În urma auditului efectuat de Curtea de Conturi, pentru perioada 2 septembrie 2019 – 18 decembrie 2020 la SNTFM „CFR Marfă” și CNCF „CFR”, ce a vizat perioada ianuarie 2014 – 30 iunie 2020, au ieșit la iveală cifre îngrijorătoare în ceea ce privește structura personalului.
Astfel, la CFR Marfă, cea mai mare parte a personalului este cuprinsă în grupa de vârstă 50-60 de ani (65%), în timp ce pentru grupa de vârstă 20-40% sunt cei mai puțin angajați, doar 7%. Potrivit raportului publicat de Curtea de Conturi, din rândul „seniorilor”, ponderea cea mai mare este deținută de personalul implicat în activitatea de exploatare (manevranți vagoane, șefi de tren, mecanici de locomotivă, revizori vagoane etc.) care reprezintă 47% din totalul salariaților. De altfel procesul de îmbătrânire a forței de muncă, în special în privința personalului implicat în activitatea de exploarare vine și pe fondul unei lipse de angajați dornici să intre în câmpul muncii, cu un nivel salarial de debutant, dar cu răspunderi mari, mai ales în contextul în care există o importantă „prăpastie” între liceele cu specific, ce formează și altceva decât feroviari (a se vedea Colegiile Tehnice din țară), respectiv cu formatorii pe specificul meseriei de feroviar.

Mai mult, acest proces de îmbătrânire a forței de muncă implică un risc major pentru asigurarea continuității activității, diminuând totodată capaciatea operatorului feroviar de a face față concurenței.
„În condițiile aprobării statutului personalului feroviar (n.r. ce va intra în vigoare de anul viitor), care prevede reducerea vârstei standard de pensionare a personalului implicat în activitatea de circulație a trenurilor, precum și în activitatea de exploatare, revizie şi întreţinere material rulant, acest risc s-a majorat semnificativ. În acest context, în opinia echipei de audit, elaborarea și implementarea unei strategii coerente în domeniul resurselor umane, care să asigure atragerea, selectarea, formarea, dezvoltarea și motivarea personalului necesar îndeplinirii obiectului de activitate al societății, în condițiile mediului concurențial existent, ar diminua considerabil riscurile în domeniul planificării forței de muncă”, se mai arată în raportul Curții de Conturi.
CFR, licitație pentru modernizarea stațiilor Fetești și Ciulnița









Potrivit ANI, în perioada 19.06. 2008-13.10. 2011, Viorica Brânză a fost incompatibilă, deoarece ocupa și funcția de consilier local PNL concomitent cu cea de șef la Serviciul Public Spații Verzi. Deși s-a străduit să se apere în instanță și să nege că ar fi încălcat legea, în ședințele Consiliului Local Călărași, Viorica Brânză recunoștea că este incompatibilă și se abținea de la votul unor proiecte de hotărâri.





