Dosar penal în cazul accidentului feroviar de la Fetești

Operatorul privat nu va mai putea efectua operațiuni de transport feroviar ca urmare a restricționării certificatului de siguranță

Ministrul Tranporturilor, Cătălin Drulă a tras primele concluzii în cazul accidentului feroviar de la Fetești, în urma căruia circulația pe magistrala care face legătura între București și Constanța este restricționată, după ce un trenul unui operator privat a intrat într-un alt tren, ce staționa.  

„Tocmai am încheiat o ședință de urgentă cu autoritățile din sistemul de siguranță feroviară. Concluziile sunt următoarele: Operatorul privat al cărui tren a provocat accidentul de noaptea trecută, de la Fetești, nu va mai putea efectua operațiuni de transport feroviar ca urmare a restricționării certificatului de siguranță; Autoritatea pentru Siguranță Feroviară va declanșa controale la operatorii de transport feroviar de marfă și de călători, în care va verifica respectarea normelor de siguranță; La nivelul ministerului va fi elaborat un nou act normativ, care va înăspri sancțiunile pentru încălcarea normelor de siguranță atât pentru operatori, cât și pentru personalul acestora; Mâine, vineri, am convocat la minister reprezentanții tuturor operatorilor de transport feroviar de marfă și călători licențiați”, a scris ministrul Drulă pe pagina sa de Facebook.

Acesta este al treilea incident din ultimele 10 zile de pe calea ferată, și al doilea din zona Fetești, în care sunt implicate trenuri de marfă, din fericire fără victime.

S-a reluat circulația pe ruta București – Constanța

Ministrul a precizat în această dimineață că mecanicul de locomotivă care a provocat accidentul se afla sub influența alcoolului și a adormit, mai mult, că  sistemul care ar fi trebuit să frâneze trenul nu funcționa. Potrivit Digi 24, pe numele mecanicului a fost deschis un dosar penal pentru săvârșirea infracțiunii de accident feroviar.

De asemenea, Drulă a mai menționat în postarea sa faptul că este nevoie de alocarea unei sume suplimentare semnificative, pentru capitalizarea sistemului feroviar, motiv pentru care a și specificat acest lucru în cererea de rectificare a bugetului către Ministerul Finanțelor.

„Pe alt front, bătălia pe care o duc este cea de finanțare a sistemului feroviar, care are nevoie de capitalizare masivă după ani de subfinanțare și pierderile cauzate de pandemie. Pe partea de investiții din fonduri europene stăm excelent la minister: 3,1 mld lei la zi (cu +22% mai mult ca anul trecut la 31 iulie și aproape dublu față de aceeași perioadă din 2019). Așa cum arată prognoza, ne vom atinge până la sfârșitul anului ținta propusă de 8 mld lei. Dar capitalizarea sistemului feroviar se face cu fonduri de la bugetul de stat”, a mai scris Drulă.

Două trenuri s-au ciocnit pe ruta București-Constanța, la Fetești

Advertisement
Articolul precedent„ Greii” din CSM  s-au trezit și vor diferența clară între viol și act sexual cu minor. Extrase exclusive din motivările instanțelor
Articolul următorVicepreşedintele CJ Prahova, achitat în dosarul DNA privind terenurile de la Fundulea