-1.8 C
București
duminică, 28 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1104

Prefectul de Cluj nu a pierdut chiar tot: a fost numit secretar de stat

Sursa Foto: Facebook

Cum membrii alianței de guvernământ au căzut la înțelegere cine și cum ia prefecți în țară, în ședința de Guvern de ieri au fost date primele hotărâri privind plecările și numirile pe funcții. Actele normative au fost publicate în Monitorul Oficial și au legătură cu județele Cluj, Teleorman și Timiș. La Cluj nu avem însă o numire, ci doar o hotărâre privind „încetarea exercitării, cu caracter temporar, în condițiile legii, a funcției publice de prefect al județului Cluj de către domnul Abrudean Mircea”. Județul Cluj, potrivit înțelegerilor dintre partenerii de coaliție, este al UDMR, fapt care a stârnit ceva valuri în acest județ.

Liderul Consiliului Județean Cluj, liberalul Alin Tișe, s-a arătat indignat de faptul că reprezentantul Guvernului în teritoriu va fi avocatul Tasnádi Szilárd (UDMR) și prefectul PNL va pierde funcția, declarând presei că îl încearcă „o lehamite profundă”.

Prefectul Mircea Abrudean era dat ca pierzător absolut, însă potrivit unei alte hotărâri publicate în Monitorul Oficial tot ieri, acesta merge la București. Astfel, premierul Florin Cîțu a emis o decizie de numire a acestuia în funcția de secretar general adjunct al Guvernului, cu rang de secretar de stat, adică exact ce își dorea Abrudean.

Schimbări mai sunt în Timiș și la Teleorman. În ceea ce privește Timiș, a apărut în Monitorul Oficial hotărârea privind încetarea mandatului subprefectului, dat fiind că Elena Popa a murit în urmă cu câteva zile. Subprefectul era internat în spital încă de la sfârşitul anului trecut, după ce a fost diagnosticată cu COVID-19. Pentru Teleorman, aseară s-a publicat hotărârea prin care s-a dispus încetarea exercitării funcției de prefect de către Liviu Dumitrașcu, în locul acestuia fiind numit o doamnă, Emilia Paraschivescu. Potrivit înțelegerilor dintre PNL, USR-PLUS și UDMR, Timiș a revenit USR-PLUS, iar Teleormanul este al PNL.

Mafia fondurilor europene

Scandal la Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului. După publicarea  rezultatelor aplicanților înscriși în cadrul măsurii 3 – “Granturi pentru investiții acordate IMM-urilor”, patronii firmelor din România acuză statul că nu a selectat corect câștigătorii granturilor, fără respectarea pricipiilor fixate de Uniunea Europeană.

Redăm comentariile patronilor pe rețele de socializare

‘’E de mirare cum majoritatea celor admiși au depus proiectele în ultimele 3 zile de funcționare ale platformei. E destul de clar ca unii au beneficiat de informații.O investigație ar fi binevenita în acest sens’’

‘’Majoritatea firmelor castigatoare in procent de 90% sunt ale lor (firme de casa) cu finantarea de achizitii apartamente si spatii comerciale, ‘’

‘’Achiziții de imobile cu discount de 200.000 EUR, asta oferă măsura 3. Foarte puțin probabil ca efectul celor 550 mil. euro să se simtă în economie. Rezultatul este normal atâta timp cât primul scop declarat al măsurii este „cheltuieli cu realizarea/achiziția construcțiilor”. Pentru angajații mediocri ai statului român investițiile sunt aberațiile de la PNDR. Când va ajunge statul să nu mai investească în panseluțe, borduri, pavaj, mobilier urban la prețuri supraevaluate atunci nu vom mai avea astfel de programe jenante’’

‘’Anterior pandemiei Covid 19 si chiar pe parcursul pandemiei, companii din Romania semneaza si deruleaza contracte de finantare cu surse proprii/cofinantari de 10-20% -30% pe investitii. Pentru a sustine companiile intr-o perioada de criza, guvernul ofera solutia- masura 3, solutie imbratisata de zeci de mii de firme care sunt dispuse sa cofinanteze investitii cu mai mult de 50%. Mai mult, desi cofinantarea este de min 15% si pentru a obtine 100 puncte trebuie sa fii dispus sa cresti la peste 35% , atentie..FARA A LIMITA ACEST %, primul criteriu la baraj este TOT % de cofinantare. Pe de o parte guvernul creeaza o competitie artificiala, devenita licitatie cu ” plic inchis” fara a LIMITA procentul de cofinantare, pe de alta parte, firmele chiar liciteaza si se arunca in conditiile in care majoritatea nu au cofinantare sau bancile nu le vor aproba credite si , desigur, nu vor putea contracta. In plus, masura 3 a permis, in mod exceptional, finantarea si a achizitiilor de spatii ( hale, spatii comerciale, spatii de lucru,etc) , o cheltuiala eligibila deloc potrivita pentru sustinerea activitatilor in aceasta perioada, insa care a condus si la o crestere ” de sezon – masura 3″ a preturilor imobiliarelor cu pana la 30% (si cresterea cofinantarii reale de la 50% cu cat s-a aplicat pe masura 3, devine 65-75%- si rog a constata cele consemnate la inceput, pentru ca procentele s-au cam inversat, si 10-20-30% a devenit astfel FINANTARE si nu cofinantare). Aceasta crestere pe imobiliare a fost insotita si de o crestere la fel de artificiala si pentru alte categorii de investitii ( utilaje, softuri, etc) pe fondul mediatizarii acestei masuri 3 „salvatoare” pentru mediul de afaceri romanesc. In final, nu vor fi sprijinite firmele care chiar au nevoie de suport pentru mentinere si care au fost afectate de criza si care nu au fost dispuse sa contribuie cu mai mult de 35%’’

Ajutoare doar  pe hârtie

Potrivit unor surse neoficiale din minister, doar13 % din firmele care au aplicat  au șanse să se califice în această sesiune și maxim 5% au șanse reale să implementeze proiectele

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului a comunicat că în perioada 3 decembrie 2020-29 ianuarie 2021, au aplicat 27.736 firme pentru ajutor financiar. Conform procedurii de implementare a măsurii, admiterea la finanțare se va face în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut la evaluarea planurilor de investiții on-line. La punctaje egale, departajarea se va face în funcție de procentul cofinanțării, valoarea cifrei de afaceri și ordinea înscrierii aplicației.

Bugetul, fără componența de contribuție proprie, alocat pe cele opt Regiuni de dezvoltare este:

a) Bugetul alocat pentru Regiunea București – Ilfov este în valoare totală de 347.173.994 lei;

b) Bugetul alocat pentru Regiunea Centru este în valoare totală de 271.883.528 lei;

c) Bugetul alocat pentru Regiunea Nord-Vest este în valoare totală de 281.916.856 lei;

d) Bugetul alocat pentru Regiunea Sud-Est este în valoare totală de 292.343.648 lei;

e) Bugetul alocat pentru Regiunea Sud-Vest este în valoare totală de 235.488.120 lei;

f) Bugetul alocat pentru Regiunea Nord-Est este în valoare totală de 344.477.610 lei;

g) Bugetul alocat pentru Regiunea Sud-Muntenia este în valoare totală de 309.656.058 lei;

h) Bugetul alocat pentru Regiunea Vest este în valoare totală de 231.553.481 lei.

PNL S1 se revoltă: administrarea sectorului pare să fie doar o joacă pentru doamna primar

Clotilde Armand
Clotilde Armand / Foto: Facebook

Cu toate că, în ședința de consiliu local aferentă Sectorului 1 al Capitalei de săptămâna trecută, două dintre proiectele de „suflet” ale primarului au fost respinse inclusiv de consilierii PNL, Clotilde Armand nu pare să fi renunțat la ele, de vreme ce sunt inițiate chiar de aceasta. Astfel, PNL Filiala Sector 1 a transmis un comunicat prin care îi adresează primarului zece întrebări la care, cel mai probabil, aceasta ar trebui să răspundă în cursul zilei de astăzi, în noua ședință de consiliu local care se desfășoară în acest moment la Primăria Sectorului 1, conform anunțului venit în cursul zilei de trecute. De altfel, consilierii PNL condamnă inclusiv anunțul „la foc automat” cu privire la noua ședință, acuzând-o pe Armand de faptul că ar lua administrarea sectorului în joacă.

Cele zece întrebări adresate de PNL Sector 1, primarului Sectorului 1, Clotilde Armand, conform comunicatului de presă:

  1. Cum justificați convocarea acestei ședințe de îndată?
  2. Care este urgența depunerii jurământului unui consilier, în condițiile în care Consiliul poate
    funcționa până la următoarea ședință ordinară?
  3. Unde se încadrează presiunea pentru aprobarea unui regulament de parcări care provoacă
    doar haos? Digitalizarea există deja la sectorul 1, oamenii rezervă parcări online – unde se
    încadrează acest proiect, la urgență maximă sau forță majoră?
  4. Cine a luat decizia ca în luna ianuarie să nu se poată solicita închirierea de parcări la ADP
    Sector 1? Ce a stat la baza acestei decizii și cine răspunde acum pentru haosul generat și
    pentru sutele de bătrâni care stau în ploaie?
  5. Cine este domnul Cornel Bărbuț, despre care au apărut în spațiu public dovezi că se implică
    direct în elaborarea regulamentului pentru parcări, deși este într-un evident conflict de
    interese ca CEO al firmei private Vegacomp, care furnizează soluții pentru parcări? A
    participat sau nu domnul Bărbuț la întâlniri interne ale administrației locale pe tema
    parcărilor? Dacă da, în ce calitate? A transmis domnul Bărbuț e-mailuri către angajații ADP
    și, dacă da, în ce calitate? Ce măsuri veți întreprinde?
  6. Ce măsuri ați luat pentru presupusele abuzuri ale poliției locale semnalate în diverse postări
    publice? Ați sesizat organele abilitate? Sau vreți să rezolvați problemele și abuzurile printr-o
    reorganizare făcută peste noapte?
  7. De ce nu ați pus acest proiect în transparență? Solicităm organizarea de dezbateri publice și
    consultări cu sindicatele și societatea civilă, pentru a respecta toate etapele normale și
    legale. Aceste practici, pe care chiar dumneavoastră le-ați acuzat la fosta administrație, nu
    pot fi tolerate în noul mandat.
  8. Ce măsuri aveți pentru clădirile monument care se degradează, cum este cazul liceului
    Tonitza?
  9. Știți că la Spitalul de Arși plouă în saloane? Nu este aceasta o urgență mai mare decât
    depunerea jurământului unui consilier?
  10. Care este situația școlilor din sector? Sunt toate pregătite pentru reînceperea orelor de
    curs?

Atunci când PNL și USR PLUS se ceartă, singurii pierzători sunt cetățenii Sectorului 1

Scandalul din consiliul local al Sectorului 1 va continua și astăzi

Reamintim că în ședința de consiliu local, cea care a avut loc în cursul săptămânii trecute, o majoritate covârșitoare de consilieri, printre care și cei aparținând grupului PNL, au respins proiectul ce viza reorganizarea Poliției Locale Sector 1 și aprobarea regulamentului privind parcările. Astfel că primarul a introdus, din nou, pe ordinea de zi proiectul ce vizează reorganizarea Poliției Locale, în speranța că de data aceasta va trage „lozul câștigător”. Clotilde Armand este trecută pe oridinea de zi ca fiind inițiatorul proiectului.

„Sper ca toţi consilierii locali, indiferent de culoarea lor politică, să realizeze cât de importante sunt aceste reforme pentru comunitatea noastră, pentru siguranţa noastră şi a celor dragi nouă”, a declarat primarul Sectorului 1, Clotilde Armand.

Replica consilierilor PNL a venit numaidecât, acuzând, la rândul lor, că ar exista proiecte mult mai importante, demne de a se afla pe ordinea de zi.

„După mesajele politice și scandalul pe care l-a făcut public în ultimele zile, pentru că echipa de consilieri PNL a îndrăznit să nu fie de acord cu lipsa de transparență și modul discreționar de elaborare a proiectelor, primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, a convocat astăzi o ședință de îndată…cu patru proiecte care nu sunt nici de urgență maximă și nici de forță majoră. Asta în timp ce la Spitalul de Arși ploua în saloane peste pacienți și școlile sunt complet nepregătite pentru reînceperea orelor de curs…”, au spus, în comunicat, liberalii.

Liberalul Florin Roman e nemulțumit că miniștrii Voiculescu și Ghinea postează prea mult pe Facebook

Foto: Facebook

Nu doar opoziția din Parlament e cu ochii ațintiți către miniștrii cabinetului Cîțu, ci chiar o parte dintre membrii din coaliție. Azi, deputatul PNL de Alba, Florin Roman, s-a arătat nemulțumit că Vlad Voiculescu (Sănătate) și Cristian Ghinea (Fonduri Europene) stau cam mult pe Facebook, când au atâtea de făcut.

Așa că, strict, deputatul Roman scrie pe Facebook că cei doi miniștri USR-PLUS ar trebui să mai lase această rețea de socializare și să facă treabă, respectiv să tragă toate sforile astfel încât să fie posibilă atragerea de fonduri pentru reabilitarea spitalelor din țară. Ba, mai mult decât atât, Florin Roman consideră că cei doi miniștri ar trebui să fie mai puțin vocali și să nu mai aducă vorba despre „greaua moștenire”.

Dacă domnul Voiculescu nu vrea să se mai simtă ca în Ziua Cârtiței, îl sfătuiesc să îl tragă aproape pe colegul dânsului, domnul Cristian Ghinea, ministrul Fondurilor Europene, și să se apuce de treabă.
Nu mai avem timp de pierdut cu ștampile aruncate pe pereți, căutat prin sertare, umblat cu foto/video după noi. Gata domnilor, suflecați mânecile și la treabă!
Lăsați și greaua moștenire, lăsați și noua moștenire…eu mă simt în Ziua Cârtiței când aud mereu aceeași placă.
Fiți bărbați și oameni politici adevărați, treceți la decizii, asumări, la MUNCĂ!
Solicit public ministrului Sănătății, Vlad Voiculescu, dar mai ales ministrului Fondurilor Europene, Cristian Ghinea, alocarea a 50 de milioane de euro din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), care înseamnă finanţări de reforme!
Acești bani sunt vitali pentru dotarea spitalelor din România cu instalații de detectare și stingere a incendiilor și tot ce mai e nevoie!
Avem doar de câștigat dacă se va reuși creșterea ratei de absorbție a fondurilor europene.
Cum ne organizăm noi sistemul pentru absorbția acestor fonduri europene este EXCLUSIV decizia noastră.
Hai cu acțiunea și mai puțin cu Facebook-ul!
”, este sfatul liberalului.

Aurelia Surulescu, social democrata care s-a îmbogățit din salariul de la stat

Aurelia Surulescu / Foto: Lumea Politică

Aurelia Surulescu, membru al Consiliului de Administrație al Autorității Rutiere Române și șef la serviciul Administrativ, Corespondenţă, Arhivă și Transport din ARR (Autoritatea Rutieră Română) – venituri colosale, obținute de la stat. Potrivit Digi21, aceasta ar fi câștigat, în anul 2019, aproximativ 1 milion de lei, echivalentul aproximativ a 18.000 de euro/lună. În concluzie, aproximativ 51 de salarii minime, în 12 luni, sumă care depășește cu câteva zeci de mii de euro bune inclusiv veniturile obținute de la stat de Klaus Iohannis.

Aurelia Surulescu, de la viceșefia Organizației Femeilor Social Democrate, la șefia ARR

Înainte să devină unul dintre cei mai bine plătiți oameni din țară (de la stat), Aurelia Surulescu a fost, printre altele, prelucrătoare prin așchiere, dactilografă și documentaristă în cadrul unui spital, având la bază un liceu industrial, o școală medicală și o diplomă de master obținută la facultatea Biotera, cu specializarea „securitate și terorism”. Drumul spre succes i-a fost marcat de ocuparea funcției de șefă de comunicare, la Primăria Sectorului 6. În 2012 ajungea la Autoritatea Rutieră Română (ARR).

În paralel, în cadrul partidului, Surulescu este vicepreședintele Organizației Femeilor Social Democrate din Sectorul 6, vicepreședinte PSD filiala Sector 6, însă și vicepreședinta Organizației Femeilor Social Democrate (central).

Sursă: Digi24

Astfel, potrivit declarației de avere aferente 2019, Aurelia Surulescu ar fi încasat suma de 714.000 lei de la Autoritatea Rutieră Română, la care se adaugă indemnizația de președinte și membru al Consiliului de Administrație – în jur de 160.000 lei. În plus, remarcăm inclusiv „calitatea” de „evaluator competențe profesionale”, în cadrul ARR, de unde aceasta a mai băgat în buzunar încă vreo 144.000 lei.

Autoritatea Rutieră Română, locul unde, în general, se refugiază cei fără experiență

Ultimii ani, în cadrul Autorității Rutiere Române, au fost marcați de puneri în funcție pe linie de partid, partidul fiind una dintre puținele „calități” ce îi recomandă pe „aleși”. Printre numele celor aleși „pe sprânceană” îl menționăm, conform sursei citate anterior, pe Mihai Alecu, fiul primarului social democrat din localitatea Odobești.

Primăria Sectorului 5 retrage măștile neconforme din școli

Foto: Primaria Sectorului 5

Primăria Sectorului 5 a anunțat ca va retrage măștile neconforme din instituțiile de învățământ din Sectorul 5. Măștile au fost livrate în anul 2020 de către Economat Sector 5 SRL, astfel că Primarul Sectorului 5, Cristian Popescu Piedone, a cerut conducerii societății să facă retur în cazul măștilor comandate, o altă variantă propusă fiind urmarea căii legale, în instanță, cu scopul recuperării banilor plătiți pentru măștile care s-au dovedit a fi ineficiente și care nu respectă normele impuse.

Potrivit comunicatului transmis de Primăria Sectorului 5, în instituțiile de învățământ există, în acest moment, peste 1.500.000 de măști neconforme, dintr-un total de 4.695.530 distribuite, în contextul pandemiei și a reînceperii cursurilor pe data de 8 februarie 2021.

Nu le putem da copiilor noștri niște măști care nu îi protejează în niciun fel. Cine a achiziționat sute de mii de măști neconforme a fost inconștient. Nu ne jucăm cu sănătatea copiilor din Sectorul 5. Ne dorim ca elevii să revină la școală, să se bucure de reîntâlnirea cu colegii și cadrele didactice, dar să îi știm în siguranță. Toate măștile neconforme care au fost distribuite în școli vor fi retrase. Trebuie menționat că avem în stoc și vom asigura necesarul de măști conforme pentru elevii care se reîntorc la școală

a declarat primarul Sectorului 5, Cristian Popescu Piedone

Economat Sector 5, organigramă supradimensionată și ineficientă

Primăria Sectorului 5 va demara o anchetă

De asemenea, Primăria Sectorului 5 a anunțat că are de gând să demareze o anchetă și, ulterior, să sesizeze instituțiile abilitate, în cazul achizițiilor de măști neconforme.

De menționat că pe etichetele cutiilor cu măști, cele care vor face obiectul anchetei, nu este înscris nici producătorul și nici reprezentantul autorizat, lotul sau data de fabricație/expirare, astfel că, potrivit legislației în vigoare, produsele nu respectă cerințele de reglementare impuse de Anexa 1 din Directiva 93/42/CEE, așa cum se arată în răspunsul primit de la Agenția Națională a Medicamentului.

Revolta unui părinte: ”Am unul dintre copii în clasă primară. Practic, societatea mă condamnă să mă infectez”

Preşedintele Klaus Johannis a anunţat că de luni, 8 februarie 2021, şcolile se redeschid în format fizic.

Loterie: la două cazuri de Covid-19 într-o clasă, se suspendă activitatea clasei, iar la mai mulţi profesori confirmaţi pozitiv, se suspendă activitatea şcolii.

Într-un cuvânt, nesiguranța și scenariile rămân literă de lege și litera care sfidează legea. Și eternul ”3 la zece mii, hai că-ți fac și o reducere”.

Consiliul Elevilor a solicitat ca prima săptămână de școală să se desfășoare exclusiv online, pentru a da timp școlilor să se pregătească. De asemenea, elevii au reclamat faptul că școlile nu au la dispoziție în acest moment decât trei zile, în condițiile în care ordinul comun al ministrului Educației și ministrului Sănătății nu a fost încă publicat.

Copilul: marioneta Ministerului Educației

Elevul nu este un “obiect”, ci un membru al societății, un membru care are drepturi şi obligaţii: dreptul la educație și obligația de a respecta regulamentele și deciziile unității de învățământ.

Da, elevul este parte din societate, dar ce se întâmplă atunci când societatea decide că educația primează, iar sănătatea devine cursul facultativ, cursul pe care îl bifezi pe alocuri, doar cu o mască impusă și un dezinfectant la purtător?

În data de 1 februarie, în condițiile în care mulți militau pentru redeschiderea școlilor, în Sectorul 6 al Capitalei se numărau 6 școli în care există pericol de incendiu. Se numărau improvizații, lucrări de mântuială, iar controalele făcute de primar au intervenit fix după tragedia de la Institutul Matei Balș. Coincidență?

În anumite școli nu există hidranți, măști, dezinfectant și nu, nu se respectă acea distanțare despre care vorbesc autoritățile.

Au murit zece oameni în cea mai ”recentă” tragedie tipic românească și s-au continuat insistențele pentru redeschiderea fizică a școlilor. Dar. Există școli asemănătoare celor din Sectorul 6, unele descoperite, cele mai multe, nu. Așa cum există un pericol ceva mai mare decât incendiul: boala.

Boala nu ține de asigurare în caz de flăcări, nu cunoaște condiții de evacuare a virusului și nu poate fi ocolită cu hidranți.

”Da, sunt un părinte d-ăla nașpa, căruia i se pare că școala online funcționează”

Pentru fiecare răcnet de independență al părinților care, din diverse motive, insistă pe școala fizică există și părintele îngrijorat, părintele responsabil care, până la urmă, are cea mai nepopulară opinie:

Bun, societatea a decis: de luni dacă ai copil în clasele I – IV trebuie să-l duci la școală.

Na, acum eu sunt d-ăla care nu s-a îmbolnăvit și a stat izolat ca să se ferească și nici nu ar vrea să ia virusul infam acum în ceasul al 12-lea când suntem atât de aproape de vaccin.

Da, sunt un părinte d-ăla nașpa, căruia i se pare că școala online funcționează, chiar dacă nu la capacitate maximă, dar cumva prefer așa până vine vaccinul, prefer să mă feresc și să-i feresc pe cei apropiați de un sejur la spital.”

”Am unul dintre copii în clasă primară. Practic, societatea mă condamnă să mă infectez”

Eu acum ce alternativă am? Practic societatea m-a condamnat, contrar eforturilor mele de a ține pandemia în frâu, m-a condamnat la posibilitatea destul de mare să mă infectez cu noile tulpini de virus care stau la coadă în vamă. Și asta pe baza unui singur criteriu: am unul dintre copii în clasă primară. Singura mea vină este că nu l-am făcut mai repede sau mai târziu. Acum eram boier.

Am eu vreo șansă să ripostez? Treaba cu „nu vreau să mă îmbolnăvesc și să mă expun până mă vaccinez” nu este prevăzută de lege”.

Sunt cuvintele, întrebările și nesiguranța unui părinte. Pentru Răzvan Baciu, viața copiilor contează la fel de mult ca pentru oricare alt părinte. Ceea ce nu acceptă, în schimb, este riscul, biletul de loterie și nici o falsă bravură.

Revoltele rămân la stadiul de Facebook, iar mult dorita normalitate și aplombul cu care unii vor să respecte legea vor duce la nerespectarea măsurilor privitoare la prevenirea sau combaterea bolilor. Prea puțin mai contează cine a respectat și cine nu, cine se protejează și cine nu.

Ministrul Educației: ”Dacă se menţin cifrele de azi, luni se întorc la şcoală 2,4 milioane de copii. Elevii vor sta câte doi în bancă”.

Sau: România, țara unde legea este un curs facultativ.

Foto

Primăria Mangalia, contract de consultanță cu firma propriului angajat

Primăria Mangalia a contractat pentru serviciile de consultanță necesare extinderii spitalului municipal firma Top Management ING Constanța. Această firmă este a unui angajat al primăriei Mangalia, manager coordonator de mai bine de ani, Bogdan Daniel Banu.

 Potrivit presei locale, Primăria Mangalia a atribuit pe 25 ianuarie 2021 un contract pentru „Servicii de consultanţă în domeniul managementului de proiect şi Servicii de consultanţă în domeniul achiziţiilor în cadrul proiectului «Extindere și dotare ambulatoriu, Spital Municipal Mangalia», Cod SMIS 125598”, în valoare de aproape 200.000 de lei.

Contract obținut după contestații

Acest contract de consultanță a fost încheiat, în urma unei proceduri simplificate de achiziție, încă din luna mai 2020, când au fost depuse cinci oferte, din partea a zece firme. Iar câștigătoare a fost desemnată asocierea formată din Radexpert Consult & Management SRL (lider) – Dondera Angela PFA- Romdeca SRL. Însă asocierea în care este implicată și firma lui Banu, Top Management Ing SRL- Costel Susanu (fost angajat al Consiliului Județean Constanța) a contestat alegerea Primăriei Mangalia la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), în noiembrie 2020.

După analizarea probelor, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a admis contestația formulată de Top Management Ing SRL, în contradictoriu cu primăria Mangalia, în calitate de autoritate contractantă și anulează raportul procedurii nr. 64158/17.11.2020, în partea ce privește evaluarea ofertei SC Radexpert Consulting & Management SRL și adresele de comunicare a rezultatului procedurii,  scria Ziua de Constanța, în decembrie 2020.

Firma de consultanță Top Management Ing SRL a fost înființată în 2009 și este specialistă în drenarea banilor publici cheltuiți de primăriile din județ pentru accesarea diverselor proiecte locale. Societatea a raportat pentru anul 2019 afaceri de 1,1 milioane de lei și un profit net de 751.000 lei, cu 8 angajați, precum și datorii de 977.000 lei.

Averea lui Bogdan Daniel Banu

Potrivit declarației de avere depuse pentru anul 2020 de Bogdan Banu, acesta are împreună cu soția sa, Carla Iolanda, manager în cadrul Primăriei Negru Vodă, o avere impresionantă. Sunt proprietarii așapte terenuri intravilane în Năvodari, Constanța, Lipnița și Costinești, precum și a două case și trei apartamente în Constanța și Năvodari. Dar și „posesorii” a nu mai puțin de 11 conturi și depozite bancare.  Bogdan Daniel Banu a declarat 40.003 lei încasați în ultimul an ca manager coordonator în UAT Mangalia, 6.011 lei ca administrator al Top Management Ing SRL și 37.237 lei ca manager al GAL Dobrogea Sud- Vest. La rândul ei, Carla Iolanda Banu a încasat 127.236 lei ca manager al UAT Negru Vodă.

Bogdan Daniel Banu a mai câștigat 103.390 lei din dividendele pe 2017 ale firmei sale, Top Management Ing SRL, acesta mai fiind administrator și al Porto del Sole SRL, dar și președinte al Asociației Eurosmart.

Parte din banii familiei Banu se duc pe proiecte turistice, aceștia urmând să construiască un Centru Recreativ în Năvodari, dar și un imobil cu apartamente de închiriat, în Mamaia Nord – pe fonduri europene, mai scrie presa locală.

Subofițer al ISU Harghita, hoț de carburant. Procurorii l-au trimis în judecată pentru o pagubă de peste 9.000 de euro

sursă foto: pixabay

Un fost subofițer din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență “Oltul” Harghita a fost trimis în judecată de procurorii militari pentru mai multe infracțiuni, comise timp de 4 ani, în perioada în care gestiona cantitățile de carburant din unitate. Acesta va fi judecat în stare de libertate pentru delapidare, participație improprie la fals intelectual și uz de fals, cercetările demarând după o sesizare din oficiu a polițiștilor anticorupție din cadrul Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Judeţean Anticorupţie Harghita.

Pe scurt, subofițerul a reușit să își însușească cantități importante de carburant, în valoare de aproape 9.000 de euro, prin falsificarea documentelor.

În fapt, în perioada 2012 – 2016, inculpatul, angajat al I.S.U. “Oltul” Harghita și responsabil cu gestiunile materiale aparținând Consiliului Județean Harghita (instituție care acordă finanțare directă către I.S.U. “Oltul” Harghita în mai multe domenii de activitate), având atribuții de gestionare a cantităților de carburant și manipularea bonurilor de consum atribuite autovehiculelor din dotarea I.S.U., a consemnat, în mod fictiv, prin intermediul subordonaților, în foile de parcurs ale autovehiculelor din dotare, un număr de 575 de deplasări ca fiind efectuate cu autoturismele unității, iar la sfârșitul lunii a decontat contravaloarea bonurilor valorice de carburant pentru autovehiculele care în realitate nu efectuaseră cursele, creând astfel plusuri în gestiune în valoare de 46.150 lei, însușindu-și și folosind în interes personal cantitățile de carburant astfel rezultate.

De asemenea, inculpatul, în aceeași perioadă, a determinat cu intenție la săvârșirea infracțiunii de fals intelectual pe conducătorul auto desemnat cu completarea foilor de parcurs (în sarcina căruia nu se poate reține comiterea faptei cu vinovăție).

Totodată, în perioda menționată, inculpatul a folosit înscrisurile falsificate, respectiv foile de parcurs în care erau atestate împrejurări nereale privitoare la modul de utilizare a mijloacelor de transport aflate în folosința I.S.U. “Oltul” Harghita, în vederea producerii de consecințe juridice, respectiv pentru crearea unor plusuri în gestiune aferente cantităților de carburanți gestionati”, explică polițiștii DGA într-un comunicat.

Ministrul Fondurilor Europene spune că la Metrorex sunt „aranjamente mafiote” pe stilul Miron Cozma și Jimmy Hoffa

Sursa Foto: Facebook

Un nou scandal la orizont, pe problema salariilor de la Metrorex, respectiv pe anumite creșteri salariale stabilite în toamnă. Prima oară problema a fost semnalată, evident, de ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, iar astăzi și colegul său din USR, Cristian Ghinea, care conduce Ministerul Fondurilor Europene, a dorit să dovedească cât de bine cunoaște domeniul. Dacă ministrul Drulă atrăgea atenția că Metrorex reușește cu greu să acopere din venituri proprii sub 30% din cheltuielile salariale, iar restul prin subvenție de la bugetul național, prin Ministerul Transporturilor, Ghinea vorbește despre „aranjamente mafiote”.

Referirea este la un nou contract colectiv de muncă, care prevedea ca salariile să crească în procent de 18% din toamnă, Cristian Ghinea subliniind că liderul de sindicat de la Metrorex încearcă un soi de „răscoală” după ce ministrul Transporturilor a trimis corpul de control.

Colegul meu Cătălin Drulă de la Ministerul Transporturilor a zgândărit gaura neagră de la Metrorex.
În an de pandemie, când mulți români stau cu frica zilei de mâine, când enorm de mulți antreprenori nu știu pe unde să scoată cămașa, ne-am fi așteptat ca sindicatele din companiile de stat unde oricum sunt salarii mari să se abțină. Dar nu, liderul sindical Rădoi (care e acolo de când eram eu student, unul dintre puținii supraviețuitori ai generației de sindicaliști Miron Cozma) a aranjat cam ilegal înregistrarea unui nou contract colectiv de muncă la Metrorex, cu o creștere de 18% a salariilor. Fix astă toamnă.
Drulă a trimis Corpul de Control să verifice cum s-a produs o asemenea minune bugetară, în condiții de pandemie și de prăbușire a veniturilor companiei.
Companie care oricum trăiește din subvenții de la bugetul de stat.
Cine crede ca am venit la guvern să ștampilăm aranjamente mafiote se înșeală.
Vedeți aici ce organizare de bandă și ode pentru Rădoi.
Epoca Miron Cozma / Jimmy Hofa a apus
”, avertizează pe Facebook ministrul Ghinea.

Percheziții în București și Ilfov în Dosarul „Unifarm” – VIDEO

Adrian Ionel, fostul director Unifarm

Cinci percheziții au loc miercuri dimineață într-un dosar cu acuzații de înșelăciune, abuz în serviciu și fals în declarații, toate în legătură cu achiziționarea de către Compania Națională Unifarm de măști medicale în perioada stării de urgență, anunță Poliția Română.

„Polițiștii Direcţiei de Investigare a Criminalităţii Economice efectuează 5 percheziții domiciliare, în municipiul București și în județul Ilfov, într-un dosar penal aflat în supravegherea Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 1 București, în care se efectuează cercetări cu privire la săvârșirea infracțiunilor de înșelăciune, abuz în serviciu și fals în declarații, toate în legătură cu achiziționarea de către o companie națională de măști medicale în perioada stării de urgență.

În același timp, se va pune în aplicare un mandat de aducere emis pe numele unei persoane. Persoana în cauză va fi condusă la sediul unității de poliție, în vederea aducerii la cunoștință a faptelor pentru care s-a dispus efectuarea în continuare a urmăririi penale și audierii acesteia, pentru clarificarea situației de fapt.

La acțiune, participă polițiști din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române – Direcţia de Investigare a Criminalităţii Economice, sprijiniți de luptătorii Serviciului pentru Intervenții și Acțiuni Speciale și de specialiști din cadrul Institutului Național de Criminalistică”, se arată în comunicatul Poliției Române.

Fostul director Unifarm, sub control judiciar

Fostul director al Unifarm, Ionel Eugen Adrian are pe numele său două dosare penale coordonate de Direcția Națională Anticorupție, ambele având ca legătură cu achiziția unor produse medicale.

Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secția de combatere a corupției au dispus punerea în mișcare a acțiunii penale și luarea măsurii controlului judiciar pe o durată de 60 de zile, începând cu data de 04 decembrie 2020, a inculpatului Adrian Ionel, fostul director general al CN Unifarm SA, acuzat de abuz în serviciu.

Altfel, în iunie 2020, Adrian Ionel a fost acuzat de „luare de mită, abuz în serviciu cu obținere de foloase necuvenite, complicitate la trafic de influență, instigare la fals intelectual, folosirea funcției pentru favorizarea unor persoane”.

Cîțu, optimist în legătură cu redeschiderea școlilor

Florin Cîțu
Florin Cîțu / Foto: Guvernul României

În urma declarațiilor președintelui Iohannis, cu privire la redeschiderea școlilor, premierul Florin Cîțu a simțit nevoia să completeze cele declarate de președinte, însă nu neaparat într-un cadru oficial, ci pe contul acestuia de Facebook. Într-o notă optimistă, Cîțu le vorbește cetățenilor despre vestea bună: redeschiderea școlilor.

Premierul Florin Cîțu anunță planuri „bine stabilite”

În același mesaj, prim-ministrul a declarat, de asemenea, că redeschiderea școlilor se va realiza cu ajutorul unui plan bine stabilit, elaborat de „Ministerul Educației si Ministerul Sănătății pentru protejarea copiilor, cadrelor didactice și personalului auxiliar din cadrul unităților de învățământ”.

Conform declarațiilor, în zilele următoare vor fi luate măsuri astfel încât orele să se desfășoare în condiții de siguranță sanitară pentru prevenirea răspândirii virusului SARS-COV2.

Mulțumit de rezultatele campaniei de vaccinare, Florin Cîțu a mai spus că „un alt aspect încurajator este faptul că mulți angajați din învățământ și-au exprimat disponibilitatea pentru vaccinare: 193.573, din care 117.245 sunt deja programați pentru vaccinare, și 27.033 s-au vaccinat deja”.

Cu puțin înaintea declarațiilor lui Florin Cîțu, președintele Klaus Iohannis declara următoarele, despre redeschiderea școlilor în România:

  • „Școlile se redeschid începând din 8 februarie, în funcție de incidența cazurilor de Covid din fiecare localitate;
  • Este nevoie să continuăm să fim responsabili; nu am scăpat de pandemie;
  • Putem să constatăm că în ultimele săptămâni incindența bolii s-a mai redus un pic;
  • Nu suntem singuri în Europa și ne-am uitat un pic în jur să vedem ce fac alții. În majoritatea statelor, școlile sunt deja deschise sau vor fi deschise progresiv, în următoarele săptămâni;
  • Începând de luni, când începe semetrul doi, majoritatea copiilor merg fizic la școală. Trebuie să ținem cont de situația din fiecare localitate. Ne dorim ca școala să se desfășoare în condiții sigure;
  • În localitățile cu puțin cazuri, în scenariul verde, toți copiii merg fizic la școală.
  • În localitățile cu scenariul galben, copiii de gradiniță merg fizic la școală, clasele primare și copiii din anii terminali (școală generală și liceu);
  • În localitățile cu scenariul roșu, merg fizic la școală doar copiii la grăniță și clasele 1-4, restul făcând școala online.
  • În localitățile cu incidență mai mare (carantină), toată lumea stă acasă.
  • Mai sunt multe detalii de clarificat. Cum se clarifică dacă un copil este bolnav sau nu, toate aceste lucruri vor fi foarte rapid clarificate printr-un ordin de ministru comun care va fi dat publicității.
  • Pregatiți copiii pentru școală!”, notează HashtagNews.ro.

Iohannis, către părinți: „Pregătiți copiii pentru școală!”

Rămâi conectat

6,124FaniÎmi place
București
câțiva nori
-1.8 ° C
-1.1 °
-3 °
90 %
5.8kmh
20 %
D
3 °
lun
4 °
mar
6 °
mie
1 °
J
-1 °

Ultimul articol

Decizie grea! PNL trebuie să numească un ministru la Educație, după demisia lui Daniel...

Ministrul a demisionat, trăiască ministrul! - ar trebui să se „audă” din tabăra PNL, după ce Daniel David a renunțat la portofoliul de la...

Jurnalist sub control judiciar, pentru propagandă legionară

Control judiciar pentru un jurnalist care, de ani de zile, derula activități de propagandă legionară prin intermediul unui post de radio obscur. Aceasta a fost...

Cazul Sebastian Ioan Hotca și dublul standard administrativ sub Ilie Bolojan

Cine este Sebastian Ioan Hotca și ce funcții a ocupat în administrația publică Sebastian Ioan Hotca este avocat, membru al Baroului Satu Mare, cu un...