Poliția Locală Constanța renunță la Whatsapp

Numărul de Whatsapp al Poliției Locale Constanța nu mai este valabil începând din săptămâna viitoare, această aplicație nefiind conformă cu legislația în vigoare.

Potrivit Primăriei Constanța în acest moment se lucrează la implementarea unui echipament cu două linii telefonice, astfel încât populația să fie în legătură permanentă cu Poliția Locală.

În urma verificărilor efectuate cu privire la respectarea cerințelor Regulamentului general privind protecția datelor, prevăzut de Legea nr. 190/2018, s-a constatat faptul că aplicația WhatsApp folosită de către Direcția Generală Poliția Locală în preluarea solicitărilor primite de la cetățeni nu respectă prevederile legale în vigoare. Din acest motiv, începând cu data de 01.02.2021 suntem nevoiți să renunțăm la utilizarea acesteia.

Comunicat Primăria Constanța

Până ce va fi implementat echipamentul sus-menționat, Dispeceratul Poliției Locale preia permanent solicitările constănțenilor la numărul de telefon 0241/484205.  Totodată sesizările pot fi transmise în scris sau prin intermediul poștei electronice la adresa de email poliția.locală@primăria-constanta.ro sau primarie@primaria-constanta.ro.

Whatsapp și-a amânat termenul de actualizare a datelor

În ultima vreme, au fost numeroase nemulțumiri din partea utilizatorilor de Whatsapp, care la nivel mondial sunt estimați la aproximativ 2 miliarde de utilizatori. De altfel, data pentru actualizarea condițiilor de utilizare a aplicației, stabilită inițial pentru 8 februarie 2021 a fost prelungită până pe 15 mai. 2021. Totodată, reprezentanții Whatsapp au precizat că „nimănui nu i se va suspenda sau șterge contul pe 8 februarie. În plus, vom lua mult mai multe măsuri pentru a corecta informațiile greșite legate de modul în care funcționează confidențialitatea și securitatea pe WhatsApp. Apoi, vom contacta treptat utilizatorii astfel încât să aibă suficient timp să citească politica înainte de lansarea noilor opțiuni pentru întreprinderi pe 15 mai”, se arată pe blogul oficial.

WhatsApp a ţinut să îi asigure pe utilizatori că noua actualizare „nu întăreşte capacitatea noastră de a partaja datele personale cu Facebook”, ci are scopul de a ajuta companiile să comunice mai bine cu clienţii lor prin intermediul acestei platforme. Aplicaţia doreşte mai ales să permită companiilor de publicitate să îşi vândă produsele direct pe WhatsApp, aşa cum se întâmplă deja în India, cea mai mare piaţă a companiei californiene, cu 400 de milioane de utilizatori.