CFR, licitație pentru modernizarea stațiilor Fetești și Ciulnița

Contractul este în valoare de peste 63 de milioane de euro, pe termen de șapte ani, din care 5 sunt de „garanție”

Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA anunţă lansarea licitaţiei deschise pentru elaborarea proiectului tehnic şi execuţia lucrărilor de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare din staţiile Feteşti şi Ciulniţa, în valoare totală de aproape 317,4 milioane de lei, fără TVA, potrivit SEAP.

Programul de modernizare penru cele două staţii respective cuprinde lucrări complexe de infrastructură şi suprastructură feroviară, precum: terasamente, linii, construcţii civile şi de arhitectură, lucrări de instalaţii, energoalimentare şi de telecomunicaţii.

Drulă vrea 20 de trenuri „nou-nouțe”, de ultimă generație

Potrivit anunțului de pe SEAP, obiectivele specifice ale programului sunt următoarele: îmbunătăţirea infrastructurii pentru creşterea vitezei de circulaţie între 120 km/h şi 160 km/h pe liniile directe din staţii; mărirea capacităţii de tranzit; modernizarea sistemului de electrificare (25 kV) şi a echipamentului de telecomunicaţii din cele două staţii; asigurarea interoperabilităţii prin implementarea STI, în special în ceea ce priveşte sarcina pe osie (22,5 tone), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din staţii (minimum 750 metri); modernizarea staţiilor Feteşti şi Ciulniţa, prin îmbunătăţirea condiţiilor pentru utilizatorii transportului feroviar – construcţia unei pasarele în staţia Feteşti, pasaje pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare, facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi etc.; modernizarea clădirilor (CED); centralizare electronică în staţii şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R).

Contract pe șapte ani, din care 5 sunt de „garanție”

Valoarea estimată a contractului este de 317.369.456,27 lei, fără TVA, iar sursa de finanţare va fi asigurată din Fonduri de Coeziune şi din bugetul de stat. Durata contractului este de 84 de luni, din care: 24 de luni pentru proiectare și execuție (trei luni proiectare, o lună verificarea documentației tehnice și 20 luni execuția) și 60 de luni perioada de garanție. La evaluarea ofertelor, componenta financiară (prețul) va conta în proporție de 74%, restul urmând să fie acordat pentru propunerea tehnică.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor sau a cererilor de participare este de 13 septembrie 2021, întreaga documentație fiind disponibilă pe SEAP.

Cîțu asigură că resursele alocate în buget sunt suficiente, însă admite că vor fi modificări la unele ministere

Articolul precedentMarea Britanie introduce România pe lista verde
Articolul următorUSR PLUS, nemulțumiți de rectificarea bugetară a lui Cîțu