doamna primar Clotilde Armand l-a desemnat să se implice în activitatea Administrației Domeniului Public Sector 1, în calitate de reprezentant al dânsei „, mai spune minuta ședinței.
Deci, un” apropiat de familie” al doamnei primar este „desemnat să se implice” în activitatea unei instituții subordonate Primăriei Sectorului 1? Unde este diferența față de „caracatița din Voluntari”? Diferența este că această „caracatiță DE voluntari”, adică alcătuită din așa-ziși voluntari este disimulată mult mai perfid.
„Apropiații” lui madame Clotilde nu sunt numiți în funcții publice, ci încearcă să conducă instituțiile prin presiuni și amenințări, dar fără să își manjească micuțele tentacule, ci punându-i pe alții să semneze.
Și ne întoarcem la „întâlnirea de lucru” din data de 6 noiembrie anul trecut: „În continuare, domnul Cornel Bărbuț a mai menționat că, în USR, există o echipă suport de 17 oameni dedicată domeniului parking, care lucrează de patru ani pentru parcările din Sectorul 1, la această echipă aderând și alte persoane interesate de acest subiect (…) dar că va mai fi o perioadă până când va întra la ADP Sector 1 „, se scrie în minuta ședinței.
Deci, membrii USR urmează să fie angajați la ADP1 pe criteriul apartenenței la partidul primarului Armand? Păi nu asta reproșau USR și Nicușor Dan fostei administrații a Capitalei?
Cornel Bărbuț – Foto Facebook-
” În expunerea activității sale, domnul Cornel Bărbuț a mai spus că, în ultimii 5 ani, a lucrat în zona parcărilor, realizând primul proiect Smart City în Sectorul 4, prin montarea a 126 de senzori de parcare produși de dânsul. De asemenea, domnul Cornel Bărbuț a mai dezvoltat sistemul de parcare, inclusiv pentru orașul Alba Iulia. Pentru următorii 4 ani, din cele trei proiecte pe care le are, domnul Cornel Bărbuț ar vrea să implementeze sistemul de senzori de parcare pentru Sectorul 1. Până când va întra la ADP Sector 1, domnul Cornel Bărbuț a propus să se lucreze împreună cu dânsul „, mai precizează minuta ședinței.
Iată, deci, interesul patrimonial al „voluntarului” Cornel Bărbuț. El urmărește să își vândă senzorii de parcare către administrația locală a Sectorului 1, „apropiat de familie” fiind de primarul Armand. Să fie vorba, oare despre corupție, aici?
Tot din acest paragraf înțelegem de ce domnul „voluntar” elaborează un buget de 8,2 milioane de euro pentru ADP1. Pentru că „se lucrează împreună cu dânsul”, iar bugetul instituției trebuie să fie suficient de mare pentru a cumpăra senzorii de parcare, nu…?
Aceeași minută a „întâlnirii de lucru” ne arăta cât de adâncă este îngerița „voluntarului” în activitatea instituției subordonate Primăriei Sectorului 1: „Domnul Cornel Bărbuț va trimite, în cursul lunii noiembrie, draftul Regulamentul Parcărilor Publice Sector 1, pe care îl va pune și în dezbatere publică pe site-ul Primăriei Sectorului 1”.
Definiția corupției?
În ce calitate întocmește o persoană privată un regulament ce urmează a li se aplica tuturor cetățenilor? Nu este aceasta o atribuție a aparatului de specialitate, a instituției numită ADP Sector 1?
Să trecem la următoarea „întâlnire de lucru”, cea din 13 noiembrie, ora 13, de la camera 98. La ședință iau parte aceleași persoane plus consilierul juridic Valeriu Cernea.
Deja, „voluntarul” se comportă ca un șef al instituției față de care nu are nicio calitate. „Tot domnul Cornel Bărbuț a continuat că vor avea loc săptămânal ședințe pe diferite teme, cu o analiză a activității fiecărui angajat al Biroului Parcări Publice și a stabili ce are de făcut fiecare”, menționează minuta.
Ingerința „voluntarului” în activitatea ADP1 continuă agresiv: „Domnul Cornel Bărbuț i-a cerut domnului Ionuț Tiberiu Caracote inventarul Biroului Parcări Publice, însemnând totalitatea locurilor de parcare, indicatoarele rutiere, cantitățile de vopsea și asfalt, precum și o listă cu toate amplasamentele parcărilor instituțiilor publice din subordinea Primăriei Sectorului 1. De asemenea, domnului Ionuț Tiberiu Caracote i s-au mai solicitat studiile de fezabilitate aflate în lucru pentru unele locații de parcări”.
„Voluntarul” continuă în stilul de vechil pe moșie, dar izbucnește scandalul pentru că funcționarii refuză să pună la dispoziția unei persoane fără nicio calitate documentele solicitate de către „apropiatul de familie” al lui madame Clotilde.
„Domnul Luchian Diaconescu l-a întrebat pe domnul Cornel Bărbuț ce calitate oficială are de a chestiona personalul Administrației Domeniului Public Sector 1 cu privire la aspectele pe care le solicită?
Domnul Cornel Bărbuț a răspuns că are calitatea de consilier al Sectorului 1 desemnat de doamna primar Clotilde Armand pentru serviciul de parcări.
Domnul Luchian Diaconescu l-a întrebat dacă este desemnat printr-un document?
Domnul Cornel Bărbuț a răspuns că o să vină și documentul.
Domnul Luchian Diaconescu l-a întrebat dacă documentul respectiv este referitor la discuția de acum și de data trecută?
Domnul Luchian Diaconescu l-a întrebat pe domnul Cornel Bărbuț aceste lucruri, că să știe cu cine vorbește.
Domnul Valeriu Cernea, în calitate de jurist al ADP1, a intervenit, precizând că este importantă prezentarea unui astfel de document în relația cu orice instituție, în speță față de ADP Sector 1, în sensul prevenirii unor situații neplăcute.
Domnul Cornel Bărbuț a răspuns că dânsul urmează să fie angajat la ADP Sector 1 începând, probabil, din luna ianuarie și că se lucrează în zona asta. Până atunci, așa cum a spus și data trecută, lucrăm în felul acesta.
Domnul Valeriu Cernea a spus că, dacă domnul Cornel Bărbuț nu are ceva scris, ca fiind reprezentant al Primăriei Sectorului 1, angajații ADP Sector 1 sunt expuși penal. În acest sens, domnul Valeriu Cernea l-a rugat insistent pe domnul Cornel Bărbuț să fie îndeplinite condițiile de legalitatea acestor întâlniri, prin obținerea din partea Primăriei a unui document de reprezentare. Domnul Valeriu Cernea a precizat că rolul său este de a securiza personalul ADP Sector 1 în fața instituțiilor justiției. Domnul Valeriu Cernea a insistat ca toată corespondența electronică să se facă prin adresele de e-mail de serviciu.
Domnul Cornel Bărbuț a spus că nu are rost să se mai vorbească pe acest subiect, precizând că, luni, 16 noiembrie, o să prezinte acest document de reprezentare din partea Primăriei Sectorului 1, prin care vom vedea calitatea sa, iar tot departamentul așteaptă până când va întra ca angajat la ADP Sector 1, în luna ianuarie. Deocamdată, a mai adăugat domnul Bărbuț, construim și facem acum și, după aia, intrăm și în legalitate „, se mai arată în minută ședinței.
Iată, deci, cum „voluntarul” lui madame le maire Clotilde recunoaște în mod clar că nu are nicio calitate oficială dar continuă ingerințele în activitatea ADP Sector 1 și presiunile asupra funcționarilor, solicitând documente ale instituției și trasând sarcini angajaților, în mod ilegal.
Toate aceste ședințe, solicitări și presiuni, și simple calități de „apropiat de familie” al primarului Clotilde Armand, coroborate cu interesul patrimonial al „voluntarului”, care spune foarte clar că vrea să își vândă senzorii de parcare către administrația publică locală a Sectorului 1, întrunesc elementele unor infracțiuni de corupție și organele specializate ale statului ar trebui să se sesizeze în acest sens și să cerceteze „caracatița de voluntari” din Sectorul 1.
DNA Constanța a deschis un dosar penal în rem cu scopul de a verifica descărcarea arheologică pentru lărgirea plajelor, aprobată de Ministerul Culturii, scrie G4Media. Vorbim despre a doua etapă a proiectului, cu un buget alocat de 750 milioane de euro. Informația a fost confirmată pentru sursa citată anterior chiar de minister. Pe larg, câteva monede antice ar fi fost descoperite în nisipul excavat în mare.
Lucrările de înnisipare, în stand-by, proiectul ar putea fi oprit
„În acest moment, lucrările de înnisipare din zona Mamaia sunt îngreunate. Există riscul ca, într-un interval de timp scurt, cel mai mare proiect de infrastuctură, ”Reducerea Eroziunii Costiere”, derulat de România pe litoralul românesc, să fie stopat. În aceste condiții, există riscul ca termenul de finalizare a lucrărilor de înnisipare pentru stațiunea Mamaia să fie amânat. Din data de 16 februarie, accesul navei în perimetrul în care se desfășurau lucrările de extragere a nisipului în zona Mamaia a fost interzis de către Direcția Hidrografică Maritimă Constanța și Autoritatea Navală Romănă. Interdicția a fost transmisă prin sistemul radio-naval de către Căpitania Zonală Constanța, Zona restricționată se suprapune peste perimetrele de exploatare derulate în cadrul proiectului Reducerea Eroziunii Costiere faza II (2014-2020) – Lot 2 – Mamaia”, a declarat ANAR pentru G4Media.
DNA a intervenit, după găsirea monedelor antice în nisipul excavat
Procurorii DNA au trimis o solicitare pentru a se interzice accesul oricărui utilaj în zona plajelor „3 Papuci” și „Modern”, zona vizată aflându-se la aproximativ 6 kilometri în larg. În respectivul perimetru, o navă olandeză extrage nisip pentru înnisiparea a 7 kilometri de plajă în nordul stațiunii Mamaia.
„Există riscul ca beneficiarul proiectului, ANAR prin ABADL să suporte costuri suplimentare. Acestea pot fi revendicate de antreprenor, cu o valoare estimată de sute de mii de euro/zi. De asemenea, pot exista sancțiuni financiare pe care România le-ar putea primi din partea UE”, au mai declarat reprezentanții ANAR pentru sursa citată.
Pe de altă parte, Ministerul Culturii a spus că Certificatul de descărcare de sarcină arheologică a fost primit în 2019, de la Direcţia Judeţeană pentru Cultură Constanţa. „Ministerul Culturii a luat la cunoştinţă de faptul că DNA Constanţa efectuează cercetări în cadrul unui dosar privind perimetre de exploatare necesare reducerii eroziunii costiere în Marea Neagră. Nu deţinem date exacte privind efectuarea de cercetări doar pentru o anumită descărcare de sarcină arheologică în perimetrul de exploatare Boskalis. Descărcarea de sarcină arheologică este procedura prin care se confirmă că un teren în care a fost evidenţiat patrimoniul arheologic poate fi redat activităţilor umane curente. În cazul perimetrului de exploatare a firmei Boskalis, a fost emis în anul 2019 un Certificat de descărcare de sarcină arheologică de către Direcţia Judeţeană pentru Cultură Constanţa în baza aprobării de către Comisia Naţională de Arheologie a unui raport arheologic întocmit de către Muzeul de Istorie Naţională şi Arheologie Constanţa”.
Actualul președinte al PSD a criticat astăzi lipsa de reacție a Guvernului în problema minerilor din Vale Jiului, care s-au trezit că nu li se plătesc salariile, astfel că au protestat, inclusiv în subteran. Iar Marcel Ciolacu pare lămurit în privința solicitărilor pe care le au minerii, după un dialog pe care l-a avut cu aceștia. Așa că și-ar dori ca cei cu putere de decizie să facă ceva, mai precis să aplice un act normativ din 2019.
Azi, peste 200 de mineri de la exploatările de cărbune Lupeni, Vulcan şi Livezeni au protestat în faţa sediului administrativ al Minei Lupeni, nemulţumiţi că plata drepturilor băneşti pe luna ianuarie este întârziată, iar două schimburi de la minele Vulcan şi Livezeni s-au solidarizat cu protestatarii și au rămas în subteran.
Ciolacu a fost mai rapid totuși în reacții pe Facebook decât ministrul Economiei, care tocmai ce a anunțat că are soluții după mai multe întâlniri cu reprezentanții sindicatului, în problemă fiind implicat însuși premierul Florin Cîțu, care a reușit să participe la o rundă de discuții.
„Am vorbit mai devreme cu cei din Valea Jiului și am văzut care este starea de spirit a oamenilor. Minerii de la Lupeni, alături de cei din Vulcan și Livezeni, nu cer măriri de salarii, ci doar plata muncii lor. E dreptul lor și sunt alături de ei! Acești oameni nu trebuie umiliți, ei vor doar dialog și să fie tratați cu demnitate și respect pentru munca lor. În 2019, Guvernul PSD a dat OUG 60, care asigura supraviețuirea mineritului în Valea Jiului și locurile de muncă pentru mii de familii. Actualii guvernanți nu fac nimic în afară de a tăia și distruge”, avertiza însă Ciolacu până ca Virgil Popescu să anunțe ce soluții au fost găsite.
Potrivit ministrului Popescu, problemele pe termen scurt vor fi rezolvate cu ajutorul unei ordonanțe de urgență pentru modificarea Legii 200/2006 privind constituirea și utilizarea Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale pentru a putea include și companiile aflate în insolvență. Actul va fi publicat în această seară în Monitorul Oficial și vor fi acoperite plățile salariilor pentru următoarele 3 luni.
„Așa cum am mai spus, am început deja să punem în aplicare o soluție pentru a rezolva problemele de la CEH, dar rezultatele nu se vor vedea peste noapte. Suntem în discuții cu cei de la Comisia Europeană pentru a continua planul de restructurare al CEH. Totodată, prin OUG nr. 200/18.11.2020 pentru modificarea OUG nr. 60/2019, au fost demarate deja discuțiile dintre experți de la ministerul Energiei cu cei de la Consiliul Concurenței, de la Fondul de Mediu, de la ANAF pentru a face reorganizarea CEH, pentru a repune CEH în circuitul economic. Totodată, prin Fondul de Modernizare, vom putea face trecerea graduală, de la producția pe cărbune la energie curată. Nu vom lăsa pe nimeni în urmă, pentru că nu ne dorim ca oamenii de acolo să rămână fără surse de venit”, a precizat ministrul Economiei.
Aproximativ 800 dintre angajații ISU Dobrogea urmează să treacă printr-un proces de reinstruire, acțiunea având ca zi de start vineri, 19 februarie 2021, anunță publicația locală constănțeană CTNews.ro. La reinstruire vor participa angajați ISU din județul Constanța, între cei 800 numărându-se inclusiv personalul dispeceratului.
Angajații ISU vor reîncepe reinstruirea în cursul zilei de astăzi
„Începând cu această dimineață, de la ora 08.30, personalul din Dispeceratul ISU a fost reinstruit cu privire la sistemul aplicabil în domeniul de competență. Totodată, aceste reinstruiri urmează să aibă loc în zilele următoare și în dispeceratele din cadrul celorlalte subunități din cadrul ISU Dobrogea al județului Constanța, iar ulterior vor avea loc reinstruiri cu oameni din operativ, din subunitățile de intervenție privind procedurile operaționale în cazul situațiilor de urgență”, a declarat purtătorul de cuvânt al ISU „Dobrogea”, Anamaria Stoica, pentru sursa menționată anterior.
De asemenea, aceasta a mai spus că decizia ar fi fost luată în urma ordinului emis de inspectoratul general ISU. „„ISU Dobrogea are 954 de angajați din care 800 de oameni lucrează în operativ. Așadar, aproximativ 800 de oameni urmează să fie reinstruiți. Facem mențiunea că personalul inspectoratului era instruit periodic și că această reinstruire, care practic se reaplică de astăzi, este ca urmare a ordinului inspectorului general. (…)Aceștia sunt instruiți lunar, iar colegii din operativ, pompierii, care intervin zilnic în domeniul situațiilor de urgență, fac antrenamente zilnice atunci când nu au intervenții la diverse cazuri”, a mai declarat purtătorul de cuvânt.
Decizia reintruirii personalului vine după ce s-a constatat că timpul de intervenție, însă nici tehnicile de întreținere a mijloacelor de intervenție nu sunt în conformitate cu necesarul, astfel că s-a identificat că pe timpul acțiunii există mai multe disfuncționalități în ceea ce privește conținutul rapoartelor operative, se încalcă norme procedurale privind echiparea personalului la locul intervenției și există superficialitate în îndeplinirea atribuțiilor în domeniul logistic prin neasigurarea menținerii în stare de operativitate a tehnicii de intervenție din dotare.
Cristian Popescu Piedone vine cu vești bune pentru locuitorii Sectorului 5.
Dacă în ședința „fulger” de ieri a Consiliului Local al Sectorului 5 al Capitalei se decidea amânarea rezolvării problemei societății Salubrizare Fapte 5 pentru astăzi, întrucât consiliul se dovedea a fi preocupat mai mult pe politică decât de administrație, astfel comunicarea devenea, la un moment dat, defectuoasă, o nouă ședință a avut loc în cursul după-amiezii de azi, în care s-a discutat despre aceeași problemă urgentă: cine și mai ales cum va ridica gunoiul din Sectorul 5? Astfel, în urma discuțiilor de ieri, în ședința de astăzi s-a anunțat rezolvarea problemei, cu participarea directă a primarului Cristian Popescu Piedone și susținerea unei majorități de consiliu.
Singurul proiect de pe ordinea de zi a ședinței de Consiliu Local al Primăriei Sectorului 5, inițiat de Cristian Popescu Piedone, retras
Reamintim că în urmă cu două zile, Agenția pentru Protecția Mediului București a ridicat autorizația de funcționare pentru Salubrizare Fapte 5, urmând ca, în aceeași zi, edilul Sectorului 5, Cristian Popescu Piedone să convoce o ședință urgentă cu Comitetul Local pentru Situații de Urgență Sector 5. „Am ajuns în punctul în care decontăm greșelile celor din trecut.”, spunea, în cursul zilei de miercuri, Cristian Popescu Piedone.
Ideea era reiterată înclusiv ieri, când, în urma unei discuții în contradictoriu cu unul dintre consilierii de dreapta ai Sectorului 5, primarul sublinia că nu va sta niciodată la aceeași masă cu groparul Sectorului 5, făcând referire la Florea Daniel, fostul primar și autorul moral al situației curente.
Punctul a fost retras de pe ordinea de zi de inițiatorul lui, primarul Cristian Popescu Piedone, însă de data aceasta pentru că, potrivit declarațiilor, situația Salubrizare Fapte 5 s-a echilibrat.
„Vechiul management defectuos a dus la situația actuală.” a spus edilul, punctând pe faptul că nu ar fi existat comunicare în trecut, astfel că actuala administrație nu ar fi știut despre problemele pe care Salubrizare Fapte 5 le are.
„Autorizația nu va mai face obiectul suspendării”, a adăugat acesta, explicând că, în cursul zilei de astăzi, s-au luat măsurile necesare care au dus la suspendarea ridicării autorizației pentru Salubrizare Fapte 5, astfel că începând tot de astăzi se reia preluarea gunoiului din Sectorul 5, cu un efort suplimentar în weekend, pentru a compensa cele câteva zile de inactivitate.
„Îmi cer scuze pentru disconfortul creat și vă promitem că atât timp cât voi fi primar, Salubrizare Fapte 5 și Primăria Sectorului 5 va lucra în interesul dumneavoastră.”, a completat primarul, menționând, de asemenea, că astăzi terenul care a făcut obiectul retragerii autorizației a fost adus la parametri normali.
În plus, Piedone i-a lăudat pe acei consilieri care s-au implicat activ, dar i-a și certat pe cei care „nu pun osul la treabă”, adăugând că cetățenii îi vor taxa la vot data viitoare.
„Vă asigur că aici, pe acest teren, nu se va mai arunca niciun capac de bere, niciun chiștoc de țigară. Tot gunoiul menajer și deșeurile rezultate din construcții vor fi transportate la gropi autorizate. Dacă eu, ca primar, am putut să rezolv în 24 de ore ce nu au reușit alții în 7 luni, înseamnă că vorbim de rea intenție. Nu mai vorbesc de faptul că societatea Salubrizare se află sub patronajul Consiliului Local Sector 5. Chiar dacă momentan problema s-a rezolvat, aceasta rămâne deschisă. Greaua moștenire persistă. Trebuie să fim pregătiți și precauți pentru ca astfel de evenimente să nu se mai întâmple. Dacă va fi nevoie, pentru ca atât societatea Salubrizare Fapte 5 S.A., dar și Consiliul Local să conștientizeze gravitatea situației, vom externaliza serviciile de salubrizare.”, a adăugat ulterior pe Facebook edilul.
La trei săptămâni de la „plantarea” sa în funcția de director executiv al Agenției de Protecția Mediului Galați, Sorin Adrian Pârvu, finul de cununie al liderului PNL Galați, a fost destituit din funcție.
Lui Sorin Adrian Pârvu nu i-au fost de folos principalele atu-uri cu care se laudă pe Facebook, faptul că se „pozase” cu președintele Iohannis și cu Ludovic Orban și că era protejatul nașului său, deputatul PNL George Stângă, președintele Comisiei pentru Mediu şi Echilibru Ecologic din Camera Deputaților.
Pârvu a fost dat jos de la conducerea agenției în urma dezvăluirilor publicate de „Ziarul de Investigații”, atât cu privire la fentarea legii pentru numirea sa în funcția de director executiv, dar și cu privire la faptul că Sorin Adrian Pârvu este cercetat penal de Parchetul de pe lângă Judecătoria Tecuci în dosarul nr 4.801/P/2020, pentru săvârșirea infracțiunii de exploatare ilegală a agregatelor minerale.
Sorin Adrian Pârvu a ajuns șeful specialiștilor de la Agenția de Mediu din Galați după ce a încălcat „Legea Apelor”, una din legile de bază ale protecției mediului.
El a încălcat flagrant prevederile articolului 93 (referitoare la exploatarea ilegală a agregatelor minerale) din Legea 107/1996, „Legea Apelor”, pentru această infracțiune penală riscând o pedeapsă de la un an la 3 ani de închisoare sau o amendă penală de la 40.000 la 70.000 de lei.
Sorin Adrian Pârvu a fost surprins în flagrant în timp ce coordona o excavare de nisip în Lunca Siretului, în zona „Rotunda” de pe teritoriul administrativ al comunei Drăgănești și a susținut că lucrează ca „persoană fizică”, probabil cu scopul de a diminua cuantumul unei eventuale amenzi, care ar fi fost majorată în cazul în care era implicată o firmă. El a semnat documentul în care erau consemnate primele constatări ale polițiștilor, iar tatăl său, sosit mai târziu la locul în care se desfășura excavarea ilegală, a semnat nota de constatare.
Cei doi utilizau nisipul și pietrișul pe care le excavau ilegal la lucrările de construcții pe care le realizau prin intermediul celor două firme ale familiei, SC Snow & Soft Solutions SRL Munteni și Lumih Tehnoroad SRL Munteni.
Pentru că nu putea fi numit la conducerea Agenției de Mediu Galați din cauză cu nu era funcționar public, finul de cununie al liderului PNL Galați a fost angajat la mai multe instituții publice pentru a dobândi acest statut profesional.
Pe 14 decembrie 2020, el devenea angajat al Primăriei Ghidigeni, condusă de primarul PNL Eugen Tăbăcaru. Pe 4 ianuarie 2021, Pârvu a fost detașat de la Primăria Ghidigeni la serviciul din Galați al Agenției Naționale pentru Arii Naturale Protejate, unde a lucrat numai o săptămână, până pe 11 ianuarie.
Pe 25 ianuarie 2021 Sorin Adrian Pârvu a fost numit director executiv al Agenției de Mediu Galați.
Anterior, el ratase oportunitatea de a fi simplu angajat, nu șef, în sistemul de protecția mediului. În septembrie 2019, Agenţia Naţională pentru Arii Naturale Protejate a organizat un concurs pentru ocuparea a 10 posturi de expert. Pârvu a obținut la proba de competențe digitale numai 39 de puncte din 100, a fost declarat „respins” și nu s-a mai prezentat la interviu. Rezultat final: 39 de puncte din 200!
La conducerea APM Galați a fost numită o specialistă, care nu are legături cu politica.
Începând cu data 19 februarie, în funcția de director executiv al Agenției de Protecția Mediului Galați a fost numită interimar Geanina Hanță, care lucrează în cadrul agenției de peste cinsprezece ani.
Este un specialist cu experiență în domeniu, dar și în conducerea agenției. În urmă cu zece ani, când la Galați fusese înființată și o Agenție Regională de Mediu, iar directoarea Carmen Sandu preluase conducerea agenției regionale, Geanina Hanță a fost numită director al Agenției Județene pentru Protecția Mediului Galați. Geanina Hanță nu a cochetat cu vreun partid politic.
Era nevoie de un abuz de putere al deputatului Stângă și de dezvăluirile „Ziarului de Investigații” pentru a fi adoptată o decizie corectă, de numire în funcție a unui specialist?
Dacian Cioloș, copreședintele Alianței USR PLUS, a declarat într-un interviu pentru G4Media că intenționează să candideze la alegerile prezidențiale din 2024. Totodată, acesta a lăsat de înțeles că până atunci vizează și șefia alianței, congresul urmând să aibă loc în toamnă.
Totuși, pentru candidatura la cea mai înaltă funcție din stat mai trebuie „arse” câteva etape, iar pentru o bună percepție a lui Cioloș este nevoie ca marile reforme ale coaliției să aibă rezultate.
„Așa cum stau lucrurile acum, da, îmi pun problema să candidez. Dar într-un an de zile, în doi ani de zile se poate întâmpla ceva cu mine, că percepția publică pozitivă e redusă foarte mult. Sau poate să crească altcineva, și eu sper să crească și alți colegi, care să aibă șanse mai mari. Deci decizia va fi luată atunci, la momentul respectiv de către partid.
Pentru mine mai important decât să discut despre candidatura la prezidențiale este cât vom reuși să punem în aplicare programul ăsta de guvernare. Pentru că eu sunt conștient că dacă nu reușim, dacă ratăm cu programul ăsta de guvernare, nici nu are rost să mai pun problema asta”, a declarat în interviul sus-menționat.
Cât privește cursa pentru șefia alianței, Cioloș a precizat că ar avea mai multă disponibilitate, ca timp, să se ocupe de această funcție, chiar dacă este europarlamentar, făcând o referire la faptul că vicepremierul Dan Barna este prea ocupat. „Pentru că cine se ocupă de partid trebuie să se ocupe și de conducerea partidului și de organizarea lui. Când ești în Guvern sau în Parlament ai și acolo anumite responsabilități, unele sunt mai solicitante decât altele. În săptămânile în care sunt doua-trei zile la Bruxelles sunt și două trei patru zile la București. Poți să fii parlamentar în Parlamentul Național, să fii liderul unui partid la București dar să ai o circumscripție într-un alt județ. Mie îmi ia câteva ore să ajung la Bruxelles și înapoi de la Bruxelles. Deci nu asta e problema”, mai spus Dacian Cioloș.
Relația cu președintele Iohannis
Klaus Iohannis se află deja la al doilea mandat de președinte. Chiar dacă suntem departe de momentul următoarelor alegeri prezidențiale, abia în 2024, fiecare partid ia în calcul un viitor candidat, care să continue calea „trasată” de Iohannis sau să „schimbe macazul”.
Întrebat de G4Media care este relația cu șeful statului, Cioloș a precizat că a păstrat o legătură bună după ce a plecat de la Guvern. „Am fost și în campanii, și dânsul a fost în campanie și a susținut PNL. Acum lucrăm împreună. Chiar și când eram în campanie, discutam pe subiecte legate de România, pentru că eu în Parlamentul European aveam anumite informații, dumnealui altele”, a mai spus liderul PLUS.
Instanța a decis: rămâne valabilă exclusivitatea operatorului de salubrizare Supercom înSectorul 2.
Anunțul a fost făcut de Radu Mihaiu care a explicat că rămâne valabilă exclusivitatea firmei Supercom în Sectorul 2, după ce instanţa s-a pronunţat în procesul privind actul adiţional din contractul cu acest operator de salubrizare.
”Benign și plictisitor”: drumul de la vorbă la faptă
Printr-un mesaj postat pe pagina de Facebook, primarul a venit cu explicații conform cărora Curtea de Apel București s-a pronunțat în procesul privind actul adițional numărul 62 din contractul cu Supercom.
De asemnea, edilul a afirmat că ”sună benign și plictisitor, dar această decizie are implicații majore”.
Execuție, nu discuție
Mai mult, Mihaiu a arătat că primul efect al deciziei este că rămâne valabilă exclusivitatea Supercom în Sectorul 2.
Edilul Sectorului 2 al Capitalei explică că sunt multe argumente pro și contra acestui fapt, dar deciziile judecătorești se execută, nu se discută.
Este nevoie de finalizarea unei noi licitații, orice simpatie sau antipatie ar avea ”conducerea” pentru respectivul operator de salubritate.
De asemenea, decizia are și un alt efect, autoritățile având posibilitatea de a încheia acte adiționale noi, în litera legii.
”Tarifele la care lucrăm acum pot fi incluse în contract, astfel încât noul sistem să fie bătut în cuie. Putem adăuga la planul de curățenie străzile noi sau aleile care nu au fost cuprinse la ultima actualizare, astfel încât să putem igieniza întreg sectorul. Putem corecta anomalii precum costul prohibitiv pentru spălarea străzilor. Putem inclusiv să adăugăm operațiuni noi, dacă avem nevoie.
Nu e o lume perfectă, dar măcar acum știm clar cu ce instrumente lucrăm. Ne vom folosi de ele să actualizăm serviciile de salubrizare, de data aceasta în interesul cetățenilor!”, mai spune Radu Mihaiu.
Gunoiul ascuns sub preș se plătește scump
În cursul anului 2020, în jur de 200 de milioane de lei au plecat de la Primăria Sectorului 2 spre firma Suprercom.
Banii respectivi erau destinați salubrizării și deszăpezirii, dar tot în această suma intra și curățenia stradală, ridicarea gunoiului menajer, ridicarea depozitelor necontrolate (gunoiul menajer aruncat pe stradă, la întâmplare), sortarea și depozitarea gunoiului la groapă.
Matematica arată total diferit pentru anul 2019 când Primăria a plătit pentru serviciile menționate mai sus doar 163 de milioane de lei.
Sectorul 2 a rămas la fel de murdar, poate unul dintre cele mai murdare și neîngrijite sectoare din București, deși taxele rămân taxe.
Se execută, nu se discută: se aplică și la capitolul taxe
Locuitorii Sectorului 2 vor plăti în perioada 1 martie – 1 iunie 2021 o taxă de 10 lei pentru ridicarea gunoiului menajer, apoi pot încheia contracte direct cu firma de salubrizare din Sector, potrivit unei hotărâri aprobat marți de Consiliul Local Sector 2.
Un alt pas interesant: termenul nu mai este același. Consiliul Local a aprobat ca de la 1 martie cetățenii să încheie contracte direct cu firma de salubrizare, însă termenul a fost schimbat deoarece încă nu a fost stabilit tariful pe care trebuie să-l plătească cetățenii care încheie contracte direct cu salubristul.
Există un proiect de hotărâre în acest sens, proiect care se află în dezbatere publică. Persoanele care nu vor încheia contracte cu firma de salubrizare până la 1 iunie vor plăti după această dată o taxă specială, penalizatoare, de 21,50 lei/persoană/lună.
Conducerea Inspectoratului General pentru Situații de Urgență (IGSU) a dispus efectuarea cercetării disciplinare prealabile a trei ofițeri cu funcții de conducere de la nivelul ISU Constanța, precum și sancționarea disciplinară a patru subofițeri, după controlul efectuat la ISU Constanța.
În cazul celor trei ofițeri, gravitatea faptelor săvârșite impune aplicarea unor sancțiuni mai aspre, în corelare cu disfuncțiile create în activitatea instituției. Doi dintre ofițerii în cauză aveau atribuții directe în menținerea în stare de operativitate a tehnicii din dotare. Cel de-al treilea ofițer a manifestat superficialitate în asigurarea pregătirii de specialitate a personalului operativ din subordine la un nivel adecvat îndeplinirii misiunilor din competență și nu a dispus măsuri pentru corectarea disfuncționalităților nici la locul intervenției, unde a fost prezent. Cei patru subofițeri din cadrul ISU Constanța vor fi scanționați pentru nerespectarea normelor privind echiparea la locul intervenției și coordonarea acțiunilor de intervenție.
Comisia de verificare a identificat pe timpul acțiunii mai multe disfuncționalități, în sensul transmiterii și consemnării parțiale ori eronate a timpilor operativi de alertare și de ajungere la locul intervenției, respectiv neutilizarea mijloacelor de comunicații pe care personalul operativ le avea la dispoziție. Consecințele directe ale acestor erori le reprezintă ajungerea cu întârziere a unor resurse la locul intervenției. Astfel, privind momentul alertării forțelor de intervenție reiese că apelul de urgență a fost efectuat la Centrul 112 la ora 09:14:56 de către un locatar al imobilului în care se manifesta incendiul, fiind transferat, după colectarea primelor date, la ora 09:15:51, către agenția Pompieri (dispeceratul ISU Constanța)
Raportul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență
„Coroborând cele două momente orare cu imaginile înregistrate de sistemele de supraveghere video din Detașamentul de Pompieri „Sublocotenent Fripis Marius-Daniel”, rezultă că momentul alertării este 09:16:24, forțele de intervenție începând deplasarea la ora 09:20:14, cu un minut mai mult față de intervalul maxim stabilit prin legislația subsecventă”, mai precizează sursa citată.
Autoscara defectă, nicio solicitare de finanțare de la „centru”
Potrivit raportului s-a constatat că tehnica de intervenție era defectă, în speță autospeciala de intervenție și salvare de la înălțime, dar nici nu au fost solicitat fondurile financiare necesare efectuării reparațiilor și introducerii în timp scurt în stare de operativitate a autospecialei. Asta deși la nivelul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență aceste fonduri erau disponibile.
„Referitor la alertarea autospecialei de intervenție și salvare de la înălțime, întrucât cea existentă în dotarea Detașamentului de Pompieri „Sublocotenent Fripis Marius-Daniel” era defectă și scoasă din intervenție, la eveniment a fost alocată și trimisă o autospecială de intervenție și salvare de la înălțime din cadrul Detașamentului de Pompieri Constanța-Palas. Momentul alertării acestei resurse, deși, potrivit procedurilor operaționale aplicabile, ar fi trebuit să fie foarte apropiat de momentul alertării primelor forțe, nu a fost realizat decât la ora 09:27:43, la circa 11 minute după alertarea autospecialelor din cadrul Detașamentului de Pompieri „Sublocotenent Fripis MariusDaniel””, se arată în raport.
Norme procedurale, încălcate
Pe lângă disfuncționalitățile expuse, Comisia de verificare a mai constatat încălcarea unor norme procedurale privind echiparea personalului la locul intervenției, superficialitate în îndeplinirea atribuțiilor în domeniul logistic prin neasigurarea menținerii în stare de operativitate a tehnicii de intervenție din dotare, respectiv nereguli identificate în asigurarea pregătirii de specialitate a personalului operativ.
Situația de la Constanța aduce schimbări la nivelul țării
În urma situației de la Constanța, începând de vineri, 19 februarie, din ordinul Inspectorului General al Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, în toate unitățile operative subordonate se vor efectua reinstruirea personalului privind aplicarea procedurilor operaționale de intervenție pe tipuri de risc și verificarea stării tehnice și de întreținere a mijloacelor de intervenție.
Reamintim că marți, un incendiu puternic a izbucnit într-un apartament situat la etajul 6 al unui bloc de pe Bulevardul Mamaia din Constanța. Incendiul ar fi pornit de la o lumânare lăsată nesupravegheată.
Europarlamentarul Rareș Bogdan s-a supărat din nou pe tot și pe toate și declară că vrea o lume mai curată și mai bună. O fi aflat de angajări și de proaspete sinecuri, cert e că promite că va face ceva vizavi de ceea ce se întâmplă în sistemul de stat. Vrea criterii de perfomanță, oameni competenți și asigură că nu se va uita la partidul din care vin aceștia.
De această dată, liberalul a analizat sporurile și a ajuns la concluzia că sunt prea mulți angajați, ceea ce îl face să afirme cu tărie că românii trebuie să muncească și în mediul privat. Însă nu a explicat exact cum au procedat colegii săi din noiembrie 2019 încoace, de când PNL e la guvernare.
Din ce detaliază europarlamentarul pe Facebook, din cheltuielie anuale cu salariile, un sfert se duc pe sporuri. Rareș Bogdan mai știe și că sporurile nu au garantat performanța în sistemul de stat.
„Cu siguranța exista o mulțime de oameni care lucrează cu Dedicație și Profesionalism in sistemul public, însă la fel de sigur este ca exista scheme supraîncărcate și taietori de frunza la câini și venituri care nu se justifica in companii de stat sau in cadrul administrației centrale sau a diverselor instituții și agenții guvernamentale. Sincer, așa nu se mai poate. Chiar nu este in regula. Trebuie evaluat și acționat. Stiu ca va fi greu, stiu ca vor urla unii, stiu ca li se va părea unora ca sunt nedreptățiți, însă “statul gras” nu poate continua sa fie încurajat și protejat. Nu vrem invrajbire, dar trebuie sa fim conștienți ca Romania trebuie reformata. Romania trebuie modernizată. Romania trebuie sa meargă mai departe, strict pe baza de profesionalism și criterii de performanța. Este anormal ca de câțiva ani in Romania sa devină dorința suprema a părinților sa își angajeze copiii la o slujba de stat….. sau la Stat. Nu sa devină antreprenori, nu sa lucreze in Companii private locale sau multinaționale, ….la Stat, ca acolo e cald și bine, bănos și securizat totul, fără riscuri și fără criterii de performanța funcționale, cel mult pe hârtie, de cele mai multe ori. Performanța și Profesionalismul trebuie sa primeze, situații precum cele de la Apele Romane m-as bucura sa fie doar niște accidente nefericite și in nici un caz o normalitate. Ele trebuie amendate imediat și cu fermitate. Fără urma de indulgenta!P.S. Și vreau să dispară pilele neroade, indiferent de culoarea politică a angajatorului!!!”, dă asigurări Rareș Bogdan.
După zece ani de așteptări, țara noastră ar putea intra în Spațiul Schengen, zonă de circulație liberă în Europa, conformă cu Acordul de la Schengen.
Statele membre ale acestui spațiu au eliminat sau vor elimina controalele pentru persoane la frontierele dintre ele, astfel încât este (sau va fi) posibilă trecerea frontierei între oricare două asemenea state fără prezentare de acte de identitate și fără opriri pentru control.
Acordul de liberă circulație a fost semnat la 14 iunie 1985 în mica localitate luxemburgheză Schengen.
Primele state care l-au implementat au fost Belgia, Franța, Germania, Luxemburg, Portugalia, Spania și Țările de Jos, care și-au deschis între ele granițele la 26 martie 1995.
Spațiul Schengen: o speranță care depinde de raport favorabil al MCV
La acest moment, țara noastră nu se află în Schengen, iar Florin Cîţu a declarat că România era pregătită să intre în zonă încă din 2011. Cu toate acestea, anul 2021 ar putea produce mult dorita schimbare.
Florin Cîţu a fost întrebat, joi seară, la Digi 24, când va intra România în Schengen şi a declarat: ”Sper că anul acesta, sper”, informează News.ro.
”România este gata să intre în Schengen în 2011. A apărut această discuţie cu MCV-ul. Trebuie să corectăm această problemă anul acesta. Vom face tot ce este posibil să avem un raport favorabil al MCV, după aceea putem să discutăm despre Schengen”, a declarat premierul.
Guvernul a adoptat proiectul de desființare a SIIJ
De asemenea, premierul a mai declarat că schimbările benefice pentru România depind și de desfiinţarea SIIJ, existând un raport favorabil în ceea ce priveşte MCV-ul. Astfel vor continua pentru a adera la zona Schengen chiar de anul acesta.
”Dar repet, depinde de noi. Corectăm ce au stricat pesediştii în Justiţie cât mai repede şi apoi veţi vedea că ne îndreptăm foarte rapid spre zona Schengen”, a adăugat Florin Cîţu.
Ca o ultimă precizare, Cîțu a adăugat că nu este vorba de intrarea în Schengen doar pe cale aeriană, ci din toate punctele de vedere.
Un polițist din cadrul Inspectoratului Județean de Poliție Brașov a fost desemnat câștigător al Galei „Omul anului” din acest an.
Pe numele său Dani Cek,...
Mandat de arestare pentru 30 de zile - este măsura luată de judecători în ceea ce îl privește pe un ofițer angajat al Școlii...
Utilizăm cookie-urile pentru a vă oferi cea mai bună experiență pe site-ul nostru. De asemenea, utilizăm cookie-uri pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, pentru a îmbunătăţi experienţa de navigare si integrarile cu reţele de socializare.DA, ACCEPTPolitica cookies