1.9 C
București
miercuri, 24 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1263

Procurorii militari încep ancheta în cazul „Colectiv”. Sunt vizați pompierii de la ISU București-Ilfov care au ajuns primii la locul incendiului din club

Dosarul „Colectiv” se detonează din nou. După ce au fost trimiși deja în judecată câțiva inculpați considerați vinovați pentru moartea celor zeci de tineri în incendiul izbucnit acum patru ani în club, procurorii îi vor ancheta și pe pompieri. Totul, după ce ieri a apărut pentru prima dată în spațiul public filmarea efectuată de unul dintre pompierii care făcea parte din echipajul sosit la fața locului. Din filmare se vede cum acțiunea de salvare este total dezorganizată, un haos generalizat.

Ieri, Parchetul General a solicitat oficial acea filmare, iar astăzi a urmat „bomba”: vor fi făcute cercetări pentru comiterea a patru infracțiuni. Cauza a fost trimisă la Parchetul Militar, pentru că cei anchetați sunt cadre ale ISU.

Procurorii din cadrul Secției de urmărire penală și criminalistică au dispus disjungerea și declinarea competenței de soluționare a cauzei către Parchetul Militar de pe lângă Tribunalul Militar București, în vederea efectuării urmăririi penale în ceea ce privește infracțiunile de abuz în serviciu, neglijență în serviciu, ucidere din culpă și vătămare corporală din culpă. 

Faptele pentru care s-a dispus declinarea competenței de soluționare vizează modul de intervenție al primilor salvatori sosiți la fața locului  – pompieri din cadrul ISU București – Ilfov – în ceea ce privește acordarea primului ajutor victimelor în acțiunea de protecție, precum și aspecte  privind asistența medicală acordată victimelor”, a comunicat Parchetul General.

Raed Arafat comentează pe Facebook noile imagini de la Colectiv

Raed Arafat a revenit cu explicații pe o rețea de socializare în spune că el nu știa de existența acestui filmuleț și că nu este arătată toată intervenția autorităților.

„Eu am văzut foarte multe filmări făcute de mass-media, postate de oameni care au filmat cu telefoanele lor, dar nu mi s-a pus la dispoziție o filmare făcută de ISUBIF.  Am verificat, l-am sunat inclusiv de domnul general Pop. Era normal să le cer colegilor de la ISUBIF și de IGSU să iasă cu explicații, lucru care l-au și făcut. Nu am știut de acest film, nu am ascuns filmul și nu am dat dispoziție să fie ascuns filmul”, a declarat Raed Arafat într-un filmuleț de pe Facebook în care își prezintă punctul de vedere.

Raed Arafat mai afirmă că haosul în care se aflau salvatorii nu arată tot ce s-a petrecut acum patru ani la Colectiv.

„Acest film nu aduce aspecte noi asupra intervenției, el arată câteva secvențe din intervenție și aici se văd pompierii mai ales într-o anumită locație, când scoteau victimele și din păcate decedații de acolo. Nu arată per ansamblu toată intervenția. Sunt momentele în care nu toate echipajele sosiseră, nu existau destule tărgi”, precizează Arafat.

Intervenția ISU București-Ilfov de la incendiul din clubul Colectiv va fi investigată de Parchetul Militar.

Parchetul General a precizat într-un comunicat de presă referitor la cauza privind tragedia din 30 octombrie 2015 de la Clubul Colectiv, că procurorii din cadrul Secției de urmărire penală și criminalistică au dispus declinarea competenței de soluționare a cauzei către Parchetul Militar, în vederea urmăririi penale. Acuzațiile sunt de abuz în serviciu, neglijență în serviciu, ucidere din culpă și vătămare corporală din culpă.

Tragedia de la Colectiv: după patru ani, au apărut imagini ascunse care arată dezorganizarea „salvatorilor”. Parchetul le cere, expres

Patru ani au trecut de la tragedia de la Clubul Colectiv din Capitală, unde zeci de oameni au murit, mulți arși de vii. Astăzi, Libertatea a publicat un filmuleț de aproximativ 21 de minute, realizat chiar de un angajat ISU, imagini de unde se poate deduce clar cam cât de pregătiți au fost cei care au venit pentru a ajuta victimele, în urma zecilor de apeluri la 112. Nimeni nu a știut de această înregistrare în afară de câțiva „aleși”, care au decis să o țină ascunsă. Azi, scuza a fost că înregistrarea nu a fost cerută cu subiect și predicat. Ceea ce s-a și întâmplat, ulterior apariției filmului în spațiul public.

Procurorii din cadrul Secției de urmărire penală și criminalistică nu au avut la dosarul cauzei înregistrarea video în cauză și nici nu au avut cunoștință de existența acesteia în cursul derulării anchetei penale, care s-a finalizat prin trimiterea în judecată a unui număr șase persoane fizice și două persoane juridice.

Înregistrarea video a fost solicitată astăzi, 24 octombrie 2019, Inspectoratului pentru Situații de Urgență, urmând a fi valorificată în cadrul urmăririi penale în cauza aflată în prezent pe rolul Secției de urmărire penală și criminalistică, referitoare la incendiul din clubul Colectiv”, au comunicat procurorii.

ISU a confirmat că a filmat imaginile de la Colectiv, într-o conferință de presă. Șeful Inspectoratului pentru Situații de urgență București-Ilfov, Orlando Șchiopu, care a intervenit la clubul Colectiv după incendiul din 30 octombrie 2015, a spus că știa despre existența acestei înregistrări, însă toți cei prezenți la conferința de presă au susținut în bloc că Raed Arafat nu a știut nimic de niciun filmuleț.

Conducerea IGSU a mai susținut că imaginile nu au fost date procurorilor și Corpului de control al Guvernului deoarece nu au fost cerute în mod expres.

Ancheta procurorilor în dosarul „Colectiv” a fost finalizată cu rechizitoriu în primăvara anului 2016: șase persoane fizice și două societăți sunt inculpate.

În rechizitoriul întocmit în cauză, procurorii au reţinut următoarea situaţie de fapt:

În ziua de vineri seara, 30 octombrie 2015, la Clubul Colectiv din Bucureşti au venit circa 350 de persoane, pentru a audia şi participa la spectacolul formaţiei de rock „Goodbye to Gravity”, care îşi lansa cel de-al doilea album, „Mantras of war”.

Din cercetările efectuate a rezultat că, prin condiţiile contractuale impuse la închirierea spaţiului deţinut în locaţie – Clubul Colectiv, inculpaţii Anastasescu George-Alin, Mincu Costin, Gancea Paul-Cătălin au încurajat şi permis accesul unui număr de persoane mult peste limita admisă a clubului, în condiţiile în care spaţiul nu era prevăzut cu mai multe căi de evacuare în caz de urgenţă, precum şi desfăşurarea unui spectacol pirotehnic (foc de artificii) în incinta acoperită a clubului, în condiţiile amenajărilor interioare improprii unor astfel de activităţi, caracterizate prin existenţa unor materiale uşor inflamabile, montate cu încălcarea dispoziţiilor legale şi pentru evitarea costurilor suplimentare (obiecte de decor şi izolare fonică pe stâlpii de susţinere, pereţi şi tavan, spumă poliuretanică neignifugată).

Totodată, probatoriul administrat în cauză a relevat faptul că inculpata Niţă Daniela Ioana, în calitate de administrator al S.C. Golden Ideas Fireworks Artists S.R.L., a procurat de la o societate din Bulgaria produse pirotehnice „fântână de scenă”, neînsoţite de fişe tehnice, care, în conformitate cu instrucţiunile de utilizare redate în limba bulgară pe eticheta fiecărui produs, dar netraduse, trebuie utilizate numai în spaţiu deschis şi amplasate în poziţie verticală, pe un suport stabil şi plat. De asemenea, nu s-a efectuat un minim instructaj privind modul de folosire al produselor pirotehnice şi noul loc de muncă (incinta Clubului Colectiv), pirotehniştii autorizaţi primind dispoziția să monteze şi să acţioneze, la data de 30 octombrie 2015, elementele pirotehnice într-un spaţiu închis, respectiv incinta clubului Colectiv, inculpata Niță Daniela Ioana cunoscând faptul că la evenimentul organizat vor fi prezente numeroase persoane.

Inculpatul Zaharia Viorel s-a deplasat la Clubul Colectiv, unde a procedat, pe 30 octombrie 2015, la montarea elementelor pirotehnice şi realizarea instalaţiei de efecte pirotehnice, fără a lua măsurile de siguranţă pe care legea le impunea, în scopul protejării vieţii, sănătăţii şi mediului.

Toate aceste acţiuni şi omisiuni au condus la producerea incendiului din seara zilei de 30 octombrie 2015 în incinta Clubului Colectiv, care a condus la decesul a 64 de persoane şi, totodată, la vătămarea corporală a unui număr mare de persoane.

Trimiterea în judecată cu privire la infracţiunea de vătămare corporală vizează la acest moment numai actele materiale cu privire la cele 20 de persoane vătămate față de care au fost finalizate investigaţiile medico-legale.

Întrucât acţiunile şi omisiunile inculpaţilor Anastasescu George-Alin, Mincu Costin, Gancea Paul-Cătălin şi Niţă Daniela Ioana au fost realizate atât în interesul, cât şi în realizarea obiectului activităţii societăţilor comerciale, s-a dispus, totodată, trimiterea în judecată a persoanelor juridice inculpate, respectiv S.C. COLECTIV CLUB S.R.L. și S.C. GOLDEN IDEAS FIREWORKS ARTISTS S.R.L., pentru infracţiunile de ucidere din culpă, în formă agravată, având ca urmare decesul mai multor persoane şi vătămare corporală din culpă, în formă agravată, având ca urmare vătămarea mai multor persoane.

În condiţiile unor amenajări improprii ale Clubului Colectiv, caracterizate în primul rând de lipsa unui număr de căi de evacuare, necesar şi prevăzut de lege, apte conform destinaţiei lor, şi de tapetarea incintei cu izolaţie antifonică cu spumă poliuretanică (obligaţii care cădeau în sarcina inculpaţilor Anastasescu George-Alin, Mincu Costin, Gancea Paul-Cătălin) şi în condiţiile organizării unui spectacol pirotehnic cu încălcarea normelor elementare în materie (analiza locului de tragere, instructajul la locul de tragere, asigurarea zonei de tragere etc.) – obligaţii ce reveneau inculpatei Niţă Daniela Ioana şi pirotehniștilor autorizaţi, s-au creat premisele producerii tragediei.

Inculpaţii Anastasescu George Alin şi Mincu Costin au realizat în regie proprie o tapetare a celor doi stâlpi ai structurii de rezistenţă din beton armat, situaţi în apropierea scenei, folosind un material sintetic de tipul spumă poliuretanică autoadezivă cu faţa cofrată piramidal.

Pentru a da o aparenţă de legalitate a activităţii desfăşurate, inculpaţii au întocmit o documentaţie specifică prevenirii şi combaterii situaţiilor de urgenţă, însă, potrivit prevederilor deciziilor emise, organizarea apărării împotriva incendiilor a privit numai un spaţiu de 280 mp şi activitatea de „baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor”, nu şi „activităţi de interpretare artistică – spectacole”, „activităţi suport de interpretare artistică”, cu consecinţa lipsei oricărei măsuri de organizare a prevenirii şi combaterii situaţiilor de urgenţă în legătură cu aceste activităţi desfăşurate într-un spaţiu mai larg.

În acest context, deşi formal s-a interzis folosirea focului deschis, în realitate inculpaţii au permis utilizarea pe scară largă a acestuia în incinta Clubul Colectiv.

Spectacolul a debutat la ora 22:00:00, iar primele artificii au fost lansate concomitent cu prima melodie interpretată de artiști. Cea de-a doua tranșă de artificii a fost lansată la ora 22:31:59, la sfârșitul interpretării unei melodii. Particulele incandescente ale articolelor pirotehnice au depășit cu mult limita scenei, lovind același stâlp din structura clubului, tapetat cu spumă poliuretanică, neignifugată, cofrată piramidal, situat în stânga scenei, precum și persoanele aflate în primele rânduri, chiar dincolo de aliniamentul stâlpilor din beton.

Datorită configuraţiei tavanului şi a dispunerii buretelui, temperatura la tavan a crescut, generând degajarea de materii volatile. În plan orizontal, procesul de ardere a avut o evoluţie radială şi pulsatorie, pornind dinspre zona focarului iniţial, determinată de configuraţia grinzilor de la tavan, pe care îl delimitau în caroiaje (casete/celule) care prezentau şi suprafeţe verticale, constituind acceleratorul incendiului.

Volatilele provenite din descompunerea buretelui fonoabsorbant au format sisteme aer-gaz ale căror viteze de ardere au fost mai mari de 2,3 m/s. Astfel, incendiul s-a dezvoltat, flăcările cuprinzând pe rând o primă casetă, apoi altele două ale tavanului din zona stâlpului de structură incendiat.

Izbucnirea incendiului şi mai ales dezvoltarea sa cu rapiditate la nivelul tavanului au surprins toate persoanele aflate în club. Solistul vocal al trupei rock a remarcat, folosind sistemul de sonorizare, izbucnirea unui incendiu. O singură persoană aflată în proximitatea scenei a aruncat cu lichidul dintr-o sticlă spre focul ce se dezvolta pe stâlp.

La aproximativ 18 secunde de la primele pâlpâiri ale incendiului, observabile pe imaginile stocate de sistemul de supraveghere video, o mare parte a publicului s-a orientat către unica ieşire, fiind surprins la alte 10 secunde de proiecţiile de material incendiar şi căderile de bucăţi mari de spumă poliuretanică aprinsă.

Din cauza deficitului de oxigen, incendiul a intrat în regresie la 113 secunde de la iniţierea artificiilor, dar procesul de ardere a continuat în deficit de oxigen cu degajare mare de fum negru, evacuând gaze şi flăcări prin holul de acces supraaglomerat, unde se crease o busculadă.

La aproximativ 153 de secunde de la aprinderea elementelor pirotehnice şi la circa 139 secunde de la momentul estimat al iniţierii incendiului, acesta a intrat în auto-extincţie, datorită atât consumării materialului combustibil suport, cât şi reducerii concentraţiei de oxigen la valori specifice întreruperii reacţiei de oxidare.

Volumul suplimentar de gaze de ardere, aerul supraîncălzit datorită incendiului în evoluţie, au generat o suprapresiune în incinta clubului. Această suprapresiune s-a eliberat progresiv prin uşa de acces şi tubulaturile aferente ventilatoarelor de introducere şi evacuare aer.

Evacuarea prin sas a fost greoaie, blocajul datorându-se spaţiului mic şi incapacităţii unicei căi de ieşire de a asigura evacuarea cu o minimă fluenţă a numeroaselor persoane prezente, dar şi deschiderii cu greutate al celui de-al doilea canat al uşii de ieşire.

În aceste condiţii, evacuarea a fost ocupată cu repeziciune de către public, care încerca fără succes să se îndepărteze de pericol şi a fost supus unei compresii deosebite în situaţia în care multe alte persoane încercau să părăsească incinta incendiată a clubului.

Incendiul generalizat a determinat ca întreaga incintă a clubului să fie cuprinsă de fum negru (reprezentând produşi de reacţie sub formă solidă, datorită arderii în deficit de oxigen, incompletă, cu generare de monoxid de carbon) şi flăcări (care apar pe imaginile stocate de sistemul de supraveghere video la cota de circa 3,5 m înălţime de pardoseală) generate la descompunerea termică a materialului combustibil, respectiv spuma poliuretanică.

Aceste momente corespund şi cu pierderea de către instalaţiile de evacuare a rolului de exhaustare a atmosferei din incinta clubului, dovadă fiind şi nivelul scăzut al vizibilităţii pe imaginile video, din cauza fumului neevacuat.

Amplificarea procesului de ardere în interiorul clubului, creşterea suprapresiunii create de volumul de gaze, precum şi fenomenul de ardere descendentă şi de propagare a mediului inflamabil către spaţiile cu concentraţii de oxigen, au determinat ca la numai 56 de secunde de la începerea evacuării să apară flăcări în sas, deasupra persoanelor, determinând şi aprinderea draperiei de la intrarea în sala clubului. Flăcările au fost sesizate de sistemul de supraveghere video, imediat vizibilitatea devenind foarte scăzută datorită fumului negru şi dens.

Din cauza aglomeraţiei produse, s-a întrerupt total evacuarea prin ieşirea principală. Mulţi oameni au fost blocaţi la pământ între uşile duble şi primele rânduri de persoane, alte persoane aflate mai în spate fiind evacuate prin escaladarea celor căzuţi. Unele persoane care au reuşit să iasă, indiferent de starea lor de sănătate, au procedat la extragerea oamenilor blocaţi la pământ.

Ulterior producerii tragicului eveniment, inculpaţii Niţă Daniela Ioana şi Niţă Cristian Mihai au întreprins o serie de acţiuni de distrugere şi sustragere de documente ce constituiau probe, pentru a împiedica sau îngreuna cercetările în cauză. În cauză s-au constituit părţi civile un număr de 139 de persoane, 11 unităţi spitaliceşti şi 5 instituţii”.

Dăncilă, atac la Orban. Guvernul PNL e pus doar pe tăieri și pe măsuri de austeritate

Încă premier până când Ludovic Orban va obține voturile necesare pentru guvernul său, Viorica Dăncilă a analizat lista de măsuri pe care liderul PNL a prezentat-o ca program de guvernare. Dăncilă critică pas cu pas fiecare propunere și acuză că țara se va afunda în nenorociri. Nu este Guvernul Orban, scrie aceasta, ci Guvernul Iohannis!

Vedem cu toții cum, din nefericire, “Guvernul lui Iohannis“ este exact cum ne-am temut că va fi, unul pus pe tăieri și hotărât să întoarcă România în vremurile grele ale guvernării PDL. Domnul Orban a reușit să șocheze astăzi o țară întreagă când a somat actualul Guvern să NU crească salariul minim și a amenințat că, dacă o vom face, va modifica hotărârea de Guvern.

10 măsuri de austeritate în programul de guvernare al PNL:

  1. Tăierea salariilor angajaților din sectorul public. PNL spune explicit că va modifica Legea salarizării, în ideea de a aduce salariile din sistemul public la nivelul celor din privat. PNL însă nu ține cont că în privat sunt multe salarii situate în zona gri, cu un venit mic pe cartea de muncă, completat de angajator cu bonusuri. Prin urmare „echilibrarea” salariilor de la stat cu cele din privat pleacă de la o premisă falsă. Această reducere a salariilor din sistemul public va afecta peste 1,2 milioane de familii de români!
  2. Anularea voucherelor de vacanță. Este o consecință inevitabilă a modificării Legii salarizării, anunțată în programul PNL. Pe lângă faptul că se anulează un beneficiu câștigat de salariații din sectorul public, măsura este devastatoare pentru turismul românesc.
  3. Anularea majorărilor de salarii prevăzute de PSD în Legea salarizării. Este o consecință implicită a modificării Legii salarizării, în sensul „echilibrării” cu salariile din privat.
  4. Reducerea salariului minim. Guvernul Orban consideră că majorările salariului minim au fost „exagerate”.
  5. Anularea majorării anticipate a salariilor din Învățământ prevăzută pentru 1 septembrie 2020. Programul PNL nu își asumă această majorare.
  6. Anularea creșterii punctului de pensie la 1.775 lei pentru 1 septembrie 2020. Programul PNL nu își asumă această majorare.
  7. Închiderea sau comasarea spitalelor. Se revine la măsura Guvernului Boc de „comasare” a spitalelor neperformante.
  8. Creșterea tarifelor pentru populație la gaze naturale și energie electrică prin înlăturarea plafoanelor din OUG 114.
  9. Reorganizarea agențiilor de plăți în agricultură (care au funcționat impecabil din 2007, mai puțin în guvernarea Cioloș, în 2016).
  10. Anularea programului „Tomate românești”.

La toate aceste tăieri și măsuri de austeritate, se adaugă și amenințarea cu disponibilizarea unor angajați ai ministerelor, în urma unor comasări. Până și puținele lucruri bune din acest program vor fi inițiate ca proiecte de lege în Parlament (și nu ca ordonanțe ale Guvernului), urmând, probabil, să nu fie adoptate niciodată”, avertizează Viorica Dăncilă/

Orban și cei 16 miniștri anunță schimbări majore

Lista oficială a miniștrilor care ar urma să facă parte din Guvernul Orban cuprinde 16 nominalizări. Premierul desemnat a prezentat lista Guvernului, al cărui unic vicepremier este Raluca Turcan. Programul de guvernare a fost și el gata la timp. Posibilul viitor guvern își propune să ducă la îndeplinire 12 măsuri, considerate urgente. Printre acestea, rectificarea bugetară, elaborarea proiectului de buget pentru anul viitor, abrogarea recursului compensatoriu și inițierea procedurilor pentru desemnarea titularilor la conducerea parchetelor.

Guvernul propus de Ludovic Orban are și 16 ministere:

Ministerul Finanțelor Publice – Florin Cîţu
Ministerul Afacerilor Interne – Ion Marcel Vela
Ministerul Afacerilor Externe – Bogdan Aurescu
Ministerul Justiției – Cătălin Predoiu
Ministerul Lucărilor Publice, Dezvoltării și Administrației – Ion Ștefan
Ministerul Apărării – Nicolae Ionel Ciucă
Ministerul Sănătății – Victor Costache
Ministerul Educației și Cercetării – Monica Cristina Anisie
Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri – Virgil Popescu
Ministerul Muncii și Protecției Sociale – Violeta Alexandru
Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor – Costel Alexe
Ministerul Transporturilor Infrastructurii și Comunicațiilor – Lucian Bode
Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale – Adrian Oros
Ministerul Fondurilor Europene – Ioan Marcel Boloș
Ministerul Culturii – Bogdan Gheorghiu
Ministerul Tineretului și Sportului – Ionuț Stroe

Ponta explică relația cu liderul PNL: „Nu am văzut nicio soluție la problemele adevărate ale oamenilor! Dar TREBUIE să votez Guvernul PNL Orban”

Victor Ponta a rămas de neclintit. Deși membrii Pro România au votat moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Dăncilă, aceasta a fost singura formă de susținere PNL. De la început a spus că nu va acorda un vor de încredere unui guvern PNL și consideră că anticipatele sunt singura soluție. Refuzul său nu a fost primit bine de Ludovic Orban – explică Ponta, care mai spune și că liderul PNL a început să aibă apucături pesediste.

Nu am văzut nicio echipă guvernamentală – nu am văzut niciun program de guvernare – nu am văzut niciun proiect economic sau administrativ care să ne scoată din criză – nu am văzut nicio soluție la problemele adevărate ale oamenilor! Dar TREBUIE să votez Guvernul PNL Orban – că așa strigă la noi unii care vor doar să se ridice pesediștii de pe scaune să se așeze ei!!! Uite că NU votăm!

Am luptat contra Echipei Dragnea, Dăncilă, Fifor, Arsene… / putem să luptăm în continuare și cu noua Echipa Orban, Barna, Băsescu, Hunor și Tăriceanu! Cât timp facem ceea ce este bine pentru România și Pro România – rezistăm!

PS – constat fără surprindere că Ludovic Orban se comportă deja că Viorica Dăncilă/ întâi mă roagă să îl votez – după care mă înjură „pe surse”! Nu am cerut ministere, nu am negociat funcții și nici avantaje! Nu am negociat cu Dl Orban ceea ce nu se putea negocia – doar am cerut o guvernare competentă și eficientă care să țină cont de așteptările tuturor categoriilor sociale!

PS – am avut o singură solicitare politică – România să desemneze un comisar european din familia social – democrată (nu PPE)/ am fost refuzat”, explică Ponta.

Se întâmplă la Iași: prins cu o cultură de cannabis în propria curte, a primit arest la domiciliu, chiar unde derula activitățile de „fermier”

Un ieșean va fi verificat periodic de polițiști, după ce instanța a considerat că este suficientă o măsură a arestului domiciliar, fix în curtea în care acesta creștea plante de cannabis. Ieșeanul a fost inițial reținut de procurorii DIICOT- S.T.Iaşi, pentru o perioadă de 24 de ore, sub acuzația de trafic de droguri de risc. Concret, acesta se ocupa de cultivarea plantelor de cannabis, ajutat de soția sa și sub privirile fiicei lor minore.

În cursul anului 2019, cu sprijinul soției sale, inculpatul a înființat pe raza comunei Tomești, judeţul Iași, la adresa la care locuiesc cei doi împreună cu fiica minoră, pe terenul curții situat în spatele casei, în interiorul unor sere (construcții pe cadru de lemn, acoperite cu folie din plastic) o plantație ilicită de cannabis de tip indoor constituită din mai multe plante de cannabis, în scopul recoltării și obținerii drogului de risc cannabis (inflorescențe), droguri destinate atât comercializării cât și consumului personal.

În urma percheziției domiciliare, au fost ridicate 3 kilograme de cannabis, precum și alte bunuri și materiale utilizate în derularea activității infracționale”, comunică DIICOT. Mai departe, procurorii au solicitat judecătorilor de la Tribunalul Iași să emită un mandat de arestare. Instanța l-a trimis însă acasă!

Respinge propunerea formulată de Ministerul Public – Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție – Direcția de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Serviciul Teritorial Iași de luare a masurii arestării preventive față de inculpatul Dolniceanu Adrian. Ia faţă de inculpatul Dolniceanu Adrian, în prezent aflat în Centrul de Reţinere şi Arestare Preventivă din cadrul Arestului I.P.J. Iaşi, cercetat sub aspectul comiterii infracţiunii de trafic de droguri de risc, măsura preventivă a arestului la domiciliu pe o durată de 30 de zile, începând cu data de 23.10.2019 şi până la data de 21.11.2019, inclusiv.

Pe durata arestului la domiciliu, impune inculpatului Dolniceanu Adrian obligaţia de a nu părăsi imobilul în care locuieşte, fără permisiunea organului judiciar care a dispus măsura sau în faţa căruia se află cauza. Desemnează Poliţia Comunei Tomeşti pentru supravegherea respectării măsurii arestului la domiciliu şi a obligaţiilor stabilite prin prezenta, în sarcina inculpatului”, se arată în încheierea Tribunalului Iași.

Sportivii români aflați în Chile sunt în siguranță

Sportivii care participă la Campionatul Mondial de Karate juniori WKF din Chile sunt în siguranță, eu fiind cazați în zona de conflict, capitala Santiago de Chile.

Unul dintre antrenorii sportivilor susține că aceștia sunt în siguranță și că astăzi vor începe competiția.

“Ei își cer niște drepturi, au problemele lor de ordin social. Nimeni nu are treabă cu noi, într-adevăr am respectat niște restricții, dar suntem bine. De astăzi începem competiția, iar pentru deplasare avem asigurat transportul cu autocarele și vom merge doar cu cei care concurează, susținătorii nu vor putea veni alături de noi”, a declarat, pentru Ziarul de Investigații, Radu Polifronie, antrenor la lotul național.

Potrivit sursei citate sunt 86 de țări participante din toată lumea la competiția sportivă.

Dăncilă despre Orban: „Joacă într-un film de comedie”

Foto: Facebook

Replică acidă din partea viitorului fost prim ministru la adresa celui care cel mai probabil îi va lua locul. Aflată la Suceava într-o vizită electorală, Viorica Dăncilă l-a criticat pe Ludovic Orban și încercările acestuia de a=și strânge opoziția în jur în vederea formării următorului guvern. Totodată, Dăncilă a fost categorică în ceea ce îl privește pe șeful statului, despre care a spus că „a adus dezbinarea între români și a făcut acest lucru pentru că nu iubește românii”.

Îl vedem pe premierul desemnat, Ludovic Orban, care parcă joacă într-un film de comedie. Unui partid îi spune nu vrem, sunt de acord să nu avem alegeri în două tururi pentru primar, altuia îi spune vom avea alegeri în două tururi pentru primari. Unuia îi spune nu vom avea alegeri anticipate, celuilalt îi spune vom avea alegeri anticipate”, e de părere Dăncilă.

Orban este optimist și încrezător că guvernul pe care și-l imaginează va trece

Astăzi s-a mai încheiat o rundă de negocieri între prtidele de opoziție, liderul PNL fiind cel care trage tare pentru a-și convinge colegii din celelalte partide că merită încrederea pentru viitorul guvern. Ludovic Orban, ca premier desemnat, a spus la finele negocierilor-maraton că totul este bine și că în curând România va avea un guvern.

Ne-am înțeles bine cu aproape fiecare formațiune politică și am convenit un cadru de colaborare politică, care se vor concretiza și care va fi supus aprobării forurilor statutare din PNL și pentru fiecare partid în parte. Sunt foarte optimist și încrezător că va trece acest guvern.

Nu am putut accepta un minister pentru Republica Moldova, dar suntem de acord cu înființarea unui departament în subordinea premierului. În ceea privește alegerea primarilor în două tururi, PNL susține cu toată tăria alegerea primarilor în două tururi.

Legat de participarea la guvernare, nu s-a exprimat dorința de a participa la guvernare cu miniștri. În cadrul negocerilor s-a concluzionat că va fi un guvern monocolor liberal, dar și cu tehnicieni la anumite ministere”, a sintetizat Ludovic Orban.

ALDE dă mâna cu PNL, cu câteva condiții

Guvernul pe care vrea PNL să și-l asume pare că primește ajutor și de la alți aliați. După ce a trecut moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Dăncilă și opoziția nu decisese concret ce se va face mai departe, ALDE a fost prima formațiune care i-a spus cu jumătate de gură Da unui Guvern PNL.Călin Popescu Tăriceanu a anunțat că a ajuns la un acord, astfel încât în forurile statutare ale ALDE se va discuta despre susținerea învestiturii Guvernului condus de Ludovic Orban.

Nu este ceva bătut în cuie, iar ALDE are nu mai puțin de 12 măsuri-condiții:

  1. Formarea unui guvern monocolor PNL;
  2. Păstrarea cotei unice de impozitare a veniturilor;
  3. Modificarea legislaţiei în justiţie numai prin dezbatere şi aprobare parlamentară (respectând rezultatul Referendumului din 26 mai 2019);
  4. Restructurarea guvernului;
  5. Susţinerea alegerii primarilor în două tururi de scrutin şi revenirea la alegerea preşedinţilor consiliilor judeţene prin vot indirect, mecanism utilizat în anul 2016;
  6. Corectarea de urgenţă a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 114/2018, care au afectat negativ mediul economic;
  7. Continuarea/demararea proiectelor de investiţii în noi capacităţi de producţie în domeniul energetic (gaze, nuclear);
  8. Listarea la bursă a Companiei Hidroelectrica;
  9. Realizarea unei imagini clare, complete, a tuturor proiectelor de mari investiţii aflate în diverse faze procedurale (studii de pre şi fezabilitate, proiecte tehnice, licitaţie, execuţie etc), prezentare publică a situaţiei actuale, stabilirea unor termene clare şi informarea permanentă a opiniei publice în legătură cu respectarea lor, asigurarea finanţării prin fonduri bugetare, fonduri europene şi alte surse;
  10. Susţinerea în Parlament a adoptării unei legislaţii privind Lobby-ul, pe model european;
  11. Punerea bazelor unui fond de investiţii după modele de succes ale altor ţări europene;
  12. Acord PNL-ALDE pentru interzicerea migraţiei parlamentarilor, aleşilor locali şi a membrilor de la un partid la altul.

Asociația Orașelor din România, o nouă palmă pentru Guvernul Dăncilă: „25 de oraşe au rămas cu buget minim de funcţionare sub 1.000 lei/locuitor/an”

Asociația Orașelor din România (AOR) critică modul în care (nu) s-au făcut alocările bugetare către localitățile din țară, unele dintre acestea fiind într-un adevărat impas. AOR spune că Guvernul Dăncilă a făcut promisiuni fără fundament în ceea ce privește alocarea fondurilor necesare pentru plata facturilor din programele PNDL 1 şi PNDL 2.

Orașele primesc o nouă lovitură care va duce la blocarea proiectelor de dezvoltare şi abandonarea lor din lipsă de finanțare. AOR atrage atenția asupra refuzului Comisiei Europene de decontare din fondurile europene a proiectelor de apă şi canalizare realizate prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală (PNDL), cerere formulată de către guvernul demis Dăncilă. Prin această cerere, Executivul demis a încercat să recupereze 1,8 miliarde de lei, adică aproape 0,2% din PIB, potrivit proiectului de rectificare bugetară. Astfel se creștea artificial gradul de absorbţie a fondurilor europene şi se diminua deficitul bugetar, deoarece plăţile iniţiale pentru proiecte au fost făcute de la bugetul de stat.

Rectificarea de buget necugetată a Guvernului Demis a pus orașele mici și mijlocii din România într-o situație fără precedent. Mai mult de un sfert din orașele din România se îndreaptă spre faliment, doar cateva zile despărțindu-ne de luna noiembrie, care va fi una catastrofală pentru administrațiile locale, în lipsa fondurilor.

AOR reamintește că, prin HG 752 752 din 14 octombrie 2019 privind repartizarea pe unităţi administrativ-teritoriale a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale emisă în baza rectificării de buget, 27 de orașe au primit între 3 şi 10 lei/locuitor, 16 orașe între 11 şi 20 lei/locuitor şi 14 orașe între 21 şi 30 lei/locuitor, iar prin bătaia de joc dusă la extrem de ministrul de Finanțe Orlando Eugen Teodorovici, după aprobarea hotărârii de guvern, 25 de oraşe au rămas cu buget minim de funcţionare sub 1.000 lei/locuitor/an, în această valoare fiind incluse sumele alocate pentru însoţitorii persoanelor cu dizabilităţi. O sfidare cinică faţă de cetăţenii din unităţile administrativ-teritoriale cu statut de oraş, având în vedere că oricăreia dintre comune i s-a asigurat un buget minim de funcţionare de 1.000 lei/locuitor/an, încă de la începutul anului, când a fost aprobată Legea 50/2019 privind bugetul de stat.

AOR a susținut şi argumentat, constant, alocarea de sume suplimentare care să aducă cele 45 de oraşe discriminate la un buget minim de funcţionare de 1.000 lei/locuitor/an şi alocarea pentru oraşele şi municipii de sume peste aceste valori. În acest sens, AOR a propus suma de 1.400 lei/locuitor/an.

Asociația Orașelor din România consideră că guvernanții ar trebui să aibă în vedere binele, dar și dezvoltarea comunităților locale, interesele cetățenilor, care sunt profund afectați prin măsurile actuale ale Legii bugetului de stat, cerând o întâlnire urgentă cu Prim-ministrul României, oricare ar fi el după votul care urmează să fie exprimat în Parlament, pentru negocieri privind o rectificare imediată”, se arată într-un comunicat de presă al AOR.

Rămâi conectat

6,124FaniÎmi place
București
ploaie puternică
1.9 ° C
2.3 °
1.6 °
91 %
10.8kmh
100 %
mie
2 °
J
-0 °
vin
1 °
S
1 °
D
-0 °

Ultimul articol

Ciucu a găsit la Primăria Capitalei un „buget „mâncat” de subvenții”

Ciprian Ciucu, primarul ales al Capitalei, așa cum au decis prin vot bucureștenii, a ajuns în noul său birou. Și pare că ce a găsit...

Urmează o nouă demisie în Guvern? Daniel David: „Am tot amânat plecarea de foarte...

S-ar părea că, dincolo de declarațiile referitoare la o eventuală demisie, ministrul Educației, Daniel David, ia totuși în calcul să își depună mandatul. Nu „pe...

Nicușor Dan vrea referendum în Justiție; CSM avertizează că nu va tolera „nicio formă...

Președintele Nicușor Dan a revenit în țară și anunță că a citit sesizările primite din partea magistraților, așa cum au fost transmise după documentarul...