Guvernul a modificat Codul Rutier, iar comportamentul agresiv va fi taxat

Bode admite că siguranța rutieră este „o problemă gravă în România, nivelul acesteia fiind semnificativ mai mic față de media înregistrată în statele membre UE”.

Ministrul de Interne, Lucian Bode, a anunțat, joi, aprobarea de către Executiv a Ordonanței de Guvern pentru modificarea și completarea OUG nr. 195/2002 (Codul rutier) privind circulația pe drumurile publice. Potrivit ministrului Bode, actul normativ este „rezultatul unor consultări și dezbateri aprofundate” la care au participat toți cei interesați de creșterea nivelului de siguranță a circulației rutiere, dar și a participanților la trafic.

Monitorizarea video a traficului pe drumurile publice, la mâna deputaților

De altfel, menționează Bode, obiectivul de creștere a siguranței rutiere este unul asumat de România prin PNRR, la capitolul „Reforme”, de reducere a numărului de victime, persoane grav rănite şi decese, ale accidentelor rutiere cu 25% faţă de nivelul de referinţă 2019, termenul asumat fiind 2026. Mai mult decât atât, Bode admite faptul că siguranța rutieră este „o problemă gravă în România, nivelul acesteia fiind semnificativ mai mic față de media înregistrată în statele membre UE”.

„În anul 2021 sa înregistrat o scădere a numărului accidentelor grave cu aproape 22% şi a persoanelor grav rănite cu aproape 31% comparativ cu 2020 în timp ce numărul persoanelor decedate în accidente rutiere a crescut cu 8% mai exact am ajuns la 1778 de morţi în accidente rutiere în anul 2021”, a mai declarat ministrul. 

„În ceea ce priveşte atât contravenţiile constatate cât şi infracţionalitatea sesizată la regimul circulaţiei pe drumurile publice se remarcă un trend ascendent îngrijorător. Astfel comportamentul actual în trafic al unor participanţi la trafic a impus o reevaluare a cadrului legal şi noi mecanisme de sancţionare a bateriilor prin raportare la gradul de pericol social al acestora”, a adăugat Lucian Bode. 

De asemenea, susține ministrul, primul element de noutate al acestui OUG, și care va avea și cel mai mare impact este cel privind definirea „comportamentului agresiv în conducerea vehiculelor pe drumuri publice”, precum și sancționarea acestuia, cu amenzi cuprinse între 580 și 725 de lei, clasa a II-a de sancțiuni, și suspendarea exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 30 de zile. Totodată, ministrul a făcut referire și la „regimul  de circulație pe autostradă”, precum și la înăsprirea sancțiunilor pentru nerespectarea acestor reguli, exemplificând situațiile întâlnite anul trecut, pe autoturisme ce circulau pe contrasens, punând în pericol viața celorlalți participanți la trafic, dar și a acelor soferi care executau manevre de întoarcere sau de mers înapoi.

Această Ordonanță va intra în vigoare  la trei zile după publicarea în Monitorul Oficial, iar dispozițiile referitoare la contravenții se vor aplica la 30 de zile de la publicare.

Agresivitatea din trafic, taxată de Codul Rutier

Articolul precedentPrimăria Timișoara plătește gazul consumat de societatea de termoficare în 2014: o „rată lunară” este 1,7 milioane de lei
Articolul următorVîlceanu (Fonduri Europene) vrea reformarea sistemului de pensii