3.8 C
București
duminică, 28 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 999

Ghinea, dispus la o „colaborare” cu PSD

Sursă foto: CristianGhinea.ro

Proaspăt revenit de la Bruxelles, ministrul Fondurilor Europene, Cristian Ghinea a vorbit despre știrile care circulă de jur-împrejurul său, cu bătaie lungă spre PSD, cei care nu s-au abținut nicio secundă să critice demersurile ministrului, cu privire la vestitul PNRR (Planul Național de Redresare și Reziliență).

Geoană își primește cadourile înapoi. Ceasurile de la Vanghelie, înapoi la proprietar

Cristian Ghinea, ministrul Fondurilor Europene, despre știrile care circulă, în acest moment

Amintind de o știre „aparută pe surse” potrivit căreia Comisia Europeană ar fi cerut Guvernului să meargă în Parlament cu PNRR, ministrul Ghinea spune că nici măcar n-ar fi fost nevoie de o asemenea ceriță, de vreme ce și-ar fi arătat de la bun disponibilitatea de a merge. „Nu a fost nevoie să ne ceară, am tot spus că sunt dispus să merg în Parlament. Comisia Europeană a întrebat cu îngrijorare când va ratifica România acest tratat dar nu intră în detalii despre procesul intern”.

Mai mult, ministrul a mai adăugat că așteaptă, în continuare, observații tehnice pe conținut, „deci ce anume vrea PSD să discutăm, să vorbim, sunt dispus să avem acesta discuție. Altfel, răspunsul nostru a fost că avem un refuz de participare din partea opoziției și a rămas să se dea niște telefoane la dl Ciolacu să accepte acest proces de ratificare care este absolut normal în fiecare tara”, a mai spus ministrul Ghinea astăzi.

Ce spunea PSD, cu câteva ore în urmă

Cu câteva ore în urmă, PSD, prin liderul Marcel Ciolacu, scria pe Facebook că Planul Național de Redresare și Reziliență este departe de a fi gata. „Am discutat din nou, astăzi, cu vicepreședintele executiv al Comisiei Europene, Frans Timmermans, despre problemele din PNRR și propunerile pe care le are Partidul Social Democrat pentru a rezolva această criză.Comisia Europeană a dat dreptate PSD și l-a trimis pe Cîțu să prezinte planul în Parlament. Așadar, Cîțu trebuie să lase minciunile și să se apuce serios de treabă. Guvernanții nu pot ascunde eșecul vizitei de la Bruxelles! Nu au venit înapoi cu un plan finalizat. De exemplu, sunt tăieri importante pentru autoritățile locale și pe zona de educație. Iar, cea mai mare problemă este că nu au reușit să convingă executivul european că vor fi în stare să implementeze planul până în 2026”, a scris Marcel Ciolacu, pe pagina sa de Facebook, informație care a stârnit interesul opiniei publice, astfel încât Cristian Ghinea s-a văzut astăzi nevoit să dea explicații.

Geoană își primește cadourile înapoi. Ceasurile de la Vanghelie, înapoi la proprietar

Mircea Geoană / Foto: preluare B1TV

În urma condamnării lui Marian Vanghelie, în mod ironic, Mircea Geoană are motiv de bucurie. Nu neaparat pentru „necazul” fostului său coleg de partid, ci datorită faptului că acesta poate, în sfârșit, să-și recupereze ceasurile primite de la Marian Vanghelie, în perioada de glorie a celui din urmă.

Instanța a dispus ridicarea sechestrului și restituirea celor trei ceasuri primite de la Vanghelie de Mircea Geoană

Astfel, odată cu marea condamnare a lui Vanghelie, instanța a decis inclusiv returnarea anumitor bunuri, printre care și cele trei ceasuri primite de fostul lider PSD, actual nume important în NATO, Mircea Geoană.

„În temeiul art. 397, alin. 3 C.pr.pen. raportat la art. 255 C.pr.pen., dispune restituirea bunurilor menţionate în ordonanţa emisă la 25.05.2015 de către procuror (vol. 72, filele 6-11) către intimatul Geoană Mircea – Dan şi ridicarea sechestrului asigurator instituit asupra lor”, se arată în hotărârea instanţei, potrivit Digi24.

Vanghelie, condamnat pentru mită de 30 de milioane de euro

În dosarul în cauză, în anul 2015, procurorii DNA au pus sechestru pe cadourile primite de Geoană de la Vanghelie, oamenii legii fiind de părere că ceasurile ar fi fost achiziționate din bani „murdari”.

La rândul lui, Mircea Geoană declara pentru Digi24, la vremea respectivă, că nu avea habar de faptul că acele ceasuri ar fi fost cumpărate din mite, adăugând că nu le-a purtat niciodată. „Am aflat și eu cu surprindere. N-aveam de unde să știu ce e înăuntru. Ca dovadă că sunt neatinse le-am adus înapoi. Am aflat și eu apoi de valoarea lor”, spunea, la vremea respectivă, Mircea Geoană, potrivit sursei citate anterior.

Marian Vanghelie a fost condamnat astăzi la 11 ani și 8 luni de închisoare cu executare pentru fapte de corupție. Fostul primar al Sectorului 5 are la dispoziție 10 zile pentru a contesta decizia instanței, cu toate că, în eventualitatea în care va constesta, are șanse extrem de mici ca să mai schimbe ceva.

De menționat că pedepsele cu executare se pot transforma, la apel, în unele cu suspendare numai dacă „infractorul” a „încasat” o pedeapsă mai mică de 3 ani.

Muncitori români în Germania, prinși cu teste Covid-19 false

Preluare foto: DW

Potrivit publicației Bild, o serie de muncitori români care lucrează în agricultură în Germania, mai exact o treime dintre aceștia, ar fi prezentat un test Covid-19 negativ la sosirea în țară, însă s-au dovedit a fi, în realitate, infectați. „Negativ în țara de origine, brusc pozitiv în Germania? Aparent este o fraudă îndrăzneață. Așa-numiții intermediari oferă muncitorilor români rezultate negative. Acestea sunt oferite pe traseu pentru echivalentul a 10 euro”, a declarat Jochen Loy, informează Știri Diaspora.

Muncitori români, testați negativ în România, pozitiv în Germania

Preoții catolici din Germania sfidează Vaticanul

Nu se știe exact dacă acești muncitori români au fost fraudați de „băieții deștepți” care le-au vândut teste ieftine și neconforme, ori sunt părtași acestei șmecherii, însă ceea ce se știe este că mai bine de o treime dintre cei ce ajung în Germania se dovedesc a fi infectați. „Muncitorii care sosesc intră în carantină imediat și vin pe teren doar după două teste negative”, spune Joachim Peckl de la departamentul de Sănătate din Nurnberg, potrivit sursei citate anterior. „Trebuie să-i verificăm ca să evităm răspândirea noului coronavirus printre cetățenii din Nurnberg”, a mai spus acesta, adăugând că muncitorilor români li se permite accesul în țară doar în anumite intervale, pe rând, astfel încât toți cei care intră în carantină să aibă timp să fie testați și verificați.

Italia a eliminat jumătate de milion de conturi de TikTok

Rețeaua socială sprecializată în „partajarea de videoclipuri” TikTok a eliminat peste 500.000 de conturi din Italia, în urma unei sesizări făcute de autoritățile care monitorizează protecția datelor, relatează TechCrunch.

Potrivit acestuia, în perioada 9 februarie – 21 aprilie, peste 12,5 milioane de italieni au fost rugați să confirme că au vârsta de peste 13 ani, vârsta „minimă legală” pentru a avea cont deschis pe rețelele de socializare, indifent de numele pe care îl poartă. De altfel, o măsură bună, având în vedere că cei mici pot cădea cel mai ușor pradă.

Poliția din Germania a destructurat o rețea uriașă de pornografie infantilă

Autoritatea de reglementare a precizat că TikTok a eliminat peste 500.000 de utilizatori, deoarece „probabil” aveau sub 16 ani; aproximativ 400.000 pentru că au declarat o vârstă sub 13 și 140.000 prin ceea ce DPA descrie ca „o combinație de instrumente de moderare și raportare” implementate în cadrul aplicației. Totodată, rețeaua TikTok a acceptat să ia o serie de măsuri suplimentare pentru a-și consolida capacitatea de a detecta și bloca utilizatorii minori – inclusiv dezvoltarea potențialelor instrumente de Inteligență Artificială pentru a-l ajuta să identifice când copiii folosesc serviciul.   

„Prioritatea principala a TikTok este protejarea confidențialității și siguranței utilizatorilor noștri, în special a utilizatorilor noștri mai tineri. În urma unei înțelegeri cu Garante (n.r. autoritatea italiană pentru protecția datelor), vom testa măsuri suplimentare pentru a ne asigura că numai utilizatorii cu vârsta de cel puțin 13 ani utilizează TikTok”, a declarat Alexandra Evans, șefa Departamentului pentru siguranța copiilor din cadrul TikTok, potrivit sursei menționate.

Totodată, Evans a precizat că au fost luate măsuri de vârf din industrie pentru promovarea siguranței tinerilor pe această rețea, printre acestea numărându-se setarea conturilor la privat în mod implicit pentru utilizatorii cu vârsta sub 16 ani și permiterea părinților să își conecteze contul la adolescent prin intermediul Family Pairing.

De altfel, atât părinții, cât și experții sunt de părere că nu există o „linie de sosire” în privința siguranței în „www”, motiv pentru care este este necesară, în mod continuu, o evaluare și îmbunătățire a „politicilor, proceselor și sistemelor” pentru ca cei mai mici să nu se expună sau să fie expuși, mai mult decât trebuie, capcanelor din mediul online.

Fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg are Signal

Oil Terminal Constanța, dată în judecată de sindicat

Oil Terminal
Oil Terminal

Pe portalul Bursei de Valori București, conducerea Oil Terminal Constanța a postat informarea cu privire la darea în judecată de către Sindicatul Oil Terminal, relatază presa locală Ziua de Constanța.  Potrivit acestei informări, Societatea Oil Terminal S.A. le aduce la cunoștință actionarilor și investitorilor că în data de 12.05.2021 s-a primit la sediul societății cererea de chemare în judecată care face obiectul dosarului nr. 3281/118/2021 aflat pe rolul Tribunalului Constanța prin care reclamantul, Sindicatul Oil Terminal S.A., solicită instanței să pronunțe o hotărâre prin care să oblige părâta Oil Terminal S.A. la înregistrarea la ITM Constanta a Actului Adițional la Contractul Colectiv de Muncă prin care partile au convenit acordarea unor majorări salariale începand cu 1 iulie 2021 sub rezerva aprobarii Bugetului de Venituri și Cheltuieli (BVC) în forma propusă.

Totodată se precizează faptul că acționarii companiei nu au aprobat varianta de BVC care cuprindea majorările salariale invocate de către sindicaliști, „ci varianta de BVC care cuprindea doar reîntregire a salariilor aferentă majorărilor acordate în 2020, prin urmare negocierile dintre părţi au fost reluate. Dosarul nu are încă termen de judecată, Oil Terminal SA va proceda la efectuarea tuturor demersurilor procedurale care se impun în această speţă”, a anunţat compania pe Bursa de Valori Bucureşti (BVB), citată de Ziua de Constanța.

Sindicatul cerea o creștere de 4%

Reamintim că la 29 aprilie anul acesta a avut loc, la poarta societății un protest spontan prin care angajații spuneau că sunt nemulțumiți că ministrul economiei nu a aprobat bugetul care prevedea, pe lângă altele, și creșterea salariilor cu 4% anul ăsta pentru angajați. Totodată la 26 aprilie 2021, membrii Sindicatului din cadrul Societății Oil Terminal SA din Constanța au protestat la Ministerul Energiei pentru același motiv.

Operatorul portuar Oil Terminal (simbol bursier OIL) a încheiat primul trimestru din acest an cu un profit net de 6,3 milioane lei, în creştere cu 57%, şi o cifră de afaceri de 47,8 milioane lei, cu 3,1 milioane lei mai mult decât în perioada similară din 2020, se arată raportul financiar al companiei, potrivit Ziarul Financiar.

Compania, cu 108 milioane de lei capitalizare, are acționariat majoritar de stat, fiind controlată în proporţie de 59,62% de statul român prin Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, în timp ce Sebastian Valentin Dumitrescu deţine 16,7% din capitalul social. De la începutul anului, acţiunile au înregistrat o scădere de 1,3% pe fondul unui rulaj de 1,9 milioane de lei arată datele BVB. Oil Terminal are 940 angajaţi.

Administratorii Oil Terminal, asigurați cu un milion de euro

Vanghelie, condamnat pentru mită de 30 de milioane de euro

Fostul primar al Sectorului 5, Marian Vanghelie a fost condamnat, joi, la 11 ani și 8 luni cu executare, pentru fapte de corupție, relatează G4Media. Decizia Tribunalului București nu este definitivă, fostul edil având drept de apel în termen de 10 zile de la comunicare, potrivit portalului instanței. Totodată, interzice inculpatului, cu titlu de pedeapsă complementară exercitarea drepturilor de a fi ales în autoritățile publice sau în orice alte funcții publice, de a ocupa o funcție care implică exercițiul autorității de stat, drepturi prevăzute de art. 66 alin. 1 lit. a, b Cod penal, pe o perioadă de 5 ani de la executarea sau considerarea ca executată a pedepsei principale.

Marian Vanghelie a fost judecat pentru o mită de 30 de milioane de euro, procesul fiind început în iulie 2015, când fostul edil a fost trimis în judecată în stare de arest preventiv pentru 26 de infracțiuni de corupție ( nouă infracțiuni de luare de mită, nouă pentru abuz în serviciu, respetiv șapte pentru spălare de bani), alături de Laura Ciocan, directorul de atunci al Economat Sector 5 SRL (acuzată de complicitate la luare de mită și spălare de bani).

30 milioane euro, comisionul lui Vanghelie

Potrivit rechizitoriului procurorilor DNA, „în perioada 2006 – 2014, inculpatul Vanghelie Marian-Daniel, în calitate de primar al Sectorului 5 din București, ajutat de inculpatul Niculae Mircea-Sorin și parțial de inculpata Ciocan Laura, a solicitat și primit de la inculpatul Dumitru Marin foloase materiale necuvenite în cuantum de aproximativ 30.403.000 de euro (reprezentând un „comision” de 20% din încasări).

Aceste foloase au fost pretinse și primite de inculpatul Vanghelie Marian-Daniel pentru a-și exercita atribuțiile de serviciu atât în vederea atribuirii de către Primăria Sectorului 5 și serviciile publice de interes local din subordinea Consiliului local al Sectorului 5, cu nerespectarea prevederilor legale, de contracte de achiziții publice firmelor controlate de omul de afaceri cât și pentru a dispune efectuarea plății lucrărilor aferente acestor contracte (valoarea totală a acestor contracte este de aproximativ 738.019.000 de lei)”, se arată în raportul DNA din 2015.

Vanghelie, „copil sărac, ajuns bogat, dar fără caracter”

Diferențele numărului de decese de Covid, în zona de vârf a pandemiei

Ministerul Sănătății

Ministrul Sănătății, Ioana Mihăilă a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, că mandatul comisiei pentru verificarea modului de raportare a deceselor Covid a fost identificarea regulilor de raportare existente în practica curentă, analiza procesului raportărilor curente din bazele de date actuale, identificarea corespondenţei dintre bazele de date actuale şi identificarea eventualelor neconformităţi.

Ea a explicat că sursa oficială de raportare şi clasificare este certificatul medico-legal şi că OMS a introdus noi coduri de boală pentru COVID şi decesele cauzate de COVID, codurile fiind preluate şi în sistemul oficial de raportare din România.

 „S-au analizat mai multe surse de informaţii. Analiza surselor oficiale a datelor de la INS, arată cifrele: în 2020 s-au înregistrat 16.792 de decese cu diagnostic principal COVID-19 cu virus identificat U071 şi 234 de cazuri cu diagnostic principal COVID-19 cu virus neidentificat U072. De asemenea, s-au înregistrat 3.590 de decese de alte cauze la care s-a asociat şi un diagnostic secundar COVID-19 cu virus identificat şi 281 decazuri cu diagnostic secundar COVID-19 cu virus neidentificat”, a afirmat ministrul Mihăilă.

Ioana Mihăilă a prezentat o analiză a deceselor pentru cele două coduri raportate de spitale. „Aceste date sunt raportate de spitale către INSP şi arată că pentru anul 2020 s-au raportat 26.106 decese, din care 227 cu diagnostic principal COVID-19 şi 25.875 cu diagnostic secundar. Referitor la la cele 25.875 de decese cu diagnostic secundar COVID, situaţia se prezintă astfel: 19.698 au diagnostic secundar cu codul U071 – deces confirmat COVID şi 6.181 decese au diagnostic secundar U072 – deces suspect COVID”, a detaliat ministrul Sănătăţii.

Totodată, a adăugat faptul că în platforma CoronaForms s-au înregistrat 16.120 de decese pentru 2020, în timp ce în Alerte MS au fost 18.948 de decese. „Numărul de decese rezultat după menţinerea acelor diagnostice care nu fac referire la cauze acute de deces precum fracturi, traumatisme, patologii digestive, hernii, infarct miocardic acut este 18.670”, a afirmat Mihăilă.

Majoritatea din Parlament nu vrea ca toate datele pandemiei să fie publice

Diferențe de până la 500 de cazuri raportate de aceeași unitate spitalicească

Ioana Mihăilă a precizat că această comisie a analizat în profunzime datele provenite de la spitalele cu cele mai mari diferenţe de raportare între cele 2 sisteme, fiind constatate diferențe de până la 500 de cazuri raportate de același spital între CoronaForms și Alert MS. Mai mult, comisia a stabilit faptul că este necesar un proces de actualizare a deceselor din CoronaForms, pe care ministrul Mihăilă îl consideră cel mai aproape de realitate.

Totodată a precizat că cele mai mari diferențe între raportările dintre cele două platforme au fost înregistrate în perioada de vârf a pandemiei, astfel că aceasta poate fi pusă și pe seama aglomerării din cauza numărului mare de cazuri.

Iohannis, ședință de lucru la Palatul Cotroceni

Președintele Klaus Iohannis va avea, joi, la ora 16.00, la Palatul Cotroceni, o ședință de lucru la care sunt așteptați prim-ministrul României, Florin Cîțu, viceprim-ministrul Dan Barna, ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, ministrul Apărării Naționale, Nicolae Ciucă, ministrul Sănătății, Ioana Mihăilă, Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, secretar de stat în Ministerul Afacerilor Interne, Raed Arafat, și Directorul Centrului Național de Supraveghere și Control al Bolilor Transmisibile din cadrul Institutului Naţional de Sănătate Publică, dr. Adriana Pistol, a anunțat Administrația Prezidențială.

O zi liberă plătită pentru vaccinare

Toader, anchetat disciplinar de Comisia de Etică

tudorel toader ordonante
Foto: Facebook

Comisia de Etică a Universității „Alexandru Ioan Cuza” Iași a fost obligată de Consiliul de Etică și Management Universitar (CEMU) să înceapă procedura de anchetare disciplinară a lui Tudorel Toader, rectorul universității ieșene, potrivit unui comunicat al ONG-ului Reset Iași, citat de G4Media.

Comisia de Etică va verifica dacă fostul ministrul al Justiției a săvârșit o abatere disciplinară când a acordat două interviuri din biroul de rector al Universității, deși se autosuspendase din funcția de rector.

După o primă respingere a plângerii formulate de Reset Iași de către Comisia de Etică a Universității Al. Ioan Cuza, organizația ieșeană s-a adresat forului superior, CEMU, care a obligat CE să se pronunțe cu privire la sesizarea depusă. „Am fost informați în urmă cu câteva zile că, în ședința extraordinară din 28.04.2021, Comisia de Etică a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași a decis redeschiderea cazului și validarea sesizării, respectiv demararea procedurilor de cercetare”, se arată în comunicatul Reset Iași.

În februarie 2020, Reset adresa Comisiei de Etică a UAIC o sesizare privind săvârșirea unei abateri disciplinare de către Tudorel Toader care, pe vremea când era ministru al Justiției, a acordat două interviuri din biroul de rector al Universității, deși se auto-suspendase din funcția de rector, iar acest lucru, în opinia Reset, s-a realizat cu încălcarea normelor de etică academică.

Tudorel Toader s-a folosit de numele Universității

Printre abaterile săvârșite de Tudorel Toader se află cele cu privire la folosirea numelui Universității Al. Ioan Cuza, a resurselor umane, financiare sau materiale în scopuri politice partizane. Potrivit Codului de etică al Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, abaterea de la etica universitară se referă la obținerea, pretinderea sau nerefuzarea unor avantaje necuvenite; folosirea abuzivă a calității de membru al comunității academice.

„Dl Tudorel Toader s-a bucurat de avantajul nepatrimonial al utilizării spațiilor UAIC pentru a primi invitați în calitatea de ministru, deși era rector autosuspendat, neavând dreptul de a utiliza spațiile UAIC ca și cum ar fi fost rector în exercițiul funcției. În mai multe interviuri și/sau apariții publice, dl ministru Tudorel Toader a amintit în repetate rânduri de statutul său de cadru didactic, fost decan și rector autosuspendat pentru a-și justifica o poziție de autoritate academică în fața publicului și a susținătorilor politici și prin intermediul căreia să acrediteze validitatea și justețea politicilor publice pe care le-a propus în calitate de Ministru al Justiției”, se mai arată în comunicatul Reset.

​ Tudorel Toader, ca fost judecător constituțional, subliniază că voința CCR e literă de lege: nicio condamnare fără motivare!

Video: Ioana Mihăilă prezintă raportul în cazul deceselor de Covid

Ioana Mihăilă (foto Facebook)

UPDATE: „În anul 2020 – 16.792 de decese cu diagnostic COVID și 234 de cazuri cu diagnostic principal COVID-19 cu virus neidentificat. și 3.500 decese din alte cauza la care s-a asociat și COVID și 217 cu diagnostic secundar COVID fără virus identificat.Pentru 2020 în platforma MS s-au raportat 26.106 decese.În anul 2020 s-au înregistrat în Corona-forms 16.120 decese, iar în alerte MS 18.498 de decese.Comisia a analizat datele de la spitale și au detectat diferențe de până la 500 de cazuri raportate pe spital între cele două platforme. Cauze: organizarea raportării variază, unele spitale recunosc neraportarea la DSP din diverse cauze, există un nivel de cunoaștere redus și confuzii privind procesul de raportare. Comisia recomandă un proces de actualizare a deceselor din Corona-forms”, a declarat Ioana Mihăilă.

Raportul preliminar a arătat că există diferențe între numărul de decese raportate în Corona Forms și alte baze de date de raportare, Ioana Mihăilă precizând că la această situație s-a ajuns printr-o sumă de erori umane, potrivit unui declarații făcute în cadrul emisiunii de la Prima TV.

„Ioana Mihăilă, ministrul Sănătăţii, va susţine un briefing de presă pe tema Raportului Comisiei de analiză a modului de raportare a deceselor persoanelor infectate cu Covid-19”, a anunţat Ministerul Sănătăţii. Acest raport va fi prezentat joi, de la ora 10.00.

„Conform datelor preliminare pe care comisia ni le-a pus la dispoziţie, cifrele sunt mai mari. (…) Nu avem încă un raport final al comisiei, cu menţiunea că s-ar putea ca o cifră exactă să nu o avem în perioada imediat următoare. Da, există diferenţe între numărul de decese raportate în Corona Forms, baza de date care dă cifra oficială, şi alte baze de date de raportare”, a transmis, duminică, la Prima TV, ministrul Sănătăţii.

Raportările s-au făcut dinspre 300 de surse

Ioana Mihăilă a precizat, însă, că în această situaţie s-a ajuns printr-o sumă de erori cauzate de proceduri imperfecte, având în vedere că raportarea s-a făcut de către 300 de spitale, centre rezidențiale, medici de familie, medici care constată decesul la domiciliu, iar centralizarea a fost făcută de 42 de Direcții de Sănătate Publică, respectiv 42 de Direcții de Statistică. „M-aş feri să spun că se adaugă morţi, sau că se scad morţi sau că se ascund morţi. Concluziile pe care le avem ca urmare a raportului preliminar arată că, în diferite baze de date, prin diferite metode de raportare, s-au obţinut rezultate diferite. S-ar putea ca niciuna dintre ele să nu ne dea un rezultat  exact, aşa cum s-ar putea ca nicodată să nu ştim câte persoane au decedat de COVID în această pandemie. Fie că nu au fost raportate corect, fie că nu au  fost înregistrate corect, fie că nici măcar nu au fost diagnosticate”, a declarat Ioana Mihăilă, la Europa FM.

Comisia de anchetă privind datele pandemiei, respinsă de majoritatea parlamentarilor

Marți, senatorii și deputații au respins în plenul reunit propunerea PSD de înființare a unei comisii de anchetă privind datele pandemiei de Covid-19, fiind doar 156 de voturi „pentru” și 230 „împotrivă”.

Solicitarea social democraților a fost depusă pe 29 martie, la acel moment deputatul PSD Alexandru Rafila făcând apel la toţi membrii Birourilor permanente reunite să susţină şi să aprobe înfiinţarea acestei comisii, în numele transparenţei pe care o tot clamează USR PLUS.

Ioana Mihăilă și primii pași spre ieșirea din valul trei

Avionul folosit de Ceaușescu în vizite oficiale, scos la licitație

Sursa Foto: Artmark

Joi, 27 mai, de la ora 18.30, Artmark organizează o licitație în cadrul căreia se vinde inclusiv avionul prezidențial „Super one-eleven”, folosit pentru zborurile oficiale ale fostului președinte Nicolae Ceaușescu.

După cum anunță organizatorii, este vorba despre „All-Star Game”, Licitația de Eleganță, care include două avioane prezidențiale.

Dacă nu am fi verificat calendarul, am crede că a venit Crăciunul. Îți aducem un moment de răsfăț printr-o selecție de piese luxuriante: mașini de colecție, circumscrise genului intrat în moda de modern classics, păstrătoare de grație și eleganță, modele rafinate de bijuterii și ceasuri exclusiviste – ediții limitate. Îți propunem și o selecție de poșete ce poartă semnătura celebrelor branduri Hermés, Chanel sau Gucci. Acestora li se adaugă cel mai impresionant lot dintr-o licitație: avionul prezidențial „Super one-eleven”, folosit pentru zborurile oficiale ale președintelui Nicolae Ceaușescu (1986)”, este explicația Artmark.

Cel de-al doilea avion prezidențial este „Negrești”, prețul de pornire al licitațiilor în ambele cazuri fiind de 25.000 de euro.

Cele două avioane au fost clasate în patrimoniul cultural național mobil, categoria tezaur, datorită rarității modelelor și importanței lor pentru istoria tehnică a României, arată Artmark într-un comunicat de presă, preluat de România.EuropaLiberă.

Avionul „Super One-Eleven” a fost folosit pentru zborurile oficiale ale lui Nicolae Ceaușescu între 1986 și 1989 și este considerat o bijuterie a industriei aeronautice locale. Avionul prezidențial „Negrești” a fost folosit pentru zborurile prezidențiale din timpul primului mandat al președintelui Ion Iliescu.

Vânzarea avioanelor are caracter de lichidare, acestea fiind puse în licitație în cadrul lichidării patrimoniale a fostei întreprinderi de stat Romavia, mai precizează sursa citată.

Fără Administrația Piețelor în Sectorul 6. Cum vrea primarul Ciucu să funcționeze acest sector

Sursa Foto: Facebook

Primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, propune un proiect de hotărâre prin care Administraţia Pieţelor să fie desființată, activitatea urmând a fi preluată de Administraţia Comercială Sector 6.

Instituția pe care și-o dorește primarul Ciucu se va ocupa nu doar de administrarea pieţelor, târgurilor sau a oboarelor, ci și a parcărilor, având în grijă inclusiv unități locative „și totodată, va propune spre înființare noi piețe, complexe agroalimentare, târguri și oboare, parcări”.

Proiectul de hotărâre a fost publicat ieri pe pagina Primăriei Sectorului 6, în raport arătându-se că în acest sector „sunt organizate și funcționează un număr de 8 instituții publice de interes local cu personalitate juridică asigurând servicii în domeniile de activitate… pentru o mai bună organizare a structurilor, propunem eliminarea suprapunerilor de atribuții și realizarea concentrată a activităților similare în cadrul aceleași instituții publice”.

Administraţia Comercială Sector 6 va fi în subordinea Consiliului Local al Sectorului 6 și „va avea ca obiectiv principal
gestionarea în mod eficient si eficace a resurselor financiare obținute din activități comerciale și cvasicomerciale, pe care subdiviziunea administrativ teritorială este îndreptățită să le întreprindă. O parte dintre activitățile pe care aceasta le va desfășura, se regăsesc în prezent, în cadrul mai multor instituții publice de interes local, iar o altă parte sunt necesare în atragerea și gestionarea de resurse financiare noi.

Instituția nou înființată va concentra generarea de venituri, prin legături între agenții economici și autoritatea locală, fiind datoare în a crea sinergii între politicile publice și acțiunile factorilor economici, pentru a crea oportunități de care cetățenii să beneficieze.

Aceasta va continua execuția lucrărilor de investiții, a lucrărilor de reparații și de amenajare a parcărilor, va administra domeniul public și privat al municipiului București din sectorul 6, cu specific de piață, va administra și moderniza piețele, complexele agroalimentare, târgurile și oboarele care funcționează pe teritoriul Sectorului 6, va propune înființarea de noi parcări, de noi
zone comerciale, piețe, complexe agroalimentare, târguri și alte evenimente cu specific comercial, va dezvolta și va moderniza toate spațiile locative aflate în administrarea Sectorului 6
”, se mai arată în referatul de aprobare.

Potrivit aceleiași surse, Administraţia Comercială Sector 6 va avea o structură de 96 de posturi: 19 din cadrul Administrației Domeniului Public şi Dezvoltare Urbană Sector 6, respectiv cele alocate Direcției Administrare Locuințe și Întreținere, 10 din cadrul Administrației Domeniului Public şi Dezvoltare Urbană Sector 6, respectiv cele alocate Serviciului Parcaje Reședință, 10 rezultate din reorganizarea activității Administrației Domeniului Public şi Dezvoltare Urbană Sector 6, 15 rezultate din reorganizarea activității Direcției Generale de Poliție Locală Sector 6 și 42 posturi rezultate prin desființarea Administrației Piețelor Sector 6.

În consecință, se procedează la reorganizarea structurilor de posturi ale Administrației Domeniului Public şi Dezvoltare Urbană Sector 6 și Direcției Generale de Poliție Locală Sector 6, în conformitate cu referatele de specialitate înaintate de conducerea acestora și la desființarea Administrației Piețelor Sector 6”, se explică în document.

O zi liberă plătită pentru vaccinare

Foto: Ro Vaccinare

Comisia de muncă a Senatului a acordat, miercuri, aviz favorabil propunerii legislative de modificare a Legii 55/2020 astfel încât persoanele care se vaccinează să beneficieze de o zi liberă plătită, același drept putând fi acordat și părintelui care își vaccinează copilul.

„Propunerea legislativă O zi liberă pentru vaccinare, pe care am lucrat-o și am depus-o alături de Radu Molnar a fost votată în UNANIMITATE la Comisia pentru Muncă, Familie și Protecție Socială, dovadă că solidaritatea în campania de vaccinare poate, iată, să nu aibă culoare politică. Propunerea a primit aviz favorabil de la: Consiliul Legislativ, Consiliul Economic și Social, Comisia de Sănătate, Comisia de Buget.

Le mulțumesc tuturor pentru dialogul consistent. În baza votului de astăzi va putea fi supusă votului în plenul Senatului și dezbătută în Camera Deputaților în regim de urgență”, a anunțat deputatul USR PLUS, Oana Țoiu, unul dintre inițiatorii acestui proiect legislativ.

Scutire de frecvență pentru elevi și studenți

 Potrivit propunerii inițiate de USR PLUS, „persoanele care se vaccinează împotriva COVID 19 beneficiază de zi liberă plătită, care nu se include în durata concediului de odihnă, în ziua vaccinării în cazul angajaţilor. De scutire de frecvenţă în ziua vaccinării beneficiază elevii, studenţii şi militarii. Aceste drepturi se acordă pe baza documentelor justificative eliberate de instituţia de profil la care a fost efectuată vaccinarea.”

De aceste drepturi beneficiază și unul dintre părinți sau reprezentantul legal al copilului/persoanei cu dizabilități în ziua vaccinării copilului cu vârsta de până la 18 ani sau a persoanei cu dizabilități cu vârsta de până la 26 de ani.

În cazul în care se organizează punct de vaccinare la locul de muncă, prin grija angajatorului, această zi liberă pentru vaccinare nu se mai acordă.

Premierul Cîțu reamintea săptămâna trecută că „singura soluţie de a scăpa de pandemie este să ne vaccinăm”. De altfel, acesta s-a declarat optimist privind atingerea pragului de 5 milioane de persoane vaccinate până la 1 iunie (cu măcar o doză). La raportarea de pe 12 mai a CNCAV, erau înregistrate 3.750.015 persoane vaccinate, din care 2.555.835 cu ambele doze.

Pandemia ar fi putut fi evitată!

Rămâi conectat

6,124FaniÎmi place
București
cer senin
3.8 ° C
5 °
3.3 °
65 %
7.2kmh
0 %
D
3 °
lun
4 °
mar
6 °
mie
1 °
J
1 °

Ultimul articol

Actrița Brigitte Bardot s-a stins din viață, la 91 de ani

Actrița Brigitte Bardot a murit la vârsta de 91 de ani. Anunțul a fost făcut în această dimineață, de fundația care îi poartă numele, în...

Un polițist, desemnat „Omul anului” 2025

Un polițist din cadrul Inspectoratului Județean de Poliție Brașov a fost desemnat câștigător al Galei „Omul anului” din acest an. Pe numele său Dani Cek,...

Ofițer de poliție al Şcolii de Poliţie Câmpina, arestat pentru tentativă de viol asupra...

Mandat de arestare pentru 30 de zile - este măsura luată de judecători în ceea ce îl privește pe un ofițer angajat al Școlii...