-2.2 C
București
sâmbătă, 27 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1233

Ministrul demis al Dezvoltării, după scandalul de la audieri și votul negativ: „Nu accept să fiu judecat de PSD!”

Ion Ștefan, fost și viitor ministru al Dezvoltării, până la noi ordine, a reacționat după audierile din comisii. A fost un adevărat circ cu o întindere de două ore, iar acum, că s-au mai liniștit apele, Ion Ștefan a postat pe pagina sa de Facebook o parte din mesajul pe care l-a citit în comisii.

Înălțător, cu adevărat altfel se înțelege scris și nu din gura ministrului Dezvoltării. Chiar dacă mesajul era deja scris pe foaie de câteva ore bune – audierea acestuia începând pe la 10.00, a durat ceva până la transcrierea pe rețeaua de socializare.

Nu accept să fiu judecat de PSD! Nu voi face niciodată înțelegere cu PSD, un partid care a lăsat dezastru în urma guvernărilor roșii. În perioada mandatului meu la Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației, alături de oamenii de bună credință și profesioniștii din instituție, am încercat să repar cât mai mult din ceea ce pesediștii au stricat.

Am spus și repet de fiecare dată când sunt întrebat că cea mai mare realizare la MLPDA este aceea că am oprit risipa banului public și că am dispus controale la toate lucrările derulate prin PNDL 1 și PNDL 2. Cât timp voi sta la minister, îmi voi asuma, în continuare, această procedură de lucru.

Totodată, îmi doresc o mai mare absorbție pe fonduri europene, pentru că acesta este viitorul, România s-a dezvoltat cu bani europeni.

Guvernarea țării a fost preluată de PNL în momentul în care s-a văzut clar eșecul PSD. Am pornit pe drumul corectitudinii, al verificărilor, nu pentru că mă erijez eu în anchetator ci pentru că vreau lucrări de calitate, care să aducă bunăstare comunităților, nu să bifăm proiecte aiuristice pe hârtii pentru care să încaseze buzunarele unora și altora și să piardă cetățeanul.

Mulțumesc colegilor din comisiile reunite care au înțeles că risipa s-a oprit și că borcanului de miere i s-a pus capacul!”, s-a exprimat în scris ministrul Ștefan.

CCR dă dreptate Avocatului Poporului în problema ordonanței adoptate după Cazul Caracal :nu poți forța cetățenii să prezinte buletinul la cumpărarea unei cartele prepay

A picat definitiv ordonanța de urgență adoptată anul trecut de Guvernul Dăncilă, prin care s-a introdus prevederea ca vânzarea cartelelor de telefon prepay să fie posibilă doar cu buletinul și, totodată, obligarea actualilor posesori de astfel de cartele să se supună reglementării până la 1 septembrie 2020. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 62/2019 modificare și completa un act normativ similar, nr. 34/2008, privind organizarea și funcționarea Sistemului național unic pentru apeluri de urgență, precum și Ordonanța de urgență a Guvernului nr.111/2011 privind comunicațiile electronice este neconstituțională, în ansamblul său.

Toți judecătorii Curții Constituționale au admis astăzi că sesizarea transmisă de Avocatul Poporului este întemeiată. Renate Weber critica ordonanța prin aceea că „actul normativ limitează drastic exercitarea dreptului la viața intimă, familială și privată”. Ordonanta a fost adoptată după Cazul Caracal.

Curtea a reținut că Guvernul nu a motivat în cuprinsul actului normativ criticat situația extraordinară a cărei reglementare nu putea fi amânată și nici urgența reglementării, limitându-se la a justifica oportunitatea și necesitatea reglementărilor, aspecte care nu se circumscriu criteriilor de constituționalitate prevăzute de art.115 alin.(4) din Constituție, așa cum acestea au fost dezvoltate în jurisprudența constantă a Curții Constituționale.

Mai mult, Curtea a constatat că principala modificare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr.111/2000 adusă prin actul supus controlului de constituționalitate, respectiv cea referitoare la achiziționarea serviciilor de telefonie destinate publicului la puncte mobile pentru care plata se face în avans, a fost amânată de două ori, mai întâi până la 31 decembrie 2019, apoi până la 31 martie 2020, în condițiile în care Ordonanța de urgență a Guvernului nr.62/2019 a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, în data de 3 septembrie 2019, fapt care dovedește inexistența urgenței reglementării”, se arată în decizia CCR.

Dragnea, nemulțumit că Tribunalul București nu a vrut să îi soluționeze dosarul: „Când ajunge să se judece această cerere îmi termin mandatul”

dragnea la spital liviu dragnea aprozare
Foto: Facebook

De când a fost condamnat definitiv la închisoare cu executare, Liviu Dragnea face des vizite instanțelor de judecată, cu cereri care de care mai diverse. La fel și astăzi, când s-a prezentat la Tribunalul București, unde a introdus luna trecută o contestație la executare. După o amânare cerută termenul trecut chiar de avocații fostului lider al PSD, nici de această dată nu a fost luată o decizie pe fond.

Tribunalul București a dispus, conform Mediafax, că cererea lui Liviu Dragnea este de fapt de competența Înaltei Curți de Casație și Justiție. Și, dată fiind amânarea inerentă a cauzei, Dragnea s-ar fi declarat dezamăgit de cum decurg lucrurile.

Când ajunge să se judece această cerere îmi termin mandatul. După o cerere de abţinere aprobată, o cerere de recuzare respinsă, Tribunalul putea trimite la altă instanţă dosarul”, a spus Liviu Dragnea în sala de judecată, citat de Mediafax.

Miniștrii reloaded din Guvernul Orban 2 apar în fața comisiilor. „O mascaradă, o risipă de timp și resurse”, crede Eugen Teodorovici

Eugen Teodorovici Foto: Facebook

Pentru a doua oară în câteva luni, miniștrii lui Ludovic Orban apar începând de azi în fața Comisiilor parlamentare reunite, pentru audieri. Primul pe listă, ministrul Finanțelor, unul dintre cei mai contestați din Guvernul Orban 1, inclusiv de predecesorul său. Eugen Teodorovici mărturisește că în primă fază nici nu a dorit să mai dea ochii cu Florin Cîțu și că totul i se pare o scenetă de prost gust.

Astăzi încep audierile miniștrilor demiși ai guvernului Orban 1 și acelorași miniștri propuși pentru viitorul guvern demis Orban 2.

O mascaradă de NU NE VOTAȚI-NE al cărei rezultat nici măcar nu mai contează, o risipă de timp și resurse și, din păcate, o jignire la adresa celor care își pun speranțele în seriozitatea și responsabilitatea unei politici și unei guvernări liberale.

Deși îmi propusesem să nu particip la o astfel de punere în scenă ce frizează absurdul și sfidează nu numai logica, dar și respectul față de regulile democrației am ales, totuși, să merg alături de ceilalți parlamentari pentru a propune înființarea unei comisii de anchetă la nivelul comisiilor reunite de buget-finanțe din Senat și Camera Deputaților.

Este nevoie de o anchetă fără mize politice privind cresterea nejustificata a cheltuielilor și inacțiunea totală în privința încasării veniturilor la bugetul de stat din ultimele două luni ale anului 2019. Tocmai de aceea voi propune cooptarea unor experți independenți în această comisie de anchetă, specialiști care vor contribui la efectuarea unei analize obiective pentru a stabili dacă a fost o acțiune premeditată a guvernului Orban 1 în ceea ce privește depășirea deficitului cu mult față de nivelul prognozat pentru anul 2019. O comisie parlamentară în fața căreia să se prezinte atât Viorica Dăncilă şi Ludovic Orban, cât şi Eugen Teodorovici şi Florin Cîțu pentru a explica atãt programarea, cât şi execuția bugetară aferentă anului 2019!

Pentru că cetățenii români și instituțiile avizate ale statului chiar trebuie să știe care este adevărul despre neîncasarea deliberată a veniturilor, efectuarea nejustificată a unor cheltuieli mult prea mari, “umflarea” premeditată a deficitului bugetar în primele două luni ale guvernului Orban 1 și manipularea fiscal-bugetară (model 2008) cu repercusiuni greu de cuantificat pentru economia României”, scrie Teodorovici pe Facebook.

Conform programului aprobat de Birourile reunite ale Legislativului, după audierea lui Florin Cîţu urmează cea a lui Costel Alexe – ministrul propus al Mediului (ora 13,00), Nicolae Ciucă – ministrul propus al Apărării Naţionale (14,00), şi Marcel Vela – ministrul propus al Afacerilor Interne (15,00).

Mâine le vine rândul lui Virgil Popescu – ministrul propus al Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri (ora 9,00), Ion Ştefan – ministrul propus al Dezvoltării (10,00), Ionuţ Stroe – ministrul propus al Tineretului şi Sportului (12,00), Cătălin Predoiu – ministrul propus al Justiţiei (13,00), Monica Anisie – ministrul propus al Educaţiei (14,00), Bogdan Aurescu – ministrul propus al Afacerilor Externe (15,00), şi Bogdan Gheorghiu – ministrul propus al Culturii (ora 16,00).

Audierile se încheie miercuri, cu Adrian Oros – ministrul propus al Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (ora 9,00), Victor Costache – ministrul propus al Sănătăţii (10,00), Marcel Boloş – ministrul propus al Fondurilor Europene (12,00), Violeta Alexandru – ministrul propus al Muncii (13,00), şi Lucian Bode – ministrul propus al Transporturilor (ora 15,00).

Ucidere din culpă și conducere sub influența alcoolului, acuzații pentru fostul prefect de Constanța. Cine este Ioan Albu

Anchetă în desfășurare la Constanța, unde fostul prefect a produs un accident mortal, aseară. Ioan Albu este cercetat pentru ucidere din culpă, vătămare corporală din culpă și conducere sub influența alcoolului, prima testare indicând o valoare de 0,91 mg/l alcool pur în aerul expirat.

Accidentul rutier s-a produs duminică seara, pe DN 3 – între Ciocârlia şi Ciocârlia de Sus, mașina condusă de fostul prefect intrând în coliziune frontală cu un alt autoturism. În urma impactului au rezultat două victime din care una prinsă sub autoturism. Bărbatul încarcerat, în vârstă de 44 de ani, a fost scos dintre fiarele mașinii de către pompieri, însă nu s-a mai putut face nimic pentru a-i salva viața. A doua victimă, tot un bărbat, a fost transportat la spital.

Ioan Albu, acum în vârstă de 39 de ani, a fost reprezentantul Guvernului la Constanța timp de aproape un an. A fost numit în 2017, iar în vara lui 2018 a anunțat public că a trimis la MAI o cerere în care a cerut încetarea detașării din funcția de prefect. Până să fie numit prefect, Ioan Albu a fost director al Direcției Agricole Constanța.

Gabriela Firea explică de ce îl susține pe Victor Ponta: „Nu am cum să nu fiu corectă”

Întâlnirea de ieri a membrilor Pro România nu a fost una cu ușile închise, ci chiar s-a desfășurat în prezența unor invitați din PSD. Printre aceștia, și Gabriela Firea, care a spus clar și răspicat că are încredere în Victor Ponta, liderul Pro România. Gabriela Firea chiar a calificat această întâlnire ca fiind una „printre colegi și parteneri de dialog”.

Am vorbit despre conjugarea eforturilor noastre pentru modernizarea Capitalei. În timpul mandatului de premier al lui Victor Ponta, Bucureștiul a beneficiat de alocări substanțiale de la guvern și de introducerea Capitalei în POIM, pentru a obține fonduri europene nerambursabile, în vederea reabilitării rețelei de termoficare.

Nu am cum să nu fiu corectă și să spun clar diferențele majore între Victor Ponta și Ludovic Orban, analizând sprijinul pentru bucureșteni. Dl Orban a tăiat bugetul Capitalei, Dl Ponta l-a majorat. Asta spune tot!

Pentru acest an greu, cred că putem construi cu PRO România un proiect dedicat bucureștenilor, cu următoarele priorități: fluidizarea traficului, combaterea poluării, sănătate, educație, consolidări, digitalizare, cultură.

Putem să câștigăm împreună sau să pierdem individual. Aleg prima variantă!”, a explicat primarul Capitalei.

PUZ-ul Coordonator al Sectorului 1 salvează Pădurea Băneasa. Suprafața împădurită va fi protejată prin lege

Planuri îndrăznețe pentru Pădurea Băneasa din Sectorul 1 al Capitalei, care se dorește a fi protejată mai mult de tăierile abuzive. Primăria Sectorului 1 are în lucru un Plan Urbanistic Zonal Coordonator care vizează transformări spectaculoase. Astfel, se are în vedere ca terenurile care se regăsesc astăzi ca pădure intravilan să fie transformate în extravilan. La prima vedere poate nu pare o mare diferență, însă dacă va fi încadrată în extravilan, pădurea va avea un grad maxim de protecție din partea legislației silvice. Odată încadrat ca pădure aflat în extravilan, un teren nu-și poate schimba destinația și, în plus, Codul Silvic chiar interzice includerea pădurilor în intravilan.

Unul dintre scopurile majore ale PUZ-ul Coordonator Sector 1 este acela de a stopa mecansimul folosit în prezent de a defrișa pădurea prin includerea acesteia în intravilanul localității. PUZ-ul își propune exploatarea pădurii în spiritul și condițiile prevăzute de lege și nu încurajează defrișarea ilegală a acesteia, defrișare care are numeroase efecte negative, atât la nivelul locuitorilor Sectorului 1, cât și al celor din întregul București”, se arată într-un comunicat al Primăriei Sectorului 1.

La toate aceste planuri lucrează echipa de elaborare a PUZ-ului sub coordonarea directă a arhitectului șef și în colaborare cu Agenția Națională pentru Protecția Mediului, Direcția Silvică Ilfov – Romsilva, urmărindu-se și respectarea Strategiei de Dezvoltare Întregrată a Sectorului 1. Salvarea Pădurii Băneasa ar însemna automat un procent mai mare de spațiu verde și o calitate de viață mai crescută pentru locuitorii Sectorului 1.

Soluția descrisă a fost agreată în ședința de lucru despre situația Pădurii Băneasa, convocată ieri de către primarul Sectorului 1, Daniel Tudorache, la sediul primăriei. Acesta a solicitat și primit din partea echipei de elaborare a PUZ-ului Coordonator Sector 1, toate infomațiile despre acest subiect și a decis ca aceste terenuri să fie trecute în extravilan pădure”, se mai precizează în comunicatul de presă al primăriei.

Trebuie spus că actualul plan de încadrare al Pădurii Băneasa datează de acum 20 de ani, când a fost elaborat Planul Urbanistic General al Municipiului București. La acea dată, Pădurea Băneasa apărea cu o suprafață aproximativă de 220,95 hectare extravilan și 56,55 hectare intravilan.

La acel moment, în cadrul Pădurii Băneasa a fost cuprinsă, pe lângă suprafața V7 (Păduri și plantații forestiere) și o suprafață V2a (Spații verzi publice cu acces limitat de folosință specializată) – Grădini Botanice și Zoologice, de 43, 82 ha, o zonă de M3 de 9,66 ha, o zonă de S1 de 9,21 ha și o zonă A4 de 24,61 ha.

În decursul timpului pe zona Pădurii Băneasa au fost aprobate trei documentații de tip Plan Urbanistic Zonal, care au solicitat schimbarea încadrării terenurilor din V, respectiv V7 conform PUG, în altă altă categorie, de tip M, mai exact M3. Suprafața cumulată a acestor 3 PUZ-uri este de aproximativ 1,71 hectare, iar perioada în care acestea au fost aprobate este 2007 – 2012.

Astăzi în cartea funciară a imobilelor (terenurilor) la categoria de folosință, terenurile figurează curți-construcții, ceea ce permite edificarea terenurilor conform zonei funcționale din care acestea fac parte.

O reglementare de tip PUZ la acest nivel are obligația legală de a ține cont de situația existentă din teren, de a prelua documentațiile în vigoare și cele care au produs efecte. Pe lângă cele menționate, trebuie să mai țină cont și de necesității actuale de dezvoltare ale orașului și de opțiunile și nevoile locuitorilor sectorului”, se explică în comunicatul primăriei.

Cum și- au rupt gâtul chinezii la Cernavodă

După cinci ani de discuții și tatonări cu China General Nuclear Power Corporation, statul român a rupt colaborarea cu chinezi pentru finalizarea reactoarele 3 și 4. Primul care a anunțat acest lucru a fost premierul Orban iar vineri, la Mangalia, Ministrul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri a reconfirmat acest lucru. “Ne dorim parteneri din Eniunea Europeană și NATO”, a declarat Virgil Popescu în timpul vizitei la șantierul naval Damen. Șeful economiei nu a putut să dea alte detalii despre noii parteneri însă a spus “aveți răbdare și veți vedea”. Vorba unei colegei din presă, noi avem răbdare, dar cât?. De vreo 13 ani tot așteptăm ca statul român să găsească un partener pentru finalizarea celor două unități nucleare.

Orban și Popescu visează nuclear

Reamintim că premierul Ludovic Orban a declarat într- un interviu că “Mie îmi este clar că nu o să meargă cu chinezii (…) Vom vedea cu ce partener (vor fi făcute reactoarele). Este vorba de partener și finanțare”. Ludovic Orban a mai precizat că toate investițiile în domeniul energetic din România vor depinde de acum înainte de green deal, acordul verde european. Tot potrivit noii guvernări liberale, suma pe care ar trebui să o suporte investitorii este de peste 200 de milioane de euro anual. Sunt însă șanse mici ca noua politică nucleară să fie finalizată, în primul rând pentru că statul român nu a fost în stare să încheie vreun contract cu chinezii în cinci ani de când se tot negociază cu aceștia și secundo, dacă cei doi liberali au memoria scurtă le reamintesc episodul  Energonuclear. Înainte de chinezi, statul român se înțelesese cu mai multe companii din Europa să finalizeze unitățile nucleare, însă din afacere s- a ales praful, ghici din vina cui

Telenovela EnergoNuclear

Proiectul finalizării celor două reactoare nucleare a fost iniţiat de statul roman în 2007, iar  în anul 2009 a fost înfiinţată oficial compania EnergoNuclear SA.  Structura de acţionariat era următoarea :Nuclearelectrica deţinea o cotă de participare de 51% din capitalul social, celorlalți investitori în proiect revenindu- le participaţii după cum urmează: RWE, GDF Suez, ENEL şi CEZ câte 9,15%, iar ArcelorMittal şi Iberdrola câte 6,2%. Nemulţumite de evoluţia discuţiilor, CEZ, RWE, Iberdrola şi GDF Suez au renunţat, la sfârşitul anului 2010, la investiţie, astfel că Ministerul Economiei, prin Nuclearelectrica, a ajuns să deţină 86% din firma de proiect. După retragerea celor patru companii, proiectul a stagnat întrucât Guvernul nu a reuşit să atragă alţi parteneri.

Salvarea „made în China”… a făcut pană

Nuclearelectrica a semnat pe 9 noiembrie 2015, cu reprezentantii companiei China General Nuclear Power Corporation, Memorandumul de Intelegere privind construirea Unitatilor 3 si 4 CNE Cernavoda. Potrivit memorandumului, cele doua parti ar fi urmat să înființeze o companie de proiect, de tip joint-venture, in care compania chineza va detine o participatie de cel putin 51% si care va prelua valoarea investitiei Nuclearelectrica in filiala sa EnergoNuclear SA (vechea companie de proiect). Numai că oficialii chinezi nu s- au grăbit să semneze, așa cum au făcut în trecut companiile din Europa, vreun angajament concret, așteptând probabil să vadă cum evolueză lucrurile. Și după ultimele decizii ale guvernului Orban, bine au făcut.

Cine mai are nevoie de reactoare?

Ultimele evoluții pe piața mondială a energiei au determinat o scădere drastică a interesului investitorilor pentru reactoarele nucleare. În primul rând costurile de construcție pentru un megawat nuclear sunt duble comparativ cu cele pentru energia eoliană, adică e mai ieftin să ridici eoliene. Apoi după ultimul accident nuclear din Japonia, majoritatea statelor care exploatează centrale nucleare au început să le închidă. În prezent energia regenerabilă reprezintă aproape 40% din producția de curent a României, în condițiile în care statul româ exportă energie. În plus punerea în funcțiune a celor două reactoare de la Cernavodă este strâns legată de construcția de către statul român a unui cablu submarin pentru exportul energiei în Turcia, un alt proiect obosit. Prin urmare oportunitatea finalizării celor două unități este pusă sub semnul întrebării.

Avocat-șpăgar din Argeș, trimis în judecată. Acesta este arestat la domiciliu de o lună

Din boxa apărătorilor, un avocat din Baroul Argeș a trecut direct în boxa acuzaților, după ce procurorii anticorupție l-au prins că se ocupa cu trafic de influență. În urmă cu aproape o lună, avocatul era arestat la domiciliu, iar ieri a fost trimis în judecată.

În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut în esență următoarea stare de fapt: în noaptea de 30.09.2019/01.10.2019, inculpatul, în calitatea menționată mai sus, ar fi pretins în mod direct de la o persoană, condamnată într-un dosar penal, în primă instanță, suma de 2.000 euro. Banii respectivi ar fi fost pretinși de inculpat în schimbul influenței pe care ar fi afirmat că o are asupra magistraților din cadrul Curții de Apel Pitești, care urmau să soluționeze apelul în dosarul penal în care era judecată persoana respectivă, și pe care ar fi promis că-i va determina să pronunțe o soluție favorabilă, de condamnare cu suspendare.

În același context, în ziua de 01.10.2019, în jurul orelor 19:00, inculpatul ar fi primit de la cumpărătorul de influență suma de 5.000 lei, ca parte din suma de 2.000 euro pretinsă anterior. În cauză s-a dispus instituirea măsurii asiguratorii a sechestrului, până la concurența sumei de 5.000 lei, asupra tuturor bunurilor mobile și imobile aparținând inculpatului”, se arată într-o informare a DNA.

Procurorii au vrut ca avocatul să fie arestat preventiv, însă instanța a respins această cerere. Culmea, cererea de arestare preventivă s-a judecat la Curtea de Apel Pitești, unde se lăuda avocatul că poate – în schimbul unor sume de bani – să rezolve dosare.

Respinge, ca neîntemeiată, propunerea din data de 22 ianuarie 2020 a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie – Direcţia Naţională Anticorupţie – Serviciul Teritorial Piteşti. Dispune luarea măsurii arestului la domiciliu faţă de inculpatul ILIE IONEL, pe o perioadă de 30 zile, începând cu data 22.01.2020. Impune inculpatului ILIE IONEL, obligaţia de a nu părăsi imobilul în care locuieşte, fără permisiunea organului judiciar competent”, se arăta în soluția instanței, care a rămas definitivă ca urmare a respingerii contestației promovate chiar de inculpatul-avocat.

Ședință pentru bugetul Capitalei, opoziția anunță că nu va vota fără amendamente. Cea mai mare sumă, alocată fluidizării traficului

Conslierii municipali dezbat bugetul din acest an, buget pe care Gabriela Firea îl caracterizează ca fiind unul de austeritate. Înaintea ședinței, primarul Capitalei a vorbit despre sumele alocate pe capitole, cea mai mare dintre acestea fiind pentru fluidizarea traficului – peste 500 de milioane de euro, bani din care se plănuiesc nu doar lucrări de infrastructură, ci și înnoirea parcului auto.

Și serviciile publice – termoficare, iluminat public, apă-canal, au o sumă mare alocată – peste 200 de milioane euro, peste 100 de milioane pentru sănătate, sumă similară fiind pusă de-o parte pentru protecție socială.

Azi dezbatem și votăm bugetul pe anul acesta, buget pe care ni l-am dorit mai bun, mai potrivit pentru cetățenii municipiului București. Din păcate, aceasta este suma alocată de către Guvern, o sumă care nu are cum să acopere toate cheltuielile, toate nevoile, precum și multitudinea și complexitatea problemelor din municipiul București”, a spus Gabriela Firea.

Deja Nicușor Dan a criticat sumele și modul de împărțire al banilor, pe considerentul că „nu are nicio legătură cu realitatea”.

Veniturile estimate, 7,2 miliarde lei sunt, ca și în anii precedenți, supraevaluate cu aprox. 75%. În aceste condiții, bugetul aprobat nu merită comentat, neavând nicio valoare practică. În 2018 primăria a estimat, prin bugetul aprobat, venituri de 5,7 miliarde lei și a încasat 4 miliarde lei.

În 2019 primăria a estimat, prin bugetul aprobat, venituri de 6,8 miliarde lei și a încasat tot 4 miliarde lei. La rectificarea bugetară din 18 decembrie 2019 primăria a estimat venituri pentru 2019 de 5,9 miliarde lei. 13 zile mai târziu, la execuția bugetară, veniturile reale au fost de 4 miliarde lei. Așa cum am spus în 18 decembrie 2019, consilierii au participat la o comedie, știind că cifrele aprobate sunt departe de realitate.

Întrebarea importantă pentru administrația capitalei este cât sunt plățile restante neintroduse în execuția bugetară. Spre exemplu, la rectificarea bugetară din decembrie 2019 se estima subvenția pentru STB la peste 1 miliard de lei, iar în execuția bugetară la sfârșit de 2019 plățile făcute au fost de doar 650 milioane lei. Plăți restante importante sunt și față de ELCEN. În estimarea mea, plățile restante sunt între 1 miliard și 2 miliarde lei, adică între 25% și 50% din bugetul real”, a scris Nicușor Dan.

Ministrul Dezvoltării, „informator” pentru procurori

Ion Ștefan, ministrul Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației, a confirmat că ceea ce se întâmplă acum la Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză, ar putea avea ca punct de plecare sesizările sale.

Procurorii au anunțat că s-a început urmărirea penală într-un dosar care vizează nereguli identificate la 17 primării, în cauză fiind cercetat inclusiv Ion Ghizdeanu, fostul preşedinte al Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză, care a fost pus sub control judiciar.

N-o fi știind ministrul cum se pronunță „PNDL”, însă a explicat că, atunci când a găsit nereguli la lucrările de infrastructură finanţate din bani publici, a informat organele abilitate. „Am identificat şi identificăm multe nereguli. Absolut toate procesele verbale de control din teritoriu unde s-au constatat nereguli au fost înaintate organelor de cercetare penală”, a spus ministrul, citat de Știri pe Surse.

Adrian Nastase, dezamagit ca bugetul nu va mai fi dezbatut în Parlament. „Nu stiu care au fost argumentele juridice ale CCR dar stiu care vor fi consecintele politice ale acestei decizii”

Fostul premier Adrian Nastase vine cu o analiza pe blogul sau, ca urmare a unei decizii a Curtii Constitutionale, care a considerat ca bugetul tarii nu trebuie sa fie neaparat dezbatut in Parlament. Adrian Nastase explica ce consecinte va avea aceasta decizie pe viitor, in conditiile in care nu va mai exista o dezbatere reala.

Pana ieri, consideram că rolul cel mai important al Parlamentului in cenzurarea executivului il reprezenta dezbaterea bugetului de stat, a alocărilor financiare pe diferite domenii si proiecte. In anii anteriori, dezbaterile durau săptămâni de zile iar opinia publică afla cum sunt alocati banii. M-am inselat.

Incepand cu bugetul pe 2020, lucrurile s-au schimbat. Guvernul Iohannis I si-a angajat răspunderea pe legea bugetului in parlament si cam asta a fost dezbaterea! Motivul era legat de faptul că se apropia sfârsitul de an, desi art 138, alin 3 din Constitutie stabileste solutia pentru o astfel de situatie…

Nu stiu care au fost argumentele juridice ale CCR dar stiu care vor fi consecintele politice ale acestei decizii. De acum incolo, niciun guvern nu va mai veni in parlament pentru a dezbate bugetul. Precedentul actual va fi folosit fără a mai putea fi contestat.

Dezbaterea bugetului era expresia absolută a democratiei parlamentare, fundament al statului de drept. Gânditi-vă că, in Congresul american, guvernul ar indrăzni să facă un astfel de lucru. Dacă nu stiti, intrebati-l pe ambasadorul Adrian Zuckerman. S-ar putea insă ca doar premierii vizionari să aibă dreptul de a lua astfel de decizii…

PS: O solutie mai elegantă ar fi fost acceptarea sesizărilor făcute de presedintii celor două Camere, având ca rezultat (din deferentă fată de presedintele Iohannis) confirmarea procedurii pentru bugetul 2020 si interzicerea acesteia, ca instrument de adoptare a bugetului, pentru viitoarele guverne. Pentru că, nu este asa?, deciziile CCR se aplică doar pentru viitor…

Rămâi conectat

6,124FaniÎmi place
București
ceață
-2.2 ° C
-1.7 °
-2.9 °
92 %
1kmh
100 %
S
3 °
D
5 °
lun
4 °
mar
7 °
mie
2 °

Ultimul articol

Cazul Sebastian Ioan Hotca și dublul standard administrativ sub Ilie Bolojan

Cine este Sebastian Ioan Hotca și ce funcții a ocupat în administrația publică Sebastian Ioan Hotca este avocat, membru al Baroului Satu Mare, cu un...

Ciucu a găsit la Primăria Capitalei un „buget „mâncat” de subvenții”

Ciprian Ciucu, primarul ales al Capitalei, așa cum au decis prin vot bucureștenii, a ajuns în noul său birou. Și pare că ce a găsit...

Urmează o nouă demisie în Guvern? Daniel David: „Am tot amânat plecarea de foarte...

S-ar părea că, dincolo de declarațiile referitoare la o eventuală demisie, ministrul Educației, Daniel David, ia totuși în calcul să își depună mandatul. Nu „pe...