Sursa foto: Playtech

Europa a devenit dependentă de Asia pentru aprovizionarea cu componente precum semiconductorii și celulele de baterii, relatează Reuteres. Cipurile și celulele de baterii sunt printre cele mai importante componente în era mașinilor electrice, producătorii de automobile fiind obligați să depindă de furnizorii asiatici.

Franz Fehrenbach, președintele Consiliului de Supraveghere al Bosch, a anunțat că e nevoie de o schimbare.

„Cu toate acestea, aceasta nu este vina politicii, ci este legată de optimizarea costurilor în lanţul de aprovizionare. Industria auto se întreabă încet cum va arăta aprovizionarea cu materii prime, în special pentru celulele bateriei”, a spus el.

Europa, dependentă de cipurile și celule de baterii din Asia

Firmele germane producătoare de mașini au anunțat că până în 2030 au de gând să construiască șase fabrici de celule de baterii, cu parteneri. Totodată, Uniunea Europeană a lansat programe de subvenții pentru a atrage producătorii de cipuri în Europa. Spre exemplu, compania Bosch a deschis în Germania cea mai mare fabrică de cipuri din țară, în valoare de 1 miliard de euro.

Firma de consultanță globală AlixPartners estimează că industria auto globală va pierde venituri de peste 200 de miliarde de dolari din cauza lipsei cipurilor. Directorul de Comunicare al Renault Group România, Cristian Nevzoreanu, a declarat că întârzierile pe care le înregistrează în finalizarea și livrarea mașinilor ajunge la șase luni. În 2021, producătorul român a oprit producția mai mult de o lună.

În octombrie anul acesta, producția de mașini în Marea Britanie a ajuns la nivelul din 1956. Mai exact, 65 de mii de autovehicule au fost asamblate, ceea ce duce producția din primele 10 luni la peste 700 de mii de vehicule, în scădere față de perioada similiară a anului trecut.

Experții sunt de părere că livrarea de cipuri va reveni la normal în 2022, iar producția auto a Marii Britanii va ajunge să depășească pragul de un milion de unități.

Reamintim că în 2018, cel mai mare număr de autoturisme înmatriculate era înregistrat în Germania, cu 47 milioane de unităţi. În clasament se află în continuare Italia, cu 39 de milioane şi Franţa cu 32 de milioane de autoturisme.

Autobuzele electrice din Brașov au făcut într-un an 2 milioane de kilometri

Articolul precedentMii de persoane au protestat la Viena împotriva restricțiilor anti-COVID
Articolul următorCriza forței de muncă din România se adâncește
Pixul și foaia sunt nelipsite din ghiozdan. Poate și vreo 2,3 cărți. Bucătar, barman, voluntar și acum redactor. Iar lista poate continua.