5.1 C
București
duminică, 21 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 198

Rareș Bogdan anunță că va rezolva și problema aderării României la Schengen: „Am fost ales raportor al EPP pentru Petiția Schengen”

Sursa: Facebook

Europarlamentarul Rareș Bogdan anunță o nouă reușită în activitățile sale, de data aceasta legată de problema privind aderarea României la Schengen.

Pe scurt, în Parlamentul European a fost inițiată o așa numită „Petiție Schengen” prin intermediul căreia, după cum explică europarlamentarul PNL, „se cere aducerea Consiliul UE în fața Curții Europene de Justiție”.

Rareș Bogdan arată și care este rolul său, anume acela de raportor. Potrivit informațiilor oficiale însă, ce a anunțat Rareș Bogdan că va face este totuși o sarcină ca ales trimis de români în Parlamentul European. Astfel, pe site-ul Parlamentului European se arată că „să fii eurodeputat înseamnă mai mult decât să participi la dezbateri și să votezi propunerile legislative. Printre sarcinile deputaților se mai află și întocmirea unui raport pentru prezentarea poziției Parlamentului asupra unei propuneri legislative, coordonarea grupurilor în cadrul unei comisii, urmărirea progresului unui raport sau pregătirea unei opinii asupra propunerilor legislative”.

Iar rolul unui raportor se explică simplu: „De câte ori sosește la Parlament o propunere legislativă, comisia care se ocupă cu subiectul propunerii întocmește o recomandare pe care o vor vota toți eurodeputații. (…) Comisia numește un eurodeputat pentru întocmirea raportului. Acesta, cunoscut sub numele de raportor, consultă grupurile politice și experți în domeniu, uneori în cadrul unor audieri publice. Pe baza informațiilor primite, deputatul sau deputata scrie un raport, cu modificări, care este votat în comisie, apoi în plen, de către toți eurodeputații”.

Potrivit aceleiași surse însă, mai sunt și alte atribuții care pot fi îndeplinite de eurodeputați, ca cea de raportor alternativ și, mai ales, de coordonator, care sunt „purtători de cuvânt ai grupului în cadrul comisiei”: „Alături de coordonatorii celorlalte grupuri politice, aceștia pregătesc decizii ce vor fi luate în comisie, în special în numirea raportorilor. Coordonatorii mai pot mobiliza membrii grupului în timpul voturilor importante și pot numi raportori alternativi. Dacă unei comisii i se cere opinia asupra unui raport pregătit de altă comisie, aceasta are posibilitatea de a numi un raportor, care va fi responsabil cu întocmirea acestei opinii”.

Eurodeputatul Rareș Bogdan promite însă că raportorul Rareș Bogdan va face „valuri” pentru a susține cauza României:

Am bucuria să vă anunț că am fost ales raportor al EPP pentru Petiția Schengen. Aceasta se va transforma în proiect de rezoluție și a fost susținută exact acum o lună în plenul Comisiei PETI a Parlamentului European de inițiatorul ei, Răzvan Nicolescu, în numele Asociației pentru Energie Curată.

În petiție se cere aducerea Consiliul UE în fața Curții Europene de Justiție ”pentru lipsa de bună-credință în a acționa și pentru veto-ul abuziv al Austriei”.Curtea de Justiție trebuie să constate încălcarea dreptului la liberă circulație, unul dintre pilonii Uniunii Europene.

Țara noastră respectă termenii Acordului Schengen, îl și aplică de o grămadă de ani, Comisia a cerut Consiliului să ridice restricțiile de circulație, Parlamentul European a cerut același lucru prin două rezoluții, dar totuși, cineva și-a bătut joc de români. Această situatie trebuie să înceteze!

Ca europarlamentar român, utilizez toate pârghiile legale. La fel fac și colegii mei. Dacă tratatele, acordurile, actele normative după care functionează UE sunt tratate discreționar, unde e statul de drept? Sau respectarea statului de drept este o obligație doar pentru estul Europei?”.

Năstase îi ia apărarea lui Daea în scandalul cerealelor din Ucraina: „Fermierilor li s-a oferit un ţap ispăşitor. Problema nu este la Ministerul Agriculturii”

Foto: blog Adrian Năstase

Fostul premier Adrian Năstase explică de ce, din perspectiva sa, nu ministrul Agriculturii Petre Daea poartă întreaga vină pentru situația creată în țară de modul în care se derulează importurile din Ucraina, pentru că „nu e o problemă agricolă, ci e o problemă politică”.

Discuția a fost făcută aseară la Antena 3, în contextul în care ieri, în timpul ședinței de Guvern, Daea ceruse ajutorul: „Nu mă lăsați singur, că sunt multe puști pe mine”.

Și, după cum a explicat Năstase, ar înclina să îi dea dreptate lui Daea, care „ca de obicei, este sfătos și are dreptate. Are dreptate și în faptul că nu el trebuia să se ocupe de problemele astea”. Pentru că, potrivit fostului premier, țara noastră ar fi trebuit ca, în cadrul Guvernului, să existe „o componentă de comerț internațional”.

Fermierilor li s-a oferit un ţap ispăşitor care este Daea. Dar problema nu este la Ministerul Agriculturii. Problema, problema fiind politică, nu poate fi rezolvată decât într-un context general, la Bruxelles. Și până la urmă va fi nevoie de o acțiune acolo care să aducă niște compensări pentru fermieri, să stabilească niște suspendări, deci o anumită interdicție pe o anumită perioadă. Pentru că într-adevăr poți să pui sigilii la intrare și la ieșirea din România, dar merg pe urmă băieții respectivi mai departe și descarcă în Italia, în Franța, în Spania. (…)

Deci este clar că intră și în România, intră cereale Ucraina, care apoi sunt vândute de către alte firme mari din România care fac comerț, așa încât nu toți cei din România sunt supărați de povestea asta cu cereale. Şi nici cei care se ocupă de zootehnie nu cred că sunt foarte supărați că pot să obțină mai ieftin.

Pe de altă parte mai este un canal important de transfer către zona occidental-europeană, pe Marea Neagră fiind canalul de transport deschis de Turcia și de Rusia, pe unde au trecut începând din vara anului trecut până acum peste 900 de vase. (…)

Dar mi s-a părut foarte interesant ca România a încheiat cu Franța un acord privind transferul de cereale din Ucraina, pentru că practic Franța bănuiesc că a transferat mai departe. E o întreagă nebunie, de aia spun că este o chestiune politică”, a spus Adrian Năstase, la Antena 3.

Între timp, după întâlnirea de azi dintre Petre Daea și omologul său din Ucraina, Mikola Solski, ministrul Agriculturii din România a prezentat măsurile convenite. Una dintre acestea, „cu privire la transport”, în privința căruia s-a stabilit „să punem un sigiliu, chiar dacă are sigiliu mijlocul de transport, fie el rutier, feroviar sau barje. Sigiliul pus peste cel care există este siguranța noastră că îl putem urmări și va fi urmărit prin sistem și confirmat la destinație că a ajuns sub un sigiliu neviolat”.

Ministrul Budăi și cumulul pensie-salariu: „Este un drept constituţional. Constituţia spune că avem dreptul să muncim”

Marius Budăi (Facebook)

Ministrul Muncii, Marius Budăi, a comentat azi situația persoanelor care au ieșit la pensie și s-au angajat, în contextul în care de ceva timp există discuții potrivit cărora acest cumul, pensie-salariu, ar trebui interzis.

Budăi a punctat că „este nevoie de o dezbatere”, accentuând că ar trebui să exite reglementări clare în ceea ce privește tinerii pensionari, de până în 50 de ani, care ulterior se întorc în câmpul muncii, pe diverse funcții.

Declarațiile au fost făcute de ministrul Budăi astăzi, într-o conferinţă de presă la Ploieşti. Potrivit celor citate de Știri pe Surse, ministrul a precizat că nu toți pensionarii ar trebui avuți în vedere de o eventuală măsură a interzicerii cumulului de salariu cu pensia.

Nu cred că e potrivit să interzicem cumulul de salariu şi pensie pentru cei care au ajuns la vârsta standard de pensionare. De ce? Pentru că, dacă noi, ca bărbaţi, ajungem la 65 de ani şi dacă muncim de la vreo 20, sau 22-23, avem vreo 45 de ani de cotizare în sistem şi Constituţia şi legea pensiilor spun că avem dreptul, după ce am atins vârsta standard, dacă am ajuns la vârsta standard de pensionare din sistemul public şi cu un stagiu de cel puţin 35 de ani, care e stagiul complet, avem drept la pensie, este un drept constituţional.

De asemenea, tot Constituţia spune că avem dreptul să muncim, nu spune că doar la stat sau doar la privat. (…)

Dacă vorbim de acele pensionări de la 47-48-50 de ani, trebuie o dezbatere acolo, să vedem dacă îşi doreşte să continue pe acest post, să putem găsi o bonificaţie suplimentară. (…)

Aţi văzut aici, cariera militară, nu cred că ne putem închipui că cineva la 60 de ani va sta pe graniţă cu arma în mână să ne apere, şi trebuie să fim foarte atenţi când facem aceste declaraţii, să nu devenim populişti, şi eu nu vreau să vorbesc într-un mod în care neapărat să fiu simpatic, vreau să prezint realitatea”, a spus Marius Budăi, arătând că „este o discuţie pe care trebuie să o purtăm, dar de la post la post, nu trebuie să generalizăm”.

500 de euro, mită pentru permis în Teleorman

Sursa: 123rf.com

Un instructor auto din județul Teleorman este acuzat de trafic de influență de procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Teleorman, după ce a fost prins chiar în timp ce primea bani pentru a „rezolva” obținerea unui permis de conducere.

Persoanei în cauză i-a fost organizat un flagrant, ieri descoperindu-se că suma solicitată și primită de acesta era de ordinul sutelor de euro. Instructorul auto nu a mai apucat însă să intermedieze presupusul trafic de influență.

Ieri, ofițerii de poliție judiciară din cadrul Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Teleorman, sub coordonarea procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Teleorman, au realizat prinderea în flagrant a instructorului auto, imediat după ce acesta a primit banii.

Suma respectivă, precizează DGA, a fost solicitată și primită de instructorul auto de la un cursant al unei școli de șoferi, promisiunea fiind că îi va facilita acestuia obținerea permisului de conducere.

Instructorul auto a primit suma de 500 de euro de la cursantul în cauză, în schimbul traficării unei presupuse influențe asupra polițiștilor examinatori din cadrul Serviciului regim permise și înmatriculări Teleorman, astfel încât persoana în cauză să promoveze proba practică pentru obținerea permisului de conducere.

Instructorul auto a fost condus la sediul Parchetului de pe lângă Tribunalul Teleorman, cercetările fiind continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de trafic de influență”, a detaliat DGA într-un comunicat de presă.

Alina Gorghiu, despre pensia premierului Ciucă: „A fost în teatrele de operaţii şi gloanţele treceau la propriu pe lângă urechile domniei sale”

Sursa: Facebook

Alina Gorghiu, președintele Senatului, a explicat punctul domniei sale de vedere referitor la unul dintre subiectele fierbinți din această perioadă – pensiile speciale, făcând totodată câteva aprecieri vizavi de pensia premierului Nicolae Ciucă – șeful său pe linie de partid.

Potrivit declarațiilor acesteia, preluate de Hotnews, pensia de 18.000 de lei a premierului Ciucă poate fi considerată chiar obișnuită. Nu comparativ cu pensiile obișnuite, care de multe ori abia asigură existența de pe o zi pe alta, ci dacă se ia în calcul cariera militară a lui Nicolae Ciucă.

Totodată, Gorghiu a subliniat că pensiile militarilor nu sunt pensii speciale, opinie care de altfel a fost exprimată inclusiv de actualul ministru al Apărării, social democratul Angel Tîlvăr.

În toată Europa, militarii au un statut special, dar nu în sens peiorativ, ci graţie profesiei, graţie contribuţiei la sistemul de securitate din România şi restul ţărilor, trebuie făcută analiza separat şi argumente există”, a spus Alina Gorghiu, conform sursei citate.

Însă, atunci când a venit vorba despre pensia premierului Ciucă, șefa Senatului a admis că, „raportat la pensia unui român, normal, aceasta poate fi considerată că e mare”. Există totuși explicații:

„Dacă ne gândim că a fost şeful statului major, că a fost în teatrele de operaţii, şi gloanţele treceau la propriu pe lângă urechile domniei sale, este o pensie mică. (…)

Nu Ciucă şi-a scris fluturaşul pe pensie, asta este legea, legile succesive pe care Parlamentul le-a votat”.

Pierde UDMR un minister? Ionuț Stroe: „Deține 3 portofolii, aceeași pondere pe care a avut-o în decursul istoriei în Parlament”

Sursa: Facebook

În ultima vreme, în PNL au apărut voci care susțin ca partidul să preia de la UDMR unul dintre cele trei portofolii încredințate ca urmare a formării actualei coaliții de guvernare, însă oficial liberalii se feresc să vorbească deschis.

Astăzi, purtătorul de cuvânt al PNL, Ionuț Stroe, a explicat că momentan nu este avansat un astfel de scenariu, în condițiile în care și liderul UDMR, Kelemen Hunor, era destul de sigur că Mediul, Dezvoltarea și Sportul, ca ministere, rămân cu aceiași miniștri.

Și, din ceea ce a declarat Stroe la Digi24, citat de Știri pe Surse, nu se pune problema ca rocada să afecteze portofoliile UDMR, înțelegerea liderilor coaliției vizând modificări în ceea ce privește persoana premierului și ministerele de Finanțe, Justiție, Transporturi, Investițiilor și Proiectelor Europene, plus Secretariatul General al Guvernului.

Este mult prea departe a avansa asemenea scenarii. Până la urmă, fiecare situație se analizează și, bineînțeles, se iau decizii. Dacă este să fim obiectivi, în momentul de față, UDMR deține 3 portofolii, aceeași pondere pe care a avut-o în decursul istoriei în Parlament, undeva la 5-6 procente, care este scorul lor constant.

Nu sunt niciun fel de probleme. Câteodată au mai multe poziții, câteodată mai puține. Nu cred că putem avansa cu discuția astfel încât să ne gândim la o diminuare a numărului de mandate în viitoarea structură guvernamentală. La fel, aceste discuții se vor purta la vremea respectivă, nu este cazul în momentul de față”, a punctat Ionuț Stroe.

Discuția nu este chiar ruptă din context în condițiile în care astăzi PNL și PSD au decis să înlăture reprezentantul UDMR din conducerea ANRE, fostul vicepreședinte, Zoltan Nagy-Bege, fiind lăsat fără nicio funcție, nemaifiind nici măcar membru. Astăzi, parlamentari au votat președintele ANRE în persoana lui George Niculescu, care a fost ales cu 254 de voturi pentru, în timp ce vicepreședinte a fost ales Gabriel Andronache, cu 263 de voturi pentru. Susținut de PNL, Niculescu este secretar de stat în Ministerul Energiei, iar Ionuț Stroe a avut o explicație privind poziția față de UDMR:

Sunt negocieri care de fiecare dată se poartă în cadrul Coaliției. Aceste negocieri reglează corecta reprezentare a fiecărui partid ca pondere în cadrul acestor funcții desemnate de către Parlament. Nu există tensiuni în Coaliție și vă pot asigura că această Coaliție de Guvernare nu stă într-un singur vot, într-o singură poziție de membru în cadrul acestui Consiliu de coordonare a activității ANRE.

Nu este vorba de o înlăturare, este vorba de o corectă reprezentare a fiecărui partid în Parlament, ca de fiecare dată. Sunt încă câteva negocieri, situația se va regla, Coaliția nu stă într-un singur vot pe o poziție în cadrul acestui Consiliu din cadrul ANRE. Până la urmă, știți foarte bine, aceste decizii sunt luate în directă reprezentare cu fiecare partid din Parlament, în funcție de numărul de mandate, în funcție de ponderea pe care fiecare o are și sunt absolut firești”.

Președintele AJVPS Neamţ, sub control judiciar; mită pentru a închide ochii la braconajul cinegetic

Sursa: Google maps

Președintele Asociaţiei Judeţene a Vânătorilor şi Pescarilor Sportivi (AJVPS) Neamţ, dar și un paznic de vânătoare, sunt cercetați de procurori într-un dosar legat de luare de mită.

În prima zi de Paște, președintelui AJVPS Neamț i s-a organizat un flagrant, ofițerii de poliție judiciară din cadrul Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Neamț, sub coordonarea procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Neamț, luându-l ca „din oală” în timp ce primea un dispozitiv electronic de la un membru al asociației, pentru a nu sesiza o posibilă faptă de braconaj cinegetic.

În urma primelor cercetări, procurorii au dispus punerea în mișcare a acțiunii penale față de președintele AJVPS Neamț și față de angajatul asociației, cei doi fiind propuși pentru arestare preventivă. Din ce detaliază DGA, „valoarea bunurilor solicitate este de aproximativ 40.000 de lei”.

Luni, Tribunalul Neamț a dispus însă luarea controlului judiciar „faţă de inculpatul RN, cercetat în dosarul penal nr. 352/P/2023 al Parchetului de pe lângă Tribunalul Neamţ, pentru săvârşirea a două infracţiuni de luare de mită, pentru o perioadă de 60 zile, începând cu data de 17.04.2023 şi până la data 15.06.2023, inclusiv. Pe timpul cât se află sub control judiciar, inculpatul RN trebuie să respecte următoarele obligaţii: – să se prezinte la organul de urmărire penală, la judecătorul de drepturi şi libertăţi, la judecătorul de cameră preliminară sau la instanţa de judecată ori de câte ori este chemat; să informeze de îndată Biroul Supravegheri Judiciare din cadrul Inspectoratului de Poliție al Județului Neamț cu privire la schimbarea locuinţei; să se prezinte la Biroul Supravegheri Judiciare din cadrul Inspectoratului de Poliție al Județului Neamț, care este organul de poliţie desemnat cu supravegherea sa, conform programului de supraveghere întocmit de organele de poliţie sau ori de câte ori este chemat.

Inculpatul RN trebuie să respecte, suplimentar, următoarele obligaţii: să nu depăşească teritoriul României, decât cu încuviinţarea prealabilă a procurorului din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Neamț; să nu se deplaseze la sediul … ori pe fondurile cinegetice aflate în gestionarea acesteia; să nu comunice pe nicio cale, direct sau indirect, cu următoarele persoane: coinculpatul CN, martorii (ale căror date de identificare urmează a fi obținute de procuror, nefiind disponibile în dosar); să comunice periodic organului de poliţie desemnat cu supravegherea sa informaţii relevante despre mijloacele sale de existenţă; să nu exercite funcția de președinte al …; să nu dețină, să nu folosească și să nu poarte arme. Pe durata controlului judiciar, supravegherea respectării obligaţiilor impuse inculpatului revine organelor de poliţie din cadrul Inspectoratului de Poliție al Judeţului Neamţ, prin Biroul Supravegheri Judiciare.

2. Dispune luarea măsurii preventive a controlului judiciar faţă de inculpatul CN, cercetat în dosarul penal nr. 352/P/2023 al Parchetului de pe lângă Tribunalul Neamţ, pentru săvârşirea a două infracţiuni de complicitate la luare de mită, pentru o perioadă de 60 zile, începând cu data de 17.04.2023 şi până la data 15.06.2023, inclusiv. Pe timpul cât se află sub control judiciar, inculpatul CN trebuie să respecte următoarele obligaţii: să se prezinte la organul de urmărire penală, la judecătorul de drepturi şi libertăţi, la judecătorul de cameră preliminară sau la instanţa de judecată ori de câte ori este chemat; să informeze de îndată Secția de Poliție, județul Neamț, cu privire la schimbarea locuinţei; să se prezinte la Secția de Poliție, județul Neamț, care este organul de poliţie desemnat cu supravegherea sa, conform programului de supraveghere întocmit de organele de poliţie sau ori de câte ori este chemat.

Inculpatul CN trebuie să respecte, suplimentar, următoarele obligaţii: să nu depăşească teritoriul României, decât cu încuviinţarea prealabilă a procurorului din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Neamț; să nu se deplaseze la sediul … ori pe … aflate în gestiunea acesteia; să nu comunice pe nicio cale, direct sau indirect, cu următoarele persoane: coinculpatul RN, martorii (ale căror date de identificare urmează a fi obținute de procuror, nefiind disponibile în dosar); să comunice periodic organului de poliţie desemnat cu supravegherea sa informaţii relevante despre mijloacele sale de existenţă; să nu exercite funcția de paznic de vânătoare; să nu dețină, să nu folosească și să nu poarte arme.

Pe durata controlului judiciar, supravegherea respectării obligaţiilor impuse inculpatului CN revine organelor de poliţie din cadrul Inspectoratului de Poliție al Județului Neamţ, prin Biroul Supravegheri Judiciare și Secția de Poliție. Constată că măsura reținerii a expirat, în privința ambilor inculpați, la data de 17.04.2023, ora 19.00”.

Liderul deputaților PSD, noi informații despre rocada guvernamentală: „Viitorul Guvern nu va avea doar un premier nou, va fi un vot pe întreg Cabinetul”

Sursa: Facebook

Rocada guvernamentală ar putea aduce schimbări mult mai ample față de ceea ce s-a parafat între liderii coaliției.

Discuția în acest sens a fost adusă în prim plan de liderul deputaţilor PSD, Alfred Simonis, care a explicat aseară că, începând din luna mai, vor fi modificări pe structura de conducere a tuturor ministerelor.

Astfel, deși în înțelegerea politică dintre PSD, PNL și UDMR se stabilise că rotativa guvernamentală va aduce noi nume doar în ceea ce privește premierul și ministerele de Finanțe, Justiție, Transporturi, Investițiilor și Proiectelor Europene, plus Secretariatul General al Guvernului, Simonis a punctat că lucrurile, în realitate, vor fi altfel.

În momentul în care premierul îşi depune mandatul, undeva în luna mai, tot guvernul este demis. Viitorul Guvern nu va avea doar un premier nou, că sunt aceiaşi, că sunt alţi miniştri, va fi un vot pe întreg Cabinetul. (…)

Inclusiv la structura guvernamentală pot fi, pot apărea ministere, pot dispărea, nu este nimic concret (…).

Orice se poate întâmpla, câtă vreme este un nou guvern”, a precizat Simonis la Prima News, citat de Știri pe Surse.

În urmă cu o lună, liderul PSD Marcel Ciolacu vorbea despre o singură posibilă schimbare odată cu rotativa, respectiv înființarea unui nou minister, în contextul eșecului privind aderarea României la Schengen.

Astfel, acesta opina că ar fi necesară înființarea unui nou minister, care să garanteze că discuțiile și negocierile privind aderarea vor avea efectul scontat de țara noastră, deoarece „peste tot, în toate guvernele din Europa, în statele mai dezvoltate economic decât România, se găseşte acest minister. Poate atributul nu ar fi trebuit să fie al Ministerului de Externe de negociere de aderare la spaţiul Schengen, poate acest atribut ar fi trebuit să fie al Ministerului Afacerilor Europene. (…) Din punctul meu de vedere Ministerul Afacerilor Europene ar trebui să existe în componenţa guvernamentală scoţând sau făcând o reducere a unuia sau două ministere”.

Directorul Institutului Național de Cercetare Dezvoltare Aerospațială, acuzat de abuz în serviciu în legătură cu încredințarea unor contracte

Sursa: Facebook

Procurorii anticorupție l-au trimis în judecată pe directorul general și totodată președinte al consiliului de administrație al Institutului Național de Cercetare – Dezvoltare Aerospațială „Elie Carafoli” – INCAS București, pentru abuz în serviciu cu consecințe deosebit de grave, dacă funcționarul public a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată.

Pe numele său Cătălin Nae, inculpatul din dosarul instrumentat de Direcția Națională Anticorupție este acuzat că, timp de mai mulți ani, a încredințat contracte cu încălcarea prevederilor legale, păgubind instituția pe care o conduce de milioane de euro.

Alături de directorul Nae, în cauză au fost trimiși în judecată și administratorii societăților comerciale care au beneficiat de aceste avantaje, cei patru fiind acuzați de abuz în serviciu, complicitate la abuz în serviciu cu consecințe deosebit de grave, dacă funcționarul public a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată.

Pentru cei care nu au auzit de INCAS, instituția este prezentată de director ca una „de cercetare lider în științe aerospațiale din România, cu o tradiție de peste 60 de ani în inginerie aerospațială, fizica fluxurilor și aerodinamică aplicată, folosind tehnologii de ultimă generație și infrastructură unică”, implicată „în toate proiectele aeronautice naționale majore pentru zone civile și militare și în prezent acționează ca un jucător major în politica UE de dezvoltare a cercetării și dezvoltării în cadrul viziunii FlightPath 2050 și al viitorului program Orizont 2020”.

Însă procurorii anticorupție arată că directorul s-ar fi folosit din plin de resursele INCAS:

În perioada 2012 – 2014, inculpatul Nae Cătălin, în calitatea menționată mai sus, cu încălcarea prevederilor legale, ar fi încheiat un număr de 12 contracte cu societăți comerciale, cu un comportament de tip „fantomă”, controlate de ceilalți patru inculpați, în condițiile în care acesta ar fi cunoscut faptul că agenții economici respectivi nu puteau să îndeplinească prestațiile (în domeniul cercetării aeronautice) la care se obligaseră, neavând capacitatea obiectivă să execute astfel de activități (nu dispuneau de capital uman și tehnic).

În contextul menționat mai sus, Institutul Național de Cercetare – Dezvoltare Aerospațială „Elie Carafoli”, a achitat societăților respective suma totală de 21.495.199 lei (aprox. 5.000.000 euro), ce constituie un prejudiciu în dauna institutului concomitent cu obținerea unui folos necuvenit în același cuantum pentru societățile celor patru oameni de afaceri.

În cauză au fost dispuse măsuri asigurătorii. Institutul Național de Cercetare – Dezvoltare Aerospațială „Elie Carafoli” a precizat că nu se constituie parte civilă în cauză”.

EXCLUSIV zin.ro – Trotinetele electrice: Soluție de mediu sau doar afacere? Probleme foarte mari cu siguranța acestui tip de vehicule

Trotinetele electrice au locul lor de cinste în galeria mijloacelor alternative de deplasare, alături de biciclete, mopede, scutere electrice și alte astfel de vehicule ușoare.  

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă – PMUD, inițiativă legislativă prin care guvernul României dorește să implementeze viziunea Comisiei Europene legată de mobilitatea durabilă prevede ”dezvoltarea tuturor modurilor de transport într-o manieră echitabilă, integrată și interoperabilă cu accent pe modurile de transport nepoluante” și ”promovarea mijloacelor de transport alternative și integrarea lor cu transportul public pentru reducerea poluării mediului”.

Problema este însă că resentimentul populației la adresa acestor mijloace de deplasare este în creștere în marile orașe europene, sentimentele negative fiind alimentate de lipsa de disciplină în trafic, de siguranța circulației – atât pe partea carosabilă, cât și pe trotuare -, de faptul că trotinetele electrice închiriate sunt lăsate practic oriunde, putând fi văzute aruncate în număr mare pe spațiile verzi, pe trotuare, chiar abandonate pe străzi, unde ar trebui să circule alte autovehicule de transport personal sau în comun.

Sute de accidente grave în România

Foto IC Silviu

România, țară în care trotinetele electrice sunt în acest moment la mare modă în rândul unor anumite categorii sociale, s-a confruntat recent cu cazul unuia dintre cei mai vizibili exponenți ai deplasatului pe trotineta electrică, fostul președinte al USR și vicepremier Dan Barna, care s-a aventurat pe trecerea de pietoni pe roșu, călare pe trotinetă, fiind lovit de un autoturism care circula regulamentar.

Trebuie arătat că circulația trotinetelor electrice a fost reglementată pentru prima dată în România la începutul lui 2020, când Guvernul a stabilit printr-o Ordonanță de Urgențăviteza maximă de deplasare trebuie să fie de 25 de km/oră și că pot fi folosite doar în localități de persoane cu vârsta de cel puțin 14 ani.

Actul normativ mai prevede și că trotineta electrică oprită sau staţionată pe partea carosabilă trebuie aşezată lângă şi în paralel cu marginea acesteia. Trotinetele electrice pot fi oprite sau staţionate şi câte două, una lângă alta.

Echiparea trotinetelor electrice care circulă pe drumurile publice cu mijloace de iluminare şi dispozitive reflectorizant-fluorescente este obligatorie, fiind interzisă circulaţia acestora pe timp de noapte fără aceste mijloace şi dispozitive în stare de funcţionare.

O nouă reglementare, și mai strictă, a fost adoptată în octombrie 2021, când Guvernul a interzis deplasarea trotinetelor electrice pe trotuare.

Astfel, conducătorii de trotinete electrice sunt obligați să circule numai pe pista pentru bicicletă atunci când aceasta există, fiind interzisă circulația acestora pe trotuar.

Trotinetele electrice trebuie conduse numai pe un singur rând atunci când circulă pe drumurile publice, iar conducătorii de trotinete electrice au obligația de a avea asupra lor actul de identitate.

De asemenea, este menționată interdicția conducătorilor de trotinete de a circula cu acestea atunci când se află sub influența alcoolului ori a substanțelor psihoactive sau de a circula cu trotinetele electrice atunci când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheață sau zăpadă.

Totodată, este interzisă circulația cu trotineta electrică fără a menține contactul cu solul sau de a circula cu aceasta atunci când nu sunt respectate condițiile tehnice minime pe care trebuie să le îndeplinească.

Spre deosebire de regulile stabilite pentru conducătorii de biciclete, în cazul trotinetelor electrice, schimbarea direcției de mers se face prin deplasarea conducătorilor pe lângă acestea, informează digi24.ro.

Conducătorii trotinetelor electrice nu s-au arătat însă foarte dispuși să respecte aceste norme și, potrivit datelor puse la dispoziție de Inspectoratul General al Poliției Române, în perioada 2019 – 2022 accidentele grave de circulație în care au fost implicați conducătorii de trotinete electrice a crescut de 20 de ori.

Au avut loc 198 de accidente grave în care au fost implicate trotinete electrice. Urmare a acestora, 13 persoane și-au pierdut viața, peste 200 de persoane au fost rănite grav și 12 rănite ușor.

Nu este deci de mirare că la finele lui 2022 un deputat a venit cu o nouă inițiativă legislativă prin care cere reguli și mai stricte de deplasare pentru trotinetele electrice.

Liderul deputaţilor PNL, Gabriel Andronache, a propus ca viteza cu care trotinetele electrice pot circula pe drumurile publice să fie limitată la 15 km/h, faţă de 25 km/h cât este în prezent.

Am propus în Comisia juridică un amendament: trotinetele electrice care circulă pe drumurile publice să aibă viteza limitată la maxim 15 km/h. În prezent, limita este de 25 km/h; mult prea mult! A venit momentul să spunem STOP agresivităţii. A venit momentul să protejăm vârstnicii, copiii şi, în general, oamenii care circulă pe trotuar şi care trebuie să se ferească de cei care nu respectă nicio regulă în utilizarea trotinetelor electrice. Reducerea vitezei setate este o prima soluţie”, a scris Andronache pe Facebook.

Înăsprirea cadrului legal în Europa

Situația este similară în toate țările europene și chiar în Statele Unite ale Americii, unde există un grad mare de nemulțumire asupra riscurilor mari pe care le presupune deplasarea pe trotinete electrice, atât pentru conducătorii vehiculelor pe două roți, cât și pentru ceilalți participanți la trafic.

Danemarca, Norvegia și Spania au introdus în 2022 obligativitatea de a purta căști de protecție pentru conducătorii trotinetelor electrice. Riscurile unui accident sunt de șapte ori mai mari în cazul trotinetelor electrice decât pentru biciclete, arată un studiu efectuat în Danemarca. Cercetările norvegiene au arătat că riscurile sunt de până la zece ori mai mari pentru trotinetele electrice, comparativ cu bicicletele.

În Germania, o nouă cercetare de la un spital din Essen a constatat că spitalizările după accidente cu trotinetele electrice nu au fost raportate poliției în 74% din cazuri. Germania este singura țară care colectează date despre accidentele trotinetelor electrice ca o categorie separată – dar se bazează exclusiv pe datele poliției, ceea ce sugerează că cifrele oficiale sunt mult mai mici decât situația reală, arată Consiliul European pentru Siguranța Transporturilor – ETSC.

Încă din 2020, Suedia a limitat viteza de deplasare a trotinetelor electrice la 20 de km/oră, în Spania, oraşe precum Madrid sau Barcelona le-au interzis în zonele pentru pietoni, iar la nivel naţional autorităţile au adoptat o legislaţie vizând interzicerea acestora pe trotuare.

Cifrele oficiale indicau aproape 300 de accidente, cu 3 decese, înregistrate în 2019 în Spania, însă autorităţile susţin că numărul real este mult mai ridicat.

În Germania legislația prevede o limită de viteză de 20 de km/h, interzicerea acestora pe trotuare şi în zonele pietonale, o vârstă minimă de 14 ani, dar şi existenţa unei asigurări speciale pentru utilizatorii acestora.

Marea Britanie este singura ţară care a interzis complet trotinetele electrice, scrie adevarul.ro.

Interzicerea închirierii în Paris

În Paris, închirierea trotinetelor electrice a fost recent interzisă prin referendum, iar mai multe orașe din Austria și Germania cer înăsprirea cadrului legal care permite atât închirierea, cât și deplasarea pe drumurile publice a acestor vehicule.

Parisul a fost unul dintre primele orașe europene care a permis închirierea de trotinete electrice, începând cu anul 2018. Acum, Orașul Luminilor de pe Sena va fi una din primele metropole care va interzice trotinetele închiriate.

Primarul Anne Hidalgo a anunțat companiile de închiriere că vor trebui să-și scoată cele 15.000 de trotinete electrice din funcțiune până la data de 1 septembrie 2023, în urma referendumului în care aproape 90% dintre parizieni au decis că nu mai doresc să se confrunte cu neajunsurile aduse de trotinetele închiriate.

Parisul trage astfel concluziile dintr-un sondaj cetăţenesc al cărui rezultat a fost fără echivoc: 89% dintre cei care au votat s-au declarat în favoarea interzicerii ”e-scuterelor”, aşa cum sunt numite în Franţa.

În total, însă, doar 103.000 de alegători au mers la vot, ceea ce corespunde unei prezențe de aproape 8%.

Cele trei servicii de închiriere: Lime, Tier și Dott au angajat influenceri care trebuiau să creeze o stare de spirit pentru a promova și a face să pară profitabilă închirierea trotinetelor electrice prin internet – dar este evident că gradul de respingere a acestei noi forme de transport în rândul parizienilor este mult mai mare decât cel de aprobare.

O femeie de 66 de ani a declarat la o secție de votare că nu mai îndrăznea să iasă în stradă pentru că îi era frică să nu fie lovită de o trotinetă electrică. Anul trecut, poliția a numărat 400 de accidente în care au fost implicate trotinete eletrice, dintre care trei s-au terminat tragic, cu decese.

Pe lângă lipsa de disciplină, există o adevărată mentalitate condamnată de parizieni: Multe din vehiculele colorate cu două roți sunt parcate în locurile cele mai puțin probabile din Paris, dacă nu sunt aruncate imediat în Sena.

Administrația Parisului a încercat să ia măsuri, prin scăderea vitezei legale a scuterelor și majorarea amenzilor la 135 de euro, în cazul celor care încalcă legea, dar situația nu s-a îmbunătățit vizibil.

Reacționează și Viena

Cu probleme similare se confruntă și Viena, unde trotinetele electrice sunt o sursă constantă de conflicte între locuitorii orașului. Acest lucru este reliefat cu claritate de statisticile oficiale: Nu mai puțin de 359 de accidente de circulație în care au fost implicate trotinetele electrice și 3.800 de raportări privind încălcarea legii au fost cuantificate doar anul trecut.

Administrația Vienei pregătește înăsprirea cadrului legal începând cu luna mai 2023, scrie presa locală, dar acest lucru nu schimbă miezul problemei: Prea mulți utilizatori nu respectă regulamentele, concurează cu trotinetele electrice de-a lungul trotuarelor sau își parchează vehiculele în așa fel încât blochează căile de acces, trotuarele, chiar și străzile.

Trebuie arătat că reglementările de circulație rutieră pentru trotinetele electrice prevăd în Austria aceleași reguli ca și pentru bicicliști.

Opiniile sunt împărțite printre vienezi: Unii consideră că trotinetele electrice sunt practice și prietenoase cu mediul, alții au preocupări legate de siguranță și pun la îndoială durabilitatea.

Companiile care se ocupă de închirierea vehiculelor văd, cum este și normal, aspectele pozitive ale acestei activități: ”Credem că o abordare cheie pentru rezolvarea problemelor de trafic de astăzi constă în mobilitatea partajată”, explică șeful pentru Austria și Germania al aplicației de mobilitate Free Now.

În prezent, în Viena activează cinci companii care închiriază trotinete electrice – Tier, Lime, Kiwi Ride, Bird și Link -, care gestionează nu mai puțin de 2.500 de vehicule electrice doar în capitala austriacă.

Administrația metropolei pregătește însă reguli mai stricte: Doar patru operatori de trotinete electrice vor mai primi licență, pentru a gestiona un număr mult mai mic, de cel mult 500 de vehicule pe două roți, care vor avea limitată viteza de deplasare la 25 de kilometri pe oră.

O inovație cheie, care se va aplica începând din luna mai este interzicerea parcării trotinetelor pe trotuare și înființarea de locuri de parcare separate pentru trotinete electrice.

Controverse în SUA

În Statele Unite, în numele conceptului de ”micro-mobilitate”, unele primării din marile orașe, precum Chicago, Portland sau Oregon, au introdus încă din anii 2016 și 2017 programe-pilot care trasau cadrul legislativ pentru închirierea de trotinete electrice.

Alte orașe, precum Chattanooga, Tennessee și Beverly Hills, nu au adoptat o asemenea optică, înterzicând închirierea de trotinete electrice, în timp ce altele au renunțat la programele pilot inițial introduse.

Există și municipalități, precum cea din Nashville, care au interzis cu totul acest tip de vehicule, după apariția primului deces în urma unui accident cu trotineta electrică.

La fel de dăunătoare pentru climă precum automobilele

Dincolo de aceste aspecte, tot mai multe semne de întrebare sunt ridicate cu privire la cât de ecologice sunt trotinetele electrice de fapt.

Iar răspunsurile nu întârzie să apară, în urma unor studii de specialitate realizate de universități și autorități publice din Occident.

În anumite circumstanțe, trotinetele electrice de închiriat sunt la fel de dăunătoare pentru clima ca și o mașină, arată un studiu al Universității de Științe Aplicate din Bochum, Germania, citat de publicația austriacă Der Standard.

De la producție și utilizare până la reciclare sunt generate 64 până la 237 de grame de echivalent CO2 pe pasager-kilometru, a concluzionat studiul.

Pentru comparație, o mașină cu propulsie fosilă produce aproximativ 195 de grame pe pasager-kilometru, iar o mașină alimentată electric aproximativ 90, așa cum arată cifrele Agenției Federale de Mediu din Germania.

Perioada scurtă de utilizare, mixul slab de energie electrică folosit la încărcare, precum și activitățile de colectare nocturnă și reparcare a trotinetelor electrice sunt factori care contribuie la faptul că aceste mijloace de deplasare nu sunt atât de ecologice pe cât s-a crezut iniațial.

Mai mult decât atât: Planurile de mobilitate urbană durabilă înaintate de Comisia Europeană mizează pe faptul că trotinetele electrice sunt folosite pentru deplasarea către puncte intermodale de transport, acolo unde pasagerul poate trece la mijloacele de transport în comun intra și extra urbane, cum ar fi tramvaiele, metroul, trenurile, alte forme de transport electrice și nepoluante.

Acest lucru este valabil mai ales pentru periferiile cu conexiuni extinse la transportul public. A duce o trotinetă electrică la cea mai apropiată gară în loc de o mașină sau o motocicletă este o evoluție pozitivă din punct de vedere al mediului. Se pune însă întrebarea: este chiar așa?

”Nu avem nevoie de ele din motive de mediu”

Concluzia Agenției Federale Germane de Mediu este clară. Studiile efectuate la Berlin, Dresda și Paris au arătat că doar 5% până la 8% dintre utilizatorii de trotinete chestionați au folosit vehiculul alimentat electric în locul mașinii.

Mult mai frecvent, acestea sunt trasee care altfel ar fi fost parcurse pe jos, cu bicicleta sau cu transportul public.

Este incontestabil că trotinetele electrice produc mai multe emisii decât mersul pe jos. Cum se compară cu bicicletele electrice, mașini și altele asemenea este mai dificil de spus.

”Majoritatea emisiilor sunt cauzate în timpul producției”, explică Michael Meschik de la Institutul pentru Transporturi de la Universitatea de Resurse Naturale și Științe ale Vieții din Viena. De asemenea, nu trebuie subestimat faptul că scuterele trebuie colectate, încărcate și repoziționate peste noapte.

Gama largă de emisii de la trotinetele private ori închiriate poate fi explicată nu numai prin prisma proceselor de producție și închiriere, ci și prin intensitatea și durata utilizării, arată Meschik.

”La trotinetele private, moartea bateriei este adesea a vehiculului în sine”, explică Steffan Kerbl, șeful departamentului de testare la ÖAMTC – un club auto vienez care oferă servicii auto, inclusiv depanare, asigurare și instruire pentru șoferi în toată Austria.

O trotinetă electrică privată supraviețuiește în medie la 600 de cicluri de încărcare și pot fi acoperiți aproximativ 50 până la 60 de kilometri pentru o încărcare. Cumpărarea unei baterii noi de multe ori nu dă roade. Scuterul este prea uzat și o notă baterie este prea sumpă.

”Trebuie să ții cont de faptul că bateria reprezintă aproximativ 50% din costurile de achiziție”, explică Kerbl. Trotinetele de închiriat, pe de altă parte, sunt concepute pentru a permite înlocuirea bateriilor și remedierea defectelor de mai multe ori.

În practică, însă, ele nu sunt utilizate pentru perioade lungi de timp. Manipularea utilizatorilor nu este adesea suficient de atentă pentru aceasta. Furnizorul Bird, de exemplu, a stabilit durata de viață la trei ani, timp în care sunt acoperiți 4.295 de kilometri, potrivit sursei citate.

”Dacă o compar cu o bicicletă, nu e mult”, face o comparație Michael Meschik. În cele din urmă, trotinetele sunt cochete, ”dar nu avem nevoie de ele din motive de mediu”, rezumă el studiile pe care le are la îndemână.

În concluzie, utilizarea trotinetelor electrice aduce potențial pentru o mobilitate mai durabilă doar în cazul în care se alege ca deplasarea cu un autoturism să fie înlocuită cu folosirea vehiculelor pe două roți.

Studiile ar arăta însă că trotinetele electrice nu înlocuiesc aproape niciodată călătoriile cu mașina, potrivit presei austriece.

Agenția Federală Germană de Mediu dă exemplul orașului californian San Francisco, unde 42% dintre utilizatorii de trotinete electrice le folosesc în locul mașinilor, potrivit unui sondaj realizat de autoritatea locală de transport.

În studiile realizate în orașele europene proporția este în schimb mult mai mică, în intervalul procentual de o singură cifră.

Atac cibernetic asupra site-ului Ministerului Dezvoltării, de Paște

Sursa: Google maps

Site-ul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației a fost spart de hackeri în a doua zi de Paște, însă reprezentanții instituției asigură că nu s-au creat pagube care să afecteze utilizatorii.

Potrivit Adevărul, timp de câteva ore, cei care accesau site-ul ministerului aveau acces la un mesaj asumat de „Operation Romania”: „This website has been hacked”, cu acuzații de corupție și inclusiv un apel pentru susținerea fraților britanici Tate, anchetați într-un dosar al Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism.

Problema, asigură MDLPA, a fost înlăturată la scurt timp, astfel că „nicio informație publicată pe site-ul www.mdlpa.ro nu a fost depreciată sau pierdută”.

În mesajul citat de Adevărul se arăta că „din păcate, corupţia este încă o problemă majoră în ţara noastră şi afectează negativ dezvoltarea socială şi economică. Cu toate acestea, sunt convins că putem schimba această situaţie prin angajamentul nostru ferm împotriva corupţiei şi prin faptul că ne unim forţele pentru a lupta împotriva acesteia. În acest sens, trebuie să fim foarte atenţi şi să nu acceptăm niciodată acţiunile corupte ale celor care se află la Putere. În curând, toţi parlamentarii României vor fi demascaţi pentru acţiunile lor corupţie şi vor fi traşi la răspundere pentru faptele lor”.

Totodată, în încheiere, era și un mesaj în limba engleză: „Stop framing Andrew and Tristan Tate, they are innocent!”.

Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației lucrează la soluționarea problemelor tehnice apărute și colaborează cu autoritățile statului responsabile cu securitatea cibernetică pentru investigarea cauzelor incidentului.
Datorită intervenției prompte a personalului de specialitate din cadrul ministerului, nicio informație publicată pe site-ul www.mdlpa.ro nu a fost depreciată sau pierdută.

După finalizarea verificărilor de specialitate, site-ul www.mdlpa.ro va fi din nou disponibil tuturor utilizatorilor. Prioritatea ministerului este soluționarea cu succes și cât mai rapidă a incidentului, pentru a ne asigura că site-ul nu mai prezintă riscuri de securitate cibernetică și că utilizatorii acestuia îl pot folosi din nou fără riscuri”, transmitea ministerul.

Budăi calculează salariile din România: „Discuţiile sunt pentru a avea o nouă creştere a salariului minim, fie la început de an, fie vedem când”

Sursa: Facebook

Ministrul Muncii, Marius Budăi, a vorbit ieri despre situația salariilor din țară – atât în ceea ce privește minimul pe economie, cât și în ceea ce privește salariile bugetarilor.

Într-o intervenție la Antena 3, acesta a explicat că se fac analize pentru corectarea anumitor echități din sistemul bugetar, mai ales că avem de îndeplinit un jalon în Planul Național de Redresare și Reziliență, dar și că se ia în calcul o nouă creștere a salariului minim pe economie, „vedem când”.

Pe palierul bugetar, Budăi a dat exemplul inechităților salariale din sănătate și educație, în condițiile în care noua lege a salarizării trebuie să fie gata în 2023.

Unele categorii profesionale sunt la nivelul din 2022, (…) alte categorii au ajuns pe parcurs până în 2020, până la sfârșitul lui 2019, când am plecat noi de la guvernare, altele nu au ajuns. Iată că avem dezechilibre aici, cu categorii profesionale care sunt deja la nivelul din 2022, categorii profesionale care nu sunt la nivelul din 2022.

Este vorba despre personalul TESA din sănătate, parte din dascălii noștri, personalul didactic si nedidactic, parte din funcționarii ministerului chiar, parte din deconcentratele din tara. Sunt categorii care nu au ajuns la nivelul din 2022. (…)”, a spus ministrul Budăi.

Cât despre salariul minim, Marius Budăi a punctat că sunt discuții pentru o nouă creștere, însă a subliniat că nu vrea să dea „mesaje extrem de clare”.

Anul acesta, la 1 ianuarie a fost un salt mare de 450 lei pentru salariul minim. A înţeles şi Guvernul să participe la acest salt şi 200 lei nu sunt taxaţi.

Avem discuţii cu partenerii sociali şi o asemenea decizie nu se ia decât la masa dialogului, cu partenerii sociali, cu sindicatele şi patronatele şi Guvernul la mijloc, ca un mediator ce trebuie să fie. Însă toate aceste lucruri câteodată există o vorbă în România care spune că ‘mai binele este duşmanul binelui’. Trebuie să vedem ce ne dorim, să avem discuţii clare şi oneste cu mediul de afaceri astfel încât să nu dezechilibrăm ceea ce avem bun acum. (…)

Avem salariul minim în construcţii făcut. Noi în mandatul trecut am semnat şi am avut un pact cu partenerii noştri din construcţii, mă refer la angajatori şi la reprezentanţii angajaţilor, unde am instituit acel salariu minim de 3.000 lei, ulterior în 2022 am instituit acel salariu minim de 3.000 lei şi cu fiscalizare redusă şi în agricultură şi alimentaţie. Acum salariu în construcţii este 4.000 lei.

Studiem ambele variate. Suntem în continuu dialog cu partenerii sociali şi vedem, în a doua parte a anului, ce putem discuta cu dumnealor. (…)

Eu o să mă feresc să dau cifre şi informaţii care nu sunt clare, discutate îndelung în coaliţie şi cu partenerii sociali, pentru că nu este corect. Însă discuţiile sunt pentru a avea o nouă creştere a salariului minim, fie la început de an, fie vedem când, dar să avem o predictibilitate pentru mediul de afaceri, dar şi ţinând cont de puterea de cumpărare a celor care lucrează pe salariul minim”, a mai spus ministrul Muncii pentru sursa citată.

Rămâi conectat

6,124FaniÎmi place
București
ceață
5.1 ° C
6 °
4 °
87 %
2.6kmh
100 %
D
5 °
lun
9 °
mar
8 °
mie
7 °
J
3 °

Ultimul articol

Acordul UE–Mercosur este expresia cea mai concretă a eșecului de guvernare și pare că...

În ultimii ani, Uniunea Europeană a construit un discurs public obsesiv despre siguranță alimentară, sănătate publică și protecția consumatorului. În paralel, aceiași decidenți au...

Cristian Popescu Piedone, un actor-cheie în noua ecuație administrativă a Capitalei

Un moment de tranziție pentru administrația Bucureștiului Depunerea jurământului de către Ciprian Ciucu în funcția de primar general al Capitalei marchează începutul unei etape administrative...

Ludovic Orban se întoarce „acasă” și anunță că Forța Dreptei urmează a fuziona cu...

După o lipsă de câțiva ani din PNL, partid pe care l-a și condus, Ludovic Orban ar putea renunța la partidul pe care l-a...