Sursa foto: Pixabay
Sursa foto: Pixabay

Firmele de curierat ar urma să raporteze la ANAF detalii referitoare la persoanele care au plătit ramburs pentru produsele comandate online, precizează HotNews.com.

Prin urmare, proiectul se află pe ordinea de zi a ședinței de Guvern de astăzi, 18 mai.

În scopul asigurării conformării fiscale, furnizorul de servicii poștale de trimitere contra ramburs este obligat, sub rezerva respectării inviolabilității secretului corespondenței, să furnizeze lunar, organului fiscal central informații referitoare la trimiterile poștale care au ca și particularitate achitarea de către destinatar expeditorului, prin intermediul rețelei poștale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii poștale înregistrate”, se arată în document.

În urma stabilirii mărusilor, vor fi transmise următoarele informații:

  • numărul de înregistrare și data trimiterii poștale;
  • datele de identificare a expeditorului;
  • numele și prenumele în cazul persoanelor fizice;
  • denumirea, în cazul persoanelor juridice destinatare;
  • adresele de expediție respectiv livrare;
  • contravaloarea bunului livrat.

Furnizorul de servicii poștale informează persoanele ale căror date cu caracter personal sunt prelucrate privind transmiterea acestora către organul fiscal central

Potrivit sursei citate, perioada de stocare a datelor este de 5 ani. Aceasta este calculată de la data primirii de către organul fiscal central, urmând ca datele să fie șterse automat, după împlinirea acestui termen.

Furnizarea informaţiilor se face prin completarea unei declaraţii pe propria răspundere.

Articolul precedentSe lansează proiectul FinanceEdu+, finanțat de Uniunea Europeană: România are nevoie de educație financiară și digitală pentru adulți și tineri
Articolul următorEste oficial. Guvernul nu va introduce taxe noi anul acesta
Jurnalist full-time / Pesimist part-time