Avion
Avion. Sursa foto: pixabay. com

Românii care nu au mai putut călători deoarece zborurile au fost anulate pot afla ce compensații au dreptul să primească și cum pot fi acordate, potrivit stiripesurse.ro. Acest lucru este posibil în urma realizării unei aplicații de către Centrul European al Consumatorilor din România. Practic, calculatorul de compensații ajută asagerii să afle informații privitoare la posibilitatea de a fi despăgubiți precum și la modul în care se poate face acest lucru.

Calculatorul de compensații poate fi accesat pe site-ul Centrului European al Consumatorilor din România

Aceste compensații se acordă doar pasagerilor ale căror zboruri, care au fost anulate, ar fi trebuit să aibă loc pe teritoriul spațiului comunitar, fiind operate de companii înregistrate în Uniunea Europeană. Sumele care pot fi primite drept compensație sunt cuprinse între 250 și 600 de euro, fiind calculate în raport de distanța zborului.

„Dacă discutăm, de exemplu, de zborurile anulate, compensațiile variază între 250 și 600 de euro, asta în funcție de distanța pe care noi urma să o parcurgem. În cazul în care discutăm de o anulare de zbor, pe lângă partea de compensații, avem și dreptul de a primi asistență pe aeroport, de cazare în cazul în care întârzierea este mult mai mare și trebuie să petrecem o noapte.”, a declarat Irina Chirițoiu, directorul Centrului European al Consumatorilor din România. Pasagerii au dreptul să primească contravaloarea prețului biletului de avion în termen de şapte zile, dar acest lucru nu se întâmplă, susține directorul Centrului European al Consumatorilor din România.

Pasagerii au dreptul să ceară compensații de până la 600 de euro pentru un zbor anulat, anunță Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor 

ANPC a început o investigaţie care vizează mai multe companii aeriene care activează pe teritoriul României, ca urmare a sesizărilor primite referitoare la serviciile oferite de acestea. De la data de 30 aprilie 2021, ECC România a înregistrat 500 de solicitări referitoare la serviciile Wizz Air şi 114 la serviciile Ryan Air.

„În prezent, se centralizează toate reclamaţiile, pe această temă, de pe teritoriul României, la nivelul ANPC, pentru a putea completa şi definitiva informaţiile, ANPC sfătuind, totodată, consumatorii să se adreseze, în primă instanţă, operatorilor economici de transport aerian sau agenţiilor de turism intermediare, pentru soluţionări amiabile, iar, în situaţia în care drepturile acestora sunt încălcate, să se adreseze autorităţilor competente, reamintind totodată că, în conformitate cu Regulamentul European nr. 261, consumatorii au dreptul să solicite compensaţii de până la 600 de euro, pentru un zbor anulat”, spun oficialii ANPC.

Ponta a pățit-o cu Wizz Air: zborul i-a fost anulat, iar acum amenință cu judecata

Articolul precedentDaea, într-o nouă vizită în țară, cere ca lucrările la sistemele de irigații să fie făcute „ceas de ceas și zi de zi, fără întrerupere”
Articolul următor Din cauza lipsei de personal, directorii unei companii aeriene vor ajuta la încărcarea și descărcarea bagajelor din avioane