2.9 C
București
luni, 22 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 890

Gheorghe Nichita, eliberare condiționată la mai puțin de un an de la încarcerare

Gheorghe Nichita (Revista 22)

Magistrații Judecătoriei Botoșani au admis cererea de eliberare condiționată pe care fostul primar al Iașiului, Gheorghe Nichita, care a fost condamnat în august 2020 la cinci ani cu executare în dosarul de luare de mită de la UTI. Decizia de eliberare nu este definitivă.

Admite propunerea formulată de Penitenciarul Botoşani privind liberarea condiţionată a condamnatului Nichita Gheorghe, în prezent deţinut în Penitenciarul Botoşani, din executarea pedepsei de 5 ani închisoare aplicată prin sentinţa penală nr. 2324/2017 a Tribunalului Bucureşti. Dispune liberarea condiţionată a condamnatului Nichita Gheorghe de sub puterea mandatului de executare a pedepsei închisorii emis de Tribunalul Bucureşti. Cu drept de contestaţie în termen de 3 zile de la comunicare

se arată în minuta Judecătoriei Botoşani

Liviu Dragnea e un om liber. Decizia Tribunalului Giurgiu e definitivă

Gheorghe Nichita, mită de 10%

Gheorghe Nichita a fost acuzat de procurorii DNA că a luat mită de 10% dintr-un contract de 70 de milioane de lei. „În vara anului 2013, în contextul implementării proiectului „Sistem de Management de Trafic în Municipiul Iași” care privea fluidizarea traficului rutier și pietonal, precum și scăderea gradului de poluare, finanțat din fonduri europene, inculpatul Nichita Gheorghe, în calitate de primar al municipiului Iași, cu intenție, a pretins, în mod direct, inculpatului Mardarasevici Iulius Gabriel, și în mod indirect, inculpatului Urdăreanu Tiberiu, un procent de 10% din valoarea contractului, pentru a agrea câștigarea licitației de către asocierea UTI – IBC și semnarea contractului respectiv, în valoare de 69.614.309 lei (fără TVA), precum și pentru asigurarea derulării acestuia în bune condiții.

Acest lucru a avut la bază o înțelegere anterioară între inculpații Nichita Gheorghe, Mardarasevici Iulius Gabriel (pentru IBC) și Urdăreanu Tiberiu (pentru UTI), aceștia din urmă efectuând, cu sprijinul inculpatului Tănăsescu Mihail și a unei alte persoane, demersuri frauduloase pentru colectarea banilor (ce urmau a fi dați cu titlu de mită)”, se arată în comunicatul DNA de la acel moment.

Pe 29 septembrie 2020, magistraţii Tribunalului Iaşi l-au condamnat pe fostul primar la cinci ani şi două luni de închisoare într-un alt dosar, însă sentinţa nu este definitivă.

Mihai Chirica, trimis în judecată pentru abuz în serviciu

PNL: Cătălin Drulă se ocupă de campanii de PR de tip „corporatist”

Daniel Gheorghe (Facebook)

Deputatul PNL, Daniel Gheorghe afirmă că sub conducerea ministrului Cătălin Drulă, transporturile din România, în special cele pe calea feroviară se atins „grave disfuncționalități”. De asemenea, parlamentarul consideră că Drulă se ocupă de o campanie de PR în loc să rezolve adevăratele probleme cu care se confruntă călătorii.

„Cu o săptămână înainte de accidentul feroviar produs la Fetești și care a ținut 30 de copii blocați în câmp pentru 8 ore am sesizat (n.r. în fapt este vorba de două situații diferite, una cauzată de mecanicul de locomotivă în cazul Fetești, respectiv a doua, provocată din cauza vremii nefavorabile ce a blocat calea ferată, în cazul trenului IR 1991), printr-o interpelare parlamentară, gravele disfuncționalități care se produc în sistemul feroviar din România. Sesizările la adresa activității CFR vin din toate zonele țării iar călătorii sunt la capătul răbdării”, a scris deputatul PNL Daniel Gheorghe, într-o postare pe pagina sa de Facebook.

Totodată, acesta consideră că ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă se ocupă de campanii de PR de tip „corporatist”, mai mult, îi sugerează acestuia să vadă adevăratele probleme cu privire la serviciile de transport de pe teritoriul României. „CFR funcționează foarte prost sub mandat USR-PLUS iar conducerea susținută de Drulă nu este decât un izvor nesecat de nemulțumiri, plângeri și reclamații din partea cetățenilor. Ca parlamentar al României cer public Guvernului României să ia măsuri și să restructureze în mod sănătos CFR-ul!”, a mai scris Daniel Gheorghe.

Interpelare pentru Drulă

Potrivit interpelării făcute de Gheorghe, pe 21 iulie, acesta i-a cerut ministrului Drulă să îi pună la dispoziție „pentru data de 27 iunie toate întârzierile înregistrate în acastă zi la nivel național, prezentând pentru fiecare dintre acestea o justificare reală”, se arată în interpelarea lui Gheorghe. „Cine răspunde pentru aceste nereguli cu care ne confruntăm de ani de zile? Cine este tras la răspundere și cum sunt despăgubiți călătorii, cei care trebuie să suporte zilnic aceste situații?”, se întreabă deputatul liberal. Mai mult, acesta cere demiterea responsabililor pentru situațiile create la nivel național, de-a lungul timpului.

Reamintim că în noaptea de miercuri spre joi, un tren de marfă, încărcat cu fier vechi,  ce se deplasa dinspre Craiva spre Constanța a intrat într-un tren staționat în Fetești, în urma accidentului circulația pe magistrala 800 (Constanța – București) a fost întârziată.

În aceeași noapte, potrivit Infotrafic, trenul IR 1991 Mangalia-București-Timișoara a fost blocat în aproprierea Capitalei, ca urmare a vremii nefavorabile, o furtună ce s-a abătut în zona Bucureștiului, și care a dus la blocarea pentru mai multe ore a căii ferate.

Mecanicul marfarului de la Fetești, plasat sub control judiciar

Cartel Alfa îl atenționează pe premierul Florin Cîțu

Florin Cîțu (captură video)

Confederația Sindicală Cartel Alfa îl atenționează pe premierul Florin Cîțu că Legea 174, care modifică OUG privind structura coșului minim de consum pentru un trai decent în România are stipulat faptul că elementul de fundamentare al salariului minim pe economie este dat de coșul minim de consum. Mai mult, că valoare acestuia, pentru o singură persoană este de 2.684 lei, în condițiile în care salariul minim pe economie este „în mână” de numai 1.386 de lei.

„Guvernul continuă politica precarității. Îi ținem pe lucrători pe salarii mici, menținem salariul minim pe economie la un nivel jos, blocăm negocierile colective, iar apoi le vorbim doar de creştere economică.

România are aproximativ 1,6 milioane de angajați pe salariul minim

De creșterea economică se bucură însă doar cei puțini, doar oamenii capitalului. Omul cu un venit scăzut este silit să aleagă între a plăti facturile și a asigura mâncarea necesară familiei.  Lucrătorii români primesc o pondere mult mai mică din PIB la creea căruia contribuie: 38% din PIB revine muncii, mult mai puțin față restul UE unde, în medie, 47,8% din PIB revine remunerației lucrătorilor”, au transmis reprezentanții Cartel Alfa.

Totodată, aceștia au precizat că trebuie să se ținem cont că faptul că „nivelul productivității în România este ridicat, în timp ce salariile au rămas cu mult în urmă. Productivitatea muncii este de 65% din media UE, dar salariile lucrătorilor români sunt doar 28% din media UE.”

Mai mult, că deși la nivel european se discută despre directiva cu privire la salariul minim, care ar asigura subzistența oamenilor, „politicienii capitalului din România au fost foarte îngrijorați de această directivă, și au anunțat obiecții față de acesta. Pentru aceștia, important este să avem mână de lucru ieftină, nu bunăstarea poporului”, au mai precizat cei de la Cartel Alfa.

Premierul Florin Cîţu a afirmat, în această săptămână, că salariul minim sau orice alt venit trebuie legat de productivitate, nu de valoarea coşului de consum, aşa cum cer sindicaliştii. „Asta este ceea ce se întâmplă în economie şi aşa funcţionează peste tot în lume”, a afirmat premierul.

Ciolacu răspunde ironic la „lecția de economie” a lui Cîțu

În urma unui sondaj lansat de premierul Florin Cîțu, cu privire la cât va fi creșterea economică în al doilea trimestru al anului, și pentru care oferea trei variante de răspuns: 6%,12% sau 18%, replica liderului PSD nu a întârziat să apară. Mai mult, aceasta a fost într-un ton ironic. „Asta nu o să vă întrebe niciodată Cîțu. Cu cât credeți că a scăzut nivelul de trai al românilor în guvernarea Cîțu? A. -6% B. -12% C. -18% D. Big time”, a scris Ciolacu pe pagina sa de Facebook.

Aproape un milion de români au solicitat să fie rezidenți în Marea Britanie

Angajați ai unei firme de distribuție a energiei electrice, cercetați pentru fapte de corupție. Cum se făceau branşări ilegale în Bacău

subventii partide
indemnizație

Doi angajați ai SC Delgaz Grid SA, companie de distribuţie de gaze naturale şi electricitate a grupului german E.ON în România, au fost plasați sub control judiciar ieri, într-un dosar în care procurorii fac cercetări pentru mai multe fapte de corupție.

În total, din ce comunică Direcția Generală Anticorupție, sunt efectuate cercetări cu privire la 7 suspecți, 3 dintre aceștia fiind funcționari în cadrul Delgaz Grid SA.

Ancheta a pornit în forță ieri, când polițiștii anticorupție ai Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Bacău, în baza ordonanței de delegare și sub coordonarea procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Bacău, au efectuat mai multe activități de cercetare penală, respectiv punerea în aplicare a unui mandat de percheziție domiciliară la un imobil (tip garaj) care aparține Delgaz Grid. Totodată, au fost puse în aplicare trei mandate de aducere emise pe numele unor suspecți, citarea și audierea altor doi suspecți, citarea, în vederea audierii ulterioare, a unui număr total de 10 martori.

DGA arată că se fac cercetări în continuare față de un „suspect, angajat al S.C. Delgaz Grid S.A., sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de luare de mită, (3 trei acte materiale), faptele constând în aceea că, în cursul lunii februarie a.c., a primit de la mai multe persoane suma de 500 lei, în vederea branşării ilegale a unui consumator, precum și suma de 4.000 de lei pentru prestaţiile constând în aceea că, fiind în exercitarea atribuţiilor de serviciu, a procedat la modificarea, fără drept, a componentelor instalaţiilor energetice. Complicitate la infracţiunea de executarea sau folosirea de instalaţii clandestine în scopul racordării directe la reţea sau pentru ocolirea echipamentelor de măsurare și complicitate la tentativa de furt, faptele constând în aceea că, la data de 02.2021, a înlesnit/ajutat două persoane cu privire la racordarea, în mod clandestin, a unui conductor direct la sistemul de distribuție a energiei electrice (aproape de coronamentul stâlpului de distribuție) care ocolea grupul de măsură a energiei. Deteriorarea, modificarea fără drept sau blocarea funcționării echipamentului de măsurare a energiei electrice livrate ori modificarea fără drept a componentelor instalațiilor energetice, (2 acte materiale), faptele constând în aceea că, la data de 02.2021, a procedat la modificarea fără drept a componentelor instalaţiilor energetice.

A doua persoană suspectă, angajat al S.C. Delgaz Grid S.A., sub aspectul săvârşirii infracţiunilor luare de mită, (4 acte materiale), faptele constând în aceea că în cursul lunii februarie și martie a.c., a primit de la mai multe persoane suma de 7.500 lei, în vederea branşării ilegale a unui consumator, precum și suma de 4.400 de lei pentru prestaţiile constând în aceea că, fiind în exercitarea atribuţiilor de serviciu, a procedat la modificarea, fără drept, a componentelor instalaţiilor energetice. Executarea sau folosirea de instalații clandestine în scopul racordării directe la reţea sau pentru ocolirea echipamentelor de măsurare și complicitate la tentativa de furt, faptele constând în aceea că, la data de 18.02.2021, în calitatea pe care o avea în cadrul SC Delgaz Grid SA, a racordat în mod clandestin un conductor, direct la sistemul de distribuție a energiei electrice (aproape de coronamentul stâlpului de distribuție) care ocolea grupul de măsură a energiei electrice. Deteriorarea, modificarea fără drept sau blocarea funcţionării echipamentului de măsurare a energiei electrice livrate ori modificarea fără drept a componentelor instalaţiilor energetice, (3 acte materiale), faptele constând în aceea că, în cursul lunilor februarie și martie, a procedat la modificarea fără drept a componentelor instalaţiilor energetice. Fals intelectual, (4 acte materiale), constând în aceea că, aflat în exercitarea atribuțiilor de serviciu, cu ocazia întocmirii a patru înscrisuri, în mod fals a inserat date/împrejurări necorespunzătoare adevărului ori a omis cu ştiinţă inserarea de date sau împrejurări (cu privire la dată, motive, activitate desfăşurată) înscrisuri care ulterior au fost înaintate persoanei vătămate.

Cel de-al treilea suspect, angajat al S.C. Delgaz Grid S.A., sub aspectul săvârşirii infracţiunii de executarea sau folosirea de instalaţii clandestine în scopul racordării directe la reţea sau pentru ocolirea echipamentelor de măsurare și complicitate la tentativa de furt, faptele constând în aceea că, la data de 02.2021, în calitatea pe care o avea în cadrul S.C. Delgaz Grid S.A., în vederea reducerii consumului de energie electrică, a racordat în mod clandestin un conductor direct la sistemul de distribuție a energiei electrice (aproape de coronamentul stâlpului de distribuție) care ocolea grupul de măsură a energiei electrice.

De asemenea, alți patru suspecți, persoane fără calitate specială, sunt cercetați sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de complicitate la infracţiunea de luare de mită, dare de mită, complicitate la infracțiunea de executarea sau folosirea de instalaţii clandestine în scopul racordării directe la reţea sau pentru ocolirea echipamentelor de măsurare, precum și complicitate la infracţiunea de deteriorarea, modificarea fără drept sau blocarea funcţionării echipamentului de măsurare a energiei electrice livrate ori modificarea fără drept a componentelor instalaţiilor energetice”.

Mecanicul marfarului de la Fetești, plasat sub control judiciar

Jurnalul Ialomițean (Facebook)

Mecanicul de locomotivă al trenului de marfă ce a provocat accidentul de la Fetești a fost plasat sub control judiciar, a anunțat Digi 24. Acesta a fost inițial reținut pentru 24 de ore, iar în urma testului cu alcooltestul a rezultat o alcoolemie de 0,4 la mie în aerul respirat.  De asemenea, pe numele mecanicului de locomotivă a fost deschis un dosar penal pentru săvârșirea infracțiunii de accident feroviar.

„În urma investigațiilor efectuate de către polițiștii de la transporturi, față de evenimentul feroviar produs în cursul nopții de 28 spre 29 iulie a.c., în stația CF Fetești, s-a concluzionat faptul că un tren de marfă aparținând unei societăți comerciale, ce avea în compunere 41 de vagoane încărcate cu fier vechi și care se deplasa pe relația Craiova – Constanța Port, a intrat în stația C.F. Fetești pe firul 2, intrând în coliziune cu un alt tren de marfă, staționat în stația C.F. Fetești la aceeași linie”, au transmis reprezentanții IPJ Ialomița, citați de Replica Online.

Totodată, din verificări a rezultat faptul că mecanicul locomotivei trenului care a intrat în coliziune cu cel de-al doilea tren, un bărbat, de 54 de ani, din Craiova, nu ar fi respectat timpul de odihnă prevăzut de OMT 256/2013, restricția de viteză de 30 de km/h la intrarea în stația C.F. Fetești și nici semnalul roșu de oprire dinaintea intrării în stație. În urma testării alcooltest a mecanicului, a rezultat o alcoolemie de 0,40 mg/l alcool pur în aerul expirat. Inițial cei de la Poliția TF au dispus reținerea mecanicului pentru 24 de ore, potrivit IPJ Ialomița.

În urma acestui accident feroviar circulația pe magistrala 800, care face legătura între București și Constanța a fost blocată pentru ore bune.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă a precizat joi, că pe lângă faptul că mecanicul „conducea” trenul fiind sub influența alcoolului, nici sistemul care ar fi trebuit să frâneze trenul nu funcționa.

Dosar penal în cazul accidentului feroviar de la Fetești

Relațiile interetnice din Transilvania rămân tensionate. Steagurile și imnurile naționale, motiv de dispută

foto: buletindecarei.ro

Relațiile intertnice din Transilvania rămân tensionate, iar acest lucru se observă fără niciun efort, în timpul sărbătorilor naționale.

Spre exemplu, la Carei nimeni din cadrul Primăriei nu mai participă la Ziua Imnului Național al României din 2012, notează buletindecarei.ro

Joi, 29 iulie, la Monumentul Ostașului Român din Carei au fost doar organizatorii, reprezentanții Direcției de Cultură, subprefectul județului, parlamentarul Adrian Cozma și localnici neafiliați poltic, relatează sursa citată.

Primarul Eugen Kovacs a închis telefonul când a aflat că este sunat de un reporter

Deși Primăria Carei are obligația legală să reprezinte toți cetățenii municipiulu, români și maghiari deopotrivă, oficialii spun pas uneia dintre cele mai importante zile pentru identitatea statului român.

Contactat de Ziarul de Investigații(zin.ro), primarul orașului Carei, Kovacs Eugen, a închis telefonul(n.r -cu mesageria vocală în limba maghiară, după ce a aflat că stă de vorbă, de fapt, cu un reporter).

Precizăm că, solicitările în baza Legii 544/2001, privind accesul liber la informație se pot face și verbal. Pentru acest lucru, nici măcar nu trebuie să ai calitatea de jurnalist.

Ziua Imnului Național al României este simbolul unităţii Revoluţiei Române de la 1848, fiind intonat în timpul Războiului de Independenţă (1877-1878), în Primul Război Mondial şi la Marea Unire din 1918. Se marchează din 1998 și este simbol național, potrivit Constituției.

Relațiile interetnice din Transilvania rămân tensionate. Steagurile și imnurile naționale, motiv de dispută

Situația este alta, atunci când vine vorba despre sărbătorile naționale ale maghiarilor. Spre exemplu, primarul orașului Sfântu Gheorghe, Antal Arpad, de Ziua Maghiarilor de Pretutindeni, a fost amendat de Prefectura Covasna, după ce a îmbrăcat orașul în steagurile Ungariei. Acest lucru este total interzis de Constituție, lucru stabilit definitiv și de instanță. De asemenea, comunicarea oficială se face mai întâi în limba română, apoi în cea maghiară, deoarece România este stat național și suveran, potrivit Constituției.

Un alt incident, soldat cu un dosar penal, a fost înregistrat pe 4 iunie, în Covasna, la împlinirea a 101 de la semnarea Tratatului de la Trianon. Atunci, statuia lui Mihai Viteazu a fost vopsită în culorile steagului Ungariei. Inspectoratul de Poliție Covasna a transmis, ulterior, că autorii acestei fapte de distrugere sunt minori.

Aproape un milion de români au solicitat să fie rezidenți în Marea Britanie

Preluare Realitatea.md

Deputatul USR PLUS, Cristina Prună a anunțat că aproape un milion de români au solicitat statutul de rezident în Marea Britanie pentru a rămâne în această dată și după data de 30 iunie și consideră că cifra este „alarmantă”, în contextul în care reprezintă 16% din totalul numărului de angajaţi din economia românească.

„918.270 români au solicitat statutul de rezident în Marea Britanie pentru a rămâne în această țară și după 30 iunie 2021.

Această cifră este una alarmantă mai ales din punct de vedere economic. Acesta este echivalentul a peste 16% din totalul numărului de angajaţi din economia românească (peste 5,6 milioane la finalul lunii iunie 2021).

Lipsa locurilor de muncă bine plătite este unul dintre principalele motive invocate constant de cei care aleg calea emigrării. În România, 1,6 milioane de salariați sunt plătiți cu salariul minim pe economie, din care statul încasează aproape jumătate. Practic, românul muncește ca să fie tot sărac, rămânând cu doar 1.386 lei în mână”, a scris Cristina Prună pe pagina sa de Facebook.

Aproape 50% este impozitul pe venituri în România

Aceasta  a menționat că există soluții pentru „combaterea” acestei migrații a forței de lucru, iar un prim pas este chiar propunerea făcută de USR PLUS, cu privire la „Zero taxe pe Salariul Minim”, propunere care se regășeste de altfel în programul de guvernare al coaliției.

„Modelul nu este nou pentru economiile europene. Stabilirea unui plafon minim de impozitare a muncii există inclusiv în Marea Britanie, unde valoarea acestuia este de 12.000 lire sterline. Statul britanic consideră că această sumă trebuie să meargă în buzunarul angajatului și abia ceea ce depășește această sumă este impozitat. Această măsură va stimula economia în direcția atragerii de investiții în România și îi va încuraja pe cei aflați în inactivitate, și care poate se gândeau să emigreze, să se integreze în piața muncii”, a mai scris deputatul USR PLUS, care a adăugat că pentru a-i convinge pe români să rămână în țară și „să punp umărul la construcția economiei românești” trebuie ca acestora să le fie respectată munca.

În prezent, impozitarea veniturilor este de aproape 50%, „o impozitare aberantă” în opinia Cristinei Prună. „Pentru USR PLUS propunerea #ZeroTaxe este o prioritate în cadrul actualei guvernări. Îmi doresc ca împreună cu partenerii noștri de la guvernare să demarăm implementarea acestei măsuri de la începutul anului 2022, într-un prim domeniu”, a concluzionat deputatul USR PLUS, Cristina Prună în postarea sa.

România are aproximativ 1,6 milioane de angajați pe salariul minim

Dan Barna are explicații pentru incidentul cu „trenul groazei”

Dan Barna (Captură video)

Vicepremierul Dan Barna a făcut câteva precizări cu privire la incidentul feroviar ce a vizat trenul IR 1991, ajuns la destinație după aproape o zi. Potrivit lui Barna, care îi ia apărarea directorului CFR, Ovidiu Vizante, explicațiile pe care acesta din urmă le-a dat joi dimineață a fost „o formulare nefericită”, în opinia sa directorul și-a făcut datoria.

„Din punctul nostru de vedere, subiectul e încheiat. A fost o formulare nefericită, într-adevăr. Directorul respectiv a fost în toată perioada, de la blocarea datorită unei furtuni foarte puternice (n.r. miercuri seară Bucureștiul s-a aflat sub cod roșu de vijelie), deci nu a fost un eveniment frecvent, a fost acolo, a încercat și a reușit să asigure deblocarea cât mai rapid. A fost la punctul de coordonare a traficului feroviar de la Ministerul Transporturilor”, a spus Barna.

Trenul groazei” de pe ruta Mangalia – Timișoara încă nu a ajuns la destinație

Totodată, Barna, ce a părut derajat de întrebările jurnaliștilor aflați la sediul Ministerului Transporturilor, a încercat să sublinieze faptul că incidentul în care a fost implicat respectivul tren a avut de a face cu condițiile meteo extreme, nu cu vreo eroare umană. „Să nu mai dăm informații greșite, că nu ajută pe nimeni o isterie falsă. Ce s-a întâmplat a fost că în urma furtunii pe care am trăit-o cu toții s-a blocat traficul feroviar în întreaga zonă a Bucureștiului. Deblocarea a presupus eforturi pentru îndepărtarea copacilor de pe calea ferată, pentru repararea macazelor, toate acestea au durat”, a spus el.

De asemenea, Barna a precizat că situația nu permitea trimiterea de autocare pentru transbordarea pasagerilor, mai ales că blocarea era pe câmp, fără vreun drum de acces. „Puteți să vă certați cu mine cât doriți, în realitate e frumos să se spună: să se trimită un autocar. Dacă ești pe câmp, unde nu e drum, la 2 noaptea, nu poți să trimiți 30 de autocare transbordate cu elicoptere ca să ia 1.000 de oameni, asta e realitatea”, a mai declarat Dan Barna.

Cât privește o evaluare a directorului CFR, Ovidiu Vizante al cărui „cap” este cerut atât de premier, cât și de opoziție, vicepremierul Dan Barna consideră necesară existența unui „sistem de reacție” la criză, și în același timp este de părere că evaluarea oamenilor să se facă „în funcție de ceea ce fac și nu de o declarație. Nu este nici prima nici ultima dată când datorită accidentelor sau fenomenelor meteo extraordinare se întâmplă un astfel de eveniment”, a mai precizat copreședintele USR PLUS.

Drulă vrea 20 de trenuri „nou-nouțe”, de ultimă generație

Drulă vrea 20 de trenuri „nou-nouțe”, de ultimă generație

Cătălin Drulă (Captură video)

În urma accidentelor feroviare tot mai multe, din ultima perioadă, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, anunță că are de gând să facă schimbări în sistem și să investească în garnituri de tren „nou-nouțe”, moderne și electrice. Achiziția va fi făcută, potrivit propriilor declarații ale ministrului, în cel mult două luni. De altfel, ministrul a menționat, de asemenea, că vrea ca, pe viitor, să se renunțe la „cârpeli” – cu alte cuvinte, se vorbește despre o viziunea nouă, atipică obiceiurilor de odinioară. Rămâne de văzut în ce măsură vor fi și puse în practică.

A fost nevoie de câteva accidente pentru ca ministerul condus de Cătălin Drulă să se trezească

„În cel mult două luni vom semna un contract de achiziție pentru 20 de trenuri nou-nouțe, moderne, de ultimă generație, electrice, cu opțiune de a cumpăra încă 17 și eu cred că ar fi o idee absolut excelentă să cumpărăm 37 de trenuri”, a spus ministrul Drulă, adăugând că „se va lupta” să capete finanțare, targetul principal fiind reprezentat de fondurile europene. „37 de trenuri, rame electrice, moderne, cu aproximativ 350 de locuri, tocmai și-au cumpărat recent astfel de rame sistemul feroviar din Italia și din alte părți”, a mai declarat Cătălin Drulă.

Ministrul Transporturilor nu mai vrea „cârpeli”

Conform opiniei ministrului Cătălin Drulă, consecința subfinanțării cronice din ultimii ani nu ar fi de ieri, de azi și nici din ultimele trei luni sau șase. „Ceea ce trebuie noi să facem este să scoatem acest sistem din groapa în care a fost aruncat. Asta nu se poate face din gesturi sau din vorbe, ci cu capitalizare masivă a acestor companii și cu bani de investiții. Nu există eficientizare fără investiții. Eu sunt un liberal și asta este o parte din doctrina liberală. Nu există eficientizare doar din gesturi. A eficientiza costă, fie că e vorba să investești în echipamente care să înlocuiască oameni, fie că e vorba efectiv de capital de lucru: trenuri noi, șine noi ca să fiu specific”, a conchis Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor.

Citește și: Băsescu îi cere demisia lui Drulă: „Mă mir că nu au spus că mecanicul de locomotivă a băut cu mine”

CSM, din nou în colimatorul magistraților. Candidații la INM, buni de plată

sursă foto: CSM

CSM este somat să diminueze taxa de înscriere la examenul de admitere la INM, stabilită la valoarea de 1400 de lei. În anii trecuți, taxa de înscriere era de 650 de lei.

Magistrații spun că este nejustificată, în condițiile în care depășește salariul minim pe economie, iar un proaspăt absolvent de Drept, care nu este nici din București, ar trebui să facă eforturi financiare considerabile pentru a-și permite să se înscrie la concursul de admitere în magistratură.

„Să se revină asupra cuantumului taxei de înscriere la concurs, în sensul stabilirii unui cuantum adecvat posibilităților financiare ale unor persoane aflate la începutul carierei, care vor să acceadă în magistratură.

Taxa de înscriere la concurs a fost stabilită la suma de 1.400 lei, față de 650 lei, cât a fost în anul 2019 (ultimul an în care au mai fost organizate aceste concursuri), astfel că este mai mult decât dublă față de precedenta, fără ca această creștere să aibă o justificare evidentă. O astfel de taxă, al cărei cuantum depășește venitul minim pe economie, poate fi un real impediment la înscrierea la aceste concursuri, în condițiile în care candidații sunt, în marea lor majoritate, persoane aflate la începutul carierei, iar un candidat care nu locuiește în București trebuie să suporte și numeroase alte cheltuieli (cazare, transport)” , a transmis procuror Alexandra Lăncrănjan, reprezentantă a Asociației Mișcarea pentru Apărarea Statutului Procurorilor

„Lovitură sub centură!” Ce spun unii candidați despre noua taxă de înscriere la INM

Ziarul de Investigații(zin.ro) a solicitat, în mod aleatoriu, opinia mai multor candidați la INM. De altfel, pe grupurile de socializare, revolta lor a ajuns la cote maxime.

„Nu ne așteptam la așa ceva. Eu sunt din Dorohoi. E primul an în care particip. Mi se pare exagerată! Ar trebui să semnăm o petiție” , spune Claudia Mihalcea, pentru zin.ro

„E lovitură sub centură! Ori vor să nu mai aibă candidați atât de mulți ori(…) au rămas fără bani!, susține și Vlad Anghel” , un absolvent de Drept din Cluj, care își caută deja cazare la București pentru zilele în care va susține examenul.

„E exagerată! Unii își permit, alții nu. Facultatea de Drept e costisitoare în general: cărți, ținută. Și, dacă vrei să o faci pe bune, nu prea ai cum să muncești. Ai lipsit o zi, s-a dărâmat ce ai construit într-un an!” , este opinia Andreei Vladimir din Timișoara.

Justiția, în colaps din cauza pensionărilor pe bandă rulantă

Magistrații atrag atenția că, sistemul de Justiție se confruntă cu o criză acută de personal, mai ales din cauza pensionărilor pe bandă rulantă din ultimii ani. Sunt instanțe la care schema de personal e absolut insuficientă. În județe precum Călărași, Satu-Mare în care judecătorii intră și în cauze civile, fără să aibă specializarea necesară. Totul se întâmplă din cauza numărului redus de judecători definitivi.

„Atragem din nou atenția asupra faptului că CSM, deși este în al cincilea an de mandat, nu a elaborat o strategie cuprinzătoare de gestionare a resurselor umane, și nici nu s-a preocupat să facă proiecții pe termen mediu și scurt ale evoluțiilor intrărilor și ieșirilor din sistem. Mai mult, CSM nu a elaborat până în prezent raportul privind starea justiției pentru anul 2020 – raport care trebuie să conțină inclusiv date statistice privind posturile vacante din sistem – deși prevederile art. 38 alin. 6 din Legea nr. 317/2004 îi impuneau să elaboreze raportul până la data de 15 februarie a acestui an” , explică Alexandra Lăncrănjan.

Concursul de admitere la INM este programat în perioada iulie 2021-aprilie 2022, iar CSM este singurul for care poate reveni asupra taxei de admitere printr-o simplă Hotărâre.

Italia își reformează justiția, ca parte a angajamentului asumat în fața UE

Marta Cartabia / Foto: preluare European Law Institute

Guvernul din Italia a făcut, ieri, o mutare importantă, atunci când vine vorba despre justiția din Peninsulă. Mai exact, o reformă deosebit de importantă pentru justiție a fost aprobată. Reforma urmează să dea cale liberă accelerării proceselor legate de violență sexuală, terorism, crimă organizată sau mafie. Așa cum era de așteptat, opoziția a contestat reforma, fără succes, însă.

Ministrul Justiției din Italia, Marta Cartabia, a explicat cum a fost posibilă aprobarea reformei, în ciuda opoziției care a făcut tot posibilul pentru a pune piedici

Ministrul Justiției, Marta Cartabia, a declarat că, în ultimele zile ar fi fost depuse multe amendamente care, ulterior, au fost retrase, ceea ce a permis ca reforma să fie prezentată în Parlamentul din Italia.

Prezenta reformă face parte din angajamentul premierului Mario Draghi, asumat în fața Uniunii Europene. Până în momentul de față, justiția italiană era cunoscută ca fiind greoaie și, cumva, contraproductivă, prezentând multe sincope.

„Obiectivul este de a obţine o justiţie rapidă care să respecte durata necesară a procedurii, asigurându-se totodată că procesul nu cade în uitare”, a declarat ministrul Marta Cartabia, la sfârșitule de guvern, citată de agenţia italiană de presă AGI, potrivit Agerpres.

Mişcarea 5 Stele, cel mai important partid parte din coaliția de guvernare din Italia, a tras un semnal de alarmă, susținând că termenele de prescripţie prevăzute în cadrul reformei care are ca scop accelerarea ritmului justiţiei, ar putea să schimbe modul de abordare a proceselor împotriva mafiei italiene.

Citește și: Din 6 august, Italia va introduce permisul de sănătate obligatoriu

Iulian Dumitrescu, președintele CJ Prahova, sare în barca lui Cîțu

Una dintre filialele liberalilor care au stat neutre până acum și-a anunțat sprijinul pentru premierul Florin Cîțu în lupta pentru șefia PNL. Este vorba despre PNL Prahova, până acum, Iulian Dumitrescu, președintele CJ Prahova, evitând să își arate, public, sprijinul pentru vreunul dintre cei doi candidați.

Neutralitatea a luat sfârșit. Iulian Dumitrescu și-a anunțat printr-o postare pe Facebook, sprijinul pentru tabăra premierului. Mai mult, liderul PNL Prahova va candida pentru funcția de prim vicepreședinte a partidului.

„Am promis că, după încheierea alegerilor în cele mai multe organizații județene ale #PNL, voi decide care este opțiunea mea cu privire la viitoarea conducere a partidului.Începând de astăzi, fac parte din echipa lui Florin Cîţu și voi candida, din partea acestei echipe, pentru o funcție de prim-vicepreședinte al partidului la Congresul #PNL din 25 septembrie. Cred în nevoia reformării şi modernizării #PNL și sunt sigur că parteneriatul Preşedinte – Guvern – majoritate parlamentară formată în jurul #PNL va aduce o viaţă mai bună pentru toţi românii”, a anunțat Iulian Dumitrescu, pe pagina sa de Facebook.

Iulian Dumitrescu este unul dintre cei mai influenți lideri PNL. Are alături de el foarte multe filiale PNL și ar putea deveni numărul doi în partid, dacă premierul Cîțu ar câștiga șefia liberalilor.

Rămâi conectat

6,124FaniÎmi place
București
ceață
2.9 ° C
3.3 °
2.7 °
87 %
4.1kmh
100 %
lun
4 °
mar
5 °
mie
8 °
J
3 °
vin
4 °

Ultimul articol

Ciucu a găsit la Primăria Capitalei un „buget „mâncat” de subvenții”

Ciprian Ciucu, primarul ales al Capitalei, așa cum au decis prin vot bucureștenii, a ajuns în noul său birou. Și pare că ce a găsit...

Urmează o nouă demisie în Guvern? Daniel David: „Am tot amânat plecarea de foarte...

S-ar părea că, dincolo de declarațiile referitoare la o eventuală demisie, ministrul Educației, Daniel David, ia totuși în calcul să își depună mandatul. Nu „pe...

Nicușor Dan vrea referendum în Justiție; CSM avertizează că nu va tolera „nicio formă...

Președintele Nicușor Dan a revenit în țară și anunță că a citit sesizările primite din partea magistraților, așa cum au fost transmise după documentarul...