-1.3 C
București
sâmbătă, 27 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1109

Județul Ialomița, între raportările legate de activitatea de salubrizare și realitatea din teren

Gunoi stradal - Foto pixabay -
Gunoi stradal - Foto pixabay -

Din ce se arată în „Planul Județean de Gestionare a Deșeurilor Ialomița” (PJGD), un frumos document elaborat între 2019 – 2020 pe 256 de pagini, întreg teritoriul județului este alcătuit din 66 de localități (3 municipii, 4 orașe și 59 de comune), cu mențiunea că activitatea de colectare a deșeurilor se prestează, în cea mai mare parte dintre UAT, în baza unor contracte încheiate cu operatorii de salubrizare (56 UAT) şi în baza unor contracte atribuite prin gestiune directă (2 UAT)”.

Matematic vorbind, aceasta înseamnă că 58 de localități sunt acoperite din acest punct de vedere. În realitate, lucrurile nu stau chiar așa, sau cel puțin acesta reiese dintr-un răspuns oferit Ziarului de Investigații de Direcția Investiții și Servicii Publice din cadrul Consiliului Județean Ialomița.

Astfel, în județ există 16 operatori de salubrizare licențiați, aceștia acționând în… 52 de localități. Nu există nicio explicație în răspunsul oferit de CJ Ialomița legat de ceea ce se întâmplă cu gunoiul produs de localnicii din comunele Albești, Alexeni, Andrășești, Bărbulești, Buești, Bucu, Cosâmbești, Gheorghe Lazăr, Manasia, Mărculești, Perieți, Sălcioara, Săveni și Valea Ciorii, însă în cazul unora dintre aceste comune există mențiuni în Planul Județean la care am făcut referire mai sus. Chiar și așa, adunarea matematică dă cu virgulă, dat fiind că doar trei localități nu ar fi acoperite – potrivit informațiilor din PJGD, și, totodată, de la 58 – numărul oficial, la 66, este cale lungă.

Tot din PJDG reiese că „nu au fost identificate proiecte în domeniul gestionării deșeurilor municipale planificate a se implementa pe teritoriul județului Ialomița”, însă viitorul sună bine. Viitorul colectării deșeurilor în mod eficient, ca să nu spunem inteligent. Astfel, CJ Ialomița și-a propus ca, până în iunie anul acesta, să pregătească „de urgență”, „un proiect pentru implementarea unui Sistem Integrat de Gestionare a Deșeurilor, proiect ce poate fi finanțat din fonduri POIM. Pregătirea proiectului trebuie începută cât mai repede, primele etape fiind elaborarea documentației de atribuire pentru selectarea unui consultant care să pregătească Aplicația de finanțare și lansarea procedurii de selecție a acestuia. În vederea pregătirii cu celeritate a Aplicației de finanțare, una dintre condiţiile cele mai importante este constituirea unei Asociații de Dezvoltare Intercomunitară din care să facă parte toate UAT din judeţ”.

Adică cele 66, pentru că informațiile furnizate Ziarului de Investigații fac referire strict la 52 de unități administrativ teritoriale.

Localitățile ialomițene care nu ascund gunoiul sub preș

Astfel, dacă vorbim din răspunsul oficial, de gunoiul din Slobozia se ocupă Polaris Holding SRL, pentru Fetești avem Urban SA Râmnicu Vâlcea Sucursala Călărași, punct de lucru Fetești, în vreme ce al treilea municipiu, Urziceni, e mai „norocos”. Aici avem o dată Rosal Grup SA și, probabil pentru că nu era suficient, primăria și-a făcut, în septembrie 2019, și o companie municipală –  Salubritate Urziceni SRL.

Cele două societăți care își împart frățește gunoiul din Urziceni au în comun ca activități derulate doar „comerțul cu ridicata al deșeurilor”. În plus, compania municipală se ocupă și de comerțul cu ridicata al resturilor. Rosal Grup pare ușor mai bine pregătită, dat fiind că pe hârtie se ocupă și de recuperarea deșeurilor și resturilor metalice reciclabile, colectarea și tratarea altor reziduuri, salubritate, depoluare.

Cât privește Salubritate Urziceni SRL, activitățile sale mai țin de colectarea deșeurilor nepericuloase (servicii de salubritate), și colectarea deșeurilor periculoase și recuperarea materialelor reciclabile sortate. La orașe, avem ADI Ecoo 2009 SRL pentru Țăndărei, Serviciul Public de Salubrizare Amara în localitatea cu același nume, Selectiv Deșeuri 2010 SRL pentru Căzănești și Supercom SA pentru Fierbinți-Târg.

În comune, lucrurile se complică ușor, pentru că sunt cazuri în care mai multe localități s-au reunit în fel de fel de asociații și împart gunoiul într-o parte sau alta. Un exemplu este cel al comunei Colelia, care are propria companie înființată în 2017 – Serviciul de Salubritate Colelia, însă totodată apare oficial ca fiind ajutată în problema gunoiului și de Selectiv Deșeuri 2010 SRL, societate care preia deșeurile și din orașul Căzănești, precum și din comunele Grivița, Traian, Miloșești, Reviga, Cocora și Scânteia.

Și comuna ialomițeană Stelnica are propriul Serviciu public de Salubritate, care se ocupă de colectarea deșeurilor nepericuloase (servicii de salubritate). Însă în aceeași comună operează tot strict pentru colectarea deșeurilor nepericuloase și Salubritate Comunală SRL, societate care în același timp deservește localitățile Făcăieni, Vlădeni, Gheorghe Doja, Bordușani și Gura Ialomiței. Această din urmă localitate nu ajunge însă la liman cu deșeurile nepericuloase, dat fiind că, alături de orașul Țăndărei, au în ajutor ADI Ecoo 2009 SRL.

ADI Ecoo este, de fapt, una dintre cele 5 asociații de dezvoltare intercomunitară din Ialomița, care a fost înființată pentru gestionarea deșeurilor și apare ca fiind serviciu de salubrizare cu stație de transfer în zona de sud a orașului Țăndărei. Așa se face că, pe lângă Țăndărei și Gura Ialomiței, are în grijă și deșeurile din Mihail Kogălniceanu, Giurgeni, Platonești, Sudiți, Movila și Ograda. O altă asociație de acest gen este Eco Vest Codrii Vlăsiei, care se ocupă de colectarea și tratarea altor reziduuri și are grija localităților Dridu, Sinești, Movilița, Moldoveni, Jilavele, Maia și Roșiori. Asta spune CJ Ialomița în răspunsul transmis către noi, oficial. În  PJGD se arată însă că Eco Vest are zilele numărate, deoarece s-a solicitat dizolvarea.

Așa se face că cele 7 comune de mai sus au intrat în hora colectării deșeurilor de către Supercom SA, care totodată are grija colectării deșeurilor nepericuloase (servicii de salubritate), colectării și tratării altor reziduuri și pentru Armășești, Ciocârlia, Rădulești, Fierbinți-Târg și Borănești. Însă Borănești este una dintre comunele care s-a reunit în ADI Eco Euro Cab, astfel că atât în aceasta cât și în Coșereni, Axintele și Bărcănești, de colectarea deșeurilor nepericuloase și periculoase, recuperarea materialelor reciclabile sortate, comerțul cu ridicata al deșeurilor se ocupă Eco Euro Cab SRL.

Tot potrivit CJ Ialomița, deșeurile din Gârbovi, Ioan Roată, Sfântu Gheorghe, Balaciu, Sărățeni, Munteni Buzău și Ciochina sunt în grija Adi 7 SRL, în timp ce Salub Prest Service SRL are în responsabilitate comunele Grindu, Valea Măcrișului, Adâncata și Drăgoiești. Culmea, comuna Ciulnița este singura care a reușit cumva să se descurce pe cont propriu, dat fiind că aici, de colectarea deșeurilor nepericuloase, dar și de recuperarea materialelor reciclabile sortate se ocupă strict Serviciul public de salubrizare propriu.

Ialomițenii norocoși dau doi lei la factură, alții sunt ghinioniști și plătesc peste 10 lei

La atâtea „bordeie și obiceie”, nici prețul pe care îl plătesc lună de lună localnicii din județul Ialomița nu este predictibil, iar diferențele la facturi sunt enorme. Aceasta pentru că fiecare localitate a stabilit ce și cum, în funcție de contractele încheiate, iar CJ Ialomița spune că la nivelul județului se utilizează atât sistemele de tarifare prin taxă, cât și prin tarif.

Valorile taxelor/ tarifelor achitate de persoanele fizice care beneficiază de serviciile de salubrizare variază de la 2 lei/ lună/ persoană la 10,50 lei/ lună/ persoană. În localitatea Gârbovi taxa se achită o dată pe an și are valoarea de 54 lei/ persoană. În localitățile Ciocârlia și Gura Ialomiței taxa nu se plătește pe persoană ci pe gospodărie, valoarea acesteia fiind de 15,47 lei/ lună/ gospodărie, respectiv 7 lei/ lună/ gospodărie. În localitatea Gheorghe Lazăr se aplică instrumentul economic „plătește cât arunci”, valoarea taxei fiind de 6 lei/ persoană/ lună pentru persoanele care colectează separat pe cel puțin 4 fracții, respectiv 7 lei/ persoană/ lună pentru locuitorii care nu colectează separat. Agenții economici care beneficiază de serviciul de salubrizare achită o taxă/ tarif, valoarea acesteia fiind stabilită fie pe metru cub, fie pe tonă, fie pe lună. Valoarea taxei/ tarifului variază între 25 – 90 lei/ metru cub și între 49 – 130 lei/ lună. În prezent, 22 UAT au prevăzut în contractele de delegare stabilirea de tarife distincte. În localitățile Cocora, Cosâmbești și Drăgoești s-au stabilit tarife distincte pentru deșeurile reciclabile și deşeurile menajere la agenții economici (25 – 35 lei/ mc pentru deșeurile reciclabile și 50 lei/ mc pentru deșeurile menajere”, se arată în răspunsul transmis de CJ Ialomița.

Răspunsul face trimitere la informațiile din PJDG, însă în document se arată că de fapt „instrumentul „plătește pentru cât arunci” nu este implementat în niciun UAT. Conform datelor analizate, cca. 20 UAT (toate din mediul rural) au implementat tarife distincte, modalitățile de implementare fiind diferite. Astfel au fost implementate tarife distincte pentru colectarea deșeurilor reciclabile și a deșeurilor reziduale și tarife distincte pe tip de material”.

Una peste alta, CJ Ialomița asigură că gradul de acoperire cu servicii de salubrizare în județ era în anul 2019 de 74,46%, respectiv 60,54 în mediul rural și 91,83 în urban.Conform informațiilor furnizate de CJ Ialomița, în prezent există însă numai 5 UAT care nu avut serviciu de salubrizare, populația acestora reprezentând cca. 9% din populația totală a județului. Deci în realitate gradul de conectare la serviciu de salubrizare este mai mare decât cel raportat de operatorii de salubrizare în chestionarele MUN, explicația fiind că unii din operatorii care prestează serviciul nu au transmis la APM chestionarul”, suntem linișiți însă în PJDG. Și, dacă este să ne luăm de pe statistică, cantitatea de deșeuri produsă și colectată anual, din 2015 și până în 2019, a crescut constant, de la un total de 39.005 tone la 45.342 tone. Aceasta în ceea ce privește cantitatea de deșeuri municipale colectate. În ceea ce privește cantitatea de deșeuri menajere și similare colectate separat de operatorii de salubrizare, dacă în anul 2015 cantitatea totală de reciclabile era de 222 tone, în 2019 ajunsese la 489 tone. De scăzut au scăzut însă cantitățile de biodeșeuri – de la 5 tone în 2015 la 0 în anul 2019, deșeurile colectate din piețe – de la 159 tone în 2015 la 107 tone în 2019, dar și deșeurile stradale – de la 3.772 tone în 2015 la 1.470 tone în 2019. Practic, autoritățile locale din Ialomița și-ar face treaba, însă la întrebarea „care este gradul de satisfacție al locuitorilor vis a vis de activitatea de strângere a gunoiului menajer”, CJ Ialomița nu a avut un răspuns coerent. A indicat doar că știe despre gradul de satisfacție – fără a detalia, de la „populația conectată la serviciile de salubrizare”.

Gunoiul se duce doar unde trebuie, autoritățile își fac treaba

Ar fi de menționat că, în acest moment, CJ Ialomița nu are responsabilități legate de deșeuri, ci doar adună date și, eventual, le transmite mai departe. Implicit, până la implementarea unui Sistem Integrat de Gestionare a Deșeurilor nici nu are de tras de pe urma activităților de salubrizare din județ.

Drept urmare, CJ Ialomița nu a primit amenzi care să aibă legătură cu activitatea de salubrizare, însă cumva e la curent cu ceea ce se întâmplă în județ, instituția fiind convinsă că lucrurile sunt pe un făgaș bun. Spre exemplu, CJ Ialomița ne spune că nu are cunoștință să existe gropi de gunoi care să acționeze în afara legii, iar singurul depozit conform este unul privat, deținut de SC Vivani Salubritate SA.

Aici sunt duse deșeurile de către operatorii de salubritate care deservesc primăriile, în baza contractelor încheiate. Lucrurile sunt „ușor” interpretate, însă. Conform unor informații apărute în presa locală (În Ialomița rămâne cum s-a stabilit – Gropile de gunoi neconforme au fost înlocuite cu «depozitări necontrolate») în urmă cu un an, explicația inexistenței gropilor de gunoi ilegale nu e neapărat un succes al administrațiilor, ci e ceva efectuat din pix. Astfel, după cum scrie sursa citată, autoritățile de mediu au înlocuit sintagma «gropi de gunoi neconforme» cu «depozitări necontrolate de deșeuri».

Închise oficial în 2009-2010, cele 150 de gropi de gunoi ale județului și-au mărit suprafața și s-au înmulțit. În anul 2019, în urma unui control tematic desfășurat de comisarii Gărzii de Mediu, jumătate dintre administrațiile locale din Ialomița încălcau legislația, iar suprafețele de teren raportate oficial ca fiind acoperite cu «depozitări ne­controlate de deșeuri» erau de 31 de hectare”.

Până la urmă, după cum am arătat mai sus, CJ Ialomița doar citește și transmite mai departe ceea ce solicită și i se raportează. Mai puțin articole de presă, pentru că, neavând atribuții, nu le poate include probabil în documentele oficiale. Așa se face că, pe hârtie, în Ialomița chiar se colectează separat.

Conform informațiilor colectate de la o parte din operatorii de salubrizare, numărul de fracții colectare separat diferă de la un UAT la altul. Există UAT în care se colectează separat pe 2 fracții, așa numitele „umed” și „uscat”, cum ar fi municipiul Fetești, și UAT în care se colectează separat pe 4 fracții (hârtieâ/ carton, plastic/ metal, sticlă și reziduale), cum ar fi municipiul Urziceni, orașul Amara și câteva UAT din mediul rural. În municipiul Slobozia, numărul de fracții de deșeuri reciclabile colectate separat variază de la 1 (așa numita „fracție uscată”) la 3 (în recipiente separate pentru hârtie/ carton, plastic/ metal și sticlă). În zonele de blocuri deșeurile reciclabile se colectează în puncte de colectare, iar în zonele de case din poartă în poartă. Modalitatea de colectare este similară, respectiv din poartă în poartă, în zonele de case din mediul urban și mediul rural (cel mai frecvent utilizând saci) și în puncte de colectare în zonele de blocuri (de regulă în containere de 1,1 metri cubi)

se arată în răspunsul oferit de CJ Ialomița, legat de colectarea selectivă

Avem chiar și un soi de statistică a anului 2019. Astfel, cele 38 de mașini pentru colectarea și transportul deșeurilor colectate în amestec și separat adună gunoi din 115 puncte de colectare din mediul urban și tot atâtea din mediul rural. Totul este organizat, din câte știe instituția, iar gunoiul este preluat din 16.770 de pubele de 120 litri, 8.771 pubele de 240 litri, 1.053 pubele de 1.100 litri și 55 de alte recipiente.

Mamaia, înnoită cu 53 de hectare de plajă

Litoralul românesc (Apele Române)

Litoralul românesc va avea la începutul acestei veri aproape 53 de hectare de plajă nouă, ca urmare a celei  mai mari operațiunii de înnisipare din ultima jumătate de secol. Acest proiect amplu, cu o valoare de peste 800 milioane de euro, este atât în beneficiul locuitorilor din zonă, cât și al operatorilor economici, de turism.

Operațiunile de înnisipare pe plaja din Mamaia sunt în toi. Cel mai mare proiect din ultimii 50 de ani în valoare de peste 800 de milioane de euro este în plină derulare. El este implementat de instituția noastră, prin Apele Romane Dobrogea-Litoral, de-a lungul întregului litoralul românesc, de la nord la sud pe 11 zone, timp de trei ani, adică până în anul 2023. La începutul acestei veri, situația în cifre va arăta astfel: aproximativ 53 de ha de plajă nouă; pe o lungime de 6.950 de metri de liniari; circa 4,5 de milioane de metri cubi de nisip folosiți la înnisipare

Apele Române, pe Facebook

Cele 11 sectoare de plajă ce vor fi extinse cu peste 200 de hectare de plajă, în următorii trei ani, sunt: stăvilarele Edighiol/Periboina, plajele (Mamaia, Tomis-Cazino, Agigea, Eforie- în etapa I) și plajele (Costinești, Olimp, Jupiter-Neptun, Balta Mangalia– Venus- Aurora, Mangalia-Saturn, 2 Mai- în etapa II), potrivit HG nr 667/19.09.2016, privind aprobarea obiectivului de investiții „Reducerea eroziunii costiere Faza II (2014-2020)

După finalizarea proiectului, locuitorii din zona litoralului românesc vor fi mai protejaţi, iar turiştii se vor putea bucura de o plajă largă şi modernă. Mai mult, proiectul nostru va avea efecte pozitive majore și în domeniul socio-economic, iar operatorii din zona litorală vor putea să își dezvolte activitatea în cele mai bune condiții”, au transmis reprezentanții ANAR.

Reamintim că pasarela de promenadă din Mamaia nu este prinsă în acest proiect, dar că pe perioada lucrărilor la lărgirea plajei va fi protejată și îngrădită temporar până când se vor face demersurile necesare de către Ministerul Culturii, care dorește reabilitare obiectivului, potrivit ABADL.  

Avea 3 ani la Revoluție, însă îl apreciază pe Ceaușescu: „Țara de azi mai este doar umbra țării pe care ați lăsat-o”, scrie un primar din Gorj

Sursa Foto: Facebook

Un primar din județul Gorj, deși la o vârstă destul de fragedă, îi duce lipsa lui Nicolae Ceaușescu, dictatorul care ar fi împlinit astăzi 103 ani, iar de ziua lui s-a gândit să își aducă aminte ce bine era în România înainte de Revoluție. Nu este clar de unde știe social democratul cum era în România anilor lui Ceaușescu, dat fiind că la Revoluție acesta avea doar 3 ani. Acum în vârstă de 34 de ani, Robert Ionuț Păiuși este primar în comuna Stejari, județul Gorj, din 2016, iar în toamnă a câștigat încrederea localnicilor pentru al doilea mandat.

Deși scrie despre „proștii” de după Ceaușescu și se arată trist că „nu mai avem școală”, în postarea de pe Facebook tânărul edil comite câteva greșeli gramaticală, probabil inerente. Un exemplu ar fi virgula între subiect și predicat.

Azi de ziua dumneavoastră, vreau să vă mulțumesc pentru țara pe care ați construit-o și pentru puterea economică pe care ne-ați lăsat-o. Păcat că proștii de după dumneavoastră, ne-au vândut ca pe miei de Paște, iar ei s-au vândut mai rău decât femeile ușoare…, nici măcar ca cele de lux, ca ultimele cârpe. Țara de azi mai este doar umbra țării pe care ați lăsat-o…
Nu știu dacă ultimele cuvinte ale tovarășului se vor adeveri: „Istoria, mă va răzbuna ! ” deoarece nu mai avem, școală azi, nu mai avem istorici, avem Vulpița și Viorel, nu mai avem multe lucruri, nici conducători care să își iubească țara,poporul.Acum mimează de 1 Decembrie, pe 24 Ianuarie,în iubitori de țară iar majoritatea din ei sunt habarniști ai Istoriei Române…!!!”, sunt cele câteva cuvinte înșirate de primarul Păiuși pe Facebook.

Sălile de jocuri de noroc își reiau activitatea. Patronii de cazinouri mai așteaptă.

Restricțiile de noapte reperezintă un nou motiv de nemulțumire pentru patronii cazinourilor. Aceștia refuză redeschiderea, deși sălile de jocuri de noroc și-au reluat funcționarea în București.

Restricțiile împotriva răspândirii pandemiei de coronavirus continuă să se aplice. Dezinfectarea, distanța de 1,5 metri, dar și masca purtată în spațiul închis rămân literă de lege.

Și pentru că legea nu înseamnă doar câteva alineate, la pachet cu restricțiile vin și alte măsuri, cum ar fi temperatura luată la intrare sau faptul că posibilii clienți vor avea la dispoziție doar 30% din spațiul disponibil al unității.

Ioana Bazavan, director al unei companii declară:

Suntem entuziaști de un nou restart al activității de jocuri de noroc, îl așteptam. Vorbim de aproape 5.000 de angajați care după ridicarea restricțiilor și-au reluat activitatea în București după patru luni de incertitudine, de șomaj tehnic”.

Dacă redeschiderea sălilor de jocuri de noroc vine ca o veste bună pentru împătimiți, pentru economie și pentru afacere, patronii de cazinouri iau în calcul programul de noapte în care societățile își desfășoară activitatea și refuză vehement să redeschidă până nu vor fi ridicate restricțiile de noapte.

Pantronii de cazino mai așteaptă: ”Noi plătim taxe uriașe”

Spre deosebire de sălile cu jocuri de noroc, pantronii de cazino mai așteaptă, angajații ajungând la concluzia că vor face ultimele pregătiri în momentul în care vor deschide, doar că, în situația în care ne aflăm, reluarea activității nu se va face prea curând.

Sorin Constantinescu: ”Nu este nicio bucurie pentru că nu vom putea deschide din cauza faptului că mai mult din jumătate din activitatea noastră se desfășoară pe timp de noapte. Noi plătim taxe uriașe, un casino de nivelul ăsta are de plătit taxe de 6 – 700.000 de euro, nu se pot acoperi cheltuielile sub nicio formă având în vedere că 60% din activitate nu putem să ne-o desfășurăm”.

De asemenea, directorul Asociației Organizatorilor de Cazino din România a declarat că preferă să amâne, în contextul în care o posibilă redeschidere merge mână în mână cu restricțiile de circulație pe timpul nopții. În plus, programul constituie o problemă reală, clienții ajung în casino după orele 19-20.

În ciuda relaxării restricțiilor, anunțul făcut de oficiali insistă pe controalele făcute de poliție, controale care vor continua, indiferent de oră sau instituție.

Foto

Coaliția de guvernare lucrează intens pentru a stabili viitorii prefecți și subprefecți. Județul Bihor, dorit de toate cele trei formațiuni

Sursa Foto: Facebook

Câteva săptămâni mai sunt până la numirea oficială a viitorilor prefecți și subprefecți, a anunțat astăzi Ludovic Orban într-o conferință de presă. Problema este că încă nu s-a ajuns la o înțelegere unanimă, deși, potrivit președintelui PNL, deja se știe numărul de prefecți și subprefecți pe care îi merită fiecare dintre cele trei formațiuni din coaliția de guvernare. Astfel, cele mai multe funcții vor reveni PNL, însă o problemă asupra căreia nu au putut cădea de acord partenerii de coaliție este viitorul prefect de Bihor.

Posturile de prefecți depind de pondere. Partidul Național Liberal va avea 23 de prefecți și 47 de subprefecți, USR-PLUS va avea 14 prefecți și 28 de subprefecți, iar UDMR va avea 5 prefecți și 10 subprefecți. Trebuie adoptat statutul prefectului, știți foarte bine decizia la nivelul coaliției este ca prefectul să fie cu adevărat reprezentant al Guvernului, adică statutul prefectului să fie funcție de demnitate publică. La Bihor doresc toate cele trei formațiuni din coaliție”, a spus Orban în conferința de presă.

În Bihor prefect este Dumitru Țiplea, numit în decembrie 2019. Țiplea a fost şef al Cancelariei prefectului Ilie Bolojan, între 2005 – 2007, iar când acesta a fost promovat la Bucureşti ca secretar general al Guvernului l-a urmat, fiindu-i consilier până în 2008.

SC Confort Urban, firma CL-ului Constanța, prejudiciu de 45 milioane de lei la bugetul de stat

Foto: Știri din Bucovina

Controlul anual ANAF aferent 2019, realizat la firma de casă a Consiliului Local Constanța, SC Confort Urban, s-a lăsat cu reținerea de obligații în valoare de 45 de milioane de lei, anunță publicația locală din Constanța, Replica Online.

Controlul ANAF de la SC Confort Urban se mută la Parchet

Suspiciune de evaziune fiscală

În cadrul inspecției de la Confort Urban, inspectorii ANAF au constatat un prejudiciu de 45 milioane de lei, astfel că singura soluție a fost alertarea Parchetului de pe lângă Tribunalul Constanța. Mai exact, s-ar fi găsit înregistrări de documente care nu ar avea la bază operațiuni reale, cu scopul creării de avantaje fiscale, de unde a rezultat un prejudiciu la buget în valoare de 45.010.346 lei reprezentat de impozitul pe profit și de TVA.

Incendiu cu pagube materiale, la un supermarket din Constanța

Mai exact, în urma controlului s-a constatat că SC Confort Urban nu a aplicat deducerea TVA pentru achizițiile efectuate în scopul reabilitărilor și a modernizărilor bunurilor publice, însă nici nu a eliberat facturi fiscale către Primăria Municipiului Constanța, cu toate că lucrările ar fi fost executate, conform contractului inițial.

Astfel, ANAF a trimis mai departe către Parchetul de pe lângă Tribunalul Constanța acest caz, pentru suspiciunea de evaziune fiscală.

Firma încearcă „să-și rezolve situația” complicată prin cererea de anulare a deciziei de impunere

SC Confort Urban a formulat o contestație la Direcţia Generală de Soluţionare a Contestaţiilor, din cadrul ANAF, cerând ANAF să stabilească creanțele pentru 2008-2017, însă aceasta a fost respinsă. Apoi, aceeași firmă a mers mai departe, la Curtea de Apel, unde a primit câștig de cauză, ceea ce a făcut ca ANAF să formuleze un recurs.

România deșeurilor: înșelăciune de peste 8 milioane de lei din reciclarea falsă de peturi

Înșelăciune, complicitate și fals: în urma a 13 percheziții făcute în județele Mehedinţi, Dolj, Timiş şi Prahova, poliţiştii de investigare a criminalităţii economice din Mehedinţi au descoperit o ”afacere” cu peturi, afacere din care au rezultat peste 8 milioane de lei.

O sumă colosală pentru un fals colosal: este vorba despre mai multe persoane bănuite că ar fi declarat în fals reciclarea a peste 4.000.000 de kilograme de deşeuri, cu un prejudiciu de aproape 8.300.000 de lei.

După efectuarea perchezițiilor, atât polițiștii, cât și procurorii au deschis un dosar pentru săvârşirea infracţiunilor de înşelăciune cu consecinţe deosebit de grave, complicitate la săvârşirea infracţiunii de înşelăciune cu consecinţe deosebit de grave şi fals în înscrisuri sub semnătură privată.

Din cercetări au rezultat indicii că, în perioada aprilie 2018 – noiembrie 2019, persoanele bănuite ar fi creat un circuit financiar fictiv având ca scop obţinerea unor ecobonificaţii pentru activităţi nereale de reciclare a 4.148.900 kg de deşeuri din plastic, PET şi sticlă”, arată sursa citată.

România, țara tuturor posibilităților: fără taxe către stat

Documentele au fost întocmite pentru un număr de șapte societăți comerciale, societăți care au consemnat în fals activităţi de colectare, transport şi predare în vederea reciclării deşeurilor.

Pentru a evita plata taxelor datorate bugetului de stat, respectivele documente au avut ca scop obținerea de bonificații, iar prejudiciul cauzat prin activitatea infracţională se ridică la suma de 8.297.780 de lei.

La data de 26 ianuarie, poliţiştii de investigare a criminalităţii economice din cadrul IPJ Mehedinţi efectuează 13 percheziţii domiciliare la locuinţele unor persoane şi la sediile unor societăţi comerciale din Mehedinţi, Dolj, Timiş şi Prahova. De asemenea, vor fi puse în aplicare opt mandate de aducere”, informează un comunicat al Inspectoratului General al Poliţiei Române, citat de Agerpres.

Priorități: deșeurile rămân o problemă constantă, dar și o sursă de venit, la fel de constant. În momentul în care problema de mediu duce la înșelăciune, procesul de reciclare este doar o ”colectare” a banului și nu a gunoiului.

Codrin Ștefănescu vrea ca „PSD-ul lui Ciolacu” să facă ceva în cazul Doinei Pană, otrăvită cu mercur

Sursa Foto: Facebook

Fostul ministru al Apelor ș Pădurilor, Doina Pană, ar fi fost cu adevărat otrăvită cu mercur în 2018, însă momentan nu există o sursă oficială care să confirme un rezultat al expertizelor. Informația a apărut la Antena 3, iar fostul secretar general al PSD s-a făcut foc și pară când a aflat despre asta. Codrin Ștefănescu nu că nu avea încredere că a sa colegă ar fi fost otrăvită, ci este dezamăgit că nimeni din PSD nu a urmărit știrile și, implicit, nu ia vreo măsură.

S-a dovedit cā Doina Până a fost otrăvită cu mercur pe vremea când era ministru! Expertiza oficială a INML, la cererea procurorilor DIICOT, a fost clară! Lupta ei cu mafia pădurilor și a defrișărilor ilegale este cunoscută! O femeie curajoasă, care era să fie ucisă în dorința ei de a-și apăra țara! Și PSD-ul lui Ciolacu tace în întregul său! Nici o reacție, nici un strigăt de revoltă! Parcă au dispărut cu toții, “bravii” mei colegi…”, scrie Codrin Ștefănescu pe Facebook.

Dacă este clar că PSD nu a făcut și nu face nimic, nu este totuși clar ce spun expertizele la care face referire Antena 3, respectiv cele efectuate de Institutul de Medicină Legală, dar și de către medicii de la Spitalul Parhon din București. Aceeași sursă scrie că mercurul cu care ar fi fost intoxicată Doina Pană ar fi provenit din fructele de mare, iar „cantitatea mare de mercur din sânge a arătat că a fost vorba despre o otrăvire intenționată”.

În mai 2019, Doina Pană a scăpat aproape accidental informația că a descoperit că a fost otrăvită și că a făcut plângere penală, într-o emisiune la Digi24. Și plângerea era înaintată poliției de ceva timp, respectiv februarie 2018. „Eram ministru la păduri pe vremea Guvernului Tudose, în noiembrie 2017 am început să mă simt foarte rău, am mers la medic, am aflat că am probleme foarte mari cu inima, modificări pe EKG cu iminenţă de infarct, am urmat un tratament, chiar m-au văzut mai mulţi specialiști şi cu toate astea m-am simţit tot mai rău. La un moment dat, pentru că epuizasem toate analizele specifice, s-au gândit să mă trimită într-un final la o analiză toxicologică şi în 15 ianuarie 2018 am aflat rezultatul: eram intoxicată cu mercur în concentraţie mare”, spunea Doina Pană pentru sursa citată.

Udrea așteaptă, astăzi, deznodământul dosarului finanțării campaniei electorale 2009

Foto: Ziua de Constanța

Curtea de Apel București va relua, în cursul zilei de astăzi, dosarul ce o vizează atât pe Elena Udrea, cât și pe fiica fostului președinte Traian Băsescu, Ioana, printre alți pârâți. Menționații sunt judecați pentru fapte de corupție în strânsă legătură cu modul de finanțare a campaniei electorale din anul 2009.

Covidul Elenei Udrea strică ploile

Cu toate că cercetarea s-a încheiat în luna noiembrie a anului trecut, concluziile finale ale procurorilor DNA fiind pregătite de „atac”, pledoariile finale au întârziat, din pricina infectărilor cu Covid-19 ale unora dintre cei judecați. Printre cei infectați se află și fostul ministru al Turismului, judecat în acest dosar, Elena Udrea.

Rezultatul testului pentru COVID-19 în cazul Elenei Udrea a venit cu o zi înainte de termenul în dosarul finanţării campaniei electorale din 2009”, scria HashtagNews.ro, în data de 8 ianuarie 2021.

La momentul respectiv, avocații susțineau că amânarea pledoariilor nu este una oportună, în contextul dat.

Elena Udrea are speranțe că dosarul său va fi restituit la parchet și „închis”

Ce spunea DNA

„În cursul anului 2009, în contextul campaniei electorale pentru alegerile prezidenţiale, au fost colectate sume de bani provenite din infracţiuni de corupţie, delapidare şi evaziune fiscală care au fost folosite, ulterior, pentru plata unor servicii prestate în campania electorală.

Legătura dintre persoanele care obţineau banii pe cale nelegală şi prestatorii de servicii legate de campanie era realizată de inculpata Udrea Elena Gabriela.

Aceasta conducea un staff de campanie informal al unuia dintre candidaţi şi, din această poziţie, coordona atât achiziţiile de servicii de campanie, cât şi persoanele care au acţionat ca intermediari pentru plăţile realizate, astfel încât sumele de bani să ajungă la societăţile prestatoare”, declara DNA, la vremea respectivă.

Și „lumea bună a ciugulit” banul public din palma primarului Florea Daniel. Loud Music Entertainment SRL, de la „ElectricCastle” la parangheliile „bugetofage” din Sectorul 5

Loud Music Entertainment - Foto Facebook-
Loud Music Entertainment - Foto Facebook-

Cum a reușit Loud Music Entertainment SRL să pătrundă în lumea afacerilor pe bani publici din Sectorul 5

În 2019, a avut loc „intrarea triumfală” pe lista firmelor care obțineau contracte atribuite prin „cumpărare directă” în Sectorul 5, stăpânit de primarul PSD Florea Daniel și firma Loud Music Entertaiment SRL București, administrată de Dragoș Costin Banu și care are ca obiect de activitate asigurarea infrastructurii necesare organizării spectacolelor: scenă, sunet, lumini, etc. În 2019, Load Music Entertainment a obținut 13 contracte atribuite prin „cumpărare directă” de Centrul Cultural și pentru Tineret „Ștefan Iordache” din Sectorul 5, în valoare de aproape 1,3 milioane de lei. În 2020 a mai primit doar un singur contract, pentru că pandemia de Covid-19 a avut un efect devastator și asupra organizării parangheliilor pe bani publici.

Eveniment organizat de Loud Music SRL in 2014 – Foto Facebook

„Ziarul de Investigații” a descris cu lux de amănunte cum funcționa „caracatița” pusă la cale de fostul primar Florea Daniel, care inventase varianta „culturală” a prăduirii banului public, prin achizițiile făcute de Primăria Sector 5 prin Centrul Cultural și de Tineret „Ștefan Iordache”. E vorba de zeci de contracte, cu valori de la câteva zeci de mii la sute de mii de lei, atribuite prin „cumpărare directă”. Din puzderia de contracte se adunau milioane. Dovada că era un sistem bine pus la punct era faptul că zeci de contracte fuseseră încheiate cu firmele „căpușă” la jumătate de oră după publicarea anunțului pe SEAP, un timp prea scurt pentru ca altă firmă să poată depune o ofertă.

Eveniment organizat de Loud Music SRL in 2014 – Foto Facebook

In 2017 și 2018, Centrul Cultural „Ștefan Iordache” atribuia contracte de milioane către două „căpușe”, Media Publisher SRL și Deasign Print SRL, care aveau același asociat, Andreea Lepa, o tânără „divă” din PSD, care în 2016 se ocupase de „organizarea campaniei electorale” a PSD în județul Giurgiu. Firmele Andreei Lepa se ocupaseră în 2018 de achiziții de „tricouri” în valoare de 355.000 de lei, „ornamente” în valoare de 195.000 de lei, un „balon gonflabil decorativ”, de 72.300 lei dar și de „lucrări construcție scene”, în valoare de peste 300.000 de lei.

Faptul că în 2019 contractele de „lucrări construcții scene” au trecut de la o firmă a Andreei Lepa la Loud Music Entertainment SRL a lui Dragoș Banu nu e lipsit de importanță în economia subiectului, pentru că nimeni nu putea de buzna în lumea afacerilor pe bani publici din Sectorul 5 dacă nu primea… „undă verde”.

În 2019, Loud Music Entertainment a primit prin „cumpărare directă” contracte în valoare de 1.277.000 lei

Intrarea firmei lui Dragoș Banu în afacerile pe bani publici din Sectorul 5 a început chiar din prima lună a lui 2019. Pentru fiecare eveniment, Centrul Cultural și de Tineret „Ștefan Iordache” a încheiat cu Loud Music Entertainment SRL câte două contracte, unul pentru „construcții structură metalică demontabilă tip/Scenă/” iar altul putea fi pentru „închiriere echipamente pentru evenimente” sau ceva asemănător. Toate cele 14 contracte încheiate în 2019 și 2020 au fost atribuite de Centrul Cultural și de Tineret prin „cumpărare directă”.

Parte din lista contractelor pe bani publici a Loud Music Entertainment

Potrivit SEAP, pe 22 ianuarie 2019 au fost încheiate două contracte, pentru organizarea spectacolului prilejuit de aniversarea „Zilei Unirii”. Primul contract, de 134.000 lei, era pentru închirierea de la Loud Music Entertainment SRL a unui „pachet complet sonorizare pentru evenimente Indoor/Outdoor pentru maxim 3000 de persoane”, iar al doilea contract, în valoare de 25.000 lei, era pentru închirierea, tot de la Loud Music Entertainment SRL, a „două sisteme de sonorizare”.

Achiziția  a fost împărțită în două contracte, pentru că, deși serviciile erau cumpărate de la aceeași firmă, Centrul Cultural din Sectorul 5 să se încadreze pentru fiecare contract sub plafonul impus la achiziții directe, de 135.060 lei. Valoarea totală a celor două contracte atribuite direct firmei lui Dragoș Banu a fost de 159.000 lei. La sărbătorirea „Zilei Unirii” a pus umărul și Sprint Media Group SRL, care a încasat 46.000 de lei pentru „servicii cultural-artistice” prestate de Florin Vasilică, Laura Lavric, Nicolae Datcu și Mariana Anghel.

Pe 4 aprilie 2019, Centrul Cultural din Sectorul 5 și firma lui Dragoș Banu au încheiat două contracte, unul de 120.000 lei și altul de 79.000 lei. Trei săptămâni mai târziu, pe 25 aprilie, au mai fost încheiate un contract de 134.000 lei și altul în valoare de 131.100, în total acestea însumând 265.100 lei. După o lună, pe 23 mai, au mai fost încheiate încă două contracte, de 47.000 de lei fiecare. Pe 31 mai 2019, a fost încheiat un contract de 135.000 lei, iar câteva zile mai târziu, pe 3 iunie, a urmat încheierea altui contract, în valoare de 35.000 de lei. Pe 10 septembrie 2019, între Centrul Cultural și de Tineret „Ștefan Iordache” și Loud Music Entertainment SRL au fost încheiate trei contracte pentru achiziția intitulată „solicităm închiriere scene mobile”, unul de 130.000 lei, altul de 131.000 lei și un al treilea în valoare de 129.000 lei. Valoarea totală a celor trei contracte de pe 10 septembrie 2019 era de 390.000 lei. În total, valoarea contractelor atribuite în 2019 de Centrul Cultural „Ștefan Iordache” firmei lui Dragoș Banu prin „cumpărare directă” este 1.277.000 lei.

Pandemia de Covid-19 a distrus începutul unei frumoase prietenii

La cum au mers afacerile lui Dragoș Banu în Sectorul 5 în cursul anului 2019 am putea admite, ca o parafrază la o replică celebră din filmul „Casablanca”, că asistam la „începutul unei frumoase prietenii”. Centrul Cultural de pe „moșia” primarului PSD Florea Daniel atribuise firmei lui Dragoș Banu, prin cumpărare directă, contracte în valoare totală de aproape 1,3 milioane de lei, în condițiile în care același centru cultural atribuise Media Publisher SRL, a Andreei Lepa, în 2018 și 2019, contracte în valoare de 1.481.016 lei. Deci firma lui Banu era pe drumul cel bun!

În plus, se părea că închirierea scenelor devenea o prioritate a primarului Florea Daniel. De la „lucrări construcție scene”, în valoare de peste 300.000 de lei, atribuite în 2018 firmei Andreei Lepa la cei 390.000 de lei atribuiți într-o singură zi, pe 10 septembrie 2019, firmei lui Dragoș Banu, este diferența care marchează „începutul unei frumoase prietenii”.

Anul 2020 a început bine, dar s-a sfârșit foarte prost. Pe 28 februarie 2020, Centrul Cultural și de Tineret „Ștefan Iordache” a atribuit Loud Music Entertainment SRL, tot prin „cumpărare directă”, un contract în valoare de 48.800 lei pentru „închiriere echipamente pentru evenimente”. Dar în aceeași perioadă era semnalat primul caz de infectare cu Covid-19 în România și au urmat „Starea de Urgență” și prelungitele „Stări de Alertă” care au scos parangheliile organizate din bani publici de pe agenda campaniilor electorale pentru alegerile locale și parlamentare. Era finalul unei frumoase prietenii!

În „lumea bună” a showbizz-ului se fac bani și fără „cumpărare directă”

Firma Loud Music Entertainment vrea să pară că face parte din „lumea bună” din domeniu. Potrivit paginii de facebook, firma a participat la organizarea unor evenimente importante cum ar fi „ElectricCastle”, concertul Depeche Mode de la Cluj din cadrul „Global Spirit Tour”, concertul lui Lenny Kravitz din „Raise Vibration Tour”, „Cerbul de Aur” și concertele unor VIP-uri la Arenele Romane, Romexpo sau „Polivalentă”. Cunoscătorii domeniului cu care am vorbit, sunt însă de cu totul altă părere.

Firma a fost înființată în 2013 de Dragoș Costin Banu, care mai are o PFA și 50% din părțile sociale ale L&L Stage Service Eastern Europe SRL Voluntari. Principala ocupație este „activități de suport pentru interpretare artistică (spectacole)”, dar ca orice SRL din România zilelor noastre mai are o puzderie de coduri CAEN, printre care și 57 de activități de comercializare a diverse mărfuri, de la medicamente, pește și țigări, la covoare, mobilă și electrocasnice. Firma este pregătită să presteze și service auto, dar și „repararea articolelor fabricate din metal” sau „bâlciuri și parcuri de distracții”.

În primul an de activitate a avut un singur angajat, o cifră de afaceri de 770.037 lei și un profit de 61.698 lei. A urmat o perioadă de creștere constantă a cifrei de afaceri, cu aproximativ un milion de lei în fiecare an. Un an foarte bun a fost 2017, când numărul angajaților a crescut de de la 8 la 14, cifra de afaceri a crescut cu 61%, la 3.913.157 lei, iar profitul a crescut miraculos, cu 388%, de la 151.918 lei la 742.101 lei. Era rezultatul afirmării prin participarea la organizarea concertelor pe care le aminteam.

Contractele pe bani publici au mărit cifra de afaceri a firmei lui Banu, dar i-au scăzut profiturile

În 2019, Dragoș Banu a încercat să găsească cheia succesului în afacerile pe bani publici prin seria de contracte obținute de Loud Music Entertainment SRL prin „cumpărare directă” în Sectorul 5, stăpânit de Florea Daniel.

Surprinzător, contractele pe bani publici au adus o scădere a profiturilor. În 2018, cifra de afaceri a crescut cu 16%, la 4.530.363 lei, dar profitul a scăzut cu 27% în raport cu cel din 2017, la 542.598 lei. În 2019, cifra de afaceri a crescut cu 49%, dar profitul a înregistrat o scădere și mai drastică, de 71%, ajungând la numai 157.566 lei.

O explicație ar putea fi că, la contractele pe bani publici cheltuielile sunt cu mult mai mari!

Vești din Sectorul 6: primarul Ciucu vrea mărirea taxei de parcare

Sursa Foto: Facebook

Ciprian Ciucu, actualul primar din Sectorul 6, a ieșit ieri la o plimbare în aer liber, s-a uitat la mașini și la locurile de parcare, iar mai apoi a scris pe Facebook că ar trebui făcut ceva. Liberalul se referea la majorarea taxei de parcare la nivelul întregului municipiu, iar banii astfel colectați să se investească în construirea de parcări noi. Potrivit acestuia, taxa anuală ar trebui să fie undeva la 490 de lei. Fostul consilier general al Municipiului București, ales pe listele PNL, a făcut și un calcul al prezentului, ca un comentariu la postarea legată de parcări:

Zona A 84 Lei / an = 7 lei / lună
Zona B 66 Lei / an = 5,5 lei / lună
Zona C 55 Lei / an = 4,5 lei / lună.
Cât o cola
”, a explicat primarul Sectorului 6.

Ciucu este de acord că nu sunt locuri de parcare nicăieri în București, însă viziunea sa este una simplă: „la cca. 12 euro/an locul de parcare, nu o să avem niciodată bani pentru parcări pe verticală sau smartparking. Iar la orizontală nu mai este spațiu. Doar dacă luăm din spațiul verde, ceea ce nu vrem!

Consiliul General al Municipiului trebuie să facă ceea ce este corect, să nu mai continue populismul ultimilor 30 de ani și să adopte o taxă de parcare care să ne permită să construim parcări!
Ceea ce putem face fără bani mulți și repede este să eliberăm spațiul public de mașinile abandonate acolo, și vom face asta. Apoi, trebuie să avem politici de toleranță zero față de nepăsare/nesimțire. Nu sunt adeptul politicilor de toleranță zero în orice context, dar atunci când parchezi cu bună știință pe noroi, îl duci pe trotuar, stradă și în plămânii noștri, atunci plătești!
În Tokyo (și în Londra, dar nu știu sigur), nu-ți poți cumpăra mașină dacă nu faci dovada locului de parcare. Trebuie să investim în transportul în comun și în cel alternativ, altfel vom continua să suferim
”, este opinia primarului Ciucu.

Poliția Locală Constanța renunță la Whatsapp

Potrivit Primăriei Constanța în acest moment se lucrează la implementarea unui echipament cu două linii telefonice, astfel încât populația să fie în legătură permanentă cu Poliția Locală.

În urma verificărilor efectuate cu privire la respectarea cerințelor Regulamentului general privind protecția datelor, prevăzut de Legea nr. 190/2018, s-a constatat faptul că aplicația WhatsApp folosită de către Direcția Generală Poliția Locală în preluarea solicitărilor primite de la cetățeni nu respectă prevederile legale în vigoare. Din acest motiv, începând cu data de 01.02.2021 suntem nevoiți să renunțăm la utilizarea acesteia.

Comunicat Primăria Constanța

Până ce va fi implementat echipamentul sus-menționat, Dispeceratul Poliției Locale preia permanent solicitările constănțenilor la numărul de telefon 0241/484205.  Totodată sesizările pot fi transmise în scris sau prin intermediul poștei electronice la adresa de email poliția.locală@primăria-constanta.ro sau primarie@primaria-constanta.ro.

Whatsapp și-a amânat termenul de actualizare a datelor

În ultima vreme, au fost numeroase nemulțumiri din partea utilizatorilor de Whatsapp, care la nivel mondial sunt estimați la aproximativ 2 miliarde de utilizatori. De altfel, data pentru actualizarea condițiilor de utilizare a aplicației, stabilită inițial pentru 8 februarie 2021 a fost prelungită până pe 15 mai. 2021. Totodată, reprezentanții Whatsapp au precizat că „nimănui nu i se va suspenda sau șterge contul pe 8 februarie. În plus, vom lua mult mai multe măsuri pentru a corecta informațiile greșite legate de modul în care funcționează confidențialitatea și securitatea pe WhatsApp. Apoi, vom contacta treptat utilizatorii astfel încât să aibă suficient timp să citească politica înainte de lansarea noilor opțiuni pentru întreprinderi pe 15 mai”, se arată pe blogul oficial.

WhatsApp a ţinut să îi asigure pe utilizatori că noua actualizare „nu întăreşte capacitatea noastră de a partaja datele personale cu Facebook”, ci are scopul de a ajuta companiile să comunice mai bine cu clienţii lor prin intermediul acestei platforme. Aplicaţia doreşte mai ales să permită companiilor de publicitate să îşi vândă produsele direct pe WhatsApp, aşa cum se întâmplă deja în India, cea mai mare piaţă a companiei californiene, cu 400 de milioane de utilizatori.

Rămâi conectat

6,124FaniÎmi place
București
ceață
-1.3 ° C
-1.1 °
-2 °
89 %
4.1kmh
100 %
S
-1 °
D
5 °
lun
4 °
mar
7 °
mie
1 °

Ultimul articol

Decizie grea! PNL trebuie să numească un ministru la Educație, după demisia lui Daniel...

Ministrul a demisionat, trăiască ministrul! - ar trebui să se „audă” din tabăra PNL, după ce Daniel David a renunțat la portofoliul de la...

Jurnalist sub control judiciar, pentru propagandă legionară

Control judiciar pentru un jurnalist care, de ani de zile, derula activități de propagandă legionară prin intermediul unui post de radio obscur. Aceasta a fost...

Cazul Sebastian Ioan Hotca și dublul standard administrativ sub Ilie Bolojan

Cine este Sebastian Ioan Hotca și ce funcții a ocupat în administrația publică Sebastian Ioan Hotca este avocat, membru al Baroului Satu Mare, cu un...