Magneti
Magneti. Sursa foto : gindul.ro

Suvenirurile cu fotografia lui Nicolae Ceaușescu stârnesc interesul multor turiști care vizitează stațiunea Predeal. Astfel, tot mai mulți preferă să cumpere un magnet cu chipul fostului președinte, pentru care plătesc 10 lei la tarabele din stațiunea Predeal, potrivit gandul.ro.

Piață suvenirurilor s-a dezvoltat în ultimii ani, turiștii străini fiind interesați să cumpere obiecte care au un aer vintage sau lucrate manual. Potrivit consultantului în turism Traian Bădulescu, piața suvenirurilor ar trebui să ajungă la o valoare de 10 milioane de euro pentru a face față solicitărilor venite din partea turiștilor. 

În urmă cu un deceniu, în România s-au vândut suveniruri în valoare de 2 milioane de euro în decursul unui an

Practic, fiecare turist a cheltuit aproximativ un euro pentru a cumpăra un obiect de amintire.

„Turiştii ar putea cheltui mult mai mult pe suvenire. În 2010, am avut 1,3 milioane de turişti străini, dar aproximativ 700.000 sunt cei veniţi în scop turistic. Asta înseamnă că fiecare turist a alocat în jur de un euro pentru un obiect de amintire. În această sumă intră însă şi cumpărăturile făcute de turiştii români”, explica, în 2011, consilierul în turism Traian Bădulescu.

Traian Bădulescu considera că inclusiv și Dracula ar putea fi valorificat pe piața suvenirurilor, fiind necesară valorificarea simbolurilor, în condițiile în care nu sunt foarte mulți întreprinzători români care să se ocupe cu acest lucru

„Din orice poţi să faci un suvenir, care reprezintă stilizarea şi reducerea la dimensiuni a simbolurilor, tradiţiilor şi obiceiurile. Chiar şi Dracula ar putea fi valorificat, dacă obiectul respectiv este în concordanţă cu zona istorică. Trebuie să ne valorificăm simbolurile, însă ducem lipsă de creativitate şi nu avem suficienţi antreprenori care să investeasă în asta”, spunea Traian Bădulescu.

Rezidenţii români au cheltuit în primele trei luni ale anului trecut  3.426,9 milioane de lei pentru a pleca în călătorii de vacanţă şi afaceri, 80,2% pentru destinaţii interne, iar 19,8% pentru destinații externe.De asemenea, cel mai mare procent din această sumă, de 31, 8 %, a fost alocat pentru cumpărarea de mâncare, băuturi, tutunn, cheltuelile pentru cumpărarea altor bunuri de larg consum reprezentând un procent de 30,6% iar cheltuielile pentru transport reprezintă un procent de 14,7%.

Penitenciarul unde a fost închis Nicolae Ceaușescu va deveni hotel

Articolul precedentRestaurantele din Marea Britanie renunță la cuptoare și grătare, axându-se pe salate și gustări reci
Articolul următorUn incendiu de amploare, izbucnit în California, amenință să distrugă cei mai înalți arbori din lume