Jurnalul Ialomițean (Facebook)

Mecanicul de locomotivă al trenului de marfă ce a provocat accidentul de la Fetești a fost plasat sub control judiciar, a anunțat Digi 24. Acesta a fost inițial reținut pentru 24 de ore, iar în urma testului cu alcooltestul a rezultat o alcoolemie de 0,4 la mie în aerul respirat.  De asemenea, pe numele mecanicului de locomotivă a fost deschis un dosar penal pentru săvârșirea infracțiunii de accident feroviar.

„În urma investigațiilor efectuate de către polițiștii de la transporturi, față de evenimentul feroviar produs în cursul nopții de 28 spre 29 iulie a.c., în stația CF Fetești, s-a concluzionat faptul că un tren de marfă aparținând unei societăți comerciale, ce avea în compunere 41 de vagoane încărcate cu fier vechi și care se deplasa pe relația Craiova – Constanța Port, a intrat în stația C.F. Fetești pe firul 2, intrând în coliziune cu un alt tren de marfă, staționat în stația C.F. Fetești la aceeași linie”, au transmis reprezentanții IPJ Ialomița, citați de Replica Online.

Totodată, din verificări a rezultat faptul că mecanicul locomotivei trenului care a intrat în coliziune cu cel de-al doilea tren, un bărbat, de 54 de ani, din Craiova, nu ar fi respectat timpul de odihnă prevăzut de OMT 256/2013, restricția de viteză de 30 de km/h la intrarea în stația C.F. Fetești și nici semnalul roșu de oprire dinaintea intrării în stație. În urma testării alcooltest a mecanicului, a rezultat o alcoolemie de 0,40 mg/l alcool pur în aerul expirat. Inițial cei de la Poliția TF au dispus reținerea mecanicului pentru 24 de ore, potrivit IPJ Ialomița.

În urma acestui accident feroviar circulația pe magistrala 800, care face legătura între București și Constanța a fost blocată pentru ore bune.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă a precizat joi, că pe lângă faptul că mecanicul „conducea” trenul fiind sub influența alcoolului, nici sistemul care ar fi trebuit să frâneze trenul nu funcționa.

Dosar penal în cazul accidentului feroviar de la Fetești

Articolul precedentRelațiile interetnice din Transilvania rămân tensionate. Steagurile și imnurile naționale, motiv de dispută
Articolul următorAngajați ai unei firme de distribuție a energiei electrice, cercetați pentru fapte de corupție. Cum se făceau branşări ilegale în Bacău