-2.1 C
București
sâmbătă, 27 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 269

Fost șef de birou în cadrul Brigăzii Rutiere București și un avocat, sub control judiciar într-un dosar de trafic de influență

sursă foto: DNA

Ion Joe Stoica, fostul șef al Biroului Accidente Rutiere Soldate cu Victime din cadrul Brigăzii Rutiere București, precum și avocatul bucureștean Ion Șoricică, au fost plasați de judecători sub control judiciar, într-un dosar în care procurorii anticorupție îi acuză de trafic de influență.

Cei doi au fost inițial reținuți, în cauză Direcția Națională Anticorupție făcând cercetări în legătură cu anumite sume de bani remise de un șofer cu probleme penale, care fusese încredințat că dosarul său se va rezolva.

În urma primelor cercetări, atât Stoica, cât și Șoricică au fost duși în instanță cu propunere de arestare preventivă, însă Curtea de Apel București a respins ca „nefondată” solicitarea procurorilor. În shimb, a fost dispusă „luarea măsurii preventive a controlului judiciar față de inculpații ŞORICICĂ ION şi STOICA ION-JOE, pe o perioadă de 60 de zile, începând cu data de 05.10.2022 și până la data de 03.12.2022, inclusiv”.

Conform deciziei instanței, în toată această perioadă cei doi nu au voie să părăsească țara și trebuie să se prezinte la organul de urmărire penală, la judecătorul de cameră preliminară sau la instanța de judecată ori de câte ori sunt chemați, să informeze de îndată organul judiciar care a dispus măsura sau în faţa căruia se află cauza cu privire la schimbarea locuinței, să se prezinte la organul de poliţie desemnat cu supravegherea sa de către organul judiciar care a dispus măsura (organul de poliţie în a cărui rază de competenţă teritorială se află domiciliile acestora), conform programului de supraveghere întocmit de organul de poliţie sau ori de câte ori sunt chemați.

Pe de altă parte, procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secția de combatere a corupției arată într-un comunicat că „există date și probe care conturează următoarea stare de fapt:

În perioada 08 ianuarie 2022 – prezent, inculpatul Stoica Ion-Joe, îbeneficiind de ajutorul celuilalt inculpat, ar fi pretins și a primit de la o persoană cercetată pentru conducerea unui vehicul pe drumurile publice având o alcoolemie peste limita legală, suma de 3.000 de euro.

În schimbul banilor, ofițerul de poliție ar fi lăsat să se creadă că are influență asupra unor colegi de serviciu și ar fi promis că îi va determina pe aceștia să dispună față de persoana cercetată o soluție de clasare.

Mai mult, inculpatul Stoica Ion-Joe i-ar fi pus la dispoziție persoanei respective “o rețetă” ce cuprindea aspectele pe care aceasta trebuia să le declare astfel încât la efectuarea unui calcul retroactiv al alcoolemiei rezultatul să fie unul inferior limitei care atrage răspunderea penală”.

Victor Ponta: ”Dacă nu ați primit facturi, pregătiți-vă pentru ceva mai rău”

Sursă foto: Pixabay
Sursă foto: Pixabay

Victor Ponta a lansat mai multe avertismente în contextul în care un mare furnizor de energie nu emite facturi de 5 luni.

Este motivul pentru care unii consumatori ar avea de achitat sume uriașe de plată.

Despre facturile majorate a vorbit Zoltan Nagy-Bege, vicepreședinte ANRE

Acesta a ținut să îi sfătuiască pe cei care sunt în această situaţie să ceară furnizorului eşalonarea la plată.

Un furnizor mare, nu-i dau numele, din luna mai nu a emis nicio factură la energia electrică pentru consumatorii care au avut un consum mediu de 300 kWh. Din mai, unii dintre ei nu au primit nicio factură. Deci, probabil, vor plăti factura pentru cinci luni”, a atras atenţia vicepreședintele ANRE, citat de Antena3, potrivit SpotMedia.ro.

Victor Ponta: ”Să va traduc : dacă nu ați primit facturi, pregătiți-vă pentru ceva mai rău!”

Potrivit liderului PRO România, ordonanțele adoptate au dus la un haos. În egală măsură, nimeni nu a mai știut câți bani și la cine se facturează.

Firmele nu au știut cum să schimbe softurile. Oamenii nu au știut cât urmează să plătească. Am învățat, în atâția ani de politică, un adevăr: când Guvernul e slab (sau incoerent) “băieții deștepți” vor face mulți bani. Și populația plătește costurile! Credeți că o să fie altfel acum?”, a transmis Victor Ponta într-un mesaj publicat astăzi, 5 octombrie, pe contul de Facebook.

Au apărut cartofii dulci, de mărimi gingantice. Aceștia au fost cultivați la Dăbuleni

Sursă foto: Pixabay
Sursă foto: Pixabay

Deși cartofii dulci sunt foarte bogați în vitamine și lăudați în bucătăria mai multor state, este neobișnuit ca aceștia să fie cultivați în România.

Cu toate acestea, la Dăbuleni, localitatea cunoscută pentru producția de pepeni, a început recoltarea acestor legume, în pofida secetei cu care s-au confruntat agricultorii din județul Dolj.

În cadrul speciei cartof dulce avem 12 varietăți care difera ca și folia și al culorii. Avem varietăți cu pulpa portocalie”, a explicat Alina Paraschiv, șef de laborator.

Angajații care au cultivat cartofii dulci au recunoscut că nu au văzut niciodată legume de dimensiuni gigantice

Aceste legume se cultivă de mai bine de zece ai.

Cu toate că întregul județ s-a confruntat cu o perioadă de secetă extremă, angajații care lucrează la stațiunea de cercetare din Dăbuleni au explicat că niciodată legumele nu au fost atât de mari, unele cântărind chiar și 3 kilograme.

Cartoful dulce nu este o legumă pretențioasă la apă, așa explicându-se producția bogată de la Dăbuleni

Anul acesta cartoful dulce a găsit condiții prielnice pentru că am avut căldură din plin ceea ce el preferă. Nu e pretențios la apă dar trebuie sa ii dăm prin picurare. Și facem studii determinări și dacă la 42 de grade unele plante se blochează la Cartoful dulce fotosinteza are loc”, a transmis, potrivit Gândul, Aurelia Diaconu, directorul Stațiunii.

A fost lansată o nouă aplicaţie de mobil unde poate fi verificată calitatea aerului din România

Foto: Facebook/Radio Eco Natura
Foto: Facebook/Radio Eco Natura

Ministerul Mediului a lansat o nouă aplicaţie de mobil unde poate fi verificată calitatea aerului din țară.

Având la bază date centralizate de la 162 de staţii de monitorizare amplasate în toată țara, CalitateAer este o  aplicaţie de monitorizare finanţată din Fondul de Mediu.

Potrivit declarațiilor oferite de Ministrul Mediului, Tanczos Barna, această aplicație monitorizează patru indicatori:

PM10 şi PM2.5 – un indicator foarte important în ceea ce priveşte particulele în suspensie care definesc calitatea aerului din acest punct de vedere, dioxid şi oxizi de azot.

No2 şi Nox- un indicator foarte important, pentru că oferă o imagine reală cu privire la traficul care impactează calitatea aerului, ca şi PM2.5, în oraşe, dioxidul de sulf şi ozonul. Indicatorii sunt în fiecare staţie urmăriţi prin această aplicaţie.

Ministrul Mediului, Tanczos Barna: ”Calitatea aerului este definită prin Bun, Extrem de rău şi Rău”

Acolo veţi putea vedea care sunt încadrările, pe verde sau pe roşu, acolo unde problemele sunt grave şi acolo unde calitatea aerului este impactată de poluare în zona oraşului şi în zonele limitrofe”, a adăugat oficialul, potrivit Radio Eco Natura.

În egală măsură, Ministerul Mediului a demarat procesul de extindere a RNMCA cu 60 de staţii noi de măsurare, atât în Bucureşti, cât şi în 30 de oraşe din ţară.

Aplicaţia se numeşte CalitateAer și se poate descărca din App Store şi din Google Play.

Eurodeputatul Eugen Tomac: ”Rusia este o benzinărie confiscată de niște mafioți”

Sursa foto: Facebook/ Eugen Tomac
Sursa foto: Facebook/ Eugen Tomac

Eurodeputatul Eugen Tomac și președinte PMP a declarat, pentru RFI, că a cerut Comisiei Europene să declanșeze un mecanism rapid de suport pentru Republica Moldova.

Aici nu discutăm despre poziția unei companii, aici discutăm despre o chestiune pe care trebuie să o vedem în acești termeni: Rusia este o benzinărie confiscată de niște mafioți. Acesta este comportamentul pe care îl are Rusia astăzi în relația cu toți cei care au contracte comerciale cu această companie gigantă”, explică liderul PMP.

În același context, europarlamentarul a evidențiat că, începând cu data de 1 octombrie, Rusia a sistat cu 30% livrările de gaze față de ceea ce era contractat.

Rusia utilizează în relația cu toate statele europene și cu statele partenere, cum este Republica Moldova, această pârghie”, a mai transmis Eugen Tomac, citat de Știri pe Surse.

Eugen Tomac: ”Pentru Republica Moldova situația este extrem de complicată, pentru că nu are alternative foarte solide, pentru a putea să se aprovizioneze cu gaz din alte surse”

Eurodeputatul a atenționat că, deși România a creat un gazoduct Iași-Ungheni, care merge până la Chișinău, prin el nu poate fi livrat necesarul de gaz de care are nevoie Republica Moldova.

Cu toate acestea, țara vecină a achiziționat și de pe alte piețe gaz pentru acest sezon rece, însă este insuficient.

Este tot mai evident, inclusiv anunțul făcut recent, acum o zi, de către Gazprom, prin care anunță că ia în calcul să sisteze complet livrările de gaze către Republica Moldova, invocând o serie de datorii, în condițiile în care compania din Moldova care gestionează gazul importat din Federația Rusă este deținută cu pachet majoritar de către companii din Federația Rusă, inclusiv din Transnistria, Republica Moldova având în această companie doar 35%”, a adăugat Tomac.

”Republica Moldova se află într-un risc major și are nevoie de suport real”

Prin urmare, Eugen Tomac a anunțat că, sprijinit de foarte mulți europarlamentari, inclusiv din alte state, europarlamentari români, a cerut Comisiei Europene să declanșeze un mecanism rapid de suport pentru Republica Moldova, astfel încât să poată achiziționa de pe piața liberă gaze necesare pentru a putea trece de sezonul rece.

Parteneriat ”derutant”: Coca-Cola, unul dintre cei mai mari poulatori din lume, va sponsoriza conferința ONU privind schimbările climatice

Sursă foto: Pixabay
Sursă foto: Pixabay

Un acord de sponsorizare între conferința ONU privind schimbările climatice din acest an și Coca-Cola, care a fost descrisă drept „cel mai poluator din lume” de către un grup de mediu, a fost etichetat drept ”greenwash” de către activiști, transmite The Guardian.

Cop27, care va avea loc în stațiunea de coastă egipteană Sharm el-Sheikh în perioada 6-18 noiembrie, este principalul forum mondial pentru guverne, întreprinderi și organizații de mediu pentru a aborda urgența climatică.

Coca-Cola este unul dintre cei mai mari utilizatori de plastic din lume

Coca-Cola care sponsorizează Cop27 este pur ”greenwash”. De-a lungul a patru ani, am constatat că Cola-Cola este cel mai mare poluator de plastic din lume în cadrul auditurilor noastre anuale de marcă. Este uimitor că unei companii atât de legată de industria combustibililor fosili i se permite să sponsorizeze o întâlnire atât de vitală pentru climă”, a explicat Emma Priestland, coordonator pentru Break Free From Plastic, o alianță globală a organizațiilor.

Activitățile de mediu au descris parteneriatul ca fiind derutant. O petiție lansată de un delegat la Cop26 din Glasgow a cerut încetarea sponsorizării corporative a discuțiilor Cop, începând cu eliminarea companiei de băuturi răcoritoare

Este derutant faptul că Coca-Cola – cel mai mare poluator de plastic din lume din toate auditurile globale ale mărcilor Break Free From Plastic – va sponsoriza Conferința Partidelor UNFCCC din acest an din Egipt”, a transmis John Hocevar, director de campanie pentru oceane la Greenpeace SUA.

Acordul de cooperare cu Coca-Cola a fost semnat de guvernul egiptean.

În timpul ceremoniei de semnare de la Ministerul de Externe de la Cairo, Ahmed Rady, vicepreședintele Coca-Cola pentru operațiuni pentru Africa de Nord, a declarat: ”Convingerea fermă a Coca-Cola că lucrul împreună prin parteneriate semnificative va crea o colaborare comună

Fost secretar de stat PNL, demisie din partid după ce numele său a fost legat de furtul de energie electrică

Sursa: Facebook

În plină criză energetică, un membru PNL Brăila, fost secretar de stat în Ministerul Muncii, și-a dat demisia din partid pe fondul unui scandal în care numele său este legat de un dosar penal de furt de energie electrică.

Totul a pornit luni și, chiar dacă cel în cauză, Cătălin Boboc pe numele său, a negat că ar fi comis vreo faptă „reprobabilă”, aseară a anunțat că, de bună voie și nesilit de nimeni, părăsește pe moment PNL.

În paralel, potrivit ziarelor locale, a fost deschisă o anchetă, totul plecând de la o sesizare a unui angajat din cadrul S.D.E.E Muntenia Nord- Sucursala Brăila, conform căreia a descoperit un contor branșat ilegal, aflat sub tensiune.

Pentru a nu politiza o situație personală care va fi lămurită, și pentru a nu crea în vreun fel presiune, am decis să îmi dau demisia din funcția de membru al Partidului Național Liberal. Consider că este cel mai decent gest politic pe care îl pot face astfel încât imaginea partidului să nu fie afectată de acuzațiile care mi-au fost aduse.

Varianta autosuspendării nu există într-un astfel de caz, prin urmare demisia este singura soluție, până la clarificarea situației. Voi reveni cu toate explicațiile și documentele necesare după ce voi face toate demersurile pentru a-mi demonstra nevinovăția.

Am fost și sunt un om de partid, le mulțumesc tuturor colegilor mei pentru colaborare, din 2003 și până acum. Îi asigur de buna mea credință și cred că ne vom reauzi!”, a scris Cătălin Boboc pe Facebook.


Anterior, acesta susținuse totuși că este nevinovat, ba chiar a postat pe Facebook o fotografie cu avizul tehnic de racordare pentru imobilul în care acesta arăta că nici nu locuiește. Cu toate acestea, Poliția ar fi constatat că din martie 2008 nu a mai existat contract cu Electrica Furnizare, contorul era sub tensiune, cu index 9999 și consumul de curent nu ar fi fost plătit.

Vreau să fac o precizare cu privire la presupuse acuzații care mi se aduc astăzi, în presă, cel mai probabil pe seama unei rivalități politice. Acuzațiile sunt false, nu este vorba de niciun furt!
Menționez că la imobilul de pe strada menționată, la care locuiește mama mea, am documente care pot dovedi asta și pe care le și atașez. Mai exact, iată avizul tehic de racordare la rețeaua de energie electrică!”, scria Boboc.


De menționat că Boboc a fost chiar prefect în Brăila, ba chiar și senator în legislatura 2012-2016, a condus PNL Brăila ca președinte, iar la ultimele alegeri interne liberale a fost desemnat Președintele Comisiei Naționale pentru Statut și Regulamente în Biroul Executiv al PNL.

Blue Air, „factură” de peste 10 milioane de lei de la ANPC, pentru cursele anulate din 15 iunie și până în prezent

Sursa: Facebook

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat că a sancționat compania aeriană Blue Air cu 10.094.200 lei, în urma unor controale care au vizat „modul de respectare a prevederilor legale din domeniul protecției consumatorilor privind serviciile de transport aerian, verificându-se inițial situația zborurilor anulate în perioada 15.06.2022 – 30.08.2022 și ofertele practicate de operatorul economic atât pe site-ul oficial, www.flyblueair.com, cât și pe pagina oficială de Facebook a acestui sau din aplicația Blue Air, și extinsă, ulterior, ca urmare a informațiilor apărute în spațiul public cu privire la anularea tuturor zborurilor din 06.09.2022 – 10.10.2022”.

Ehipa de comisari ANPC care a mers la fața locului a decis ieri aplicarea a 2 amenzi contravenționale, una în cuantum de 2.000.000 de euro – echivalent în lei – pentru afectarea pe scară largă a consumatorilor, la dimensiunea Uniunii Europene, și o alta în valoare de 200.000 lei, pentru abateri repetate.

Din ce detaliază ANPC, controlul s-a derulat destul de greu, date fiind „reacțiile întârziate ale operatorului economic la solicitările echipei de comisari cu privire la diverse documente necesare investigației”, iar în final s-a ajuns la concluzia că, începând cu 15 iunie, au fost afectați 150.227 consumatori din 23 state membre ale Uniunii Europene, dat fiind că „practica operatorului economic a avut caracter repetitiv”.

Totodată, ANPC mai arată că „operatorul economic Blue Air Aviation SA nu a propus angajamente sau un plan de măsuri reparatorii pentru consumatori în termenul stabilit de autorităţile competente”.

Și, pe lângă amenzi, comisarii ANPC au aplicat și sancțiuni complementare: a fost dispusă măsura de remediere, măsura de încetare a practicilor comerciale incorecte, în sensul de a nu mai pune pe piață, la dispoziția consumatorilor, oferte de zbor înșelătoare, pentru care operatorul economic nu dispune de resursele necesare efectuării acestora, fiind propusă și suspendarea prestării serviciilor până la încetarea practicii comerciale incorecte sau până la ducerea la îndeplinire a măsurilor dispuse.

Iată că Blue Air execută ultimul zbor și pleacă de pe piață, așa cum spuneam încă de acum trei luni. De la ultima sancțiune și până la această a doua evaluare, peste 100.000 de consumatori trec prin ceea ce au trecut și primii, în ultimii doi ani. Unde au ajuns banii acestora, pe ce au fost cheltuiți și cum vor putea fi recuperați vreodată rămâne o mare enigmă…

Unul dintre avioanele companiei zace pe o pistă a aeroportului Băneasa, fără ambele motoare. Oare câte curse ar fi trebuit să execute, în condițiile în care, fără propulsive, acesta nu se putea deplasa nici măcar pe DN1.

Fără combustibil, fără taxe de aeroport plătite, fără salarii achitate la zi, încă mă întreb cum urmau să se execute cursele și de ce au fost promovate, în condiția în care se știa că nu pot fi duse la bun sfârșit. Nu mai vorbesc și de faptul că fără avioane, lucrurile s-ar fi complicat și mai tare.

Au sau nu au toate aceste lucruri? Mă întreb, pentru că nouă reprezentanții companiei nu au vrut să ne răspundă.
Declar public că mă supun testului poligraf pentru următoarele aspecte: dacă reprezentantul companiei ne-a spus că ia în calcul plecarea de pe piață în toamnă, dacă acesta ne-a povestit că nu vor mai avea avioane cu care să ducă la bun sfârșit cursele.

La câți bani lipsesc din buzunarele consumatorilor, amenzile aplicate de către Autoritatea noastră mi se par extrem de mici.
Îmi cer scuze fiecărui păgubit pentru anii trecuți, în care lucrurile puteau fi mai ferm sancționate
”, a precizat Horia Constantinescu, președintele ANPC.

Comparativ cu amenzile pe care Blue Air ar trebui să le achite, ANPC mai precizează că valoarea prejudiciilor suferite de consumatori se ridică la suma de 19.582.065,96 euro, însă această sumă reprezintă doar valoarea biletelor achiziţionate. „Rambursarea efectivă a contravalorii biletelor pentru zborurile anulate s-a realizat la un număr foarte mic de pasageri, respectiv au fost rambursate 598 rezervări (reprezentând 0,7% din totalul de 80.826 rezervări anulate), suma totală a rambursărilor efective fiind echivalentul a 115.016,11 euro (0,6% din suma totală a rezervărilor anulate, respectiv 19.582.065,96 euro). Un procent de 9,8% din suma totală de rambursat, respectiv suma de 1.924.762,33 euro, s-a rambursat în wallet (portofelul electronic), reprezentând 10.685 de rambursări”, a mai detaliat ANPC.

UPDATE – Drept la replică al combinatului ”Liberty”-Halda de Zgură a Combinatului din Galați se va închide, dar până atunci zgura e mutată în altă haldă, la 300 de metri de casele oamenilor!

Zeci de basculante cară zilnic mari cantități de zgură de la Halda care va fi închisă în 2023

„Ziarul de Investigații” a mai scris despre faptul că acest depozit de 54 milioane de tone de zgură trebuia închis prin acoperire cu un strat de pământ fertil, dar Ministerul Mediului a aprobat varianta mai ieftină a „autocimentării” sub acțiunea ploilor. Au trecut 70 de ani în care ploile și zăpezile au căzut peste Halda de Zgură, care nu s-a „autocimentat” și rafalele de vânt ridică în aer nori de praf de zgură care ajung peste terenurile agricole din jur, acoperindu-le cu o pulbere fină.

Halda se află pe lista celor 68 de depozite de deșeuri pentru care România a fost condamnată de Curtea de Justiție a Uniunii Europene din cauză că nu le-a închis. Pentru a stopa poluarea localităților și a terenurilor agricole, Ministerul Mediului a obligat administrația combinatului să închidă Halda de Zgură în 2023.

Dar tot Ministerul Mediului, prin Garda de Mediu Galați, asistă impasibil cum o firmă din Galați mută zgura de la haldă într-un nou depozit, aflat la câțiva kilometri de Halda de Zgură care trebuie închisă. De 3-4 luni, zeci de basculante de mare capacitate cară zgura la noua haldă, împrăștiind nori de praf pe ogoarele din jur. Fermierii spun că recoltele lor s-au redus la jumătate.

Noua haldă este mai periculoasă, din cauză că se află la 300-400 de metri de locuințele din comuna gălățeană Smârdan, dar șeful Gărzii de Mediu Galați consideră că este o situație normală, pentru că firma care depozitează zgura vrea să o valorifice pentru drumuri și în aceste condiții zgura nu mai e un deșeu, ci „materie primă”, iar noua haldă poate funcționa fără autorizație deoarece e „depozit de materii prime”. Astfel, un deșeu periculos pentru mediu și sănătatea oamenilor a devenit acceptabil după ce i s-a schimbat eticheta: „materie primă”!

Imagini de coșmar. Combinele care recoltează cerealele ridică în aer praful de zgură

Toate camioanele cu zgură lasă în urma lui un nor de praf

Câteva sute de hectare de terenuri agricole din zona haldei Combinatului din  Galați oferă imaginea unui dezastru ecologic. Plantele sunt ofilite, unele aproape uscate, cu frunzele acoperite de o pulbere fină, iar pământul e acoperit de un praf alb. Combinele care recoltează cererealele ridică în aer mici nori de praf alb.

Nu este decorul creat pentru realizarea unui film despre un dezastru ecologic, ci urmarea faptului că de câteva luni zona respectivă este străbătută zilnic de zeci de basculante de mare capacitate care transportă zgură de la Halda de Zgură a Combinatului Siderurgic Galați la un depozit situat la câțiva kilometri de haldă.

„De 3-4 luni, sunt 15-20 de camioane care fac fiecare, zilnic, câte 6-7 curse cu zgură. Zilnic, trec pe aici peste o sută de camioane care lasă nori de praf în urma lor. O parte din traseul camioanelor e chiar pe terenul agricol”, spune fermierul Dănuț Surcică, care cultivă o suprafață de 200 de hectare din această zonă.

Potrivit acestuia, praful care a pus stăpânire pe culturile agricole a redus recolta la jumătate: „Anul ăsta, ce-am recoltat, a fost compromis minim 40-50%”.

Combinele care recoltează cerealele ridică în aer nori de praf

O livadă de nuci, înființată cu fonduri de la Bruxelles, aproape distrusă de praful împrăștiat de camioane

Este atât de mult praf în jurul unui camion încât numerele de înmatriculare cu greu pot fi descifrate de la câțiva metri

Toți fermierii din zonă se plâng de dezastrul provocat de transporturile de zgură. Lucian Stratulat a înființat o livadă de nuci în baza unei finanțări UE și acum nu știe ce se va întâmpla cu livada, pentru că frunzele nucilor sunt afectate vizibil.

Un alt agricultor, Bogdan Mândrescu, spune că praful i-a redus și lui recoltele: „Producțiile sunt la jumătate față de cum ar fi în altă zonă. Praful e o mare problemă, atât pentru plante, cât și pentru oameni.

Halda de Zgură va fi închisă în 2023, dar până atunci o parte din zgură este mutată la „noua haldă”

În ultima perioadă, transporturile de zgură de la halda Combinatului Siderurgic „Liberty” s-au intensificat, pentru că se apropie termenul la care halda ar trebui să fie închisă. De fapt, nu va fi închisă, fiind lăsată să se „autocimenteze”, dar asta este altă poveste. Oficial, halda va trebui închisă în 2023.

Închiderea haldei este motivată de faptul că zgura este un deșeu periculos pentru sănătatea oamenilor. Halda combinatului din Galați se află pe lista celor 68 de depozite de deșeuri neconforme pentru care România a fost condamnată de Curtea de Justiție a Uniunii Europene pentru neîndeplinirea obligației asumate la aderare, de a închide aceste depozite în conformitate cu Directiva 1999/31/CE.

Dar închiderea haldei este precedată de apariția unei noi halde la care este mutată o parte din zgură. Transporturile sunt realizate de firma Gendav SRL Galați, care deține spațiul de depozitare a zgurii și care, potrivit presei locale, a preluat o parte din contractul cu firmei Moldionic SRL Galaţi cu Combinatul Siderurgic pentru activitatea de depozitare a deşeurilor periculoase. Gendav SRL, înființată în anul 2000, are o activitate diversă, de la produse de balastieră la construcții și stații mobile de carburanți.

În august 2021, Agenția de Protecția Mediului Galați a emis Autorizația de Mediu în baza căreia Gendav SRL poate desfășura activitățile de „recuperarea materialelor reciclabile sortate” și „comerț cu ridicata a deșeurilor și resturilor”.

„Ca țară, închidem halda de zgură a combinatului, dar putem să facem altă haldă de zgură alături”?!

Este o situație absurdă, o fractură de logică în funcționarea statului. Pe de o parte, statul român este obligat de Curtea de Justiție a UE să închidă Halda de Zgură pentru a se conforma Directivei 1999/31/CE, pe care și-a asumat-o la aderare. Prin Ministerul Mediului, statul român s-a asigurat că administrația Combinatului Siderurgic „Liberty” va închide Halda în 2023. Dar tot Ministerul Mediului aprobă ca la câțiva kilometri distanță să fie înființată o altă haldă de zgură, la fel de periculoasă pentru mediu și sănătatea oamenilor.

Este o situație de neînțeles și pentru agricultorii afectați de transferarea zgurii de la o haldă la alta: „Nu știu cum se face că noi, ca țară, trebuie să închidem Halda de Zgură a Combinatului, nefiind conformă cu normele de mediu ale Uniunii Europene, dar putem să facem altă haldă de zgură alături”?!

Comisarii Gărzii de Mediu Galați n-au văzut dezastrul, dar au observat că drumul pe care circulă basculantele nu apare în acte

Pe data de 14 iunie, Garda de Mediu Galați a constatat că singura problemă este statutul juridic al drumului pe care circulă basculantele cu zgură

Oamenii s-au adresat Gărzii de Mediu Galați, pentru că înființarea unei noi halde de zgură la câțiva kilometri de halda care va fi închisă este prezumtiv ilegală. O primă sesizare a Gărzii de Mediu Galați a venit prin adresa nr 95/12.05.2022, a SC Rodtud SRL, din comuna Smârdan, firma fermierului Dănuț Surcică, care semnala că „SC Gendav SRL a improvizat un drum cu lungimea de circa 5 kilometri pe care circulă cu 60-70 camioane, cu câte două curse zilnic ridicând în aer cantități enorme de praf, distrugându-ne culturile în proporții foarte mari”.

Pe data de 14 iunie, a descins la fața locului o echipă de la Garda de Mediu Galați, formată din comisarii Daniel Tudorache și Silviu Anghel. A fost de față și David Neagu, administratorul Gendav SRL, iar mai târziu a apărut și agricultorul păgubit. În „nota de constatare” a comisarilor a fost descrisă o situație în perfectă legalitate, cu excepția drumului pe care circulau basculantele:

„Operatorul economic deține mijloace de transport utilizate pentru transportul și depozitarea zgurii de pe platforma Liberty, sorturi cu granulație 0-63/63-120 mm. Transportul zgurii se realizează pe un drum de acces situat în partea de vest a Combinatului Siderurgic, cu acces către Halda de Zgură, drum pietruit fără a fi menționat în hărțile cadastrale, delimitat de suprafețe agricole. Drumul de acces străbate mai multe suprafețe de teren. Între deținătorii terenului pe care e situat drumul și utilizatorul drumului nu există contract sau alt document pentru utilizarea în legalitate”, se spune în nota de constatare nr 359/14.06.2022 a Gărzii de Mediu Galați.

Comisarii le-au recomandat agricultorului păgubit și administratorului Gendav SRL să încheie un acord pentru utilizarea drumului: „se interzice utilizarea drumului de acces de către auto ale Gendav fără acceptul deținătorilor terenului, urmând să fie notificată realizarea măsurii la GNM (cjgalati@gnm.ro)”.

Comisarii Gărzii de Mediu nu au văzut ceea ce era mai important, praful care a pus stăpânire pe zonă. Au consemnat că basculantele Gendav SRL cară „sorturi cu granulație 0-63”, care înseamnă și praf, dar nici măcar nu au sugerat că pentru a se evita împrăștierea prafului, zgura să fie acoperită cu prelate.

O nouă sesizare la Garda de Mediu: noua haldă de zgură este la 300 de metri de locuințele din comuna Smârdan

Noul depozit de zgură, o haldă în devenire

În august, fermierul a depus o nouă sesizare la Garda de Mediu Galați. În adresa nr 170/CJGl/23.08.2022, Dănuț Surcică îi reamintește șefului Gărzii de Mediu Galați, Sorin Dănăilă, că în iunie a sesizat că praful de zgură împrăștiat de basculante distruge culturile agricole din zonă insistând și asupra faptului că basculantele Gendav SRL n-ar fi trebuit să circule pe acel drum în lipsa unui acord cu deținătorii terenului, dar căratul zgurii a continuat zi de zi. Fermierul a mai sesizat că zgura este depozitată în apropierea locuințelor din Smârdan:

„SC Gendav SRL depozitează zgura transportată în imediata vecinătate a caselor de locuit din comuna Smârdan (aproximativ 300-400 de metri de prima casă) punând în pericol atât culturile noastre viitoare, cât și sănătatea locuitorilor din imediata vecinătate a depozitului de zgură”, se spune în sesizarea adresată Gărzii de Mediu Galați. La noua sesizare au fost anexate fotografii și înregistrări video cu norii de praf împrăștiat în aer de camioanele Gendav SRL.

Telepatie românească: „Vine Mediul, nu mai circulă camioanele. Pleacă Mediul, încep camioanele să circule”

O altă situație stranie din acest caz este că de fiecare dată când comisarii Gărzii de Mediu descind în zonă sunt întrerupte cursele basculantelor. Una din constatările Gărzii de Mediu Galați este uluitoare în raport cu fotografiile și înregistrările video care demonstrează în ce ritm se lucrează la mutarea zgurii de la o haldă la alta: „Urmare a verificărilor în teren în intervalul 9.00-11.00, nu a fost identificat nici un mijloc de transport care să parcurgă drumul respectiv”.

Explicația vine de la fermierul care a observat o corelare perfectă între sosirea echipelor de control de la Garda de Mediu și întreruperea temporară a transporturilor de zgură: „Vine Mediul, nu mai circulă camioanele. Pleacă Mediul, încep camioanele să circule”!

Drumul pe care circulă basculantele cu zgură e mai important pentru șeful Gărzii de Mediu Galați decât apariția noii halde

Principala preocupare a celor de la Garda de Mediu Galați ar trebui să fie riscul creat pentru sănătatea oamenilor prin depozitarea zgurii la 300 de metri de casele din Smârdan, dar pe ei îi preocupă situația drumului pe care circulă basculantele.

În schimbul de corespondență este și un pasaj care sugerează optimismul celor de la Garda de Mediu pentru că s-ar fi clarificat situația drumului după ce administratorul Gendav SRL a adus două documente eliberate de Primăria comunei Șendreni, de care aparține satul Movileni, aflat de asemenea în apropierea Haldei de Zgură: „Operatorul Gendav a prezentat două extrase de carte funciară nr 106.201/106.202/28.08.2022, din care rezultă categoria de folosință actuală a terenului este drum în proprietatea UAT Șendreni”.

Fermierul a adresat Gărzii de Mediu Galați o nouă sesizare, de această dată prin intermediul unui avocat, argumentând cu date că drumul prevăzut în extrasele de carte funciară aduse de Gendav SRL nu este drumul pe care circulă basculantele cu zgură:  „În zona respectivă există și un drum ce aparține UAT Șendreni, însă autocamioanele Gendav SRL folosesc un alt drum și nu cel din extrasele de carte funciară”, se spune în adresa nr 176/CJGl/01.09.2022.

În concluzie, cei de la Garda de Mediu Galați au evitat să abordeze principala problemă din zonă, poluarea mediului și punerea în pericol a sănătății oamenilor și ca să mascheze abandonarea principalelor obiective au dus întreaga dezbatere pe subiectul lipsit de importanță, situația drumului pe care circulă basculantele.

Administratorul Gendav SRL: „Totul este legal”

Administratorul firmei care a înființat noul depozit de zgură, de fapt noua „haldă” și transportă zgura într-un ritm de lucru care nu s-a mai văzut în zonă de pe vremea construirii combinatului a oferit un punct de vedere concis.

„Acel material concasat de combinat este acreditat, iar noi îl folosim pentru drumuri. Totul e legal”, a precizat David Neagu, administratorul Gendav SRL.

Sorin Dănăilă, șeful Gărzii de Mediu Galați: nu e zgură, e „materie primă”!

Șeful Gărzii de Mediu Galați, Sorin Dănăilă, este cel mai liniștit dintre protagoniștii acestui caz, deși el este cel care ar trebui să fie cel mai preocupat de faptul că dintr-o haldă de zgură, un deșeu periculos pentru mediu și sănătatea oamenilor, sunt preluate mari cantități care sunt transportate și depozitate într-o nouă haldă, aflată la câteva sute de metri de locuințele oamenilor din Smârdan.

Dănăilă are o explicație halucinantă. Zgura era deșeu periculos atât timp cât era depozitată în Halda de Zgură a Combinatului „Liberty”, dar odată încărcată în basculantele Gendav SRL nu mai este zgură, ci „materie primă”:

„Spațiul de depozitare care e reclamat de cetățenii de acolo este un spațiu pentru materie primă, pe proprietatea reclamatului. Spațiului de materie primă nu îi trebuie aviz de mediu”, a explicat șeful Gărzii de Mediu Galați.

Chiar dacă i-au fost trimise fotografii și înregistrări video, șeful Gărzii de Mediu Galați e circumspect în privința transporturilor de zgură, spune că n-au fost văzute de oamenii săi, dar admite că pe terenurile agricole au fost găsite „urme vagi” de praf: „Colegii mei, într-un interval de timp, chiar n-au găsit nicio mașină pe drumul respectiv și au zis că sunt urme vagi de praf din acela pe terenul agricol”. Se găsește praf de culoarea pământului pe orice teren agricol, dar praful alb, ca cel  din zona transporturilor de zgură, este o raritate.

Încăierare la Garda de Mediu Galați! De ce s-au luat la bătaie actualul șef cu un comisar care a controlat transporturile de zgură?

Pe 29 iulie, la Garda de Mediu Galați a avut loc un conflict violent între comisarul șef Sorin Dănăilă și comisarul Daniel Tudorache, care a efectuat controlul în zona transporturilor de zgură pe data de 14 iunie.

Sorin Dănăilă a ajuns comisar șef în baza carnetului de partid. El a fost susținut de liderul PNL Galați, deputatul George Stângă, în funcțiile de director al ANIF Galați (2021-2022) și a ajuns șeful Gărzii de Mediu Galați în iulie, după ce Aurelian Păduraru, președintele Organizației Pensionarilor din PNL Galați a trecut din funcția de secretar de stat la MAI în aceea de comisar general al Gărzii Naționale de Mediu. Tudorache a fost comisar șef al Gărzii de Mediu Galați, a fost subprefect pe vremea guvernului Boc, dar a revenit pe funcția de comisar la Garda de Mediu.

De la ceartă cei doi au ajuns la o încăierare și pentru a-i despărți a fost alertată Poliția printr-un apel la 112. Comisarul Tudorache a fost preluat de „Ambulanță” și transportat la „Urgența” Spitalului Județean din Galați. Mai târziu, a ajuns la spital și comisarul șef Dănăilă. Practic, o parte din Garda de Mediu Galați a ajuns la spital!

Poliția a stabilit că cei doi s-au încăierat din cauza unor „divergențe privind serviciul” și a deschis un dosar penal: „Polițiștii au întocmit dosar penal și fac cercetări pentru comiterea infracțiunii de lovire sau alte violențe”, au explicat reprezentanții Inspectoratului de Poliție al Județului Galați. Pentru ce „divergențe” s-au certat cei doi? Oare și din cauză că aveau opinii divergente despre diferențele dintre zgură și „materia primă” depozitată în noua haldă de la Smârdan?

________________________________________________________________________

Drept la replică al combinatului Liberty – 5 octombrie 2022

„În urma articolului publicat pe zin.ro: Halda de Zgură a Combinatului din Galați se va închide, dar până atunci zgura e mutată în altă haldă, la 300 de metri de casele oamenilor! – Ziarul de Investigații (zin.ro) dorim să vă atragem atenția că:

Acest articol conține acuzații false și dăunătoare. LIBERTY Galați nu deține niciun depozit de zgură la Smârdan și nu a prelucrat sau depozitat niciodată zgură la Smârdan. Deși LIBERTY Galați are contracte cu diferiți operatori pentru procesarea zgurii în cadrul haldei sale de zgură, care este un depozit de deșeuri nepericuloase, în Smârdan nicio firmă nu operează în numele LIBERTY. Vă rugăm să corectați articolul și să eliminați orice referire la LIBERTY sau la combinatul siderurgic, compania neavând legătură cu subiectul articolului.

Cu stimă,

Echipa de comunicare”.

_____________________________________________________________________

Informații lămuritoare – Ziarul de Investigații

Pentru limpezirea corectitudinii demersului nostru jurnalistic facem precizarea că în textul articolului nu se face vreo referire la faptul că depozitul de zgură din zona comunei Smârdan ar avea vreo legătură cu combinatul siderurgic, că în acel depozit Combinatul „Liberty” ar opera sau prelucra zgură sau că firma Gendav SRL ar lucra în numele Combinatului „Liberty”.

Am prezentat faptul depozitul de zgură din zona comunei Smârdan este al societății Gendav SRL și în am redat și punctul de vedere în legătură cu acel depozit al comisarului șef al Gărzii de Mediu Galați, potrivit căruia „spațiul de depozitare care e reclamat de cetățenii de acolo este un spațiu pentru materie primă, pe proprietatea reclamatului. Spațiului de materie primă nu îi trebuie aviz de mediu”.

De asemenea, reluăm pasajul din Nota de constatare nr 359/14.06.2022 a Gărzii de Mediu Galați în care se fac precizările din care rezultă că la acel depozit este transportată și depozitată zgură de pe platforma „Liberty”:

„Operatorul economic deține mijloace de transport utilizate pentru transportul și depozitarea zgurii de pe platforma Liberty, sorturi cu granulație 0-63/63-120 mm. Transportul zgurii se realizează pe un drum de acces situat în partea de vest a Combinatului Siderurgic, cu acces către Halda de Zgură”.

Nota de constatare nr 359 din 14.06.2022 a Gărzii de Mediu Galați

Redacția Ziarului de Investigații

The slag dump situated in Galați, România, will close. Until then, the slag is moved to another dump, 300 meters away from people’s houses!

Our publication, „Ziarul de Investigații”, wrote before the fact that this deposit of 54 million tons of slag had to be closed by covering it with a layer of fertile soil, but the Ministry of the Environment approved the cheaper option of „self-cementing” under the action of the rains.

70 years have passed since rain and snow fell on the Slag Dump, which has not „self-cemented” and gusts of wind blow up clouds of slag dust that reach the surrounding farmlands, covering them with a fine powder .

This place is on the list of 68 waste dumps for which Romania was condemned by the Court of Justice of the European Union because the state was unable to close them. In order to stop the pollution of towns and agricultural lands, the Ministry of the Environment forced the administration of the combine to close the Slag Dump in 2023.

But the Ministry of the Environment, through the Galați Environmental Guard, is impassively watching as a company from Galați moves the slag from the dump to a new warehouse, located a few kilometers from the Slag Dump, which must be closed. For 3-4 months, dozens of high-capacity dump trucks have been carrying slag to the new dump, spreading clouds of dust on the surrounding fields. Farmers say their crops have halved.

The new dump is more dangerous, because it is located 300-400 meters from the houses in the Smârdan commune of Galăți, but the head of the Galați Environmental Guard believes that it is a normal situation, because the company that stores the slag wants to use it for roads and under these conditions, slag is no longer waste, but „raw material”, and the new dump can operate without authorization because it is a „raw material deposit”. Thus, a hazardous waste for the environment and human health became acceptable after its label was changed: „raw material”!

Nightmare: The combines that harvest grain raise slag dust into the air

Several hundred hectares of agricultural land located in the area of ​​the dump in Galați offer the image of an ecological disaster.

The plants are withered, some almost dry, with the leaves covered with a fine powder, and the ground is covered with a white dust. Combines harvesting the betel leaves kick up little clouds of white dust into the air.

It is not the setting created for the making of a film about an ecological disaster, but the result of the fact that for several months that area has been traversed daily by dozens of large-capacity dump trucks that transport slag from the Slag Dump of the Galați Iron and Steel Plant to a warehouse located a few kilometers of landfill.

For 3-4 months, there are 15-20 trucks that make 6-7 slag runs each day. Every day, over a hundred trucks pass by, leaving clouds of dust in their wake. Part of the truck route is right on the agricultural land„, says farmer Dănuț Surcica, who cultivates an area of ​​200 hectares in this area.

According to him, the dust that took over the agricultural crops reduced the harvest by half: „This year, what we harvested, was compromised by at least 40-50%”.

A walnut orchard, established with funds from Brussels, almost destroyed by dust scattered by trucks

Recently, slag shipments from the „Liberty” Steel Plant dump have intensified, because the deadline for the dump’s closure is approaching. In fact, it will not be closed, being left to „self-cement”, but that is another story. Officially, the dump will have to be closed in 2023.

The closure of the dump is motivated by the fact that slag is a hazardous waste for human health.

The combined dump in Galati is on the list of 68 non-compliant waste dumps for which Romania was condemned by the Court of Justice of the European Union for not fulfilling the obligation assumed upon accession, to close these dumps in accordance with Directive 1999/31/EC.

But the closure of the dump is preceded by the appearance of a new dump to which some of the slag is moved.

The transports are carried out by the company Gendav SRL Galati, which, according to the local media, took over part of the contract with the company Moldionic SRL Galati with the Siderurgic Combine for the activity of storing hazardous waste. Gendav SRL, established in 2000, has a diverse activity, from ballast products to construction and mobile fuel stations.

In August 2021, the Galați Environmental Protection Agency issued the Environmental Authorization based on which Gendav SRL can carry out the activities of „recovery of sorted recyclable materials” and „wholesale of waste and scrap”.

„As a country, we close the slag dump of the combine, but we can make another slag dump next door”?!

It is an absurd situation, a fracture of logic in the functioning of the state. On the one hand, the Romanian state is obliged by the EU Court of Justice to close the Slag Dump in order to comply with Directive 1999/31/EC, which it assumed upon accession. Through the Ministry of the Environment, the Romanian state ensured that the administration of the „Liberty” Iron and Steel Plant will close the Dump in 2023. But the Ministry of the Environment also approves that another slag dump, just as dangerous for the environment and people’s health, will be established a few kilometers away.

It is also an incomprehensible situation for farmers affected by the transfer of slag from one dump to another: „I don’t know how it is that we, as a country, have to close the Combine’s Slag Dump, not complying with the environmental regulations of the European Union, but can we make another slag heap next door”?!

The commissioners of the Galati Environmental Guard did not see the disaster, but they noticed that the road on which the dump trucks travel does not appear in the documents

People addressed the Galaţi Environmental Guard, because the establishment of a new slag dump a few kilometers from the dump that will be closed is allegedly illegal. A first notification of the Galați Environmental Guard came through the address no. 95/12.05.2022, of SC Rodtud SRL, from Smârdan commune, the company of the farmer Dănuț Surcică, which indicated that „SC Gendav SRL improvised a road with a length of about 5 kilometers on which they travel with 60-70 trucks, with two trips a day raising enormous amounts of dust into the air, destroying our crops in very large proportions”.

On June 14, a team from the Galați Environmental Guard, made up of commissioners Daniel Tudorache and Silviu Anghel, descended on the scene

David Neagu, the administrator of Gendav SRL, was also present, and later the damaged farmer also appeared. In the „note of findings” of the commissioners, a situation was described in perfect legality, except for the road on which the tippers were traveling:

The economic operator owns means of transport used for the transport and storage of slag from the Liberty platform, 0-63/63-120 mm granulation grades. The slag is transported on an access road located in the western part of the Iron and Steel Plant, with access to the Slag Dump, a paved road not mentioned in the cadastral maps, delimited by agricultural areas. The access road crosses several areas of land. Between the owners of the land on which the road is located and the user of the road, there is no contract or other document for legal use„, it says in the finding note no. 359/14.06.2022 of the Galaţi Environmental Guard.

The commissioners recommended the damaged farmer and the administrator of Gendav SRL to conclude an agreement for the use of the road: „the use of the access road by Gendav cars is prohibited without the consent of the land owners, and the implementation of the measure will be notified to GNM (cjgalati@gnm.ro )„.

The commissioners of the Environmental Guard did not see what was more important, the dust that took over the area. They noted that the Gendav SRL dumpers were carrying „0-63 grit grades”, which also means dust, but they didn’t even suggest that to avoid the dust being scattered, the slag should be covered with tarps.

A new report to the Environmental Guard: the new slag dump is 300 meters from the homes in the Smârdan area

In August, the farmer submitted a new complaint to the Galati Environmental Guard. In address no. 170/CJGl/23.08.2022, Dănuț Surcică reminds the head of the Galați Environmental Guard, Sorin Dănăilă, that in June he reported that the slag dust scattered by dump trucks destroys agricultural crops in the area, insisting also on the fact that the Gendav SRL dump trucks n -should have traveled on that road in the absence of an agreement with the owners of the land, but the carrying of slag continued day after day. The farmer also noticed that the slag is stored near the houses in Smârdan:

„SC Gendav SRL stores the transported slag in the immediate vicinity of the residential houses in the Smârdan commune (approximately 300-400 meters from the first house) endangering both our future crops and the health of the residents in the immediate vicinity of the slag deposit”, says in the report addressed to the Galați Environmental Guard. Photos and video recordings of the clouds of dust scattered in the air by Gendav SRL trucks were attached to the new notification.

Romanian telepathy: „The Environment Guard is coming, the trucks are no longer moving.” The Environment Guard is leaving, the trucks are starting to circulate”

Another strange situation in this case is that every time the commissioners of the Environmental Guard descend on the area, the tipper races are interrupted. One of the findings of the Galaţi Environmental Guard is astonishing in relation to the photos and video recordings that demonstrate the pace at which the slag is being moved from one dump to another: „Following the checks in the field between 9.00 and 11.00, it was not identified either a means of transport to cover that road”.

The explanation comes from the farmer who noticed a perfect correlation between the arrival of the control teams from the Environmental Guard and the temporary interruption of slag transports: „The Environment is coming, the trucks are no longer moving. The Environment is leaving, the trucks are starting to circulate”!

The road on which the slag dump trucks travel is more important to the head of the Galaţi Environmental Guard than the appearance of the new dump

The main concern of those from the Galati Environmental Guard should be the risk created for people’s health by storing the slag 300 meters from the houses in Smârdan, but they are concerned about the situation of the road on which the dump trucks travel.

In the exchange of correspondence there is also a passage that suggests the optimism of those from the Environmental Guard because the road situation would have been clarified after the administrator of Gendav SRL brought two documents issued by the Town Hall of the Şendreni commune, to which the village of Movileni belongs, which is also near the Slag Dump: „The operator Gendav presented two extracts from the land register no. 106.201/106.202/28.08.2022, from which the current use category of the land is a road owned by UAT Şendreni”.

The farmer sent a new notification to the Galaţi Environmental Guard, this time through a lawyer, arguing with data that the road provided in the land deed extracts brought by Gendav SRL is not the road on which the slag dumpers travel: „In the area in question there is also a road that belongs to UAT Șendreni, but the Gendav SRL trucks use another road and not the one from the land book extracts”, it says in address no. 176/CJGl/01.09.2022.

In conclusion, those from the Galați Environmental Guard avoided addressing the main problem in the area, environmental pollution and putting people’s health at risk, and in order to mask the abandonment of the main objectives, they led the entire debate to the unimportant subject, the situation of the road on which they travel tippers.

The administrator of Gendav SRL: „Everything is legal”

The manager of the company that set up the new slag dump, effectively the new „dump” and is transporting the slag at a work rate not seen in the area since the combine was built, offered a succinct view.

„That combined crushed material is accredited, and we use it for roads. Everything is legal”, stated David Neagu, the administrator of Gendav SRL.

Sorin Dănăilă, head of the Galati Environmental Guard: it’s not slag, it’s „raw material”!

The head of the Galaţi Environmental Guard, Sorin Dănăilă, is the quietest of the protagonists of this case, although he is the one who should be the most concerned about the fact that from a slag dump, a dangerous waste for the environment and people’s health, there are large quantities are taken which are transported and stored in a new dump, located a few hundred meters from the homes of the people of Smârdan.

Dănăilă has a hallucinatory explanation. The slag was hazardous waste as long as it was stored in the „Liberty” Combine Slag Dump, but once loaded into the Gendav SRL tippers it is no longer slag, but „raw material”:

The storage space that is claimed by the citizens there is a space for raw material, on the property of the claimed. The raw material area does not need an environmental permit„, explained the head of the Galați Environmental Guard.

Even though photos and video recordings were sent to him, the head of the Galati Environmental Guard is circumspect about the slag shipments, he says that they were not seen by his men, but he admits that „vague traces” of dust: „My colleagues, for a period of time, did not even find any cars on that road and said that there were vague traces of dust from that one on the agricultural land.” Earth-colored dust is found on any agricultural land, but white dust, such as that from the area of ​​slag hauling, is a rarity.

Fight at the Galați Environmental Guard! Why did the current boss fight with a commissioner who controlled slag shipments?

On July 29, a violent conflict took place at the Galați Environmental Guard between chief commissioner Sorin Dănăilă and commissioner Daniel Tudorache, who carried out the control in the slag transport area on June 14.

Sorin Dănăilă became chief commissar based on the party card. He was supported by the leader of PNL Galați, deputy George Stângă, in the functions of director of ANIF Galați (2021-2022) and became the head of the Galați Environmental Guard in July, after Aurelian Păduraru, the president of the Galați PNL Pensioners Organization, passed from the position of secretary of state at the MAI in that of general commissioner of the National Environmental Guard.

Tudorache was chief commissioner of the Galați Environmental Guard, he was sub-prefect during the Boc government, but returned to the position of commissioner at the Environmental Guard.

From the argument, the two got into a fight and in order to separate them, the Police was alerted by a call to 112. Commissioner Tudorache was picked up by the „Ambulance” and transported to the „Emergency” of the County Hospital in Galati. Later, chief commissioner Dănăilă also arrived at the hospital. Basically, part of the Galati Environmental Guard arrived at the hospital!

The police determined that the two had a fight due to „differences regarding the service” and opened a criminal case: „The police have drawn up a criminal case and are investigating for the commission of the crime of hitting or other violence”, explained the representatives of the Police Inspectorate of Galati County. What „divergences” did the two fight over? Is it also because they had divergent opinions about the differences between the slag and the „raw material” stored in the new Smârdan dump?

Procuror Alexandra Tomescu: „Îi instig pe colegii mei să se specializeze. Altfel, vom rămâne în beznă”

procuror Alexandra Tomescu-foto: Facebook

Magistrații dornici să acționeze cu adevărat „în litera și spiritul” Legii se exprimă din ce în ce mai des pe platformele juridice sau prin intermediul rețelelor de socializare. La această metodă a recurs și Alexandra Tomescu, procuror la Parchetul de pe lângă Judecătoria Sector 1 București, care și-a efectuat stagiatura la Călărași.

Față în față cu „realitatea”, cea care „bate filmul”, Alexandra și-a dat seama că nu există sorți de izbândă pentru dosarele pe care le are în supraveghere, dacă nu face tot ce ține de ea. Astfel, a decis să se specializeze în investigarea infracțiunilor sexuale. Pe site-ul juridice.ro, a relatat din activitatea sa și a subliniat cât de important este ca procurorii să nu devină roboței, să respecte fiecare pas în audiere, mai cu seamă când victime sunt minorii.

 „Îi instig pe toţi colegii mei să încerce pe cât posibil să schimbe obiceiurile deja cunoscute şi să ceară să se specializeze, ăsta este viitorul, altfel vom rămâne în beznă ca până acum.

Partea bună, pentru că într-adevăr există şi o parte bună, tot mai mulţi procurori, dar şi judecători sunt dornici să înveţe. Atât eu cât şi câţiva colegi de-ai mei am primit zeci de telefoane de la colegii din provincie care întrebau despre cum să facă o audiere cu ajutorul Protocolul NICHD(Institutul National de Sănătate Copilului si Dezvoltare Umană) şi de ce nu se fac mai multe cursuri de formare profesională pe acest aspect, la care să aibă acces cât mai multi”, s-a exprimat Alexandra Tomescu, potrivit sursei citate.

Procuror Alexandra Tomescu: „Uite, că se poate! Copiii au fost crezuți de Poliție, de Parchet și de instanță”

Episodul pe care magistrata Alexandra Tomescu l-a relatat are, de fapt, scopul de a scoate în evidență modul în care se soluționează dosarele cu infracțiuni sexuale. Practica a arătat, în anii trecuți, că dacă „nu erau probe solide” organele judiciare deja deveneau plictisite la audiere. Cu alte cuvinte, se „scuzau” în fața victimelor că „adevărul judiciar(cel bazat pe probe clare) poate fi diferit de adevărul faptic. Astfel, se ajungea la concluzia:„poți să mori cu dreptatea în mână”.

„Vineri, ora 08:40, abia am ajuns la biroul din Scaune şi stau pe balconul meu cu o cafea în mână ascultând ţipetele matinale ale bucătăresei de la cantina de lângă Parchet, mi se scurg ochii în telefon la niște ştiri neimportante, când, îmi apare în partea de sus a ecranului un mesaj de pe whatsApp, de la poliţiştii de la Serviciul Omoruri, Biroul Agresiuni Sexuale. Ca să trec direct la subiect, a intrat o speţă, cum spunem noi, cu un autor care a violat un băiat de 11 ani în faţa unui alt minor de 7 ani. În esenţă autorul l-a ameninţat cu un topor pe băiatul de 11 ani, pe care l-a pus să-i facă sex oral. Bănuielile mele s-au adeverit, a fost o audiere foarte dificilă, știu sigur că nici unul din noi n-am stat jos acea jumătate de zi.

Judecătorul a fost convins de audierea realizată de procurorul Alexandra Tomescu

Mi s-a transmis că judecătorul a vizionat audierile si a fost convins de relatările copiilor, fapt pentru care a dispus arestarea preventivă, măsură care nu infirmă prezumţia de nevinovăţie. Asta este o reuşită! Uite că se poate, uite că aceşti copii au fost crezuţi de poliţie, de parchet şi de instanţă, în aşa fel încât să se poată dispună o măsură preventivă, care bineînţeles nu e tot una cu condamnarea” , este un fragment din relatarea Alexandrei Tomescu. De asemenea, procuorul Marian Trușcă (Parchetul de pe lângă Tribunalul București) s-a exprimat în ceea ce privește audierea specială a minorilor.

Magistratul Trușcă consideră că Ministerul Public ar trebui să manifeste mai mult interes pentru audierea victimelor unui abuz sexual, mai ales dacă acestea sunt minore. El susține că amenjarea unor săli speciale, prin care să nu fie nevoite să-l revadă pe agresor, ar fi mai puțin traumatizant.

Citește și: În Justiție ca în tenis? Cum s-a jucat sistemul „ping-pong”cu magistrații „incomozi”

Exclusiv. Adriana, tânăra mamă din România care încă luptă să afle de ce fiul său a decedat, a dovedit că raportul de expertiză medico-legal a fost întocmit ilegal. Ministerul Sănătății a sesizat Parchetul

foto cu caracter ilustrativ: pixabay

Ministerul Sănătății a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Sector 4 București și Colegiul Medicilor, în cazul Adrianei, tânăra mamă din România care luptă să afle de ce fiul său a decedat la Spitalul „Marie Curie” din Capitală. Printr-o adresă semnată la data de 29 septembrie ac, Avocatul Poporului o înștiințează pe Adriana că Ministerul Sănății a constatat, în cele din urmă, că raportul de expertiză A17863/2017 din 22.10. 2018 a fost întocmit ilegal, fără participarea unui expert, recomandat la expertiză. Din acest motiv, documentul este nul de drept.(n.r. foto)

Ministerul Sănătății a sesizat Parchetul și Colegiul Medicilor , deoarece raportul de expertiză în cazul lui Ionuț Gurgu este nul

Ziarul de Investigații a prezentat pe larg acest caz, încă din luna februarie 2022. Colegiul Medicilor ne-a răspuns parțial la întrebările formulate și a recunoscut că medicul medicul primar legist Tudor Mariea nu are drept de liberă practică. Cu toate acestea, instituția NU a specificat de când acest medic e „inexistent” profesional și cum a fost posibil să semneze e rapoarte de expertiză care ajung la organele de urmărire penală, așa cum s-a întâmplat în cazul Adrianei.

Adriana, tânăra mamă din România care încă luptă să afle de ce fiul său a decedat, a dovedit că raportul de expertiză medico-legal a fost întocmit ilegal. Ministerul Sănătății a sesizat Parchetul

Medicul legist Tudor Mariea a efectuat raportul de expertiză nr A1/7863/2017 prin care a stabilit o cauză a decesului nesusținută medical de nicio probă de laborator. De altfel, opinia experților internaționali solicitați de Adriana, este că rezultatele testelor de laborator nu confirmă diagnosticul „pus din pix”: hiperglicinemie.

Deși nicio analiză în plasmă, nici în LCR nu au susținut diagnosticul, tratamentul instituit a rămas cel pentru hiperglicinemie”.

Au urmat ani de suferință, de întrebări, de cercetări individuale, de uși în nas, de respingere a plângerilor penale. Medicul curant al micuțului care a sfârșit la Spitalul „Marie Curie”, Cătălin Cîrstoveanu, este cel care a cerut deconectarea acestuia de la aparate, fără niciun fel de empatie față de părinții îndurerați. În instanță, a recunoscut că a primit probe din dosarul penal în care era cercetat din cauza acestui deces, însă, niciun procuror nu a fost tras la răspundere pentru acest lucru. Mai mult decât atât, Cîrstoveanu, supranumit „Îngerul Copiilor”, s-a arătat supărat că statul român a cheltuit bani cu tratamentul micuțului Ionuț.

Medicul Cătălin Cîrstoveanu: „Uneori, îmi este rușine de Dumnezeu!”(…)

La Parchet, domnul Cîrstoveanu a trimis declarații în care afirma că plângeam teatral la comanda pentru a impresiona. Dealtfel și organelor de cercetare le-a spus același lucru, că statul a cheltuit INUTIL cu Ionuț câteva sute de mii de euro”, a menționat Adriana, al cărei caz a fost prezentat pe larg de Ziarul de Investigații. Doctorul Cîrstoveanu nu s-a oprit aici, ci pe întreg parcursul procesului penal a încercat din răsputeri să obțină clasarea(închiderea dosarului), contactându-l chiar și pe avocatul Adrianei.

Într-un interviu recent, oferit postului de radio public, Cătălin Cîrstoveanu a încercat să pară smerit: „Uneori, îmi este rușine de Dumnezeu, pentru că nu mă rog atât cât aș fi vrut”, s-a exprimat el. Zin.ro a făcut demersuri pentru a obține un punct de vedere al medicului Cîrstoveanu, însă, nu s-a stabilit un dialog. Urmează ca organele penale să constate cine se face vinovat de întocmirea unui raport de expertiză nul.

Citește și: Justiție „paralizată”. Medicul Cătălin Cîrstoveanu, „scutit” de toate cercetările penale. Colegiul Medicilor se va pronunța dacă se face vinovat de malpraxis

Rămâi conectat

6,124FaniÎmi place
București
ceață
-2.1 ° C
-1.7 °
-2.8 °
93 %
2.6kmh
100 %
S
3 °
D
5 °
lun
4 °
mar
7 °
mie
2 °

Ultimul articol

Cazul Sebastian Ioan Hotca și dublul standard administrativ sub Ilie Bolojan

Cine este Sebastian Ioan Hotca și ce funcții a ocupat în administrația publică Sebastian Ioan Hotca este avocat, membru al Baroului Satu Mare, cu un...

Ciucu a găsit la Primăria Capitalei un „buget „mâncat” de subvenții”

Ciprian Ciucu, primarul ales al Capitalei, așa cum au decis prin vot bucureștenii, a ajuns în noul său birou. Și pare că ce a găsit...

Urmează o nouă demisie în Guvern? Daniel David: „Am tot amânat plecarea de foarte...

S-ar părea că, dincolo de declarațiile referitoare la o eventuală demisie, ministrul Educației, Daniel David, ia totuși în calcul să își depună mandatul. Nu „pe...