3.4 C
București
sâmbătă, 20 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1090

Stelian Ion: „Grupurile infracționale trebuie lovite acolo unde le doare cel mai tare, adică la bani”

Stelian Ion, ministrul Justiției

Ministrul Justiţiei, Stelian Ion, a declarat, la prezentarea bilanţului DIICOT, că în instrumentarea dosarelor de trafic de persoane, trafic de droguri şi criminalitate informatică trebuie avută în vedere şi componenta de spălare a banilor.

„Trebuie să lucrăm la blocarea fluxurilor de bani și apoi la recuperarea prejudiciilor și produsului din infracțiuni, deoarece grupurile infracționale trebuie lovite acolo unde le doare cel mai tare, adică la bani”, a spus ministrul Justiției, Stelian Ion, potrivit comunicatului de presă al ministerului Justiției.

De asemenea, a mai spus ministrul, abordarea cauzelor de trafic de persoane, dar și de trafic de droguri și criminalitate informatică trebuie să aibă în vedere și componenta de spălare a banilor, fiind o continuare firească a activității unor grupări criminale care obțin venituri din aceste infracțiuni.

Recomand ca spălarea banilor să fie prevăzută ca prioritate operațională, întrucât infractorii români și grupările din care fac parte, care acționează în spațiul european și nu numai, trimit bani în țară pentru a fi „spălați”. Toți acești bani și bunurile care sunt achiziționate trebuie să facă obiectul unor măsuri de indisponibilizare și, ulterior, de confiscare.

Ministrul Justiției, Stelian Ion

Un sprijin onest pentru procurori

Totodată, ministrul Justiției le-a mulțumit procurorilor DIICOT pentru eforturile depuse în anul care s-a încheiat și i-a felicitat pentru rezultatele obținute, în condiţiile în care activitatea DIICOT şi a unităţilor de parchet, în general, a fost îngreunată şi de pandemia de coronavirus. De asemenea, le-a reamintit că vor găsi întotdeauna în Ministerul Justiției, cât timp se va afla la conducerea instituției, un sprijin onest în încercarea de a construi un mediu mai sigur pentru societatea românească.

CSM, față în față cu ministrul Justiției: acuzații de dublă măsură și dublu discurs

Cristian Popescu Piedone, critic la adresa lui Nicușor Dan după suspendarea PUZ-urilor

Cristian Popescu Piedone / Foto: Facebook

Primarul Sectorului 5, Cristian Popescu Piedone a fost extrem de critic la adresa lui Nicușor Dan, după ședința de Consiliu General, în care s-a decis suspendarea PUZ-urilor pentru 12 luni. Inițial, primarul general a propus o suspendare de 2 ani, fără discuții prealabile cu primarii de sector, care astfel și-au văzut planurile urbanistice „aruncate în aer”, deoarece o serie de investiții, în derulare sau viitoare, de la nivelul celor cinci sectoare sunt afectate de această decizie.

Cele cinci proiecte, referitoare la sectoarele 2-6, au fost votate de majoritatea consilierilor USR PNL, 29 de voturi.

Nu este o dezvoltare cu orice preț. Eu sunt primar de trei luni de zile în Sectorul 5 și am moștenit acest PUZ. Spațiul verde este unul imaginar raportat de domnul primar Nicușor Dan. Nimic nu-l împiedică pe actualul primar general să propună o documentație de urbanism de rang superior: adică un PUG, care să corecteze neregulile observate de domnia sa

Cristian Popescu Piedone, primar Sectorul 5

„Fondul forestier”, sursa de poluare de ambrozie

Totodată, acesta a atras atenția asupra unui fapt discutat în ședința de consiliu, de vineri, cu privire la fondul forestier din Sectorul 5. „Aici revin și pot să spun o răutate: e mai interesant pentru un primar general să aibă în pixului lui ca toți să vină la mila domniei sale. Vorbea domnul primar general de fondul forestier din Sectorul 5: este un teren al MApN înscris în cartea funciară cu mențiunea Curți, construcții, fiind în realitate cea mai mare sursă de poluare de ambrozie la nivelul Bucureștiului. Cele 103 hectare plus aproximativ 100 de hectare sunt o sursă de alergie la nivelul populației. Este considerată fond forestier, când nici măcar un copac nu se găsește pe acest teren”, a mai precizat edilul Sectorului 5, citat de Știri pe surse.

Piedone: „Lăsați Capitala să se dezvolte! Nu o întoarceți cu 21 de ani în urmă!”

„Nu poți să-ți impune o viziune fără să dezbați”

Primarul Piedone a precizat că nici e, nici ceilalți primari de sector nu au fost consultați, așa cum era firesc, în această privință. În același timp, consideră că este de datoria sa să protejeze banii ce intră în bugetul sectorului ca urmare a investițiilor private și care nu sunt deloc de neglijat.

„Domnia sa se contrazice fără să studieze aceste date. Nu poți să-ți impune o viziune fără să dezbați. Și noi am fost aleși în calitate de primari. Nu am avut niciodată o discuție cu domnul Nicușor Dan: și nu doar eu, ci și restul primarilor. Nu suntem nebuni! Eu vreau de exemplu să-mi protejez banii care-mi vin din investiții private în curs de derulare în Sectorul 5, unde există între 800 de milioane și 1 miliard de lei. Noi n-avem cum să eradicăm niște proprietăți, că sunt private”, susține Cristian Popescu Piedone.

Ce spune Nicușor Dan

De partea cealaltă, primarul general consideră acest demers ca fiind unul benefic pentru dezvoltarea urmană a Capitalei.

„Este un punct de cotitură în dezvoltarea urbană a Bucureștiului. Ani de zile a prevalat interesul privat și diferite rețele de interse în fața interesului public. Urbanismul ultimilor ani a fost o golănie. Majoritatea Consiliului General, USR-PNL, a luat azi o decizie curajoasă, corectă și a dovedit că este o adevărată autoritate publică”, a spus Nicușor Dan, după ședința CGMB.

Piedone vs. Nicușor: nemulțumirea se transformă în război

Asociația Forța Fermierilor îl acuză pe ministrul Oros de înșelăciune: „O să vă lovească un nou 1907 și n-o să înțelegeți de ce!”

Sursa Foto: Facebook

Asociația Forța Fermierilor, înființată în luna octombrie 2020, avertizează că fermierii sunt aproape de colaps și că lipsa unui ajutor de la stat va duce la rezultate dezastruoase. Mai mult, ministrul Agriculturii, Adrian Oros, este acuzat că a înșelat fermierii, în condițiile în care la nivel de guvern nu ar exista niciun plan pentru acordarea despăgubirilor de secetă pentru culturile de primăvară aferente anului 2020, deși a promis că va rezolva situația.

Într-un comunicat postat pe pagina de Facebook a Asociației și asumat de Vlad Macovei, președintele acesteia, se arată că situația este atât de gravă încât s-ar putea ajunge la mișcări de protest, în condițiile în care „un fermier care s-a bazat pe promisiunile ministrului Agriculturii că vor fi acordate despăgubiri de secetă din bugetul 2021, acum este executat silit de furnizori pentru că nu a căutat finanțare în altă parte”.

Treaba voastră, eu v-am zis! Execuția bugetară a Ministerului Agriculturii înseamnă plutonul de execuție pentru mulți fermieri, inconștienților din politică fără un pic de curaj și responsabilitate! Mai ieșiți din orașe și mergeți la țară că o să vă lovească un nou 1907 și n-o să înțelegeți de ce! Dați despăgubirile de secetă, salvați micul fermier care își va pune ștreangul de gât după ce va pierde tot.

Am dedicație și pentru domnul Oros, pe final. Îi fac cadou definiția înșelăciunii, conform Codului Penal. Eu zic să mediteze dacă se încadrează, măcar și simbolic, în acest articol.
Art. 244 – Înșelăciunea. Inducerea în eroare a unei persoane prin prezentarea ca adevărată a unei fapte mincinoase sau ca mincinoasă a unei fapte adevărate, în scopul de a obține pentru sine sau pentru altul un folos patrimonial injust și dacă s-a pricinuit o pagubă, se pedepsește cu închisoarea de la 6 luni la 3 ani
”, arată sursa citată.


Insolvența Economat Sector 5, aprobată de consilierii locali

Pe ordinea de zi a ședinței CL Sector 5 a fost supus votului un proiect de hotărâre privind deschiderea procedurii insolvenței prin reorganizare a SC Economat Sector 5. Acesta este condus de la finalul anului de Gabriel Crețu, cel care a fost mandatat pentru trei luni pentru „a ține Economat pe linia de plutire”.

Proiectul a fost aprobat cu 17 voturi „pentru” și 10 abțineri. Înainte votării efective, Gabriel Crețu a prezentat un scurt raport în ceea ce privește situația Economat la apoape două luni,  

„ Am considerat oportun, cu o lună înainte de terminarea acestui mandat să vă prezint care este situația pentru a lua o decizie. S-au făcut lucruri destul de multe în aceste aproape două luni, am scăzut cu 15% cheltuielile curente ale SC Economat. Am reziliat 13 contracte, împreună cu partenerii, care nu erau utile societății. Au plecat și câțiva oameni, care aveau câte două joburi. S-a scăzut de la 15.000 de lei la 7.000 cheltuiala cu carburanții”, a declarat Gabriel Crețu.

Datorii și procese

Potrivit lui Gabriel Crețu, în momentul de față, „SC Economat are datorii de 37.362.000 de lei plus 3.500.000 către furnizorii de produse alimentare și nealimentare, directe pentru cele trei magazine care funcționează. În același timp, Economat are de primit 53 milioane de lei, de la diverși parteneri, cele mai multe, 47 de milioane sunt de la AES, diferența sunt la diverse firme, cu care suntem în proces. Avem 7 procese pe rol, din care 4 sunt pentru recuperarea unor sume. Mai mult, în depozitele Economatului, sunt produse în valoare de 24.899.000 de lei, dar acestea au fost achiziționate cu mai mult decât este prețul pieței”, a spus Crețu.

ANAF, blochează conturile deja blocate

De altfel, în contul banilor pe care îi au de primit din partea AES, au fost făcute plățile cu salariile celor din cadrul Economat. Totodată, Crețu a menționat faptul că ANAF i-a înștiințat de blocarea conturilor, motiv pentru care acesta solicită măsuri din partea CL, acționarul Economat.

„Având în vedere că în luna februarie, societatea nu a avut bani de salarii, pentru că nu avem încă dreptul de a intra în fondurile noastre de la cele două bănci cu care lucrăm, datorită blocării prin instanță a HCL din decembrie. Salariile ne-au fost achitate de cei de la AES, în contul datoriilor către noi.

ANAF ne-a anunțat că ne blochează conturile, la care oricum nu avem acces, fapt pentru care am venit în fața dvs ca fiind acționari să dispuneți o măsură”, a mai spus Crețu.

Economat Sector 5, organigramă supradimensionată și ineficientă

Abțineri la două proiecte importante pentru Sectorul 5

Două dintre proiectele propuse de primarul Cristian Popescu Piedone, Piaţa Agroalimentară cu parcare supraetajată situată în Şos. Alexandriei nr. 22-24  și Parcarea etajată P+2E, Calea Rahovei nr. 327, au fost respinde de către consilierii locali. Respingere prin abținere masivă, ambele proiecte votul obținând numai câte 4 voturi favorabile.

Următoarea ședință a CL va avea loc pe 31 martie, ora 12.00. „Până atunci, aveți timp să veniți cu proiecte care să fie supuse ordinii de zi. Nu cred că va fi vreo problemă, ca unele proiecte să nu fi primit avizarea pentru punerea pe ordinea de zi”, a încheiat primarul Cristian Popescu Piedone.

ÎPS Teodosie vrea reînființarea Mitropoliei Tomisului

ÎPS Teodosie a depus săptămână trecută o solicitare la Patriarhia Sfântului Sinod pentru a reînființa Mitropolia Tomisului. Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române s-a întrunit joi, 25 februarie, la Palatul Patriarhiei, în prima ședința din 2021. Cu această ocazie s-a discutat și pe tema reînființării Mitropoliei Tomisului.

ÎPS Teodosie spune ca reînființarea Mitropoliei Tomisului ar fi o reparație morală întrucât la Tomis a existat mitropolie, încă din secolul V dupa Christos și a dispărut după ce Dobrogea a intrat sub stăpânire otomana. „Mitropolie a fost aici, chiar înainte de prima Mitropolie a Țării Românești, și trebuie să fie și de acum încolo”, a spus arhiepiscopul Tomisului.

Aceasta a precizat că inițiativa a avut-o încă din anul 2002, când a existat un comitet de initiațivă pentru concretizarea acestei idei. „Au fost peste 10.000 de oameni care au venit să-mi propună acest lucru, printre care și profesorul Adrian Rădulescu”, a spus ÎPS Teodosie.

O dorință a lui ÎPS Teodosie

Istorie sau dorință personală, reînființarea Mitropoliei Tomisului este una dintre marile dorințe ale arhiepiscopului, pe care acesta o consideră o datorie sfântă. „Comuniștii au desființat episcopii. Singura Episcopie ce a fost ridicată la rangul de Arhiepiscopie, în 1975, de statul română, datorită istoriei acestui ținut, a fost Arhiepiscopia Tomisului și a Dunării de Jos. Pentru istorie chiar și comuniștii au reactivat și au dat titlu de Arhiepiscopie. Aici a fost Mitropolie din secolul V, înainte de a fi Arhiepiscopie Autocefală, mitropolia avea 14 episcopii. Aceasta istorie și-ar dori-o orice popor s-o pună în lumină. Am simțit o datorie sfântă nu pentru mine, ci pentru adevărul istoric” a declarat ÎPS Teodosie.

Urmează demersurile de aprobare, proces care poate fi de durată, întrucât Sfântul Sinod se întruneste de doar două ori pe an. Dacă va fi reînființată Mitropolia, mai multe eparhii vor veni sub administrarea Mitropoliei, respectiv Constanta și Tulcea.

Răsturnare de situație: ÎPS Teodosie devine pro-vaccin

Constanța ar putea avea toalete care cronometrează utilizatorul

Foto: Pixabay.com

Administrația locală din Constanța are planuri mari pentru municipalitate. Mai exact, își dorește achiziționarea unor noi toalete publice, racordate la rețelele de utilități publice, relatează FocusPress. Pe larg, Primăria ar fi inițiat deja un proces de consultare a pieței, în scopul achiziționării noilor dispozitive.

Constanța va merge la toaletă pe repede-înainte

De menționat că viitoarele toalete ar putea să dispună de un sistem de afișaj al timpului alocat fiecărui individ în interiorul acesteia, având inclusiv un sistem de avertizare sonoră care i-ar comunica utilizatorului cât timp mai are de petrecut până când trebuie să iasă. Nu știm, însă ce se poate întâmpla în momentul în care utilizatorul își depășește timpul permis.

Făgădău, prietenul italienilor, „groparul” constănțenilor. Primăria Constanța moștenește datorii colosale

Într-o notă mai serioasă toaletele vor fi dotate cu obiecte sanitare antivandalism, prinse în pereți. Mai mult decât atât, acestea vor avea, conform descrierii din cerere, structură metalică modulară, pereţi din panouri tip sandwich cu faţa plană și ar trebui să fie protejate cu vopsea specială care să reziste la condițiile meteorologice. În plus, toaletele ar trebui să fie dotate cu sistem antifurt (mai exact, sirenă şi senzor de vibraţii impact), iar la interior să aibă pereţii şi pardoseala, ambele placate cu panouri din tablă de inox.

Turiștii vor plăti vinietă în Constanța

Astfel, municipalitatea din Constanța le cere firmelor interesate de acest proiect să trimită oferte de preț pentru achiziția de toalete, fiind interesată, de asemenea, de închirierea acestora în parcursul sezonului estival, când orașul de la malul mării se populează cu turiști.

Data limită de transmitere a ofertelor este 5 martie 2021, ora 16:00, iar acestea pot fi transmise pe e-mail (secretariat.dgsp@primaria-constanta.ro, servicii.publice@primaria-constanta.ro) sau prin poștă, pe adresa Direcției Gestionare Servicii Publice din str. Ștefan Mihăileanu nr. 10, sau prin fax, la numărul de telefon 0241/488.168, potrivit sursei citate anterior.

Condamnare definitivă a unor angajați de la Evidența Persoanelor Giurgiu, pentru mită și falsuri

Doi foști angajați – funcționari publici ai Direcției Județene pentru Evidență a Persoanelor Giurgiu au fost condamnați săptămâna aceasta definitiv într-un dosar de corupție, unul dintre aceștia fiind trimis chiar în închisoare. Faptele celor doi sunt din vara anului 2016, iar rechizitoriul a fost trimis în instanță un an mai târziu, după ce în cauză s-au sesizat din oficiu ofițerii de poliție judiciară din cadrul Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Giurgiu.

Din ce rețineau anchetatorii, cei doi inculpați acționau atât împreună, dar și separat, atunci când erau rugați să rezolve anumite situații legate de întocmirea actelor de identitate. Iar pentru „deranj” solicitau sume de bani.

În cursul lunii iulie 2016, cei doi inculpați, în baza unei înțelegeri prealabile, au pretins și primit de la o persoană suma de 1.050 lei pentru a atesta în fals că aceasta și-a stabilit reședința în județul Giurgiu. Ulterior, inculpatul N.H.I. a pretins și primit de la o altă persoană suma de 1050 lei, în același scop. Totodată, în cursul cercetărilor efectuate, s-a mai stabilit că, la data de 17.12.2014, inculpatul N.H.I. a pretins și primit suma de 300 de lei de la un cetățean, în vederea urgentării îndeplinirii unui act ce intra în atribuțiile de serviciu ale acestuia, respectiv eliberarea în regim de urgență a cărții de identitate pentru persoana în cauză“, comunicau ofiţerii D.G.A.

Cea mai mare pedeapsă aplicată de instanță este de 4 ani și 4 luni de închisoare cu executare, în timp ce al doilea funcționar a fost condamnat la 2 ani și 3 luni de închisoare cu suspendare.

Admite apelurile declarate de apelanţii – inculpaţi Negreanu Horia Ionel şi Budrincă Ionuţ împotriva sentinţei penale pronunţată de Tribunalul Giurgiu. Desfiinţează, în parte, sentinţa penală apelată şi, rejudecând, dispune următoarele: condamnă pe inculpatul Budrincă Ionuţ, la pedeapsa de 2 (doi) ani închisoare pentru complicitate la luare de mită. Interzice inculpatului ca pedeapsă complementară exercitarea drepturilor de a fi ales în autorităţile publice sau în orice alte funcţii publice, de a ocupa o funcţie care implică exerciţiul autorităţii de stat şi de a exercita profesia sau activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, pe o perioadă de 3 ani.

Interzice inculpatului ca pedeapsă accesorie exercitarea drepturilor de a fi ales în autorităţile publice sau în orice alte funcţii publice, de a ocupa o funcţie care implică exerciţiul autorităţii de stat şi de a exercita profesia sau activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta de la rămânerea definitivă a prezentei sentinţe şi până la executarea sau considerarea ca executată a pedepsei principale. Condamnă pe acelaşi inculpat la 9 luni închisoare pentru complicitate la fals intelectual. Aplică inculpatului pedeapsa cea mai grea de 2 ani închisoare, la care se adaugă un spor de 1/3 din pedeapsa de 9 luni închisoare, respectiv 3 luni, inculpatul urmând să execute o pedeapsă de 2 ani şi 3 luni închisoare.

Suspendă executarea pedepsei rezultante de 2 ani şi 3 luni închisoare sub supraveghere pe durata unui termen de supraveghere de 3 ani, calculat de la data rămânerii definitive a prezentei. Obligă inculpatul să presteze pe parcursul termenului de supraveghere o muncă neremunerată în folosul comunităţii în cadrul Bibliotecii Judeţene IA Bassarabescu sau în cadrul SC Giurgiu Servicii Locale SA, pe o perioadă de 100 de zile.

…pentru datele din 06.07.2014 şi 07.07.2014, condamnă pe inculpatul Negreanu Horia Ionel la 3 ani şi 1 lună închisoare pentru luare de mită. Interzice inculpatului ca pedeapsă complementară exercitarea drepturilor de a fi ales în autorităţile publice sau în orice alte funcţii publice, de a ocupa o funcţie care implică exerciţiul autorităţii de stat şi de a exercita profesia sau activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, pe o perioadă de 3 ani. Interzice inculpatului ca pedeapsă accesorie exercitarea drepturilor de a fi ales în autorităţile publice sau în orice alte funcţii publice, de a ocupa o funcţie care implică exerciţiul autorităţii de stat şi de a exercita profesia sau activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, de la rămânerea definitivă a prezentei sentinţe şi până la executarea sau considerarea ca executată a pedepsei principale.

…pentru data de 17.12.2014, condamnă pe acelaşi inculpat la 3 ani închisoare pentru luare de mită. …pentru datele din 06.07.2014 şi 07.07.2014, condamnă pe acelaşi inculpat la 9 luni închisoare pentru fals intelectual. Aplică inculpatului pedeapsa cea mai grea de 3 ani şi 1 lună închisoare, la care se adaugă un spor de 1/3 din totalul celorlalte pedepse (3 ani + 9 luni), respectiv 1 an şi 3 luni, inculpatul urmând să execute o pedeapsă de 4 ani şi 4 luni închisoare”, se arată în sentința definitivă.

Violeta Alexandru explică de ce PUZ-urile din Capitală nu vor fi suspendate 2 ani: „Prea mult hate și prea puțină disponibilitate”

Violeta Alexandru
Violeta Alexandru / Foto: Facebook

Scântei ieri între primarul general al Capitalei și consilierii liberali, pe tema Planurilor Urbanistice Zonale din cinci sectoare. După ce Nicușor Dan a anunțat oficial că PUZ-urile din sectoarele 2,3,4,5 și 6 vor fi suspendate pe 2 ani și toate construcţiile se vor face după Planul Urbanistic General al Capitalei, care a fost elaborat în anul 2000, PNL a arătat clar că nu susține acest proiect, iar primarul a fost forțat să accepte un termen mult mai mic, de doar 3 luni.

Urmarea a fost că liberalii au fost acuzați că fac jocurile mafiei imobiliare, însă președintele PNL București, Violeta Alexandru, a explicat că de fapt problema este în altă parte, iar colegii săi au acționat cinstit.

Violeta Alexandru scrie că liberalii susțin acest demers al lui Nicușor Dan, însă o suspendare a PUZ nu poate opera pe un termen lung, iar „liberalii nu vor să se amâne rezolvarea problemelor din PUZ cu anii, termenele scurte înseamnă mobilizare și soluționare a lor”. Potrivit acesteia, problemele fiecărui PUZ în parte sunt cunoscute, motiv pentru care pot fi rezolvate în termen de câteva luni, deoarece „PUZurile nu constituie o problemă în integralitatea lor, ci pe anumite zone. Gen construcții pe malul lacurilor, construcții în zone de spații verzi”.

Aceasta înseamnă, în explicațiile președintelui PNL București, că nu vor mai fi emise certificate și autorizații pe anumite zone. Și, din punctul său de vedere, cu cât o problemă are un termen mai lung de rezolvare, cu atât va fi tărăgănată mai mult.

Dacă nu ne mobilizăm să corectăm, tot aici vom fi și peste 5 ani. Iar Primarul este determinat să facă acest lucru. Suntem alături de el. Am discutat despre 3 luni de suspendare pentru a ne mobiliza ca să curățăm PUZurile de probleme. Putem chiar, în această perioadă, supune dezbaterii publice propunerile de intervenție în PUZuri, poate mai sunt și alte opinii din spațiul public legat de ce anume mai poate fi îndreptat, ce alte probleme trebuie să fie rezolvate. Este o ocazie pentru ca oamenii să se implice mai mult în deciziile despre orașul în care locuiesc și la care țin. Dar să nu tragem de timp, să le rezolvăm ca să curățăm cât mai repede Capitala de problemele urbanistice care vor distruge și mai mult orașul (dacă nu sunt corectate), lăsând, totuși, de la un moment dat, și oamenii corecți să muncească.

În general, cu cât se dă un termen mai lejer de rezolvare în sistemul public care are de făcut niște treabă în perioada imediat următoare deciziei, cu atât aparatul public va trage de timp până în ultima zi pentru soluționare. Știu ce spun. În România administrația nu are practica rezolvării lucrurilor de a doua zi de când s-a luat decizia, lasă pe ultimul moment al termenului maxim care i-a fost dat. Adică peste 2 ani, de exemplu. Cu o zi înainte de termen se va apuca de treabă. Pe propunerea de suspendare a Primarului General, liberalii consideră că problemele din PUZuri trebuie rezolvate imediat dacă tot se știe exact unde sunt aceste probleme, curățat orașul de rechinii imobiliari și lăsați oamenii corecți să contribuie la dezvoltarea armonioasă a orașului. Chiar nu pot să îi consider pe toți bucureștenii hoți, pe toți antreprenorii mafioți sau pe toți funcționarii leneși. Și nu pot să țin Bucureștiul blocat, trebuie să se dezvolte în mod corect. Abordarea bazată pe hate nu ne duce nicăieri. Sunt oameni și oameni în toate domeniile.

Și eu sufăr pentru modul în care a fost mutilat Bucureștiul dar orice decizie dată acum nu va rezolva situația unei construcții ilegale deja încheiate (deci din trecut) despre care îmi scriu oamenii deranjați, pe bună dreptate. Ceea ce ne dorim toți este să nu se mai întâmple lucrurile haotic în plan urbanistic în București, așa cum au funcționat sub administrația PSD. Am primit toți și răspunsul experților în legătură cu situația celor aflați în procedură de autorizare.
E prea mult hate și prea puțină disponibilitate de a urmări argumentele pentru luarea unor decizii corecte pentru oraș. Pun pe seama dorinței de a vedea lucrurile în bună ordine în Capitală. Chiar suntem mulți cei care ne dorim acest lucru. Este un lucru bun
”, a ținut să asigure Violeta Alexandru.

Asociația Colorăm Zâmbete, în afara legii

Primarul Sectorului 5, Cristian Popescu Piedone a dispus ca Direcția Corpului de Control al Primarului să efectueze verificări în privința modalității în care se desfășoară Academia Copiilor, care se află sub directa coordonare a Asociației Colorăm Zâmbete (ACZ), proiect finanțat de Primăria Sectorului 5, prin Centrul Cultural și de Tineret Ștefan Iordache.

În urma acestor verificări a reieșit faptul că proiectul demarat în vara lui 2018, sub numele de Vara Urbană, ulterior Academia Copiilor, nu a respectat normele legale, cu privire la posibilitatea accesării de finanțări nerambursabile de la autoritățile locale. Mai mult, ACZ a primit o finanțare directă, prin nepermiterea accesării altor asociații la concursurile de proiecte.

Deși potrivit CAEN-ului Asociației Colorăm Zâmbete are stipulate doar „prestarea de activități sportive, recreative și distractive”, i-a fost permisă „prestarea de activități de învățământ în domeniul cultural sau a altor forme de învățământ”, o altă ilegalitate.

Pretenții fără implicare financiară

Reprezentanții Primăriei Sectorului 5 atrag atenția și asupra informațiilor apărute în spațiul public, cu privire la costurile per elev. Potrivit acestora, suma necesară fiecărui elev înscris la Academia Copiilor este în valoare de 1.300 de lei, din care 250 de lei este contribuția părinților. În conformitate cu legislația în vigoare, orice asociație trebuie să ai un aport minim de 10% din totalul proiectului, fapt care în acest caz nu este respectat.

În ceea ce privește partea de after-school, reprezentanții Primăriei Sectorului 5 consideră că elevii din acest sector sunt discriminați, pe listele aflându-se elevi cu domiciliul în alte zone decât în Sectorul 5.

Recuperarea prejudiciului, un țel de îndeplinit  

În urma controlului efectuat de Camera de Conturi București, asupra ordonatorului principal de credite (Primăria Sectorului 5), aceasta a dispus recuperarea prejudiciului și sistarea finanțărilor pentru asociațiile ce nu sunt de utilitate publică, conform art. 46 din OUG 26/2000, coroborat cu art. 14, alin. 2-3, respectiv art. 54, alin. 5, din Legea 273/2006, privind finanțele publice locale, precum și art. 92, alin. 1 și 2, litera E din OUG 57/2019, privind Codul Administrativ. Aceleași prevederi se aplică și ordonatorilor terțiari, respectiv și în cazul Centrului Cultural și de Tineret Ștefan Iordache.

Concret, în acest moment, Centrul nu mai poate suporta cheltuieli către o asociație ce nu respectă normele menționate mai sus, adică pentru asociațiile ce nu sunt de utilitate publică.

Ilegalitatea Asociației, recunoscută (și) de părinți  

Discuțiile în jurul acestei asociații au fost încă de la preluarea mandatului de primar de către Cristian Popescu Piedone. Mai mult, la final de an, reprezentanta Asociației Colorăm Zâmbete amenința cu proteste din cauza a două facturi restante, încă de pe vremea fostului edil. „Deși Primăria, prin Centrul Cultural și de Tineret Ștefan Iordache efectuase plățile, sumele de bani aferente regăsindu-se în Trezoreria Primăriei Sector 5, iar durata de transfer a fondurilor de la Trezorerie în alte conturi este de aproximativ două zile.”, a arată în comunicatul Primăriei Sectorului 5.

Totodată, la ultima ședință de CL, în luna ianuarie, au fost invitați doi reprezentanți, unul al ACZ, respectiv unul al părinților, în contextl în care, în fața primăriei erau protestele Asociației. Mai mult, reprezentantul părinților a afirmat că își dorește „ca asociația să intre în legalitate pentru a putea funcționa”. Practic, și părinții au recunoscut că Asociația Colorăm Zâmbete nu respectă legea.

Apel către părinți

Conducerea Primăriei Sectorului 5, prin Primarul Cristian Popescu Piedone, face apel la părinții din sector, pentru a nu se lăsa manipulați emoțional. Toate proiectele sunt susținute tot din visteria sectorului, adică din buzunarul cetățenilor. Primăria își dorește să ofere servicii și activități educaționale la standarde europene, însă nu prin a risipi banii locuitorilor și pentru a atribui finanțări preferențiale pentru anumite asociații care nu îndeplinesc condițiile legii.

Mesajul primarului Piedone, adresat cetățenilor Sectorului 5, după 114 zile de mandat

CSM, față în față cu ministrul Justiției: acuzații de dublă măsură și dublu discurs

Sursa Foto: Facebook

Consiliul Superior al Magistraturii îl acuză pe ministrul Justiției, Stelian Ion, că este duplicitar față de judecători și că discursurile acestuia lasă impresia unor atacuri. Într-un comunicat de presă, Secţia pentru judecători a CSM arată că ministrul Justiției are un „comportamentul public” care afectează buna funcționare a activităţii din justiţie şi statutului judecătorilor.

Secția pentru Judecători CSM face referire directă la anumite ieșiri ale ministrului și lasă de înțeles că demersurile acestuia fac mai mult rău decât bine.

Declaraţiile publice repetate prin care a indus opiniei publice ideea că judecătorii fie au anumite beneficii nejustificate, fie vor să-şi creeze „superimunităţi”, sau că doar o parte dintre aceştia ar fi oneşti în funcţie de propria-i apreciere pe care o raportează la opiniile exprimate pe marginea modificărilor aduse legilor justiţiei, coroborate cu dezinteresul manifest faţă de adevăratele probleme din justiţie au generat în rândul judecătorilor un sentiment de nesiguranţă cu privire la statutul lor.

Ministrul justiţiei sfidează cadrul constituţional prin angrenarea reprezentanţilor altor state într-un proces eminamente intern, prezentând distorsionat realităţi din domeniul justiţiei în unicul scop de a obţine susţinere politică pentru proiectele de modificare a legilor justiţiei. Maniera netrasparentă a discuţiilor purtate, furnizarea trunchiată a informaţiilor sunt singurele explicaţii pentru concluziile prezentate de aceştia.

Demersurile ministrului justiţiei nu sunt întâmplătoare şi au drept scop influenţarea şi obţinerea incorectă a susţinerii opiniei publice, a factorilor decizionali interni, dar şi a partenerilor străini în contextul escamotării realităţii. Edificatoare în acest sens este trecerea sub tăcere de către ministru a rezultatului consultării judecătorilor întrucât acesta se prefigurează a-i fi defavorabil. Spre exemplu, majoritatea judecătorilor de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, precum şi a altor instanţe judecătoreşti se opun propunerilor de modificare a legilor justiţiei cu privire la care ministrul justiţiei a generat consultarea.

Secţia pentru judecători atrage atenţia asupra pericolului dublului discurs şi a dublei măsuri pe care ministrul le practică, acesta valorificând avizele Consiliului Superior al Magistraturii şi opiniile judecătorilor în funcţie de interesul de moment. Modificarea continuă şi de substanţă a legilor justiţiei, în contexte politice diferite, afectează stabilitatea statutului judecătorilor şi buna funcţionare a instanţelor judecătoreşti”, se arată în comunicat.

Angajată a CARP Suceava, acuzată de peste 1.000 de fapte de delapidare

O angajată a Casei de Ajutor Reciproc a Pensionarilor (CARP) Suceava a fost trimisă în judecată de Parchetul de pe lângă Tribunalul Suceava, fiind acuzată de peste 1.000 de fapte de delapidare și 1.900 de falsuri în înscrisuri.

Potrivit unui comunicat al Parchetului de pe lângă Tribunalul Suceava, din luna mai 2005, inculpata a preluat gestiunea unui punct de lucru al CARP din zona rurală a județului Suceava, calitate în care avea acces la baza de date și la datele personale ale clienților, activitatea sa infracțională fiind realizată prin folosirea datelor de identificare a 366 persoane.

Astfel, în perioada 25 mai 2006- 07 august 2015, inculpata și-a însușit din gestiune suma de 1,6 milioane de lei. Potrivit procurorilor, banii au fost însușiți prin întocmirea în fals de adeverinţe de venit, contracte de împrumut și dispoziții de plată în numele unor membri ai casei de ajutor, prin nedepunerea la CARP Suceava a sumelor încasate de la membri cu titlu de cotizație sau rată împrumut, prin retragerea din cotizațiile membrilor a unor sume de bani fără acordul acestora sau prin falsificarea chitanțelor de depunere a diferitelor sume cu titlu de cotizații la rata împrumut.

Au fost identificate și ridicate în original un număr de 1.887 înscrisuri falsificate, respectiv contracte de împrumut, chitanțe, adeverințe, dispoziții de plată și cereri de restituire, prin rechizitoriu solicitându-se instanței de judecată a se pronunța cu privire la desființarea acestora. Se evidențiază caracterul complex al cauzei generat de perioada extinsă în care a fost desfășurată activitatea infracțională (25.05.2006 – 07.08.2015), numărul foarte mare al persoanelor audiate în cauză – 398, al actelor materiale – 1.017, respectiv 1.900, impunându-se verificarea și analizarea fiecărui înscris ridicat, precum și de valoarea ridicată a prejudiciului produs -1.617.751,23 lei.

au arătat procurorii suceveni

Sechestru asigurator pe 70% din pagubă

Din prejudiciul total de 1.617.751,23 lei a fost recuperată până la momentul dispunerii trimiterii în judecată suma de 455.874,97 lei, pentru diferență fiind instituit sechestrul asigurator asupra tuturor bunurilor mobile și imobile aflate în patrimoniul inculpatei.

Conform procurorilor, autoritățile au fost sesizate de una din persoanele fizice păgubit, la care ulterior au mai fost alăturate și alte plângeri, respectiv sesizări din oficiu.

„Precizăm că această etapă a procesului penal reprezintă, conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale şi trimiterea rechizitoriului la instanţă, spre judecare, situaţie care nu poate în niciun fel să înfrângă principiul prezumţiei de nevinovăţie”, se mai arată în comunicatul Parchetului.

Arestat după ce a fost prins în flagrant oferind 800 de euro mită unui polițist din Constanța

PNL nu votează regulamentul parcărilor propus de primarul Constanței

Primăria Constanța (sursă foto ziarul Amprenta)

Regulamentul parcărilor din municipiul Constanța a creat o adevărată isterie în rândul locuitorilor, dar și al consilierilor locali. Aceștia din urmă vor trebui să voteze regulamentul, potrivit căruia, taxa de parcare variază între 4 și 7 lei (fără TVA), în funcție de zonă. Ședința de vineri, 26 februarie, va fi una cu scântei, în contextul în care consilierii liberali au anunțat, potrivit Replica Online, că nu vor vota proiectul în forma actuală. Mai mult, aceștia au cerut retragerea proiectului de pe ordinea de zi.

Un articol a stârnit scandalul dinaintea ședinței de vineri

Regulamentul cu privire la parcările din Constanța a fost elaborat de Horia Constantinescu, șeful adjunct al Direcției pentru Gestionare Servicii Publice. Despre acesta, președintele Comisiei Juridice, Adriana Arghirescu a spus că este un „terorist” al mediului de afaceri. „Nu are ce căuta în asemenea poziție. El a venit și ni l-a prezentat în comisii, cu o carte în mână, scrisă în limba engleză. Tarifele nefundamentate sunt bazate pe o carte pe care a citit-o în limba engleză. Cum aș putea să votez acest regulament, nu a fost dezbătut în detaliu, anexele cu zonele respective le-am primit luni. Ei spun că vor să facă parcări, dar n-au bani. Avem un excedent bugetar de 2 milioane de euro”, a declarat Arghirescu, pentru presa locală.

De altfel, articolul care a stârnit acest scandal, chiar înainte de ședință, face referire la destinația banilor din aceste taxe. „Sumele încasate din taxele și amenzile de parcare vor fi utilizate cu prioritate pentru modernizarea parcărilor existente, înființarea de noi locuri de parcare subterane, la sol și supraterane.”

Viceprimarul Ionuț Rusu, delegat de colegi să vorbească cu primarul privind retragerea proiectul de hotărâre, spune că sunt încă discuții și că lucrează la amendamente.

„Nu vă mai văitați atât, nu mai cotcodăciți”

Contactat de cei de la Replica Online, pentru acordarea unui punct de vedere în privința Regulamentului, primarul Vergil Chițac a precizat că se poate veni cu amendamente în CL. „Dacă nu votează, n-au decât să nu voteze. Nu vă mai văitați atât, nu mai cotcodăciți! Veniți în Consiliul Local cu prețuri pe care să le și justificați. Uitați-vă la prețurile din marile orașe. La Arad se plătește pe an peste 5.000 de lei parcarea. Am făcut o medie între aceste orașe și Constanța”, a declarat edilul.

În Cluj Napoca, de exemplu, tariful este de 4 lei/30 min (zona 1) și 3 lei/1 oră (zona 2), în timp ce abonamentele variază între 26 lei/lună (riverani), 104 lei/lună (persoane fizice) și 125 de lei (abonamentul transmisibil). La Galați, din 2020, ora de parcare este de 2 lei, iar abonamentele variază între 50 de lei/lună/locație și 100 de lei/lună (orice loc din oraș).

Turiștii vor plăti vinietă în Constanța

Rămâi conectat

6,124FaniÎmi place
București
ceață
3.4 ° C
3.8 °
2 °
88 %
0.9kmh
12 %
S
7 °
D
8 °
lun
8 °
mar
10 °
mie
7 °

Ultimul articol

Acordul UE–Mercosur este expresia cea mai concretă a eșecului de guvernare și pare că...

În ultimii ani, Uniunea Europeană a construit un discurs public obsesiv despre siguranță alimentară, sănătate publică și protecția consumatorului. În paralel, aceiași decidenți au...

Cristian Popescu Piedone, un actor-cheie în noua ecuație administrativă a Capitalei

Un moment de tranziție pentru administrația Bucureștiului Depunerea jurământului de către Ciprian Ciucu în funcția de primar general al Capitalei marchează începutul unei etape administrative...

Ludovic Orban se întoarce „acasă” și anunță că Forța Dreptei urmează a fuziona cu...

După o lipsă de câțiva ani din PNL, partid pe care l-a și condus, Ludovic Orban ar putea renunța la partidul pe care l-a...