Autoritatea Națională pentru Protecția Concumatorilor a amendat cu peste 1,7 milioane de lei zeci de magazine Kaufland din toată țara.

Acțiunea în urma cărora nu mai puțin de 65 de magazine ale retailerului au primit sancțiuni a fost derulată de inspectori într-o singură zi, pe 13 octombrie.

Informația a fost făcută publică de Horia Constantinescu, președintele ANPC, acesta lăsând a se înțelege că nu se aștepta să găsească nereguli care să ducă la aplicarea de sancțiuni în fiecare dintre magazinele verificate:

Te aștepți ca cei ce se pretind ca fiind cei mai buni, să fie un adevărat exemplu. Trist este când afli că acest exemplu este unul negativ”, a scris Constantinescu pe Facebook.

În urma abaterilor constatate, comisarii ANPC au aplicat nu doar amenzi contravenționale în valoare de circa 1,7 milionae de lei, ci a dispus totodată oprirea definitivă de la comercializarea a peste o tonă de produse alimentare neconforme, dar și oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, pentru 49 de unități de alimentație publică.

Potrivit lui Horia Constantinescu, în magazinele Kaufland au fost găsite agregate frigorifice neigienizate, cu chedere rupte, cu prezență de resturi alimentare și ambalaje deteriorate, rafturi cu rugină, agregate de preparare (rotisor, subansamble ale acestora, masa caldă) neigienizate, cu prezență masivă de grăsime și arsuri, cu rugină, în timp ce în unele zone de depozitare condițiile igienico-sanitare erau precare: paviment murdar, cu rugină în spațiile frigorifice de depozitare, cu mucilagiu format pe podeaua de scândură, pereți cu igrasie și mucegai, folosirea unor paleți de lemn murdari, cu mizerie dedesubt.

Totodată, au fost găsite la raft legume și fructe depreciate, dar și produse alimentare neconforme: pește cu modificări organoleptice, produse devidate, cu ambalaj deteriorate etc. În zona de mâncare s-a descoperit că nu era respectată temperatura de păstrare a preparatelor calde, ustensilele de bucătărie folosite erau neprofesionale, iar în zona de grill lipseau informațiile privind eticheta nutrițională, a datei preparării produselor și a datei limita de consum.

S-au găsit și produse expirate, pe alocuri muște. în timp ce unele dintre produsele alimentare vândute nu aveau elemente de identificare. Alte probleme au constat în utilizarea unor cărucioare de mână neigienizate corespunzător sau nerespectarea regimului promoțiilor – neconcordanțe între prețul produselor expus la raft și cel de la casa de marcat.

Articolul precedentPremierul Ciolacu: „Nu ai ce căuta cu păcănele în fiecare bar, în fiecare comună, în fiecare sat”
Articolul următorPrimarul Timișoarei trece la demolarea unui club