Primarul Sectorului 5, Cristian Popescu Piedone a dat dispoziție pentru reabilitarea parcurilor din acest sector, iar primul care se află pe listă este Parcul Pecineaga, despre care spune că va fi gata și inaugurat până în Săptămâna Mare.
Pentru acest lucru este nevoie de lucrări de înlocuire a covorul de tartan, pe care edilul îl vrea cât mai viu colorat, dar și înlocuirea băncilor, precum și a mobilierului din interiorul parcului. De altfel, printre directivele acestuia se numără și plantarea unei perdele de copaci (tei), dar și remedierea sistemului de iluminat din interiorul parcului.
„Trebuie să reparăm de îndată parcurile din sector. A venit primăvara, iar copiii trebuie să se poată juca în locuri sigure. Covorul de tartan și băncile vor fi înlocuite, iar mobilierul din parc va fi reparat. Trebuie să asigurăm și oxigen în jurul parcurilor, motiv pentru care vom planta copaci în jurul acestora. Nu putem să îi uităm nici pe prietenii noștri necuvântători. Vom crea spații special amenajate pentru animalele de companie, pentru ca ele să nu reprezinte un pericol pentru copiii care se joacă în parcuri. Vreau ca Parcul Pecineaga să fie gata până în Săptămâna Mare”, a transmis edilul Sectorului 5.
Retrocedarea parcului
Asaltat de părinții aflați în parc, cu copiii, Piedone le-a răspuns câtorva dintre aceștia, pe subiectele ridicate, fie că ne referim la terenurile de tenis, la toaletele cu plată și program redus, fie la viitoarele contrucții de pe cei 800 metri pătrați retrocedați din parc.
În cadastrul verde al Primariei Capitalei terenul retrocedat figurează ca spațiu verde, respectiv Parcul Pecineaga și o bază sportivă, transmitea HotNews, în 2016. Potrivit informațiilor furnizate de municipalitate, pe teren se aflau 19 arbori, iar la Cartea funciară terenul era încadrat la categoria „curți construcții”.
Potrivit ultimelor modificări la Legea 24/2007 privind reglementarea și administrarea spațiilor verzi din intravilanul localitatilor, „terenurile înscrise în cartea funciară ca fiind în categoria curți-construcții, terenuri ce se află în proprietatea privată a persoanelor fizice sau juridice, nu pot fi inventariate sau declarate ca spații verzi, în sensul legii, decât dupa îndeplinirea procedurii de expropriere conform legislației în domeniu.”
Liderul UDMR încearcă să mai îndulcească percepția potrivit căreia partenerii din coaliția de guvernare sunt pe un butoi de pulbere și a explicat ieri la B1 TV că, de fapt, este vorba despre ciocniri firești. Iar un factor determinant, crede Kelemen Hunor, e acela că la mijloc sunt mai multe viziuni politice.
Liderul UDMR a făcut referire la faptul că nici PNL și nici USR PLUS nu sunt partide mature din punct de vedere politic, dat fiind că sunt, în realitate, fracționate fiecare în două formațiuni.
Însă, din ce observă Kelemen Hunor, partenerii au aceleași dorințe, pentru binele țării. Potrivit acestuia, indiferent de disensiuni, coaliția este mult mai închegată decât este percepută din exterior. „Nu stă coaliția nici într-un ministru de la PNL, USR sau UDMR. Coaliția și liderii coaliției sunt ferm hotărâți să ducă mandatul până la bun sfârșit”, a asigurat Kelemen Hunor.
„În orice coaliție există discuții, există conflicte. Nu suntem la fel. Dacă vă gândiți, de fapt suntem cinci în coaliție, nu suntem trei, fiindcă USR PLUS înseamnă două partide, în PNL mai există nucleul PDL-ului, încă nu au fost «asimilați», și acest lucru se simte, dar din acest punct de vedere e absolut normal să fie discuții. Scopul, dezideratele noastre sunt comune, nu există nicio discuție în ceea ce privește dezideratele.
…Eu ceea ce spun este un lucru absolut clar, corect, dar nu se simte în actul de guvernare, în ședințele de Guvern. Nu se simte acest lucru. Florin Cîțu gestionează foarte bine, chiar are o empatie și o toleranță de foarte multe ori mai mare decât aș accepta eu dacă aș fi premier, dar asta e o altă discuție, eu îl respect pe Florin Cîțu pentru această deschidere și pentru această răbdare uriașă”, a spus liderul UDMR.
Andreea Moldovan, secretar de stat Ministerul Sănătății (captură video)
Ministerul Sănătății a modificat ordinul care cuprinde criteriile pentru instituirea carantinei zonale, documentul – semnat doar de secretarul de stat în MS, Andreea Moldovan, fiind deja publicat în Monitorul Oficial. Potrivit acestui ordin, pentru zonele metropolitane cu peste 100.000 de locuitori se au în vedere şapte criterii, între care numărul de teste (din ultimele 7 zile), rata de pozitivare, incidenţa, gradul de ocupare al paturilor (inclusv cele ATI), dar şi trendul în ultimele 14 zile, precum și numărul de cazuri din focare. Carantina zonală încetează în momentul în care rata de infectare scade sub 3 la mie.
Andreea Moldovan a declarat, la Digi24, că decizia de a plasa sau nu o localitate în carantină nu se bazează doar pe acești indicatori. „Aceste criterii sunt obiective. Exact cum am spus, decizia de carantină e o decizie complexă, care ține de mult mai mulți factori. Acești indicatori sunt adjuvanți, ca să ne arate din punct de vedere epidemiologic unde este situația actuală. Dar decizia este mult mai amplă decât cea bazată strict pe acești indicatori”, a spus Moldovan.
De altfel, încă din 22 martie a fost anunțată, public, intenția de a se modifica grila de carantinare.
„E un ordin pentru care am început discuțiile în urmă cu o lună, am avut discuții cu reprezentanți ai INSP și DSU. Au fost două zile de discuții, atunci chiar s-a comentat în presă pe marginea acestor criterii de carantinare. Am agreat o formă finală pe care am supus-o ulterior discuției în Comitetul Tehnico-Științific. A fost o singură remarcă privind raportarea la 50.000 de oameni sau 100.000 de oameni ca reper (la numărul de teste, n.r.), însă toți membrii participanți au avut ocazia să-și exprime punctul de vedere și s-a votat această formă finală”, a mai declarat Andreea Moldovan, la Digi24.
În Monitorul Oficial a fost publicat, marţi seară, Ordinul pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.309/2020 privind modalitatea de aplicare a măsurilor de prevenire şi limitare a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2.
„Art. I. — Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.309/2020 privind modalitatea de aplicare a măsurilor de prevenire şi limitare a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 642 din 22 iulie 2020, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 3, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins: „(2) Criteriile utilizate în evaluarea riscului epidemiologic de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 în vederea instituirii carantinei zonale sunt prevăzute în anexa nr. 3 la prezentul ordin.”
2. Articolul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins: „Art. 9. — Anexele nr. 1—3 fac parte integrantă din prezentul ordin.”
3. După anexa nr. 2 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 3, având cuprinsul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I”, este ordinul publicat în Monitorul Oficial.
Potrivit anexelor care fac parte din Ordin, pentru municipiile cu peste 100.000 de locuitori se iau în calcul 7 criterii, punctajul care trebuie atins fiind de „minimum 60 de puncte”, în timp ce pentru restul zonelor se au n vedere 5 criterii, punctajul ce trebuie atins fiind de „minimum 70 de puncte”.
Conform documentului, carantina zonală încetează la o rată de infectare care scade sub 3 la mie.
Într-o țară în care gunoaiele sufocă mediul și comunitățile, tone de pet-uri umplu albiile râurilor, mobilier și aparate electrocasnice sunt aruncate peste noapte pe străzi și fum înecăcios de la arderile de deșeuri penetrează deseori, și mai ales noaptea, capitala țării, București, care de altfel și se menține intr-un top al celor mai poluate orașe din Europa, o întrebare legitimă apare: cine este cu adevărat responsabil de colectarea și reciclarea corespunzătoare a deșeurilor în România, țara în care se află cea mai mare companie de reciclare de deșeuri din Europa, Green-Group, la Țintești, Buzău, companie care chiar importă deșeuri din alte țări pentru a-și menține fluxul tehnologic operațional, în timp ce deșeurile interne zac aruncate peste tot.
Activitatea OIREP-urilor nu pare a fi prea eficientă, iar uneori este chiar penală
O analiză atentă a legislației relevă că principalele instituții responsabile cu colectarea responsabilă din comunități și transmiterea către fluxurile de reciclare sunt în primul rând autoritățile (de la nivel central, Ministerul Mediului și până la nivel local, primăriile) și OIREP-urile (Organizații ce Implementează Obligațiile privind Răspunderea Extinsă a Producătorilor) anterior numite Organizațiile de Transfer de Responsabilitate (OTR).
Deși au fost înființate pentru a se ocupa de deșeuri care nu puteau fi colectate de producătorii înșiși sau de autorități din lipsa mijloacelor și fondurilor necesare, activitatea OIREP-urilor nu pare a fi eficientă iar uneori este chiar penală.
OIREP-urile autorizate pentru colectarea de ambalaje, exemplu de proaste practici
Dincolo de faptul că țara este îngropată în gunoaie în timp ce OTR-urile au cifre de afaceri impresionante, controalele făcute, de exemplu, de Administraţia Fondului pentru Mediu, la nouă din cele zece OTR-uri autorizate de Ministerul Mediului în vara anului 2015 pentru colectarea de ambalaje introduse în piață (Eco-Rom Ambalaje, Sota Grup 21, Ecologic 3R, Intersemat, Respo Waste, Ecopim Recycling, Eco-x, Eco Pack Management şi Rom Pack Management şi Next Eco Recycling) au găsit ilegalități care s-au soldat cu amenzi semnificative. Next Eco Recycling, autorizat în ianuarie 2015 – nu a fost controlat deoarece nu exista nici o raportare privind activitatea de colectare şi reciclare pentru anii anteriori.
În urma controlului, în octombrie 2015, la şase din zece OTR-uri care acopereau peste 90% din emitenţii de ambalaje conform contractelor, s-au descoperi declaraţii false privind volumele reciclate şi respectivele OTR-uri au fost sancționate cu amenzi între 9,6 milioane euro și 10,6 milioane euro, amenzi care au blocat practic activitatea acestora, ele devenind nefuncţionale în ultimele două luni din 2015.
Majorarea tarifelor cu 1000% în doar 2 luni fără îmbunătățiri în activitatea de colectare și reciclare
Întâmplător sau nu, în intervalul decembrie 2015-august 2016, deci imediat după aplicarea amenzilor, OTR-urile au majorat prețurile inițial convenite cu beneficiarii serviciilor lor de colectare, valorificare și reciclare a deșeurilor introduse pe piața chiar și de 8-9 ori, ajungând să crească cu 1000%. Știm acest lucru din Decizia nr 43 din 5 septembrie 2017 a Consiliului Concurenței, formulată la plângerea făcută de FIROS SA, în calitate de beneficiar care a încheiat contract cu un OTR, făcută la Consiliul Concurenței, în care acuza acest lucru, și demonstra că, deși în perioada 2010-2015 respectivul OTR nu modificase tarifele, brusc le crescuse cu 1000% în doar câteva luni, în a doua parte a lui 2015, OTR-ul motivând:
…creșterea volumului de ambalaje introduse pe piața națională, cu capacitate redusă de colectare și reciclare a deșeurilor de ambalaje, cu neimplicarea autorităților centrale în deblocarea sistemului de gestionare a deșeurilor de ambalaje, cu neimplicarea autorităților locale în activitatea de colectare selectivă a deșeurilor și mai ales cu cererea colectorilor de majorare a ecobonificației…suntem nevoiți, pentru a beneficia în continuare de cantitățile necesare obiectivelor, să majorăm bonificația către aceștia și implicit suntem nevoiți să majorăm tarifele percepute clienților…
Firma reclamantă FIROS SA mai menționa în plângerea sa acțiunea concertată a tuturor OTR-urilor de creștere succesivă și exagerat de mare a tarifelor la acel moment.
O scurtă analiză a motivației prezentate pentru creșterea tarifelor evidențiază neconcordanța cu unele realități: în fapt, OTR-urile nu colectează și nu reciclează deșeurile la nivelul raportat pe hârtie.
Acest fapt a fost descoperit de Administraţia Fondului pentru Mediu cu ocazia controalelor, și confirmat de faptul că în 2015, conform rapoartelor Comisiei Europene, România avea cea mai mare rată de depozitare a deșeurilor din UE, 72%, față de media europeană de 25,6%, iar în aprilie 2017, Comisia Europeană trimite România în fața Curții de Justiție a UE pentru neîndeplinirea obligației de a revizui și adopta Planul Național de Gestionare a Deșeurilor (PNGD) și Programul de prevenire a generării de deșeuri, în conformitate cu obiectivele Directivei cadru privind deșeurile (Directiva 2008/98/CE) al cărei scop este protecția mediului și a sănătății omului prin prevenirea generării de deșeuri și prin gestionarea corespunzătoare a acestora, dar și în contextul economiei circulare. Dincolo de aspectul grav de poluare, nu trebuie uitat aspectul economic de economisire a resurselor deoarece ambalajele pot fi reciclate până la 100% și noi produse se pot naște, de genul fibrelor textile din pet-uri.
Sinteza pe mediu a Comisiei Europene din 2018 elaborată pe baza Raportului de Avertizare Timpurie precum și Raportul de țară privind România din aprilie 2019 pe probleme de mediu al Comisiei Europene reliefau că România este departe de ținta de reciclare ambalaje 55% și respectiv 22,5% plastice pe care ar fi trebuit să le atingă din 2013, de fapt se află abia la 13-14%.
Obligațiile privind Răspunderea Extinsă retrimise la producător, cu dublă taxare
Ineficiența autorităților este evidentă dar, în plus, este evidentă și lipsa de eficiență a OTR-urilor. Urmând cronologia evenimentelor, constatăm că după amenzile aplicate de AFM, a fost depusă în Parlament şi votată în regim de urgenţă Legea 249/2015, care a modificat reglementările existente la acea dată și a introdus opțiunea de responsabilitate a firmelor care de fapt au încheiat contracte cu OTR-urile, sau OIREP – Organizații ce Implementează Obligațiile privind Răspunderea Extinsă a Producătorilor, astfel încât 7.385 de producători, înregistraţi la AFM ca emitenţi de ambalaje, au devenit responsabili și susceptibili de a plăti din nou pentru deşeurile emise în piaţă în ultimele două luni ale anului, deşi aveau contracte pentru transferul de responsabilitate privind deșeurile de ambalaje.
Ordonanța de Urgență 74/2018 reia această responsabilitate individuală a producătorului de gestionare a propriilor ambalaje introduse pe piața națională începând cu 1 ianuarie 2019 la art.5 pct. a) și prin OIREP la art. 5 pct. b, menționând la art. 8 condițiile pe care trebuie să le îndeplinească OIREP pentru a fi autorizată: punctul d)- ”cantitatea de ambalaje introdusă pe piață de acționari în anul precedent celui în care se solicită autorizarea să fie de cel puțin 10.000 de tone” și punctul e)- ”să constituie o garanție în cuantum de două milioane lei în favoarea Administrației Fondului pentru Mediu, sub forma unui depozit în numerar sau a unei scrisori de garanție bancară sau alt instrument de garantare emis de către o societate bancară, valabilă pentru întreaga perioadă de autorizare, cu scopul garantării obligațiilor fiscale prevăzute la art. 9 alin. (1) lit. v) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, cu modificările și completările ulterioare, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările și completările ulterioare”. Aceleași două condiții sunt stipulate în legea 31/2019.
Cifre de afaceri de milioane de euro realizate cu o medie de 13 angajați
În prezent, 13 OIREP/OTR sunt autorizate de Comisia de Supraveghere a Ministerului Mediului: Clean Recycle SA, Eco Synergy SA, Ecologic 3R Ambalaje SA, Eco Rom Ambalaje SA (în insolvență), Ecosmart Union SA, Eco-X SA, Enviro Pack Consult SA, Fepra International SA, Financiar Recycling SA, Green Resources Management SA, Marathon EPR Group SA, Reciclad Or SA.
O scurtă analiză a cifrelor de afaceri și profiturilor acestor firme evidențiază ceea ce firma reclamantă acuza în scrisoarea către Consiliul Concurenței, caz menționat mai sus. Și anume că pare a exista o acțiune concertată a OTR-urilor de creștere a tarifelor, ceea ce a dus la profituri fulminante în timp foarte scurt.
Clean Recycle SA a avut în 2019 o cifră de afaceri de 32.797.757 RON ceea ce înseamnă creștere de 316% și profit de 7.546.784 RON ceea ce înseamnă creștere de 731%, cu doar 8 angajați.
Eco Synergy SA a avut în 2019 o cifră de afaceri de 38.558.863 RON însemnând creștere de 1068% și un profit de 2.727.108 RON însemnând creștere de 3584%, cu doar 12 angajați.
Ecologic 3R Ambalaje SA a avut cifra de afaceri în 2020 de 33.445.074 RON ceea ce arată o scădere de -34% și un profit de 5.323.392 RON ceea ce arată scădere de -34%, cu 23 de angajați.
Ecosmart Union SA a avut în 2019 o cifră de afaceri de 59.949.823 RON adică o creștere de 131% și un profit de 2.464.889 RON adică o creștere de 147%, cu doar 5 angajați.
Eco-X SA a avut în 2019 cifra de afaceri de 108.058.168 RON, cu creștere 0%, și profit de 27.262.072 RON însemnând creștere de 630%, cu 15 angajați.
Fepra International SA a avut în 2019 o cifră de afaceri de 127.108.905 RON reprezentând 1.066% și un profit de 8.313.741 RON , reprezentând creștere de 1066%, cu 29 de angajați.
Financiar Recycling SA a avut în 2019 cifra de afaceri de 36.758.891 RON însemnând creștere de 108% și profit de 72.156 RON însemnând scădere de 97%, cu 7 angajați.
Green Resources Management SA a avut în 2019 cifra de afaceri de 51.860.638 RON însemnând creștere de 916.166% și profit de 6.526.272 RON însemnând creștere de 4.410%, cu 11 angajați.
Marathon EPR Group SA a avut în 2019 cifra de afaceri de 9.013.844 RON, cu 100% mai mare, și profit de 338.031 RON, cu 100% mai mare, cu 4 angajați.
Reciclad Or SA a avut și ea în 2019 cifra de afaceri de 113.445.507 și profit de 10.575.691, cu 17 angajați.
Interesant este cazul Enviro Pack Consult SA care deși a avut în 2019 cifra de afaceri 0 RON (0%) și profit -128.835 RON (100% cu 0 (zero) angajați, a primit licența în februarie 2020.
Activitate infracțională vastă în domeniul reciclării deșeurilor
OTR-ul/ sau OIREP, după redefinire, reprezintă ceea ce legislația internațională în domeniu numește Producer Responsibility Organisation (PRO), organizațiile care preiau Răspunderea Extinsă a Producătorului, adică fac transferul de responsabilitate, și care există în toate statele, doar ca în România ele nu par a-și face datoria ci dimpotrivă, prejudiciază societatea.
Confirmarea vine din coroborarea activității lor ineficiente cu cifrele de afaceri fulminante, plus raportările și documentele false despre activități neefectuate, așa cum a găsit Administraţia Fondului pentru Mediu în 2015, cazuri menționate mai sus, plus anchetele penale.
Cea mai recentă este în derulare și scoate la iveală o activitate infracțională vastă în domeniul reciclării deșeurilor
La 12 aprilie 2021, un comunicat de presă al Poliției Române, preluat de mass-media, detalia anchetarea în București și șase județe (Călărași, Dolj, Ilfov, Olt, Prahova, Timiș), de către Direcția de Investigare a Criminalității Economice, sub coordonarea procurorilor Parchetului de pe lângă Tribunalul Ilfov, a unor contracte false de reciclare a gunoiului care au adus prejudiciu de aproape 25 de milioane de lei, contracte încheiate de 15 firme de reciclare pentru 38.000 de tone de deșeuri care în fapt nu reciclau ci se depozitau în gropile de gunoi din apropierea Bucureștiului.
Acuzațiile sunt de evaziune fiscală, înșelăciune cu consecințe deosebit de grave, fals în înscrisuri sub semnătură privată, uz de fals și spălarea banilor în operațiuni fictive de reciclare a deșeurilor de ambalaje, cu impact negativ asupra mediului înconjurător și bugetului de stat.
Din cercetări a reieșit că, in perioada 2019-2020, prin intermediul unor societăți comerciale coordonate direct sau prin interpuși, patru persoane ar fi furnizat unor organizații care implementează obligațiile privind răspunderea extinsă a producătorului, documente justificative in care ar fi consemnat in fals ca ar fi realizat activități de colectare și reciclare a peste 38 de milioane de tone de deșeuri de ambalaje (PET, sticlă, carton), prejudiciul estimat fiind de 24.707.941 de lei
Conform comunicatului de presă al Poliției
Printre suspecții din dosar,Răzvan Alecu, fost director al Direcţiei schimbări climatice şi dezvoltare Durabilă din Ministerul Mediului şi consilier al fostului Ministru, Graţiela Gavrilescu, și primarul din orașul Corbeanca. Acasă la Alecu, anchetatorii au găsit o parte din prejudiciul uriaş de aproape 25 de milioane de lei.
Cifrele și faptele sunt elocvente iar concluziile se trag de la sine.
Liderul social democraților, Marcel Ciolacu, a vorbit, în această seară, despre problema numărul unu a țării, din acest moment, și anume poziția lui Vlad Voiculescu în fruntea Ministerului Sănătății. În plus, acesta a reamintit că PSD are de gând să depună o a doua moțiune împotriva ministrului. Reamintim că prima moțiune depusă de social democrați „s-a bucurat” de un eșec răsunător. Astfel, președintele PSD speră ca de data aceasta moțiunea să treacă, mizând pe ajutorul liberalilor, cei care au dat semnale, la rândul lor, că l-ar dori pe Voiculescu demis.
„Noi urmărim un circuit democratic, am venit cu moțiuni simple, o să venim și cu moțiunea de cenzură”, a promis Marcel Ciolacu
Social democratul este de părere că orice coaliție de bun simț ar fi schimbat acest ministru al sănătății, amintind că anumiți membri ai PNL ar fi cerut schimbarea ministrului. „Acești luptători cu lumina stinsă ai dreptății s-au răzgândit”, remarcă Ciolacu, într-o notă ironică. „Am auzit o explicație la un europarlamentar PNL celebru, mare luptător și opozant din interior, ‘Domn’e, este problemă coalitiei’. Păi lupți dimineață, când vine întunericul îți trece luptă. Nu poți să spui că nu schimbăm ministrul pentru că suntem într-o coaliție. Și atunci Citu ce este? Dacă ești premier iei deciziile în funcție de ce vezi că se întâmplă, nu în funcție de coalitie”, a mai declarat Marcel Ciolacu, invitat la Antena 3.
Mai mult, Ciolacu se revolta online, în cursul serii trecute, imediat după conferința de presă a premierului Florin Cîțu, împreună cu Raed Arafat. „Cîțu a ieșit ca o dizeuză de bâlci să îi pună covor roșu lui Arafat! Așa am aflat, după 7 ore, că la ora 16.25, ORA ROMÂNIEI, au murit iar niște oameni din vina lor! Au murit oameni fără oxigen din vina LOR! Și ei caută acarul Păun cu tot felul de explicații penibile și sforăitoare! PNL-ul e luat ostatec de Barna și useriști! Nu pot nimic. O adunătură de lași, fricoși incompetenți și hoți! Cîțu a ratat iar. Trebuia să-l demită pe Vlad Voiculescu. Singurul gest onorabil. Dar a fugit, din nou, de răspundere. O vom face noi prin moțiune”, spunea aseară liderul PSD.
Parlamentarul George Simion a făcut ceea ce știe el să facă mai bine: proteste. Supărat „politic” pe actuala guvernare, însă în mod deosebit (cel puțin acum) pe Ministrul Sănătății, a strâns câțiva simpatizanți ai partidului și i-a dus în fața ministerului, pentru un protest de mici dimensiuni în care a cerut separarea spitalelor Covid de cele non-Covid. În plus, acesta a amintit de tragedia de la Piatra Neamț, însă și de cea de la Spitalul „Matei Balș”, în care incendiile au curmat vieți.
George Simion: „Cerem de două luni şi jumătate, de la ‘Matei Balş’ încoace, demisia lui Vlad Voiculescu, a lui Raed Arafat”
Astfel, George Simion a declarat că Vlad Voiculescu ar promis la un moment dat că va întreprinde măsuri ca românii să nu mai moară de vii în spitale. „Nu s-a ţinut de cuvânt, avem accident după accident, scuze după scuze”, a adăugat Simion. „Am venit, ca să nu ne mai acuze nimeni, respectând distanţa, purtând mască, încadrându-ne în numărul de participanţi, pentru a arăta că folosim toate pârghiile necesare ca Vlad Voiculescu să plece. Suntem prezenţi în stradă, votăm moţiunea împotriva lui Vlad Voiculescu, am făcut o plângere penală şi am iniţiat comisie de anchetă la nivel parlamentar”, a mai spus acesta, în timp ce îi organiza pe oameni, dându-le tonul sloganurilor împotriva actualei conduceri a Ministerului Sănătății.
De precizat că partidul a cerut, la începutul săptămânii, o comisie de anchetă privind situația de la Spitalul „Foișor”, în care bolnavii au fost mutați din cadrul spitalului pentru ca acesta să fie transformat într-un spital suport-Covid.
Eurodeputatul USR PLUS Dragoș Tudorache își arată susținerea pentru ministrul Sănătății, contestat din ce în ce de mai multe voci. Într-un interviu acordat RFI, Dragoș Tudorache a arătat că misiunea ministrului Vlad Voiculescu este una extrem de grea, în condițiile în care ar avea cel mai dificil mandat din întreg guvernul.
Aceasta în contextul în care există tot mai multe nemulțumiri fățișe la adresa lui Vlad Voiculescu, din partea PNL, și inclusiv liderul liberalilor, Ludovic Orban, a punctat că privesc „extrem de îngrijorați la modul în care este gestionat Ministerul Sănătății”.
Ca o comparație, europarlamentarul a arătat că și formațiunea din care face parte ar avea comentarii la adresa unora dintre miniștrii coaliției. Nu că nu ar fi exprimate astfel de opinii, totuși, dar Tudorache se încăpățânează să creadă că nemulțumirile USR PLUS sunt doar gândite, nu și rostite.
„Afirmația domnului Orban a fost făcută după o ședință nu simplă, nu ușoară a coaliției, și după acele nemulțumiri exprimate de unii membri liberali în spațiul public, fie pe Facebook, fie pe la studiourile de televiziune, în ultimele zile, un comportament pe care eu îl găsesc dezamăgitor, pentru că suntem într-o coaliție, în care am decis că investim cu toții cu bună credință. Vlad Voiculescu are de departe cel mai dificil mandat în acest Guvern.
Nemulțumiri avem și noi la USR PLUS pentru performanța unor miniștri PNL. Nu le exprimăm nici pe Facebook, nici în studiourile de televiziune, discutăm matur în alianță, în coaliție, pentru că mie așa mi se pare firesc să facem. Sunt lucruri care ne nemulțumesc și pe noi, dar noi alegem să le discutăm matur, responsabil, în coaliție și mă aștept ca și partenerii noștri să facă același lucru.
…Da, Vlad Voiculescu trebuie să comunice mai mult, mai bine, trebuie să-și găsească oameni care să-l sprijine în acest demers, pentru că nu poate fi în același timp la cârma ministerului, în mijlocul unei asemenea crize și să facă și comunicare în studiourile de televiziune sau în conferințe de presă”, e de părere europarlamentarul.
Adrian Solomon a intrat în atenția opiniei publice vara trecută când s-a certat „ca la ușa cortului” cu un vânzător dintr-o șaormerie din Centrul Vechi, pentru că nu voia să poarte masca de protecție, regulă valabilă chiar și atunci. La vremea respectivă, Solomon n-a fost singur, ci acompaniat de prietenul și colegul său vasluian, Irinel Stativă, parlamentar la rândul lui, din partea PSD.
Adrian Solomon recidivează și o jignește pe Cristina Prună, deputat USR PLUS
Și cum un nou mandat de parlamentar nu a însemnat, neaparat, revenirea la decență a lui Adrian Solomon, acesta a recidivat și a jignit-o pe Cristina Prună (parlamentar USR PLUS), spunându-i că „este cel mai slab președinte de ședință” și că ar fi întrecut-o inclusiv pe Roberta Anastase, despre care Solomon pare-se că nu are o părere chiar atât de bună, de vreme ce o dă drept exemplu de „așa nu”.
Dialogul dintre Solomon și Cristina Prună
„Pe acel scaun a stat Roberta Anastase, doamnă, şi aţi întrecut-o”, a spus Solomon.
„Domnule Solomon, vă rog să aveţi un comportament demn de Camera Deputaţilor, să citiţi Regulamentul şi să lăsaţi aceste aprecieri personale şi să retrageţi imediat ceea ce aţi spus”, a replicat Cristina Prună.
„Sunt conştient de ceea ce spun. Bun, nu sunteţi cel mai prost preşedinte de şedinţă, sunteţi cea mai slabă preşedintă de şedinţă, pregătită. Cea mai slab pregătită”, a răspuns Adrian Solomon.
„Domnule Solomon, vă rog să vă revizuiţi comportamentul şi o să vă dau şi a doua intervenţie. Dar vă rog să vă înscrieţi la cuvânt”, a spus Cristina Prună, citată de Spotmedia.ro.
„Iniţiatorii ne propuneau să introducem în lege o majorare cu 20% a salariilor celor de la Biblioteca Naţională şi Biblioteca Academiei Române. E drept, dacă cereau iniţiatorii pentru serviciile secrete sau pentru nu ştiu ce alte structuri de forţă, nu contesta nimeni, dar când e vorba despre Academia Română, despre Biblioteca Naţională, lucrurile se precipită în capul celor care fac astfel de sesizări”, a spus Adrian Solomon, odată ajuns la microfon.
Adrian Solomon e un aprig susținător al legii privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.
Cu toate că autoritățile europene sperau să-și suplimenteze stocurile de vaccinuri anti-Covid cu unul nou, produs de Johnson&Johnson, lansarea acestuia în Europa va mai aștepta un pic. Motivul pentru care lansarea va fi amânată este reprezentat de faptul că, exact ca în cazul AstraZeneca, s-ar fi constatat o anumită legătură între administrarea acestui ser și apariția cazurilor de tromboză.
România așteaptă amănunte suplimentare în ceea ce privește siguranța administrării vaccinului produs de Johnson&Johnson
Controversele în ceea ce privește siguranța vaccinului produs de Johnson&Johnson au apărut după ce Guvernul Statelor Unite ale Americii a anunțat că ia în calcul întreruperea vaccinării cu serul Janssen, produs de compania mai sus amintită. Americanii s-au arătat îngrijorați cu privire la dezvoltarea cazurilor de tromboză la unele persoane vaccinate cu acesta.
Între timp, România așteaptă rezultatele analizelor.
„Am văzut această recomandare în cursul zilei de astăzi. Aşteptăm, pe bună dreptate, o precizare de la Agenţia Europeană a Medicamentului şi, cu siguranţă, dacă va fi nevoie să nu demarăm încă utilizarea acestui tip de vaccin, putem să facem acest lucru, avem capacitatea de stocare, nu ne forţează nimeni să începem atâta timp cât nu avem suficiente date de siguranţă”, a declarat astăzi, Valeriu Gheorghiţă, potrivit Digi24.
Mai mult, Valeriu Gheorghiță a dat asigurări că amânarea aducerii vaccinului produs de Johnson&Johnson nu va afecta campania de vaccinare, având în plan folosirea unui alt ser. Vaccinul ar fi urmat să fie folosit în campania de vaccinare rurală, însă și în penitenciare.
Cu toate astea, miercuri va ajunge în țară prima tranșă de vaccinuri, aparținând companiei în cauză. „Mâine intră în ţară prima tranşă de vaccinuri produse de Johnson&Johnson, 60.000 de doze, care vor sosi pe 15 aprilie la Institutul Cantacuzino”, a spus Andrei Baciu.
Una dintre cele mai des întâlnite întrebări, în urma conferinței de presă de aseară, este „De ce nu a venit și Vlad Voiculescu?”. Atât presa, cât și oamenii obișnuiți și-au pus această întrebare, de vreme ce vorbim despre o nouă tragedie într-un spital românesc iar Vlad Voiculescu este, până la urmă, ministrul Sănătății. De altfel, o parte dintre jurnaliștii prezenți la conferința de presă susținută aseară, la ora 23:00, l-au întrebat în repetate rânduri pe șeful DSU, Raed Arafat, de ce nu este și Voiculescu împreună cu acesta și premierul Florin Cîțu, Arafat răspunzând de fiecare dată că „nu răspunde pentru alte persoane”.
Mult așteptata și întârziata conferință de presă a lui Vlad Voiculescu s-a întâmplat astăzi
Cum era de așteptat, jurnaliștii l-au întrebat direct pe ministrul Sănătății de ce a lipsit aseară, de la conferință, moment la care Voiculescu a spus că dacă l-ar fi invitat cineva, ar fi mers. Cu toate astea, pentru a menține tonul amiabil în ceea ce privește mica dispută dintre USR PLUS și PNL, care îl vizează direct, ministrul a adăugat că prezența lui Raed Arafat era suficientă, de vreme ce acesta deținea toate detaliile, fiind capabil să ofere informațiile cerute de presă.
„Cred că premierul l-a invitat pe doctorul Arafat la conferinţa de presă pentru a comunica pentru ca cel care este direct implicat în operarea acestei unităţi mobile de terapie intensivă să poată să ofere toate detaliile tehnice pe care, de altfel, le-a şi oferit. Dacă m-ar fi invitat, aş fi mers. Dar înţeleg foarte bine care au fost motivele pentru care l-a invitat pe doctorul Arafat şi cred de altfel că explicaţiile de ieri au fost mai mult decât binevenită”, a declarat Vlad Voiculescu.
”Pâine și circ”, de atât aveau nevoie romanii pentru a nu se implica în treburile statului. Ca niște urmași vajnici, se pare că și românilor le trebuie tot doar atât: pâine și circ.
Nu de alta, dar prezența la vot, care ar fi putut sugera o vagă implicare în ”treburile statului”, o dovedește cu vârf și îndesat. Dacă e să adaugăm și manifestațiile din ultimul timp, împotriva măștii, medicilor, pandemiei, e posibil să ajungem la concluzia că unii români se mulțumesc și doar cu circul.
Și de ce nu ar fi așa, când inclusiv în Parlamentul României circul e la ordinea zilei? Când cei care ne conduc, care ar trebui să fie un exemplu de conduită și disciplină, par să se ia la întrecere, care ce boacănă mai face.
Episodul de azi
Episodul de azi o are ca pion principal (din nou) pe Diana Șoșoacă. Omniprezentă, revoltată și vocală, Diana Șoșoacă a făcut, și azi, ce face de obicei: scandal.
Dacă românii de rând, pentru drepturile cărora se încăpățânează să spună că luptă, trebuie să se supună legii și să poarte mască în public, Diana Șoșoacă pare să creadă că nu. Că legea nu i se aplică, sau i se aplică doar în interpretarea personală.
A vrut să participe la lucrările Comisiei Juridice a Senatului, i s-a interzis accesul, pentru că purta o mască improvizată, a încercat să forțeze intrarea, a țipat că i-a fost învinețit piciorul, a forțat în continuare, a sunat la 112. Totul, sub camerele vigilente ale jurnaliștilor.
În plus, pentru că nu Diana Șoșoacă trebuie să respecte legea, ci legea trebuie s-o respecte pe Diana Șoșoacă, și-a adus și soțul în Parlament. Soț care nu se dezice de soție, și se comportă la fel de ”jovial”, să zicem.
Tot felul de violențe
Diana Șoșoacă s-a înfipt în ușă. În pragul ușii, mai bine zis și dup-aia a țipat că-i este strivit piciorul.
Soțul Dianei Șoșoacă a dat dovadă de atitudine de bodyguard. Știți, ăia care-și bombează pieptul și se fac spre tine, să pară mai mari și mai impunători.
Tot el trăgea de ușă, poate-poate se pot strecura în sală.
„A, nu vrei? Dar cine ești tu să vrei sau să nu vrei, mă?!”
”Bă, voi pe ăștia i-ați întrebat dacă au legitimație sau nu, că pe mine m-ați întrebat!”
Asta așa, ca exemplu de limbaj civilizat. Tonul, din păcate, nu poate fi redat în scris. Vedeți în video ce și cum.
Circ gratis, circ degeaba
Regulile sunt simple: dacă nu vrei circ, nu faci circ. Dacă ești senator, respecți legea. Dacă ai impresia că ești agresat, nu agresezi. Dacă vrei să ai dreptate, îți îmbunătățești argumentele, nu ridici vocea. Dacă ți se explică ceva cu care nu ești de acord, răspunzi frumos, nu țipi. Dacă ai pretenția să fii respectat, știi că respectul se câștigă, nu se impune. Dacă o ușă vrea să se închidă, nu pui piciorul în prag și dup-aia țipi că te doare.
Mai sunt destule reguli de acest gen. Dar am vaga impresie că trebuie să le respectăm doar noi, ăștia care nu avem statutul de senator al României.
Persoanele rău intenționate pot forța blocarea unui utilizator pe aplicația WhatsApp în cazul în care cunoaște numărul de telefon al presupusei ținte, conform unui articol publicat de News.ro.
O nouă modalitate de atac asupra utilizatorilor aplicației WhatsApp a fost descoperită recent de experți în securitate cibernetică. Astfel, prin intermediul terminalului mobil al victimei, orice persoană poate bloca accesul la respectivul cont. WhatsApp transmite că acest tip de atac este unul banal, prin care se profită de două probleme diferite referitoare la sistemul de autentificare folosit.
Prima problemă face referire la blocarea trimiterii codurilor de confirmare a identității deținătorului de cont. Atacatorul poate încerca să se autentifice cu numărul de telefon al victimei de mai multe ori, iar la fiecare încercare pe numărul de telefon al țintei va fi trimis un cod din șase cifre prin care se confirmă identitatea. După un anumit număr de încercări, aplicația blochează trimiterea codurilor de confirmare pentru o perioadă de 12 ore.
A doua problemă este legată de serviciile de e-mail. Astfel, atacatorul trimite un e-mail către serviciul de suport al WhatsApp și pretinde că nu mai are acces la propriul cont de aplicație, fiindu-i cerut mai apoi numărul de telefon asociat cu respectivul cont. Prin această metodă este declanșat un proces automat de migrare prin care contul este blocat pe telefonul victimei, iar mai apoi activat pe telefonul atacatorului.
Astfel de atacuri pot fi realizate chiar și atunci când este activat sistemul de autentificare în doi pași din cadrul aplicației WhatsApp, însă nu și atunci când utilizatorul are adăugată propria adresă de e-mail. De câteva luni, WhatsApp oferă o nouă metodă de protecție asupra atacurilor, 2FA, prin care activarea unui dispozitiv este condiționată de un cod PIN suplimentar și de o adresă de e-mail proprie, cunoscute doar de către utilizator.
Opțiunea 2FA face posibil procesul de migrare de pe un dispozitiv mobil pe altul doar dacă cererile sunt trimise de pe adresele de e-mail specificate și adăugate în contul de utilizator. O astfel de autentificare de tipul 2FA poate să fie activată din Setări – Cont – Verificare în doi pași, unde se alege un cod PIN format din șase cifre și se adaugă o adresă de e-mail proprie.
Un polițist din cadrul Inspectoratului Județean de Poliție Brașov a fost desemnat câștigător al Galei „Omul anului” din acest an.
Pe numele său Dani Cek,...
Mandat de arestare pentru 30 de zile - este măsura luată de judecători în ceea ce îl privește pe un ofițer angajat al Școlii...
Utilizăm cookie-urile pentru a vă oferi cea mai bună experiență pe site-ul nostru. De asemenea, utilizăm cookie-uri pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, pentru a îmbunătăţi experienţa de navigare si integrarile cu reţele de socializare.DA, ACCEPTPolitica cookies