5.9 C
București
luni, 22 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 36

Cristian Popescu Piedone: Mihai Leu mi-a spus să nu las capul în jos niciodată – te voi asculta până în ultima clipă, prieten drag

Cristian Popescu Piedone - Foto Ziarul de Investigatii zin.ro

Mihai Leu, singurul român care a părăsit ringul drept campion mondial neînvins la box, iar mai târziu a devenit campion național de raliuri, a închis pentru totdeauna cronometrul vieții pe 1 iulie 2025. Două discipline, o singură inimă: aceea a luptătorului care nu acceptă altă direcție decât înainte.

„Mihai Leu mi‑a fost prieten, ne‑a fost tuturor un reper de moralitate, de profesie OM.”
Cristian Popescu Piedone

Astăzi, Cristian Popescu Piedone ridică vocea tremurată într-un adio care nu caută aplauze, ci rostire curată:

„După ce a ieșit campion mondial mi‑a făcut cadou mănușile și mi‑a spus:
«Așa cum am lovit eu în plin cu aceste mănuși, să lovești și tu. Să nu lași capul în jos și să te lupți până la capăt.»

Îți mulțumesc, Mihai Leu, îți mulțumesc de astăzi îngerului Mihai Leu. Dumnezeu să te aibă în paza Lui. Ne vei lipsi.

Mănușile acelea, impregnate cu transpirația victoriei, nu sunt doar un cadou; sunt un legământ. Ele cântăresc hotărâre, miros a curaj vechi de sală și adună în cusături zecile de runde în care Campionul a refuzat să facă pasul înapoi.

Într-o țară grăbită să uite, prietenia lor ne amintește că demnitatea se transmite mai departe numai de la om la om, ca flacăra unei lumânări. Prin Piedone, sfatul lui Mihai ajunge înapoi la noi toți: “Capul sus, luptă până la capăt!”. Este poate cea mai scurtă strategie de supraviețuire și cel mai lung testament de morală.

Și totuși, nimeni nu iese cu adevărat din arenă cât timp numele îi răsună pe buzele celor rămași. Pe ringul vieții noastre, Mihai Leu boxează încă — în felul în care ne ridicăm dimineața, în felul în care spunem “nu” la compromis, în felul în care mângâiem volanul unei idei nebune.

Odihnește‑te, campionule.
Vom ține capul sus. Până în ultima clipă.

Elena Udrea, aproape de libertate

Sursa: Facebook

Elena Udrea poate fi liberă. Aceasta a decis Judecătoria Ploiești ieri, însă deja soluția a fost contestată.

Condamnată la 6 ani de închisoare cu executare în aprilie 2022, Udrea se află în spital. Ea a fost internată și operată, duminică, după ce a fost diagnosticată cu colecistită acută litiazică.

Conform sentinței de ieri însă, Elena Udrea își executa în continuare pedeapsa la Penitenciarul de Femei Ploieşti – Târgşorul Nou, de unde urmează a fi liberată condiționat, dacă hotărârea rămâne definitivă.

Elena Udrea este încarcerată în Penitenciarul Târgșor din 6 iunie 2022. Pe lângă cei trei ani de detenție neîntreruptă, judecătorii i-au redus din condamnare nouă luni de închisoare, reprezentând perioadele de reținere arestare preventivă, arest la domiciliu executate atât în România, cât și în Costa Rica, respectiv Bulgaria, unde a fugit imediat după ce a fost condamnată definitiv.

Fosta ministră a Turismului a fost acuzată de procurorii anticorupție că ar fi coordonat un sistem prin care persoanele cele mai apropiate ei au primit, cu ştiinţa sa, sume de bani de la reprezentanţii unor societăţi comerciale pentru a le garanta plata la timp a lucrărilor finanţate de ministerul pe care îl conducea.

Sumele obţinute, au arătat anchetatorii, au intrat fie nemijlocit în patrimoniul Elenei Udrea (în numerar ori prin plata unor bunuri şi servicii), fie în patrimoniul unor persoane indicate de aceasta (Organizaţia Bucureşti a PDL şi Rudel Obreja).

Luare de mită, dare de mită, trafic de influență și cumpărare de influență, acuzații aduse angajaților de la Punctul de Trecere a Frontierei Cenad

Sursa: debanat.ro

Nu mai puțin de 6 lucrători de poliție care și-au derulat activitatea în cadrul Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Timișoara – Punctul de Trecere a Frontierei Cenad sunt cercetați într-un dosar pentru infracțiuni de corupție, în legătură cu activitatea pe care o derulau.

Este vorba despre un dosar instrumentat la nivelul Parchetului de pe lângă Tribunalul Timiș, cu ajutorul polițiștilor anticorupție din Direcția Generală Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Timiș, dat fiind că existau informații că agenții treceau cu vederea neregulile de la punctul de frontieră, în schimbul unor sume de bani.

Înființat în martie 2010, în baza unui acord semnat între Guvernul României și Guvernul Republicii Ungare pentru aplicarea Convenției privind controlul traficului de frontieră rutier și feroviar, la acest punct de frontieră se pare că se derulau activități dincolo de aceste atribuții. Mai exact, activități ilegale, spun polițiștii de la DGA, care anchetează acum activitatea colegilor lor din minister.

Pentru probarea informațiilor, în cauză au fost derulate o serie de acte de procedură penală, acuzațiile fiind de luare de mită, dare de mită, trafic de influență și cumpărare de influență. La finalul unor audieri derulate ieri, „persoanele în cauză au dobândit calitatea de suspect, una dintre acestea fiind în prezent detașată în cadrul unei agenții europene”.

Mai precis, acestea sunt cercetate pe motiv că, „în perioada septembrie 2023 – februarie 2024, cei 6 agenți de poliție au solicitat și primit, în legătură cu îndeplinirea/neîndeplinirea atribuțiilor de serviciu, sume de bani cuprinse între 20 și 700 de euro, de la persoane care tranzitau Punctul de Trecere a Frontierei Cenad sub diferite pretexte, cum ar fi transportul internațional de persoane, fără ca acestea să dețină documentele necesare ieșirii/intrării din/în țară, precum și introducerea pe teritoriul României a unor mărfuri fără a fi respectate prevederile legale”.

E oficial: Cum operează reducerile în aparatul administrativ

Guvernul Bolojan a adoptat măsurile de reducere a cheltuielilor bugetare, inclusiv prin restructurarea aparatului administrativ.

Decizia nu este o surpriză, dat fiind că se discută intens despre necesitatea de a reduce deficitul bugetar.

Conform actelor normative asumat de Guvernul condus de Ilie Bolojan, vor fi reduse cheltuielile din sistemul bugetar, dar și numărul de posturi în mai multe instituții aflate în coordonarea executivului.

Este vorba, în primul rând, de o ordonanță de urgență pentru stabilirea unor măsuri privind personalul plătit din fonduri publice, adică „limitarea sporului acordat în sectorul public pentru activitatea în condiții periculoase sau vătămătoare la 300 lei brut lunar, corespunzător timpului lucrat la locul de muncă respectiv.

De asemenea, concediul de odihnă suplimentar, acordat pentru prestarea de munci grele, periculoase sau vătămătoare, ori activitate în locuri de muncă în care există astfel de condiții, va avea o durată cuprinsă între 3-5 zile lucrătoare.

Aceste măsuri au fost luate din necesitatea urmăririi unei politici fiscal-bugetare prudente, care să asigure sustenabilitatea fiscală pe termen mediu şi lung, precum pentru corectarea deficitului bugetar excesiv”.

Potrivit Guvernului, aceste măsuri intră în vigoare începând cu data de 1 iulie 2025 și se aplică până la data de 31 decembrie 2026. Totodată, a fost adoptată și o altă ordonanță de urgență, care vizează Agenția Națională de Administrare Fiscală.

Direcția generală antifraudă fiscală din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală își va păstra organizarea actuală, cu structuri teritoriale doar la nivel regional.

Astfel, motivat de principiile stabilite în Programul de guvernare PSD-PNL-USR-UDMR-Grupul parlamentar al minorităţilor naţionale din Camera Deputaţilor 2025 – 2028, pentru care s-a obținut încrederea Parlamentului României, sunt abrogate prevederile prin care urmau să se operaţionalizeze, începând cu data de 1 iulie 2025, structurile antifraudă teritoriale judeţene. Totodată, a fost abrogată și reglementarea ce viza reorganizarea direcțiilor regionale antifraudă fiscală pentru a asigura funcționalitatea și operaționalizarea structurilor antifraudă teritoriale județene.

Măsura este necesară pentru a asigura o coordonare strategică și pentru a preveni evaluările locale care nu iau în considerare viziunea de ansamblu asupra analizei de risc. Totodată, având în vedere necesitatea reducerii cheltuielilor publice, s-a avut în vedere menținerea structurii existente, pentru a evita costurile administrative suplimentare semnificative care ar fi fost generate de operaționalizarea unor structuri la nivel județean, inclusiv de înființarea unor noi posturi de conducere sau execuție la nivel județean.

Alte modificări cuprinse în ordonanța de urgență se referă la prorogarea, până la data de 1 octombrie 2025, a obligativității utilizării sistemului național RO e-Factura pentru institutele sau centrele culturale ale altor state care activează pe teritoriul României în baza unor acorduri interguvernamentale și pentru agricultorii persoane fizice care aplică Regimul special pentru agricultori. Cerințele tehnice pentru utilizarea sistemului nu permit îndeplinirea normei actuale de către cele două categorii menționate mai sus”, explică Guvernul.

Execuția administrativă a operatorului URBAN – la Vâlcea cine împarte gunoiul, împarte și legea

Urban SA

În județul Vâlcea, salubrizarea nu mai este un serviciu public. A devenit instrument de control politic, sursă de profit paralel și armă de eliminare a celor care deranjează. Cazul URBAN SA este radiografia perfectă a unei execuții premeditate, desfășurată cu tăcerea vinovată a instituțiilor centrale și cu dispreț pentru hotărârile instanțelor de judecată.

O viziune administrativă cu dedicație: „Operatorii unici” impuși fără licitație

Totul începe în 2022, când Consiliul Județean Vâlcea și ADI Salubrizare decid că nu mai e nevoie de licitație pentru a atribui contractele de colectare și gestionare a deșeurilor.

Printr-o procedură de negociere directă, fără transparență, fără competiție reală, fără justificare legală solidă, sunt desemnați Environment Care Waste Management SRL și Brantner Environment SRL drept „operatori unici”.

Deși Legea 98/2016 permite astfel de proceduri doar în condiții excepționale (urgență, dezastre naturale, eșec repetat al licitațiilor), la Vâlcea se inventează urgențe.

Nicio calamitate, nicio criză, nicio documentație care să justifice scurtarea drumului spre „operatorii favoriți”. Singura motivație: voința politică de a controla tot județul prin contracte suprapuse pe interese private.


Roești: groapa de gunoi mascată, legalizată printr-o autorizație resuscitată

Pentru ca planul să funcționeze, mai trebuia ceva: stația CMID Roești, construită cu 26 milioane euro din fonduri europene, să poată fi operată de noua asociere. Dar cum?

Autorizația de mediu era veche, emisă pe un alt nume, în alte condiții. Soluția? S-a resuscitat o autorizație de aproape 20 de ani, emisă inițial pentru un alt operator, pe un alt proiect.

A fost „reactivată” cu o lejeritate scandaloasă, fără studii de impact noi, fără reevaluare a condițiilor tehnice și de mediu. Totul cu girul tăcut al autorităților.

Această manevră a permis ca Environment Care & Brantner să preia Roeștiul fără să mai treacă prin filtre legale reale. Adică: zero licitație, zero dezbatere, zero asumare. Iar ce trebuia să fie un centru modern de sortare a devenit o groapă de gunoi operațională, mascată sub un strat de hârtii oficiale și decizii „interpretative”.


URBAN SA – eliminat cu bisturiul birocratic

Pe acest fundal, URBAN SA, operator cu contracte valide în mai multe UAT-uri din județ, devine incomod. Contractele funcționează, tarifele sunt corecte și, mai ales, legale, iar primăriile nu au motive să denunțe relația comercială. Așa că nu se poate rezilia legal.

Ce fac, deci, cei care „împart legea și gunoiul”?

Așteaptă expirarea vizei anuale a autorizației de mediu a URBAN. Și o folosesc ca armă.

În data de 1 iulie 2025, Agenția pentru Protecția Mediului Vâlcea cu mâna lui Alin Voicescu, refuză reînnoirea autorizației pentru URBAN, motivând:

  • lipsa unor contracte actualizate cu UAT-urile; (!!!)
  • lipsa acordului din partea Consiliului Județean și a ADI Salubrizare;
  • faptul că serviciile ar trebui prestate doar de „operatorii unici” desemnați.

Este exact momentul-cheie în planul de eliminare administrativă.


De ce? Pentru că ADI a transmis în aprilie 2025 că URBAN nu se mai află pe lista celor acceptați, invocând contractele semnate cu Environment Care și Brantner.

Cu alte cuvinte, URBAN pierde dreptul de a funcționa nu prin lege, ci prin refuzul unor funcționari ai statului de a-i recunoaște contractele existente.


Ceea ce pare întâmplare, e de fapt regie

Privind în ansamblu, devine clar: totul pare că a fost stabilit de la început.

  • S-a resuscitat o autorizație veche pentru Roești, în loc să se urmeze o procedură, corectă, nouă.
  • S-au impus operatori prin negociere directă, fără licitație.
  • S-au comunicat instituțiilor (inclusiv ANPM) listele cu „operatori unici” înainte de clarificarea legalității.
  • S-a refuzat reînnoirea autorizației URBAN exact la termen, deși operatorul nu avea nicio sancțiune sau încălcare a normelor.

Toate piesele sunt așezate ca într-un plan de executare controlată a unui operator independent, pentru a face loc exclusiv celor „agreați”.


Ministerul Mediului – complice prin inacțiune și subordonare

Partea cea mai gravă însă e alta: această manevră ilegală are girul tăcut al Ministerului Mediului.

Agenția pentru Protecția Mediului Vâlcea, subordonată direct ministerului, a refuzat reînnoirea autorizației URBAN ignorând o hotărâre definitivă a Curții de Apel Pitești, care anulase exact baza contractelor semnate de ADI cu Environment Care & Brantner.

Altfel spus: ministerul acționează împotriva unei hotărâri judecătorești definitive, fapt care reprezintă nu doar o abatere administrativă, ci o formă clară de complicitate instituțională.

Este momentul în care Ministrul Mediului nu mai poate invoca necunoașterea situației. Răspunderea devine directă. Ori intervine, ori se face vinovat de perpetuarea unui sistem de ilegalități girate prin funcționari subordonați. Și, la un moment dat, poate de returnarea banilor (de la Roești) către Uniune!


Blocajul legal: contracte comerciale vs. interdicție administrativă

UAT-urile din județul Vâlcea se află acum în imposibilitatea de a-și onora propriile contracte:

  • Au angajamente legale cu URBAN, care nu pot fi denunțate unilateral;
  • Dar URBAN nu mai poate opera, pentru că i s-a refuzat autorizația.

Rezultatul? Un blocaj juridic periculos care vulnerabilizează primăriile și le poate expune la plăți de daune, litigii și, în cazuri grave, intervenția Curții de Conturi.


Concluzie: când administrația omoară competiția și legea, nu mai avem stat

Cazul URBAN nu este despre un operator privat nemulțumit. Este despre moartea legalității într-un sistem public capturat. Este despre cum, în România reală, un contract valid poate deveni inutil dacă nu convine unei rețele administrative cu conexiuni politice.

URBAN a fost scos din joc nu prin piață, nu prin eșec, nu prin sancțiune, ci printr-un procedeu birocratic de tip execuție planificată.

Cine a semnat? Știm!

Cine a ordonat? Știm!

Cine a acoperit? Știm!

Iar întrebarea care plutește în aer e una simplă și tăioasă:

Cine urmează să fie scos pe ușa din dos, dacă nu acceptă regulile acestei noi mafii administrative?

ANPC „mătură” litoralul începând cu Vadu: Piedone închide restaurante și unități turistice pline de mizerie și alimente expirate

ANPC Cristian Popescu Piedone

Vadu – prima oprire: „La Plase”, paradisul muștelor și al șezlongurilor rupte

Sub umbrelele de stuf, turiștii ar fi găsit:

  • resturi de pește aruncate direct pe nisip,
  • șezlonguri crăpate,
  • un bar improvizat unde muștele se plimbau nestingherite pe cuburile de gheață.

Verdict ANPC: închidere imediată pentru minimum 48 de ore; igienizare totală; reautorizare doar cu dovada dezinsecției.


„Rezident” – curățenie la… ora prânzului, bloc alimentar dezastruos

Deși terasa nu se deschisese încă pentru public, comisarii au găsit depozite fără temperatură controlată, carne dezghețată pe tejghea și ulei încins refolosit. Blocul alimentar nu respecta niciun flux tehnologic. Unitatea a fost sigilată pentru cel puțin 48 de ore, cu obligația de a remedia toate deficiențele și de a prezenta probe de sanitație.


Casuțele care „nu sunt de închiriat” – au fost sigilate până la remediere

„Nu primim turiști”, susțineau administratorii. ANPC a găsit:

  • saltele pătate și rupte,
  • pereți cu mucegai,
  • grupuri sanitare fără faianță, cu scurgeri înfundate.

Rezultat: patru casuțe sigilate, dușurile declarate neconforme și interdicție de folosire până la igienizare completă.


„La Bunicul Trăsnit” – gândaci pe farfurie, produse la soare

În bucătărie, insectele se plimbau pe tocător, iar cutiile cu carne stăteau direct în razele soarelui. După câteva minute de control, „bunicul” a rămas fără clientelă: închidere totală, produse expirate confiscate.


„Pescăria Șutac–din 1993”, alimente la fel de vechi?

ANPC a găsit pești păstrați în gheață murdară, conserve fără etichetă și frigidere ruginite. Muște și gândaci completau tabloul. Terasa a fost oprită integral; toată marfa – distrusă.


Singurul „așa da”: Mera Hotel trece controlul fără emoții


Camerele au fost impecabile, cu lenjerie schimbată la zi, iar băile ‒ lustruite până la ultimul robinet. Inspectorii au găsit încăperi perfect aerisite, suprafețe dezinfectate și o igienă riguroasă la fiecare nivel. Mera Hotel demonstrează că respectarea normelor nu e un moft, ci standardul corect. Piedone punctează: „Cine respectă legea nu are de ce să se teamă de ANPC”.


De ce contează pentru turiști și mediu

  • Siguranța alimentară: un singur preparat alterat poate duce la toxiinfecții în masă.
  • Impactul asupra ecosistemului costier: deșeurile aruncate la întâmplare ajung direct în mare, afectând fauna și calitatea apei.
  • Turism sustenabil: litoralul românesc nu poate concura fără standarde minime de igienă și respect pentru consumator.

ANPC continuă raidurile „din ușă în ușă” pe tot litoralul. Operatorii au două opțiuni:

  1. Investesc în curățenie și frigider profesional;
  2. Își închid porțile până își schimbă mentalitatea.

Turiștii sunt îndemnați să verifice vizibilitatea autorizațiilor, să refuze mâncarea păstrată la temperatură neconformă și să sesizeze ANPC la primul semn de neregulă.

O nouă zi cu proteste; de această dată, au ieșit în stradă grefierii

Sursa: Facebook

Se anunță perioade tensionate vizavi de măsurile preconizate a fi luate pentru reducerea deficitului bugetar.

Ultima categorie de bugetari care avertizează asupra escaladării situației sunt membrii Sindicatului Național al Grefei Judiciare Dicasterial (SNGJD).

Mai precis, grefierii, astăzi fiind declanșat un protest spontan la instanțele și parchetele din Capitală. Nemulțumirile țin de faptul că Guvernul a plafonat sporul de condiții de muncă grele, vătămătoare sau periculoase la suma de 300 lei brut/lună – măsură care a fost deja publicată în Monitorul Oficial.

Iar revendicările sindicaliștilor țin de abrogarea imediată a prevederii din OUG privind limitarea sporului pentru condiții vătămătoare, în ceea ce privește familia ocupațională „Justiție”, inițierea de urgență a unor demersuri concrete pentru îmbunătățirea condițiilor de muncă în instanțe și parchete, redeschiderea dialogului social real cu organizațiile sindicale.

În caz contrar, grefierii anunță și o primă măsură pe care au luat-o în urma adoptării OUG, privind limitarea sporurilor: refuzul muncii suplimentare, urmată de blocarea activității în instanțe.

Persoane din conducerea Spitalului de Urgență Brașov, acuzate că au făcut achiziții nelegale din banii unității

Sursa: Facebook

Fosta șefă a departamentului financiar contabil din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Brașov, precum și șeful Serviciului achiziții publice aprovizionare și contractare din cadrul instituției au fost trimiși în judecată, sub control judiciar, de procurorii anticorupție.

Sub control judiciar va fi judecat și un director de firmă, precum și societatea în cauză, acuzațiile ținând de o serie de achiziții nelegale la Spitalul Brașov.

În dosarul intrumentat de procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Brașov, cei doi angajați ai spitalului – Floare Barra și Mihnea Ovidiu Mihnea – sunt acuzați de abuz în serviciu, cumpărare de influență, respectiv trafic de influență.

În același timp, asociatul – director general al inculpatei SC Amrita Com SRL va răspunde pentru complicitate la abuz în serviciu dacă funcționarul public a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit și trafic de influență. Totodată, pentru complicitate la abuz în serviciu va va fi judecată la Tribunalul Brașov și societatea Amrita, ca persoană juridică.

În perioada noiembrie 2020 – iunie 2021, în calitate de director financiar contabil în cadrul Spitalului Clinic Județean de urgență Brașov, inculpata Barra Floare și-ar fi îndeplinit în mod necorespunzător atribuțiile de serviciu, încălcând norme din legislația primară și l-ar fi instigat pe inculpatul Stoica Ovidiu Mihnea, șef al Serviciului de achiziții, aflat în directa ei subordine, să își încalce atribuțiile de serviciu, susținând astfel o procedură nelegală de licitație publică având ca obiect furnizarea de servicii de catering pentru pacienții internați în Spitalul Clinic Județean de Urgență Brașov, pentru a favoriza interesele inculpatei SC Amrita Com SRL, societate care a și câștigat în final licitația ce ar fi fost organizată și derulată în mod nelegal.

Concret, în cursul anului 2020, în condițiile în care acordul cadru încheiat anterior cu inculpata SC Amrita Com SRL expirase, impunându-se organizarea unei noi licitații, inculpații Barra Floare și Stoica Ovidiu Mihnea ar fi tergiversat declanșarea unei noi proceduri pentru încheierea unui nou acord cadru pentru o perioadă de doi ani.

În această perioadă, SC Amrita Com SRL a continuat să presteze serviciile și să încaseze contravaloarea acestora, în baza unor contracte încheiate pe perioade scurte de timp. După declanșarea procedurii de licitație care ar fi permis atribuirea contractului de servicii de catering pentru spital într-un cadrul concurențial, pe fondul unei înțelegeri cu inculpatul L. L., reprezentant al SC Amrita Com SRL, cei doi inculpați au anulat procedura.

La începutul anului 2021, în scopul favorizării intereselor SC Amrita COM SRL, inculpata Barra Floare l-ar fi determinat pe inculpatul Stoica Ovidiu Mihnea să demareze o nouă procedură de licitație publică, în cadrul căreia documentația de atribuire să fie întocmită astfel încât societatea inculpatului L. L. să fie declarată câștigătoare, prin introducerea unei condiții restrictive menite să excludă alți comercianți din procedură, respectiv nivelul cifrei de afaceri.

Conform legii, aceasta trebuia stabilită prin raportare la valoarea celui mai mare contract subsecvent, valoare care în cauză a fost majorată artificial. Valoarea unui contract subsecvent era dată de numărul de porții de hrană necesare pe perioada respectivului contract. Astfel, din noua documentație, ar fi rezultat o creștere de peste 200 % a numărului de porții estimat. Pe cale de consecință, ar fi fost majorată similar valoarea celui mai mare contract subsecvent.

Astfel, în decurs de o lună (de la data publicării primului anunț de participare – 04.01.2021 până la data celui de-al doilea, publicat în urma anulării primei proceduri – 09.02.2021) funcționarii spitalului implicați în această procedură au constatat, în lipsa oricăror evenimente/justificări obiective, că spitalul va avea un număr de trei ori mai mare de pacienți internați decât se estimase inițial.

În acest context, în data de 23 iunie 2021, licitația publică s-a încheiat prin desemnarea drept câștigătoare a SC Amrita Com SRL, fiind încheiat un acord-cadru de servicii în valoare de 14.868.100 lei inclusiv TVA, pe o perioadă de doi ani.

În baza Acordului-cadru, în perioada 15 iulie 2021 – 27 decembrie 2023, au fost încheiate 35 contracte subsecvente, în baza cărora s-au emis facturi fiscale în valoare totală de 18.244.670 lei ce au fost achitate integral în perioada 18 august 2021 – 30 mai 2024, o mare parte fiind achitate de către spital cu mult timp înaintea termenelor scadente, în condițiile în care spitalul înregistra restanțe în relația cu alți furnizori.

Din probele administrate în cauză a reieșit că o parte dintre serviciile contractate de Spitalul Clinic Județean de Urgență Brașov nu erau necesare, în sensul că a fost prevăzut ca necesar un număr de porții mai mare decât numărul mediu de pacienți ce au fost internați în spital în perioadele de referință și, în mare parte, executarea acestor servicii s-ar fi realizat în mod neconform, având în vedere calitatea slabă a alimentelor livrate.

În perioada septembrie 2019 – octombrie 2023, inculpatul L. L. i-ar fi pretins inculpatei Barra Floare foloase necuvenite constând în determinarea inculpatului Stoica Ovidiu Mihnea și a celorlalți funcționari din cadrul serviciului achiziții să își încalce atribuțiile de serviciu cu ocazia organizării procedurilor de licitație, în scopul favorizării SC Amrita Com SRL, dar și a unei alte societăți administrate de inculpatul L.L., prin aprobarea plății cu prioritate a facturilor fiscale emise de cele două firme, în executarea contractelor încheiate cu spitalul.

În schimb, inculpatul L.L. ar fi promis că își va exercita influența reală pe care o avea asupra unui apropiat aflat la conducerea unei instituții publice la nivel local, astfel încât o persoană din familia inculpatei Barra Floare să fie angajată în mod preferențial în cadrul acelei instituții.

În cauză, a mai rezultat că inculpatul Stoica Ovidiu Mihnea, în contextul necesității derulării de către spitalul menționat, a unei proceduri de licitație publică având ca obiect achiziția a două aparate video laringoscop, înainte de publicarea pe SEAP a documentației de atribuire, în data de 26 octombrie 2020, i-ar fi furnizat managerului unei societăți comerciale, informații nedestinate publicității, constând în valoarea estimată a achiziției și caracteristicile tehnice al echipamentelor medicale, aspect ce a permis câștigarea licitației de către această societate comercială.

Prejudiciul în dauna Spitalului Clinic Județean de Urgență Brașov este estimat la valoarea de 18.244.670 lei, procurorii reținând și vătămarea intereselor legitime ale spitalului, prin aceea că a fost pus în situația de a nu își mai putea îndeplini obligația de a asigura pentru pacienții internați o calitate corespunzătoare a alimentației oferite, conform normelor aprobate prin ordin al ministrului Sănătății.

În cauză s-au dispus măsuri asigurătorii asupra bunurilor și conturilor bancare aparținând inculpaților persoane fizice”, precizează DNA.

Adio prețuri plafonate la facturi, de astăzi

Sursa foto: Gândul.ro
Sursa foto: Gândul.ro

Ziua de 1 iulie nu e doar începutul unei luni noi din calendar, ci și ziua în care ne putem lua adio de la plafonarea prețurilor la energie electrică și gaze naturale.

Deja furnizorii au făcut anunțuri către clienți, iar Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a explicat ce urmează.

De astăzi, tarifele reglementate de distribuţie a gazelor naturale vor creşte în medie cu 0,005 lei/kWh faţă de cele practicate pentru perioada iulie 2024 – iulie 2025, însă ANRE asigură că, pentru consumatorii casnici, impactul în facturi va fi unul redus datorită caracterului moderat al ajustării tarifare.

Autoritatea a precizat că a fost realizată o analiză „în profunzime a solicitărilor formulate de către operatorii de distribuţie a gazelor naturale şi după eliminarea substanţială a costurilor care nu se încadrau în metodologie”, instituția „a actualizat noile tarife reglementate de distribuţie a gazelor naturale, aplicabile începând cu 1 iulie 2025”.

În ceea ce privește energia electrică, de asemenea, de astăzi nu vom mai avea prețuri plafonate. Din ce transmite ANRE, prețul final de pe factură va fi cel stabilit prin contractul cu furnizorul.

Însă oricând consumatorii pot schimba furnizorul, dacă au nemulțumiri, iar „în platforma POSF – https://posf.ro, ANRE vă oferă toate instrumentele necesare: contractul activ este vizibil în contul dumneavoastră, puteți compara ofertele furnizorilor, puteți schimba furnizorul rapid, 100% online, în 24 de ore, aveți acces la date clare, actualizate și verificate”.

Guvernul anunță tăieri, sindicatele anunță greve

Sursă foto: Pixabay
Sursă foto: Pixabay

Se anunță vremuri încărcate de „scântei”, pe măsură ce se apropie momentul în care Guvernul va anunța, oficial, care sunt măsurile de austeritate.

Însă, având în vedere informațiile apărute până la acest moment, sindicaliștii din mai multe domenii avertizează că se poate ajunge la greve.

Confederațiile sindicale i-au solicitat premierului Ilie Bolojan o întâlnire de urgență astăzi, pentru a discuta asupra măsurilor de austeritate menite să reducă deficitul bugetar, deși acestea încă nu au fost anunțate.

Deja în țară au fost inițiate o serie de proteste spontane, iar la o întâlnire cu președintele Nicușor Dan, sindicaliștii și-au spus nemulțumirile. Și, până să fie anunțate oficial măsurile, trebuie discutat. Altfel, urmează greva generală.

Confederațiile sindicale reprezentative la nivel național, CNS Cartel Alfa, CNSLR – Frăția, Blocul Național Sindical (BNS), Confederația Sindicatelor Democratice din România (CSDR) și CSN Meridian, având în vedere proiectul Ordonanței de urgență a Guvernului pentru stabilirea unor măsuri privind personalul plătit din fonduri publice, aflată în procedura de avizare de către Consiliul Economic și Social, precum și celelalte măsuri de austeritate prevăzute a fi adoptate în perioada următoare, vă solicită o întâlnire de urgență, astăzi 30 iunie 2025, la o oră stabilită de comun acord. În situația în care Guvernul României va fi indiferent la solicitarea noastră urmează inițierea procedurilor legale pentru declanșarea grevei generale la nivel național”, a transmis Confederația Sindicatelor Democratice din România (CSDR), într-un comunicat, citat de B1 TV.

Diana Șoșoacă, notificare către Parlament: vrea desființarea grupului SOS din Senat

Foto: Mediafax

Senatul ar putea rămâne cu doar 5 grupuri, plus cel al neafiliaților, după ce Diana Șoșoacă a solicitat desființarea propriului grup din acest for legislativ.

La Biroul Permanent al Senatului a ajuns o notificare a liderei SOS, prin care aceasta aduce la cunoștință că formațiunea nu mai are minimul de 7 senatori pentru a forma un grup.

Potrivit paginii Senatului, în acest moment există încă grupurile parlamentare ale Partidului Social Democrat (38 membri), Alianței pentru Unirea Românilor (28 membri), Partidului Naţional Liberal (22 membri), Uniunii Salvați România (19 membri), Uniunii Democrate Maghiare din România (10 membri), Partidului SOS România (9 membri) și al senatorilor neafiliați (8 membri).

Însă lucrurile s-ar putea schimba, ca urmare a unei decizii interne a SOS. Comitetul Național al formațiunii a decis excluderea din partid a senatorilor Cosmina Cerva, Dorin Petrea și Clement Sava, din cei 9 câți mai erau. Așa că, grupul nu mai poate exista.

Pe cale de consecință, Partidul SOS România desființează grupul parlamentar de la Senat al Partidului SOS România, interzice categoric acestora să mai folosească numele partidului, doamna Nadia-Cosmina Cerva nu mai este liderul de grup de la Senat al Partidului SOS România, grupul nemaiîntrunind numărul minim de 7 senatori.

Solicităm Biroului permanent al Senatului și tuturor structurilor Senatului României să ia act de decizia Partidului SOS România cu privire la excluderea din partid și pierderea calității de membri ai partidului, astfel cum v-a fost notificat (…), pe cale de consecință pierderea calității de lider de grup a doamnei Nadia Cosmina Cerva și a tuturor funcțiilor deținute de ceilalți excluși din partid și cărora li s-a retras sprijinul politic de către partid, funcții negociate de și în numele Partidului SOS România.

În caz contrar, ne vedem nevoiți să acționăm pe toate căile legale, pentru a impune deciziile Partidului SOS România”, se arată în documentul semnat de Diana Șoșoacă, citat de Agepres.

Consilieri locali din Galați, Harghita și Mureș, găsiți incompatibili

Agenția Națională de Integritate

Până la secretizarea totală a averilor aleșilor locali, aflăm astăzi că Agenția Națională de Integritate încă veghează.

Iar ultimele verificări ale instituției i-au descoperit pe picior greșit pe trei consilieri din tot atâtea județe: Galați, Harghita și Mureș.

Agenția Națională de Integritate comunică (încă) oficial cazurile aleșilor locali care încalcă legea. Iar trei exemple recente au un punct comun, anume încălcarea acelorași dispoziții ale Legii 161/2003 – Legea privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției.

Din ce transmite ANI, este vorba despre o „evaluare preliminară pe bază de factori de risc”, care „a indicat un număr de 57 de consilieri locali și județeni pentru care Agenția a procesat peste 300 de declarații de avere și de interese, depuse în ultimii trei ani. Ulterior, evaluarea desfășurată de inspectorii de integritate a condus la identificarea a trei cazuri în care companiile deținute de consilierii locali sau familiile acestora au încheiat contracte în valoare totală de peste 1 milion de lei cu autoritățile locale din care făceau parte”.

Nominal, este vorba despre Szafta Andras, consilier local în cadrul CL Băile Tușnad, județul Harghita, care „îe perioada exercitării mandatului de consilier local, soția persoanei evaluate, în calitate de administrator și asociat unic al unei societăți comerciale, a încheiat un contract de prestări servicii de consultanță cu UAT Băile Tușnad în valoare de 12.742,48 lei.

Zsigmond Ambrus, consilier local în cadrul CL Brâncovenești, județul Mureș – „în perioada exercitării mandatului de consilier local, două societăți comerciale în cadrul cărora persoana evaluată deține calitatea de asociat și funcția de administrator, au încheiat 20 de contracte cu U.A.T. Brâncovenești, în valoare de 861.617,30 lei.

Costel Negruț, fost consilier local în cadrul CL Corod, județul Galați – „în perioada exercitării mandatului de consilier local, societatea comercială în cadrul căreia fiul persoanei evaluate deține calitate de asociat unic și funcția de administrator a încheiat 3 contracte cu U.A.T Corod, în valoare de 184.717,70 lei”.

Rămâi conectat

6,124FaniÎmi place
București
cer acoperit de nori
5.9 ° C
6.6 °
5.5 °
83 %
1kmh
100 %
lun
7 °
mar
7 °
mie
7 °
J
3 °
vin
-1 °

Ultimul articol

Acordul UE–Mercosur este expresia cea mai concretă a eșecului de guvernare și pare că...

În ultimii ani, Uniunea Europeană a construit un discurs public obsesiv despre siguranță alimentară, sănătate publică și protecția consumatorului. În paralel, aceiași decidenți au...

Cristian Popescu Piedone, un actor-cheie în noua ecuație administrativă a Capitalei

Un moment de tranziție pentru administrația Bucureștiului Depunerea jurământului de către Ciprian Ciucu în funcția de primar general al Capitalei marchează începutul unei etape administrative...

Ludovic Orban se întoarce „acasă” și anunță că Forța Dreptei urmează a fuziona cu...

După o lipsă de câțiva ani din PNL, partid pe care l-a și condus, Ludovic Orban ar putea renunța la partidul pe care l-a...