Cercetat într-un dosar penal pentru fapte de corupție, fostul ministru Costel Alexe a răspuns la întrebarea cea mai spinoasă: va face sau nu un pas în spate? Nu surprinde foarte mult poziția actualului președinte al Consiliului Județean Iași, care, chiar cu „sfatul” președintelui Klaus Iohannis, continuă să își vadă nestingherit de politică și comunicate de presă.
Din punctul său de vedere, acuzațiile procurorilor anticorupție sunt o nimica toată față de obligațiile pe care le-ar avea în calitate de ales, pe următorii 4 ani.
Alexe spune că se gândește la viitor și la ceea ce poate face ca președinte al CJ Iași și lasă să se înțeleagă că va rămâne în funcție până în 2024. Atât timp cât se consideră nevinovat, Costel Alexe nu vede de ce ar face un pas în spate, indiferent care va fi finalitatea dosarului deschis de procurori în urmă cu mai bine de o lună.
„Nu există vreun motiv pentru care eu să mă suspend dintr-o funcţie aleasă. Am fost ales prin vot uninominal de către ieşeni. Ieşenii m-au ales ca eu să aduc dezvoltare judeţului împreună cu echipa de la Consiliul Judeţean. Dacă voi fi trimis în judecată voi proba în faţa judecătorilor ceea ce am spus deja, că sunt nevinovat şi că nu am comis nici o ilegalitate, nici cât am fost ministru, nici înainte şi nici după.
În 2024 şi eu şi ai mei colegi va trebui să dăm dovada măsurii noastre prin ceea ce am făcut, iar eu mi-am luat nişte angajamente în faţa ieşenilor în campania electorală. Sunt convins că în 2024 toate acele angajamente le voi onora”, a spus Costel Alexe într-o conferință de presă, citat de News.ro.
Premierul Florin Cîțu a anunțat că a fost aprobat bugetul pe anul 2021, legea urmând a fi trimisă Parlamentului pentru aprobare. Și, chiar dacă și-a exprimat dorința ca parlamentarii să nu intervină pe ideile sale, social democrații au avertizat deja că au amendamente. În weekend, prim-vicepreşedintele PSD Sorin Grindeanu a anunţat că social-democraţii vor depune „câteva mii” de amendamente la Legea bugetului de stat pe mai multe domenii, în timp ce președintele formațiunii a atras atenția că, în cazul în care nu vor fi adoptate la dezbaterile din Parlament, va depune moţiune de cenzură.
Potrivit Știri pe Surse, Marcel Ciolacu este încrezător că social democrații vor avea succes deoarece a observat că la prima moţiune simplă depusă, cea împotriva lui Vlad Voiculescu, au existat câteva voturi în plus în afară de cele exprimate grupurile parlamentare PSD şi AUR.
„Venim cu aceste amendamente poate în ultima clipă acest guvern îşi dă seama că proiectul de buget cu tăieri şi cu austeritate e o tâmpenie”, și-a exprimat speranța Ciolacu la Antena 3, citat de Știri pe Surse.
Printre amendamentele gândite de PSD la Legea bugetului se numără creșterea alocațiilor și a pensiei minime de la 1 martie, majorarea, de la aceeași dată, a salariilor personalului didactic și ale asistenților sociali din sistemul sanitar la nivele stabilite în legea salarizării pentru anul 2022, vouchere de 400 de euro pentru nașterea fiecarui copil sau construcția a 200 de centre medicale comunitare și 50 de centre de asistență medicală de specialitate.
Fostul colaborator al Securității a devenit „influencer” farmaceutic
La fiecare alegeri parlamentare sau locale Consiliul Național pentru Studierea Arhivelor Securității (CNSAS) ne anunță ce foști „turnători” ai Securității încearcă să devină senatori, deputați sau primari. Alții dețin deja funcții importante, cum ar fi aceea de consilier al președintelui Camerei Deputaților și ne referim aici la perioadele în care pe poziția de al III-lea om în stat erau Liviu Dragnea și Marcel Ciolacu, al căror consilier era fostul deputat PSD Florin Pâslaru, dovedit de CNSAS că a colaborat cu Securitatea. Alți foști „turnători” lucrează în funcții importante prin ministere sau dețin funcții de conducere prin administrația locală și le plătim, pe lângă salariile mari, „normă de hrană” și „sporuri pentru condiții vătămătoare”.
Mai ales în condițiile în care Legea Lustrației a fost un eșec, fiind declarată „neconstituțională” de CCR, a devenit desuetă dorința majorității românilor care au trăit acele vremuri ca foștii „turnători” să rămână o prezență discretă în spațiul public.
Acum, „foștii” sunt peste tot, în administrație, în afaceri și mai nou și prin farmacii.
Un fost „turnător” al Securității a devenit „influencer” prin farmacii
De câteva săptămâni, în calupurile publicitare ale televiziunilor este inserat un clip al cărui personaj principal este un bunic ce se destăinuie că „toate-s scumpe, cred că și de asta îmi crește tensiunea”. Ca să rezolve problema intră într-o farmacie de la care își va lua mai ieftin rețeta pentru hipertensiune.
„Bunicul” din clip se numește Vlad Vasiliu, este actor la Galați, a participat la Revoluţie, a obținut certificat de revoluționar și un hectar de arabil, a fost chiar preşedinte al Ligii Naţionale a Luptătorilor din Decembrie ´89 (LNLD ´89) din Galaţi, dar înainte de toate astea, adică în anii ´80, a fost „turnător” la Securitate.
Replica finală din clip este: „Așa mai pun ceva deoparte pentru nepoțica mea”. Așa e, trebuie să chivernisim și „ceva deoparte” pentru noile generații, dar, mai important decât banii, ar fi să le oferim înțelegerea a ceea ce înseamnă demnitate și a faptului că nu este permis să îți trădezi colegii, prietenii sau oameni pe care nu îi cunoști prea bine, nici măcar într-o societate mutilată din punct de vedere moral, cum era aceea din anii ´80.
Viața bate teatrul! E o „performanță” să fii „turnătorul” Securității – „Răzvan”, dar și „revoluționarul” Vlad Vasiliu
Actorul gălățean Vlad Vasiliu a participat la Revoluţie, devenind preşedinte al Ligii Naţionale a Luptătorilor din Decembrie ´89 Galaţi, iar mai târziu a condus filiala din Galați a Confederației Organizațiilor de Revoluționari (CORD). A primit și „hectarul lui Ilici”, adică un hectar de teren arabil, într-o locație de poveste, pe malul Lacului Zătun. După 1990, şi-a confecţionat o imagine de anticomunist din convingere şi regalist prin vocaţie. Calitatea sa de revoluționar a supraviețuit și primelor verificări ale certificatelor fabricate de celebrul Bebe Ivanovici, certificatul de revoluționar fiindu-i reconfirmat în baza dosarului de preschimare a certificatului nr 10.257/03.11.2004.
Însă, potrivit Deciziei nr 1.405/2007 a CNSAS, Vlad Vasiliu a fost și colaborator al Securităţii. Colaborarea sa cu Securitatea a fost dovedită în 2007, când Secretariatul de Stat pentru Problemele Revoluţionarilor (SSPR) a solicitat la CNSAS verificarea liderilor organizaţiilor de revoluţionari. Pe 17 decembrie 2007, secretarul de stat la SSPR, Nicolae Fesan anunţa la Timişoara că 9 revoluţionari au fost și „turnători”. Primul pe lista SSPR era liderul LNLD ´89 Galaţi, Vlad Vasiliu.
Potrivit CNSAS, acesta si-a turnat colegii din teatru în perioada 1980-1989. Conform Dosarului de Reţea R191550 şi Dosarelor informative nr I42620 şi I49443, actorul Vlad Vasiliu a semnat un angajament cu Securitatea, iar pe 30.09.1980 a devenit oficial colaborator al Securităţii cu numele conspirativ „Răzvan”. Avea misiunea de a furniza informaţii „de interes operativ” din Teatrul Dramatic şi Clubul Tineretului din Galați.
Și-a „turnat” la Securitate prietenii și colegii de scenă
În nota informativă din 21.03.1985, Vlad Vasiliu – „Răzvan” își „turna” o prietenă: „O bună prietenă a ei, măritându-se acum 4 ani cu un redactor de la <<Le Figaro>>, secţia politică, a facilitat familiei scoaterea din ţară a o serie de materiale scrise. (…) Am găsit momentul potrivit să o întreb cum aş putea scoate din ţară o eventuală piesă de teatru. Mi-a relatat că în această vară va veni un medic, prieten cu un oarecare …, din New York, corespondent la <<Vocea Americii>>. (…) Voi fi informat când sosesc persoanele citate”.
În nota din 03.10.1985, „Răzvan” îl turna pe un actor din teatru, oferindu-le securiştilor detalii despre viaţa personală a colegului de scenă: „După 15 septembrie şi-a intensificat drumurile la Bucureşti, întrucât prietena lui a intrat la IATC”. Concluzia CNAS a fost că Vlad Vasiliu a făcut poliţie politică.
Explicație „bombă”! Intră în scenă Farouk, ultimul Rege al Egiptului!
Când a fost descoperită colaborarea sa cu Securitatea, Vasiliu a motivat-o formal, susţinând că era chiar urmărit de securiști pentru că unchiul său era rudă cu Regele Farouk al Egiptului. În concluzie, prin unchiul său și Vasiliu era rudă prin alianță cu Regele Farouk, iar de aici interesul securiștilor de a afla ce se discută la ei în familie!
„Eu având rude în străinătate, sora mamei fiind în Egipt, unchiul meu este neam cu ultimul Rege al Egiptului, Farouk. Sora tatălui meu era fugară în Germania Federală, bunica primea scrisori, tata, militar fiind, trebuia să iasă la raport, iar eu din clasa a V-a am fost chemat la cancelarie să dau declaraţii despre ce ştiu de acasă”, declara Vasiliu pentru cotidianul local, „Viața liberă”. El se jura că n-a „turnat” niciodată: „N-am scris nimic despre nimeni. Le-am spus să caute”.
Ulterior a anunțat că a dat în judecată CNSAS, dar la insistențele presei nu a putut spune niciun număr de dosar, nici instanța la care se judeca procesul său împotriva CNSAS. „Nu ştiu dacă e la Curtea de Apel. Dosarul a fost la Tribunalul Municipiului Bucureşti şi a plecat mai departe”, explica evaziv Vasiliu. Se știe că toate dosarele în care foștii colaboratori au dat în judecată CNSAS au fost judecate de Curtea de Apel București. După ce a mai trecut ceva timp, și-a nuanțat declarațiile:
E o minciună sfruntată. Am dat CNSAS în judecată, CNSAS nu avea nicio vină şi au dat totul pe secretarul nostru de la SSPR, care a dat publicităţii în 2007, la Timişoara, treaba asta. Procesul se amână, pentru că ăla nu mai este secretar de stat, e plecat cu vaca la păscut la Timişoara, că de acolo era. Scoateţi voi că este adevărat şi vă dau pe voi în judecată
Am încercat o nouă căutare pe portalul Tribunalului București și portalul Curții de Apel din București, și nici pe portalul Înaltei Curți de Casație și Justiție nu am găsit niciun proces în care Vlad Vasiliu să fi dat în judecată CNSAS.
Alexandru Paleologu: „Sunt lucruri de care mi-e rușine, dar am libertatea să le recunosc în loc să le ascund”
În România post-decembristă a existat un caz în care nu a fost necesar un proces cu CNSAS pentru limpezirea principalei probleme a celor care au colaborat cu Securitatea, componenta morală. Fostul scriitor, eseist, critic literar și diplomat, Alexandru Paleologu, a fost un exemplu rar în lumea celor care la un moment dat au fost nevoiți să facă pactul cu diavolul. Conu´ Alecu, cum i se spunea, a fost deținut politic, în detenție a fost racolat de Securitate, dar a recunoscut acea colaborare chiar înainte de 1989.
Paleologu a fost arestat pe 8 septembrie 1959, la ora 2 noaptea și dus cu duba la celebra închisoare „Malmaison”. A fost acuzat „uneltire” contra regimului comunist și a fost condamnat la 14 ani de muncă silnică cu confiscarea averii și 7 ani degradare civică. A fost grațiat în 1964.
Alexandru Paleologu a fost unul dintre puținii intelectuali români care au recunoscut de înainte de 1989 că a colaborat cu Securitatea și în primele luni ale lui 1990 a făcut public acest lucru. Mărturia sa a fost publicată în 1995 în volumul de convorbiri „Sfidarea Memoriei”, al cărui autor este Stelian Tănase. Atunci a explicat că racolarea sa ca informator s-a petrecut în închisoare, în 1963, după patru ani de detenție, sub presiunea șantajului, bătăilor și umilințelor. Prin acea mărturie, Paleologu și-a cerut public iertare pentru ceea ce a numit „o obnubilare a inteligenței”.
Fiind invitat al emisiunii „Profesioniștii”, realizată de Eugenia Vodă la televiziunea națională, Alexandru Paleologu mărturisea: „De multe lucruri din viața mea nu sunt mândru deloc, sunt lucruri care mi-aș fi dorit să nu fi existat. Sunt lucruri de care mi-e rușine, dar am totuși libertatea să le recunosc și să le declar în loc să le ascund”.
Vasiliu a fost 10 ani „turnătorul” colegilor de scenă, iar, după 1990, a fost, tot timp de 10 ani, directorul celor pe care i-a „turnat”
Un CV post-decembrist de invidiat
Vlad Vasiliu a fost director al Teatrului Dramatic din Galați în perioada 1990-1991, în anul 2005 și din ianuarie 2006 până în decembrie 2012. A fost director al Teatrului Dramatic „Fani Tardini” timp de 10 ani. Adică tot 10 ani, cât a fost și „turnătorul” la Securitate al colegilor de scenă, din 1980 până în decembrie 1989.
Nu știm dacă le-a cerut iertare colegilor de scenă sau dacă, după modelul lui conu´ Alecu Paleologu, și-a acordat libertatea de a recunoaște acel episod stânjenitor, în loc să îl ascundă.
O variantă de răspuns la această întrebare găsim în CV-ul său de pe site-ul teatrului, în care se prezintă în continuare ca „vicepreşedinte Comitet Revoluţionar Provizoriu al Judeţului Galaţi (F.S.N.) pe probleme de propagandă, culte, cultură, învăţământ” pe 22 decembrie 1989, ca preşedinte L.N.L.D. ’89 Galaţi „din 1993 până în prezent”, amintind și „octombrie 1995 – Organizator al vizitei Reginei Ana în Galaţi”.
Poliția din Constanța, acompaniată de jandarmi, a desfășurat în toiul nopții trecute multe acțiuni pentru verificarea respectării normelor în vigoare, în contextul pandemiei.
În jurul orei 23:00, Poliția de la Secția 3 Constanța a fost sesizată, printr-un apel la serviciul de urgență 112, în legătură cu zgomotul care se auzea dintr-un local, situat pe bulevardul Tomis din municipiul Constanța, acuzându-se că acesta ar fi deschis după ora legală, în incită desfășurându-se o petrecere privată. Ajunsă la fața locului, Poliția Municipiului Constanța și jandarmii Inspectoratului de Jandarmi Județean Constanța au constatat faptul că alerta de la 112 era cât se poate de justificată, pentru că într-adevăr în interior se aflau mai multe persoane care participau la o petrecere. Administratorul societății împreună cu alte 11 persoane prezente au fost sancționate contravențional, cu amenzi în valoare totală de 15.000 de lei, potrivit Legii 55/2020.
„Reamintim faptul că desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, este interzisă în perioada stării de alertă. Totodată, este interzisă circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în intervalul orar 23.00 – 05.00, cu excepțiile expres prevăzute de lege”, au precizat reprezentanții IPJ Constanța pentru CTNews.ro.
Mai apoi, în jurul orei 01:00, Poliția de la Secția 2 s-a autosesizat și a descins într-un local situat pe bulevardul Alexandru Lăpușneanu din municipiul Constanța, unde se desfășura o altă petrecere privată, la fața locului fiind prezente nici mai mult, nici mai puțin de 49 de persoane. Administratorul societății și toate persoanele prezente au fost sancționate contravențional cu amendă în valoare totală de 65.000 de lei, potrivit aceleiași legi.
După câștigarea alegerilor, în urma unui scandal cu incursiuni în sediul Biroului Electoral al Sectorului 1 și saci de buletine de vot, Clotilde Armand pare să își fi propus să „crească” propria „caracatiță de voluntari”, care să cuprindă cu tentaculele sale cea mai bogată administrație locală din țară.
Numai că, în vreme ce Gabriela Firea își numea oamenii din partid și apropiații în funcții cheie din Primăria Capitalei și în fruntea companiilor municipale, după spusele lui Nicușor Dan, madame le maire încearcă să disimuleze tentaculele ce cuprind pe zi ce trece cel mai mare buget local din România sub forma unui așa-zis voluntariat.
Persoane care nu au nicio calitate oficială în raport cu administrația locală a Sectorului 1 se prezintă la direcțiile Primăriei din Banu Manta și la instituțiile subordonate acesteia, pretind documente, țin ședințe cu funcționarii și le trasează, verbal, sarcini salariaților pe care îi amenință, în caz de nesupunere, cu furia Doamnei primar.
Un asemenea tentacul a fost devoalat publicului la începutul lunii ianuarie, odată cu scandalul locurilor de parcare de reședință și al cozilor de la sediul ADP Sector 1, din Bulevardul Poligrafiei nr 4.
Ce s-a întâmplat atunci?
Mesajul primit de către deținătorii de locuri de parcare din sectorul 1
Mii de deținători de locuri de parcare de reședință din Sectorul 1 au primit, în luna decembrie, un sms, semnat „Echipa ADP1” prin care li se aducea la cunoștință faptul că înnoirea online a contractelor pentru locurile de parcare se va putea face între 1-10 februarie.
Mesajul mai promitea și gratuitate pentru locurile de parcare de reședință pentru luna ianuarie 2021.
Chestionată de către consilierii locali în legătură cu autorul sms-ului și cu baza legală a acordării gratuității pe luna ianuarie, noul director al ADP1, instalată de către Clotilde Armand, Dumitra Matei, a dat din colț în colț, oferind niște bâlbâieli penibile în loc de răspunsuri clare.
Această comunicare apărea în ciuda faptului că platforma on-line a ADP1, inițiată de pe vremea „ciumei roșii”, ar fi trebuit să devină operațională în prima zi lucrătoare a lunii ianuarie.
În plus, mesajul i-a speriat pe deținătorii de locuri de parcare de reședință, deoarece părea să se bată cap în cap cu anunțul de pe pagina ADP1, conform căruia înnoirea contractelor se putea face, ca și până acum, până la finele lunii martie.
Rezultatul a fost că sute de cetățeni s-au înghesuit, încă de la primele ore ale dimineții de 4 ianuarie dar și în zilele următoare, la sediul ADP1, speriați că și-ar putea pierde locurile de parcare.
Anunț oficial ADP Sector 1
Respectarea regulilor privind distanțarea fizică pentru combaterea pandemiei au trecut pe locul doi, trei, patru etc.
Ziarul de Investigații a intrat în posesia unor probe care demonstrează clar că în spatele haosului creat la ADP Sector 1 se află o persoană privată, fără nicio calitate în raport cu instituția respectivă, unul dintre „voluntarii” lui Clotilde Armand.
Această persoană nu are nicio calitate oficială, dar a solicitat documente ale instituției, a convocat funcționarii la cel puțin două ședințe, în datele de 6 și 13 noiembrie anul trecut, conform minutelor de ședință în posesia cărora ne aflăm.
Personajul, care nu avea nicio calitate oficială, așa cum singur recunoștea în ședința din 13 noiembrie 2020, nu doar că le-a trasat sarcini funcționarilor de la ADP1, dar a întocmit și un buget al instituției în valoare de 8,2 milioane de euro, pe care l-a remis unui salariat al instituției pe data de 14 ianuarie 2021.
„Voluntarul” – ce coincidență, „caracatița din Voluntari” și „voluntarii” lui madam Clotilde – se numește Cornel Bărbuț
Cornel Bărbuț – Foto Facebook-
Întrebată de către consilierii locali, în plină ședință a Consiliului Local, în ce calitate a interferat domnul Bărbuț cu activitatea ADP1, madam le maire a oferit răspunsuri cel puțin derutante, mergând de la a nega faptul că ar cunoaște persoana respectivă, până la a afirma că este unul dintre „voluntarii” domniei sale și că a fost trimis să sprijine activitatea ADP1, unde ar exista o rezistență înverșunată față de digitalizare.
Primărița din Banu Manta a pierdut din vedere, în toiul disputelor cu consilierii locali liberali, faptul că digitalizarea tocmai se înfăptuise la ADP1, prin punerea în funcțiune a platformei online pentru parcările de reședință. Punerea în funcțiune a platformei a fost întârziată cu circa o lună de zile tocmai la presiunile „voluntarului” trimis să sprijine activitatea ADP1 și să lupte pentru a învinge rezistența acerbă la digitalizare.
Din întâmplare, același „voluntar” are o firmă specializată în senzori de parcare, firmă care are contracte cu administrația publică locală a Sectorului 4.
Probabil că madame Clotilde n-a știut nimic despre toate acestea sau, dacă a știut, a omis să le povestească în fața consilierilor locali, așa, ca să nu le încarce memoria…
Dar să revenim la ședințele convocate de către domnul Cornel Bărbuț cu funcționarii de la ADP 1.
Astfel, la „întâlnirea de lucru” din data de 6 noiembrie 2020, care a fost convocată de la orele 16, la sediul ADP Sector 1 au participat Diana Ilie, inspector de specialitate, Adina Năvală, referent, Graziela Dumitru, inspector de specialitate, Andrei Ioan Diță, șef Birou Parcări Publice, Dragoș Hărăbor, inspector de specialitate, Cosmin Horia Datcu, inspector de specialitate, Alin Vieru, director general adjunct, Cornel Bărbuț, „consilier desemnat”, Valentin Tudor, inspector drumuri, Ionuț Tiberiu Caracote, director adjunct.
Atenție! Sintagma de „consilier desemnat” nu se referă la faptul că persoana în cauză ar avea calitatea de consilier local, pe care domnul Bărbuț nu o are, ci la faptul că ar fi consilier voluntar al doamnei primar Clotilde Armand, desemnat să se ocupe de activitatea ADP1.
Într-o „scurtă prezentare autobiografică a activității sale” ținută în fața funcționarilor prezenți, domnul Bărbuț și-a prezentat experiența în „domeniul telecomunicațiilor și a senzorilor de parcare, la care a lucrat prin firma Vegacomp, pe care o deține”, se arată în minuta ședinței .
„Domnia sa și-a manifestat preocuparea pe care o are în domeniul parcărilor și, în special, a senzorilor de parcare. De asemenea, domnul Cornel Bărbuț a mai precizat că, fiind apropiat de familie, doamna primar Clotilde Armand l-a desemnat să se implice în activitatea Administrației Domeniului Public Sector 1, în calitate de reprezentant al dânsei „, mai spune minuta ședinței.
Deci, un” apropiat de familie” al doamnei primar este „desemnat să se implice” în activitatea unei instituții subordonate Primăriei Sectorului 1? Unde este diferența față de „caracatița din Voluntari”? Diferența este că această „caracatiță DE voluntari”, adică alcătuită din așa-ziși voluntari este disimulată mult mai perfid.
„Apropiații” lui madame Clotilde nu sunt numiți în funcții publice, ci încearcă să conducă instituțiile prin presiuni și amenințări, dar fără să își manjească micuțele tentacule, ci punându-i pe alții să semneze.
Și ne întoarcem la „întâlnirea de lucru” din data de 6 noiembrie anul trecut: „În continuare, domnul Cornel Bărbuț a mai menționat că, în USR, există o echipă suport de 17 oameni dedicată domeniului parking, care lucrează de patru ani pentru parcările din Sectorul 1, la această echipă aderând și alte persoane interesate de acest subiect (…) dar că va mai fi o perioadă până când va întra la ADP Sector 1 „, se scrie în minuta ședinței.
Deci, membrii USR urmează să fie angajați la ADP1 pe criteriul apartenenței la partidul primarului Armand? Păi nu asta reproșau USR și Nicușor Dan fostei administrații a Capitalei?
Cornel Bărbuț – Foto Facebook-
” În expunerea activității sale, domnul Cornel Bărbuț a mai spus că, în ultimii 5 ani, a lucrat în zona parcărilor, realizând primul proiect Smart City în Sectorul 4, prin montarea a 126 de senzori de parcare produși de dânsul. De asemenea, domnul Cornel Bărbuț a mai dezvoltat sistemul de parcare, inclusiv pentru orașul Alba Iulia. Pentru următorii 4 ani, din cele trei proiecte pe care le are, domnul Cornel Bărbuț ar vrea să implementeze sistemul de senzori de parcare pentru Sectorul 1. Până când va întra la ADP Sector 1, domnul Cornel Bărbuț a propus să se lucreze împreună cu dânsul „, mai precizează minuta ședinței.
Iată, deci, interesul patrimonial al „voluntarului” Cornel Bărbuț. El urmărește să își vândă senzorii de parcare către administrația locală a Sectorului 1, „apropiat de familie” fiind de primarul Armand. Să fie vorba, oare despre corupție, aici?
Tot din acest paragraf înțelegem de ce domnul „voluntar” elaborează un buget de 8,2 milioane de euro pentru ADP1. Pentru că „se lucrează împreună cu dânsul”, iar bugetul instituției trebuie să fie suficient de mare pentru a cumpăra senzorii de parcare, nu…?
Aceeași minută a „întâlnirii de lucru” ne arăta cât de adâncă este îngerița „voluntarului” în activitatea instituției subordonate Primăriei Sectorului 1: „Domnul Cornel Bărbuț va trimite, în cursul lunii noiembrie, draftul Regulamentul Parcărilor Publice Sector 1, pe care îl va pune și în dezbatere publică pe site-ul Primăriei Sectorului 1”.
Definiția corupției?
În ce calitate întocmește o persoană privată un regulament ce urmează a li se aplica tuturor cetățenilor? Nu este aceasta o atribuție a aparatului de specialitate, a instituției numită ADP Sector 1?
Să trecem la următoarea „întâlnire de lucru”, cea din 13 noiembrie, ora 13, de la camera 98. La ședință iau parte aceleași persoane plus consilierul juridic Valeriu Cernea.
Deja, „voluntarul” se comportă ca un șef al instituției față de care nu are nicio calitate. „Tot domnul Cornel Bărbuț a continuat că vor avea loc săptămânal ședințe pe diferite teme, cu o analiză a activității fiecărui angajat al Biroului Parcări Publice și a stabili ce are de făcut fiecare”, menționează minuta.
Ingerința „voluntarului” în activitatea ADP1 continuă agresiv: „Domnul Cornel Bărbuț i-a cerut domnului Ionuț Tiberiu Caracote inventarul Biroului Parcări Publice, însemnând totalitatea locurilor de parcare, indicatoarele rutiere, cantitățile de vopsea și asfalt, precum și o listă cu toate amplasamentele parcărilor instituțiilor publice din subordinea Primăriei Sectorului 1. De asemenea, domnului Ionuț Tiberiu Caracote i s-au mai solicitat studiile de fezabilitate aflate în lucru pentru unele locații de parcări”.
„Voluntarul” continuă în stilul de vechil pe moșie, dar izbucnește scandalul pentru că funcționarii refuză să pună la dispoziția unei persoane fără nicio calitate documentele solicitate de către „apropiatul de familie” al lui madame Clotilde.
„Domnul Luchian Diaconescu l-a întrebat pe domnul Cornel Bărbuț ce calitate oficială are de a chestiona personalul Administrației Domeniului Public Sector 1 cu privire la aspectele pe care le solicită?
Domnul Cornel Bărbuț a răspuns că are calitatea de consilier al Sectorului 1 desemnat de doamna primar Clotilde Armand pentru serviciul de parcări.
Domnul Luchian Diaconescu l-a întrebat dacă este desemnat printr-un document?
Domnul Cornel Bărbuț a răspuns că o să vină și documentul.
Domnul Luchian Diaconescu l-a întrebat dacă documentul respectiv este referitor la discuția de acum și de data trecută?
Domnul Luchian Diaconescu l-a întrebat pe domnul Cornel Bărbuț aceste lucruri, că să știe cu cine vorbește.
Domnul Valeriu Cernea, în calitate de jurist al ADP1, a intervenit, precizând că este importantă prezentarea unui astfel de document în relația cu orice instituție, în speță față de ADP Sector 1, în sensul prevenirii unor situații neplăcute.
Domnul Cornel Bărbuț a răspuns că dânsul urmează să fie angajat la ADP Sector 1 începând, probabil, din luna ianuarie și că se lucrează în zona asta. Până atunci, așa cum a spus și data trecută, lucrăm în felul acesta.
Domnul Valeriu Cernea a spus că, dacă domnul Cornel Bărbuț nu are ceva scris, ca fiind reprezentant al Primăriei Sectorului 1, angajații ADP Sector 1 sunt expuși penal. În acest sens, domnul Valeriu Cernea l-a rugat insistent pe domnul Cornel Bărbuț să fie îndeplinite condițiile de legalitatea acestor întâlniri, prin obținerea din partea Primăriei a unui document de reprezentare. Domnul Valeriu Cernea a precizat că rolul său este de a securiza personalul ADP Sector 1 în fața instituțiilor justiției. Domnul Valeriu Cernea a insistat ca toată corespondența electronică să se facă prin adresele de e-mail de serviciu.
Domnul Cornel Bărbuț a spus că nu are rost să se mai vorbească pe acest subiect, precizând că, luni, 16 noiembrie, o să prezinte acest document de reprezentare din partea Primăriei Sectorului 1, prin care vom vedea calitatea sa, iar tot departamentul așteaptă până când va întra ca angajat la ADP Sector 1, în luna ianuarie. Deocamdată, a mai adăugat domnul Bărbuț, construim și facem acum și, după aia, intrăm și în legalitate „, se mai arată în minută ședinței.
Iată, deci, cum „voluntarul” lui madame le maire Clotilde recunoaște în mod clar că nu are nicio calitate oficială dar continuă ingerințele în activitatea ADP Sector 1 și presiunile asupra funcționarilor, solicitând documente ale instituției și trasând sarcini angajaților, în mod ilegal.
Toate aceste ședințe, solicitări și presiuni, și simple calități de „apropiat de familie” al primarului Clotilde Armand, coroborate cu interesul patrimonial al „voluntarului”, care spune foarte clar că vrea să își vândă senzorii de parcare către administrația publică locală a Sectorului 1, întrunesc elementele unor infracțiuni de corupție și organele specializate ale statului ar trebui să se sesizeze în acest sens și să cerceteze „caracatița de voluntari” din Sectorul 1.
DNA Constanța a deschis un dosar penal în rem cu scopul de a verifica descărcarea arheologică pentru lărgirea plajelor, aprobată de Ministerul Culturii, scrie G4Media. Vorbim despre a doua etapă a proiectului, cu un buget alocat de 750 milioane de euro. Informația a fost confirmată pentru sursa citată anterior chiar de minister. Pe larg, câteva monede antice ar fi fost descoperite în nisipul excavat în mare.
Lucrările de înnisipare, în stand-by, proiectul ar putea fi oprit
„În acest moment, lucrările de înnisipare din zona Mamaia sunt îngreunate. Există riscul ca, într-un interval de timp scurt, cel mai mare proiect de infrastuctură, ”Reducerea Eroziunii Costiere”, derulat de România pe litoralul românesc, să fie stopat. În aceste condiții, există riscul ca termenul de finalizare a lucrărilor de înnisipare pentru stațiunea Mamaia să fie amânat. Din data de 16 februarie, accesul navei în perimetrul în care se desfășurau lucrările de extragere a nisipului în zona Mamaia a fost interzis de către Direcția Hidrografică Maritimă Constanța și Autoritatea Navală Romănă. Interdicția a fost transmisă prin sistemul radio-naval de către Căpitania Zonală Constanța, Zona restricționată se suprapune peste perimetrele de exploatare derulate în cadrul proiectului Reducerea Eroziunii Costiere faza II (2014-2020) – Lot 2 – Mamaia”, a declarat ANAR pentru G4Media.
DNA a intervenit, după găsirea monedelor antice în nisipul excavat
Procurorii DNA au trimis o solicitare pentru a se interzice accesul oricărui utilaj în zona plajelor „3 Papuci” și „Modern”, zona vizată aflându-se la aproximativ 6 kilometri în larg. În respectivul perimetru, o navă olandeză extrage nisip pentru înnisiparea a 7 kilometri de plajă în nordul stațiunii Mamaia.
„Există riscul ca beneficiarul proiectului, ANAR prin ABADL să suporte costuri suplimentare. Acestea pot fi revendicate de antreprenor, cu o valoare estimată de sute de mii de euro/zi. De asemenea, pot exista sancțiuni financiare pe care România le-ar putea primi din partea UE”, au mai declarat reprezentanții ANAR pentru sursa citată.
Pe de altă parte, Ministerul Culturii a spus că Certificatul de descărcare de sarcină arheologică a fost primit în 2019, de la Direcţia Judeţeană pentru Cultură Constanţa. „Ministerul Culturii a luat la cunoştinţă de faptul că DNA Constanţa efectuează cercetări în cadrul unui dosar privind perimetre de exploatare necesare reducerii eroziunii costiere în Marea Neagră. Nu deţinem date exacte privind efectuarea de cercetări doar pentru o anumită descărcare de sarcină arheologică în perimetrul de exploatare Boskalis. Descărcarea de sarcină arheologică este procedura prin care se confirmă că un teren în care a fost evidenţiat patrimoniul arheologic poate fi redat activităţilor umane curente. În cazul perimetrului de exploatare a firmei Boskalis, a fost emis în anul 2019 un Certificat de descărcare de sarcină arheologică de către Direcţia Judeţeană pentru Cultură Constanţa în baza aprobării de către Comisia Naţională de Arheologie a unui raport arheologic întocmit de către Muzeul de Istorie Naţională şi Arheologie Constanţa”.
Actualul președinte al PSD a criticat astăzi lipsa de reacție a Guvernului în problema minerilor din Vale Jiului, care s-au trezit că nu li se plătesc salariile, astfel că au protestat, inclusiv în subteran. Iar Marcel Ciolacu pare lămurit în privința solicitărilor pe care le au minerii, după un dialog pe care l-a avut cu aceștia. Așa că și-ar dori ca cei cu putere de decizie să facă ceva, mai precis să aplice un act normativ din 2019.
Azi, peste 200 de mineri de la exploatările de cărbune Lupeni, Vulcan şi Livezeni au protestat în faţa sediului administrativ al Minei Lupeni, nemulţumiţi că plata drepturilor băneşti pe luna ianuarie este întârziată, iar două schimburi de la minele Vulcan şi Livezeni s-au solidarizat cu protestatarii și au rămas în subteran.
Ciolacu a fost mai rapid totuși în reacții pe Facebook decât ministrul Economiei, care tocmai ce a anunțat că are soluții după mai multe întâlniri cu reprezentanții sindicatului, în problemă fiind implicat însuși premierul Florin Cîțu, care a reușit să participe la o rundă de discuții.
„Am vorbit mai devreme cu cei din Valea Jiului și am văzut care este starea de spirit a oamenilor. Minerii de la Lupeni, alături de cei din Vulcan și Livezeni, nu cer măriri de salarii, ci doar plata muncii lor. E dreptul lor și sunt alături de ei! Acești oameni nu trebuie umiliți, ei vor doar dialog și să fie tratați cu demnitate și respect pentru munca lor. În 2019, Guvernul PSD a dat OUG 60, care asigura supraviețuirea mineritului în Valea Jiului și locurile de muncă pentru mii de familii. Actualii guvernanți nu fac nimic în afară de a tăia și distruge”, avertiza însă Ciolacu până ca Virgil Popescu să anunțe ce soluții au fost găsite.
Potrivit ministrului Popescu, problemele pe termen scurt vor fi rezolvate cu ajutorul unei ordonanțe de urgență pentru modificarea Legii 200/2006 privind constituirea și utilizarea Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale pentru a putea include și companiile aflate în insolvență. Actul va fi publicat în această seară în Monitorul Oficial și vor fi acoperite plățile salariilor pentru următoarele 3 luni.
„Așa cum am mai spus, am început deja să punem în aplicare o soluție pentru a rezolva problemele de la CEH, dar rezultatele nu se vor vedea peste noapte. Suntem în discuții cu cei de la Comisia Europeană pentru a continua planul de restructurare al CEH. Totodată, prin OUG nr. 200/18.11.2020 pentru modificarea OUG nr. 60/2019, au fost demarate deja discuțiile dintre experți de la ministerul Energiei cu cei de la Consiliul Concurenței, de la Fondul de Mediu, de la ANAF pentru a face reorganizarea CEH, pentru a repune CEH în circuitul economic. Totodată, prin Fondul de Modernizare, vom putea face trecerea graduală, de la producția pe cărbune la energie curată. Nu vom lăsa pe nimeni în urmă, pentru că nu ne dorim ca oamenii de acolo să rămână fără surse de venit”, a precizat ministrul Economiei.
Aproximativ 800 dintre angajații ISU Dobrogea urmează să treacă printr-un proces de reinstruire, acțiunea având ca zi de start vineri, 19 februarie 2021, anunță publicația locală constănțeană CTNews.ro. La reinstruire vor participa angajați ISU din județul Constanța, între cei 800 numărându-se inclusiv personalul dispeceratului.
Angajații ISU vor reîncepe reinstruirea în cursul zilei de astăzi
„Începând cu această dimineață, de la ora 08.30, personalul din Dispeceratul ISU a fost reinstruit cu privire la sistemul aplicabil în domeniul de competență. Totodată, aceste reinstruiri urmează să aibă loc în zilele următoare și în dispeceratele din cadrul celorlalte subunități din cadrul ISU Dobrogea al județului Constanța, iar ulterior vor avea loc reinstruiri cu oameni din operativ, din subunitățile de intervenție privind procedurile operaționale în cazul situațiilor de urgență”, a declarat purtătorul de cuvânt al ISU „Dobrogea”, Anamaria Stoica, pentru sursa menționată anterior.
De asemenea, aceasta a mai spus că decizia ar fi fost luată în urma ordinului emis de inspectoratul general ISU. „„ISU Dobrogea are 954 de angajați din care 800 de oameni lucrează în operativ. Așadar, aproximativ 800 de oameni urmează să fie reinstruiți. Facem mențiunea că personalul inspectoratului era instruit periodic și că această reinstruire, care practic se reaplică de astăzi, este ca urmare a ordinului inspectorului general. (…)Aceștia sunt instruiți lunar, iar colegii din operativ, pompierii, care intervin zilnic în domeniul situațiilor de urgență, fac antrenamente zilnice atunci când nu au intervenții la diverse cazuri”, a mai declarat purtătorul de cuvânt.
Decizia reintruirii personalului vine după ce s-a constatat că timpul de intervenție, însă nici tehnicile de întreținere a mijloacelor de intervenție nu sunt în conformitate cu necesarul, astfel că s-a identificat că pe timpul acțiunii există mai multe disfuncționalități în ceea ce privește conținutul rapoartelor operative, se încalcă norme procedurale privind echiparea personalului la locul intervenției și există superficialitate în îndeplinirea atribuțiilor în domeniul logistic prin neasigurarea menținerii în stare de operativitate a tehnicii de intervenție din dotare.
Cristian Popescu Piedone vine cu vești bune pentru locuitorii Sectorului 5.
Dacă în ședința „fulger” de ieri a Consiliului Local al Sectorului 5 al Capitalei se decidea amânarea rezolvării problemei societății Salubrizare Fapte 5 pentru astăzi, întrucât consiliul se dovedea a fi preocupat mai mult pe politică decât de administrație, astfel comunicarea devenea, la un moment dat, defectuoasă, o nouă ședință a avut loc în cursul după-amiezii de azi, în care s-a discutat despre aceeași problemă urgentă: cine și mai ales cum va ridica gunoiul din Sectorul 5? Astfel, în urma discuțiilor de ieri, în ședința de astăzi s-a anunțat rezolvarea problemei, cu participarea directă a primarului Cristian Popescu Piedone și susținerea unei majorități de consiliu.
Singurul proiect de pe ordinea de zi a ședinței de Consiliu Local al Primăriei Sectorului 5, inițiat de Cristian Popescu Piedone, retras
Reamintim că în urmă cu două zile, Agenția pentru Protecția Mediului București a ridicat autorizația de funcționare pentru Salubrizare Fapte 5, urmând ca, în aceeași zi, edilul Sectorului 5, Cristian Popescu Piedone să convoce o ședință urgentă cu Comitetul Local pentru Situații de Urgență Sector 5. „Am ajuns în punctul în care decontăm greșelile celor din trecut.”, spunea, în cursul zilei de miercuri, Cristian Popescu Piedone.
Ideea era reiterată înclusiv ieri, când, în urma unei discuții în contradictoriu cu unul dintre consilierii de dreapta ai Sectorului 5, primarul sublinia că nu va sta niciodată la aceeași masă cu groparul Sectorului 5, făcând referire la Florea Daniel, fostul primar și autorul moral al situației curente.
Punctul a fost retras de pe ordinea de zi de inițiatorul lui, primarul Cristian Popescu Piedone, însă de data aceasta pentru că, potrivit declarațiilor, situația Salubrizare Fapte 5 s-a echilibrat.
„Vechiul management defectuos a dus la situația actuală.” a spus edilul, punctând pe faptul că nu ar fi existat comunicare în trecut, astfel că actuala administrație nu ar fi știut despre problemele pe care Salubrizare Fapte 5 le are.
„Autorizația nu va mai face obiectul suspendării”, a adăugat acesta, explicând că, în cursul zilei de astăzi, s-au luat măsurile necesare care au dus la suspendarea ridicării autorizației pentru Salubrizare Fapte 5, astfel că începând tot de astăzi se reia preluarea gunoiului din Sectorul 5, cu un efort suplimentar în weekend, pentru a compensa cele câteva zile de inactivitate.
„Îmi cer scuze pentru disconfortul creat și vă promitem că atât timp cât voi fi primar, Salubrizare Fapte 5 și Primăria Sectorului 5 va lucra în interesul dumneavoastră.”, a completat primarul, menționând, de asemenea, că astăzi terenul care a făcut obiectul retragerii autorizației a fost adus la parametri normali.
În plus, Piedone i-a lăudat pe acei consilieri care s-au implicat activ, dar i-a și certat pe cei care „nu pun osul la treabă”, adăugând că cetățenii îi vor taxa la vot data viitoare.
„Vă asigur că aici, pe acest teren, nu se va mai arunca niciun capac de bere, niciun chiștoc de țigară. Tot gunoiul menajer și deșeurile rezultate din construcții vor fi transportate la gropi autorizate. Dacă eu, ca primar, am putut să rezolv în 24 de ore ce nu au reușit alții în 7 luni, înseamnă că vorbim de rea intenție. Nu mai vorbesc de faptul că societatea Salubrizare se află sub patronajul Consiliului Local Sector 5. Chiar dacă momentan problema s-a rezolvat, aceasta rămâne deschisă. Greaua moștenire persistă. Trebuie să fim pregătiți și precauți pentru ca astfel de evenimente să nu se mai întâmple. Dacă va fi nevoie, pentru ca atât societatea Salubrizare Fapte 5 S.A., dar și Consiliul Local să conștientizeze gravitatea situației, vom externaliza serviciile de salubrizare.”, a adăugat ulterior pe Facebook edilul.
La trei săptămâni de la „plantarea” sa în funcția de director executiv al Agenției de Protecția Mediului Galați, Sorin Adrian Pârvu, finul de cununie al liderului PNL Galați, a fost destituit din funcție.
Lui Sorin Adrian Pârvu nu i-au fost de folos principalele atu-uri cu care se laudă pe Facebook, faptul că se „pozase” cu președintele Iohannis și cu Ludovic Orban și că era protejatul nașului său, deputatul PNL George Stângă, președintele Comisiei pentru Mediu şi Echilibru Ecologic din Camera Deputaților.
Pârvu a fost dat jos de la conducerea agenției în urma dezvăluirilor publicate de „Ziarul de Investigații”, atât cu privire la fentarea legii pentru numirea sa în funcția de director executiv, dar și cu privire la faptul că Sorin Adrian Pârvu este cercetat penal de Parchetul de pe lângă Judecătoria Tecuci în dosarul nr 4.801/P/2020, pentru săvârșirea infracțiunii de exploatare ilegală a agregatelor minerale.
Sorin Adrian Pârvu a ajuns șeful specialiștilor de la Agenția de Mediu din Galați după ce a încălcat „Legea Apelor”, una din legile de bază ale protecției mediului.
El a încălcat flagrant prevederile articolului 93 (referitoare la exploatarea ilegală a agregatelor minerale) din Legea 107/1996, „Legea Apelor”, pentru această infracțiune penală riscând o pedeapsă de la un an la 3 ani de închisoare sau o amendă penală de la 40.000 la 70.000 de lei.
Sorin Adrian Pârvu a fost surprins în flagrant în timp ce coordona o excavare de nisip în Lunca Siretului, în zona „Rotunda” de pe teritoriul administrativ al comunei Drăgănești și a susținut că lucrează ca „persoană fizică”, probabil cu scopul de a diminua cuantumul unei eventuale amenzi, care ar fi fost majorată în cazul în care era implicată o firmă. El a semnat documentul în care erau consemnate primele constatări ale polițiștilor, iar tatăl său, sosit mai târziu la locul în care se desfășura excavarea ilegală, a semnat nota de constatare.
Cei doi utilizau nisipul și pietrișul pe care le excavau ilegal la lucrările de construcții pe care le realizau prin intermediul celor două firme ale familiei, SC Snow & Soft Solutions SRL Munteni și Lumih Tehnoroad SRL Munteni.
Pentru că nu putea fi numit la conducerea Agenției de Mediu Galați din cauză cu nu era funcționar public, finul de cununie al liderului PNL Galați a fost angajat la mai multe instituții publice pentru a dobândi acest statut profesional.
Pe 14 decembrie 2020, el devenea angajat al Primăriei Ghidigeni, condusă de primarul PNL Eugen Tăbăcaru. Pe 4 ianuarie 2021, Pârvu a fost detașat de la Primăria Ghidigeni la serviciul din Galați al Agenției Naționale pentru Arii Naturale Protejate, unde a lucrat numai o săptămână, până pe 11 ianuarie.
Pe 25 ianuarie 2021 Sorin Adrian Pârvu a fost numit director executiv al Agenției de Mediu Galați.
Anterior, el ratase oportunitatea de a fi simplu angajat, nu șef, în sistemul de protecția mediului. În septembrie 2019, Agenţia Naţională pentru Arii Naturale Protejate a organizat un concurs pentru ocuparea a 10 posturi de expert. Pârvu a obținut la proba de competențe digitale numai 39 de puncte din 100, a fost declarat „respins” și nu s-a mai prezentat la interviu. Rezultat final: 39 de puncte din 200!
La conducerea APM Galați a fost numită o specialistă, care nu are legături cu politica.
Începând cu data 19 februarie, în funcția de director executiv al Agenției de Protecția Mediului Galați a fost numită interimar Geanina Hanță, care lucrează în cadrul agenției de peste cinsprezece ani.
Este un specialist cu experiență în domeniu, dar și în conducerea agenției. În urmă cu zece ani, când la Galați fusese înființată și o Agenție Regională de Mediu, iar directoarea Carmen Sandu preluase conducerea agenției regionale, Geanina Hanță a fost numită director al Agenției Județene pentru Protecția Mediului Galați. Geanina Hanță nu a cochetat cu vreun partid politic.
Era nevoie de un abuz de putere al deputatului Stângă și de dezvăluirile „Ziarului de Investigații” pentru a fi adoptată o decizie corectă, de numire în funcție a unui specialist?
Dacian Cioloș, copreședintele Alianței USR PLUS, a declarat într-un interviu pentru G4Media că intenționează să candideze la alegerile prezidențiale din 2024. Totodată, acesta a lăsat de înțeles că până atunci vizează și șefia alianței, congresul urmând să aibă loc în toamnă.
Totuși, pentru candidatura la cea mai înaltă funcție din stat mai trebuie „arse” câteva etape, iar pentru o bună percepție a lui Cioloș este nevoie ca marile reforme ale coaliției să aibă rezultate.
„Așa cum stau lucrurile acum, da, îmi pun problema să candidez. Dar într-un an de zile, în doi ani de zile se poate întâmpla ceva cu mine, că percepția publică pozitivă e redusă foarte mult. Sau poate să crească altcineva, și eu sper să crească și alți colegi, care să aibă șanse mai mari. Deci decizia va fi luată atunci, la momentul respectiv de către partid.
Pentru mine mai important decât să discut despre candidatura la prezidențiale este cât vom reuși să punem în aplicare programul ăsta de guvernare. Pentru că eu sunt conștient că dacă nu reușim, dacă ratăm cu programul ăsta de guvernare, nici nu are rost să mai pun problema asta”, a declarat în interviul sus-menționat.
Cât privește cursa pentru șefia alianței, Cioloș a precizat că ar avea mai multă disponibilitate, ca timp, să se ocupe de această funcție, chiar dacă este europarlamentar, făcând o referire la faptul că vicepremierul Dan Barna este prea ocupat. „Pentru că cine se ocupă de partid trebuie să se ocupe și de conducerea partidului și de organizarea lui. Când ești în Guvern sau în Parlament ai și acolo anumite responsabilități, unele sunt mai solicitante decât altele. În săptămânile în care sunt doua-trei zile la Bruxelles sunt și două trei patru zile la București. Poți să fii parlamentar în Parlamentul Național, să fii liderul unui partid la București dar să ai o circumscripție într-un alt județ. Mie îmi ia câteva ore să ajung la Bruxelles și înapoi de la Bruxelles. Deci nu asta e problema”, mai spus Dacian Cioloș.
Relația cu președintele Iohannis
Klaus Iohannis se află deja la al doilea mandat de președinte. Chiar dacă suntem departe de momentul următoarelor alegeri prezidențiale, abia în 2024, fiecare partid ia în calcul un viitor candidat, care să continue calea „trasată” de Iohannis sau să „schimbe macazul”.
Întrebat de G4Media care este relația cu șeful statului, Cioloș a precizat că a păstrat o legătură bună după ce a plecat de la Guvern. „Am fost și în campanii, și dânsul a fost în campanie și a susținut PNL. Acum lucrăm împreună. Chiar și când eram în campanie, discutam pe subiecte legate de România, pentru că eu în Parlamentul European aveam anumite informații, dumnealui altele”, a mai spus liderul PLUS.
Instanța a decis: rămâne valabilă exclusivitatea operatorului de salubrizare Supercom înSectorul 2.
Anunțul a fost făcut de Radu Mihaiu care a explicat că rămâne valabilă exclusivitatea firmei Supercom în Sectorul 2, după ce instanţa s-a pronunţat în procesul privind actul adiţional din contractul cu acest operator de salubrizare.
”Benign și plictisitor”: drumul de la vorbă la faptă
Printr-un mesaj postat pe pagina de Facebook, primarul a venit cu explicații conform cărora Curtea de Apel București s-a pronunțat în procesul privind actul adițional numărul 62 din contractul cu Supercom.
De asemnea, edilul a afirmat că ”sună benign și plictisitor, dar această decizie are implicații majore”.
Execuție, nu discuție
Mai mult, Mihaiu a arătat că primul efect al deciziei este că rămâne valabilă exclusivitatea Supercom în Sectorul 2.
Edilul Sectorului 2 al Capitalei explică că sunt multe argumente pro și contra acestui fapt, dar deciziile judecătorești se execută, nu se discută.
Este nevoie de finalizarea unei noi licitații, orice simpatie sau antipatie ar avea ”conducerea” pentru respectivul operator de salubritate.
De asemenea, decizia are și un alt efect, autoritățile având posibilitatea de a încheia acte adiționale noi, în litera legii.
”Tarifele la care lucrăm acum pot fi incluse în contract, astfel încât noul sistem să fie bătut în cuie. Putem adăuga la planul de curățenie străzile noi sau aleile care nu au fost cuprinse la ultima actualizare, astfel încât să putem igieniza întreg sectorul. Putem corecta anomalii precum costul prohibitiv pentru spălarea străzilor. Putem inclusiv să adăugăm operațiuni noi, dacă avem nevoie.
Nu e o lume perfectă, dar măcar acum știm clar cu ce instrumente lucrăm. Ne vom folosi de ele să actualizăm serviciile de salubrizare, de data aceasta în interesul cetățenilor!”, mai spune Radu Mihaiu.
Gunoiul ascuns sub preș se plătește scump
În cursul anului 2020, în jur de 200 de milioane de lei au plecat de la Primăria Sectorului 2 spre firma Suprercom.
Banii respectivi erau destinați salubrizării și deszăpezirii, dar tot în această suma intra și curățenia stradală, ridicarea gunoiului menajer, ridicarea depozitelor necontrolate (gunoiul menajer aruncat pe stradă, la întâmplare), sortarea și depozitarea gunoiului la groapă.
Matematica arată total diferit pentru anul 2019 când Primăria a plătit pentru serviciile menționate mai sus doar 163 de milioane de lei.
Sectorul 2 a rămas la fel de murdar, poate unul dintre cele mai murdare și neîngrijite sectoare din București, deși taxele rămân taxe.
Se execută, nu se discută: se aplică și la capitolul taxe
Locuitorii Sectorului 2 vor plăti în perioada 1 martie – 1 iunie 2021 o taxă de 10 lei pentru ridicarea gunoiului menajer, apoi pot încheia contracte direct cu firma de salubrizare din Sector, potrivit unei hotărâri aprobat marți de Consiliul Local Sector 2.
Un alt pas interesant: termenul nu mai este același. Consiliul Local a aprobat ca de la 1 martie cetățenii să încheie contracte direct cu firma de salubrizare, însă termenul a fost schimbat deoarece încă nu a fost stabilit tariful pe care trebuie să-l plătească cetățenii care încheie contracte direct cu salubristul.
Există un proiect de hotărâre în acest sens, proiect care se află în dezbatere publică. Persoanele care nu vor încheia contracte cu firma de salubrizare până la 1 iunie vor plăti după această dată o taxă specială, penalizatoare, de 21,50 lei/persoană/lună.
În ultimii ani, Uniunea Europeană a construit un discurs public obsesiv despre siguranță alimentară, sănătate publică și protecția consumatorului. În paralel, aceiași decidenți au...
Un moment de tranziție pentru administrația Bucureștiului
Depunerea jurământului de către Ciprian Ciucu în funcția de primar general al Capitalei marchează începutul unei etape administrative...
După o lipsă de câțiva ani din PNL, partid pe care l-a și condus, Ludovic Orban ar putea renunța la partidul pe care l-a...
Utilizăm cookie-urile pentru a vă oferi cea mai bună experiență pe site-ul nostru. De asemenea, utilizăm cookie-uri pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, pentru a îmbunătăţi experienţa de navigare si integrarile cu reţele de socializare.DA, ACCEPTPolitica cookies