0 C
București
vineri, 19 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 183

Ceremonie pusă în scenă de Iohannis la promulgarea Legilor Educației. USR: „Nu aduc nimic bun pentru educație, pentru elevi, pentru profesori”

Sursa: Facebook

Ieri a fost un moment festiv prin care s-a marcat faptul că președintele Klaus Iohannis a semnat pentru promulgarea noilor Legi ale educației, considerat „moment cu un impact major pentru dezvoltarea societății noastre în viitor”.

Cu tot festivismul, USR subliniază că „nu e niciun motiv de sărbătorit, legile nu aduc nimic bun pentru educație, nimic bun pentru elevi, nimic bun pentru profesori”, în ciuda faptului că președintele Iohannis a „decretat” că „România Educată este un angajament îndeplinit”.

De altfel, USR a și protestat ieri, după cum se arată într-un comunicat de presă, condamnând astfel „festivismul pus în scenă de președintele Klaus Iohannis cu ocazia promulgării celor două legi ale Educației”, formațiunea poltică marcând la rândul său ceva: „eșecul proiectului România Educată.

Astfel, USR a desfășurat un banner în fața palatului Cotroceni cu mesajul: „Eșecul României Educate: 50.000 de copii nu s-au înscris la BAC”, iar senatorii USR au adus și pancarte la protest, pe care scria „Marele mut promulgă marele nimic”, „România Educată, altă generație sacrificată”.

România Educată este, de astăzi, un angajament îndeplinit! Acest proiect al meu de suflet, o prioritate a mandatelor mele, devine realitate prin intrarea în vigoare a noilor legi ale educației, pe care le-am promulgat astăzi. Le mulțumesc tuturor celor implicați în realizarea acestui proiect.

Educația bazată pe valori ajunge, așadar, în centrul interesului public. Legile propun o serie de reforme-cheie în învățământ, încurajând creșterea calității actului educațional, acordarea de sprijin și respect cadrelor didactice. Sunt promovate investițiile, cu prioritizarea zonelor defavorizate, se pune accent pe siguranța elevilor și pe programele menite să conducă la reducerea abandonului școlar.

Drumul care ni se așterne în față nu este însă lipsit de provocări, iar legile în sine nu vor rezolva problemele acute ale sistemului educațional decât dacă vor beneficia în continuare de implicarea și hotărârea tuturor factorilor de decizie. Rămâne convingerea mea profundă că doar printr-o educație de calitate putem construi o societate care se bazează pe cunoaștere, inovație și progres”, a scris Iohannis însă pe Facebook.

Percheziții la o primărie din Neamț, într-un dosar de dare și luare de mită, abuz în serviciu și delapidare

Percheziții ieri inclusiv la o primărie din județul Neamț, derulate de ofițerii de poliție din cadrul Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Neamț, sub coordonarea procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Neamț.

Potrivit DGA, în total au fost efectuate cinci percheziții domiciliare, într-o cauză penală care vizează încheierea și derularea unor contracte de achiziție publică de către unitatea administrativ teritorială, în perioada 2022 – 2023.

Perchezițiile, efectuate inclusiv cu sprijinul cadrelor Inspectoratului Județean de Jandarmi Neamț, „s-au desfășurat la domiciliile unor persoane fizice, la sediul unei persoane juridice și la sediul unei primării, într-un dosar în care se efectuează cercetări sub aspectul comiterii infracțiunilor de luare de mită, dare de mită, abuz în serviciu și delapidare”, transmite DGA.

Potrivit presei locale, ar fi vorba despre Primăria Poiana Teiului, iar zilele acestea ar fi fost și alte descinderi. Într-un comunicat de presă al Parchetului de pe lângă Tribunalul Neamț, citat de aceeași sursă, se arată că se fac cercetări pentru constituire a unui grup infracţional organizat, luare de mită, dare de mită, abuz în serviciu, conflict de interese, fals material în înscrisuri oficiale, fals intelectual, uz de fals, delapidare:

La data de 03.05.2023, în baza autorizaţiilor emise de către Tribunalul Neamţ şi a delegării date de către Parchetul de pe lângă Tribunalul Neamţ, organele de poliţie judiciară din cadrul D.G.A. – Serviciul Judeţean Anticorupţie Neamţ, D.G.A. -Serviciul Judeţean Anticorupţie Bacău şi I.P.J. Neamţ – Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice, au efectuat percheziţii domiciliare în patru locaţii (un sediu de U.A.T., un sediu de societate comercială şi locuinţe persoane fizice), de pe raza comunei Poiana Teiului, judeţul Neamţ şi a municipiului Roman, judeţul Neamţ.

În urma efectuării activităţilor autorizate au fost ridicate documente cu privire la achiziţiile publice desfăşurate de către o unitate administrativ teritorială din judeţul Neamţ în perioada 2021-2023, s-au ridicat documente de evidenţă contabilă de la o persoană fizică din municipiul Roman, precum şi medii de stocare (telefoane mobile, calculatoare etc), pentru care se vor solicita ulterior autorizaţii de percheziţie informatică.

Nu au fost emise mandate de aducere, cercetările continuându-se in faza in rem. Acţiunea s-a desfăşurat cu suportul D.G.A. – Serviciul Tehnic, D.G.A. – Serviciul Judeţean Anticorupţie Neamţ, D.G.A. -Serviciul Judeţean Anticorupţie Bacău, Serviciul Operaţiuni Speciale Neamţ, I.P.J. Neamţ – Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice şi Inspectoratul Judeţean de Jandarmi Neamţ”.

Comandamentul de vară al ANSVSA: amenzi de 1.117.200 de lei; un restaurant din Moeciu a fost închis

Sursa: Facebook

Echipele de inspectori ale Autorității Naționale Sanitar Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) din cadrul Comandamentului Sezon Estival 2023 au desfășurat, în perioada 26 iunie – 2 iulie, controale la 1.549 de unități, atât în stațiunile de pe litoralul Mării Negre, cât și în zonele de agrement și localităţile de interes turistic din țară.

Verificările au vizat condiţiile de igienă în care funcţionează unităţile de alimentaţie publică, pizzeriile, cantinele, unităţile tip catering, cofetăriile, patiseriile, laboratoarele de cofetărie şi patiserie, pensiunile turistice, unităţile de tip hipermarket şi supermarket şi magazinele alimentare, precum și respectarea cerinţelor pentru înregistrarea sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor a unităţilor de vânzare cu amănuntul, iar rezultatele au fost astăzi făcute publice.

În toată această perioadă au fost controlate 486 de restaurante; 64 de pizzerii; 56 de cantine; 33 de unități de tip catering; 60 de cofetării și patiserii; 83 de laboatoare de cofetărie și patiserie; 69 de pensiuni turistice; 81 de hipermarketuri și supermarket; 337 de magazine alimentare; 176 de rulote; 92 de depozite alimentare, dar și 12 tabere școlare. Și, pentru abaterile de la legislaţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor, au fost aplicate 165 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de 1.117.200 de lei.

Totodată, din ce se arată într-un comunicat al ANSVSA, a fost emisă o Ordonanţă de suspendare a activităţii, pentru o unitate de tip restaurant din localitatea Moeciu, județul Brașov, inspectorii veterinari dispunând și măsuri de reținere oficială și expediere către unități de neutralizare pentru 118 kg de produse alimentare de origine animală care prezentau risc pentru sănătatea consumatorilor.

Inspectorii au descoperit că în unele unități nu erau respectate normele sanitare veterinare privind condițiile de igienă și temperatură în spațiile de producție și comercializare a produselor alimentare, că erau deficiențe privind etichetarea, manipularea și depozitarea produselor alimentare, dar și că se vindeau alimente în unități care nu au fost înregistrate sanitar veterinar și pentru siguranța alimentelor.

Acțiuni vor fi derulate în continuare, asigură ANSVSA, iar consumatorii sunt îndrumați să sesizeze eventualele nereguli din domeniul siguranţei alimentelor, apelând gratuit, din orice rețea de telefonie, numărul de telefon al Call Center-ului ANSVSA: 0800 826 787.

Scopul este protejarea sănătăţii consumatorilor, în contextul unei afluenţe mari de turişti şi a creşterii rulajului de marfă pentru unităţile din industria alimentară din zonele de agrement şi localităţile de interes turistic.

În acest sens, la nivelul fiecărei Direcții Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) judeţene s-au constituit echipe de inspectori care desfăşoară controale oficiale în unităţile de vânzare cu amănuntul supuse înregistrării şi controlului sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor.

Pentru a eficientiza aceste controale, DSVSA județene beneficiază de sprijinul autorităţilor locale, care informează DSVSA cu privire la perioadele și locațiile în care se organizează anumite evenimente (târguri de vară, pelerinaje cu ocazia unor sărbători religioase, zilele comunelor etc.), pentru a se asigura că evenimentele se desfășoară fără incidente alimentare”, transmite ANSVSA.

Nicușor Dan crede că electoratul de dreapta îl preferă la Primăria Capitalei

Foto: Facebook/Nicușor Dan
Foto: Facebook/Nicușor Dan

Se știe deja că atât Gabriela Firea, cât și Nicușor Dan își mai doresc un mandat la Primăria Generală, acesta din urmă apreciind că ar putea fi susținut de partidele de dreapta.

Aceasta în contextul în care noua ministră a Justiției, Alina Gorghiu, a afirmat zilele trecute că există posibilitatea ca PNL să îi sprijine în campania localelor din 2024 fie pe Nicușor Dan, fie pe Gabriela Firea, însă actualul primar al Capitalei speră să aibă și de data aceasta susținerea USR, PNL și PMP.

Însă afirmațiile Alinei Gorghiu duc inclusiv către ipoteza că liberalii ar putea „sparge” blocul de Dreapta, ceea ce ar duce la un avantaj clar pentru candidatul PSD, Gabriela Firea.

Săptămâna trecută, Alina Gorghiu a subliniat totuși că „nu este stabilit la acest moment” pe cine va susține PNL, admițând că sunt câteva variante în lucru, inclusiv – în contextul actualei alianțe de guvernare – sprijinirea Gabrielei Firea.

Parţial are dreptate. Într-o perioadă cum suntem acum, toate partidele îşi fac propriile sondaje şi se uită la toate variantele posibile. E firesc într-un joc democratic.

Unde cred eu că nu are dreptate e că există o voinţă a electoratului de Dreapta, reprezentat de susţinătorii PNL, USR, PMP, de a nu lăsa PSD să revină la Putere în Bucureşti. (…)

Orice partid trebuie să se poziţioneze şi mereu să se laude (…) cu oamenii de administraţie pe care-i consideră competenţi. Politica înseamnă competiţie în faţa electoratului. De aici până la decizie mai e”, a declarat Nicuşor Dan la B1 TV.

Adriana Săftoiu, ipoteză după demisia șefului SRI: „Fie ești promovat într-o altă funcție, fie ești în zona unde nu prea mai ai vreun rol”

Sursa: Administratia Prezidențială

Adrian Hellvig și-a anunțat ieri demisia din funcția de șef al Serviciului Român de Informații (SRI), iar în spațiul public au început speculațiile, dincolo de explicațiile oficiale.

Hellvig și-a explicat demisia prin aceea că „un director de servicii (trebuie) să aibă un mandat limitat”, calificând gestul său ca fiind unul „de sănătate democratică”.

Numit în funcție în 3 martie 2015, la propunerea președintelui Klaus Iohannis, șeful SRI pleacă astfel după un mandat de 8 ani, iar Adriana Săftoiu, fost consilier prezidențial și purtător de cuvânt al Președintelui României, Traian Băsescu, crede că există doar două ipoteze vizavi de demisia acestuia.

Când îți dai demisia dintr-o funcție publică, cu atât mai mult foarte publică – e și aici o ierarhie- sunt două motive sau explicații: fie ești promovat într-o altă funcție, fie ești în zona unde nu prea mai ai vreun rol, adică spus mai dur: ești în dizgrație, faci lucruri care deranjează, ce spui nu mai interesează decidentul căruia te adresezi.

Nu există alte demisii. Excepțiile întăresc regula!”, scrie Adriana Săftoiu pe Facebook.

Cât îl privește pe Eduard Hellvig, acesta a subliniat că și-a atins „obiectivele propuse”, astfel că „nu există nici o rațiune pentru a continua să exercit această funcție”:

Închei această etapă de viaţă cu satisfacţia că am făcut lucruri bune pentru cetăţeni, pentru România şi pentru SRI. Am reușit restructurarea instituției pentru a fi mai eficientă, am îndepărtat-o de politică și de moștenirea fostei Securități, și am menținut și amplificat încrederea și respectul partenerilor noștri externi, alături de care SRI luptă zi de zi pentru protejarea României. Am promovat o nouă generație în funcțiile de conducere și am pus la dispoziția societății informațiile extrase din arhivele fostei Securități. Starea serviciului este, acum, semnificativ mai bună decât era în urmă cu 8-9 ani. (…)

Rămân un susţinător deschis al valorilor de securitate naţională şi al profesioniştilor oneşti din domeniul informaţiilor. Și cred că viitorul SRI va fi unul bun pentru România dacă instituția se ferește de greșelile și abuzurile trecutului, dacă își menține parcursul democratic și de profesionializare care i-au adus în prezent admirația și respectul partenerilor săi din țară, din UE și din NATO. (…)

Profesional şi sufleteşte voi fi marcat pozitiv pentru toată viaţa de această experienţă deosebit de onorantă. Emoțional şi raţional, mă voi raporta totdeauna cu respect, consideraţie şi afecţiune la motto-ul SRI – Patria, a priori!”.

Demisia lui Hellvig a fost urmată de o declarație de presă din partea președintelui Iohannis, care a anunțat că „în semn de înaltă apreciere pentru întreaga activitate la conducerea Serviciului Român de Informații”, a decis decorarea acestuia cu Ordinul Național „Steaua României” în grad de Comandor:

Am luat act de retragerea din funcție a directorului Serviciului Român de Informații, domnul Eduard Hellvig, al cărui mandat a marcat restaurarea credibilității SRI și modernizarea consistentă a instituției pe care a condus-o.

Serviciul Român de Informații a redevenit o instituție ghidată de principiile democratice ale separației puterilor în stat, activitatea sa desfășurându-se astăzi în interiorul limitelor trasate de Constituție și concentrându-se pe misiunile sale definite clar de legislația în materie de securitate națională.

Pe perioada mandatului domnului Hellvig, s-a realizat transformarea instituțională completă la nivel local și central a SRI. Prin cele două proiecte principale, REGIO și CENTRIO, s-a modificat structural maniera în care Serviciul Român de Informații se raportează la operațiuni – mai profesionist, mai integrat și mai puțin birocratic.

Tot sub conducerea Directorului Eduard Hellvig s-a produs și predarea integrală către CNSAS a dosarelor preluate de SRI de la fosta Securitate și s-a încheiat astfel un proces complex de aplicare a legii și de redare către cetățenii români a dreptului de a avea acces la studierea arhivei fostei Securități.

Activitatea SRI din ultimii ani s-a bucurat, totodată, și de recunoașterea partenerilor euroatlantici, datorită proiectelor de cooperare pe care instituția le-a desfășurat în lumea serviciilor de informații.

La acest final de mandat, SRI este o instituție bazată pe valori solide, pe un colectiv profesionist și performant, precum și pe un set corect de principii ale activității. Directorul Eduard Hellvig lasă, astfel, în urmă o instituție reformată, pregătită structural pentru viitor, adaptabilă și suplă în raport cu realități operaționale în continuă schimbare”.

Cristian Bușoi, atac la Nicușor Dan: „Primarul general a devenit un politician mincinos”

Nicusor Dan - Foto Facebook

Liberalul Cristian Bușoi lansează un atac la adresa edilului general al Capitalei, Nicușor Dan, pe care îl consideră lipsit de viziune.

Deputat în Parlamentul European, dar și vicepreședinte al PNL, Bușoi pare că dă un semnal din partea liberalilor pentru candidatul susținut cândva în campania electorală din 2020.

Sau cel puțin în mediul on-line, unde europarlamentarul PNL atrage atenția că Nicușor Dan a ținut dezvoltarea Bucureștiului pe loc, că a blocat investiții și că în general deciziile acestuia sunt cel puțin îndoilenice.

Nicușor Dan inventează diverse conspirații pentru a-și justifica neputința și lipsa de viziune. După ani întregi în care a reușit să blocheze orașul, să lase oamenii fără apă caldă și fără soluții pentru traficul din Capitală, primarul fără viziune creează false dezbateri.

Dacă ar înțelege administrație, ar realiza că blocarea dezvoltării duce și la stoparea spațiilor verzi, la crearea unor noi parcuri. Un oraș ținut pe loc nu progresează și pune în pericol și mediul.

Traficul blocat pune în pericol mediul, sunt mai multe noxe, situația critică a RADET pune în pericol mediul, apa caldă care se scurge în pământ, iar blocarea investitorilor face imposibilă construirea unor noi spații verzi.

Acestea sunt problemele reale, nu invențiile lui Nicușor Dan, care spune că actuala Coaliție nu vrea spații verzi. Primarul general a devenit un politician mincinos și asta doar pentru a-și justifica neputința”, scrie Bușoi pe Facebook.

Bușoi pare să răspundă astfel tot unei postări pe Facebook, în care Nicușor Dan critica un vot al parlamentarilor legat de legea spațiilor verzi:

Sute de hectare de spațiu verde din București pot să dispară dacă Parlamentul modifică azi legea spațiilor verzi: bucăți de parcuri (Tineretului, Herăstrău, Plumbuita, etc.), spații verzi de lângă blocuri, maluri de lac, spații verzi din zone protejate (Modrogan 1, Kiseleff 45, Primăverii 1, etc).

Sunt dezvoltatori care au cumpărat știind că e spațiu verde, au încercat să construiască și instanțele i-au oprit. Proiectul de azi spune că dacă nu sunt expropriați în 12 luni pot să construiască. Dar primăria nu are 4-5 miliarde de euro ca să-i exproprieze”.

N-au trecut decât cinci zile de la postarea lui Nicușor Dan, posibil ca Bușoi să fi fost ocupat în activitatea sa.

Târgu Mureș iese, în sfîrșit, de sub stăpânirea gunoaielor

Târgumureșenii pot, în sfârșit, să respire ușurați! Contractul de colectare a deșeurilor pentru zona 2 Mureș a fost, în sfârșit, atribuit. La  aproape trei luni de la rezilierea contractului cu vechiul operator, ADI Ecolect Mureș a atribuit contractul de colectare a deșeurilor  Asocierii Polaris M. Holding – Urban Grup Environment. 

Zona 2 Mureș, îngropată sub gunoaie. Târgu Mureș ajunsese un Napoli al României

În luna aprilie a acestui an, locuitorii din Târgu Mureș se plângeau știrilor ProTV că orașul devenise un focar de infecție. Aceștia se simțeau sufocați de cele nu mai puțin 2.000 de tone de deșeuri pe care nu le mai ridicase de nimeni de aproape 3 săptămâni.

Ziarul de Investigații v-a prezentat în trecut, aici, povestea aparentelor lupte duse de firme de salubritate din oraș

Foto: Arhivă

Astfel, în iunie 2022, firma de salubritate clujeană Brantner Veres SA câștiga licitația pentru curățenia stradală și colectarea deșeurilor din Târgu Mureș. Contractul urma să se întindă pe perioada a doi ani, până în 2024. Desemnarea Brantner venea după ce în 2021 Primăria Târgu Mureș reziliase contractul cu Sylevy Salubriserv SRL din Ceuașu de Câmpie, județul Mureș. Aceasta era acuzată de primărie că percepea tarife exagerate, și că nu își respecta obligațiile contractuale. 

Noul operator s-a plâns de la bun început că se confrunta cu un boicot

Nevoită să încerce să angajeze oameni de la concurența locală, compania spunea că aceștia refuzau să lucreze pentru ei, fiind plătiți „la negru” ca să stea acasă. 

Mai mult, puncte de colectare a gunoiului din oraș au început să fie devastate, la fel ca în primăvara lui 2021, după ce Primăria Tg Mureș reziliase contractul cu Sylevy și când apăruseră în oraș 969 de „ghene” clandestine. Ca atare, primăria se văzuse nevoită să reia colaborarea cu firma locală, Sylevy Salubriserv SRL. 

Același lucru s-a întâmplat și în 2022, primăria văzându-se nevoită să rezilieze contractul cu Brantner Veres, și să reia colaborarea cu firmele locale.

Tot din motive de nerespectare a obligațiilor contractuale, toate cele 19 UAT-uri, inclusiv municipiul Târgu Mureş au rămas, din nou, în această primăvară, fără un serviciu de colectare a deşeurilor. Soluţiile găsite pentru ridicarea gunoiului au fost doar provizorii.

De salubritatea din Târgu Mureș se va ocupa, de acum înainte, Asocierea Polaris M. Holding – Urban Grup Environment, care are puncte de lucru în toată țara

Din fericire, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) Ecolect Mureş a atribuit, marţi, contractul de colectare a deşeurilor pentru zona 2 Mureş. De colectarea deșeurilor din  zona care cuprinde municipiul Târgu Mureş şi alte 18 unităţi administrativ-teritoriale se va ocupa Asocierea Polaris M. Holding – Urban Grup Environment. Aceasta are o experiență de 22 de ani în domeniu, și este unul dintre cei mai mari operatori de servicii de salubritate din țară.

Zona 2 Mureș este alcătuită din: Municipiul Târgu Mureș, Orașul Miercurea Nirajului și comunele Band, Pănet, Mădăraș, Sâncraiu de Mureș, Sântana de Mureș, Cristești, Ernei, Sângeorgiu de Mureș, Livezeni, Corunca, Glodeni, Gornești, Hodoșa, Vărgata, Eremitu, Bereni, Măgherani.

Asocierea  Polaris M. Holding – Urban Grup Environment, prin reprezentantul său, Marius Secăreanu s-a adresat greu-încercaților locuitori ai urbei transilvănene, într-un comunicat de presă. Acesta le-a mulțumit locuitorilor din Târgu Mureş pentru susţinere şi pentru încrederea acordată. El i-a asigurat că, după zilele de mobilizare, mai precis cinci zile lucrătoare, deşeurile nu vor mai fi o problemă. Așadar, Târgu-Mureș se află la câteva zile distanță de a simți aer nou, de curățenie. 

Secăreanu a ținut să sublinieze că Asocierea Polaris- Urban nu se va limita doar la colectarea eficientă a deşeurilor. Conducerea acesteia are obiectivul clar, spune el,  de a respecta ţintele de colectare

Pentru a își atinge aceste obiective, au nevoie, însă, de sprijinul târgu-mureșenilor, declară acesta: „(…)invităm cetăţenii să devină partenerii noştri în colectarea separată a deşeurilor. Cum? Să colecteze separat plasticul, hârtia, sticla şi metalul, iar deşeurile reziduale şi biodegradabile să le depoziteze separat.” 

Companiile și-au luat, în comunicatul de presă, angajamentul de a oferi ceea ce îi lipsește urbei, de mult timp: servicii de colectare a deșeurilor de calitate și, implicit, un oraș curat și igienic, ai cărui locuitori să nu se mai teamă că se vor îmbolnăvi din cauza gunoaielor care ajunseseră să troneze lângă locuințele lor.

„Din respect pentru mureșeni, ne angajăm să oferim un serviciu de calitate, de lungă durată, să menținem curățenia și igiena și să contribuim astfel la un mediu sănătos și prosper pentru comunitate. La treaba! Munkára fel!”, a declarat Marius Secăreanu, reprezentantul Asocierii Polaris M. Holding-Urban Grup Environment.

Potrivit unui comunicat transmis presei, Asocierea Polaris M. Holding SRL (Lider de asociere) – Urban Grup Enviroment SRL (Asociat) are la dispoziție cinci zile lucrătoare pentru îndeplinirea obligațiilor aferente perioadei de mobilizare. Au mai rămas două zile, din cele cinci, până când târgumureșenii vor simți, pe propria piele, vântul schimbării.

Foto: Polaris Holding

O informare transmisă de conducerea ADI Ecolect Mureş confirmă eforturile noului operator de salubritate din zonă de a rezolva o situație dificilă pentru Zona 2 Mureș.  „Firma a comunicat că depune toate eforturile să îndeplinească condițiile necesare emiterii ordinului de începere înainte de data de 05 iulie, și să înceapă cât mai repede activitatea  Pe această cale, rugăm cetățenii contribuabili, atât ai Târgu Mureșului, cât și ai celorlalte UAT-uri, să dea dovadă de înțelegere și bunăvoință în ceea ce privește aruncarea deșeurilor. Pentru a se evita în această perioadă acumularea excesivă a deșeurilor reziduale la punctele de colectare, cantitatea acestora să fie redusă acolo unde este posibil.”

Sute de pompieri, detașați pe litoral

Pompierii din 19 județe și municipiul București au fost detașați pe litoral odată cu deschiderea sezonului.

În total, peste 450 de pompieri din 19 de județe ale țării și din municipiul București sunt pregătiți să suplimenteze efectivele de salvatori care derulează acțiuni pe litoralul românesc, în cadrul unor măsuri dispuse la nivelul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență (IGSU).

Pompierii vor acționa, în caz de nevoie, cu ambarcațiuni, ambulanțe SMURD, autospeciale de stingere a incendiilor și șenilate, prima serie de specialiști din unitățile subordonate IGSU fiind detașată pe litoral de săptămâna trecută, pentru susținerea activităților de prevenire, în cadrul echipelor mixte, constituite cu personal al ISU Constanța. Echipele de specialiști vor fi schimbate la fiecare două săptămâni și își vor desfășura activitatea în perioada iunie – august.

Controalele de prevenire se vor efectua la unități de turism și de agrement, cu prioritate la cele unde se înregistrează un număr mare de turiști sau la care au fost constatate, pe timpul verificărilor anterioare, deficiențe privind securitatea la incendiu. De asemenea, se vor avea în vedere și construcțiile sau amenajările destinate organizării concertelor, festivalurilor sau spectacolelor, târgurile tematice, precum și campingurile, taberele școlare sau alte spații cu caracter sezonier.

Totodată, pentru creșterea gradului de siguranță a turiștilor care aleg să-și petreacă vacanța pe litoral, în zonele cu afluență mare de persoane din județul Constanța, au fost operaționalizate 22 puncte de lucru temporare, repartizate după cum urmează:

9 puncte de stingere a incendiilor, în localitățile Urluia/ Adamclisi, Crucea, Ciocârlia, Ovidiu, Valu lui Traian, Stațiunea Mamaia, Eforie Nord, Techirghiol, Vama Veche; acestea sunt încadrate fiecare cu o autospecială de stingere cu apă şi spumă;

7 puncte de prim ajutor, în localitățile Mamaia Nord/Năvodari, Mamaia, Eforie Nord, Eforie Sud, Costineşti, Saturn-Venus și Vama Veche; acestea sunt dotate cu containere, ambulanțe și șenilate;

6 puncte de salvare acvatică, în Portul Turistic Tomis, Lacul Siutghiol (Ovidiu și Baza UMC), Portul Belona (Eforie Nord), Lacul Techirghiol și Portul turistic Mangalia; acestea sunt încadrate fiecare cu o ambarcațiune.

O atenție deosebită este acordată și eficientizării misiunilor de răspuns la situații ce pot apărea pe autostrada A2. Astfel, în fiecare weekend, în perioada sezonului estival, mai multe echipaje de pompieri asigură intervenţiile în situații de urgență (inclusiv cele medicale) pe tronsoane prestabilite, cu personal și tehnică din cadrul ISU Călărași, ISU Ialomiţa şi ISU Bucureşti-Ilfov. Pentru asigurarea unui răspuns prompt și eficient, mașinile pompierilor vor fi amplasate la km 19, km 35 (punct de lucru permanent), Secția Lehliu Gară, km 105 (punct de lucru permanent) și km 142 (Stația de pompieri Fetești, lângă autostrada A2). În aceste locații se vor regăsi echipaje de stingere cu modul de descarcerare și ambulanțe SMURD”, a transmis IGSU.

Totodată, IGSU a prezentat și un bilanț al acțiunilor efectuate anul trecut, în perioada sezonului estival. Astfel, 2022, au fost 5.445 de intervenții ale echipajelor SMURD, fiind asistate 1.829 de persoane (dintre care 1.232 au fost transportate la spital), la punctele de prim ajutor operaționalizate fiind asistate un număr de 745 de persoane.

Echipajele care au deservit punctele temporare de stingere au intervenit în 360 de cazuri, dintre care 167 incendii, intervenţia operativă a personalului angrenat în misiuni ducând astfel la salvarea a 41 de persoane de la înec. În aceeași perioadă, la nivelul județului Constanța au fost organizate și executate 615 controale de prevenire, în timpul cărora au fost aplicate 4.435 sancțiuni contravenționale, dintre care 3.667 avertismente și 768 amenzi în cuantum de 1.410.200 lei.

Ponta, despre Iohannis: „Interesul este de a-și termina liniștit mandatul și de a pleca la o funcție internațională, nu stă el în România, suntem prea proști noi pentru el, nu-l merităm”

Captură video/Kanal D
Captură video/Kanal D

Ex-premierul Victor Ponta a vorbit aseară despre situația economică din țara noastră, care, în opinia sa, se „împletește” direct cu acțiunile președintelui Klaus Iohannis.

Aceasta, pentru că, a explicat Ponta la România TV, președintele țării s-a „amestecat” în activitatea guvernelor de până acum, iar în cei doi ani de mandat la Cotroceni nu a existat o continuitate în ceea ce prvește premierul sau echipa de la conducerea ministerelor.

Ponta a punctat faptul că „anul acesta e mai rău decât anul trecut în ceea ce privește banii”, afirmație explicată prin aceea că „deficitul, adică cât a cheltuit Guvernul, față de cât a încasat, e mult mai mare decât în anul trecut și decât acum doi ani”, însă, a atras atenția acesta, „președintele mi s-a părut că s-a spălat pe mâini cumva, acuma zice ‘Băi, nu știu, acum e treaba lui Ciolacu, să nu se atingă de vreun salariu, să nu spună că nu sunt bani’”.

În România nu merg bine lucrurile și domnul Ciucă, un om de bun simț, n-avea nicio treabă cu conducerea guvernului. Bine că a plecat din funcție, că altfel, e un om de bun simț, dar nu se pricepe. A fost ca un măr otrăvit dat lui Ciolacu: profesorii erau în stradă, personalul medical la fel, polițiști, administrație publică, o mulțime de lucruri, economia, toți producătorii români omorâți de importuri, inflația.

Problema numărul unu a guvernului Ciolacu e partea economică, iar dacă anul ăsta mai facem o gaură de 20 de miliarde, și n-are cum s-o oprească Ciolacu, că-i vin din urmă, anul viitor nu putem să continuăm așa. (…)

Sper să îl lase pe Ciolacu în noua echipă să ia niște măsuri care sunt absolut necesare, și anume: sprijină producătorii români, redu evaziunea fiscală, redu birocrația, adu mai mulți bani la buget. Altfel, nu o să ai bani. Intențiile sunt foarte bune, eu cred că orice nou guvern care vine, nu contează care, vine cu intenții bune, dar dacă n-ai bani rămâi cu intențiile și începi să dai din colț în colț. (…)

Sper să-l lase pe Ciolacu, sper să lase guvernul, dar, de data asta, e adevărat că nu e guvernul lui, nu e de la PNL. Au fost trei guverne PNL: Orban, Câțu și Ciucă. Să-l lase în pace să redreseze puțin partea economică, pentru că altfel va fi foarte rău, iar moștenirea domnului Iohannis nu poate să o arunce toată pe Ciolacu. (…)

Nu știu dacă îl interesează neapărat, dar așa mi s-a părut, că vrea să descarce iarăși totul și cumva să se spele, cum se spune, nici usturoi n-a mâncat, nici gura nu-i miroase nouă ani. Nu-i corect și nu cred că-i corect apropo de anul viitor, pentru că anul viitor românii trebuie să-și aleagă un președinte, de data asta uitându-se la modelul Iohannis. Anul viitor poate că românii își vor alege un alt model de președinte. (…)

Prima mea întâlnire cu domnul Iohannis, după alegerile din 2014, era deja președinte, eu prim-ministru, și într-un fel i-am zis ‘Știți, domnu’ președinte, aveți un mare avantaj, tot ce e bine în România o să se contabilizeze la dumneavoastră, tot ce e rău la mine’. Nu cred că a înțeles ce am vrut eu să-i transmit. M-a dat jos și pe mine, după a schimbat nouă premieri, Ciolacu este al nouălea prim-ministru, eu tot spun ca oamenii să nu uite: Ponta, Cioloș, Grindeanu, Tudose, Dăncilă, Orban, Câțu, Ciucă și Ciolacu. Toți nouă până la urmă schimbați de domnul Iohannis. Lasă-ne și pe noi acuma, gata, nu mai încerca cu guvernul tău, lasă-ne să avem grijă de România”, a arătat Ponta pentru sursa citată.

Însă, a subliniat acesta, șeful statului nu ar fi interesat decât de problemele sale:

Eu cred că interesul domnului Iohannis acum este de a-și termina liniștit mandatul și de a pleca la o funcție internațională, nu stă el în România, că suntem prea proști noi pentru el, nu-l merităm. Deci cred că asta-l interesează. Din acest motiv, o să meargă, o să spună din nou că noi facem orice pentru Ucraina, mă rog, ce trebuie spus ca să te promoveze la nivel internațional”.

EXCLUSIV zin.ro – România a ajuns deja ”ca Grecia”? Condiționalitățile din PNRR conduc către austeritate

Marcel Boloș, ministrul Finanțelor în guvernul Ciolacu și fost ministru al Fondurilor Europene în guvernul Ciucă, responsabil cu implementarea Planului Național de Redresare și Reziliență – PNRR, a declarat că România nu poate lua bani din PNRR fără reforma pensiilor speciale, reforma sistemului public de pensii, reforma privind guvernanţa companiilor de stat şi reforma salarizării bugetare.

Declarația sa confirmă ipotezele care susțineau că rotativa (sîc!) executată cu Adrian Câciu între cele două ministere și aducerea lui Boloș la Finanțe are ca principal scop urmărirea liniei roșii a condiționalităților impuse de PNRR de la nivelul principalului minister din guvern, cel responsabil de banii publici.

Mai mult, declarația lui Boloș trage un important semnal de alarmă cu privire la situația finanțelor publice și la reformele drastice pe care va trebui să le suporte România pentru a primi în continuare fonduri europene, în condițiile în care autoritățile susțin că menținerea economiei autohtone pe linia de plutire este condiționată de accesarea banilor din PNRR, iar primirea acestor bani necesită un set de reforme foarte asemănătoare cu austeritatea impusă Greciei de creditorii săi.

Începând cu criza bugetară prin care a trecut România în 2010, care a condus la tăierea salariilor din aparatul public, țara noastră a fost comparată, în mai multe ocazii, cu Grecia și cu criza datoriei suverane cu care s-a confruntat țara de la Marea Egee.

Bugetarii au fost amenințați că nu li se pot mări salariile, că ajungem în situația Greciei, pensionarilor, în mod similar, li s-a spus că nu li se pot majora pensiile, să nu ajungem ca grecii.

În ultimii ani, de când factorii conjuncturali – pandemia, războiul din Ucraina, creșterea dobânzilor la nivel global – s-au adăugat dezechilibrelor sistemice ale economiei naționale, iar datoria publică a sărit în doar câțiva ani de la nivelul de peste 30% din PIB în 2019 la peste 50% din PIB în 2023, comparațiile României cu Grecia au devenit tot mai dese.

Mica mare diferență între ce se întâmplă la noi și ce se întâmplă în Grecia este că grecii au avut umbrela euro. Banca Centrală Europeană a proteja Grecia din punct de vedere financiar, să evite un faliment generalizat.”, a declarat analistul economic Adrian Negrescu, în exclusivitate pentru Ziarul de Investigații.

România se adâncește în datorii

Gândiți-vă că BCE a investit atunci sume uriașe în echilibrarea bugetară a Greciei, iar faptul că se aflau în zona euro i-a ferit practic de un faliment care era iminent, în contextul în care ei au cheltuit foarte-foarte mulți bani pe tot felul de proiecte care nu aveau nicio legătură cu dezvoltarea economică.

Au construit săli de sport, au făcut tot felul de investiții care i-au dus până la urmă în situația de a nu mai putea să își plătească datoriile.

Noi, pe de altă parte, nu suntem în zona euro. Avem însă șansa nesperată de a ne echilibra din punct de vedere bugetar cu banii din fondurile europene, dacă îi vom lua.

Altfel, va trebui să facem reforme, reforme dure. Și nu este exclus ca în cel mai negru scenariu să apelăm la Fondul Monetar Internațional pentru a putea plăti salariile și pensiile.

Noi din păcate cheltuim din ce în ce mai mult. Execuția bugetară la cinci luni relevă un deficit de 2,32%… În ritmul acesta ajungem la deficit de 6% la finele anului, în condițiile în care noi ne asumasem un 4,4%.

Mai mult decât atât…, mă uitam pe cheltuieli: Cheltuim în continuare cu bunurile și serviciile mai mult decât estimam. Aceste cheltuieli cresc cu 15,4%, în condițiile în care politicienii au decis printr-o ordonanță de guvern să le restrângă. Și se pare că această ordonanță a rămas doar pe hârtie.

De asemenea, cheltuim din ce în ce mai mult cu dobânzile. Au ajuns dobânzile să reprezinte 6,1% din PIB. Cheltuielile cu dobânzile au crescut cu 32% față de anul trecut, suntem la 14,4 miliarde după primele cinci luni.

Ne adâncim deci în datorii, ne adâncim în probleme financiare. De ce? Pentru că din păcate nu știm să atragem banii europeni care să ne salveze măcar din punct de vedere investițional.

Uitați-vă de pildă la cheltuielile cu investițiile: Da, au crescut cu 55% față de anul trecut, dar 60% din investiții sunt realizate cu bani europeni. Dacă nu ar fi fost banii europeni, România practic își putea lua adio de la programul de investiții pe care și l-a asumat.

Noi, dacă nu vom reduce cheltuielile publice și aparatul public, dacă nu vom atrage investitori străini și nu ”vom bate Codul Fiscal în cuie”, adică să nu mai facem modificări pe zi ce trece, s-ar putea din păcate să ajungem să ne împrumutăm din ce în ce mai mult.

Avem deja datoria guvernamentală undeva la peste 50% din PIB și mi-e teamă că putem ajunge în viitor la 70% dacă nu luăm măsuri pentru a aduna mai mulți bani la bugetul de stat și de a nu mai avea nevoie de astfel de împrumuturi.”, a explicat Adrian Negrescu pentru Ziarul de Investigații.

Grecia a trecut prin austeritate neagră

Crzia datoriei suverane a Greciei s-a desfășurat între anii 2008 și 2018, însă problemele cu care s-a confruntat țara insulară își au originile încă din 2001, de la adoptarea monedei unice europene – euro.

În 2009, țara anunța un deficit bugetar de 12,9% din PIB. Agențiile de rating  au coborât ratingurile de credit ale țării, fapt ce i-a speriat pe investitori și a crescut puternic costurile finanțării datoriei suverane.

În 2010 , Grecia a anunțat un plan de a-și reduce deficitul bugetar la 3% din PIB în doi ani. Grecia a încercat să asigure creditorii din Uniunea Europeană, în special Germania,  că este responsabilă din punct de vedere fiscal.

Doar patru luni mai târziu de la anunțarea angajamentului legat de reducerea deficitului bugetar, Grecia făcea în schimb anunțul că există un mare risc de a intra în incapacitate de plăți.

De la anunțul făcut în 2010 și până în 2020, diferitele autorități europene și investitori privați au împrumutat Greciei aproape 320 de miliarde de euro.

Aceste împrumuturi au fost condiționate de măsuri de austeritate draconice impuse Greciei, care au aruncat economia într-o lungă perioadă de recesiune și au scăzut drastic nivelul de trai al populației.

Măsurile de austeritate impuse Greciei au prevăzut reformarea sistemului de pensii, în sensul scăderii cheltuielilor cu pensiile acordate și al creșterii contribuțiilor plătite de angajați, reformarea sistemului de salarii din sectorul bugetar ce a dus la o scădere a acestora, o drastică reformă fiscală, pentru reducerea deficitului, ce prevedea creșterea impozitelor și taxelor și eliminarea oricărei forme de facilități fiscale și nu în ultimul rând privatizarea marilor companii de stat.  

În urma acestor măsuri de austeritate, economia Greciei s-a contractat cu 25% pe parcursul a mai mulți ani, șomajul a ajuns la 25%, iar șomajul în rândul tinerilor la 50%, potrivit unui studiu realizat de thebalancemoney.com.

Rezultatele lungilor ani de reforme și austeritate sunt controversate. În 2017, Grecia raporta un excedent bugetar de 0,8%. Economia era în sfârșit pe un anemic plus de 1,4%, în timp ce șomajul oficial a rămas la 22%, o treime din populație trăia sub limita sărăciei iar nivelul datoriei publice este în continuare de departe cel mai mare din Uniunea Europeană, aproximativ 180% din PIB.

Pentru a-și recupera o parte din datoria suverană, creditorii au impus Greciei măsuri care au revoltat opinia publică internațională, cum ar fi să le fie cedate în schimbul datoriei o parte din insulele sau porturile elene cu un uriaș potențial turistic și economic.

PNRR și austeritatea

Situația finanțelor publice ale României s-a deteriorat puternic începând cu 2020, anul pandemiei de coronavirus, an în care deficitul bugetar a depășit 9% din PIB.

România s-a angajat în fața Comisiei Europene că va aduce deficitul bugetar sub limita maxim admisă de Tratatul de la Maastricht, de 3% din PIB, până în 2024.

În 2022 țara noastră a avut un deficit bugetar de 6,2% din PIB, guvernul de la București angajându-se că nu va depăși un dezechilibru de 4,4% în 2023, pentru ca în 2024 să scadă deficitul la 2,9%.

Comisia Europeană a atras însă deja atenția, în ultimul Raport de țară, publicat în mai 2023, că România nu va putea atinge un nivel al deficitului bugetar de sub 3% în 2024, arătând că deficitul de cont curent al țării noastre se află la un nivel nesustenabil.  

Mai mult decât atât, Executivul de la Bruxelles arată în rapoartele oficiale că România s-a înscris într-o cursă a îndatorării nesustenabile, datoria publică urmând să fie în 2028 în proximitatea pragului de 60%, pentru ca în 2032 să depășească 70%.

Fondurile europene pe care România ar trebui să le primească prin PNRR se constituie, cel puțin în teorie, într-un sprijin financiar din partea Comisiei Europene, menit să ajute economia națională să își revină după șocurile aduse de pandemia de coronavirus și de deterioarea situației geopolitice internaționale.

În prezent, Comisia Europeană a virat 9 miliarde de euro în conturile Băncii Naționale a României, din care România a reușit să cheltuiască doar 0,34 miliarde de euro, ceea ce se traduce într-o rată efectivă de absorbție de numai 1,3%.

În acest ritm, România ar avea nevoie de 78 de ani să cheltuiască cele 27 de miliarde de euro, potrivit Ziarului Financiar, în condițiile în care banii care nu sunt utilizați până în 2026 sunt pierduți.

În schimb, dincolo de reformele pe care le cere Comisia Europeană în legătură cu decuplarea avansului economic de consumul de energie și de resurse naturale, potrivit principiilor Green Deal, PNRR vine și cu condiționalități foarte asemănătoare cu măsurile de austeritate impuse Greciei de către creditori.

Guvernul a anunțat deja că va elimina orice formă de facilități fiscale în economie, că va crește taxele și impozitele, inclusiv taxa pe valoarea adăugată la alimentele care beneficiau de TVA scăzută, că va elimina ”risipa bugetară”, iar Hidroelectrica a fost deja listată pe bursă, urmând ca și Romsilva și alte companii ale Statului să fie privatizate, în numele guvernanței corporative cerute de Comisia Europeană prin PNRR.

 ”Aberații economice”

Eliminarea facilităților din economie este o aberație pe care nu o cere nimeni decât interesele de grup din țară și din afara țării.

Vă dau exemplu Codul Fiscal din 2015, care a fost atacat de Germania și întors în Parlament, pentru că nu le conveneau măsurile liberale introduse de mine. Le era teamă de relocare de activități din Germania către România, dacă aveam un regim fiscal mai atractiv.

Facilitățile din construcții sau din agricultură nu trebuie eliminate, pentru că nu mai putem face față concurenței de afară.

Eu vă dau scris că în România se va schimba guvernul în toamnă, dacă aplică măsurile astea. Nu o să meargă să scoți facilitățile din construcții, pentru că nu mai ai forță de muncă să pui în aplicare nici proiectele din PNRR.

În agricultură e la fel, nu mai facem nimic fără aceste facilități fiscale, nu îți mai lucrează nimeni.”, a declarat, în exclusivitate pentru Ziarul de Investigații, fostul ministru al Fondurilor Europene și de Finanțe Eugen Teodorovici.

Intrările de fonduri europene, supra-estimate

PNRR-ul nu este un document obligatoriu, ca să spunem că mai mult păgubim de pe urma lui. PNRR înseamnă 16 miliarde împrumuturi, e adevărat, la un preț bun în piață și 11 miliarde granturi (aici s-au scăzut 2 miliarde, pentru că PIB-ul a fost crescut din pix).

Dacă te obligă, poți să spui: Dom’ne, știi ceva? Băgați-vă voi undeva PNRR-ul… pentru că până la urmă doar 4 state din Uniunea Europeană au încheiat cu Comisia astfel de acorduri.

România ar câștiga mai mult dacă și-ar urmări interesele, dacă să spunem că nu ne mai dau cele 11 miliarde de pe partea de granturi.

Execuția bugetară la 5 luni de zile arată un deficit de 2,3% din PIB – vinovați sunt în egală măsură Câciu (fostul ministru al Finanțelor, în prezent la Fonduri Europene – n.r.) și Boloș (fostul ministru al Fondurilor Europene, în prezent la Finanțe – n.r.), pentru că Boloș a supra-estimat, în mod incorect, intrările de fonduri europene.

Acest deficit mare la cinci luni de zile o să mă ducă pe final de an la un 6% din PIB și nici vorbă ca anul viitor să fie încheiat bugetul cu un deficit de sub 3%. Asta înseamnă un risc foarte mare să rămânem fără banii europenideci și fără bani și cu reforme care să afecteze economia.”, declară Eugen Teodorovici.

”Vor da vina unul pe altul”

Datoria publică a României a sărit  în momentul ăsta de 50% din PIB. Știe cineva unde s-au dus banii luați de fostul premier și ministru de Finanțe Florin Cîțu? Ne-a promis urmașul lui la Finanțe, Câciu, că ne spune. Uitați-vă la Câciu: El vrea să modifice PNRR-ul, dar nu vorbește limba engleză. Să spunem că am avea argumente… Cine merge la Comisie să negocieze? Uitați-vă la Boloș, pleacă în curând la întrunirea miniștrilor de Finanțe. Ce o să facă Boloș între greii Europei?

Noi anul viitor avem an electoral, cu patru campanii electorale, estimez un cost de un miliard de euro. În care deficit bugetar de 3% pentru la anul îl bagă ei? Sau lucrează la PIB, fac PIB-ul cât cerul. Și grecii au măsluit datele înainte să intre în colaps, numai că noi stăm mai rău decât grecii. Noi, când ne vom duce în cap, nu mai avem șanse să ne salvăm.

Suntem singura țară din Uniunea Europeană în procedură de deficit excesiv, unde a ne-a băgat Cîțu. Câciu nu a făcut niciun efort să o scoată de acolo. Situația extraordinară din Ucraina a făcut să existe o derogare la nivel european, prin care nu se aplică statelor membre UE regula de deficit excesiv.

Numai noi suntem acolo, ca proștii. Și la anul vor falsifica iar cifrele macro. Dar toate astea au un decont. Oricum ne finanțăm la costurile la care ne finanțăm, toate astea vor continua și se pot agrava dacă intră în discuție retrogradarea în junk. Și pe urmă adio finanțare a datoriei.

Uitați-vă că plătim 3,5 miliarde de lei în plus la dobânzi pentru că s-a subestimat costul la dobânzi pe anul ăsta, ca să facă Adrian Câciu un buget cu deficit mai mic. De-aia s-a vorbit despre gaura de 22 de miliarde, pentru că nu s-au pus acolo toate cheltuielile, când s-a realizat bugetul pe 2023.

Ce vor face Câciu și Boloș? Vor da vina pe greaua moștenire? Vor da vina unul pe altul? Merge cât merge cu falsificările astea, dar la un moment dat nu mai merge.”, arată fostul ministru.

”Măsurile de austeritate, sigure”

Cât timp guvernul nostru stă în genunchi în fața ăstora și una- două îi invocă pe cei de la Comisia Europeană, măsurile de austeritate sunt sigure.

Dacă se pune în aplicare raportul Băncii Mondiale pe care l-a comandat Câciu prin PNRR… ce scrie acolo? Creșterea impozitului pe venit de la 10% la 16%, creșterea impozitului pe dividende de la 8% la 10%, facilitățile fiscale să dispară, TVA redusă să dispară… dacă pun astea în aplicare, nu fac decât să omoare total economia.

Exact ce s-a întâmplat la greci după ce li s-au impus măsurile de austeritate. Numai că Grecia a avut ce să pună la bătaie – insule, porturi.

La noi se face prostia cu listarea Hidroelectrica: De ce să nu cumpăr eu, ca stat, pachetul de acțiuni de la Fondul Proprietatea? De ce să o listeze?

De ce să nu dau OMV-ul afară din consorțiu și să rămân cu Petrom și Romgaz și să facă statul român exploatare de gaze on shore și off shore? OMV-ul a dat în judecată statul român. Știți că o firmă românească nu are voie să mai participe la licitații dacă e în litigiu cu Statul? OMV-ul de ce mai ia parte acum la discuții despre perimetre de exploatare și altele?

Din 2004 și până acum OMV a încălcat în continuu clauzele de privatizare din contractul Petrom, statul român avea, juridic vorbind, tot temeiul legal să își recupereze partea și să redevină acționar majoritar.

A făcut Germania – naționalizare anul trecut. A făcut Franța. A, ei pot, noi nu putem, suntem făcuți comuniști, putiniști.

Lucrurile seamănă acum la noi cu ce s-a întâmplat în Grecia, dar noi vom fi și mai rău. Noi avem oameni în guvern care nu au experiență, doar vorbesc și plătesc presa pentru a-i face mai frumoși decât sunt în realitate.

Presa, sindicate, mediul privat, nimeni nu mai contestă, nu mai spune nimic. Și o să ne trezim că la toamnă o să fie toți în stradă.”, anticipează Eugen Teodorovici.  

”Consecințele vor veni tăvălug”

Până la urmă, fondurile astea europene nu reprezintă mare lucru pentru România sau pentru orice altă țară. Noi nu stăm în banii ăștia europeni, bugetul țării este mult mai mare. Sunt miliarde în bani negri pe care nimeni nu îi scoate la suprafață. Alte țări trăiesc doar din sectorul servicii din economie, din sectorul terțiar.

Singurul motiv pentru care România nu este retrogradată în junk este această așa-zisă stabilitate politică, alianța dintre PSD și PNL. Controlând cele două partide mari, nu au motive să dea apă la moară altor forțe politice așa-zis extremiste.

Dacă ne uităm la deficitul bugetar, mai ales la deficitul de cont curent, sunt elemente și criterii ca România să fie retrogradată în categoria nerecomandată investitorilor. Dacă ar fi fost doar PSD-ul la guvernare, sigur ne trimiteau în junk. Așa, având controlul politic, nu au niciun interes.

Dacă în 2025 va veni un alt guvern, format din alte forțe politice, va avea nevoie de oameni de stat care să țină piept acestor măgării care se fac și consecințele vor veni tăvălug peste noi.

Tratatul de la Maastricht spune că procedura de deficit excesiv nu se declanșează doar în cazul în care deficitul bugetar sare de 3% din PIB, ci și atunci când datoria guvernamentală depășește 60% din PIB. În schimb, chiar dacă am avut ani de zile un nivel redus al datoriei guvernamentale, printre cele mai mici din Uniunea Europeană, Comisia doar pe noi le-a trecut la index, pentru că vezi-Doamne am depășit deficitul.

Alte țări, cum e Italia, care are datoria publică peste 100% din PIB, nu e băgată la deficit excesiv. Totul se joacă politic.

Acum am noi am sărit cu datoria publică de la nivelul de 30 și ceva la sută din PIB la peste 50% din PIB, dar nu am făcut cheltuieli economice, am dat banii pe tâmpenii.”, a spus, în concluzie, fostul ministru de Finanțe.   

Președintele ANPC: „Cherhanaua Pofta Pescarului din Costinești… poate moartea pescarului”

Sursa: Facebook

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a descoperit în urma unor controale derulate zilele acestea deficiențe grave în restaurantul „Pofta Pescarului” din Costinești.

Din ce detaliază autoritatea, insectele erau la ele acasă, iar în frigidere trona mucegaiul, în timp ce din hote grăsimea se scurgea peste gril, iar vasele folosite la prepararea mâncării erau murdare și uzate. Totodată, au fost găsite și produse expirate.

Drept urmare, ANPC a aplicat o amendă în valoare de 20.000 lei și a propus închiderea temporară a unității pentru o perioadă de cel mult 6 luni, imagini fiind postate inclusiv de președintele instituției, Horia Constantinescu, pe TikTok, cu un comentariu sugestiv: „Cherhanaua Pofta Pescarului din Costinești… poate moartea pescarului”.

Dacă ești localnic de pe malul mării, atunci cu siguranță știi cum să chemi la tine peștii, fără a mai fi nevoie să-i capturezi. Numai așa se poate explica prezența unei cantități mari de pești fără acte. Te duci pe malul mării, strigi pești pești pești pești și aceștia sar în sac și se duc singuri în frigider.

Condițiile de preparare și păstrare reprezintă, din punctul nostru de vedere, un atentat la sănătatea dumneavoastră, motiv pentru care, această locație a fost și va rămâne oprită.

Nu știu ce ar trebui să facem colegii mei și cu mine pentru a fi luați în serios de către fiecare operator economic.
Am mai tot spus-o și o voi repeta cu fermitate: sănătatea și viața consumatorilor, ca de altfel toate drepturile acestora nu se negociază
”, a scris Horia Constantinescu pe Facebook.

Potrivit ANPC, nereguli au fost găsite cam peste tot: în zona barului, dar și în zona blocului alimentar. Cu toate acestea, reprezentanții unității au postat la rândul său pe Facebook o explicație, cu promisiunea că vor remedia problemele minore apărute și că își vor deschide porțile:

Restaurant Pofta Pescarului, oprit de la pescuit – 60 kg de Calcan și prietenii lui refuză să înoate în farfurie! (…) restaurantul Pofta Pescarului a fost pus sub interdicție temporară de pescuit… în farfurie!

De ce? Pentru că niște peștișori rebeli, adică 60 kg de Calcan, 20 kg de Hamsie și 20 kg de pești diversi, nu erau etichetați corect.
Managementul restaurantului este total nemulțumit de comportamentul acestor peștișori neascultători și de curățenia precară din bucătărie.

În consecință, ne-am angajat să aducem peștii pe linia de plutire și să remediem această situație.
Întreprindem toate măsurile necesare pentru a asigura o bucătărie impecabilă, astfel încât clienții noștri să poată savura preparatele cu încredere și să se bucure de o experiență culinară de cea mai înaltă calitate.

Ne cerem scuze față de clienții noștri și vă asigurăm că luam măsurile necesare pentru a asigura o etichetare adecvată și o experiență culinară sigură și delicioasă.
Vă mulțumim vouă, celor care sunteți alături de noi, pentru înțelegere, susținere și încredere!
”.

PNL ia în calcul inclusiv susținerea Gabrielei Firea la Primăria Capitalei

Sursă foto: Facebook/Gabriela Firea
Sursă foto: Facebook/Gabriela Firea


Alegerile locale de anul viitor bat la ușă, iar partidele aparent calculează care ar putea să le fie candidații câștigători, care să convingă electoratul.

Liberalii nu s-ar grăbi să contureze profilul unui candidat la alegerile locale din 2024 pentru Primăria Capitalei, ar reieși din declarațiile ministrului Justiției, Alina Gorghiu, făcute ieri la Digi24.

Alina Gorghiu a subliniat totuși că „nu este stabilit la acest moment” exact, exact pe mâna cui va merge PNL. Însă aceasta a admis că sunt câteva variante în lucru, inclusiv sprijinirea Gabrielei Firea, care va fi cel mai probabil candidatul PSD.

Firește, în contextul alianței de guvernare dintre PNL și PSD, însă ministra a precizat că PNL ar prefera „o soluţie liberală, nu o soluţie de import” pentru Bucureşti.

E greu de exclus ceva în politica de astăzi, mai ales când funcţionezi într-o coaliţie guvernamentală dreapta-stânga, PNL-PSD, însă vă spun că avem suficienţi oameni bine pregătiţi din punct de vedere al administraţiei care să poată câştiga Capitala”, a explicat ministra Gorghiu.

Inclusiv în ceea ce privește o eventuală susținere a PNL pentru actualul primar general, Nicuşor Dan, Gorghiu a subliniat, pentru sursa citată, că „performanţa unui primar este evaluată de organizaţia de Bucureşti. A fost o alegere de conjunctură pe care fostul preşedinte al PNL a făcut-o. S-a mers mai mult atunci pe filozofia să piardă Firea decât să câştige candidatul PNL. S-a optat pentru o soluţie din afara partidului”.

Totodată, Alina Gorghiu a adus vorba și despre Ciprian Ciucu, actualul edil PNL al Sectorului 6, despre care a spus că „ştie să facă administraţie”.

Ciprian Ciucu e un primar care a demonstrat că ştie să facă administraţie, s-a ocupat mai puţin de politică, dar din Sectorul 6 a reuşit să facă o emblemă în aceşti 3 ani de administraţie”, a mai opinat Gorghiu.

Rămâi conectat

6,124FaniÎmi place
București
ceață
0 ° C
0 °
-1 °
100 %
1.5kmh
40 %
vin
8 °
S
9 °
D
8 °
lun
8 °
mar
7 °

Ultimul articol

USR, noi propuneri de miniștri: Radu Miruță la Apărare, Irineu Darău la Economie

Guvernul Bolojan s-ar putea „înnoi” cu doi miniștri. Mai exact cu unul, dat fiind că propunerea USR, formațiunea căreia îi revin portofoliile în discuție,...

Director ANPC, după trimiterea sa în judecată: „Dacă am greșit, voi avea puterea să...

Un secretar de stat, vicepreședintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), dar și doi directori generali ai instituției sunt, oficial, inculpați într-un dosar privind...

AUR depune moțiune de cenzură împotriva unui ministru PSD

După succesul pe care l-au avut grație sprijinului PSD la adoptarea moțiunii simple împotriva ministrei USR Diana Buzoianu, parlamentarii AUR au trecut și la...