3.7 C
București
luni, 22 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 36

Ministrul Sănătății a descoperit medici care au eliberat „și peste 100-200 de concedii medicale într-o singură zi”

Sursa: Facebook

Prezent la începerea lucrărilor la centrul de oncologie și radioneurochirurgie stereotactică de la Spitalul Clinic de Urgență „Bagdasar-Arseni” din Capitală, ministrul Sănătății, Alexandru Rogobete, a vorbit despre situația concediilor medicale eliberate abuziv – ca să nu spunem nelegal.

În prezent se derulează un control trimis de ministru, în urma unor descoperiri pe care acesta le-a făcut publice la scurt timp de la învestirea sa în funcție.

Verificările Corpului de control al Ministerului Sănătății și al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate privind situația concediilor medicale au fost demarate în urmă cu aproximativ o săptămână, având în vedere că anul trecut ar fi fost eliberate un milion de astfel de concedii, în condiții care „par suspecte”.

Mai precis, explica Alexandru Rogobete, „sute de mii de concedii medicale sunt eliberate, într-un mod suspect, fix în proximitatea zilelor de weekend și a sărbătorilor legale. Predispoziția la ”îmbolnăvire” a unor angajați crește și mai mult în apropierea sărbătorilor”.

Aceasta fusese concluzia ministrului Sănătății, care pe 26 iunie scria pe Facebook că va avea „toleranță zero pentru fraudarea concediilor medicale”, anunțând că vor urma verificări temeinice.

Am trimis Corpul de Control al Ministerului Sănătății împreună cu Corpul de Control al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate în teritoriu pentru o acțiune comună de verficare în detaliu.

Nu este normal și este complet imoral ca un sistem întreg să ia din banii dedicați spitalelor, din tratamentele bolnavilor și să finanțeze vacanțele unor angajați care beneficiază nejustificat de concedii medicale fictive. (…)

Pe cifrele din anul 2024 vedem aproximativ un milion de concedii medicale eliberate, în condiții care par suspecte. Vorbim despre aproape o treime din toate concediile medicale eliberate.

Apelul meu ferm către personalul medical este să nu elibereze concedii medicale fără temei medical. Ne costă bani (de ordinul miliardelor de lei) și mai grav irosim resurse indispensabile pacienților cu afecțiuni grave (oncologice, cardiace sau AVC) care chiar au nevoie”, se arăta pe pagina de socializare.

Iar astăzi, ministrul Rogobete a subliniat că raportul privind situația concediilor medicale nu este „finalizat, încă se lucrează în teren”. Chiar și așa, s-au mai făcut și alte descoperiri:

Prima parte a raportului a constat într-o analiză informatică și acum, acolo unde au fost identificate excepții și creșteri aberante ale numărului de concedii medicale, colegii de la Corpul de control verifică în teren situația. Tot ce pot să vă spun este că am identificat zeci de colegi care au eliberat mai multe concedii medicale, mai mult decât este posibil fizic într-o zi.

Vorbim de situații în care au fost eliberate și peste 100-200 de concedii medicale într-o singură zi. Sunt din mai multe județe și nu este doar o specialitate implicată. Adică, nu mă refer doar la medicină de familie. Sunt și medici de alte specialități, din ambulatoriu de specialitate”, a explicat ministrul.

După finalizarea raportului Corpului de control privind concediile medicale, ministrul Rogobete ar vrea modificarea legislației, astfel încât să se limiteze și să se modifice modul de acordare a anumitor concedii medicale, în special cele de „boală obișnuită”.

Ar exista deja o echipă de experți, din care fac parte manageri de spital, membri ai universităților, membri ai CNAS, din ANMDR și din ANMCS, și care lucrează la modificările legislative.

Nu vom putea stopa 100% acest fenomen, sunt convins de acest lucru, în schimb, dacă îl reducem și îl diminuăm, eu cred că este un mare câștig. Modul în care se acordă concediul medical, indicatorii prin care se acordă acest concediu medical trebuie modificați”, a mai spus ministrul Sănătății.

Anunțul lui Bolojan: Crește TVA-ul, accizele la alcool, combustibil și tutun; pensiile si salariile, plafonate în 2026

Sursa: Administrația prezidențială

Într-o conferință de presă, premierul Ilie Bolojan a anunțat ce măsuri urmează a fi luate la scară largă pentru reducerea deficitului bugetar.

Dincolo de modificările anunțate deja în sectorul administrativ, Bolojan a explicat faptul că TVA-ul va crește la 11% și 21%, vor fi crescute și accizele la alcool, combustibil și tutun cu 10%, iar pensiile si salariile vor fi plafonate în 2026.

Ilie Bolojan a detaliat pe larg pachetul de măsuri pe care guvernul pe care îl conduce își va asuma răspunderea. Acesta ar fi doar primul din cele trei pe care Guvernul le va implementa anul acesta pentru a reduce deficitul, cu mențiunea că, deși acestea afectează direct populația, România trebuie să facă rost de bani urgent pentru a acoperi deficitul bugetar și pentru a „recâștiga încrederea piețelor”.

Astfel, principalele măsuri anunțate de premierul Ilie Bolojan și care se vor aplica de la 1 august țin de creșterea TVA, la 11% fiind medicamentele, alimentele, serviciile publică de apă și canalizare, apă, cărțile, lemnele de foc și industria termică, creșterea accizelor cu 10% la alcool, combustibil, tutun, impozitarea cu 10% a pensiilor de peste 3.000 de lei.

De asemenea, se vor elimina unele excepții de la plata CASS, astfel ca de la puțin peste șase milioane, numărul de contributori să ajungă la opt milioane de contributori.

Totodată, de la 1 ianuarie va fi majorat impozitul pe dividende de la 10% la 16%, va fi implementată taxarea suplimentarea a băncilor, dar și suprataxarea tuturor câștigurilor din jocurile de noroc, ceea ce ar trebui să ducă la o creștere cu 30% a încasărilor statului.

În ceea ce privește reducerea cheltuielilor, ca măsură strict pentru 2026 pensiile și salariile din sectorul public vor rămâne plafonate, norma didactică va crește cu două ore, vor rămâne burse de merit într-un număr limitat și cele sociale doar pentru familii defavorizate.

Pe lângă aceste măsuri, Bolojan a asigurat spre finalul lunii Guvernul va veni cu un nou pachet de măsuri care ar trebui să includă reforma pensiile speciale, a instituțiilor autofinanțate (reoganizări ale instituțiilor), a companiilor de stat (reducerea subvențiilor), reforma cheltuielilor în administrația locală, reanalizarea sporurilor, actualizarea redevențelor.

În același timp, Bolojan a promis că, la următoarea rectificare bugetară, vor fi reduse și subvențiile pentru partidele politice.

Călin Georgescu, trimis în judecată în primul dosar penal

Sura: Facebook

Final de anchetă într-unul dintre dosarele instrumentate împotriva ex-candidatului cu afinități ruse, Călin Georgescu.

Procurorii au anunțat că acesta a fost trimis în judecată pentru promovarea cultului unor persoane vinovate de crime de război, dosar în care procurorii Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie se sesizaseră în urmă cu câteva luni.

În luna mai, în timp ce era cercetat sub control judiciar pentru o serie de infracțiuni și obligat să respecte o serie de măsuri, Călin Georgescu a făcut declarații cel puțin controversate, ceea ce a dus la un anunț: procurorii s-au sesizat din oficiu pentru promovarea în public a ideilor legionare și fasciste, dar și a cultului persoanelor vinovate de săvârşirea unor infracţiuni de genocid, contra umanităţii şi de crime de război, precum şi idei, concepţii sau doctrine fasciste, legionare, rasiste sau xenofobe, în formă continuată.

Acum, oficial, se arată că infracțiunile de mai sus fuseseră comise încă din vara anului 2020, totul fiind explicat în rechizitoriul trimis Judecătoriei Sectorului 1 București:

În perioada 16 iunie 2020 – 16 mai 2025, la diferite intervale de timp și în baza aceleiași rezoluții infracționale, la momentele temporale 16 iunie 2020, luna septembrie 2020, 02 octombrie 2021, 01 septembrie 2024 și 16 mai 2025, inculpatul a promovat în public, prin diverse mijloace, idei, concepţii și doctrine fasciste, legionare și xenofobe, precum:

mobilizarea în masă a națiunii în vederea regenerării și renașterii acesteia prin palingeneză – crearea omului nou, sub cupola misticismului creștin ortodox, inclusiv prin acceptarea implicită a folosirii unor mijloace violente;

necesitatea emergenței unui lider carismatic, predestinat și autoritar, apt să pună în operă acest proces;

glorificarea excesivă a trecutului istoric prin contrast cu situația prezentă, caracterizată de afectarea profundă a demnității comunității naționale și de plasarea acesteia în sfera statutului de victimă, ca urmare a acțiunilor unor inamici ai statului, artificial identificați sub forma unor actori statali externi,

ultranaționalismul populist având la bază un nucleu mitic creștin;

cultul mareșalului Ion Antonescu, persoană condamnată definitiv pentru crime de război, elogiind persoana acestuia, prezentându-l drept erou național și reproducând, prin imitație, aproape până la identitate, nu doar cuvintele, ci și gesturile și tonul vocii sale și efectuând salutul legionar cu ocazia unui discurs susținut în fața unei mulțimi de protestatari la adresa restricțiilor impuse în contextul pandemiei de coronavirus, organizat în Piaţa Universităţii din Bucureşti, la data de 02 octombrie 2021.

În mod concret, s-a reținut că inculpatul a afirmat de-a lungul timpului, în interviuri, declaraţii ori postări în mediul online, consecvența sa ideologică pro-legionară/legăturile în mediul neolegionar cu promotori ai ideologiei neolegionare, cu scopul de a produce o schimbare de percepție cu privire la încadrarea istorică a Mișcării Legionare într-o încercare de normalizare și revitalizare a legionarismului și a figurilor istorice conexate acestei ideologii, sens în care acesta a făcut mai multe afirmații cu caracter elogiativ/laudativ la adresa lui Corneliu Zelea Codreanu, Ion Antonescu, Ion Moța ș.a.”.

Înainte însă de finalizarea acestor cercetări, Georgescu era inculpat într-un alt dosar. În februarie, acesta a fost dus cu mandat la audieri, fiind ulterior acuzat de instigare la acțiuni împotriva ordinii constituționale, comunicarea de informații false, fals în declarații (privind sursele de finanțare a campaniei electorale și declarațile de avere), iniţierea sau constituirea unei organizaţii cu caracter fascist, rasist ori xenofob, aderarea sau sprijinirea, sub orice formă, a unui astfel de grup, promovarea, în public, a cultului persoanelor vinovate de săvârşirea unor infracţiuni de genocid contra umanităţii şi de crime de război, precum şi fapta de a promova, în public, idei, concepţii sau doctrine fasciste, legionare, rasiste sau xenofobe și iniţierea sau constituirea unei organizaţii cu caracter antisemit, aderarea sau sprijinirea, sub orice formă, a unei astfel de organizaţii.

Pus sub control judiciar, lui Georgescu îi fuseseră interzise o serie de drepturi, nu că ar fi contat în acțiunile sale ulterioare. Astfel, la acel moment, nu avea voie să părăsească ţara, avea interzis să creeze/ utilizeze conturi pe platformele sociale online pe care să posteze conţinut cu caracter legionar, fascist, antisemit, rasist, xenofob.

Cristian Popescu Piedone: Mihai Leu mi-a spus să nu las capul în jos niciodată – te voi asculta până în ultima clipă, prieten drag

Cristian Popescu Piedone - Foto Ziarul de Investigatii zin.ro

Mihai Leu, singurul român care a părăsit ringul drept campion mondial neînvins la box, iar mai târziu a devenit campion național de raliuri, a închis pentru totdeauna cronometrul vieții pe 1 iulie 2025. Două discipline, o singură inimă: aceea a luptătorului care nu acceptă altă direcție decât înainte.

„Mihai Leu mi‑a fost prieten, ne‑a fost tuturor un reper de moralitate, de profesie OM.”
Cristian Popescu Piedone

Astăzi, Cristian Popescu Piedone ridică vocea tremurată într-un adio care nu caută aplauze, ci rostire curată:

„După ce a ieșit campion mondial mi‑a făcut cadou mănușile și mi‑a spus:
«Așa cum am lovit eu în plin cu aceste mănuși, să lovești și tu. Să nu lași capul în jos și să te lupți până la capăt.»

Îți mulțumesc, Mihai Leu, îți mulțumesc de astăzi îngerului Mihai Leu. Dumnezeu să te aibă în paza Lui. Ne vei lipsi.

Mănușile acelea, impregnate cu transpirația victoriei, nu sunt doar un cadou; sunt un legământ. Ele cântăresc hotărâre, miros a curaj vechi de sală și adună în cusături zecile de runde în care Campionul a refuzat să facă pasul înapoi.

Într-o țară grăbită să uite, prietenia lor ne amintește că demnitatea se transmite mai departe numai de la om la om, ca flacăra unei lumânări. Prin Piedone, sfatul lui Mihai ajunge înapoi la noi toți: “Capul sus, luptă până la capăt!”. Este poate cea mai scurtă strategie de supraviețuire și cel mai lung testament de morală.

Și totuși, nimeni nu iese cu adevărat din arenă cât timp numele îi răsună pe buzele celor rămași. Pe ringul vieții noastre, Mihai Leu boxează încă — în felul în care ne ridicăm dimineața, în felul în care spunem “nu” la compromis, în felul în care mângâiem volanul unei idei nebune.

Odihnește‑te, campionule.
Vom ține capul sus. Până în ultima clipă.

Elena Udrea, aproape de libertate

Sursa: Facebook

Elena Udrea poate fi liberă. Aceasta a decis Judecătoria Ploiești ieri, însă deja soluția a fost contestată.

Condamnată la 6 ani de închisoare cu executare în aprilie 2022, Udrea se află în spital. Ea a fost internată și operată, duminică, după ce a fost diagnosticată cu colecistită acută litiazică.

Conform sentinței de ieri însă, Elena Udrea își executa în continuare pedeapsa la Penitenciarul de Femei Ploieşti – Târgşorul Nou, de unde urmează a fi liberată condiționat, dacă hotărârea rămâne definitivă.

Elena Udrea este încarcerată în Penitenciarul Târgșor din 6 iunie 2022. Pe lângă cei trei ani de detenție neîntreruptă, judecătorii i-au redus din condamnare nouă luni de închisoare, reprezentând perioadele de reținere arestare preventivă, arest la domiciliu executate atât în România, cât și în Costa Rica, respectiv Bulgaria, unde a fugit imediat după ce a fost condamnată definitiv.

Fosta ministră a Turismului a fost acuzată de procurorii anticorupție că ar fi coordonat un sistem prin care persoanele cele mai apropiate ei au primit, cu ştiinţa sa, sume de bani de la reprezentanţii unor societăţi comerciale pentru a le garanta plata la timp a lucrărilor finanţate de ministerul pe care îl conducea.

Sumele obţinute, au arătat anchetatorii, au intrat fie nemijlocit în patrimoniul Elenei Udrea (în numerar ori prin plata unor bunuri şi servicii), fie în patrimoniul unor persoane indicate de aceasta (Organizaţia Bucureşti a PDL şi Rudel Obreja).

Luare de mită, dare de mită, trafic de influență și cumpărare de influență, acuzații aduse angajaților de la Punctul de Trecere a Frontierei Cenad

Sursa: debanat.ro

Nu mai puțin de 6 lucrători de poliție care și-au derulat activitatea în cadrul Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Timișoara – Punctul de Trecere a Frontierei Cenad sunt cercetați într-un dosar pentru infracțiuni de corupție, în legătură cu activitatea pe care o derulau.

Este vorba despre un dosar instrumentat la nivelul Parchetului de pe lângă Tribunalul Timiș, cu ajutorul polițiștilor anticorupție din Direcția Generală Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Timiș, dat fiind că existau informații că agenții treceau cu vederea neregulile de la punctul de frontieră, în schimbul unor sume de bani.

Înființat în martie 2010, în baza unui acord semnat între Guvernul României și Guvernul Republicii Ungare pentru aplicarea Convenției privind controlul traficului de frontieră rutier și feroviar, la acest punct de frontieră se pare că se derulau activități dincolo de aceste atribuții. Mai exact, activități ilegale, spun polițiștii de la DGA, care anchetează acum activitatea colegilor lor din minister.

Pentru probarea informațiilor, în cauză au fost derulate o serie de acte de procedură penală, acuzațiile fiind de luare de mită, dare de mită, trafic de influență și cumpărare de influență. La finalul unor audieri derulate ieri, „persoanele în cauză au dobândit calitatea de suspect, una dintre acestea fiind în prezent detașată în cadrul unei agenții europene”.

Mai precis, acestea sunt cercetate pe motiv că, „în perioada septembrie 2023 – februarie 2024, cei 6 agenți de poliție au solicitat și primit, în legătură cu îndeplinirea/neîndeplinirea atribuțiilor de serviciu, sume de bani cuprinse între 20 și 700 de euro, de la persoane care tranzitau Punctul de Trecere a Frontierei Cenad sub diferite pretexte, cum ar fi transportul internațional de persoane, fără ca acestea să dețină documentele necesare ieșirii/intrării din/în țară, precum și introducerea pe teritoriul României a unor mărfuri fără a fi respectate prevederile legale”.

E oficial: Cum operează reducerile în aparatul administrativ

Guvernul Bolojan a adoptat măsurile de reducere a cheltuielilor bugetare, inclusiv prin restructurarea aparatului administrativ.

Decizia nu este o surpriză, dat fiind că se discută intens despre necesitatea de a reduce deficitul bugetar.

Conform actelor normative asumat de Guvernul condus de Ilie Bolojan, vor fi reduse cheltuielile din sistemul bugetar, dar și numărul de posturi în mai multe instituții aflate în coordonarea executivului.

Este vorba, în primul rând, de o ordonanță de urgență pentru stabilirea unor măsuri privind personalul plătit din fonduri publice, adică „limitarea sporului acordat în sectorul public pentru activitatea în condiții periculoase sau vătămătoare la 300 lei brut lunar, corespunzător timpului lucrat la locul de muncă respectiv.

De asemenea, concediul de odihnă suplimentar, acordat pentru prestarea de munci grele, periculoase sau vătămătoare, ori activitate în locuri de muncă în care există astfel de condiții, va avea o durată cuprinsă între 3-5 zile lucrătoare.

Aceste măsuri au fost luate din necesitatea urmăririi unei politici fiscal-bugetare prudente, care să asigure sustenabilitatea fiscală pe termen mediu şi lung, precum pentru corectarea deficitului bugetar excesiv”.

Potrivit Guvernului, aceste măsuri intră în vigoare începând cu data de 1 iulie 2025 și se aplică până la data de 31 decembrie 2026. Totodată, a fost adoptată și o altă ordonanță de urgență, care vizează Agenția Națională de Administrare Fiscală.

Direcția generală antifraudă fiscală din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală își va păstra organizarea actuală, cu structuri teritoriale doar la nivel regional.

Astfel, motivat de principiile stabilite în Programul de guvernare PSD-PNL-USR-UDMR-Grupul parlamentar al minorităţilor naţionale din Camera Deputaţilor 2025 – 2028, pentru care s-a obținut încrederea Parlamentului României, sunt abrogate prevederile prin care urmau să se operaţionalizeze, începând cu data de 1 iulie 2025, structurile antifraudă teritoriale judeţene. Totodată, a fost abrogată și reglementarea ce viza reorganizarea direcțiilor regionale antifraudă fiscală pentru a asigura funcționalitatea și operaționalizarea structurilor antifraudă teritoriale județene.

Măsura este necesară pentru a asigura o coordonare strategică și pentru a preveni evaluările locale care nu iau în considerare viziunea de ansamblu asupra analizei de risc. Totodată, având în vedere necesitatea reducerii cheltuielilor publice, s-a avut în vedere menținerea structurii existente, pentru a evita costurile administrative suplimentare semnificative care ar fi fost generate de operaționalizarea unor structuri la nivel județean, inclusiv de înființarea unor noi posturi de conducere sau execuție la nivel județean.

Alte modificări cuprinse în ordonanța de urgență se referă la prorogarea, până la data de 1 octombrie 2025, a obligativității utilizării sistemului național RO e-Factura pentru institutele sau centrele culturale ale altor state care activează pe teritoriul României în baza unor acorduri interguvernamentale și pentru agricultorii persoane fizice care aplică Regimul special pentru agricultori. Cerințele tehnice pentru utilizarea sistemului nu permit îndeplinirea normei actuale de către cele două categorii menționate mai sus”, explică Guvernul.

Execuția administrativă a operatorului URBAN – la Vâlcea cine împarte gunoiul, împarte și legea

Urban SA

În județul Vâlcea, salubrizarea nu mai este un serviciu public. A devenit instrument de control politic, sursă de profit paralel și armă de eliminare a celor care deranjează. Cazul URBAN SA este radiografia perfectă a unei execuții premeditate, desfășurată cu tăcerea vinovată a instituțiilor centrale și cu dispreț pentru hotărârile instanțelor de judecată.

O viziune administrativă cu dedicație: „Operatorii unici” impuși fără licitație

Totul începe în 2022, când Consiliul Județean Vâlcea și ADI Salubrizare decid că nu mai e nevoie de licitație pentru a atribui contractele de colectare și gestionare a deșeurilor.

Printr-o procedură de negociere directă, fără transparență, fără competiție reală, fără justificare legală solidă, sunt desemnați Environment Care Waste Management SRL și Brantner Environment SRL drept „operatori unici”.

Deși Legea 98/2016 permite astfel de proceduri doar în condiții excepționale (urgență, dezastre naturale, eșec repetat al licitațiilor), la Vâlcea se inventează urgențe.

Nicio calamitate, nicio criză, nicio documentație care să justifice scurtarea drumului spre „operatorii favoriți”. Singura motivație: voința politică de a controla tot județul prin contracte suprapuse pe interese private.


Roești: groapa de gunoi mascată, legalizată printr-o autorizație resuscitată

Pentru ca planul să funcționeze, mai trebuia ceva: stația CMID Roești, construită cu 26 milioane euro din fonduri europene, să poată fi operată de noua asociere. Dar cum?

Autorizația de mediu era veche, emisă pe un alt nume, în alte condiții. Soluția? S-a resuscitat o autorizație de aproape 20 de ani, emisă inițial pentru un alt operator, pe un alt proiect.

A fost „reactivată” cu o lejeritate scandaloasă, fără studii de impact noi, fără reevaluare a condițiilor tehnice și de mediu. Totul cu girul tăcut al autorităților.

Această manevră a permis ca Environment Care & Brantner să preia Roeștiul fără să mai treacă prin filtre legale reale. Adică: zero licitație, zero dezbatere, zero asumare. Iar ce trebuia să fie un centru modern de sortare a devenit o groapă de gunoi operațională, mascată sub un strat de hârtii oficiale și decizii „interpretative”.


URBAN SA – eliminat cu bisturiul birocratic

Pe acest fundal, URBAN SA, operator cu contracte valide în mai multe UAT-uri din județ, devine incomod. Contractele funcționează, tarifele sunt corecte și, mai ales, legale, iar primăriile nu au motive să denunțe relația comercială. Așa că nu se poate rezilia legal.

Ce fac, deci, cei care „împart legea și gunoiul”?

Așteaptă expirarea vizei anuale a autorizației de mediu a URBAN. Și o folosesc ca armă.

În data de 1 iulie 2025, Agenția pentru Protecția Mediului Vâlcea cu mâna lui Alin Voicescu, refuză reînnoirea autorizației pentru URBAN, motivând:

  • lipsa unor contracte actualizate cu UAT-urile; (!!!)
  • lipsa acordului din partea Consiliului Județean și a ADI Salubrizare;
  • faptul că serviciile ar trebui prestate doar de „operatorii unici” desemnați.

Este exact momentul-cheie în planul de eliminare administrativă.


De ce? Pentru că ADI a transmis în aprilie 2025 că URBAN nu se mai află pe lista celor acceptați, invocând contractele semnate cu Environment Care și Brantner.

Cu alte cuvinte, URBAN pierde dreptul de a funcționa nu prin lege, ci prin refuzul unor funcționari ai statului de a-i recunoaște contractele existente.


Ceea ce pare întâmplare, e de fapt regie

Privind în ansamblu, devine clar: totul pare că a fost stabilit de la început.

  • S-a resuscitat o autorizație veche pentru Roești, în loc să se urmeze o procedură, corectă, nouă.
  • S-au impus operatori prin negociere directă, fără licitație.
  • S-au comunicat instituțiilor (inclusiv ANPM) listele cu „operatori unici” înainte de clarificarea legalității.
  • S-a refuzat reînnoirea autorizației URBAN exact la termen, deși operatorul nu avea nicio sancțiune sau încălcare a normelor.

Toate piesele sunt așezate ca într-un plan de executare controlată a unui operator independent, pentru a face loc exclusiv celor „agreați”.


Ministerul Mediului – complice prin inacțiune și subordonare

Partea cea mai gravă însă e alta: această manevră ilegală are girul tăcut al Ministerului Mediului.

Agenția pentru Protecția Mediului Vâlcea, subordonată direct ministerului, a refuzat reînnoirea autorizației URBAN ignorând o hotărâre definitivă a Curții de Apel Pitești, care anulase exact baza contractelor semnate de ADI cu Environment Care & Brantner.

Altfel spus: ministerul acționează împotriva unei hotărâri judecătorești definitive, fapt care reprezintă nu doar o abatere administrativă, ci o formă clară de complicitate instituțională.

Este momentul în care Ministrul Mediului nu mai poate invoca necunoașterea situației. Răspunderea devine directă. Ori intervine, ori se face vinovat de perpetuarea unui sistem de ilegalități girate prin funcționari subordonați. Și, la un moment dat, poate de returnarea banilor (de la Roești) către Uniune!


Blocajul legal: contracte comerciale vs. interdicție administrativă

UAT-urile din județul Vâlcea se află acum în imposibilitatea de a-și onora propriile contracte:

  • Au angajamente legale cu URBAN, care nu pot fi denunțate unilateral;
  • Dar URBAN nu mai poate opera, pentru că i s-a refuzat autorizația.

Rezultatul? Un blocaj juridic periculos care vulnerabilizează primăriile și le poate expune la plăți de daune, litigii și, în cazuri grave, intervenția Curții de Conturi.


Concluzie: când administrația omoară competiția și legea, nu mai avem stat

Cazul URBAN nu este despre un operator privat nemulțumit. Este despre moartea legalității într-un sistem public capturat. Este despre cum, în România reală, un contract valid poate deveni inutil dacă nu convine unei rețele administrative cu conexiuni politice.

URBAN a fost scos din joc nu prin piață, nu prin eșec, nu prin sancțiune, ci printr-un procedeu birocratic de tip execuție planificată.

Cine a semnat? Știm!

Cine a ordonat? Știm!

Cine a acoperit? Știm!

Iar întrebarea care plutește în aer e una simplă și tăioasă:

Cine urmează să fie scos pe ușa din dos, dacă nu acceptă regulile acestei noi mafii administrative?

ANPC „mătură” litoralul începând cu Vadu: Piedone închide restaurante și unități turistice pline de mizerie și alimente expirate

ANPC Cristian Popescu Piedone

Vadu – prima oprire: „La Plase”, paradisul muștelor și al șezlongurilor rupte

Sub umbrelele de stuf, turiștii ar fi găsit:

  • resturi de pește aruncate direct pe nisip,
  • șezlonguri crăpate,
  • un bar improvizat unde muștele se plimbau nestingherite pe cuburile de gheață.

Verdict ANPC: închidere imediată pentru minimum 48 de ore; igienizare totală; reautorizare doar cu dovada dezinsecției.


„Rezident” – curățenie la… ora prânzului, bloc alimentar dezastruos

Deși terasa nu se deschisese încă pentru public, comisarii au găsit depozite fără temperatură controlată, carne dezghețată pe tejghea și ulei încins refolosit. Blocul alimentar nu respecta niciun flux tehnologic. Unitatea a fost sigilată pentru cel puțin 48 de ore, cu obligația de a remedia toate deficiențele și de a prezenta probe de sanitație.


Casuțele care „nu sunt de închiriat” – au fost sigilate până la remediere

„Nu primim turiști”, susțineau administratorii. ANPC a găsit:

  • saltele pătate și rupte,
  • pereți cu mucegai,
  • grupuri sanitare fără faianță, cu scurgeri înfundate.

Rezultat: patru casuțe sigilate, dușurile declarate neconforme și interdicție de folosire până la igienizare completă.


„La Bunicul Trăsnit” – gândaci pe farfurie, produse la soare

În bucătărie, insectele se plimbau pe tocător, iar cutiile cu carne stăteau direct în razele soarelui. După câteva minute de control, „bunicul” a rămas fără clientelă: închidere totală, produse expirate confiscate.


„Pescăria Șutac–din 1993”, alimente la fel de vechi?

ANPC a găsit pești păstrați în gheață murdară, conserve fără etichetă și frigidere ruginite. Muște și gândaci completau tabloul. Terasa a fost oprită integral; toată marfa – distrusă.


Singurul „așa da”: Mera Hotel trece controlul fără emoții


Camerele au fost impecabile, cu lenjerie schimbată la zi, iar băile ‒ lustruite până la ultimul robinet. Inspectorii au găsit încăperi perfect aerisite, suprafețe dezinfectate și o igienă riguroasă la fiecare nivel. Mera Hotel demonstrează că respectarea normelor nu e un moft, ci standardul corect. Piedone punctează: „Cine respectă legea nu are de ce să se teamă de ANPC”.


De ce contează pentru turiști și mediu

  • Siguranța alimentară: un singur preparat alterat poate duce la toxiinfecții în masă.
  • Impactul asupra ecosistemului costier: deșeurile aruncate la întâmplare ajung direct în mare, afectând fauna și calitatea apei.
  • Turism sustenabil: litoralul românesc nu poate concura fără standarde minime de igienă și respect pentru consumator.

ANPC continuă raidurile „din ușă în ușă” pe tot litoralul. Operatorii au două opțiuni:

  1. Investesc în curățenie și frigider profesional;
  2. Își închid porțile până își schimbă mentalitatea.

Turiștii sunt îndemnați să verifice vizibilitatea autorizațiilor, să refuze mâncarea păstrată la temperatură neconformă și să sesizeze ANPC la primul semn de neregulă.

O nouă zi cu proteste; de această dată, au ieșit în stradă grefierii

Sursa: Facebook

Se anunță perioade tensionate vizavi de măsurile preconizate a fi luate pentru reducerea deficitului bugetar.

Ultima categorie de bugetari care avertizează asupra escaladării situației sunt membrii Sindicatului Național al Grefei Judiciare Dicasterial (SNGJD).

Mai precis, grefierii, astăzi fiind declanșat un protest spontan la instanțele și parchetele din Capitală. Nemulțumirile țin de faptul că Guvernul a plafonat sporul de condiții de muncă grele, vătămătoare sau periculoase la suma de 300 lei brut/lună – măsură care a fost deja publicată în Monitorul Oficial.

Iar revendicările sindicaliștilor țin de abrogarea imediată a prevederii din OUG privind limitarea sporului pentru condiții vătămătoare, în ceea ce privește familia ocupațională „Justiție”, inițierea de urgență a unor demersuri concrete pentru îmbunătățirea condițiilor de muncă în instanțe și parchete, redeschiderea dialogului social real cu organizațiile sindicale.

În caz contrar, grefierii anunță și o primă măsură pe care au luat-o în urma adoptării OUG, privind limitarea sporurilor: refuzul muncii suplimentare, urmată de blocarea activității în instanțe.

Persoane din conducerea Spitalului de Urgență Brașov, acuzate că au făcut achiziții nelegale din banii unității

Sursa: Facebook

Fosta șefă a departamentului financiar contabil din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Brașov, precum și șeful Serviciului achiziții publice aprovizionare și contractare din cadrul instituției au fost trimiși în judecată, sub control judiciar, de procurorii anticorupție.

Sub control judiciar va fi judecat și un director de firmă, precum și societatea în cauză, acuzațiile ținând de o serie de achiziții nelegale la Spitalul Brașov.

În dosarul intrumentat de procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Brașov, cei doi angajați ai spitalului – Floare Barra și Mihnea Ovidiu Mihnea – sunt acuzați de abuz în serviciu, cumpărare de influență, respectiv trafic de influență.

În același timp, asociatul – director general al inculpatei SC Amrita Com SRL va răspunde pentru complicitate la abuz în serviciu dacă funcționarul public a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit și trafic de influență. Totodată, pentru complicitate la abuz în serviciu va va fi judecată la Tribunalul Brașov și societatea Amrita, ca persoană juridică.

În perioada noiembrie 2020 – iunie 2021, în calitate de director financiar contabil în cadrul Spitalului Clinic Județean de urgență Brașov, inculpata Barra Floare și-ar fi îndeplinit în mod necorespunzător atribuțiile de serviciu, încălcând norme din legislația primară și l-ar fi instigat pe inculpatul Stoica Ovidiu Mihnea, șef al Serviciului de achiziții, aflat în directa ei subordine, să își încalce atribuțiile de serviciu, susținând astfel o procedură nelegală de licitație publică având ca obiect furnizarea de servicii de catering pentru pacienții internați în Spitalul Clinic Județean de Urgență Brașov, pentru a favoriza interesele inculpatei SC Amrita Com SRL, societate care a și câștigat în final licitația ce ar fi fost organizată și derulată în mod nelegal.

Concret, în cursul anului 2020, în condițiile în care acordul cadru încheiat anterior cu inculpata SC Amrita Com SRL expirase, impunându-se organizarea unei noi licitații, inculpații Barra Floare și Stoica Ovidiu Mihnea ar fi tergiversat declanșarea unei noi proceduri pentru încheierea unui nou acord cadru pentru o perioadă de doi ani.

În această perioadă, SC Amrita Com SRL a continuat să presteze serviciile și să încaseze contravaloarea acestora, în baza unor contracte încheiate pe perioade scurte de timp. După declanșarea procedurii de licitație care ar fi permis atribuirea contractului de servicii de catering pentru spital într-un cadrul concurențial, pe fondul unei înțelegeri cu inculpatul L. L., reprezentant al SC Amrita Com SRL, cei doi inculpați au anulat procedura.

La începutul anului 2021, în scopul favorizării intereselor SC Amrita COM SRL, inculpata Barra Floare l-ar fi determinat pe inculpatul Stoica Ovidiu Mihnea să demareze o nouă procedură de licitație publică, în cadrul căreia documentația de atribuire să fie întocmită astfel încât societatea inculpatului L. L. să fie declarată câștigătoare, prin introducerea unei condiții restrictive menite să excludă alți comercianți din procedură, respectiv nivelul cifrei de afaceri.

Conform legii, aceasta trebuia stabilită prin raportare la valoarea celui mai mare contract subsecvent, valoare care în cauză a fost majorată artificial. Valoarea unui contract subsecvent era dată de numărul de porții de hrană necesare pe perioada respectivului contract. Astfel, din noua documentație, ar fi rezultat o creștere de peste 200 % a numărului de porții estimat. Pe cale de consecință, ar fi fost majorată similar valoarea celui mai mare contract subsecvent.

Astfel, în decurs de o lună (de la data publicării primului anunț de participare – 04.01.2021 până la data celui de-al doilea, publicat în urma anulării primei proceduri – 09.02.2021) funcționarii spitalului implicați în această procedură au constatat, în lipsa oricăror evenimente/justificări obiective, că spitalul va avea un număr de trei ori mai mare de pacienți internați decât se estimase inițial.

În acest context, în data de 23 iunie 2021, licitația publică s-a încheiat prin desemnarea drept câștigătoare a SC Amrita Com SRL, fiind încheiat un acord-cadru de servicii în valoare de 14.868.100 lei inclusiv TVA, pe o perioadă de doi ani.

În baza Acordului-cadru, în perioada 15 iulie 2021 – 27 decembrie 2023, au fost încheiate 35 contracte subsecvente, în baza cărora s-au emis facturi fiscale în valoare totală de 18.244.670 lei ce au fost achitate integral în perioada 18 august 2021 – 30 mai 2024, o mare parte fiind achitate de către spital cu mult timp înaintea termenelor scadente, în condițiile în care spitalul înregistra restanțe în relația cu alți furnizori.

Din probele administrate în cauză a reieșit că o parte dintre serviciile contractate de Spitalul Clinic Județean de Urgență Brașov nu erau necesare, în sensul că a fost prevăzut ca necesar un număr de porții mai mare decât numărul mediu de pacienți ce au fost internați în spital în perioadele de referință și, în mare parte, executarea acestor servicii s-ar fi realizat în mod neconform, având în vedere calitatea slabă a alimentelor livrate.

În perioada septembrie 2019 – octombrie 2023, inculpatul L. L. i-ar fi pretins inculpatei Barra Floare foloase necuvenite constând în determinarea inculpatului Stoica Ovidiu Mihnea și a celorlalți funcționari din cadrul serviciului achiziții să își încalce atribuțiile de serviciu cu ocazia organizării procedurilor de licitație, în scopul favorizării SC Amrita Com SRL, dar și a unei alte societăți administrate de inculpatul L.L., prin aprobarea plății cu prioritate a facturilor fiscale emise de cele două firme, în executarea contractelor încheiate cu spitalul.

În schimb, inculpatul L.L. ar fi promis că își va exercita influența reală pe care o avea asupra unui apropiat aflat la conducerea unei instituții publice la nivel local, astfel încât o persoană din familia inculpatei Barra Floare să fie angajată în mod preferențial în cadrul acelei instituții.

În cauză, a mai rezultat că inculpatul Stoica Ovidiu Mihnea, în contextul necesității derulării de către spitalul menționat, a unei proceduri de licitație publică având ca obiect achiziția a două aparate video laringoscop, înainte de publicarea pe SEAP a documentației de atribuire, în data de 26 octombrie 2020, i-ar fi furnizat managerului unei societăți comerciale, informații nedestinate publicității, constând în valoarea estimată a achiziției și caracteristicile tehnice al echipamentelor medicale, aspect ce a permis câștigarea licitației de către această societate comercială.

Prejudiciul în dauna Spitalului Clinic Județean de Urgență Brașov este estimat la valoarea de 18.244.670 lei, procurorii reținând și vătămarea intereselor legitime ale spitalului, prin aceea că a fost pus în situația de a nu își mai putea îndeplini obligația de a asigura pentru pacienții internați o calitate corespunzătoare a alimentației oferite, conform normelor aprobate prin ordin al ministrului Sănătății.

În cauză s-au dispus măsuri asigurătorii asupra bunurilor și conturilor bancare aparținând inculpaților persoane fizice”, precizează DNA.

Adio prețuri plafonate la facturi, de astăzi

Sursa foto: Gândul.ro
Sursa foto: Gândul.ro

Ziua de 1 iulie nu e doar începutul unei luni noi din calendar, ci și ziua în care ne putem lua adio de la plafonarea prețurilor la energie electrică și gaze naturale.

Deja furnizorii au făcut anunțuri către clienți, iar Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a explicat ce urmează.

De astăzi, tarifele reglementate de distribuţie a gazelor naturale vor creşte în medie cu 0,005 lei/kWh faţă de cele practicate pentru perioada iulie 2024 – iulie 2025, însă ANRE asigură că, pentru consumatorii casnici, impactul în facturi va fi unul redus datorită caracterului moderat al ajustării tarifare.

Autoritatea a precizat că a fost realizată o analiză „în profunzime a solicitărilor formulate de către operatorii de distribuţie a gazelor naturale şi după eliminarea substanţială a costurilor care nu se încadrau în metodologie”, instituția „a actualizat noile tarife reglementate de distribuţie a gazelor naturale, aplicabile începând cu 1 iulie 2025”.

În ceea ce privește energia electrică, de asemenea, de astăzi nu vom mai avea prețuri plafonate. Din ce transmite ANRE, prețul final de pe factură va fi cel stabilit prin contractul cu furnizorul.

Însă oricând consumatorii pot schimba furnizorul, dacă au nemulțumiri, iar „în platforma POSF – https://posf.ro, ANRE vă oferă toate instrumentele necesare: contractul activ este vizibil în contul dumneavoastră, puteți compara ofertele furnizorilor, puteți schimba furnizorul rapid, 100% online, în 24 de ore, aveți acces la date clare, actualizate și verificate”.

Rămâi conectat

6,124FaniÎmi place
București
ceață
3.7 ° C
4.4 °
2.8 °
90 %
2.6kmh
100 %
lun
7 °
mar
7 °
mie
7 °
J
3 °
vin
4 °

Ultimul articol

Ciucu a găsit la Primăria Capitalei un „buget „mâncat” de subvenții”

Ciprian Ciucu, primarul ales al Capitalei, așa cum au decis prin vot bucureștenii, a ajuns în noul său birou. Și pare că ce a găsit...

Urmează o nouă demisie în Guvern? Daniel David: „Am tot amânat plecarea de foarte...

S-ar părea că, dincolo de declarațiile referitoare la o eventuală demisie, ministrul Educației, Daniel David, ia totuși în calcul să își depună mandatul. Nu „pe...

Nicușor Dan vrea referendum în Justiție; CSM avertizează că nu va tolera „nicio formă...

Președintele Nicușor Dan a revenit în țară și anunță că a citit sesizările primite din partea magistraților, așa cum au fost transmise după documentarul...