Ministerul Finanțelor a lansat miercuri, 14 aprilie 2021, o platformă online cu ajutorul căreia operatorii economici vor putea să transmită toate documentele necesare pentru accesarea unui ajutor de stat, conform unui comunicat de presă emis de instituție.

Platforma este disponibilă începând cu ziua de 14 aprilie și asigură o serie de facilități pentru operatorii economici, precum informatizarea procesului de analiză a documentației transmise și monitorizarea în timp real a gradului de implementare și de respectare a condițiilor de menținere a investițiilor și a locurilor de muncă aferente proiectelor aprobate pentru finanțare, dar și transmiterea online a documentației aferente cererilor de acord pentru finanțare și de plată a ajutorului de stat.

„În vederea informatizării și flexibilității mecanismelor de implementare a schemelor de ajutor de stat, instituția a lansat platforma online de tip monitoring tool, prin intermediul căreia operatorii economici pot să transmită toate documentele necesare pentru aprobarea unui ajutor de stat în baza HG 807/2014 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat având ca obiectiv stimularea investițiilor cu un impact major în economie”, se arată în comunicatul de presă emis de Ministerul Finanțelor și citat de News.ro.

Astfel este continuat procesul de digitalizare la nivelul Ministerului Finanțelor și este pus la dispoziția operatorilor economici un instrument online de depunere și analiză a documentației pentru plata ajutorului de stat. În același timp, platforma permite și o monitorizare eficientă și în timp real a gradului de implementare prin prisma menținerii locurilor de muncă create și realizării investițiilor asumate prin proiectele finanțate.

Ministerul de Finanțe transmite că operatorii economici vor putea să consulte pe platformă și un ghid de utilizare a depunerii online a documentelor necesare obținerii ajutorului de stat acordat prin intermediul HG 807/2014.

„Prin colectarea tuturor informațiilor referitoare la cererile de acord pentru finanțare și de plată, depuse în baza schemei de ajutor de stat, este creată o bază de date completă a proiectelor aflate în curs de aprobare, de implementare și de monitorizare”, se mai specifică în comunicatul de presă.

Platforma online lansată de Ministerul Finanțelor vine în completarea a altor două instrumente prin intermediul cărora instituția asigură o comunicare cu mediul de afaceri, și anume formularul pentru asistență a ajutorului de stat și solicitarea unei întâlniri tehnice, prin care operatorii pot să solicite clarificări cu privire la prevederile legale ale actelor normative de instituire a schemelor de ajutor de stat, la mecanismul de acordare și la mecanismul de plată a ajutorului de stat, dar și recomandări cu privire la implementarea corectă a proiectului de investiții.

Articolul precedentDe ce a fost demis Vlad Voiculescu?
Articolul următorTAROM vinde 14 avioane vechi și concediază 700 de angajați, ca urmare a unui plan de restructurare