Dan Barna are explicații pentru incidentul cu „trenul groazei”

Vicepremierul consideră „subiectul încheiat”, mai mult, îl apără pe directorul Vizante. „Ce s-a întâmplat a fost că în urma furtunii pe care am trăit-o cu toții s-a blocat traficul feroviar în întreaga zonă a Bucureștiului”

Vicepremierul Dan Barna a făcut câteva precizări cu privire la incidentul feroviar ce a vizat trenul IR 1991, ajuns la destinație după aproape o zi. Potrivit lui Barna, care îi ia apărarea directorului CFR, Ovidiu Vizante, explicațiile pe care acesta din urmă le-a dat joi dimineață a fost „o formulare nefericită”, în opinia sa directorul și-a făcut datoria.

„Din punctul nostru de vedere, subiectul e încheiat. A fost o formulare nefericită, într-adevăr. Directorul respectiv a fost în toată perioada, de la blocarea datorită unei furtuni foarte puternice (n.r. miercuri seară Bucureștiul s-a aflat sub cod roșu de vijelie), deci nu a fost un eveniment frecvent, a fost acolo, a încercat și a reușit să asigure deblocarea cât mai rapid. A fost la punctul de coordonare a traficului feroviar de la Ministerul Transporturilor”, a spus Barna.

Trenul groazei” de pe ruta Mangalia – Timișoara încă nu a ajuns la destinație

Totodată, Barna, ce a părut derajat de întrebările jurnaliștilor aflați la sediul Ministerului Transporturilor, a încercat să sublinieze faptul că incidentul în care a fost implicat respectivul tren a avut de a face cu condițiile meteo extreme, nu cu vreo eroare umană. „Să nu mai dăm informații greșite, că nu ajută pe nimeni o isterie falsă. Ce s-a întâmplat a fost că în urma furtunii pe care am trăit-o cu toții s-a blocat traficul feroviar în întreaga zonă a Bucureștiului. Deblocarea a presupus eforturi pentru îndepărtarea copacilor de pe calea ferată, pentru repararea macazelor, toate acestea au durat”, a spus el.

De asemenea, Barna a precizat că situația nu permitea trimiterea de autocare pentru transbordarea pasagerilor, mai ales că blocarea era pe câmp, fără vreun drum de acces. „Puteți să vă certați cu mine cât doriți, în realitate e frumos să se spună: să se trimită un autocar. Dacă ești pe câmp, unde nu e drum, la 2 noaptea, nu poți să trimiți 30 de autocare transbordate cu elicoptere ca să ia 1.000 de oameni, asta e realitatea”, a mai declarat Dan Barna.

Cât privește o evaluare a directorului CFR, Ovidiu Vizante al cărui „cap” este cerut atât de premier, cât și de opoziție, vicepremierul Dan Barna consideră necesară existența unui „sistem de reacție” la criză, și în același timp este de părere că evaluarea oamenilor să se facă „în funcție de ceea ce fac și nu de o declarație. Nu este nici prima nici ultima dată când datorită accidentelor sau fenomenelor meteo extraordinare se întâmplă un astfel de eveniment”, a mai precizat copreședintele USR PLUS.

Drulă vrea 20 de trenuri „nou-nouțe”, de ultimă generație

Advertisement
Articolul precedentDrulă vrea 20 de trenuri „nou-nouțe”, de ultimă generație
Articolul următorAproape un milion de români au solicitat să fie rezidenți în Marea Britanie