3.8 C
București
duminică, 28 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1010

Petiție: Vânătoarea de trofee trebuie interzisă, sub orice formă

Foto: Brasov Tv
Foto: Brasov Tv

Este nevoie de eradicarea unei ”soluții” letale, este nevoie de conștientizarea faptului că vânătoarea reprezintă cel mai crud ”sport”, iar împușcarea trebuie oprită, prioritizându-se tranchilizarea.

Deși este o specie strict protejată de legislația UE și de Convenția de la Berna, ursul brun întâmpină multiple amenințări care îi periclitează supraviețuirea: degradarea habitatului, schimbările climatice și persecuția omului.

Vânătoarea trebuie oprită, relocarea reprezintă protecție, iar eutanasia este ultima soluție de luat în calcul

În cadrul unei petiții, Agent Green a explicat că derogările sunt excepții care se dau în cazuri extreme de la caz la caz, după o evaluare amănunțită a situației, iar metoda letală este ultima soluție atunci când alternativele (inclusiv relocarea) au eșuat, iar ursul problemă pune în pericol vieți omenești și gospodării.

Comisia Euopeană a aprobat Statelor Membre buget pentru a compensa imediat și just orice fermier care suferă pagube pe propriul teren sau în zone unde au contract pentru a practica agricultura.

Vânătoarea de trofee trebuie scoasă în afara legii. Semnează petiția!

Un exemplu negativ, dezvăluit de Agent Green: Prințul Emanuel von und zu Liechtensten, rezident în regiunea austriacă Stiria, își motivează uciderea celui mai mare urs prin derogarea oferită de ministerul mediului din România. Aceasta a fost acordată pentru împușcarea unei ursoaice cu pui care ar fi cauzat pagube anul trecut la unele ferme din Ojdula, județul Covasna.

Realitatea: cu ”ajutorul” legii, prințul a omorât un urs mascul care trăia în adâncul pădurii și care nu venise niciodată în apropierea localităților.

Ursul (Arthur) avea vârsta de 17 ani și a fost cel mai mare urs observat în România și, probabil, cel mai mare care trăia în Uniunea Europeană. Măsurătorile cadavrului indică că animalul avea 593 de puncte din 600 care reprezintă maximum posibil în industria vânătorii de trofee.

Locuințe construite la marginea pădurii, fără garduri electrice

Agent Green a discutat pe 28 aprilie 2021 cu primarul din Ojdula și a vizitat mai multe gospodării din acest sat. Reprezentanții Agent Green au stat de vorbă cu localnicii care au raportat atacuri ale ursoacei, inclusiv cu domnul Berszan Gheorghe, cel care a cerut Asociației de Vânătoare Botos în luna ianuarie 2021 să împuște ursoaica care i-a provocat pagube în vara anului 2020”.

Concluzia: atât domnul în cauză, cât și alți săteni au gospodăriile la marginea satului, învecinându-se direct cu habitatul ursului. Nu există garduri electrice, nu au existat plângeri în legătură un urs mascul, ci de femele cu pui.

Fiecare fermier cu care am discutat a spus că nu s-a schimbat nimic de când a fost împușcat ursul de sex masculin și că femela continuă să vină zilnic în gospodării. Gospodăriile nu au câini din rase speciale care alungă urșii și nu implementează nicio măsură de coexistență și coadaptare. Pe domnul Gheorghe l-am rugat să își citească propria plângere făcută de domnia sa către asociația de vânătoare, dar nu a fost capabil să o facă. Uciderea lui Arthur este extrem de suspectă și este de competența poliției să facă lumina în acest caz”, au precizat reprezentanții Agent Green.

Reprezentanții mai insistă asupra faptului că România a încălcat, în mod consecvent, legislația comunitară în domeniu de când a intrat în UE prin stabilirea cotelor de recoltare și de derogare fără a implementa vreodată măsuri de coexistență și coadaptare.

Program de armată la Primăria Sectorului 5. Piedone și-a chemat directorii la ora 6:00, pentru „înviorarea de dimineață”

Captură video

Se spune că ziua bună se cunoaște de dimineață. Pe principiul acesta a mers, cel mai probabil, și edilul Sectorului 5, Cristian Popescu Piedone, cel care a convocat o ședință operativă la ora 6:00 dimineața, astăzi. „În această dimineață, la ora 6.00, am convocat o ședință operativă cu toți directorii din Primărie, pentru că se pare că mulți dintre ei dorm”, a declarat Piedone, ulterior, pe Facebook.

Cristian Popescu Piedone: „Începând de astăzi, vom face înviorarea de dimineață zilnic”

„Vom face acest lucru până când vă veți trezi, dragi directori”, le-a spus primarul directorilor din subordinea sa, adăugând că are impresia că aceștia „încă dorm”. Mai mult, primarul Sectorului 5 i-a certat dis de dimineață pe aceștia, sugerând că aceștia și-ar fi neglijat atribuțiile de muncă până acum, astfel că ar avea nevoie de „înviorarea de dimineață”.

Am dispus să efectuați acele vizite de lucru în teren, dar se pare că până acum ați fost la plimbare.

Cristian Popescu Piedone

Mai mult, edilul a amintit de situația de ieri, de la Școala Gimnazială Nr. 2, din Ferentari unde, în urma unui control de rutină, a descoperit mai bine de o tonă de gunoi depozitat ilegal de jur-împrejurul școlii. „Am găsit gunoi și bănci rupte în apropiere de intarea în școli. Am senzația că voi ați făcut vizitele în teren cu ochii închiși, altfel nu îmi explic cum nu ați văzut aceste situații”, a subliniat Piedone, anunțându-i pe directori că oricine nu-și va face treaba poate pleca acasă. „Cetățenii din Sectorul 5 vor să trăiască în condiții mai bune, iar dumneavoastră, directorii, sunteți responsabili de acest lucru”.

În încheiere, primarul Sectorului 5 a dispus ca toți directorii din primărie să meargă în vizite de lucru pe raza Sectorului 5 zilnic, între orele 07:30-09:00, imediat după încheierea ședinței operative care are toate șansele să devină tradiție în Primăria Sectorului 5.

Școala nu e ghenă de gunoi! Focar de infecție lângă o școală din Ferentari, înlăturat de echipa lui Piedone

Prima „înviorare de dimineață”

Fii prietenos cu mediul: ”împarte” o mașină. Sau o bicicletă

Foto: auto-bild.ro
Foto: auto-bild.ro

Poți proteja mediul prin închirierea unei mașini sau, de ce nu, a unei biciclete: Bolt a lansat serviciul de car-sharing Bolt Drive.

Bolt, platformă europeană de mobilitate, lansează serviciul de car-sharing, Bolt Drive, care permite utilizatorilor să închirieze o maşină pentru perioade scurte de timp, folosind aplicaţia Bolt, potrivit unui comunicat remis marţi AGERPRES.

În anul 2021, compania va investi 20 de milioane de euro în lansarea Bolt Drive în Europa şi va începe printr-un proiect pilot care se va desfăşura pe piaţa internă, în Estonia, se menţionează în comunicat.

Potrivit companiei, Bolt este prima platformă de mobilitate din Europa care oferă servicii de car-sharing, ride-hailing şi micromobilitate cu scutere şi biciclete electrice, toate printr-o singură aplicaţie.

Ai nevoie zilnic de mașina personală, dar vrei să protejezi mediul? Există transport alternativ

În comunicat se mai arată că utilizatorii pot închiria rapid şi convenabil o maşină prin simpla atingere a unui buton. Bolt te poate ajuta să fii mai puţin dependenţi de automobilul personal şi încurajează, astfel, utilizarea unor moduri de transport alternative pentru călătoriile pe distanţe scurte.

Markus Villig, CEO Bolt, susţine că maşinile personale sunt principala cauză a problemelor în transportul urban, arată Economica.net.

Acestea sunt responsabile pentru traficul aglomerat, emisiile de mediu şi ocuparea spaţiului oraşului. Misiunea companiei Bolt este de a ajuta oamenii să renunţe la maşinile lor personale, oferind o alternativă mai bună”, a menţionat Markus Villig.

Dacă alegi Bolt Drive, poți alege și trotinete, biciclete electrice şi ride-hailing

De asemenea, Markus Villig  a precizat că se fac eforturi pentru a proteja mediul, iar Bolt Drive acoperă acum restul situaţiilor de utilizare, fie că este vorba despre un drum până la un centru comercial mare sau o escapadă de weekend.

Utilizatorii noştri vor avea acces la o maşină în orice moment, din aceeaşi aplicaţie pe care o folosesc deja pentru trotinete, biciclete electrice şi ride-hailing”, a mai spus Markus Villig.

Gratuit, eco și fără amprente de carbon

Bolt Drive este un serviciu gratuit de partajare a maşinilor, care permite utilizatorilor să vadă, pe o hartă, cele mai apropiate vehicule de ei şi să rezerve o maşină folosind aplicaţia Bolt, mai precizează sursa citată.

De ce este important: cursele Bolt din Europa sunt 100% neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon, ca parte a Planului Verde al Bolt, un angajament pe termen lung de reducere a amprentei ecologice a companiei.

Contre și replici acide între Anca Dragu și Robert Cazanciuc

Anca Dragu
Anca Dragu (captură)

Președintele Senatului, Anca Dragu, a afirmat în cursul zilei de ieri, că nu are nimic împotriva bicameralismului din Parlament, ba chiar susține această idee, adăugând că și-ar dori, totuși, ca numărul de parlamentari să fie, la un moment dat, redus.

Anca Dragu îl contrazice pe Robert Cazanciuc: „Tocmai ce s-a spus de la această tribună un neadevăr despre mine”

„Sunt un susţinător al ideii ca instanţa să motiveze o hotărâre judecătorească atunci când o pronunţă. Categoric fiecare cetăţean trebuie să ştie dacă a greşit de ce un judecător consideră că a încălcat legea. Dar, introducerea azi pe ordinea de zi a Cpp mă duce cu gândul la o altă iniţiativă a doamnei preşedinte Dragu de desfiinţare a Senatului şi mă gândesc că mare dreptate avea doamna Dragu, (…) pentru că, votând această lege astăzi, arătăm că Senatul este pur şi simplu inutil. Este foarte interesant cum acestei coaliţii îi plac apucăturile din alte vremuri. (…) Consiliul Legislativ, care a emis un aviz în câteva ore, (…) spune că ‘fundamentarea soluţiilor pe considerentele Curţii Constituţionale era esenţială'”, a afirmat Robert Cazanciuc, citat de stiripesurse.

Nepăsarea doare! Deșeuri depozitate ilegal pe terenul de lângă o cale ferată din Constanța

Comentariu care pare să o fi înfuriat pe Anca Dragu, cea care a susținut că afirmațiile social democratului Cazanciuc ar fi învăluite în neadevăr. „Tocmai ce s-a spus de la această tribună un neadevăr despre mine. Nu susţin unicameralismul, întotdeauna am susţinut, conform tradiţiei, bicameralismul românesc, dar, da, susţin reducerea numărului de parlamentari”, a răspuns Anca Dragu.

Reamintim că USR PLUS a marjat, în campania electorală, inclusiv pe reducerea numărului de parlamentari, teorie susținută astăzi inclusiv de președintele Senatului, Anca Dragu. Cu toate astea, cu nimic concret „la mână”, teoria rămâne teorie momentan.

În data de 28 aprilie, Anca Dragu, Alina Gorghiu, Iulia Scântei și Ioan Cupșa au inițiat o propunere legislativă de modificare a CPP.

Nepăsarea doare! Deșeuri depozitate ilegal pe terenul de lângă o cale ferată din Constanța

Foto: Replica Online

În 2021, cetățenii încă nu realizează impactul pe care gunoiul îl poate avea asupra mediului. Situații ca cea întâmplată la Constanța vedem în fiecare zi și peste tot în țară. Pet-uri, resturi de mâncare, resturi de ambalaje, toate presărate peste natura care ar trebui să rămână intactă, afectând, de cele mai multe ori, inclusiv pânzele freatice din zonă. O situație creată de om care, la un moment dat, se întoarce împotriva lui, a celui care a aruncat.

Calea ferată din Poarta 6 (Constanța), devenită „groapă de gunoi”

Școala nu e ghenă de gunoi! Focar de infecție lângă o școală din Ferentari, înlăturat de echipa lui Piedone

Potrivit publicației locale Replica Online, terenul viran de lângă calea ferată situată în Poarta 6, din Constanța, a devenit „parc de distracții” pentru toți cei pasionați de depozitarea gunoiului la întâmplare. Cu toate că municipalitatea constănțeană a avertizat în repetate rânduri că respectivul loc nu este unul acreditat pentru depozitatea deșeurilor, unii cetățeni ignoră cu bună știință aceste avertismente și continuă să arunce la voia întâmplării fel de fel de resturi menajere și ambalaje, fără nicio considerație pentru ceilalți, ori pentru mediu.

De altfel, constănțenii s-ar fi săturat de imaginea dezolantă de pe terenul de lângă calea ferată, sesizând autoritățile de fiecare dată. În lipsa vreunui flagrant, Poliția Locală din Constanța nu a avut, însă pe cine trage la răspudere.

Autoritățile constănțene le amintesc celor tentați să arunce gunoi că amenzile nu sunt deloc mici

Astfel, orice abatere de la norme poate fi sancționată corespunzător cu amenzi cuprinse între 400 lei și 800 lei, pentru persoanele fizice și 500-1.000 lei pentru persoanele juridice care sunt suprinse că ar întreprinde astfel de acțiuni ilegale. Amenzile sunt valabile pentru orice abatere săvârșită pe spațiul public și include acțiuni ca: aruncarea mucurilor de țigară pe stradă, depozitarea de gunoaie în spații neamenajate, însă chiar și scuipatul pe stradă!

Sindicatul Europol vs primarul Ciucu, după criticile aduse Brigăzii Rutiere: „Jumătate dintre ei sunt la dispoziția colegilor dumneavoastră de partid”

Sursa Foto: Facebook

Sub haștagul „ipocrizie politică”, Sindicatul Europol îi răspunde primarului Sectorului 6, după ce acesta a tunat și a fulgerat la adresa polițiștilor din cadrul Brigăzii Rutiere. Dacă Ciprian Ciucu s-a plâns pe Facebook de atitudinea ofițerului de serviciu care aparent îl luase la mișto atunci când a sunat să anunțe o cursă ilegală de mașini, Europol atrage atenția că polițiștii nu se pot dedubla, în condițiile în care oamenii legii sunt la dispoziția politicienilor.

Nu orice politicieni, ci chiar colegi de partid de-ai primarului liberal Ciucu, iar Europol dă exemple: „jumătate dintre ei sunt la dispoziția colegilor dumneavoastră de partid, plantați prin intersecții, în gardă, să elibereze imediat căile de acces ale demnitarilor”.

Cât despre faptul că Ciucu, ca primar liberal-cetățean, nu a avut succes cu sesizarea sa, Europol arată că în urma evenimentului la care a fost martor acesta au fost aplicate amenzi, trei la număr.

Tare am vrut să ne abținem să comentăm ieșirea publică a primarului Ciucu, aflat într-o stare vădită de lipsă de atenție. Însă dacă instituția se face preș în fața oamenilor politici, doar pentru că sunt în partidul de guvernământ, noi avem obligația să reacționăm atunci când se încearcă exerciții electorale pe spatele polițiștilor.

Primarului Ciucu i s-a comunicat la telefon că polițiștii rutieri nu pot să aplice amenzi pentru încălcarea regimului legal de viteză pe baza unor aprecieri ochiometrice ale unei persoane, ci doar pe baza unor măsurători realizate cu aparate radar. Iar după apel a fost redirecționat un echipaj radar către acea zonă, fiind aplicate 3 contravenții pentru nerespectarea regimului legal de viteză în zona Aviatorilor.

Iar cu privire la aprecierea ca fiind „rușinos serviciul Brigăzii Rutiere” îl rugăm pe primarul Ciucu să-și întrebe colegii de partid cât de mulțumiți sunt să circule „fluid” prin București datorită culoarelor pe care le eliberează în fiecare zi cei aproape 30 de polițiști rutieri care sunt la cheremul președintelui României, a premierului, a miniștrilor și a celorlalți politicieni, în funcție de ce comenzi se primesc „de sus”.

Pentru că da, aveți dreptate domnule Ciucu, polițiștii rutieri par de multe ori inexistenți, însă nu pentru că stau ascunși, ci pentru că sunt extrem de puțini, sunt puși să se ocupe de „n” sarcini, iar jumătate dintre ei sunt la dispoziția colegilor dumneavoastră de partid, plantați prin intersecții, în gardă, să elibereze imediat căile de acces ale demnitarilor.
Dacă vă faceți că nu cunoașteți aceste detalii, puteți să îl întrebați pe fostul adjunct al Brigăzii Rutiere, pensionar de lux, comisar șef Tufan, pe tura căruia a murit colegul nostru „Dulăul” și care acum este șef al Poliției Locale în sectorul dumneavoastră
”, se arată în postarea Sindicatului.

Tot aici se face o analiză pe cifre a ceea ce înseamnă poliția rutieră și modul în care personalul își îndeplinește îndatoririle de serviciu:

Ne bucurăm că ne-ați dat ocazia să atragem încă o dată atenția asupra subfinanțării sistemului și lipsei de personal. Iar după ce veți citi aceste cifre, poate vă veți da seama că performanțele acestor oameni sunt remarcabile, în niciun caz nu „rușinoase”:

Zilnic sunt în medie 25 de patrule de poliție rutieră, cu tot cu echipajele radar;

Aproximativ 30 dintre cei 50 de polițiști sunt plantați în intersecțiile de pe rutele de deplasare ale președintelui, premierului, miniștrilor și altor demnitari, pentru că nu le place să stea în trafic la fel ca muritorii de rând, plătitori de taxe și impozite;

În medie sunt 3, doar 3 echipaje radar care acționează pe raza capitalei, dar care sunt folosite și la fluidizare în orele de vârf, soluționează și accidente, asigură filtrele covid și este evident că nu pot fi în spatele fiecărui Lamborghini care vă deranjează pe dumneavoastră pentru că turează motorul;

În București sunt peste 1,4 milioane de autoturisme înmatriculate, fără să mai punem la socoteală tranzitul metropolitan. Adică aproximativ 1 patrulă la 10.000 de autoturisme;

În București avem aproximativ 5.400 de străzi, ce însumează aproximativ 1.900 km, adică o medie de 25 km pentru fiecare polițist rutier.
Toate acestea, în condițiile în care la nivelul fiecărui sector și al Primăriei Generale a Municipiului București, primarii și-au creat structuri de câte 300-400 de polițiști locali. Iar dumneavoastră vă plângeți la tv că parchează microbuzele pe Bulevardul Iuliu Maniu și nu vine poliția rutieră să îi amendeze.

În concluzie, să nu uitați nici că sunteți primar în București, nici că partidul din care faceți parte este la guvernare. Puneți mâna și faceți-vă treaba pentru locuitorii Capitalei. Creați locuri de parcare, infrastructură și, dacă vreți, interziceți circulația autoturismelor cu capacitate cilindrică mare sau montați limitatoare de viteză din 50 în 50 de metri ca să nu se mai circule cu viteză. Pentru că altfel, sigur nu va avea ministerul fonduri să angajeze polițiști rutieri pentru a avea câte o patrulă pe fiecare bulevard din București.

A…și încă ceva, să faceți un exercițiu de imaginație și să ne spuneți unde s-ar ajunge dacă fiecare cetățean care ar vedea autoturisme despre care i s-ar părea că depășesc viteza legală, autoturisme parcate neregulamentar pentru că administrația locală nu este capabilă să dezvolte infrastructura sau ar vedea șoferi fără centura cuplată sau care vorbesc la telefon ar suna la Brigada Rutieră?!”.

Tătaru trage un semnal de alarmă în legătură cu bolile cardiovasculare, tot mai multe și tot mai grave

Foto: ZF

Cu ocazia Zilei Internaționale a Inimii, fostul ministru al Sănătății, Nelu Tătaru, a vorbit despre importanța consulturilor medicale efectuate la timp, mai ales atunci când discutăm despre sănătatea „motorului”, a organului care pune în funcțiune întreg organismul uman. Mai mult, Tătaru a amintit că există o strânsă legătură între bolile cardiovasculare și decesele Covid-19, cardiacii fiind predispuși spre a dezvolta forme severe ale bolii.

Tătaru, de părere că bolile cardiovasculare produc mai multe decese decât cancerul, astfel că acestea nu trebuie neglijate, sub nicio formă

„Astăzi sărbătorim Ziua Națională a Inimii, cea căreia îi datorăm întreaga noastră existență! Fără acest pe care de multe ori îl neglijăm, nimic din ceea ce suntem nu ar fi posibil”, a scris pe pagina sa de Facebook, fostul ministrul al Sănătății, Nelu Tătaru.

Câte victime a făcut COVID-19 în raport cu alte cauze

Considerând că bolile cardiovasculare au rata de mortalitate mai mare chiar și decât cancerul, Nelu Tătaru a subliniat faptul că vorbim despre un real „motiv de îngrijorare. Alegeți să trăiți o viață echilibrată și verificați-vă starea de sănătate, astfel încât să rămâneți sănătoși”, a mai scris medicul Tătaru. De amintit, totuși, că în contextul pandemiei, decesele Covid-19 sunt adesea asociate cu bolile cardiovasculare, netratate la timp, acestea bifând, la modul general, 60% dintre cauzele de deces din România.

Astfel, singura soluție pentru a preveni o astfel de boală este adoptarea unui stil de viață sănătos, fără excese. Mai mult, controalele periodice pot preîntâmpina eventuale complicații care pot deveni, ulterior, letale.

Senatorul Rafila crede că numărul cazurilor pozitive Covid va crește după weekendul de Paște

Alexandru Rafila (captură video)

Țara noastră pare a se afla într-un trend bun privind numărul de persoane depistate pozitiv Covid-19, însă acest lucru nu reflectă neapărat realitatea, atenționează senatorul PSD Alexandru Rafila, reprezentant al României la Organizația Mondială a Sănătății.

Într-un interviu acordat RFI, acesta crede că oricând ne putem aștepta la o nouă creștere a numărului de cazuri, însă din punctul său de vedere, sunt și alți indicatori care ar trebui luați în considerare atunci când vine vorba despre tabloul complet al infectărilor.

Ieri, față de ultima raportare, au fost înregistrate 994 de cazuri noi de persoane infectate cu SARS-CoV-2, după efectuarea a 9.124 de teste RT-PCR (4.448 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 4.676 la cerere) și 4.937 de teste rapide antigenice. Pe 3 mai, au fost înregistrate 682 de cazuri noi de persoane infectate, în condițiile în care fuseseră efectuate 2.731 de teste RT-PCR (1.910 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 821 la cerere) și 3.259 de teste rapide antigenice. Pe 2 mai, au fost înregistrate 1.083 de cazuri noi de persoane infectate, cu 7.886 de teste RT-PCR efectuate (3.027 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 4.859 la cerere) și 3.714 teste rapide antigenice.

Este foarte probabil să crească bilanțul infecțiilor în una-două săptămâni, dar cred că o să fie o creștere tranzitorie, nu cred că va fi o creștere de lungă durată, e normal să fie așa, pentru că în mod evident, mobilitatea, interacțiunile între persoane au fost mult mai multe în timpul acestor trei zile de sărbătoare.

Pe de altă parte, trebuie să ne uităm în special la ceea ce se întâmplă în spitale, în secțiile de Terapie Intensivă, pentru că cifrele furnizate de autorități în ceea ce privește numărul de cazuri bazat pe testări, din punctul meu de vedere, sunt puțin credibile, în această perioadă”, a subliniat Alexandru Rafila.

Potrivit raportării oficiale, pe 4 mai numărul total de persoane internate cu Covid-19 era de 8.170 (1.190 la ATI), în timp ce pe 3 mai numărul era de 8.083 (1.214 la ATI), iar pe 2 era de 8.067 (1.253 internate la ATI).

Amendă de 30.000 de lei si mașina confiscată pentru depozitare ilegală de deșeuri în sectorul 5

Flagrant Politia Locala sector 5
Flagrant Politia Locala sector 5

Primarul Sectorului 5, Cristian Popescu Piedone nu stă la discuții cu cei care nu respectă legislația în vigoare pentru depozitarea ilegală a deșeurilor pe domeniul public. Astfel, marți, 4 mai, în urma unei autosesizări a Poliției Locale Sector 5, a fost depistată o autoutilitară care transporta deșeuri provenite din construcții pe strada Ion Băiulescu, se arată într-un comunicat al Primăriei Sectorului 5.

Potrivit administrației locale, în urma verificărilor efectuate de Poliția Locală alături de comisarii Gărzii Naționale de Mediu din cadrul comisariatului București, s-a constatat că persoana ce transporta aceste deșeuri nu deținea documentele necesare pentru o astfel de operațiune. Mai mult, acesta a fost amendat suma de 30.000 lei conform legislației în vigoare pentru depozitarea ilegală de deșeuri pe domeniul public. De asemenea, i-a fost adus la cunoștință faptul că autovehiculul implicat în transportul ilegal de deșeuri va fi confiscat.

Acest gen de acțiuni, la nivelul Sectorului 5, au fost demarate la jumătatea lunii februarie, când de altfel au și fost puse în aplicare de echipajele mixte formate din Poliția Locală și comisarii Gărzii Naționale de Mediu. De altfel,  aceștia vor continua acțiunile de depistare și sancționare a celor care aruncă deșeuri ilegal pe spațiul public.

Piedone anunță noi acțiuni de verificare

Mai mult, astfel de acțiuni se vor intensifica în perioada următoare, căci doar așa va putea fi păstrată curățenia pe raza acestui sector. „Aceste persoane care aruncă în mod repetat deșeuri pe domeniul public trebuie să înțeleagă că acest comportament nu mai este tolerat pe raza Sectorului 5. Am aplicat deja amenzi și vom face acest lucru în continuare, până când oamenii vor învăța să fie civilizați. Mai mult, autovehiculele din care aruncă gunoiul vor fi confiscate. Am mai spus-o și o repet: Sectorul 5 nu este sat fără câini! Nu ne putem bate joc de mediu și nu tolerăm acest comportament al unor persoane care pur și simplu nu vor să înțeleagă că acțiunile lor afectează sănătatea celor din jur”, a transmis Primarul Sectorului 5, Cristian Popescu Piedone.

Primarul Cristian Popescu Piedone urmează dispozițiile de la „Mediu”

Bugetul Sectorului 5, aprobat cu votul USR PLUS

Vot buget Sector 5 (captură video)

Bugetul pe anul 2021 al Sectorului 5 a fost abrobat cu majoritate de voturi, 21 „pentru” și cinci abțineri (ale consilierilor PNL). Bugetul propus de edilul Cristian Popescu Piedone prevede un total al veniturilor previzionate în sumă de 979.611.350 lei, iar potrivit proiectului de hotărâre 244.104.580 lei provin din fonduri europene. La capitolul cheltuieli, din suma de 979.611.350 lei, 72,37% reprezintă „cheltuielile de funcționare”, defalcate astfel: cheltuieli de personal (159.022.650 lei), bunuri și servicii (320.007.630 lei), dobânzi (35.000.000 lei), transferuri între unități (33.607.200 lei), alte transferuri (2.999.000 lei), asistență socială (86.108.420 lei), alte cheltuieli (33.404.780 lei), rambursări credite (39.000.000 lei), plăți efectuate în anii precedenți și recuperate în anul curent (132.000 lei) și cheltuieli de capital (263.211.390 lei). Din totalul cheltuielilor pe anul 2021, cheltuielile de personal reprezintă 16,23%.

Amendamentele USR PLUS au trecut, mai greu

În cadrul dezbaterii pentru buget, consilierii USR-PLUS au depus mai multe amendamente la buget care în cele din urmă au fost votate și de către consilierii PSD, în timp ce toate amendamentele PNL au fost respinse.

Printre proiectele depuse de USR PLUS s-a aflat și cel al lui Iustinian Roșca, ce prevede  ca 13 milioane de lei să fie acordaţi pentru 4.000 de vouchere sociale pentru susţinerea copiilor în creşe private, începând cu iulie 2021, 6,5 milioane de lei să fie daţi pentru construcţia unei noi creşe, 6 milioane de lei – pentru extindere la Şcoala nr. 280, 500.000 de lei – pentru audit extern vizând primăria şi subordonatele, 3 milioane de lei – pentru studii de fezabilitate pentru două parcări supraetajate.

Voturile pe care edilul Cristian Popescu Piedone s-a bazat în urma dezbaterii au fost pe lângă cele tradiționale, și cele venite de la consilierii PSD, PPU s-l, dar și pe cele, surprinzătoare, venite din partea consilierilor USR PLUS. Tot „pentru” au votat și consilierii de la PMP, iar consilierii liberali s-au abținut de la acest vot.

Menționăm că votul primit din partea USR PLUS este surprinzător, în contextul în care săptămâna trecută, consilierii generali ai acestei alianțe s-au abținut de la votul proiectului de buget propus de primarul general, Nicușor Dan. De asemenea, au fost discuții pe tema bugetului pe acest an și la Sectorul 1, ce a fost aprobat abia la „a patra strigare”.  

Gabriela Firea, atac la PMB și Guvern

Drogat cu metadonă, un bucureștean a vrut să scape de dosarul penal cu 500 de euro. A primit în schimb cătușe

Sursa Foto: www.confused.com

Un bărbat din București, care ar fi membru al clanului lui Amet Metin, a negociat ca la piață ceea ce credea că este o viitoare înțelegere sigură cu un polițist, după ce a fost prins la volan sub influența substanțelor halucinogene. S-a întâmplat în județul Brașov, mai precis în Râșnov, luni seară, flagrantul fiind organizat chiar azi.

Bucureșteanul a fost reținut imediat după flagrant, pe când oferea nu mai puțin de 500 de euro polițistului. Aceasta a fost ultima sumă pe care șoferul aflat sub influența metadonei a oferit-o, inițial prima ofertă fiind de 50 de euro.

Întâmplare sau nu, polițistul cu care bucureșteanul a încercat să cadă „la înțelegere” fusese tentat și în trecut de alți șoferi, finalul fiind același: de fiecare dată, a fost denunțat totul la Direcția Generală Anticorupție.

Inculpatul, în seara zilei de 3 mai 2021, i-a oferit unui agent de poliţie rutieră din cadrul Poliţiei Staţiunii Râşnov, în mod repetat şi în aceeaşi împrejurare, sumele, în euro, de 50, 100, 200, 300, 400 şi, în final, 500 de euro, cu titlu de mită, după ce a fost depistat că a condus un autoturism pe raza aceleiaşi localităţi şi a fost testat pozitiv la substanţa psihoactivă metadonă.

Mita a fost oferită de către conducătorul auto inițial pentru a nu fi testat, iar apoi pentru a nu i se recolta mostre biologice la Spitalul Orăşenesc Zărneşti şi pentru a nu i se constitui dosar penal pentru infracţiunea de conducerea unui autovehicul pe drumurile publice sub influenţa substanţelor psihoactive.

Inculpatul a fost reținut pentru 24 de ore, iar, în cursul zilei de 5 mai 2021, va fi prezentat judecătorului de drepturi şi libertăţi din cadrul Tribunalului Braşov, cu propunere de arestare preventivă”, au comunicat cei de la DGA.

Bucureșteanul, care ar fi unul dintre locotenenții lui Amet Metin, a mai fost reținut și în urmă cu ceva ani, după o reglare de conturi cu săbii, bâte și topoare dintre clanul condus de cetățeanul român de origine turcă și clanul „Sportivilor”.

Câte victime a făcut COVID-19 în raport cu alte cauze

Foto: Pixabay.com

La începutul lui 2020, pandemia de Coronavirus a început să ajungă la urechile oamenilor și să devină un subiect dezbătut pe larg atât în presa centrală, cât și în presa locală din țară. Conform unui raport publicat de Google, aferent anului trecut, căutările legate de COVID-19 s-au clasat pe primele poziții în cadrul principalelor categorii monitorizate. Astfel, termenul „Coronavirus” a fost al doilea cel mai căutat pe Google în anul 2020.

Și la categoria „Ce este…?”, pandemia de COVID-19 și-a făcut simțită prezența și a generat două dintre cele mai populare cinci căutări, și anume „Ce este Coronavirus” și „Ce este pandemia”. Mai mult decât atât, la categoria „Cum se face?”, cei mai căutați termeni au fost „cum se poartă masca” și „cum se manifestă Coronavirus”.

Primul caz de COVID-19 în România

Un articol publicat pe 26 februarie 2020 de Digi24 anunța primul caz de infectare cu noul Coronavirus în țara noastră, în județul Gorj. Conform informațiilor apărute în presă la acea vreme, o persoană de naționalitate italiană, în vârstă de 71 de ani, infectată cu COVID-19 și confirmată ulterior de autoritățile din Italia ca fiind purtător al virusului, a ajuns în România, unde deținea un bar, infectând astfel una dintre persoanele angajate, în vârstă de 25 de ani.

La acel moment, informația a fost confirmată de ministrul Sănătății, Victor Costache, dar și de secretarul de stat Raed Arafat, directorul Departamentului pentru Situații de Urgență. Conform unei declarații publice din acea perioadă, făcută de Raed Arafat, bărbatul infectat locuia cu alte șapte persoane adulte în casă, care au intrat mai apoi în carantină.

Ulterior, tânărul de 25 de ani a fost transportat la Institutul „Matei Balș” din București, iar cetățeanul de naționalitate italiană a fost confirmat ca fiind „pacientul zero” în România.

Pandemia în România

Un an și trei luni mai târziu, pandemia de Coronavirus este cap de afiș în majoritatea publicațiilor online, iar desfășurarea de forțe întrece orice așteptări la nivel național, dar și internațional. Conform informațiilor furnizate de Grupul de Comunicare Strategică, publicate de Mediafax pe 1 mai 2021, bilanțul persoanelor infectate cu COVID-19 în România a ajuns la 1.056.572 de persoane, dintre care peste 992.000 au fost declarate vindecate.

Același bilanț arată că, la nivel național, au decedat 28.194 de oameni, dar și că în intervalul 30 aprilie 2021 – 1 mai 2021 au fost confirmate 1.307 cazuri noi de infectare cu noul Coronavirus și 85 de decese, dintre care 36 de bărbați și 49 de femei.

Conform statisticilor publicate pe platforma JHU CSSE COVID-19 Data, cea mai neagră zi din istoricul pandemiei din România a fost pe 19 noiembrie 2020, atunci când 10.108 cazuri de infectare cu noul Coronavirus au fost confirmate în doar 24 de ore.

Conform informațiilor apărute pe platforma geo-spatial.org, de la începutul pandemiei de Coronavirus și până în momentul de față, cele mai multe decese au fost înregistrate în municipiul București (1.917), pe următoarele locuri regăsindu-se județele Bihor (1.286), Prahova (1.215), Timiș (1.207), Cluj (560) și Ilfov (337).

Legat de numărul de cazuri înregistrate, municipiul București este cap de listă, cu 180.156, urmat de județele Cluj (156.142), Timiș (53.415) și Ilfov (44.283).

Principalele cauze de deces în România

Ca urmare a solicitărilor venite din partea trusturilor de presă din România, la data de 19 ianuarie 2021, Institutul Național de Statistică (INS) a pus la dispoziția publicului datele cu privire la cauzele principale de deces în perioada ianuarie-noiembrie 2019 și anul 2020. Cum era de așteptat, raportul prezentat de INS nu oferă o cifră exactă a deceselor cauzate de COVID-19 în România, acestea fiind incluse în categoria de boli ale aparatului respirator.

Astfel, conform datelor publicate de Institutul Național de Statistică (INS) pentru anul 2020, bolile aparatului respirator (inclusiv COVID-19) reprezintă una dintre principalele cauze de des în România, alături de bolile aparatului circulator, tumorile, bolile aparatului digestiv și leziunile traumatice, otrăvirile și alte consecințe ale cauzelor externe.

Decese România anul 2020

Locul 1 – boli ale aparatului circulator, cu un total de 143.109 de persoane

Locul 2 – decese provocate de tumori, cu un total de 45.547 de persoane

Locul 3 – Bolile aparatului respirator (inclusiv infectările cu COVID-19) au provocat, în anul 2020, un total de 30.373 de decese

Locul 4 – decese provocate de bolile aparatului digestiv, 13.732

La polul opus, cele mai puține decese au fost provocate de unele afecțiuni a căror origine se situează în perioada perinatală (385 de cazuri), tulburări mentale și de comportament (337 de cazuri), malformații congenitale, deformații și anomalii cromozomiale (310 cazuri) și cauze de sarcină, naștere și lăuzie (3 cazuri).

Pandemia de COVID-19 la nivel mondial

Conform unui raport publicat pe Worldometers, la nivel global au fost confirmate, până în momentul de față, un număr total de 152,11 milioane de cazuri de infectare cu noul Coronavirus, dintre care 129,42 milioane de persoane s-au vindecat. La nivel GLOBAL, pandemia de COVID-19 a provocat aproximativ 3,231 milioane de decese, din totalul aproximativ de 8.863.470.125 de oameni, adica aproximativ 0,0364%.

Informațiile publicate pe site-ul Worldometers arată că Statele Unite ale Americii au înregistrat, până în acest moment, cel mai mare număr de decese cauzate de COVID-19, și anume 590.055. Următoarele două țări afectate de pandemie sunt Brazilia (404.287 de decese) și Mexic (216.907 de decese).

Următoarele națiuni care au înregistrat cele mai multe decese provocate de infectarea cu noul Coronavirus sunt India (211.853 de decese), Marea Britanie (127.517 de decese), Italia (120.807 de decese), Rusia (110.520 de decese), Franța (104.514 de decese), Germania (83.542 de decese) și Spania (78.216 de decese).

Același site arată că România se clasează pe poziția 21 după numărul de decese provocate de COVID-19, cu 1.056.572 de cazuri confirmate și 28.194 de persoane care au decedat în urma infectării. România se află, la acest capitol, peste țări ca Ungaria (27.701 de decese), Canada (24.219 de decese) sau Bulgaria (16.399 de decese).

Cauze de deces în țările cele mai afectate de COVID-19

În momentul de față, conform platformei Worldometers, cele mai afectate trei țări de pandemia de Coronavirus sunt Statele Unite ale Americii, care au înregistrat 590.055 de decese. SUA sunt urmate de Brazilia, cu un număr de 404.287 de decese, și Mexic, cu un total de 216.907 de decese.

La nivelul Statelor Unite ale Americii, în anul 2019, conform Centers for Disease Control and Prevention, principala cauză de deces au fost bolile cardiovasculare, cu 659.041 de victime. Cancerul a provocat 599.601 de victime în același an, în SUA, în timp ce accidentele (răni fatale provocate neintenționat, inclusiv în incidentele rutiere) au dus la moartea a 173.040 de persoane.

În anul 2020, conform JAMA Network, bolile cardiovasculare au continuat să provoace cel mai mare număr de decese, cu un total de 690.882 de victime. Cauza secundară de deces în Statele Unite al Americii a fost cancerul cu un număr de 598.932 de victime, în timp ce pandemia de Coronavirus și-a găsit locul în clasament, iar infectările cu COVID-19 au provocat al treilea cel mai mare număr de victime din țară, cu un total de 345.323 de decese.

La nivelul Braziliei, conform The Brazilian Report, în perioada 2014-2018, cele mai multe decese au fost cauzate de cancer, cu o medie anuală de 18.642 de victime; accidente vasculare cerebrale (AVC), cu o medie anuală de 8.703 victime; și infarct, cu o medie anuală de 8.190 de victime. Pe următoarele trei locuri se regăsesc și cauze de deces precum pneumonia (7.426 de cazuri în medie pe an), bolile aparatului digestiv (5.777 de cazuri în medie) și diabetul (5.417 de cazuri în medie).

Pandemia de COVID-19 a lovit puternic Brazilia în anul 2020. Ca o comparație, conform unor informații publicate în The Brazilian Report, infectarea cu noul Coronavirus a dus la moartea unui număr de 22.985 de persoane doar în luna mai 2020, fiind anul trecut principala cauză de deces la nivel național.

Legat de Mexic, a treia cea mai afectată națiune la nivel mondial de COVID-19, principala cauză de deces, în perioada 2005-2009, a fost diabetul, cu un total de 70.517 de victime, afecțiune care a continuat să producă cele mai multe decese inclusiv în anul 2019. A doua cauză de deces în Mexic sunt bolile de inimă, cu un număr de 56.027 de victime între 2005 și 2009, fiind urmate de bolile cerebrovasculare, care au provocat 29.277 de decese în aceeași perioadă, conform Pan American Health Organization.

Referitor la anul 2020, Mexic a înregistrat, în perioada ianuarie-august, un total de 683.823 de decese, număr aflat în creștere față de primele opt luni din anul 2019 (un total de 499.784 de decese). Infectarea cu COVID-19 a fost, în anul 2020, principala cauză de deces în Mexic, cu 108.658 de victime înregistrate în primele opt luni ale anului.

Bolile de inimă (141.873 de victime) și diabetul (99.733 de victime) sunt cauzele care se regăsesc pe următoarele două locuri în clasamentul cauzelor de deces cu cele mai multe victime în primele opt luni din 2020.

Procesul de vaccinare la nivel global

Conform informațiilor puse la dispoziție pe site-ul Our World In Data, Israelul este națiunea cu cel mai mare procent din populație vaccinată până la această dată cu cel puțin una dintre doze, de 62,31%. Pe următoarele locuri se află Marea Britanie (49,85%) și SUA (42,38%).

Chile (41,83%), Bahrain (39,78%), Ungaria (39,07%), Uruguay (32,85%), Serbia (28,73%), Germania (23,70%), Franța (21,01%), Turcia (15,87), Brazilia (13,14%) și India (8,79%) completează clasamentul națiunilor cu cel mai mare procent al populației vaccinată până la data de 28 aprilie 2021.

Aceleași date publicate pe site arată că România se poziționează pe locul 11 la nivel internațional cu privire la procentul cetățenilor imunizați cu cel puțin o doză de vaccin, procentul fiind de 16,07% la data de 26 aprilie 2021. Pe continent, rata de vaccinare este de 20,05%, în timp ce la nivelul Uniunii Europene este de 22,14%.

Rămâi conectat

6,124FaniÎmi place
București
cer senin
3.8 ° C
5 °
3.3 °
65 %
7.2kmh
0 %
D
3 °
lun
4 °
mar
6 °
mie
1 °
J
1 °

Ultimul articol

Un polițist, desemnat „Omul anului” 2025

Un polițist din cadrul Inspectoratului Județean de Poliție Brașov a fost desemnat câștigător al Galei „Omul anului” din acest an. Pe numele său Dani Cek,...

Ofițer de poliție al Şcolii de Poliţie Câmpina, arestat pentru tentativă de viol asupra...

Mandat de arestare pentru 30 de zile - este măsura luată de judecători în ceea ce îl privește pe un ofițer angajat al Școlii...

Decizie grea! PNL trebuie să numească un ministru la Educație, după demisia lui Daniel...

Ministrul a demisionat, trăiască ministrul! - ar trebui să se „audă” din tabăra PNL, după ce Daniel David a renunțat la portofoliul de la...