3.7 C
București
luni, 22 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 39

Polițist din Maramureș, arestat în weekend pentru mai multe infracțiuni, inclusiv luare de mită

Arest preventiv pentru un polițist din județul Maramureș, după ce acesta a intrat în vizorul procurorilor.

Omul legii, agent de poliție în cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Maramureș – Poliția orașului Vișeu de Sus, este acuzat că avea o înțelegere cu o persoană, pe care o proteja în schimbul unor sume de bani.

Polițistul din Maramureș a fost arestat sâmbătă, după ce inițial a fost reținut de procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Maramureș.

Până acum, din ancheta derulată de ofițerii Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Maramureș a rezultat că ar fi primit bani de la o persoană care derula activități în domeniul forestier.

Potrivit actelor de urmărire penală efectuate în cauză, există indicii privind posibila implicare a agentului de poliție în primirea unei sume de bani și acceptarea promisiunii remiterii unei cantități de material lemnos de la o persoană, în schimbul omisiunii constatării efectuării, de către aceasta, a unor transporturi de material lemnos fără documente de proveniență.

De asemenea, agentul de poliție este cercetat pentru că ar fi permis în mod repetat aceleiași persoane accesul la informații nedestinate publicității, referitoare la prezența unui echipaj de poliție în zona în care aceasta conducea un autoturism fără a deține permis de conducere.

Totodată, ar fi omis să constate săvârșirea unei contravenții de către o altă persoană care conducea un autoturism pe un drum public și nu a aplicat sancțiunile contravenționale corespunzătoare, inclusiv măsura complementară a suspendării dreptului de a conduce”, detaliază DGA.

Iar acuzațiile au fost considerate întemeiate de judecătorii Tribunalului Maramureș, care au dispus sâmbătă „arestarea preventivă pe o perioadă de 30 de zile, începând cu data de 21 iunie 2025 şi până la data de 20 iulie 2025, inclusiv, a inculpatului I.V.G. cercetat pentru săvârşirea infracţiunilor de luare de mită(2 acte materiale), folosirea, în orice mod, direct sau indirect, de informații ce nu sunt destinate publicității ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informaţii (3 acte materiale) și abuz în serviciu. Respinge cererea formulată de inculpat, prin apărătorul său, de luare a măsurii preventive a arestului la domiciliu”.

Soluția pronunțată de judecători a fost contestată de agentul de poliție, însă, până la o altă decizie, acesta rămâne în arest preventiv.

Kungfu King, prins din nou: depozit secret cu gândaci și marfă expirată la AFI Cotroceni. Piedone ține localul închis!

Kungfu King - Afi Cotroceni

Controlul de revenire care a dat totul peste cap

Pe 20 iunie 2025, comisarii CPC Sector 6 s-au întors la Kungfu King—restaurantul deja oprit de la servire cu trei zile înainte—pentru a verifica dacă ordinul de închidere este respectat. În mod normal, procedura e simplă: instructorii intră, bifează măsurile, ridică restricțiile dacă totul e curat. Doar că localul a jucat murdar.


Depozitul fantomă: „nu există… ba parcă există”

Întrebați despre spațiile de depozitare, reprezentanții Kungfu King au negat existența altor încăperi în afară de cele deja sigilate. Inspectorii au cerut acces total. Prima reacție: uși închise, tergiversare, încercări de a „negocia” traseul. Invocarea legii a schimbat brusc dispoziția patronilor, iar ușa depoului ascuns s-a deschis. Mirosea a rugină și mucegai înainte de a-ți face curaj să aprinzi lumina.


Ce au găsit comisarii

  • Produse alimentare cu termen depășit—sicriu culinar pentru consumatori.
  • Colonie de gândaci alergând nestingheriți pe pardoseală și printre baxuri.
  • Pereți murdari, tavan pătat, podele lipicioase—manual de igienă întors pe dos.
  • Frigidere îmbâcsite de gheață, balamale ruginite, chedere rupte—incubatoare perfecte pentru bacterii.
  • Haide personale aruncate peste materii prime—vestiar improvizat direct pe cartoanele cu carne.
  • Trasabilitate? Inexistentă. Fără facturi, fără etichete, fără scuze.

Tentativa de ascundere spune tot: n-a fost neglijență, ci premeditare.


Piedone, mesaj tăios pentru „chefii” de cover-up

„Cine crede că poate fenta legea, pleacă acasă fără business. E simplu. Sectorul 5 și Sectorul 6 nu sunt bufet suedez pentru impostori. Respectați normele sau închideți definitiv!”
— Cristian-Victor Popescu Piedone


Sancțiunile pe loc

  • Amendă contravențională: 10.000 lei.
  • Menținerea opririi temporare a unității—nimic nu se servește până când ultimul gândac dispare și ultimul frigider e schimbat.
  • Oprirea separată a spațiului de depozitare—lacăt și supraveghere până la igienizare completă.

De ce contează acest caz pentru consumatori

Un depozit infestat nu rămâne în spatele ușilor închise: bacteriile ajung pe blat, apoi în farfurie. Orice mușcătură poate aduce toxiinfecții severe, iar lanțul de transmitere nu se oprește la clienți—se extinde în toată clădirea. Când un restaurant face economie la igienă, plătesc toți cei care cred că într-un mall modern mâncarea e automat sigură.


Morala

Într-o piață aglomerată, încrederea se câștigă cu detergent și transparență, nu cu șiretlicuri și uși trântite inspectorilor. Kungfu King a ales calea scurtă—și a ieșit pe ușa din dos.

Profil de politician – Rareș Hopincă: Parcursul politic de la debut public la primar de sector

Rareș Hopincă - Foto Ziarul de Investigații zin.ro

Rareș Hopincă (n. 29 august 1984, Câmpulung Moldovenesc) este un politician român cu un parcurs influent în cadrul Partidului Social Democrat (PSD), unde activează din 2009. Și-a consolidat vizibilitatea publică prin roluri în administrația locală a Capitalei, inclusiv prin funcția de prefect, înainte de a deveni primar al Sectorului 2 în iunie 2024.

Deși traiectoria sa politică este una ascendentă, ea este marcată și de numeroase controverse, decizii discutabile și colaborări politice oportuniste. În ciuda unei imagini construite în jurul competenței și pragmatismului administrativ, Hopincă a fost acuzat de risipă bugetară, gestionare opacă a resurselor publice și manevre de culise pentru obținerea sprijinului politic.

În loc să inspire încredere, stilul său de conducere ridică semne de întrebare privind transparența și prioritățile reale ale administrației pe care o conduce, ceea ce alimentează constant suspiciunile unei agende personale bine mascate în spatele unui discurs tehnocrat.

Primele apariții în media

Rareș Hopincă și-a început activitatea profesională în mediul privat, inițial fără vizibilitate publică. Între 2006 și 2012 a lucrat ca ”specialist în relații publice și comunicare”, ulterior ”conducând” departamente de marketing și comunicare în companii comerciale, ale căror nume nu au fost făcute publice.

Un detaliu semnificativ este faptul că, deși deține funcții importante în administrația publică, Hopincă nu și-a publicat niciodată CV-ul complet pe site-ul personal sau pe alte canale oficiale, o lipsă de transparență neobișnuită pentru un lider local care se prezintă drept tehnocrat.

Prima sa apariție notabilă în spațiul public a avut loc în 2017, când a fost numit director general în cadrul Primăriei Sectorului 5 al Capitalei. Acest rol executiv în administrația locală a marcat intrarea sa în prim-planul vieții publice. În anul următor, 2018, el a fost desemnat coordonator al unui program de asistență tehnică derulat de Primăria Sectorului 5 în parteneriat cu Banca Mondială, consolidându-și astfel prezența în media prin asocierea cu proiecte de dezvoltare urbană.

Educație și formare

Rareș Hopincă este licențiat în filosofie, o diplomă obținută în 2011 la Facultatea de Filosofie și Jurnalism din cadrul Universității Spiru Haret – o instituție privată frecvent contestată pentru calitatea academică a programelor sale. Deși susține că studiile de filosofie l-au ajutat să devină „un individ lucid, critic și atent”, Hopincă nu a făcut public niciun detaliu concret privind performanțele academice sau proiectele universitare relevante.

Mai mult, menționează că a urmat cursuri de perfecționare în management de proiect și parteneriate public-private, fără a preciza însă instituțiile emitente sau nivelul de acreditare al acestor certificări. Această lipsă de transparență ridică întrebări cu privire la reala valoare a pregătirii sale și la gradul în care aceasta a contribuit efectiv la competențele demonstrate în administrația publică.

Cariera politică și administrativă

Implicarea în PSD și funcții în partid

Rareș Hopincă a aderat la Partidul Social Democrat (PSD) în 2009, la vârsta de 25 de ani, dar timp de aproape un deceniu a rămas într-un con de umbră politic, fără funcții vizibile și cu o activitate discretă. Ascensiunea sa în ierarhia PSD a devenit evidentă abia după intrarea în administrația locală, o coincidență care ridică semne de întrebare în privința criteriilor reale de promovare în partid.

În 2019, Hopincă a fost numit președinte executiv al PSD Sector 5, sub conducerea celebrului Daniel Florea – primar în funcție al Sectorului 5 și lider al organizației locale a PSD. Florea era deja cunoscut pentru o serie de anchete de presă privind presupuse fraude economice și nereguli grave în gestionarea bugetului sectorului.

Avansarea rapidă a lui Hopincă în acest context marcat de suspiciuni și controverse alimentează ideea că influența și loialitatea de partid au cântărit mai mult decât competența în numirea sa într-o funcție de conducere. Acest episod evidențiază o temă recurentă în administrația bucureșteană: promovările discutabile în PSD, lipsa transparenței și asocierea cu personaje politice controversate.

După alegerile locale din 2020, parcursul politic al lui Rareș Hopincă a cunoscut o consolidare strategică. A candidat pe lista Partidului Social Democrat (PSD) pentru Consiliul General al Municipiului București și a obținut un mandat de consilier general, devenind din 2021 membru activ al legislativului Capitalei.

În acest rol, Hopincă a fost asociat cu inițiative de imagine privind protejarea spațiilor verzi – precum procesele pentru recuperarea Parcului IOR – și cu acțiuni sociale orientate spre categoriile vulnerabile. Aceste demersuri au fost parte a consolidării unui profil politic care se revendică din valorile stângii și din ideea unei guvernări centrate pe cetățean, însă impactul real al acestora rămâne greu de evaluat obiectiv.

Roluri administrative la Sectorul 5

Cea mai vizibilă etapă din cariera lui Rareș Hopincă s-a desfășurat în Sectorul 5, într-un moment tensionat pentru administrația locală. După ce a fost numit director general al Primăriei Sectorului 5 în 2017, a fost ulterior promovat în funcția de Administrator Public (city manager), funcție deținută între 2018 și 2020.

Oficial, el a fost responsabil de coordonarea operațională a instituției sub conducerea primarului PSD Daniel Florea. În această perioadă au fost anunțate inițiative ambițioase precum un program de regenerare urbană în cartierul Rahova, reabilitarea a 100 de blocuri de locuințe și investiții majore în infrastructura școlară.

Tot atunci s-a vorbit despre proiecte pentru atragerea a peste 800 de milioane de lei în fonduri nerambursabile. Totuși, lipsa unei evaluări independente și absenteismul unor date publice verificabile ridică semne de întrebare asupra gradului de implementare reală a acestor planuri. Ce s-a realizat concret și ce a rămas doar pe hârtie? Întrebarea persistă în lipsa unei transparențe administrative solide.

Contextul politic al Sectorului 5 a fost însă complicat. În 2020, primăria a fost câștigată de Cristian Popescu Piedone (PUSL), iar Hopincă a părăsit temporar funcția de city manager. Totuși, în mai 2022, Piedone a fost suspendat și încarcerat (condamnat în dosarul Colectiv), ceea ce a generat schimbări în conducerea sectorului.

În lipsa primarului ales, conducerea operativă a primăriei a revenit echipei administrative. Potrivit declarațiilor publice ale lui Piedone, Rareș Hopincă „a ținut primăria ca city manager” în absența sa, gestionând practic treburile curente ale Sectorului 5. În iulie 2022, Hopincă a fost reinstalat oficial ca Administrator Public al Sectorului 5, funcție pe care a ocupat-o până în iulie 2023.

Activitatea sa administrativă în Sectorul 5 a cuprins și episoade controversate.

În ciuda narativului promovat ulterior de partid, rămâne dificil de determinat dacă acest episod a fost unul de leadership autentic sau doar o poziționare oportunistă într-un moment de vid instituțional.

Prefect al Municipiului București

În vara anului 2023, Rareș Hopincă a fost numit în mod neașteptat într-o funcție-cheie la nivelul Capitalei. În contextul rocadei politice din guvernul condus de Marcel Ciolacu, PSD a obținut dreptul de a desemna prefectul Bucureștiului, după ce Toni Greblă a eliberat funcția în martie.

Deși existau mai multe nume vehiculate, Hopincă – consilier general și fost administrator local – a fost ales fără o justificare publică detaliată, alimentând speculațiile privind apropierea sa personală de Marcel Ciolacu. De altfel, această apropiere, sugerată constant în spațiul public, a fost văzută de unii ca principala motivație a nominalizării. Numirea sa, publicată în Monitorul Oficial la 27 iulie 2023, a fost percepută de o parte a presei drept un gest de fidelizare politică, nu o recunoaștere a competențelor administrative.

Ca prefect, Hopincă a primit atribuțiile de supraveghere a legalității actelor autorităților locale și coordonarea serviciilor deconcentrate, însă rămâne de discutat câtă independență reală a avut în exercitarea acestui mandat.

Mandatul lui Rareș Hopincă în fruntea Prefecturii Capitalei a durat până în primăvara lui 2024. Deși oficial a demisionat după aproape 10 luni de activitate pentru a intra în cursa electorală din București, este posibil ca decizia de a candida la Primăria Sectorului 2 să fi fost luată cu mult înainte.

Funcția de prefect pare să fi fost folosită ca o rampă de lansare electorală, având în vedere temele populiste abordate intens de Hopincă în acea perioadă – de la retrocedări controversate la apărarea spațiilor verzi. Acțiunile sale vizibile în media au creat un profil de lider implicat, însă temporizarea exactă a demisiei și temele preferate ridică întrebări legitime dacă nu cumva întreaga perioadă de prefectură a făcut parte, de fapt, dintr-o precampanie electorală bine calculată.

O mișcare de imagine eficientă, gândită pentru a pregăti terenul candidaturii la Sectorul

Primar al Sectorului 2

În anul 2024, Rareș Hopincă a devenit figura centrală a alianței PSD–PNL pentru Sectorul 2. La 27 martie 2024, conducerea coaliției l-a desemnat drept candidatul susținut în comun de PSD și PNL pentru funcția de primar al Sectorului 2. Candidatura sa a venit în contextul unei strategii comune a celor două partide de a înlătura primarii USR din București.

Pe lângă susținerea oficială a coaliției, Hopincă a beneficiat și de un sprijin neașteptat dar decisiv: Cristian Popescu Piedone, liderul PUSL și primar al Sectorului 5, a anunțat public că nu va propune un candidat propriu în Sectorul 2 și că îl susține deschis pe Hopincă. Deși aparținea unui alt sector, Piedone are un electorat loial și influent, iar asocierea sa cu Hopincă a fost hotărâtoare!

Luând în considerare diferența extrem de mică dintre Hopincă și contracandidatul său direct (aproximativ 400 de voturi), este legitim să ne întrebăm dacă fără sprijinul lui Piedone rezultatul final nu ar fi fost, de fapt, altul. În campanie, Hopincă a insistat pe experiența sa administrativă ca principal atu electoral și pe promisiunea de a aduce „predictibilitate” într-o primărie condusă anterior de USR.

Însă, având în vedere diferența extrem de mică de voturi care l-a separat de contracandidatul său, se poate concluziona că acest argument nu a avut un impact decisiv asupra electoratului. Mai degrabă, contextul alianțelor electorale și sprijinul public oferit de Cristian Popescu Piedone au înclinat balanța în favoarea sa. De altfel, până în prezent, Hopincă nu pare să confirme așteptările mari generate în campanie, iar percepția publică se întreaptă treptat spre scepticism în privința capacității sale de a livra reformele promise.

Rareș Hopincă a depus jurământul ca primar pe 28 octombrie 2024, preluând oficial conducerea Sectorului 2 și punând capăt mandatului lui Radu Mihaiu. Deși investit cu promisiuni mari și așteptări și mai mari, începutul său de mandat a fost marcat de instabilitate și controverse. Noul edil a moștenit un Consiliu Local fragmentat, lipsit de o majoritate clară: USR deține 7 mandate, PSD – partidul primarului – are 6, iar PNL tot 6, ceea ce face ca alianța PSD-PNL să controleze 12 voturi.

În ianuarie 2025, alegerea viceprimarilor s-a transformat într-un scandal politic care a pus în lumină adevărata capacitate de gestionare a negocierilor din partea noului edil. Fără consultări transparente, Hopincă a introdus pe ordinea de zi suplimentară alegerea viceprimarilor, determinând consilierii USR să protesteze și să boicoteze votul.

Rezultatul? Alegerea unor viceprimari susținuți de PNL și, deloc surprinzător pentru cine cunoaște dedesubturile scenei locale, de AUR – cu sprijinul combinat al consilierilor PSD, PNL și …AUR.

Această alianță conjuncturală a fost justificată ca fiind legală și „necesară pentru stabilitate”. Însă pentru mulți, ea nu face decât să confirme suspiciunile că experiența administrativă a lui Hopincă este, în cel mai bun caz, discutabilă. Deși imaginea sa publică continuă să fie atent controlată, mișcările de până acum nu sugerează vreo strategie coerentă sau vreo abilitate reală de a conduce o primărie complicată. Dimpotrivă, par să indice că edilul învață mersul administrației din mers – pe nervii și în detrimentul cetățenilor care i-au acordat votul.

În prezent, Rareș Hopincă încearcă să-și exercite mandatul de primar al Sectorului 2, reluând temele de campanie precum fluidizarea traficului, crearea de parcări, extinderea spațiilor verzi și combaterea fenomenelor sociale, inclusiv consumul de droguri în școli. Însă, la aproape un an de la preluarea mandatului, viața în Sectorul 2 pare să se desfășoare cu o viteză mult mai mare decât reacțiile administrației locale.

Problemele se acumulează, iar răspunsurile întârzie, fiind adesea depășite de realitatea urbană. Cetățenii încep să își exprime tot mai clar dezamăgirea față de prestația considerată de mulți mediocră a noului edil. Proiectele anunțate înainte de alegeri stagnează, iar atmosfera generală este una de așteptare și frustrare.

În acest context, revenirea Sectorului 2 sub conducere PSD, după administrația USR, pare – cel puțin până în acest moment – o alegere neinspirată. În plan politic, Hopincă a fost numit vicepreședinte al organizației PSD Sector 2, după transferul de la PSD Sector 5, consolidându-și influența internă în partid, dar fără să producă până acum rezultate vizibile în teren.

Controverse și umbre în activitatea publică

De-a lungul activității sale publice, Rareș Hopincă a fost implicat în câteva controverse notabile.

  • Scandalul cheltuielilor publice la Sectorul 5: În iunie 2023, Rareș Hopincă, aflat în funcția de city manager al Sectorului 5, a fost în centrul unui scandal privind utilizarea banului public. Un târg de Crăciun organizat sub coordonarea sa a costat aproape un milion de euro, din care aproximativ 628.000 de euro au fost direcționați prin Centrul Cultural „Ștefan Iordache” și alți 280.000 de euro din bugetul Operei Naționale. Costurile au fost considerate uriașe pentru un eveniment de acest tip și au ridicat semne de întrebare serioase privind modul în care Hopincă gestionează fondurile publice. Mai mult, evenimentul a fost perceput ca parte a unei strategii de imagine – o tactică despre care mulți afirmă că ar fi fost preluată de la fostul său șef, Daniel Florea, primar al Sectorului 5 la acea vreme. Interesant este că unele persoane din echipa administrativă de atunci a lui Florea se regăsesc și astăzi în funcții-cheie în aparatul administrativ al Sectorului 2. De precizat că Rareș Hopincă nu a fost cercetat penal în acest caz, acuzațiile de risipă bugetară și utilizare politică a banului public au conturat totuși un contrast puternic între discursul său de administrator eficient și realitatea administrativă.
  • Alianța cu AUR pentru viceprimari: Așa cum am menționat, modul în care Rareș Hopincă a forțat alegerea viceprimarilor la începutul lui 2025 a stârnit controverse. Introducerea pe ultima sută de metri a proiectului de hotărâre și votul comun PSD–PNL–AUR, care a adus un reprezentant AUR în funcția de viceprimar, au fost aspru criticate de consilierii USR și de analiști civici. USR a acuzat încălcarea regulamentului și legitimizarea unui partid extremist (AUR) în conducerea locală, considerând aceste acțiuni ca fiind în detrimentul democrației locale. De cealaltă parte, Hopincă a argumentat formal că legea impune doi viceprimari și că urgența se justifică administrativ. Chiar dacă procedural deciziile luate au rămas în vigoare, imaginea primarului Hopincă a avut de suferit în ochii unei părți a opiniei publice, care a văzut în această mișcare o abatere de la promisiunea de a face o administrație “curată” și predictibilă. Incidentul a evidențiat și dependența sa de aritmetica politică – pentru a guverna Sectorul 2, Hopincă s-a asociat chiar și cu un partid controversat, contrar imaginii sale de politician moderat.
  • Contestațiile privind alegerile din 2024: Un alt moment tensionat a fost imediat după alegerile locale, când fostul primar Radu Mihaiu a formulat acuzații publice de fraudă. Mihaiu a invocat posibila falsificare a proceselor verbale, lipsa unor ștampile și dispariția unor buletine de vot în anumite secții, contestând astfel validitatea victoriei la limită a lui Hopincă. Rareș Hopincă a respins acuzațiile, calificându-le drept un pretext al USR pentru a nu-și admite înfrângerea și a subliniat că toate verificările oficiale au confirmat rezultatul votului. Nici Biroul Electoral de Sector și nici Biroul Electoral Municipal nu au găsit nereguli majore, iar cererile de renumărare depuse de USR au fost respinse. În final, instanța a validat mandatul lui Hopincă, însă disputa post-electorală a reprezentat o controversă semnificativă, reflectată pe larg în presă, care a pus temporar sub semnul întrebării legitimitatea rezultatului. Deși justiția i-a dat câștig de cauză lui Hopincă, episodul a evidențiat polarizarea și suspiciunile din jurul alegerilor, lăsând un mic semn de întrebare în percepția publică asupra începutului mandatului său.

În afara acestor situații, Hopincă s-a mai confruntat și cu critici punctuale legate de veniturile și averea sa. Potrivit declarațiilor de avere, el cumula venituri din mai multe surse publice: în 2022, Hopincă a încasat aproximativ 168.000 lei din indemnizația de consilier general, salariul de la Economat Sector 5 și indemnizația de city manager.

Cumularea acestor poziții a fost posibilă prin susținere politică, lucru pe care detractorii l-au remarcat. S-a subliniat în spațiul public că veniturile sale însumează aproape 3.000 de euro lunar, provenind din funcții publice obținute datorită sprijinului politic. Deși nu s-au semnalat ilegalități, astfel de constatări alimentau percepția că Hopincă face parte din categoria politicienilor care beneficiază de multiple sinecuri. Hopincă a declarat însă că ”nu este omul nimănui” și că datorează parcursul său propriilor merite, nu vreunui patronaj ocult din partid.

Declarații publice (relevante)

Rareș Hopincă și-a construit profilul public și prin declarații ce reflectă viziunea sa politică și stilul de leadership. Câteva luări de poziție sunt de referință:

  • Despre misiunea administrativă și critica predecesorilor: În momentul anunțării candidaturii la Primăria Sectorului 2, Hopincă a subliniat necesitatea unei schimbări de direcție în administrația locală. El a afirmat: „Candidez pentru Primăria Sectorului 2, o misiune care mă responsabilizează și care îmi oferă șansa să-mi pun experiența publică și privată în slujba cetățenilor și a unui sector care, în ultimii 4 ani, a abandonat marile proiecte și i-a neglijat pe oameni”. Prin această declarație (postată pe Facebook la încheierea mandatului de prefect), Hopincă și-a definit scopul candidaturii – acela de a repune în prim-plan investițiile majore și interesul cetățeanului, implicit criticând administrația anterioară (condusă de USR) pentru stagnare. Totuși, privind ritmul lent al actualei administrații și lipsa unor transformări notabile, se poate pune întrebarea dacă această promisiune a fost un angajament real sau doar o formulă electorală bine calibrată.
  • Despre politica orientată spre oameni: Într-un interviu acordat presei, Rareș Hopincă a descris filosofia sa politică în termeni empatici: Ca primar sau politician, ești un om printre oameni. Nu te plasezi în afara comunității, nu ești nici deasupra ei. Politica pentru oameni presupune guvernarea în care nevoile și aspirațiile indivizilor sunt în centrul deciziilor”. Teoretic, această afirmație sintetizează viziunea unui lider de centru-stânga apropiat de cetățeni. Tot el susține că aplică un principiu fundamental în activitatea sa: „soluții la probleme reale, nu inventate”, o declarație care, la prima vedere, sugerează pragmatism și respingerea populismului. Cu toate acestea, în lipsa unor intervenții clare și rapide în fața problemelor din sector și în contextul unei administrații percepute ca ineficientă, mulți se întreabă dacă aceste principii sunt puse în practică sau dacă nu sunt doar formule de campanie atent ambalate.
  • Despre integritate și independență: În fața speculațiilor că ar fi protejatul unor baroni locali sau al conducerii PSD – Marcel Ciolacu -, Hopincă a ținut să infirme asemenea imagini. „Nu sunt omul nimănui și aparțin exclusiv voinței, creativității și limitărilor mele” a declarat el într-un interviu, subliniind că își asumă propriile decizii și traseu profesional. Cu această declarație a încercat să-și consolideze poziția și să-și consolideze credibilitatea, sugerând că nu răspunde la comenzi de partid (!!) decât în măsura în care acestea coincid cu propria convingere și expertiză. Totuși, în contextul în care PSD este recunoscut public drept un partid dominat de rețele clientelare și numiri politice, iar această percepție nu a fost contrazisă în mod serios de-a lungul timpului, declarația lui Hopincă pare să servească mai degrabă unui scop de imagine decât să reflecte o independență reală. Tocmai această asociere cu un partid perceput ca generator de sinecuri ridică întrebări legitime despre autonomia sa reală în luarea deciziilor.
  • Despre viziunea pentru Sectorul 2: În campanie, sloganul lui Hopincă a fost „Mergem la sigur”, sugerând că alegerea sa ar reprezenta o opțiune sigură, bazată pe experiență și eficiență administrativă. A pledat pentru un „București verde, nu pentru că e la modă să fii eco, ci pentru că e sănătos” și a declarat că „politica poate salva vieți, dincolo de a le guverna”, referindu-se la implicarea sa în proiecte sociale, cum ar fi combaterea consumului de droguri în școli. Însă, la aproape un an de la preluarea mandatului, ritmul schimbărilor este departe de cel anunțat în campanie, iar realizările concrete sunt greu de identificat. Această discrepanță alimentează pe bună dreptate îndoiala că promisiunile vor deveni fapte până la finalul mandatului. Mulți se întreabă dacă, în stilul deja consacrat al administrației locale, Rareș Hopincă nu va da vina, la momentul bilanțului, pe birocrația excesivă, Consiliul Local ori cine știe ce alți factori externi – un scenariu previzibil, dar tot mai greu de acceptat pentru cetățenii Sectorului 2 care așteptau reforme reale și vizibile.

Per ansamblu, discursul public al lui Rareș Hopincă este atent calibrat pentru a proiecta imaginea unui politician moderat și centrat pe comunitate, în linie cu retorica social-democrată modernizată pe care PSD o promovează. El încearcă să cultive profilul unui administrator pragmatic și credibil, nu al unui politician carismatic, o strategie ilustrată inclusiv de declarația sa: „nu îmi doresc să fiu un politician cool, ci credibil”. Cu toate acestea, în contextul unui mandat lipsit până acum de realizări vizibile și al unui ritm administrativ lent, această poziționare pare din ce în ce mai mult o construcție de imagine decât o reflectare fidelă a realității. Lipsa unor rezultate concrete riscă să transforme ideea de „credibilitate” într-un simplu slogan, golit de conținut în fața unui electorat care aștepta eficiență, nu etichete.

Alte informații semnificative

  • Profil personal și avere: Rareș Hopincă este originar din Bucovina (născut și crescut în Câmpulung Moldovenesc) și s-a mutat la București pentru studii și carieră. În vârstă de 40 de ani, el face parte din generația tânără de politicieni PSD care a urcat în poziții de conducere. Hopincă este căsătorit, iar conform declarațiilor de avere deține, împreună cu soția sa, două apartamente modeste în București (de 66 mp și 41 mp, achiziționate în 2011 și 2015). De asemenea, are declarate (la momentul 2023) obiecte de artă și bijuterii în valoare de aproximativ 30.000 lei și câteva conturi de economii modeste. La capitolul datorii, Hopincă are credite bancare și rate la dezvoltator însumând aproximativ 90.000 de euro și 100.000 de lei, scadente pe termen lung. Acest profil financiar arată o situație materială relativ obișnuită pentru un funcționar de rang înalt, fără acumulări suspecte de avere – aspect important de menționat în contextul în care mulți politicieni români au fost criticați pentru discrepanțe între venituri și avere.
  • Experiența în proiecte internaționale: Înainte de a ocupa funcții publice, Rareș Hopincă susține că s-a specializat în atragerea de fonduri europene și management de proiecte, un aspect pe care îl evidențiază constant în discursurile sale. Între 2006 și 2016, a activat în companii unde s-a ocupat de managementul proiectelor cu fonduri europene și dezvoltarea de parteneriate public-privat, ceea ce l-ar recomanda drept un profesionist al investițiilor locale. A fost, de asemenea, coordonatorul programului de asistență tehnică Banca Mondială derulat de Primăria Sectorului 5 în perioada 2018–2020, proiect care viza modernizarea administrației. Totuși, experiența invocată atât de des nu se traduce, cel puțin până acum, în rezultate concrete pentru locuitorii Sectorului 2. Deși se mândrește cu expertiză internațională, promisiunile rămân în mare parte pe hârtie, iar cetățenii încep să se întrebe dacă nu cumva această competență este mai mult afișată decât aplicată. În acest context, promovarea sa de către PSD ridică întrebarea firească: a fost un pariu pe competență sau doar pe imagine?
  • Traseul profesional atipic: Rareș Hopincă pare să fi avut întotdeauna norocul de a fi „la locul potrivit, în momentul potrivit” – cel puțin în privința funcțiilor publice. Spre deosebire de politicienii care își câștigă notorietatea prin bătălii electorale sau merite administrative vizibile, Hopincă a oscilat comod între roluri tehnice și politice, într-o ascensiune discretă, dar constantă. De la angajat public (city manager) la ales local (consilier general), apoi consilier într-o societate de stat (Economat Sector 5), prefect și, în cele din urmă, primar, traseul său profesional pare mai degrabă un rezultat al unei susțineri constante de partid. Această abilitate de a rămâne în funcții-cheie indiferent de context ridică întrebări firești privind cumulul de funcții, utilitatea reală a fiecărei poziții și, mai ales, dacă aceste posturi au fost ocupate în beneficiul comunității sau al carierei sale personale.
  • Imaginea publică și perspective: Rareș Hopincă este prezentat drept un politician tânăr, dar, în realitate, parcursul său administrativ nu diferă semnificativ de traseul clasic al funcționarilor susținuți de partid. A urmat fidel linia PSD și a devenit, odată cu alegerea în funcția de primar, un pilon consolidat al partidului. Puterea sa în interiorul formațiunii a crescut vizibil, însă rezultatele în plan administrativ rămân cel puțin modeste. La aproape un an de mandat, lucrurile promise în campanie sunt greu de observat, iar ritmul schimbărilor este unul extrem de lent. Tot mai mulți se întreabă dacă PSD a făcut, din nou, o alegere neinspirată, având în vedere că, istoric vorbind, partidul pare să nu aibă „noroc” cu proprii primari – care, odată aleși, tind să ”clacheze”. Iar această clacare nu vine din rea-voință, ci, poate, din faptul că experiența administrativă invocată nu este mereu confirmată de fapte. Adevărata provocare pentru Hopincă nu este acest prim mandat, ci dacă va reuși să convingă că merită un al doilea. La cum stau lucrurile acum, următorul mandat pare mai degrabă o fata morgana.

În concluzie, traseul politic al lui Rareș Hopincă reflectă mai degrabă o ascensiune susținută politic decât una bazată pe rezultate administrative spectaculoase. Deși se prezintă ca un tehnocrat devenit om politic, până în acest punct nu există dovezi clare că și-a format o echipă solidă, alcătuită din oameni cu experiență reală în administrație, ci mai degrabă a apelat la vechi colaboratori chiar dacă rezultatele acestora nu îi recomandă pentru admnisitrația publică. Sectorul 2, un spațiu urban cu probleme cronice de infrastructură și management public, pare prea mare pentru a fi dus în spate de un singur om, iar Hopincă, în ciuda ambițiilor și retoricii profesionale, nu pare să fi schimbat acest lucru. Cu studii în filosofie și comunicare și o carieră conturată la intersecția dintre partid și administrație, actualul primar promite guvernare „la sigur”, dar realitatea de până acum este mai degrabă marcată de ezitare și lentoare. În lipsa unei echipe competente și a unor decizii curajoase, clare, viziunea declarată – „soluții la probleme reale, într-o comunitate unită” – riscă să rămână doar un slogan bun de afiș electoral. Iar lecția ultimilor ani e simplă: fără oameni potriviți în funcțiile cheie, ci cu cunoștințe și sinecuri, nicio strategie nu prinde viață, oricât de bine ar suna.

Scandalul de la Roești: autorizație suspendată dimineața, și anulată la prânz. Agenția de Mediu Vâlcea confirmă bomba ecologică

Statia de sortare de la Roesti

Convorbire cu șeful APM Vâlcea: confuzie administrativă într-un focar toxic

Astăzi, 20 iunie, l-am sunat pe Alin Voicescu, șeful Agenției pentru Protecția Mediului Vâlcea, pentru a cere explicații clare în legătură cu cele două decizii emise de instituție în cursul zilei de ieri. Prima: suspendarea autorizației de mediu a operatorului stației de sortare Roești. A doua: anularea propriei suspendări, emisă câteva ore mai târziu.

Discuția a fost clarificatoare și, în același timp, alarmantă. Voicescu a confirmat că APM a decis suspendarea pentru 60 de zile după ce a constatat depozitarea ilegală de gunoaie în incinta stației de sortare. Dar, conform legii, suspendarea trebuia precedată de un avertisment oficial și de un termen de conformare – condiție ignorată de instituție. Prin urmare, APM și-a revocat propriul act, emițând o a doua decizie care anulează suspendarea.

Întrebat despre pericolul real din teren, Voicescu a fost tranșant: Roești este o bombă ecologică cu ceas.


Stația de sortare Roești funcționează ca o groapă de gunoi

Stația de sortare de la Roești, proiectată să selecteze și să trateze deșeurile conform normelor europene, nu sortează nimic. În loc de reciclare, acolo se descarcă zilnic zeci de tone de gunoi direct pe sol. Deșeurile nu sunt acoperite, nu sunt tratate, nu sunt monitorizate. A devenit o groapă ilegală de gunoi sub pretextul unei infrastructuri moderne.

În sezonul cald, zona e un veritabil cuptor de gunoi. Resturi menajere, plastice, sticlă, toate sub un soare de 35 de grade. Orice fragment de material reflectorizant poate aprinde un incendiu. Situația e scăpată de sub control și poate degenera oricând într-o catastrofă ecologică. Dacă mai amintim și faptul că stația care a costat 26 de milioane de euro NU are aviz de funcționare de la ISU…lucrurile se incurcă și mai tare.


Documentele APM Vâlcea: confuzie periculoasă

Deținem și publicăm cele două decizii contradictorii ale APM Vâlcea. Prima e semnată și prevede suspendarea activității operatorului pentru 60 de zile. A doua, emisă la scurt timp, invocă lipsa unui avertisment și anulează măsura de sancționare.

Este un precedent grav. O instituție de control, care constată o încălcare a legii, aplică o sancțiune, apoi o retrage din cauza propriei greșeli procedurale. În loc să protejeze mediul, APM Vâlcea se protejează de răspundere. Pentru a fi corect până la capăt, Alin Voicescu reclamă faptul că nu are destui oameni în subordine iar acest fapt se vede (și) în deciziile contradictorii de mai sus.


Milioane de euro, groapă de gunoi, contracte ilegale

Stația de la Roești face parte din proiectul SMID Vâlcea, finanțat cu 28,5 milioane euro. Acolo trebuia să funcționeze un centru integrat de gestionare a deșeurilor. În realitate, doar banii au fost integrați. Sistemul – nu.

Contractul cadru de operare, evaluat la 346 milioane lei, a fost spart și atribuit prin negociere directă, în mod netransparent. Brantner Environment și Environment Care Waste Management au primit, împreună, două contracte de peste 20 milioane euro, fără licitație reală.

Justificarea? O „situație de urgență sanitară” inventată de autorități locale, în special de Consiliul Județean și ADI Salubrizare. Un pretext fals, respins de CNSC și apoi de Curtea de Apel Pitești, care a anulat toate contractele.


Autoritățile sfidează instanțele. Cine răspunde?

Deși justiția a declarat aceste contracte nule, CJ Vâlcea și ADI continuă să le pună în aplicare. Firmele operează în continuare, APM suspendă pe hârtie și se răzgândește, iar gunoaiele continuă să se adune.

Este momentul ca DNA să intervină. Atribuiri netransparente, refuzul de a respecta hotărâri judecătorești și un dezastru de mediu aflat în desfășurare. Avem toate ingredientele unui caz penal.


Scandalul Roești este despre complicitate, nu doar despre gunoi

Ce se întâmplă la stația de sortare Roești nu e o simplă greșeală de management. Este o schemă între autorități, firme private și instituții care se acoperă reciproc. Gunoaiele nu sunt doar pe sol. Sunt și în hârtii.

Convorbirea cu Alin Voicescu, șeful APM Vâlcea, și documentele oficiale pe care le-am publicat confirmă: instituțiile statului știu și nu fac nimic. Ba, mai rău – mimează sancțiunea, apoi o anulează, din pix. Iar între timp, Roești rămâne o groapă toxică, ilegală și cu un potențial exploziv. Întrebarea corectă este ”Când?”, nu ”Dacă?”. Iar atunci cei pe care acum îi vedem clamând corectitudinea, atunci vor striga că este un ”dosar politic”. Se prevede un final deja cunoscut.

Mihai Fifor califică comportamentul USR drept „agresiv, populist, lipsit de orice sens instituțional”

Sursa: Facebook

Cândva ministru, viceprim-ministru, secretar general al PSD și purtător de cuvânt al formațiunii, Mihai-Viorel Fifor pare că revine pe „cai mari”.

După ce s-a aflat în prim plan ani de zile, retras ulterior într-un con de umbră, Fifor dă de înțeles că știe multe despre discuțiile care au tot avut loc între social democrați și restul partidelor parlamentare.

O nouă ieșire a lui Mihai Fifor vizavi de „tabloul” consultărilor de la Cotroceni, deputatul calificând USR drept un partid populist și agresiv. Acestea sunt însă doar câteva dintre opiniile deputatului social democrat vizavi de potențialii parteneri de guvernare, așa cum au fost transpuse de Fifor pe Facebook.

Și, firește, doar „PSD este un partid responsabil”. Pentru că, scrie Fifor, „Noi nu facem zgomot. Noi livrăm”:

Negocierile nu s-au încheiat, iar tot ce s-a vehiculat până acum în spațiul public nu are nicio valoare oficială. Cu toate acestea, unii au găsit deja timp să critice PSD, pentru că – spun ei – ar fi luat prea mult sau ministere prea importante. Ironia este că aceiași oameni, până mai ieri, ne cereau insistent să fim responsabili, să intrăm la guvernare și să asigurăm stabilitatea unui executiv pro-european.

De aceea, PSD nu răspunde la IPOCRIZIE și nu face politică pentru rețelele sociale. PSD face ce trebuie pentru România și pentru români!
Am participat la discuțiile tehnice cu seriozitate și responsabilitate. Nu ca să bifăm prezența, ci pentru a evita derapaje grave. Am blocat propuneri aberante din punct de vedere social și economic, și am impus soluții echilibrate, corecte, funcționale.

Am fost acolo când era nevoie. Am negociat dur, dar rațional. Nu pentru noi, ci pentru oameni. Ce nu înțeleg unii, născuți politic din zgomot, este că România are nevoie de guvernare, nu de spectacol.

Comportamentul USR – agresiv, populist, lipsit de orice sens instituțional – este o amenințare reală la adresa construcției unei majorități funcționale. Dacă nu renunță la harță și la logica confruntării permanente, riscă să compromită stabilitatea guvernamentală pe care tot ei pretind că o doresc.

A fi responsabil nu înseamnă doar să ceri funcții. Înseamnă să contribui concret la buna funcționare a guvernului. Să fii capabil să construiești, nu doar să strigi de pe margine. Bullying-ul trebuie lăsat la partid. La Guvern mergem să muncim!”.

Angajată a CJAS Dâmbovița, acuzată de corupție; cerea chiar și 5.000 de euro pentru a facilita angajări

Casa Județeană de Asigurări de Sănătate (CJAS) Dâmbovița este în centrul unui scandal, după ce s-a aflat că o angajată cerea și primea bani pentru a facilita angajări.

Inculpata, cercetată de procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul teritorial Ploiești, cerea chiar și 5.000 de euro pentru un post. Însă nu în interiorul instituției unde lucra, ci în alte unități.

Acord de recunoaștere a vinovăției încheiat între procurorii anticorupție și o angajată a CJAS Dâmbovița, acuzată de trafic de influență în formă continuată.

Pe numele său Adrian Rodica Tudorache, angajată în calitate de consilier superior la CJAS Dâmbovița, aceasta și-a recunoscut faptele. În plus, alte șase persoane au recunoscut că i-au dat inculpatei bani pentru a accede în anumite posturi.

În perioada februarie 2021-mai 2023, inculpata Tudorache Adriana-Rodica, în calitate de funcționar public angajat la Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Dâmbovița, în mod repetat și în baza aceleiași rezoluții infracționale, ar fi pretins, în mod direct, suma totală de 23.550 euro și 2.000 lei și ar fi primit în numerar, în mai multe tranșe, suma totală de 21.450 euro și 10.000 lei, de la mai multe persoane, lăsând să se creadă că are influență asupra funcționarilor publici din cadrul mai multor instituții publice din municipiul Târgoviște și că îi va determina pe aceștia să angajeze persoanele menționate anterior pe diferite posturi.

Astfel, inculpata Tudorache Adriana-Rodica ar fi pretins de la fiecare dintre aceste persoane, sume cuprinse între 1.000 de euro și 5.000 de euro, promițându-le acestora că va reuși să le faciliteze angajarea pe posturi de asistentă medicală, șofer de ambulanță, fochist, femeie de serviciu sau bucătăreasă, în cadrul Spitalului Județean de Urgență Târgoviște, Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Dâmbovița sau Grădiniței cu program prelungit nr. 16 din Târgoviște.

În cauză, cu privire la inculpata Tudorache Adriana-Rodica, procurorii au dispus măsura asigurătorie a sechestrului asupra sumei totale de 119.213 lei, în vederea confiscării speciale de către instanța de judecată.

În prezența avocaților, cei șapte (7) inculpați au declarat expres că recunosc comiterea faptelor reținute în sarcina lor, acceptă încadrările juridice pentru care au fost puse în mișcare acțiunile penale și sunt de acord cu felul și cuantumul pedepselor aplicate, precum și cu forma de executare a acestora, respectiv:

pentru inculpata Tudorache Adriana-Rodica o pedeapsă de 2 ani închisoare, cu suspendarea executării pedepsei sub supraveghere pe durata unui termen de supraveghere de 2 ani și interzicerea, pe o perioadă de un an de la rămânerea definitivă a hotărârii de condamnare prin care s-a dispus suspendarea executării pedepsei sub supraveghere, a drepturilor: de a fi ales în autoritățile publice sau în orice alte funcții publice, de a ocupa o funcție care implică exercițiul autorității de stat și de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii.

pentru ceilalți șase (6) inculpați câte o pedeapsă de un an și 6 luni închisoare, cu suspendarea executării pedepsei sub supraveghere pe durata unui termen de supraveghere de 2 ani și interzicerea, pe o perioadă de un an de la rămânerea definitivă a hotărârii de condamnare prin care s-a dispus suspendarea executării pedepsei sub supraveghere, a drepturilor: de a fi ales în autoritățile publice sau în orice alte funcții publice și de a ocupa o funcție care implică exercițiul autorității de stat.

Cei șapte (7) inculpați au declarat expres că sunt de acord cu prestarea unei munci neremunerate în folosul comunității pe o durată de 60 de zile fiecare”, precizează DNA.

AUR declină din nou invitația pentru consultări la Cotroceni

Sursa: Facebook

AUR, prin vocea purtătorului de cuvânt Dan Tănasă, califică drept o „mascaradă” consultările anunțate astăzi la Palatul Cotroceni.

Reprezentanții partidelor parlamentare și ai grupurilor minorităților ar trebui să vină pe rând pentru a discuta despre componența viitorului Guvern și numele viitorilor miniștri, însă politicienii din AUR par a fi deciși doar asupra unui singur lucru: de a vota împotriva propunerilor, atunci când va fi cazul.

Nu toate partidele care au reprezentanți în Parlament au răspuns pozitiv invitației lansate pentru astăzi de președintele Nicușor Dan. Potrivit Administrației Prezidențiale, la Palatul Cotroceni au locconsultări privind desemnarea candidatului la funcția de Prim-ministru”.

Și, similar situației anterioare, din luna mai, „suveraniștii” critică demersul și se anunță împotriva înțelegerilor dintre partidele pro-europene.

Înțelegem că Guvernul este deja făcut, consultările sunt doar praf în ochii oamenilor. Noi nu dorim să participăm la această mascaradă, nu dorim să fim parte din această mascaradă, avem o responsabilitate față de votul românilor care au votat altceva, au votat pace, au votat pentru stabilitate politică și nu putem să legitimăm o lovitură de stat, nu putem să legitimăm un Guvern făcut din aceleași figuri care au adus țara până aici. (…)

Nu vom participa, e o întâlnire informală, ca să spun așa, e o mascaradă sinistră, Guvernul este deja făcut, e făcut tot de cei care ne-au adus aici. (…) Ei vorbesc despre creșteri de taxe și despre biruri și despre o chestiune cu care noi, în mod evident, nu putem fi de acord. (…)

Românii nu-și doresc acest Guvern, nu-și doresc acest președinte. Noi, în mod evident, vom vota împotriva acestui Guvern. Nimic bun nu va ieși. Fixul unui președinte care, la rândul lui, s-a născut în urma unei lovituri de stat. Este doar, practic, ce vedem acum, este doar o continuare a loviturii de stat”, a declarat Dan Tanasă, în cadrul unei conferințe de presă, la Palatul Parlamentului.

Pe de altă parte, și partidul condus de Diana Șoșoacă s-a arătat împotriva viitorului Guvern, lansând în spațiul public un comunicat de presă:

Partidul S.O.S. România denunță tentativele de destabilizare și reafirmă opoziția totală față de partidele globaliste angajate în formarea viitorului guvern PSD-PNL-USR-UDMR.

Partidul S.O.S. România condamnă cu fermitate jocurile de culise făcute de partidele mai sus menționate, care încearcă să creeze grupuri parlamentare „satelit” în Parlament, folosind presiuni, șantaj, promisiuni de funcții sau avantaje materiale efemere sau iluzorii, cu scopul de a atrage parlamentari ai opoziției suveraniste.

Este o strategie ignobilă de destabilizare a opoziției, menită să consolideze o viitoare guvernare ilegitimă și discreditată în fața românilor.
Așa cum grupul POT de la Senat a fost destructurat prin acțiunile partidelor globaliste din coaliția majoritară, la fel se încearcă și destabilizarea grupului Partidului S.O.S. România de la Senat, în dispreț total față de votul popular și față de voința suverană a electoratului.

În acest context, S.O.S. România face următoarele precizări clare și fără echivoc: Vom rămâne fermi și uniți în jurul mandatului încredințat de poporul român, ne asumăm statutul de partid de opoziție și în fața trădării, noi alegem să rezistăm. Nu vom colabora cu partidele care au umilit și sărăcit România, nu vom pactiza cu politicienii care au batjocorit românii.

Nu vom susține viitorul guvern PSD-PNL-USR-UDMR, indiferent de presiunile la care suntem supuși. Nu vom accepta nicio formă de reorganizare administrativ teritorială care ar fragiliza unitatea Statului Român. Parlamentarii noștri nu cedează șantajului și nu pot fi cumpărați”.

Oricum ar fi, Nicușor Dan îi așteaptă începând de la ora 11.00 pe politicieni, discuțiile urmând a se încheia la la ora 15.00. Potrivit programului, social democrații intră primii la consultări, urmați la ora 11.30 de reprezentanții AUR, de la ora 12.00 – PNL, 12.30 – USR, 13.00 – SOS România, 13.30 – POT, 14.00 – UDMR, iar de la ora 14.30 – Grupul Parlamentar al Minorităților Naționale.

Prejudiciu de peste 27 de milioane de lei descoperit de ANAF la firmele de ride-sharing

Cars.ro

Societățile care activează în domeniul transportului alternativ de persoane (ride-sharing) au fost luate de vizor de inspectorii antifraudă, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) dezvăluind că au fost efectuate verificări în câteva județe.

Mai precis, au fost identificate șase astfel de societăți care ar fi cauzat bugetului de stat un prejudiciu de aproximativ 27,8 milioane de lei.

Agenția Națională de Administrare Fiscală, prin Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) arată că și-a propus ca, prin intermediul verificărilor, să prevină și să combată evaziunea fiscală. Iar la cele trei societăți din București, două din Timișoara și una din Galați s-ar fi descoperit că nu s-ar fi achitat impozit pe veniturile din salarii și contribuțiile sociale aferente, TVA, impozit pe profit, dar și alte impozite.

ANAF a dat și exemple concrete ale problemelor descoperite, menționând că „pentru recuperarea prejudiciilor vor fi sesizate organele de urmărire penală competente”.

Menționăm neregulile descoperite la firmele din Timișoara, care erau administrate formal de aceeași persoană, nu au declarat veniturile, nu s-au înregistrat ca plătitoare de TVA, nu au depus deconturi TVA și au raportat cifră zero la impozitul pe profit.

Totodată, societățile au utilizat forța de muncă fără documente legale de angajare, circa 1.323 de persoane fizice fiind implicate în desfășurarea activității.

Un alt caz relevant este cel al unei societăți București, care nu deține aparate de marcat electronice fiscale pentru 54 dintre cele 60 de autovehicule exploatate în baza unor contracte de închiriere sau de comodat, încheiate cu proprietarii de drept.

Sumele încasate cu numerar fără emiterea bonurilor fiscale au fost confiscate. Pentru a îmbunătăți verificarea firmelor care oferă servicii de transport alternativ prin platforme digitale, reamintim faptul că a fost introdus formularul 397.

Acesta le permite inspectorilor ANAF să acceseze rapid datele fiscale ale acestor firme, astfel încât să poată identifica din timp eventuale nereguli. Dacă sunt descoperite riscuri de neplată a taxelor, vor fi făcute controale rapide pentru verificarea situației și stabilirea eventualelor obligații fiscale suplimentare, în vederea recuperării acestora într-un termen cât mai scurt”, se arată într-un comunicat de presă.

Călin Georgescu denunță fraude care îi folosesc numele și profită de ocazie pentru a-și vinde cartea

Sursa: Facebook

Ieri, Călin Georgescu a postat pe Facebook cu un mesaj în care denunță tentative de fraude în numele său.

Tentative de fraudă care au legătură cu amenda pe care Autoritatea Electorală Permanentă i-a aplicat-o în primăvară și pe care a plătit-o. Însă, după cum relatează acesta, în mediul virtual sunt persoane care se folosesc de ocazie pentru a strânge bani „în mod fraudulos”.

Fostul candidat la prezidențiale Călin Georgescu iese din ce în ce mai rar cu mesaje pentru adepții săi. Periodic, se întâlnește cu cei care vor să îl vadă, atunci când semnează pentru controlul judiciar, însă comunicările sale obișnuite din perioada campaniei aproape că au dispărut.

După un ultim mesaj din luna mai, ieri, Călin Georgescu a postat pe pagina sa de Facebook un nou mesaj în care explică faptul că „au apărut persoane care, în mod fraudulos, deschid conturi Revolut sau folosesc alte metode de donație și pretind că o fac în numele meu sau pentru mine”.

Dragii mei,
În luna aprilie, AEP a emis pe numele meu un proces-verbal de amendă în valoare de 200.000 lei. Am plătit, în termenul legal, jumătate din valoarea minimă și am contestat amenda în instanță.

Termenul de judecată este în septembrie 2025, iar până atunci vom reveni cu noutăți în funcție de evoluția dosarului. Până la acel moment, vă rog să nu întreprindeți nicio acțiune.

Apreciez profund inițiativa de solidaritate – e un semn că adevărul și buna-credință au alaturi oameni demni și suflete ghidate de bunătate și de conștiință.

Am fost informat ca au apărut persoane care, în mod fraudulos, deschid conturi Revolut sau folosesc alte metode de donație și pretind că o fac în numele meu sau pentru mine. Nu am autorizat nicio astfel de inițiativă și nici nu voi autoriza vreodată. Vă rog să nu faceți plăți către astfel de conturi sau persoane. Singura informație oficială este cea publicată pe acest cont.

De asemenea, NU cumpărați așa zise cărți care se vând pe Amazon sau pe alte platforme online sub numele meu ca autor. 𝑆𝑖𝑛𝑔𝑢𝑟𝑎 𝑐𝑎𝑟𝑡𝑒 𝑎𝑢𝑡𝑒𝑛𝑡𝑖𝑐𝑎̆ 𝑒𝑠𝑡𝑒 „𝑀𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑅𝑒𝑛𝑎𝑠̦𝑡𝑒𝑟𝑒 – 𝐼𝑒𝑠̦𝑖𝑟𝑒𝑎 𝑑𝑖𝑛 𝑀𝑎𝑡𝑟𝑖𝑥”, 𝑝𝑢𝑏𝑙𝑖𝑐𝑎𝑡𝑎̆ 𝑑𝑒 𝐸𝑑𝑖𝑡𝑢𝑟𝑎 𝑃𝑟𝑒𝑠𝑡𝑖𝑔𝑒 𝑠̦𝑖 𝑑𝑖𝑠𝑝𝑜𝑛𝑖𝑏𝑖𝑙𝑎̆ 𝑑𝑜𝑎𝑟 𝑝𝑒 𝑠𝑖𝑡𝑒𝑢𝑙 𝑙𝑜𝑟.

În ceea ce privește achiziția acestei cărți, dacă doriți să faceți acest lucru, vă rog să îl tratați ca pe un gest personal de eleganță culturală proprie și nu ca pe un beneficiu realizat în favoarea mea.
Vă mulțumesc
”, transmite Georgescu.

În aprilie, Georgescu a fost amendat cu suma maximă de 200.000 de lei pentru mai multe nereguli legate de finanțarea campaniei electorale, printre care producerea și distribuirea, prin interpuși, de materiale de propagandă neînregistrate și depunerea la Autoritatea Electorală Permanentă a unui raport financiar cu valori zero, deși a avut venituri și cheltuieli.

Ultimele consultări înainte de formarea Guvernului; cum își împart pro-europenii ministerele

Guvernul României

Posibil să avem un premier și un cabinet ministerial în această săptămână, după ce liderii partidelor pro-europene au ajuns la un acord, în urma discuțiilor extinse cu șeful statului.

Pe surse, au apărut informații potrivit cărora PNL, PSD, USR și UDMR au ajuns marți la o variantă preliminară a componenței noului guvern, a numelui premierului și a faptului că se va merge din nou pe varianta rotativei guvernamentale.

Potrivit Administrației Prezidențiale, există un program stabilit pentru mâine, 19 iunie, când la Palatul Cotroceni vor avea loc „consultări privind desemnarea candidatului la funcția de Prim-ministru”.

Nicușor Dan îi așteaptă începând de la ora 11.00 pe politicieni, discuțiile urmând a se încheia la ora 15.00. Potrivit programului, social democrații intră primii la consultări, urmați la ora 11.30 de reprezentanții AUR, de la ora 12.00 – PNL, 12.30 – USR, 13.00 – SOS România, 13.30 – POT, 14.00 – UDMR, iar de la ora 14.30 – Grupul Parlamentar al Minorităților Naționale.

Cu toate acestea, la primele consultări oficiale, AUR și SOS au refuzat să se prezinte, liderii acestor formațiuni – George Simion și Diana Șoșoacă – preferând să comenteze și să critice doar în spațiul public.

Pe surse, deja discuțiile au ajuns în punctul în care Ilie Bolojan ar urma să fie desemnat prim-ministru, urmând ca în a doua parte a mandatului premierul să provină din partea PSD, conform acordului între partide. Totodată, PSD ar urma să numească miniștri la Justiție, Transporturi, Sănătate, Muncă, Agricultură, Proiecte Europene sau Energie.

PNL ar urma să dețină portofoliile la Finanțe, Interne, Educație, MIPE (Investiții și Proiecte Europene) sau Energie, USR – Apărare, Externe, Mediu și Economie, iar UDMR – Mediu și/sau Cultură/ Dezvoltare și Cultură.

În același timp, Șefia Camerei Deputaților ar urma să fie deținută de PSD, iar cea a Senatului de PNL. Înțelegereri ar fi și pe numirile la Curtea Constituțională, unde PSD i-ar putea propune pe Robert Cazanciuc sau Mihai Busuioc, iar UDMR pe Csaba Asztalos (președinte CNCD).

Tot pe surse există informații potrivit cărora președintele Nicușor Dan ar avea ca primă opțiune nominalizarea Corinei Corbu (în prezent șefa Înaltei Curți) sau pe Ștefan Deaconu, expert în drept constituțional. Alte funcții împărțite ar fi de de director general al TVR – ar urma să fie propusă de PNL, iar conducerea Avocatului Poporului, CNCD și a Radioului Public – numită de USR.

Securitate Cibernetică pentru Seniori: Sesiune Gratuită la Brașov, 18 iunie 2025

ALEXANDRA DOBRE

1. Despre program

Asociația Institutul Român pentru Îmbătrânire Activă continuă Programul Național „Securitate Cibernetică. Inițiere pentru Seniori” cu cea de-a V-a sesiune (a treia organizată în țară). Evenimentul are loc miercuri, 18 iunie 2025, între orele 17:00 – 19:00, la Casa de Cultură a Studenților Brașov (Str. Memorandului 39).

  • Participare: Gratuită
  • Înscrieri: mesaj privat pe pagina de Facebook a Asociației Institutul Român pentru Îmbătrânire Activă

Link înscriere: facebook.com/AsociatiaInstitutulRomanPentruImbatranireActiva

Programul se desfășoară în parteneriat cu ICI București – Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică.


2. De ce este important

Într-o lume dominată de plăți online, rețele sociale și aplicații bancare, seniorii devin adesea ținte ușoare pentru atacatori cibernetici. Sesiunea de la Brașov oferă:

  • Conștientizare privind principalele amenințări online
  • Sfaturi practice de protecție adaptate nivelului de experiență al participanților
  • Exerciții interactive și sesiuni Q&A cu specialiști în securitate cibernetică

3. Ce vei învăța

  1. Cele mai frecvente tipuri de escrocherii online (phishing, spoofing, malware)
  2. Strategii de prevenire a fraudelor digitale și pașii de urmat după un incident
  3. Resurse oficiale pentru raportarea rapidă a incidentelor de securitate
  4. Instrumente pentru localizarea și blocarea dispozitivelor pierdute
  5. Crearea și gestionarea unui portofoliu de parole sigure
  6. Identificarea mesajelor înșelătoare și diferențierea lor de comunicările legitime
  7. Protecția conturilor din social media și evitarea aplicațiilor capcană

4. Rezultate până acum

De la debutul programului în 2024, s-au desfășurat sesiuni la:

  • București (două ediții) – peste 250 de participanți
  • Brăila și Craiova – câteva sute de beneficiari suplimentari

Feedback-ul indică o creștere semnificativă a nivelului de încredere și competență digitală în rândul seniorilor participanți.


5. Cum te înscrii

  1. Intră pe pagina de Facebook Asociația Institutul Român pentru Îmbătrânire Activă.
  2. Trimite un mesaj privat cu numele, vârsta și un telefon de contact.
  3. Vei primi confirmarea locului și detalii logistice.

Locurile sunt limitate, iar înscrierile se fac pe principiul „primul venit, primul servit”.


6. De ce merită să participi

Fie că vrei să-ți protejezi datele bancare, conturile sociale sau pur și simplu să navighezi online fără griji, sesiunea „Securitate Cibernetică. Inițiere pentru Seniori” te învață tot ce trebuie să știi. Rezervă-ți locul și vino pe 18 iunie la Brașov pentru două ore de instruire esențială!

Procurorii anticorupție au descins la Primăria Iași

Sursa: Facebook

Primăria Iași este din nou vizată de o anchetă penală. Pe lângă multiplele dosare în care este implicat primarul Mihai Chirica, acum procurorii anticorupție au în vizor angajările și activitatea biroului de resurse umane.

În această dimineață, anchetatorii fac mai multe percheziții, existând suspiciuni că anumite posturi din primărie ar fi fost ocupate prin proceduri aranjate.

Oficial, procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Iași au transmis doar că „efectuează cercetări într-o cauză penală ce vizează suspiciuni privind săvârșirea, de către funcționari publici, a unor infracțiuni asimilate infracțiunilor de corupție”.

Astfel, „ca urmare a obținerii autorizărilor legale de la instanța competentă, sunt efectuate percheziții domiciliare în mai multe birouri aflate în sediul unei instituții publice din municipiul Iași”, precizează DNA.

De altfel, informația a fost confirmată în cadrul unui comunicat al Primăriei Iași:

În legătură cu prezența unor forțe ale Poliției și Jandarmerie la sediul Primăriei Municipiului Iași în cursul dimineții de astăzi, 17 iunie 2025, vă aducem la cunoștință faptul că acțiunea se referă la verificarea unor documente care țin de Serviciul Resurse Umane.

Precizăm că, așa cum prevede legislația în vigoare, primarul Mihai Chirica, în calitatea sa de conducător al Unității Administrativ Teritoriale Municipiul Iași, a fost informat de această acțiune, iar procedura legală presupune aducerea la cunoștință a acțiunii de către anchetatori.

Subliniem faptul că primarul Mihai Chirica nu are nicio calitate în acest dosar și nu i s-a solicitat prezența la desfășurarea procedurii care se derulează în acest moment la sediul Primăriei Municipiului Iași. Primarul Mihai Chirica își desfășoară în continuare activitatea conform agendei, iar în perioada 18 – 20 iunie va participa la târgul internațional Eurasia Rail 2025, care va avea loc în Istanbul, la invitația autorităților turce.

Mai multe detalii despre subiectul anchetei de la Primăria Municipiului Iași vor fi aduse la cunoștința opiniei publice de către anchetatori”, au transmis reprezentanții primăriei din Iași, conform Mediafax.

Rămâi conectat

6,124FaniÎmi place
București
burniță de intensitate joasă
3.7 ° C
4.4 °
3.3 °
87 %
3.1kmh
100 %
lun
5 °
mar
5 °
mie
8 °
J
3 °
vin
4 °

Ultimul articol

Ciucu a găsit la Primăria Capitalei un „buget „mâncat” de subvenții”

Ciprian Ciucu, primarul ales al Capitalei, așa cum au decis prin vot bucureștenii, a ajuns în noul său birou. Și pare că ce a găsit...

Urmează o nouă demisie în Guvern? Daniel David: „Am tot amânat plecarea de foarte...

S-ar părea că, dincolo de declarațiile referitoare la o eventuală demisie, ministrul Educației, Daniel David, ia totuși în calcul să își depună mandatul. Nu „pe...

Nicușor Dan vrea referendum în Justiție; CSM avertizează că nu va tolera „nicio formă...

Președintele Nicușor Dan a revenit în țară și anunță că a citit sesizările primite din partea magistraților, așa cum au fost transmise după documentarul...