Societățile care activează în domeniul transportului alternativ de persoane (ride-sharing) au fost luate de vizor de inspectorii antifraudă, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) dezvăluind că au fost efectuate verificări în câteva județe.
Mai precis, au fost identificate șase astfel de societăți care ar fi cauzat bugetului de stat un prejudiciu de aproximativ 27,8 milioane de lei.
Agenția Națională de Administrare Fiscală, prin Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) arată că și-a propus ca, prin intermediul verificărilor, să prevină și să combată evaziunea fiscală. Iar la cele trei societăți din București, două din Timișoara și una din Galați s-ar fi descoperit că nu s-ar fi achitat impozit pe veniturile din salarii și contribuțiile sociale aferente, TVA, impozit pe profit, dar și alte impozite.
ANAF a dat și exemple concrete ale problemelor descoperite, menționând că „pentru recuperarea prejudiciilor vor fi sesizate organele de urmărire penală competente”.
„Menționăm neregulile descoperite la firmele din Timișoara, care erau administrate formal de aceeași persoană, nu au declarat veniturile, nu s-au înregistrat ca plătitoare de TVA, nu au depus deconturi TVA și au raportat cifră zero la impozitul pe profit.
Totodată, societățile au utilizat forța de muncă fără documente legale de angajare, circa 1.323 de persoane fizice fiind implicate în desfășurarea activității.
Un alt caz relevant este cel al unei societăți București, care nu deține aparate de marcat electronice fiscale pentru 54 dintre cele 60 de autovehicule exploatate în baza unor contracte de închiriere sau de comodat, încheiate cu proprietarii de drept.
Sumele încasate cu numerar fără emiterea bonurilor fiscale au fost confiscate. Pentru a îmbunătăți verificarea firmelor care oferă servicii de transport alternativ prin platforme digitale, reamintim faptul că a fost introdus formularul 397.
Acesta le permite inspectorilor ANAF să acceseze rapid datele fiscale ale acestor firme, astfel încât să poată identifica din timp eventuale nereguli. Dacă sunt descoperite riscuri de neplată a taxelor, vor fi făcute controale rapide pentru verificarea situației și stabilirea eventualelor obligații fiscale suplimentare, în vederea recuperării acestora într-un termen cât mai scurt”, se arată într-un comunicat de presă.