0.9 C
București
marți, 23 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 222

Directoarea APIA Argeș, judecată pentru corupție, în legătură cu măsluirea unui concurs

Sursa: Facebook

Directorarea executivă a Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) Argeș, dar și una dintre adjuncții instituției, s-au transformat în inculpate într-un dosar instrumentat de procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secția de combatere a infracțiunilor asimilate infracțiunilor de corupție.

Cele două – Mariana Turcescu și Anamaria Alexandra Delureanu – au fost trimise în judecată în legătură cu aranjarea unui concurs, pentru care cele două s-au sprijint astfel încât postul vizat să fie câștigat de cine trebuie.

Potrivit DNA, cele două ar fi colaborat (și) ca membre ale unei comisii de concurs, acuzațiile fiind de folosirea, în orice mod, direct sau indirect, de informații ce nu sunt destinate publicității ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informații dacă sunt săvârșite în scopul obținerii pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri ori alte foloase necuvenite, comise în forma autoratului și a complicității.

În cursul lunii februarie 2021, inculpata Turcescu Mariana, beneficiind de ajutorul colegei sale, Delureanu Anamaria Alexandra, printr-un intermediar, ar fi remis lista cu subiectele propuse unei candidate la postul de „consilier clasa I, grad profesional debutant”, scos la concurs de instituția pe care o conduceau.

Ca urmare, în luna martie 2021, persoana respectivă a câștigat concursul și a ocupat, în mod fraudulos, postul respectiv”, a detaliat DNA.

Dacă luna aceasta ex-ministrul Agriculturii, Ionuț Adrian Chesnoiu, a fost deferit instanței pentru fapte similare, se pare că și în instituțiile din subordine cocursurile pot și sunt aranjate. Acuzațiile aduse directorului și adjunctului APIA Argeș vor fi analizate de Tribunalul Argeș, acolo unde a fost trimis dosarul de corupție.

O mașină a Autorității pentru Digitalizarea României, oprită la graniță, deoarece figura ca furată din Italia

Sursa: Facebook

O vizită de lucru a oficialilor Autorității pentru Digitalizarea României în Republica Moldova a început cu stângul, după ce mașina cu care se deplasau demnitarii le-a ridicat semne de întrebare polițiștilor de la graniță.

Mașina figura ca fiind furată, aspect confirmat la Antena 3 de Dragoș-Cristian Vlad, președintele ADR, autoritățile de peste Prut luând decizia de a o indisponibiliza.

Președintele ADR a explicat pentru sursa citată că autoturismul a avut mai mulți proprietari până să ajungă în posesia Autorității, și că niciodată nu a ridicat suspiciuni. A fost nevoie de o vizită în Republica Moldova pentru a afla că mașina figura la Interpol ca fiind furată.

La graniţă ne-am confruntat cu o situaţie neplăcută. Una din cele două mașini a fost verificată şi am primit informarea că există o alertă pe această maşină.

Autoturismul în cauză a trecut în patrimoniul ADR încă din 2020, de la înființarea acestei instituţii, ca urmare a preluării patrimoniului instituţiilor anterioare. Există documente în sensul ăsta, pe bază de proces verbal. Această maşină a trecut pe la patru instituții publice. (…)

Ni s-a permis accesul mai departe pe teritoriul Republicii Moldova, cu observaţia că în momentul în care vor veni informări suplimentare voi fi notificat pentru acest fapt. Maşina am predat-o, imediat ce am primit notificarea Consulatului României în Republica Moldova, la structurile abilitate de acolo.

Procedura de predare, până la clarificare, s-a întâmplat la finalul vizitei în Republica Moldova. A fost o problemă, s-a confirmat că există o alertă şi trebuie verificat cu statul de origine al acestei maşini – Italia” a spus președintele ADR pentru sursa citată.

Vizita în Republica Moldova a fost anunțată săptămâna trecută. Potrivit ADR, delegația condusă de ministrul Sebastian Burduja a fost realizată la invitația vicepremierului pentru digitalizare al Moldovei, Iurie Țurcanu. „ADR a fost reprezentată de președintele Dragoș-Cristian VLAD, vicepreședintele Dragos Tohanean și directorul general al Organismului Intermediar pentru Promovarea Societății Informaționale, Ana Maria Busoniu”, se arată în postarea de pe Facebook.

Minore obligate să se prostitueze de o rețea de traficanți; una dintre victime, prizonieră împreună cu fiul său

Violență minori (HotNews)

O rețea de traficanți de persoane a fost destructurată de procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Structura Centrală, oamenii legii efectuând ieri percheziții pe raza mai multor județe.

În cadrul acțiunii, derulată împreună cu ofițeri de poliție judiciară din cadrul Direcției de Combatere a Criminalității Organizate – Serviciul de Combatere a Grupurilor de Criminalitate Organizată și cu sprijinul operațional al luptătorilor din cadrul B.S.I.J. „Vlad Țepeș” și al polițiștilor din cadrul Serviciilor Centrale ale D.C.C.O., B.C.C.O. Ploiești, Constanța, Brăila și Poliția Municipiului Slobozia – Biroul Ordine Publică, au fost efectuate 6 percheziții domiciliare pe raza județelor Prahova, Ialomița și Constanța, patru persoane fiind bănuite de constituire a unui grup infracțional organizat, proxenetism, trafic de minori, act sexual cu un minor și viol.

De altfel, din ce detaliază DIICOT, cele patru persoane care sunt cercetate au mai fost condamnate în cauze similare, însă anul trecut au revenit „în forță” și au decis să își reia preocupările. Pentru aceasta, „au recrutat mai multe persoane vătămate minore, pe care le-au obligat la practicarea prostituției în beneficiul lor patrimonial”.

Înainte de acțiune, procurorii știau deja că unul dintre membrii grupului racola fetele minore prin intermediul unor rețele de socializare și le făcea să creadă că sunt iubitele sale, după care reușea să le convingă să îl urmeze. De altfel, așa au fost păcălite mai multe tinere, inclusiv majore, scopul final fiind acela de a le obliga să practice prostituția în beneficiul celorlalți membrii ai grupării. În plus, în unele situații, fetele erau pur și simplu răpite sau bătute, pentru a fi „convinse”.

Și, din informațiile de până acum, în acest fel mai multe tinere au fost obligate să se prostitueze în apartamente închiriate în diferite localități din România, situate pe raza județelor Constanța, Ialomița, Buzău, Prahova, Alba, Timiș și Argeș, iar pentru atragerea clienților, membrii grupului au postat anunțuri telefonice pe diverse site-uri de internet.

Pentru a menține un control permanent asupra persoanelor vătămate minore, apelurile clienților au fost preluate, la solicitarea traficanților, de către alte persoane de sex feminin care se prostituau în favoarea acestora de mai mult timp.

În ceea ce privește una dintre persoanele vătămate minore, în vârstă de 15 ani, care a fost răpită de către membrii grupului de la adresa de domiciliu situată în județul Hunedoara, transportată și, ulterior, cazată într-un apartament închiriat pe raza județului Ialomița, au fost exercitate presiuni de natură fizică și psihică (oferirea de băuturi alcoolice, inducerea ideii că activitatea de prostituție este una sigură și că din aceasta se obțin sume mari de bani, loviri repetate, lipsirea de libertate în mod ilegal prin încuierea sa în locuință etc.) în vederea determinării ei la practicarea prostituției. În condițiile în care persoana vătămată minoră a refuzat în mod constant să practice prostituția, aceasta a fost violată de către unul dintre traficanți.

În cazul unei alte persoane vătămate minore, supusă, de asemenea, în mod frecvent unor agresiuni fizice, s-a reținut că aceasta, pentru a-și asigura scăparea, a încercat să fugă din apartamentul unde era obligată să întrețină relații sexuale contra cost prin trecerea dintr-un balcon în altul situat la nivelul superior al clădirii unde era ținută.

La una dintre adresele percheziționate a fost identificată o victimă a traficului de minori care a fost deferită împreună cu fiul său nou-născut reprezentanților D.G.A.S.P.C. Constanța în vederea evaluării, consilierii și aplicării măsurilor de protecție specială”, se arată în comunicatul DIICOT.

EXCLUSIV Ziarul de Investigații – Eșecul Schengen, o radiografie la rece: Respectul se impune prin fapte, nu doar se cere din vorbe

Acordul de la Schengen, ce reglementează libera circulație între statele semnatare, a fost semnat la 14 iunie 1985 în localitate luxemburgheză care i-a dat numele. Primele state care au implementat uniunea vamală au fost Belgia, Franța, Germania, Luxemburg, Portugalia, Spania și Țările de Jos, care și-au deschis între ele granițele la 26 martie 1995.

Până în prezent, 30 de state au aderat la Acordul Schengen, dintre care 27 l-au și implementat.  Nouă state, majoritatea din centrul și estul Europei, și-au deschis ulterior granițele, la data de 21 decembrie 2007. Doar România și Bulgaria au primit termen până în 2011 să își securizeze granițele (să îndeplinească cerințele tehnice), cu promisiunea că vor fi primite în spațiul de liberă circulație.

Deși România a îndeplinit aceste cerințe tehnice, aderarea la Schengen s-a lovit de opoziția din rațiuni politice a unor state membre, precum Germania, Finlanda și Austria.

Politicienii români au prezentat noul asalt, din 2022, ca pe o victorie sigură. Eșecul a stârnit însă un val de nemulțumire a opiniei publice din România la adresa statelor occidentale ce nu a mai fost întâlnit în ultimii ani. Țările care s-au opus din nou accederii României în spațiul de liberă circulație, în special Austria și Olanda, au fost acuzate că urmăresc doar propriile lor interese economice. Mai mult decât atât, despre Austria s-a spus că ne discriminează din rațiuni de diferențe culturale și chiar religioase, pentru că românii sunt balcanici, ortodocși, estici, pentru că au mentalitate de iobagi iar austriecii de grofi și așa mai departe.

Totul a culminat cu declarațiile publice legate de boicotul companiilor și băncilor austriece, mai mult decât atât, cu campania publică de naționalizare a Petrom, compania românească vândută austriecilor de la OMV. În  ce măsură este justificată furia românilor și în ce măsură este doar Austria vinovată de respingerea cererii noastre de a accede în Spațiul Schengen am încercat să aflăm întrebând mai mulți sociologi respectați din România.

Cunoscutul sociolog Radu Mălureanu a declarat, în exclusivitate pentru Ziarul de Investigații, că nu se pune problema că ar trebui ”să ne iubească cineva”, așa cum s-au plâns unele voci publice din România, că ”nu ne iubesc austriecii”.

”Nimeni nu iubește pe nimeni”

”Motivele respingerii României sunt doar de natură politică, poate și economică, în niciun caz diferențele culturale. Sunt membri în Schengen oameni care s-au urât de milenii. Au fost și alte state, alte națiuni între care există diferențe. În niciun caz nu e vorba deci de diferențe culturale, ce ar putea ține de balcanismul, de provincialismul de la marginea imperiilor. Nu, răspunsul la întrebarea ‘de ce nu am fost primiți în Schengen ține doar de factori de ordin politic și economic.

În ceea ce privește faptul că ‘nu ne iubesc austriecii‘, cred că nimeni nu iubește pe nimeni. Când e vorba de astfel de tratate, agendele nu țin de sentimente, ci doar de calcule, așa cum am zis, politice și economice. Nevoia asta a noastră de a ne simți ‘iubiți‘ este nevoia copilului mereu nebăgat în seamă, de provincial care crede că are și el drepturi. Sau vrea să aibă drepturi mai multe și i se pare că atunci când i se refuză ceva, i s-a refuzat a priori.

Că nu a primit bomboana pentru că ar fi ceva în neregulă cu el. Dar poate nu a primit bomboana pentru că nu mai erau bomboane în pungă.

Noi, cei de la marginea imperiilor, vrem mereu să fim și noi egali cu cei de sus, pe care îi percepem deasupra noastră, dar când apar diferențe credem că este doar o chestiune de discriminare.”, arată Radu Mălureanu.  

”Nevoia de a fi băgați în seamă”

”Să ne înțelegem, au mai fost refuzuri, Germania a ținut Austria în afara zonei Schengen o perioadă destul de lungă, după ce au intrat austriecii în Uniunea Europeană. Adică au mai fost chestii de genul ăsta și între alte state. Or, cred că între germani și austrieci sunt altfel de conflicte decât alea pe care ni le imaginăm noi că ar fi între austrieci și români. Poate la nivel simbolic, între niște indivizi oarecare, pot exista aprecieri în sensul stereotipurilor de nație, de etnie, dar în niciun caz nu au avut un rol important în calculul legat de admiterea României în Schengen.

Poate terți, că e vorba despre capitalul politic și voturi, dar este foarte greu de spus că ar fi pierdut actualul cancelar austriac capital politic la următoarele alegeri, pentru că ne-ar fi acceptat pe noi, astea sunt doar niște discuții difuze. Deci în niciun caz nu este vorba despre iubire, iar nevoia noastră este de copil mic, care vrea și el să fie băgat în seamă, ca puiul mic de vrăbiuță, când împarte mama-vrabie râma în cuib. Există o anumită imaturitate, dar nu putem să generalizăm, opinia publică autohtonă este diversă, e o țară eterogenă, cu multe tendințe, unele chiar opuse.

Nu trebuie generalizat că toți românii gândesc la fel. Dacă vorbim de această idee, da, în sine arată o oarecare imaturitate și nevoia de a te plasa emoțional deasupra, fără a face ceva specific în chestia asta, decât de a striga în gura mare că nu ești iubit.”, explică sociologul

”Diferențe uriașe de dezvoltare între Austria și România”

La rândul său, sociologul Marius Pieleanu, profesor la Școala Națională de Studii Politice și Administrative – SNSPA și director al institutului de sondare Avangarde, spune că românii trebuie să ceară în primul rând respect, nu iubire. Dar nu neagă o anumită aroganță din partea cancelarului austriac la adresa României:

”În mod evident există diferențe uriașe de dezvoltare între Austria și România, așa că eu aș spune că ambele critetrii au contat: și cele politico-economice, pe de-o parte, dar și diferențele culturale. Sunt diferențe mari, din toate punctele de vedere, începând cu cele economice și terminând cu cele culturale, de educație, de omogenitate – lucruri care în mod evident diferențiază cele două popoare.

Austria este, până la urmă, urmașa fostului imperiu habsburgic, iar asta lasă urme: Există în mod evident o atitudine imperială, de superioritate, pe care eu cel puțin am identificat-o la cancelarul austriac de astăzi. Manifestă o oarecare aroganță în a trata lucrurile și a trata poporul român. Pe de altă parte, sigur că formal ei pot avea un pic de dreptate. Migrația încă incomplet controlată, fluxurile de migrație pe care ei le înregistrează în țările occidentale și care vin – nu neapărat prin România – dar și prin țara noastră o mică parte dintre ei.

Toate acestea au dus la concluzia că România nu trebuie să primească dreptul de a adera la Schengen. Sigur că ni s-a făcut o mare nedreptate, din punctul meu de vedere.”, a declarat Marius Pieleanu, în exclusivitate pentru Ziarul de Investigații.

”Austria a umilit poporul român”

”Austria a umilit nu neapărat clasa politică românească, ci a umilit poporul român. Mulți dintre noi ne simțim destul de deranjați de faptul că au avut o atitudine de superioritate. În mod evident, argumente raționale consistente nu ne-au oferit. Doar mici frânturi de idei și de argumente, care până la urmă nu sunt convingătoare. Noi, românii, nu avem nevoie să fim iubiți de alții și, în general, ca națiune, trebuie să ne ferim de asta. Trebuie în schimb să fim respectați.

Dar respectul vine și din atitudinea noastră, din comportamentul nostru de-a lungul anilor. Chiar de-a lungul secolelor, se poate spune. Națiunile sunt respectate pentru ceea ce fac bine. Și putem discuta dacă România a făcut de-a lungul timpului lucruri care să rămână importante, la nivel de percepție publică europeană. Cam asta e.”, a concluzionat directorul Avangarde.

”Ruda săracă de la țară”

Alfred Bulai, doctor în sociologie și fost președinte al Agenției pentru Strategii Guvernamentale, spune că românii s-au întrecut pe ei înșiși în a-și crea o imagine negativă, iar acest model cultural a fost perpetuat în primul rând de clasa politică.

”Acuzațiile legate de diferențele culturale au legătură cu realitatea în sensul în care noi ne comportăm, în general, ca fiind ruda săracă de la țară, din provincie. Care e cu menajamente: Dacă invitați la masă pe cineva din familie mai de la țară, vine să nu murdărească, se sperie dacă a spart un pahar și cumpără în schimb un serviciu întreg… Noi avem acest comportament, dar nu de acum, ci de 30 de ani.

Ne-am întrecut în a ne crea singuri o imagine negativă, în același timp fiind rare momentele în care ne-am asumat niște obiective înalte.

Sigur că există și anumite diferențe culturale, dar de fapt totul ține de un anumit gen de atitudine care nu are valențe naționale puternice. Noi avem naționalismul așa, pe interior, mai puțin pe afară.”, a declarat Alfred Bulai, în exclusivitate pentru Ziarul de Investigații.

”Respectul poate fi impus”

”Pot fi date numeroase exemple care sugerează acest gen de victimizare, pe principiul că noi nu putem, nu suntem în stare. Și cel mai bun exemplu este fotbalul: noi nu mergem undeva (când mergeam, că acum nu mai mergem nicăieri) să câștigăm, ci mergem ‘să facem o figură frumoasă’.

La noi, în urma unui insucces total – vezi echipa Națională de fotbal, care a ratat calificarea – nu și-a dat nimeni demisia. Adică ‘asta a fost, trebuie să înțelegem, suntem în reconstrucție‘ etc. La Campionatul Mondial de Fotbal, antrenorii care au pierdut în fazele superioare ale competiției, și-au dat demisia. Deci e semnalul că la ei se vrea mai mult. La noi, în schimb, nu e nicio demisie. Asta e viața, e destinul mioritic al ființei. Deci din punctul ăsta de vedere suntem tratați așa cum NOI impunem respect. Vă dau un exemplu banal: dacă unui om mai în vârstă, să zicem un vecin, i se zice ‘Nea Fane‘, și el răspunde aspru și cere să fie apelat conform formulelor de politețe, cu ‘Domnule… ‘, a doua oară nu va mai fi strigat cu apelativul ‘Nea… ‘.

Respectul, dacă nu există, poate fi și impus. La noi există această problemă de lipsă de respect la adresa noastră nu de acum, ci de ani și ani de zile. Și totul pleacă de la modul cum tratăm noi lucrurile. Nu uitați că reacțiile au fost totuși tardive.”, ne-a declarat sociologul.

”Populația a fost păcălită”

”Și nu vorbesc de populație, populația a fost cea păcălită. Până la urmă, se știa clar că noi nu intrăm în Schengen, aceste lucruri fuseseră deja spuse, nu a fost o surpriză. Să lăsăm Austria. Olanda a arătat că este clar împotriva Bulgariei și că nu discută, iar România este din păcate alături de vecinii de la Sud de Dunăre în povestea asta, pentru că nu pot fi făcute procedural, peste noapte, distincții. Deci se știa, a fost doar o glumă proastă din partea celor care au insistat că o să intrăm în Schengen. Iar reacțiile ulterioare ale politicienilor sunt neimportante.

Era normal ca populația să reacționeze, oamenii de rând nu aveau de unde să știe tot mecanismul legat de aderarea la Schengen. Oamenii au reacționat deci pe drept cuvânt, e frumoasă reacția populației. Politicienii ar fi trebuit să acționeze însă dinainte cu mult timp. Reacția populației este evident că nu este cea mai inteligentă, dar nu este un lucru rău aici. Lasă, să existe o reacție! Problema este că mă aștept ca politicienii să ia decizii care să arate că nu discuți așa, oricum, cu România. Că există și un cost dacă ești împotriva României.

Dar aceste decizii trebuie luate acolo unde contează, la Bruxelles, nu în România, că în plan intern ele nu înseamnă mare brânză, nu lovesc în Austria. Mai ales că reacțiile din România creează o serie de consecințe care în sociologie se numesc ‘efecte perverse‘, adică să ai și o serie de urmări pe care nu le-ai prevăzut și lovitura poate fi primită până la urmă tot de interesele românilor.

De ce nu a fost utilizat dreptul de veto la Bruxelles? Împotriva admiterii în Schengen a Croației, de exemplu. Ulterior, degeaba se face scandal, mai ales că nici nu o să țină mult chestiile astea, la nivel de reacții emoționale. Repet, sunt două lucruri diferite: La nivelul populației este absolut normal să existe, și e bine că există reacție. Mai ales că poporul ăsta a presat de fapt politicienii.”, arată Alfred Bulai.

Simpatii și antipatii

”La nivel politic mă aștept să există însă alt gen de mișcări, politice. În politicile adoptate la Bruxelles trebuie lovit, adică exact acolo unde ai fost lovit și tu – indiferent dacă e vorba de Austria, de Olanda sau de altă țară. Boicotul împotriva OMV este doar emoțional, la nivel de consecințe nu e mare lucru. Chiar dacă nu e prea înțeleaptă, e o reacție sănătoasă, până la urmă, la nivel de populație largă. Mai ales că nu te aștepți de la populație să fie înțeleaptă.

Ar fi trebuit să avem legitime așteptări să fie înțeleaptă clasa politică – pentru că aici se pot lua deciziile. Dar nici în privința politicienilor eu nu am astfel de așteptări pentru că din păcate ăsta este nivelul. Să dea Domnul să mă înșel, dar până una-alta nu cred, am mai văzut minuni din astea care au ținut 3-4 zile. Mai vedem în ianurie, după Sărbătorile de Iarnă, dacă își mai aduce aminte cineva.

Noi românii, nu trebuie să ne așteptăm să fim iubiți. Trebuie să fim respectați. Pe de altă parte, între țări, între toate națiunile, există simpatii și antipatii. Adică nu are cineva ceva doar cu România. Dacă există antipatii, trebuie să analizezi cum s-a ajuns acolo și să apelezi la politici care să remedieze situația.”, spune sociologul.

Exemplul Italiei

”Asta înseamnă specialiști, înseamnă să faci ceva concret, nu să aștepți simpatie de la sine. Și alte țări au trecut prin pase proaste de imagine. De exemplu, în anii ’60, italienii aveau o uriașă problemă în Statele Unite ale Americii: pentru americanul de rând, orice italian era mafiot. Nici nu mai contează cum s-a creat această percepție. Contează că a existat o campanie de diplomație externă de promovare a Italiei, care a ținut timp de vreo 10 ani de zile, și această percepție a dispărut.

Încerc să spun că nu inventăm noi apa caldă, nu e România singura țară care are sau a avut probleme de imagine.

Pe de altă parte,  pentru toate țările, națiunile și populațiile care au venit recent într-o alianță (la scară istorică ‘recent‘ înseamnă unul, două decenii, nu un an, doi), există anumite asperități, conflicte culturale, e nevoie de timp pentru integrare.

În Franța, în Anglia, în Spania au fost probleme de genul ăsta. Nu suntem noi primii. Noi avem de suportat încă din anii ’90 imagini cu ‘țara sălbatică numită România‘, copii abandaonați și multe alte falsuri grosolane și tot felul de aiureli. Problema este că noi am extrapolat toate chestiile astea în care am fost prezentați ca o lume primitivă, în care nu se respecta nimic. Noi ne înjuram singuri, în mod sistematic, ne-am cerut scuze acolo unde nu era cazul.

Ăsta este un comportament de provinciali

De exemplu, în cazul Mailat (român de origine romă care a comis o crimă în Italia – n.r.), pe care l-am studiat și analizat îndeaproape, omul încă nu era acuzat oficial, iar Ministerul de Externe, Guvernul și toată lumea de la noi își cerea scuze.

S-au dus românii din Italia și au depus flori pe stradă, că ‘ne-a făcut de râs‘. Omul ăla era cetățean român. Statul român trebuia să îl apere, că până una-alta, un judecător, Justiția stabilește dacă e vinovat. Noi hotărâsem însă ca națiune că Mailat era vinovat. Nu hotărâseră încă italienii, nu era nimic oficial, dar noi hotărâsem. Sigur că suntem călcați în picioare, ca nație, când teoretic pot să îți facă orice.”, declară Alfred Bulai.

Complexul de inferioritate

”De–aia spun că este lăudabilă acțiunea de acum a cetățenilor, care au pornit boicotul împotriva firmelor austriece. Este o raritate. Sigur că nu e o reacție inteligentă, pentru că masele nu reacționează inteligent. Dar e o reacție sănătoasă, decât să fim din nou mioritici și să ne acceptăm soarta. Noi ar trebui să fim cu ochii pe politicienii care sunt datori să aibă alt gen de reacții și de atitudini și să pregătească așa cum trebuie un eveniment de genul ăsta.

Planificarea inițială, din 2007, a fost ca noi să intrăm în Schengen în 2011. Iar din 2011 până în 2022 nu s-a pus acest lucru niciodată pe ordinea de zi. De ce? Pentru că la Bruxelles nu se pun pe ordinea de zi decât actele pentru care s-a obținut deja un acord între toți partenerii.

Fiind vorba de puterea de veto, nu are sens să pui ceva pe ordinea de zi dacă nu există un acord prealabil. Noi de ce am acceptat să fie chestiunea pusă pe ordinea de zi, când știam deja că cel puțin Olanda va fi împotrivă? Cineva ar trebui să cam tragă linie și să analizeze chestiile astea. Doar că niște oameni de la noi au vrut să își facă imagine. Nu poți să dai ca sigură intrarea în Schengen, în condițiile în care știi că nu vei intra.

Au fost spuse multe debilități în ultimele zile, până la urmă uniunea vamală e o asociație care primește sau nu membri noi, nu poți să îi tragi tu pe ei la răspundere că nu ai fost acceptat, e o glumă de prost gust, o aiureală.

România, dacă vrea să reacționeze, trebuie să reacționeze prin acțiuni politice care să conteze pe plan extern, nu prin vorbe.

La fel și pe plan intern, trebuie susținut capitalul românesc. Firmele românești să fie tratate de guvernul de la București măcar pe picior de egalitate cu firmele străine în general, nu doar cu cele austriece. În lumea occidentală, populația se așteaptă să fie favorizate firmele din țara lor. La noi se pune problema ca firmele românești să fie tratate măcar pe picior de egalitate cu cele străine. Vorbeam despre complexul de inferioritate: Aici se manifestă foarte vizibil.”, explică sociologul.

”Marea problemă este la politicieni”

”Repet, marea problemă este la politicieni, nu la populație. Încă un exemplu: Când a fost cazul arbitrului Colțescu, care a fost acuzat de rasism: Federația Română de Fotbal și-a cerut scuze, Ministerul de Externe la fel, deși nu au existat acuzații oficiale, doar reacții la cald ale turcilor. Iar UEFA a venit și a zis că nu este nicio problemă și a închis cazul. Dar, pe aceeași logică, noi ne-am cerut scuze în avans. Un alt exemplu pertinent ține de scuzele cerute de premierul Ciucă în scandalul dintre jurnalista din Italia și senatoarea Șoșoacă.

Domnul Ciucă nu era obligat să facă așa ceva, mai ales că nu e treaba lui să negocieze conflictele personale, dintre două persoane.

E greu să te respecte cineva, când ai un asemenea comportament. Ideea e că, dacă te iei de un român, nu prea contează.

Când au fost probleme cu primul val de imigranți români, imediat după aderare, România își sprijinea proprii cetățeni la modul că trimitea polițiști români să îi ajute pe polițiștii italieni. Pentru ce a fost făcut gestul ăsta? Ca să ne laude occidentalii! Până la urmă, ne-au primit în Uniunea Europeană, trebuiau să accepte că în rândul imigranților se află fel de fel de persoane.

Buni, proști, România trebuia să își protejze cetățenii. Mai ales că prezumția de nevinovăție spune că, fără o condamnare a instanței, ei sunt cinstiți.”, a adăugat Alfred Bulai.

”Un model cultural”

”E un model cultural care din păcate este întărit în special de clasa politică. Lucrurile sunt mult mai generale, nu vorbim doar de situația actuală. Slavă Domnului, putem să dăm foarte multe exemple în acest sens. Un astfel de exemplu ține de faptul că toți președinții României s-au căznit să vorbească la reuniunile oficiale fel de fel de limbi străine. Este un indicator al respectului pentru limba ta națională.

Nu vreau să generalizez, nu sunt toți la fel, dar modelul trebuie dat de clasa politică. Naționaliștii pe care îi avem noi astăzi sunt naționaliști de interior: adică ei doar aici fac spectacol, nu pe plan extern. Pentru a ieși din acest model, avem nevoie de politicieni care să aibă curajul să spună lucrurilor pe nume. Doar așa își pot face aliați propria populație. Sociologic, sunt foarte puțini politicieni români care apar în sondaje ca modele politice. Iar pentru români, un personaj ca Viktor Orban, premierul de la Budapesta, este o formulă apreciată, pentru că are curajul să spună niște lucruri tranșante. Nu trebuie să fii de acord cu el, dar este vorba despre curajul de a vorbi tranșant niște lucruri.

De exemplu: ‘Ucraina are interesele ei și Ungaria are interesele ei‘. Noi în schimb ne-am aliniat înainte să ne-o ceară lumea, noi am fost acolo, primii. În condițiile în care și ăsta e un spațiu de negociere, nu? Politica este, până la urmă, arta negocierii. Iar ăsta e un lucru banal, chiar și în viața obișnuită: Când dai fără să ceri nimic, nu ai cum să ai după aia pretenții prea mari.

Avem nevoie de politicieni care să patroneze o clasă politică nouă, tânără, cu mai mult curaj. Poate că va veni cândva ziua aia, dar eu, uitându-mă pe scena politică, nu văd acum pe nimeni.”, se declară rezervat sociologul Alfred Bulai.     

Autoritățile române, contra populației

În context, cunoscutul analist economic Radu Soviani face un adevărat rechizitoriu al modului în care Guvernul și autoritățile de supraveghere române au apărat de-a lungul anilor interesele companiilor austriece în dauna propriilor cetățeni.

”Vă mai aduceți aminte când Curtea de Conturi a constatat și ICCJ a dat dreptate Curții de Conturi că băncile austriece pentru locuințe (BCR – Banca pentru locuințe și Raiffeisen – Banca pentru locuințe) au fraudat bugetul cu circa 200 de milioane de Euro? Ce au încercat atunci ‘guvernanții’ români?

Să exonereze băncile austriece de plata celor (peste) 200 de milioane de Euro. A încercat-o Orban, în ultima ședință de guvern, noaptea ca hoții. Apoi a făcut-o Parlamentul… Deci, clasa asta politică (…), care fraudează propriul buget în [favoarea – n.r.] acționarilor privați ai băncilor austriece, să fie una pe care Austria să pună bază pentru Schengen?”, a scris Radu Soviani pe Facebook.

Cât timp autoritățile românești ‘supraveghează’ în contra propriei populații atât sectorul bancar, cel al energiei, cel al asigurărilor, al petrolului, al gazelor, al fondului silvic, Austria nu poate avea încredere în România, arată Soviani pe blogul personal:

”Lăsând falsul patriotism la o parte, eu cred că austriecii au toate motivele să se îndoiască de capacitatea unei clase politice de a securiza în mod real frontierele Schengen, atât timp cât această clasă politică:

* a stabilit redevențe pentru petrol și gaze, înghețate, pentru zeci de ani, în favoarea companiilor austriece;

* au vândut pe nimic principala companie petrolieră a țării (împreună cu accesul pe nimic la resursele de petrol și gaze);

* au privatizat băncile românești către companii austriece FĂRĂ reevaluare de active, la prețuri mizerabile;

* au permis, prin BNR, a cărei conducere a fost tot timpul numită politic și subordonată, externalizarea profiturilor din sistemul bancar românesc, externalizare de credite, vânzare pe nimic (la 5% din valoare) a unor portofolii de credit ‘neperformante’ către tot soiul de ‘verișori’ din Austria;

* au permis ca BNR să urmărească interesul acționarilor privați ai băncilor comerciale și să le maximizeze profitul, prin carteluri bancare;

* au permis și permit, prin ASF, inclusiv companiilor austriece să dubleze sau să tripleze peste noapte prețurile asigurărilor, în favoarea acționarilor privați (și austrieci) ai societăților de asigurare;

* au tratat problema reală a tăierilor ilegale de păduri drept o oportunitate de corupție și de afaceri”, comentează situația Soviani.

”Sentiment de frustrare națională”

Nu este deci deloc o surpriză că respingerea aderării României la Schengen a creat un val de frustrare națională. Sociologul Gelu Duminică spune că refuzul primirii țării noastre în uniunea vamală a fost exclusiv o decizie politică a guvernelor din Austria și Olanda.

”Aderarea la Schengen a fost o decizie politică, în niciun caz nu are legătură cu comportamentul cetățeanului român. Guvernele austriac și olandez și-au asumat această decizie politică, deci nu are nicio legătură cu comportamentul cetățeanului român în general.

Este normal însă ca această decizie politică să genereze frustrare în rândul populației. În momentul în care te simți nedreptățit, e normal să apară frustrarea.

Eu nu am văzut că nu ne iubește Austria sau că nu ne iubește mai știu eu cine…, am văzut mai degrabă un sentiment de frustrare națională, generat de o decizie considerată injustă și menționată ca fiind injustă de toți ceilalți mari politicieni din Europa, inclusiv de doamna Metsola (președintele Parlamentului European – n.r.).

Nu putem vorbi de sentimentul ”neiubirii”, pentru că deciziile astea nu se iau dacă te iubește sau nu te iubește cineva, ci se iau în baza unor calcule economice și politice.”, a declarat Gelu Duminică, în exclusivitate pentru Ziarul de Investigații.

”În UE există și interese, nu doar principii și valori”

Fostul europarlamentar Norica Nicolai arată că, în fața intereselor foarte concrete ale țărilor occidentale, politicienii români nu au știut cum să promoveze binele României.

”După părerea mea decizia de a nu primi România în Schengen a fost în primul rând o decizie politică. Pot să spun că eu am urmărit primul nostru asalt la Schengen, cel din 2010-2011 – după părerea mea spațiul germanic a impus atunci acest veto, dar întotdeauna folosește proxi sateliții, adică Olanda, Belgia, Austria.

Ei (germanii – n.r.) au cedat chipurile mai ușor, pentru că au interese economice foarte mari în România. Ulterior, nici guvernele care s-au succedat la noi nu s-au obosit să facă lobby-ul necesar. Noi suntem ”de ziua a 7-a”, adică la hei-rup-uri.

Din 2012, când a fost acel eșec, care până la urmă s-a soldat cu plecarea din funcții a miniștrilor de Externe și de Interne de la acea vreme, Baconschi și Igaș (ei au trebuit să plece, pentru că își asumaseră obiectivul de a fi primiți în Schengen), lecția din 2015 – 2016 i-a cam speriat pe occidentali.

Dacă în prima parte au reușit să absoarbă o mare parte din imigranți, și mă refer la Germania, care avea mare nevoie de forță de muncă, după aceea s-au trezit cu foarte multe persoane care stau pe asistență socială.

Iar pe asistență socială se stă cât economia merge și există resurse, dar în ultima perioadă resursele se dovedesc a fi din ce în ce mai limitate pentru toți, iar crizele actuale îi fac pe toți să fie foarte rezervați la cheltuieli.

A fost deci o decizie politică, dar și economică, pentru că doar naivii cred că Uniunea Europeană nu are interese, ci doar principii și valori.”, a declarat Norica Nicolai, în exclusivitate pentru Ziarul de Investigații.

Realitatea de sub poleială

”În ceea ce privește Olanda, ei au ca unică motivație pierderile pe care le-ar avea pe Rotterdam. În momentul de față, Rotterdam și Hamburg (care, în treacăt fie spus, a fost cumpărat în mare parte de chinezi, destul de recent, acum vreo lună și jumătate) ar pierde din trafic, dacă portul Constanța ar fi în Schengen.

E ceva să pierzi 20-30% din trafic pe Europa de Est, căci ar fi mult mai simplu ca mărfurile să vină prin Constanța pentru Ungaria, Cehia, Austria, Serbia și toată zona asta, decât să le aducă prin Rotterdam, cu costuri mult mai mari.

Așa că există mari rezerve, în fața posibilității de a pierde 20-30 de miliarde de euro anual.

Dar eu cred că președintele Iohannis fusese informat mai dinainte – declarația în care a zis că să nu ne grăbim, poate suntem primiți în Schengen la primăvară… eu cred că el a știut.

Și tot ce au făcut după aceea au făcut fără să își dea seama de amploarea frustrării opiniei publice, care este foarte justificată.

Noi suntem foarte bine primiți în occident la munci relativ prost plătite, pe care până de curând mulți din cei de acolo refuzau să le facă. Românii muncesc mult, se chinuie, nu câștigă spectaculos, dar trăiesc oricum mai bine decât pe cele 18-20 de milioane de lei vechi pe care le-ar fi luat aici.

Opinia publică are o justificare pentru reacția sa: Nouă ne-au fost tot timpul prezentate lucrurile ca fiind echilibrate, bazate pe valori, corectitudine și ne-am trezit că argumentele pe care le-a prezentat Austria nu erau decât pe alături cu drumul, nu erau deloc reale.

Eu mă tem însă de altceva: Că ne vor pune să reluăm procesul de informatizare și de întărire a frontierei, ceea ce înseamnă alți bani. Cred că ne vor primi foarte târziu în spațiul Schengen, pentru că vor să reformeze uniunea vamală.

Să ne amintim că în 2016 foarte multe state au început cu garduri, cu ziduri, cu blocaje și au introdus restricțiile care erau excepție de la acquis-ul Schengen, care sigur, e vechi, din 1985, și nu a mai fost modificat până atunci pentru că nu prea a mai fost nevoie.

Așa că uniunea vamală va fi modificată și vor fi introduse restricții destul de prezente și destul de dure.

În ceea ce ne privește, noi probabil avem o frustrare din istorie, pentru că toate eșecurile noastre le-am pus pe seama străinilor.

Neavând un proiect de țară foarte serios, de întărire a realităților naționale, avem impresia că întotdeauna cineva nu ne iubește și ne face rău. Cred că trebuie să începem să ne facem bine noi de aici.

Românii sunt foarte iubitori de străini, dar după 1990 încoace nu am văzut decât poleiala și ambalajul frumos. În realitate, lucrurile nu sunt chiar așa frumoase.”, a spus, în concluzie, Norica Nicolai.  

Citește și EXCLUSIV Ziarul de Investigații – Trei din cele mai autorizate voci fac o radiografie a economiei românești din ultimii 22 de ani: Cine a beneficiat de creșterea economică fulminantă?

Viceprimar din Galați, acuzat că a finanțat de la buget un club pe care îl conduce și unde este angajat fiul său

Sursa: Google maps

Agenția Națională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate, conflictul de interese de natură administrativă sau a sesizat organele de urmărire penală, în cazul a 11 persoane – actuali sau foști aleși locali, inclusiv cu putere de decizie.

Este și cazul unui viceprimar al unei comune din județul Galați, care va fi anchetat de procurori într-un dosar penal „pentru favorizarea unor persoane, întrucât a semnat în calitate de director al clubului sportiv, o serie de documente care au stat la baza alocării din bugetul local a unor sume de bani din care au fost plătite salariile și premiile încasate de fiul său în calitate de angajat cu contract individual de muncă al clubului sportiv”.

Este vorba despre Emil Constantin Bîrlădeanu, viceprimar în comuna Cosmești – Galați și fost consilier local, despre care ANI arată într-un comunicat că s-a aflat în conflict de interese administrativ. Cubul la care se face referire este unul sportiv, aflat în subordinea CL Cosmești, ANI detaliind că, „în perioada exercitării mandatului, deși avea un interes personal în problema supusă dezbaterilor, a participat la adoptarea Hotărârilor C.L. Cosmești privind aprobarea alocării, în scopul finanțării anuale, de sume de bani din bugetul autorității publice locale”. Banii astfel alocați s-au dus către clubul sportiv pe care îl conducea și unde, totodată, fiul său avea o funcție contractuală, „contribuind astfel, în mod direct și nemijlocit, la transferarea unor sume de bani din care au fost plătite salariile și premiile încasate de fiu”.

Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție și în ceea ce îl privește pe un consilier local în cadrul CL Filipeni Apateu, județul Arad, Dan Ioan Belei, pentru că, „în perioada exercitării mandatului de consilier local 2020 – 2024, a participat la deliberarea și adoptarea Hotărârilor CL al comunei Apateu privind închirierea pajiștilor aflate în domeniul privat al comunei deși avea posibilitatea să anticipeze că o decizie prin care s-ar aproba închirierea pajiștilor prezintă un beneficiu pentru sine – în calitate de fermier. Ulterior adoptării hotărârilor, au fost încheiate 4 acte adiționale la contractul de închiriere din data de 05 aprilie 2017 dintre comuna Apateu și BELEI DAN IOAN”.

Și un fost consilier local din comuna Prigor, județul Caraș Severin – Grigore Iosif Boldea, a „picat” evaluarea ANI în ceea ce privește conflictul de interese administrativ, care va fi lămurit inclusiv la parchet, deoarece, potrivit inspectorilor, „în perioada exercitării mandatului de consilier local, a participat la deliberarea și adoptarea Hotărârii CL din data de 28 februarie 2020, prin care s-a aprobat, printre altele, și înființarea postului de consilier personal al primarului (persoana evaluată votând favorabil acest punct de pe ordinea de zi), post pe care a fost ulterior numit”, și din care a încasat salarii în cuantum de 12.977 lei.

Totodată, Agenția Națională de Integritate arată că un alt fost consilier local, Sorinel Gavriluță, dn cadrul CL al comunei Brăești, Iași, s-a aflat în conflict de interese administrativ, dar și în incompatibilitate, întrucât „în perioada exercitării mandatului de consilier local, deși avea un interes personal în problema supusă dezbaterii, a participat la deliberarea și adoptarea Hotărârii CL din data de 04 noiembrie 2021 privind modificarea organigramei și a statului de funcții al aparatului de specialitate al primarului comunei Brăești, privind înființarea unui post, fără a anunța la începutul ședinței interesul personal pe care îl avea în adoptarea respectivei hotărâri. Ulterior adoptării hotărârii, a participat la concursul de recrutare pentru postul nou înființat, fiind declarat admis. De asemenea, s-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 20 decembrie 2021 – 29 iunie 2022, întrucât a deținut simultan atât calitatea de consilier local cât și o funcție contractuală în cadrul Primăriei comunei Brăești”.

ANI a mai sesizat procurorii în ceea ce îl privește pe Marcel Hlihor, fost consilier local în cadrul CL al orașului Broșteni, județul Suceava, „cu privire la existența indiciilor referitoare la săvârșirea infracţiunii de folosire a funcției pentru favorizarea unor persoane, întrucât, în calitate de consilier local, a îndeplinit acte prin care s-a obținut un folos patrimonial pentru sine, respectiv a participat la adoptarea Hotărârilor privind aprobarea rezilierii contractelor de închiriere pășuni încheiate între UAT Broșteni și asociația în cadrul căreia HLIHOR MARCEL deține calitatea de membru fondator. Prin semnarea de către persoana evaluată a documentelor care au avut ca finalitate rezilierea contractelor de închiriere, entitatea juridică a prejudiciat bugetul UAT Broșteni cu suma de 801.938 lei”.

Potrivit aceluiași comunicat al ANI, doar cu verdict de conflict de interese administrativ s-a ales Mihaela Safta, consilier local în cadrul CL al orașului Corabia, județul Olt, deoarece „în calitate de consilier local, a participat la ședința CL din data de 21 aprilie 2021, fără să anunțe la începutul ședinței interesul personal avut în problema supusa dezbaterilor, luând parte la emiterea actului administrativ „amendament” prin care s-a propus micșorarea impozitului pe clădirile nerezidențiale aflate în proprietatea persoanelor fizice (SAFTA MIHAELA deținând în calitate de persoană fizică o clădire nerezidențială-spațiu comercial) și a votat „împotrivă” la adoptarea Hotărârii CL privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul fiscal 2022”.

Aceeași soluție a dat ANI și în cazul unui consilier local în cadrul CL al municipiului Sfântu Gheorghe, județul Covasna. Astfel, despre Laszlo Vajna, ANI precizează că, „în perioada exercitării mandatelor de consilier local 2016 – 2020 și 2020 – prezent, a participat la deliberarea și aprobarea a 15 hotărâri cu privire la două societăți comerciale în cadrul cărora soția acestuia deține funcții și calități, neanunțând la începutul ședințelor interesul personal pe care îl avea la adoptarea hotărârilor”.

Totodată, și Petru Șimîndan, fost consilier local în cadrul CL al comunei Mișca, județul Arad, s-ar fi aflat în conflict de interese administrativ, deoarece, arată ANI, „în calitate de consilier local, a participat la ședința CL Mișca din data de 28 februarie 2020, fără să anunțe la începutul ședinței interesul personal avut în problema supusa dezbaterilor, luând parte la adoptarea Hotărârii privind aprobarea închirierii pășunii comunale către crescătorii de animale persoane fizice și juridice de pe raza comunei Mișca. La data de 22 aprilie 2020, ulterior adoptării respectivei hotărâri, Primăria Comunei Mișca a încheiat cu persoana evaluată un contract de închiriere pășune din proprietatea privată a comunei, pe o perioadă de 1 an”.

Cîțiva aleși – mai puțini – au fost găsiți în stare de incompatibilitate. Este cazul Mădălinei Ioana Lupea, consilier județean în cadrul CJ Prahova, despre care ANI spune că, începând cu data de 15 iunie 2021, este în stare de incompatibilitate, „întrucât exercită simultan cu funcția de consilier județean și o funcție contractuală de conducere în cadrul unei societăți de interes național cu sediul în Mun. Ploiești”.

În ceea ce o privește pe Elena Vlăduț, consilier local în cadrul CL Dumbrava, județul Mehedinți, ANI a detaliat că „se află în stare de incompatibilitate începând cu data de 29 octombrie 2020, întrucât exercită simultan cu funcția de consilier local și o funcție contractuală aflată în cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Dumbrava”.

Ultimul caz de incompatibilitate făcut public de ANI este cel al unui alt consilier local, din comuna Filipeni, județul Bacău. Astfel, despre Mariana Radu se arată că „s-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 26 mai – 03 august 2021, întrucât a exercitat simultan atât funcția de consilier local cât și o funcție contractuală în cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Filipeni”.

ANPC înștiințează că a închis „La Cocoș”, supermarketul bucureștean anunță că s-a redeschis

Sursa: Google maps

Ping-pong în anunțuri, între Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) și supermarketul „La Cocoș”, din Capitală, după o serie de controale care au vizat această unitate.

Ieri, ANPC a comunicat oficial că a pus lacătul temporar pe ușile acestui supermarket, în vreme ce „La Cocoș” asigură cumpărătorii că sunt așteptați în raioane, ca de obicei.

Potrivit ANPC, câmdva în această perioadă Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor Municipiul București (CPCMB) a verificat modul în care sunt respectate prevederile legale în vigoare în domeniu de către SC Supermarket La Cocos SRL din Capitală și, pentru că au fost constatate abateri, s-au luat o serie de măsuri, inclusiv închiderea temporară a unității.

Comunicatul de presă al ANPC a fost postat ieri, în condițiile în care unitatea a anunțat în aceeași zi pe Facebook că, de la aceeași dată – 20 decembrie 2022 – „Supermarket La Cocoș Vitantis s-a redeschis și funcționează după programul normal”, adică 07.30 – 20.30.

Ceea ce comunica ANPC era că verificările din supermarket s-au încheiat cu aplicarea de amenzi contravenționale în valoare de 20.000 lei, oprirea temporară a prestării serviciului magazinului, până la remedierea deficiențelor, și propunere de închidere a unității pentru o perioadă de până la 6 luni.

Însă, dacă ne uităm la anunțul făcut de „La Cocoș”, pare că toate problemele au fost remediate, chiar într-un timp record. Cu toate acestea, ANPC constatase că în interior erau comercializate produse alimentare preambalate cu lipsa informatiilor traduse în limba română, cu ambalaj deteriorat sau cu acumulări masive de gheață pe şi în ambalaje, erau folosite agregate frigorifice neigienizate, cu acumulari de lichid, gheaţă, resturi alimentare, zone cu vopsea exfoliată, rugină ṣi acumulări de praf, pavimentul avea bucăți de gresie lipsă/ sparte/ fisurate ṣi acumulări de impurități, praf în strat grosier, resturi de ambalaje în zona rafturilor ṣi standurilor de prezentare a anumitor produse, iar tubulatura sistemului de ventilație la nivelul întregului spațiu de comercializare avea acumulări masive de praf pe întreaga lungime.

Dîncu îl vede pe Ciolacu candidatul PSD la prezidențiale: „Nu îşi doreşte puterea cu orice preţ”

Sursa: Facebook

Mai este ceva vreme până la prezidențialele din 2024, timp în care partidele ar trebui să își pregătească viitorii candidați „eligibil”, preocupare despre care a fost întrebat fostul ministru Vasile Dîncu.

Potrivit Știri pe Surse, cel care a condus Ministerul Apărării Naționale nu s-a ferit să avanseze una dintre variante luate în calcul de PSD. Cea mai la îndemână de altfel, dacă ne uităm la istoria alegerilor prezidențiale, o cutumă care s-a păstrat, anume ca formațiunile politice să bage la înaintare propriul președinte, Dîncu explicând și care este rațiunea.

Acesta a a vorbit despre posibilul numele al candidatului, în ciuda faptului că actualul președinte al PSD tot încearcă să se eschiveze când vine vorba să răspundă dacă va fi prezidențiabilul formațiunii pe care o conduce: „Marcel Ciolacu, în acest moment, fără să se profileze ca şi candidat, are un lucru care s-ar putea să fie un avantaj, chiar dacă se spune că nu e un avantaj, are o nonşalanţă în ceea ce priveşte puterea, nu îşi doreşte puterea cu orice preţ, chestiunea aceasta poate să îl ajute să facă echipă în jurul lui, să aducă oameni, să promoveze oameni”, a explicat Vasile Dîncu.

Prima variantă este un candidat al nostru care să se poată profila spre un scor de 50 şi ceva la sută. (..) Prima noastră încercare şi una dintre ipotezele pe care le cercetăm şi care mi se pare că este cea mai bună este să candidezi cu preşedintele partidului pentru că el poate să-i mobilizeze pe toţi 37% care vin la vot”, a spus Dîncu, cu mențiunea că decizia finală va fi luată în primăvară, timp în care, aparent, se fac cercetări, „focus grupuri, căutăm soluţii”.

Chiar dacă a avansat acest procent, Dîncu a precizat că PSD, în acest moment, nu depășește 40% ca grad de încredere. Ceea ce, potrivit fostului ministru al Apărării, este foarte bine „în condiții de criză”:

Este un scor foarte bun ce avem în momentul acesta, este un scor între 35 şi 40. Este media noastră dintotdeauna. În condiţii de criză, credem că este foarte bună, suntem şi la guvernare.

Cu un 37% pentru candidatul tău şi dacă găseşti un candidat şi o coaliţie pentru acest candidat, pentru a câştiga preşedinţia, se calculează voturi în plus din partea nehotărâţilor, a moderaţilor, de la centru, contează abilitatea de a pune candidat, de a-l profila politic şi de a face o platformă de centru stânga poate mult mai extinsă decât am făcut noi şi de a nu-ţi asuma candidatul singur ca un singur partid, că asta a fost marea noastră problemă în ultimii ani”, a mai subliniat Vasile Dîncu, potrivit sursei citate.

Și, dacă tot a vorbit despre o eventuală coaliție, Dîncu a mai precizat că nu este exclusă nicio eventuală coaliție cu PNL, în susținerea candidatului comun pentru Cotroceni:

Nu excludem nimic, noi mergem cu bună credinţă în această alianţă cu liberalii. Nu este exclus, sunt mai multe scenarii pe care le gândim, sigur că trebuie să vrea şi PNL acest lucru, trebuie să vrea şi electoratul.

În sondaje, ca să vă spun sincer, oamenii preferă candidaturi comune mai degrabă, dar nu cu majoritate excepţională. (…) Nu este o cerere foarte puternică, este mai mult răspunsul la o întrebare. Oamenii vor mai degrabă pace decât conflict”.


Războiul gunoierilor: capitala primește undă verde pentru intrarea în legalitate a eliminării deșeurilor. Tribunalul respinge cererea ECO SUD și deschide calea către normalitate

Gunoi sectorul 1 - Foto zin.ro -

Societatea ECO SUD contestase licitația la începutul lunii noiembrie în încercarea de a prelungi blocajul creat în sectorul de depozitare a deșeurilor, ceea ce ar fi făcut ca deșeurile din București să ajungă în continuare la ei, iar Capitala ar fi putut rămâne în continuare captivă activități ilegale a gropii de gunoi de la Vidra.

Respingerea contestației este o lovitură puternică pe care o primește ECO SUD care, datorită problemelor proprii de legalitate nu poate participa la licitația organizată de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Gestionarea Deșeurilor și riscă astfel să rămână fără sumele de bani imense pe care le încasează de la cetățenii plătitori de taxe și impozite din București.

Ziarul de Investigații a explicat de ce ECO SUD nu avea nici interes real să participe la licitația în valoare de 65 milioane de lei, singurul scop fiind blocarea acesteia. Suma pe care o va încasa câștigătorul licitației reprezintă mai puțin de jumătate din sumele încasate de ECO SUD în situația în care doar suspenda licitația și astfel își asigura eliminarea deșeurilor la groapa Vidra la tariful de aproximativ 300 de lei/tonă practicat în prezent.

Organizarea licitației – Primul demers pentru intrarea în legalitate în 30 de ani

Analizând cum au fost gestionate deșeurile în ultimii ani, pare că eliminarea deșeurilor este o problemă pe care administrația Bucureștiului nu a vrut și nu a putut să o rezolve niciodată.

Administrațiile locale din București pot fi acuzate de indolență când vine vorba de gestionarea deșeurilor dar, poate și mai important, de impasibilitate în fața acțiunilor întreprinse de ECO SUD, care a lucrat sistematic ani de zile și a generat un blocaj nemaivăzut în ceea ce privește gestionarea deșeurilor.

Ziarul de Investigații a relatat despre tacticile anticoncurențiale, demne de scenarii de filme italiene, în centrul acestora fiind un singur interes – blocarea oricărei activități concurente și a oricărei alternative la depozitarea deșeurilor în groapa Vidra.

După închiderea depozitului de la Chiajna, suspendarea activității celui de la Glina și închiderea și blocarea mai multor instalații de tratare, printre care și cea a sectorului 3 al capitalei, problema gestionării deșeurilor s-a acutizat în ultimul an și a atins un nivel critic, după ce societatea ECO SUD SA, cea care operează singurul depozit din preajma capitalei, a profitat de blocarea concurenților și de monopolul creat și a ridicat tarifele practicate la peste 300 de lei pe tonă, cu toate că tariful aprobat de Consiliul General este de 120 de lei pe tonă.

Citește și Eco Sud SA vrea să cucerească piața serviciilor de salubritate cu o „caracatiță” de ONG-uri de mediu controlate de oamenii săi de încredere

Actualul mandat al primarilor de sector dar și al primarului general, care s-au confruntat și ei cu acțiunile desfășurate de ECO SUD, pare unul favorabil rezolvării problemei gestionării deșeurilor și aceștia par hotărâți ca deșeurile să nu mai ajungă la groapa de la Vidra:

”În acest moment avem o agenție de dezvoltare intercomunitară funcțională la nivelul Bucureștiului (…) este unul dintre subiectele pentru care primarul general și primarii de sector se întâlnesc cel mai des (…) ne vedem o dată la două, trei săptămâni pentru a rezolva problema deșeurilor (…) Avem de a face cu interese ascunse și cu oameni foarte puternici, care folosesc diferite ONG-uri și publicații, să decredibilizeze un demers a șapte autorități publice locale. Oameni buni, nu mai avem pe unde să punem gunoiul. Avem un monopol dat de Eco Sud la niște costuri foarte mari. Suntem obligați să rezolvăm această problemă. (…) În 30 ani nimeni nu a rezolvat această problemă, care s-a acutizat de la an la an. O să vedeți război. Acei oameni care își văd acel businessul, acel monopol, afectat o să sară pe noi pe toate părțile. O să vedeți fel și fel de chestii despre noi, cum au început deja. Când șapte primari, între care doi independenți, doi USR-iști, un PSD-ist și un PNL-ist, se pun la masă să rezolve o problemă, credeți-mă, problema este extrem de gravă. Tot ce o să vedeți campanie pe denigrare asupra noastră pe acest subiect, gândiți-vă la ce v-am spus”, declara primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, la conferința de presă ținută de Primăria Sectorului 6 cu ocazia semnării contractului de finanțare pentru realizarea sistemului de colectare selectivă a deșeurilor în sectorul 6 al Capitalei.

De aceeași părere este și Nicușor Dan, primarul Capitalei: ”Legat de deșeuri e o problemă spinoasă, mai bine nu o deschidem aici (…) soluţia la problema deşeurilor din Capitală este ca Agenţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Gestionarea Deşeurilor să scoată în achiziţie o delegare către un operator pentru tratarea şi depozitarea lor”.

Urmează un demers comun cu Ilfovul?

Invocând campanii de denigrare, primarul Ciucu dar și Nicușor Dan au fost rezervați în a da detalii despre demersurile următoare și au solicitat jurnaliștilor să aibă răbdare și să nu pună întrebări pentru a nu periclita proiectul.

În ciuda secretului, este evident că terenul unde va fi realizat centrul de management se află situat în Ilfov, pentru că Bucureștiul nu dispune de un teren adecvat unei investiții într-un depozit de deșeuri.

Ziarul de Investigații relata pe surse la începutul lunii noiembrie că Asociația de Dezvoltare Intercomunitară s-a asociat cu județul Ilfov și cel mai probabil va realiza centrul de management integrat al deșeurilor pe raza județului Ilfov.

Consiliul Județean Ilfov are în vizor încă din 2019 un teren de 19 hectare situat în Orașul Popești Leordeni, între depozitul de deșeuri Glina și stația de epurare a apelor uzate a municipiului București într-o zonă care este destinată tratării deșeurilor încă din anii 1970.

Alegerea terenului nu este surprinzătoare, acesta asigură legătură directă cu șoseaua de centură și face parte dintr-o zonă industrială care este utilizată pentru managementul deșeurilor și în care funcționa depozitul de deșeuri Glina, societatea care se ocupă cu gestionarea cadavrelor de animale și a deșeurilor, multe alte centre de colectare și sortare deșeuri și stația de epurare a apelor uzate generate de București, unde în 2023, în urma unei investiții de aproximativ 600 milioane de lei, se va pune în funcțiune primul incinerator de deșeuri de nămol din România.

Pentru terenul respectiv a fost emis și un certificat de urbanism pentru realizarea Centrului de Management Integrat al Deșeurilor în județul Ilfov.

Cu toate că terenul este ideal și investiția s-ar integra perfect în infrastructura existentă, acesta nu este ocolit de probleme de legalitate, pentru că terenul face parte din amplasamentul alocat depozitului de deșeuri Glina și este administrat de ECOREC SA din anii 2000, care a și contestat atribuirea terenului fără acordul acestora.

Depozitul de deșeuri Glina are în prezent activitatea suspendată, dar conform unui comunicat al celor de la ECOREC, depozitul de la Glina este soluția pentru eliminarea deșeurilor din București și Ilfov și poate asigura tratarea deșeurilor pentru următorii 20 de ani. 

Cardurile sociale, alimentate cu ultima tranșă de 250 de lei; ministrul Boloș numără ajutoarele

Sursa: Facebook

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a încărcat ultima tranșă de 250 de lei pe cardurile sociale oferite prin „Sprijin pentru România”, ideea fiind ca acum, în prag de sărbători, categoriile vulnerabile incluse în program să poate face cumpărăturile tradiționale.

Această tranșă IV are o valoare de 593.036.500 lei și, până miercuri, 2.368.907 de români – beneficiari ai programului vor avea cardurile încărcate, pentru a putea achiziționa alimente și mese calde, ministrul Marcel Boloș subliniind – pe Facebook – că „era imperios să ne asigurăm că plățile sunt făcute înainte de Crăciun, pentru ca cei vulnerabili să se bucure de un mic ajutor pentru ca de pe masa de sărbători să nu lipsească produsele tradițilonale”.

Potrivit unui comunicat al MIPE, Guvernul a aprobat acordarea a șase noi tranșe de 250 de lei pentru alimente și mese calde, în cursul anului 2023, iar pragul de venit până la care se acordă dreptul a fost majorat cu 12,5%.

Aceasta înseamnă că, în cursul lunii ianuarie, se vor emite și distribui cardurile pentru categoriile de beneficiari care au devenit eligibili după momentul acordării celei de‑a treia tranșe, sau care au fost omiși din aceasta, adică aproximativ 29.000 de persoane.

Sper eu că am reușit să facem o surpriză plăcută celor 2,4 milioane de români care beneficiază de ajutorul de 250 de lei pentru alimente și mese calde pe care îl oferim prin programul «Sprijin pentru România».

Datorită strânsei colaborări între MIPE și celelalte părți implicate în proces, am încărcat tranșa IV înainte de sărbători, pentru ca românii vulnerabili să se bucure de un mic ajutor pentru ca de pe masa de sărbători să nu lipsească produsele tradițilonale.

Separat, din luna noiembrie am început să distribuim o nouă tranșă de pachete cu ajutoare alimentare de 24 kg, ce conțin 12 tipuri de produse de bază pentru consum. Sunt măsuri firești pentru a contribui la satisfacerea celor mai elementare nevoi ale acestor persoane.

Pentru anul viitor, strategia la nivelul Guvernului va fi să aducem românilor investiții în sănătate, infrastructură și digitalizare, dar să ne asigurăm că oferim venituri mai mari și sprijin pentru categoriile vulnerabile. În acest sens, am reușit să prelungim ajutorul de 250 de lei pentru întreg anul 2023, urmând să încărcăm șase noi trașe o dată la două luni”, a transmis ministrul Marcel Boloș.

Scandal la Iași, după participarea primarului Chirica la „Gala Excelenței în Educație”

Sursa: Facebook

Senatorul USR Marius Bodea cere explicații după ce primarului municipiului Iași, Mihai Chirica, a participat la „Gala Excelenței în Educație”.

Prezența lui Chirică la „Gală” nu este un eveniment tocmai recent, ci a avut loc în urmă cu câteva zile. De altfel, chiar primarul Iașiului anunțase în urmă cu 4 zile pe Facebook că a fost în Aula Bibliotecii Centrale Universitare „Mihai Eminescu” Iași, „la premierea elevilor olimpici ieșeni şi profesorilor acestora în cadrul celei de-a IX-a ediții a Galei Excelenţei în Educaţie, eveniment organizat anual, din 2012 până în 2019, de către Inspectoratul Școlar Județean Iași”.

Însă, la distanță de câteva zile, senatorul USR ar vrea să știe cum de tocmai Chirica a avut „onoarea” de a înmâna premii, în condițiile în care, atrage atenția Bodea, edilul Iașiului are o adevărată colecție de dosare penale.

În acest context, într-un comunicat de presă, Marius Bodea solicită ministrului Educației să ia măsuri împotriva celor care au acceptat prezența lui Chirică în cadrul unui eveniment legat de educație. În principal, de la vârful inspectoratului școlar:

Ministrul Educației, Ligia Deca, trebuie să lămurească toți oamenii de bună credință din România dacă e normal ca școala românească, la nivel de Inspectorat Școlar, să premieze și să solicite discursuri unor persoane urmărite penal pentru infracțiuni de corupție. Căci, până la urmă, care sunt modelele pe care le prezentăm noi copiilor noștri? Penalii? Care este viitorul pe care vrem să îl construim pentru aceștia și împreună cu ei? Cumva unul în care modele sunt primarii care colecționează dosare penale în vreme ce adăpostesc la sân adevărate mafii în orașele pe care le conduc? Sau poate foști miniștri care au cerut mita în tone de tablă.

O întreb și pe inspectoarea generală a Inspectoratului Școlar Județean Iași, Luciana Antoci, ce a căutat la „Gala Excelenței în Educație”, la care au fost premiați elevii olimpici și profesorii acestora, un personaj trimis de două ori în judecată și aflat sub control judiciar în alt dosar penal?

Prezența lui Mihai Chirica la un eveniment în care a fost onorată performanța școlară este cu atât mai nepotrivită cu cât a avut loc chiar în ziua în care judecătorii l-au pus sub control judiciar, după ce a fost plimbat cu duba DIICOT prin oraș și audiat într-un uriaș dosar de corupție în care este direct implicat direct atât el, cât și alți reprezentanți ai Primăriei Iași.

Desigur, dacă privim chestiunea din perspectiva numărului de dosare penale acumulate, Mihai Chirica este un „olimpic”. Dar nu este genul de „reușită” cu care să te lauzi.
Din contră. Mihai Chirica ar trebui suspendat imediat din toate funcțiile și din partidul care-l protejează, nu invitat la gale. Ar trebui să vă fie rușine să vă afișați alături de acest complice al mafiei, nu să vă faceți poze împreună! Ar trebui să fie o chestiune de la sine înțeleasă În „România educată”.

Dar până când bunul simț să devină normă, îi cer ministrului Educației, Ligia Deca, să nu lase o astfel de faptă să treacă nesancționată. Și cadrele didactice trebuie să învețe, și cadrele didactice pot primit „note scăzute la purtare” când sunt parte dintr-o acțiune toxică.
Dincolo de apelul meu, inspectoarea generală Luciana Antoci trebuie să înțeleagă – și dumneavoastră, doamna ministru al Educației aveți căderea să îi explicați – de ce nu mai trebuie tolerate astfel de acțiuni de complicitate cu penalii în școlile românești.

Apoi, cred că s-ar cuveni ca Ministerul Educației să interzică – dacă bunul simț nu e suficient – ca orice personaj cu dosar penal să mai fie invitat la evenimente școlare în care este premiată performanța”.

Iohannis o vede pe șefa PE optimistă în ceea ce privește aderarea noastră la Schengen

Sursa: Administratia Prezidențială

Șefa Parlamentului European, Roberta Metsola, a fost ieri într-o vizită în România, ocazie cu care l-a întâlnit pe președintele Klaus Iohannis.

După întâlnirea cu Roberta Metsola, pentru ochii și urechile presei Klaus Iohannis a afirmat că au fost „foarte multe chestiuni de discutat”, cu câteva exemple.

Astfel, nu putea să lipsească subiectul legat de aderarea noastră la Schengen, Iohannis arătându-se mulțumit că avem susținere, chiar dacă aceasta chiar nu a contat la votul final.

Am apreciat în mod deosebit implicarea doamnei Președinte personal, dar și a Parlamentului în speța Schengen. Parlamentul European și doamna Președinte Metsola au fost, din capul locului, de partea noastră și au recomandat, și prin vot politic, și prin discuții politice, primirea României în spațiul Schengen.

Am rugat-o pe doamna Președinte să păstreze această abordare și acest optimism și în continuare, cu speranța noastră legitimă ca în anul care vine, curând, în 2023, România să devină parte din spațiul Schengen”, a spus Iohannis.

Pe de altă parte, președinta PE a subliniat că a venit la București „pentru a transmite un mesaj de speranță tuturor românilor”, mai mult un îndemn, anume de a nu renunța la Europa.

Vă veți alătura Schengen. Parlamentul European este de partea dumneavoastră și va continua să lupte pentru o Europă unită, sigură și egală. Mulțumesc președintelui Klaus Iohannis pentru determinarea dumneavoastră de a plasa România în inima Europei”, a scris Roberta Metsola pe Facebook.

Însă, din ceea ce se înțelege din cuvintele lui Iohannis, Schengen nu este chiar singura noastră grijă:

Am discutat și chestiuni mai generale, mai complicate legate de Uniunea Europeană și am concluzionat, cum cred că s-a și așteptat, că este extrem de importantă unitatea noastră în Uniunea Europeană. Unitatea este arma cea mai puternică pe care o avem, indiferent dacă vorbim de războiul declanșat de Rusia împotriva Ucrainei, unde unitatea este vitală, sau în alte crize, unde fără unitate nu vom reuși să facem față, de exemplu crizei energetice. (…)

O chestiune complicată, neașteptată, este scandalul care a izbucnit acum câteva zile în Parlamentul European legat de acuzații de corupție și vreau să spun public – am spus-o și doamnei Președinte – că o susțin, o susținem 100%. Felul direct, corect, deschis și ferm în care a abordat aceste chestiuni este cu siguranță calea corectă, fiindcă Parlamentul European, în ansamblu, își face treaba foarte bine.

Uniunea Europeană, în ansamblu, rezolvă problemele, dar, atunci când sunt găsite situații că anumite persoane nu fac ceea ce așteaptă electoratul de la ele, e clar că trebuie să fie anchetate așa cum scrie la carte, fără prea multe menajamente politice. Procurorii trebuie lăsați să își facă treaba.

O chestiune care în toate aceste discuții complicate a dispărut aproape din vizor, dar este extrem de importantă este extinderea Uniunii Europene. Parlamentul și doamna Președinte în mod expres au fost alături de noi când am hotărât acordarea statutului de candidat Republicii Moldova și Ucrainei, dar acum, în ultima sesiune, am continuat și am acordat statutul de candidat și Bosniei și Herțegovina. Un pas important, a fost ultimul stat din zonă care de multă vreme solicită să fie declarat candidat și să se alăture Uniunii Europene”.

Primirile cordiale la Cotroceni nu se opresc însă aici. Astăzi este programată o altă întâlnire, cu președintele Republicii Portugheze, Marcelo Rebelo de Sousa, care de fapt a venit să viziteze Batalionul 1 Instrucție „Olt” din Caracal. De această dată, sunt anunțate discuții pe tema „coordonării strânse în cadrul Uniunii Europene și NATO”:

Agenda discuțiilor celor doi șefi de stat va conține aspecte legate de intensificarea cooperării româno-portugheze în domeniul apărării, dar și economic, comercial, al agendei digitale, al surselor de energie regenerabilă, al sănătății și educației.

Va fi salutată contribuția comunității românești la dezvoltarea societății portugheze.

De asemenea, va fi abordată situația de securitate din Ucraina, cu accent pe intensificarea asistenței umanitare acordate țării vecine în contextul venirii iernii, inclusiv refugiaților ucraineni, precum și pe sprijinul în facilitarea exporturilor de cereale. Se va discuta, de asemenea, și despre continuarea sprijinului activ pentru Republica Moldova, care se confruntă cu numeroase provocări, generate de situația de securitate de la frontierele sale și de criza energetică căreia trebuie să îi facă față.

Cei doi Președinți vor aborda totodată și modalitățile de sprijin pentru statele care și-au exprimat intenția să adere la Uniunea Europeană, Republica Moldova, Ucraina, Georgia și respectiv partenerii din Balcanii de Vest”.

Patru polițiști din cadrul IPJ Mureș, sub control judiciar și cu interdicție de a mai exercita profesia

Sursa: IPJ Mures

Patru polițiști din cadrul Inspectoratului de Poliție (IPJ) Mureș, dintre care doi chiar cu funcții de conducere, au fost „dezbrăcați” de uniforme, procurorii interzicându-le să mai exercite profesia, ca parte a măsurilor luate în cadrul unui dosar penal.

Cauza este instrumentată de procurorii Parchetulului de pe lângă Judecătoria Sighişoara, care cercetează modul în care doi dintre oamenii legii și-au încălcat flagrant atribuțiile, și cum polițiștii cu funcții de conducere i-au acoperit și au încercat să îi avertizeze în legătură cu ancheta derulată.

Doi dintre inculpați sunt lucrători de poliţie în cadrul Secţiei de Poliţie Rurală nr. 14 Ghindari, unul este şef Birou Control Intern în cadrul IPJ Mureş, iar ultimul este chiar şeful Poliţiei Staţiunii Sovata.

Faptele cercetate de procurori s-au derulat în nicio lună, începând cu noiembrie, când polițiștii din Ghindari au decis să facă pierdută o sesizare privind mai multe infracțiuni. Acum, din ce detaliază anchetatorii, cei doi agenţi din cadrul Secţiei de Poliţie Rurală Ghindari sunt cercetați pentru abuz în serviciu şi fals intelectual, în timp ce şeful Biroului Control Intern şi şeful Poliţiei Staţiunii Sovata sunt acuzați de compromiterea intereselor justiției.

La sfârșitul lunii noiembrie 2022, doi lucrători de poliție din cadrul Secției 14 de Poliție Rurală Ghindari, nu au luat măsurile legale obligatorii pentru întocmirea unui dosar penal cu privire la un eveniment sesizat în data de 26.11.2022 pe raza lor de competență, având ca obiect infracțiunile de furt și lovirea sau alte violențe, iar unul dintre cei doi polițiști a luat o sumă de bani de la un presupus autor, înafara oricărui cadru legal, sub pretextul recuperării prejudiciului.

În timp ce erau desfășurate activități de urmărire penală de către procuror, cu privire la faptele menționate mai sus, comise de agenții de poliție din cadrul Secției 14 de Poliție Ghindari, în data de 6 și 7 decembrie 2022, șefa Biroului Control Intern din cadrul IPJ Mureș și șeful Poliției Stațiunii Sovata au divulgat fără drept informații confidențiale din dosar către anumiți lucrători de poliție din cadrul Secției 14 de Poliție Ghindari, ceea ce a permis agenților de poliție vizați de cercetări să încerce influențarea martorilor și întocmirea de documente false, în scopul împiedicării răspunderii penale.

Faţă de cele patru persoane s-a dispus măsura reţinerii pentru o perioadă de 24 de ore şi măsura controlului judiciar pe o perioadă de 60 de zile cu impunerea obligaţiei de a nu exercita profesia de poliţist”se arată într-un comunicat de presă.

Rămâi conectat

6,124FaniÎmi place
București
ceață
0.9 ° C
1.6 °
0.5 °
88 %
2.7kmh
100 %
mar
4 °
mie
8 °
J
4 °
vin
4 °
S
4 °

Ultimul articol

Ciucu a găsit la Primăria Capitalei un „buget „mâncat” de subvenții”

Ciprian Ciucu, primarul ales al Capitalei, așa cum au decis prin vot bucureștenii, a ajuns în noul său birou. Și pare că ce a găsit...

Urmează o nouă demisie în Guvern? Daniel David: „Am tot amânat plecarea de foarte...

S-ar părea că, dincolo de declarațiile referitoare la o eventuală demisie, ministrul Educației, Daniel David, ia totuși în calcul să își depună mandatul. Nu „pe...

Nicușor Dan vrea referendum în Justiție; CSM avertizează că nu va tolera „nicio formă...

Președintele Nicușor Dan a revenit în țară și anunță că a citit sesizările primite din partea magistraților, așa cum au fost transmise după documentarul...