11.4 C
București
vineri, 19 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 890

Relațiile interetnice din Transilvania rămân tensionate. Steagurile și imnurile naționale, motiv de dispută

foto: buletindecarei.ro

Relațiile intertnice din Transilvania rămân tensionate, iar acest lucru se observă fără niciun efort, în timpul sărbătorilor naționale.

Spre exemplu, la Carei nimeni din cadrul Primăriei nu mai participă la Ziua Imnului Național al României din 2012, notează buletindecarei.ro

Joi, 29 iulie, la Monumentul Ostașului Român din Carei au fost doar organizatorii, reprezentanții Direcției de Cultură, subprefectul județului, parlamentarul Adrian Cozma și localnici neafiliați poltic, relatează sursa citată.

Primarul Eugen Kovacs a închis telefonul când a aflat că este sunat de un reporter

Deși Primăria Carei are obligația legală să reprezinte toți cetățenii municipiulu, români și maghiari deopotrivă, oficialii spun pas uneia dintre cele mai importante zile pentru identitatea statului român.

Contactat de Ziarul de Investigații(zin.ro), primarul orașului Carei, Kovacs Eugen, a închis telefonul(n.r -cu mesageria vocală în limba maghiară, după ce a aflat că stă de vorbă, de fapt, cu un reporter).

Precizăm că, solicitările în baza Legii 544/2001, privind accesul liber la informație se pot face și verbal. Pentru acest lucru, nici măcar nu trebuie să ai calitatea de jurnalist.

Ziua Imnului Național al României este simbolul unităţii Revoluţiei Române de la 1848, fiind intonat în timpul Războiului de Independenţă (1877-1878), în Primul Război Mondial şi la Marea Unire din 1918. Se marchează din 1998 și este simbol național, potrivit Constituției.

Relațiile interetnice din Transilvania rămân tensionate. Steagurile și imnurile naționale, motiv de dispută

Situația este alta, atunci când vine vorba despre sărbătorile naționale ale maghiarilor. Spre exemplu, primarul orașului Sfântu Gheorghe, Antal Arpad, de Ziua Maghiarilor de Pretutindeni, a fost amendat de Prefectura Covasna, după ce a îmbrăcat orașul în steagurile Ungariei. Acest lucru este total interzis de Constituție, lucru stabilit definitiv și de instanță. De asemenea, comunicarea oficială se face mai întâi în limba română, apoi în cea maghiară, deoarece România este stat național și suveran, potrivit Constituției.

Un alt incident, soldat cu un dosar penal, a fost înregistrat pe 4 iunie, în Covasna, la împlinirea a 101 de la semnarea Tratatului de la Trianon. Atunci, statuia lui Mihai Viteazu a fost vopsită în culorile steagului Ungariei. Inspectoratul de Poliție Covasna a transmis, ulterior, că autorii acestei fapte de distrugere sunt minori.

Aproape un milion de români au solicitat să fie rezidenți în Marea Britanie

Preluare Realitatea.md

Deputatul USR PLUS, Cristina Prună a anunțat că aproape un milion de români au solicitat statutul de rezident în Marea Britanie pentru a rămâne în această dată și după data de 30 iunie și consideră că cifra este „alarmantă”, în contextul în care reprezintă 16% din totalul numărului de angajaţi din economia românească.

„918.270 români au solicitat statutul de rezident în Marea Britanie pentru a rămâne în această țară și după 30 iunie 2021.

Această cifră este una alarmantă mai ales din punct de vedere economic. Acesta este echivalentul a peste 16% din totalul numărului de angajaţi din economia românească (peste 5,6 milioane la finalul lunii iunie 2021).

Lipsa locurilor de muncă bine plătite este unul dintre principalele motive invocate constant de cei care aleg calea emigrării. În România, 1,6 milioane de salariați sunt plătiți cu salariul minim pe economie, din care statul încasează aproape jumătate. Practic, românul muncește ca să fie tot sărac, rămânând cu doar 1.386 lei în mână”, a scris Cristina Prună pe pagina sa de Facebook.

Aproape 50% este impozitul pe venituri în România

Aceasta  a menționat că există soluții pentru „combaterea” acestei migrații a forței de lucru, iar un prim pas este chiar propunerea făcută de USR PLUS, cu privire la „Zero taxe pe Salariul Minim”, propunere care se regășeste de altfel în programul de guvernare al coaliției.

„Modelul nu este nou pentru economiile europene. Stabilirea unui plafon minim de impozitare a muncii există inclusiv în Marea Britanie, unde valoarea acestuia este de 12.000 lire sterline. Statul britanic consideră că această sumă trebuie să meargă în buzunarul angajatului și abia ceea ce depășește această sumă este impozitat. Această măsură va stimula economia în direcția atragerii de investiții în România și îi va încuraja pe cei aflați în inactivitate, și care poate se gândeau să emigreze, să se integreze în piața muncii”, a mai scris deputatul USR PLUS, care a adăugat că pentru a-i convinge pe români să rămână în țară și „să punp umărul la construcția economiei românești” trebuie ca acestora să le fie respectată munca.

În prezent, impozitarea veniturilor este de aproape 50%, „o impozitare aberantă” în opinia Cristinei Prună. „Pentru USR PLUS propunerea #ZeroTaxe este o prioritate în cadrul actualei guvernări. Îmi doresc ca împreună cu partenerii noștri de la guvernare să demarăm implementarea acestei măsuri de la începutul anului 2022, într-un prim domeniu”, a concluzionat deputatul USR PLUS, Cristina Prună în postarea sa.

România are aproximativ 1,6 milioane de angajați pe salariul minim

Dan Barna are explicații pentru incidentul cu „trenul groazei”

Dan Barna (Captură video)

Vicepremierul Dan Barna a făcut câteva precizări cu privire la incidentul feroviar ce a vizat trenul IR 1991, ajuns la destinație după aproape o zi. Potrivit lui Barna, care îi ia apărarea directorului CFR, Ovidiu Vizante, explicațiile pe care acesta din urmă le-a dat joi dimineață a fost „o formulare nefericită”, în opinia sa directorul și-a făcut datoria.

„Din punctul nostru de vedere, subiectul e încheiat. A fost o formulare nefericită, într-adevăr. Directorul respectiv a fost în toată perioada, de la blocarea datorită unei furtuni foarte puternice (n.r. miercuri seară Bucureștiul s-a aflat sub cod roșu de vijelie), deci nu a fost un eveniment frecvent, a fost acolo, a încercat și a reușit să asigure deblocarea cât mai rapid. A fost la punctul de coordonare a traficului feroviar de la Ministerul Transporturilor”, a spus Barna.

Trenul groazei” de pe ruta Mangalia – Timișoara încă nu a ajuns la destinație

Totodată, Barna, ce a părut derajat de întrebările jurnaliștilor aflați la sediul Ministerului Transporturilor, a încercat să sublinieze faptul că incidentul în care a fost implicat respectivul tren a avut de a face cu condițiile meteo extreme, nu cu vreo eroare umană. „Să nu mai dăm informații greșite, că nu ajută pe nimeni o isterie falsă. Ce s-a întâmplat a fost că în urma furtunii pe care am trăit-o cu toții s-a blocat traficul feroviar în întreaga zonă a Bucureștiului. Deblocarea a presupus eforturi pentru îndepărtarea copacilor de pe calea ferată, pentru repararea macazelor, toate acestea au durat”, a spus el.

De asemenea, Barna a precizat că situația nu permitea trimiterea de autocare pentru transbordarea pasagerilor, mai ales că blocarea era pe câmp, fără vreun drum de acces. „Puteți să vă certați cu mine cât doriți, în realitate e frumos să se spună: să se trimită un autocar. Dacă ești pe câmp, unde nu e drum, la 2 noaptea, nu poți să trimiți 30 de autocare transbordate cu elicoptere ca să ia 1.000 de oameni, asta e realitatea”, a mai declarat Dan Barna.

Cât privește o evaluare a directorului CFR, Ovidiu Vizante al cărui „cap” este cerut atât de premier, cât și de opoziție, vicepremierul Dan Barna consideră necesară existența unui „sistem de reacție” la criză, și în același timp este de părere că evaluarea oamenilor să se facă „în funcție de ceea ce fac și nu de o declarație. Nu este nici prima nici ultima dată când datorită accidentelor sau fenomenelor meteo extraordinare se întâmplă un astfel de eveniment”, a mai precizat copreședintele USR PLUS.

Drulă vrea 20 de trenuri „nou-nouțe”, de ultimă generație

Drulă vrea 20 de trenuri „nou-nouțe”, de ultimă generație

Cătălin Drulă (Captură video)

În urma accidentelor feroviare tot mai multe, din ultima perioadă, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, anunță că are de gând să facă schimbări în sistem și să investească în garnituri de tren „nou-nouțe”, moderne și electrice. Achiziția va fi făcută, potrivit propriilor declarații ale ministrului, în cel mult două luni. De altfel, ministrul a menționat, de asemenea, că vrea ca, pe viitor, să se renunțe la „cârpeli” – cu alte cuvinte, se vorbește despre o viziunea nouă, atipică obiceiurilor de odinioară. Rămâne de văzut în ce măsură vor fi și puse în practică.

A fost nevoie de câteva accidente pentru ca ministerul condus de Cătălin Drulă să se trezească

„În cel mult două luni vom semna un contract de achiziție pentru 20 de trenuri nou-nouțe, moderne, de ultimă generație, electrice, cu opțiune de a cumpăra încă 17 și eu cred că ar fi o idee absolut excelentă să cumpărăm 37 de trenuri”, a spus ministrul Drulă, adăugând că „se va lupta” să capete finanțare, targetul principal fiind reprezentat de fondurile europene. „37 de trenuri, rame electrice, moderne, cu aproximativ 350 de locuri, tocmai și-au cumpărat recent astfel de rame sistemul feroviar din Italia și din alte părți”, a mai declarat Cătălin Drulă.

Ministrul Transporturilor nu mai vrea „cârpeli”

Conform opiniei ministrului Cătălin Drulă, consecința subfinanțării cronice din ultimii ani nu ar fi de ieri, de azi și nici din ultimele trei luni sau șase. „Ceea ce trebuie noi să facem este să scoatem acest sistem din groapa în care a fost aruncat. Asta nu se poate face din gesturi sau din vorbe, ci cu capitalizare masivă a acestor companii și cu bani de investiții. Nu există eficientizare fără investiții. Eu sunt un liberal și asta este o parte din doctrina liberală. Nu există eficientizare doar din gesturi. A eficientiza costă, fie că e vorba să investești în echipamente care să înlocuiască oameni, fie că e vorba efectiv de capital de lucru: trenuri noi, șine noi ca să fiu specific”, a conchis Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor.

Citește și: Băsescu îi cere demisia lui Drulă: „Mă mir că nu au spus că mecanicul de locomotivă a băut cu mine”

CSM, din nou în colimatorul magistraților. Candidații la INM, buni de plată

sursă foto: CSM

CSM este somat să diminueze taxa de înscriere la examenul de admitere la INM, stabilită la valoarea de 1400 de lei. În anii trecuți, taxa de înscriere era de 650 de lei.

Magistrații spun că este nejustificată, în condițiile în care depășește salariul minim pe economie, iar un proaspăt absolvent de Drept, care nu este nici din București, ar trebui să facă eforturi financiare considerabile pentru a-și permite să se înscrie la concursul de admitere în magistratură.

„Să se revină asupra cuantumului taxei de înscriere la concurs, în sensul stabilirii unui cuantum adecvat posibilităților financiare ale unor persoane aflate la începutul carierei, care vor să acceadă în magistratură.

Taxa de înscriere la concurs a fost stabilită la suma de 1.400 lei, față de 650 lei, cât a fost în anul 2019 (ultimul an în care au mai fost organizate aceste concursuri), astfel că este mai mult decât dublă față de precedenta, fără ca această creștere să aibă o justificare evidentă. O astfel de taxă, al cărei cuantum depășește venitul minim pe economie, poate fi un real impediment la înscrierea la aceste concursuri, în condițiile în care candidații sunt, în marea lor majoritate, persoane aflate la începutul carierei, iar un candidat care nu locuiește în București trebuie să suporte și numeroase alte cheltuieli (cazare, transport)” , a transmis procuror Alexandra Lăncrănjan, reprezentantă a Asociației Mișcarea pentru Apărarea Statutului Procurorilor

„Lovitură sub centură!” Ce spun unii candidați despre noua taxă de înscriere la INM

Ziarul de Investigații(zin.ro) a solicitat, în mod aleatoriu, opinia mai multor candidați la INM. De altfel, pe grupurile de socializare, revolta lor a ajuns la cote maxime.

„Nu ne așteptam la așa ceva. Eu sunt din Dorohoi. E primul an în care particip. Mi se pare exagerată! Ar trebui să semnăm o petiție” , spune Claudia Mihalcea, pentru zin.ro

„E lovitură sub centură! Ori vor să nu mai aibă candidați atât de mulți ori(…) au rămas fără bani!, susține și Vlad Anghel” , un absolvent de Drept din Cluj, care își caută deja cazare la București pentru zilele în care va susține examenul.

„E exagerată! Unii își permit, alții nu. Facultatea de Drept e costisitoare în general: cărți, ținută. Și, dacă vrei să o faci pe bune, nu prea ai cum să muncești. Ai lipsit o zi, s-a dărâmat ce ai construit într-un an!” , este opinia Andreei Vladimir din Timișoara.

Justiția, în colaps din cauza pensionărilor pe bandă rulantă

Magistrații atrag atenția că, sistemul de Justiție se confruntă cu o criză acută de personal, mai ales din cauza pensionărilor pe bandă rulantă din ultimii ani. Sunt instanțe la care schema de personal e absolut insuficientă. În județe precum Călărași, Satu-Mare în care judecătorii intră și în cauze civile, fără să aibă specializarea necesară. Totul se întâmplă din cauza numărului redus de judecători definitivi.

„Atragem din nou atenția asupra faptului că CSM, deși este în al cincilea an de mandat, nu a elaborat o strategie cuprinzătoare de gestionare a resurselor umane, și nici nu s-a preocupat să facă proiecții pe termen mediu și scurt ale evoluțiilor intrărilor și ieșirilor din sistem. Mai mult, CSM nu a elaborat până în prezent raportul privind starea justiției pentru anul 2020 – raport care trebuie să conțină inclusiv date statistice privind posturile vacante din sistem – deși prevederile art. 38 alin. 6 din Legea nr. 317/2004 îi impuneau să elaboreze raportul până la data de 15 februarie a acestui an” , explică Alexandra Lăncrănjan.

Concursul de admitere la INM este programat în perioada iulie 2021-aprilie 2022, iar CSM este singurul for care poate reveni asupra taxei de admitere printr-o simplă Hotărâre.

Italia își reformează justiția, ca parte a angajamentului asumat în fața UE

Marta Cartabia / Foto: preluare European Law Institute

Guvernul din Italia a făcut, ieri, o mutare importantă, atunci când vine vorba despre justiția din Peninsulă. Mai exact, o reformă deosebit de importantă pentru justiție a fost aprobată. Reforma urmează să dea cale liberă accelerării proceselor legate de violență sexuală, terorism, crimă organizată sau mafie. Așa cum era de așteptat, opoziția a contestat reforma, fără succes, însă.

Ministrul Justiției din Italia, Marta Cartabia, a explicat cum a fost posibilă aprobarea reformei, în ciuda opoziției care a făcut tot posibilul pentru a pune piedici

Ministrul Justiției, Marta Cartabia, a declarat că, în ultimele zile ar fi fost depuse multe amendamente care, ulterior, au fost retrase, ceea ce a permis ca reforma să fie prezentată în Parlamentul din Italia.

Prezenta reformă face parte din angajamentul premierului Mario Draghi, asumat în fața Uniunii Europene. Până în momentul de față, justiția italiană era cunoscută ca fiind greoaie și, cumva, contraproductivă, prezentând multe sincope.

„Obiectivul este de a obţine o justiţie rapidă care să respecte durata necesară a procedurii, asigurându-se totodată că procesul nu cade în uitare”, a declarat ministrul Marta Cartabia, la sfârșitule de guvern, citată de agenţia italiană de presă AGI, potrivit Agerpres.

Mişcarea 5 Stele, cel mai important partid parte din coaliția de guvernare din Italia, a tras un semnal de alarmă, susținând că termenele de prescripţie prevăzute în cadrul reformei care are ca scop accelerarea ritmului justiţiei, ar putea să schimbe modul de abordare a proceselor împotriva mafiei italiene.

Citește și: Din 6 august, Italia va introduce permisul de sănătate obligatoriu

Iulian Dumitrescu, președintele CJ Prahova, sare în barca lui Cîțu

Una dintre filialele liberalilor care au stat neutre până acum și-a anunțat sprijinul pentru premierul Florin Cîțu în lupta pentru șefia PNL. Este vorba despre PNL Prahova, până acum, Iulian Dumitrescu, președintele CJ Prahova, evitând să își arate, public, sprijinul pentru vreunul dintre cei doi candidați.

Neutralitatea a luat sfârșit. Iulian Dumitrescu și-a anunțat printr-o postare pe Facebook, sprijinul pentru tabăra premierului. Mai mult, liderul PNL Prahova va candida pentru funcția de prim vicepreședinte a partidului.

„Am promis că, după încheierea alegerilor în cele mai multe organizații județene ale #PNL, voi decide care este opțiunea mea cu privire la viitoarea conducere a partidului.Începând de astăzi, fac parte din echipa lui Florin Cîţu și voi candida, din partea acestei echipe, pentru o funcție de prim-vicepreședinte al partidului la Congresul #PNL din 25 septembrie. Cred în nevoia reformării şi modernizării #PNL și sunt sigur că parteneriatul Preşedinte – Guvern – majoritate parlamentară formată în jurul #PNL va aduce o viaţă mai bună pentru toţi românii”, a anunțat Iulian Dumitrescu, pe pagina sa de Facebook.

Iulian Dumitrescu este unul dintre cei mai influenți lideri PNL. Are alături de el foarte multe filiale PNL și ar putea deveni numărul doi în partid, dacă premierul Cîțu ar câștiga șefia liberalilor.

Băsescu îi cere demisia lui Drulă: „Mă mir că nu au spus că mecanicul de locomotivă a băut cu mine”

Sursă foto: Facebook

Fostul președinte, Traian Băsescu, totodată fost ministru al Transporturilor, a reacționat cu privire la noul scandal din minister, legat de accidentul de la Fetești, unde s-au ciocnit două trenuri de marfă. În opinia lui Băsescu, actualul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, ar trebui să-și dea demisia de urgență. Tot potrivit declarațiilor fostului președinte, Guvernul ar trebui să aloce fonduri pentru modernizarea infrastructurii feroviare și mai mult decât atât, să-și asume responsabilitatea celor întâmplate.

Traian Băsescu: „Este o prostie ce se spune că vorba despre desfacerea căii ferate”

Băsescu a mai spus că nu el a fost responsabil pentru finanțarea căi ferate din 2000, până acum. „Subfinanțarea a început din vremea lui Ceaușescu. Eu nu am fost ministru de Finanțe să dau căii ferate sumele de care avea nevoie”, a adăugat acesta, adăugând că nu ar fi început nicio privatizare a CFR, pe vremea când a fost ministru al Transporturilor.

„Era un excedent uriaș de material rulant. Veneam dintr-o perioadă în care transporturile mai mari de 50 km nu se puteau face decât cu trenul. Odată cu liberalizarea a explodat transportul rutier, iar materialul a fost excedent”, a mai spus Traian Băsescu, la Realitatea Plus.

Așa cum era de așteptat, fostul președinte a fost întrebat care crede că e motivul pentru care, în ultima perioadă, accidentele feroviare se țin lanț. În stilul caracteristic, Băsescu a spus: „Mă mir că domnii din studio nu au spus că mecanicul de tren era beat pentru că a băut cu mine”, punctând pe faptul că statul ar trebui să-și asume responsabilitatea, în acest caz.

„Ar trebui făcute două lucruri: esența este infrastructura, asta este de importanță națională, că transportatorii sunt liberi să opereze pe piața românească. Ministrul Transporturilor ar fi trebuit să-și dea demisia. Celebrul Drulă care trece mare erou că a mers cu bâta la metrou, e bine ce a făcut, dar deocamdată nu a dus la îndeplinire niciun proiect de infrastructură”, consideră Traian Băsescu.

Citește și: „Trenul groazei” de pe ruta Mangalia – Timișoara încă nu a ajuns la destinație

BRAI-CATA aduce clarificări, în urma știrilor apărute în presă, bazate pe informații neverificate

În urma numeroaselor articole apărute în presă, în ultima vreme, compania BRAI-CATA a reacționat într-un comunicat, aducând explicații cu privire la principalele controverse iscate de informațiile neverificate, din ultima perioadă. Mai exact, controversele au apărut după semnarea contractului cu Administrația Domeniului Public Sector 1, pentru colectarea a 100 de tone de deșeuri aflate pe spațiile verzi și pe aliniamentele stradale. În comunicat se menționează, de asemenea, și despre edilul Sectorului 5, Cristian Popescu Piedone, cel care a fost asociat, în mod eronat, cu situația din Sectorului 1. „Contractul încheiat cu ADP Sector 1 nu are legătură cu niciun fost angajat, mai mult sau mai puțin celebru, deci nici cu Cristian Popescu Piedone, actualul primar al Sectorului 5, care a lucrat, în trecut, în cadrul companiei, ca director de dezvoltare”.

BRAI-CATA își asumă dreptul la replică

„Când am decis să ne asumăm o parte din salubrizarea Sectorului 1 și să ajutăm autoritățile să redea locuitorilor acestei zone a Capitalei parcurile salubre și zonele de plimbare fără gunoaie la tot pasul, am știut că va fi mult de muncă și că va fi dificil să mulțumim pe toată lumea. Ne-am gândit și că vor exista atacuri și frustrări, dar am sperat că văzând că e vorba doar despre un contract punctual, pentru doar 100 de tone de deșeuri a câte 629 de lei plus TVA pe tonă, contestatarii își vor da seama că nu e vorba despre vreo superconspirație”, au spus oficialii BRAI-CATA, într-un comunicat de presă.

Potrivit aceluiași comunicat, acesta ar fi fost motivul pentru care comunicatul apare acum, întrucât compania ar fi preferat să-și onoreze contractul, înainte de a răpunde atacurilor. „Promitem, însă că vom arăta și public de unde și ce deșeuri strângem la tot pasul, nu ne vom mai limita doar să facem rapoarte către administrație!”, se mai arată în comunicat.

Precizări legate de diversele atacuri publice

Bogdan Constantinescu, managerul general al BRAI-CATA SRL, a adus la cunoștință câteva detalii care pun așa-zisele informații apărute în spațiul public într-o nouă lumină, „în caz că cineva își dorește să afle și partea noastră de adevăr”.

  • Compania BRAI-CATA SRL a fost preluată de actualul acționar în anul 2017, iar acela este, în ce ne privește, punctul zero în care firma a schimbat administrarea, strategia de dezvoltare și managementul și le-a păstrat și adaptat până în prezent. Faptul că BRAI-CATA SRL avea vechime în domeniul salubrizării și deținea deja contracte în mai multe județe a fost principalul motiv al preluării de către actuala conducere.
  • Contractul de prestări servicii nr.38/23.07.2021 încheiat cu ADP Sector 1 nu are nici o legătură cu activitatea de salubrizare delegată actualului prestator din această zonă administrativă a Bucureștiului și nici cu starea de alertă impusă de autorități din cauza crizei deșeurilor din Sectorul 1.

Mai exact, serviciile contractate de ADP var viza doar deșeurile de spațiile verzi și de pe aliniamentele stradale, așadar, nu ar interfera cu activitatea de salubrizare deja încredințată unui operator, ci ar reprezenta o parte din atribuțiile Administrației Domeniului Public, lucru care s-ar vedea și contractul publicat pe site-urile ADP și Primăriei Sectorului 1.

  • Achiziția s-a făcut prin sistemul de achiziții publice directe, iar contractul ne-a fost semnalat automat de sistem, fiind unul pe zona noastră de activitate. Oricine este înregistrat în sistem și contractează servicii în acest mod știe că nu este nimic deosebit în acest lucru. Mai mult decât atât, în fiecare companie mare, cum este și cazul BRAI-CATA SRL, există o persoană desemnată să monitorizeze tot ce se publică în sistem, în domeniul său de activitate și să aplice cât mai rapid pentru contractele respective, iar în cazul de față exact acest lucru s-a întâmplat.
  • Contractul încheiat cu ADP Sector 1 nu are legătură cu niciun fost angajat, mai mult sau mai puțin celebru, deci nici cu Cristian Popescu Piedone, actualul primar al Sectorului 5, care a lucrat, în trecut, în cadrul companiei, ca director de dezvoltare.
  • Relația BRAI-CATA SRL cu compania Rom Waste Solutions S.A este una strict comercială, cum probabil au și alte zeci de societăți comerciale sau instituții publice și vizează exclusiv sortarea deșeurilor colectate, fără vreo legătură cu foști sau actuali acționari ai firmei respective.
  • Orice antreprenoriat bifează reușite, dar și eșecuri, din diverse motive și în diverse contexte, iar pentru BRAI-CATA SRL contractul cu Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri Timiș a fost o experiență neplăcută, în ciuda intențiilor bune declarate de ambele părți, la debutul parteneriatului. Faptul că sunt persoane care acum arată cu degetul spre prestator, uitând că autoritățile locale nu au reușit să aplice legea și să își respecte obligațiile contractuale reprezintă doar o încercare, fără consistență, de ieșire la rampă. În fapt, contractele au fost reziliate pentru că autoritățile publice locale nu au aplicat în termenul prevăzut de lege Ordonanța 74 și, în mod special regulamentul de salubrizare, amânări care au condus la subfinanțarea serviciilor prestate, cu efecte asupra întregii activități a sucursalei. Situația din Timiș este pentru noi un exemplu că, uneori, e mai bine să te retragi dintr-un parteneriat nereușit, decât să faci compromisuri sau să te compromiți.

Citește și: Primăria Sectorului 1 a publicat contractul cu Brai Cata

Obsesia lui Tanczos Barna: uciderea urșilor

Sursă foto: 60m.ro
Sursă foto: 60m.ro

Cu toate că, prin definiție, ministrul Mediului ar trebui să protejeze mediul (aici fiind inclusă atât flora, dar și fauna), Tanczos Barna pare să pună mai mult accent pe eliminarea efectului, nu pe tratarea cauzei. Cu alte cuvinte, ministrul Tanczos Barna începe rezolvarea problemei „de la coada ursului”, în loc să caute rădăcina problemei: tăierile ilegale de păduri.

Lui Tanczos Barna îi plac soluțiile ușoare

„Imaginie șocante ale recentelor atacuri de urs sunt suficient de convingătoare pentru toți pentru a înțelege că suntem în ceasul al doisprezecelea când mai putem acționa și orice așteptare se soldează cu pierderea de vieți omenești. Nu putem asista cu pasivitate cum viețile și bunurile materiale ale oamenilor sunt puse în pericol din cauza amânării și lașității guvernelor anterioare”, a declarat Tanczos Barna.

Mai mult, ministrul a mai spus că, în primele câteva luni de guvernare ar fi rezolvat o problemă neglijată de aproape șase ani. Mai exact, din 2016, în România nu s-ar fi intervenit în controlarea înmulțirii populației de urși bruni, iar consecințele s-ar vedea acum. „Voi continua să susțin ferm că viața umană este primordială și voi face tot posibilul să vă asigur, că și în perioada următoare ministerul pe care-l conduc va acționa în modul cel mai corect și eficient în acest sens. Săptămâna aceasta a fost publicată în Monitorul Oficial OUG care permite îndepărtarea imediată a urșilor agresivi din localități”, a mai spus Tanczos Barna.

Ignorând, aproape în mod deliberat, faptul că, în lipsa pădurilor, urșilor nu le rămâne alternativă decât invadarea localităților, ministrul a spus că „de acum urșii periculoși pot fi îndepărtați din intravilan imediat cu mult mai puțină birocrație și fără aprobări speciale de la București”. Cu alte cuvinte, se va monitoriza populația de urși, ca mai apoi să se intervină.

Întru echilibrarea situației, ministrul a adăugat că are intenția de a ajuta persoanele afectate de inundații cu lemn pentru construcții și că va sancționa mai aspru importatorii de deșeuri ilegale. Tot Tanczos Barna este cel care a promis colectoare de deșeuri, amplasate pe râuri.

Citește și: Turcan anunță noi ajutoare destinate celor afectați de inundațiile din ultima perioadă

Rareș Bogdan, previziuni: cu cât va câștiga Cîțu alegerile în PNL

Sursa: Facebook

Nu e un secret că prim-vicepreședintele PNL Rareș Bogdan este în „echipa Cîțu” și este ferm convins că actualul premier va repurta o victorie clară în fața lui Ludovic Orban.

La fel, nu e niciun secret că liberalii sunt mult mai preocupați de alegerile interne decât de orice altceva, mai ales că momentul cheie se apropie cu pași repezi.

Aseară, Rareș Bogdan și-a făcut un pic de timp liber pentru a vorbi (din nou) despre Florin Cîțu și echipa câștigătoare, dând chiar un pronostic.

Totodată, europarlamentarul a subliniat că nu țintește foarte sus în ceea ce îl privește, ci va ocupa aceeași poziție în vârful PNL, respectiv cea de prim-vicepreședinte.

Mi-am asumat susținerea pentru Florin Cîțu și voi fi prim-vicepreședinte în cadrul acestei echipe. Putem obține peste 70 la sută din voturi.

Este absolut normal ca cel care câștigă să aibă conducerea PNL și Guvernul. Este abosolut normal ca și din tabără pierzătoare să ocupe poziții în Biroul Executiv Național”, a opinat Rareș Bogdan, citat de Știri pe Surse.

Turcan anunță noi ajutoare destinate celor afectați de inundațiile din ultima perioadă

Raluca Turcan
Raluca Turcan Foto: Facebook

Ministrul Muncii, Raluca Turcan, a declarat pe Facebook că, în perioada următoare, Guvernul va acorda o nouă tranșă de ajutoare pentru o parte dintre persoanele afectate de inundațiile din ultima perioadă. Mai exact, vorbim despre ajutoare care vor veni pentru 82 de familii, din şapte judeţe. Ajutoarele vor avea o valoare totală de de 259.500 lei

Raluca Turcan: „82 de familii şi persoane singure din 7 judeţe vor primi ajutoare pentru inundaţii în valoare de 259.500 lei”

„Conform procedurilor stabilite prin hotărârea de Guvern privind acordarea ajutoarelor de urgenţă adoptată luna trecută, am aprobat astăzi lista nominală a beneficiarilor de ajutor de urgenţă întocmită de ANPIS, cu sprijinul comisiilor pentru evaluarea estimativă a pagubelor şi cu avizul autorităţilor locale”, a mai spus Raluca Turcan, pe pagina ei de socializare. Ministrul a menționat inclusiv județele în care vor merge aceste ajutoare.

Vor beneficia de ajutoare, conform situaţiei centralizatoare transmise de ANPIS:
  • 2 gospodării din Alba (10 000 lei)
  • 8 din Galaţi (36 000 lei)
  • 37 din Iaşi (152 000) lei
  • una din Maramureş (7.000 lei)
  • una din Mureş (3 500 lei)
  • 27 din Neamţ (35 000 lei)
  • 6 din Ilfov (16 000 lei)

Citește și: „Se ziua Imnului, am mers cu drag lângă… viitor, lângă copiii noștri care vor duce mai departe povestea!”, a declarat edilul Sectorului 5

Rămâi conectat

6,124FaniÎmi place
București
cer senin
11.4 ° C
11.6 °
8.9 °
67 %
1.5kmh
0 %
vin
10 °
S
9 °
D
8 °
lun
8 °
mar
8 °

Ultimul articol

Ludovic Orban se întoarce „acasă” și anunță că Forța Dreptei urmează a fuziona cu...

După o lipsă de câțiva ani din PNL, partid pe care l-a și condus, Ludovic Orban ar putea renunța la partidul pe care l-a...

Primarul din Mangalia, trimis în judecată în stare de arest preventiv

Cristian Radu, primar în Mangalia, în prezent suspendat din funcție, a fost trimis în judecată în stare de arest preventiv pentru o serie de...

CJ Constanța, fără președinte; Florin Mitroi a demisionat din funcție

Decizie surprinzătoare a președintelui Consiliului Județean (CJ) Constanța, care ieri și-a anunțat demisia din funcție. Într-un comunicat de presă, Florin Mitroi a explicat că renunță...