Foto Cătălin Drulă (Facebook)

Cătălin Drulă, fostul ministru a Transporturilor, susține că a lăsat „totul pregătit dlui. Grindeanu, doar să pună banii și să urmărească cheltuirea lor”, în privința lucrărilor de reînnoire de la CFR.

Mai mult, că pentru finanțarea acestor lucrări au fost „prinși” bani și prin PNRR,  de unde ar putea să suplimenteze, dar că pentru acest lucru este nevoie ca actualul ministru al Transporturilor să aibă oamenii care „să se ocupe și să organizeze lucrările pe 2022 și cererile de finanțare”. De asemenea, Drulă afirmă, într-o postare pe Facebook, că rolul lui Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, este de a găsi soluții, nu „să se minuneze” de creșterea costurilor cu energia.

În 2021 am apăsat pe accelerație cu programul de achiziții de materiale pentru calea ferată și lucrări de reînnoire. În total, din subvenția bugetară pentru întreținere au fost folosite în jur de 220 milioane de lei pentru lucrări și materiale. În 2022, suma alocată din subvenție pentru întreținere este de doar 80 de milioane de lei. Mai clar, asta înseamnă o frână abruptă pe lucrările de reînnoire. Deși, conform Strategiei Feroviare 2021 – 2025 direcția trebuia să fie exact cealaltă, o dublare a sumelor investite în reînnoiri în fiecare an. Tehnic vorbind, deși transferul din subvenție este mai mare anul acesta, partea care este consumată de cheltuieli fixe a crescut accelerat și ea. De ce? Din cauza prețurilor la energie și gaze și a preluării personalului CFR Electrificare. A aflat și ministrul Grindeanu se pare, care a comentat ca cetățean european, mirat.

a scris Drulă pe contul său de Facebook

Fostul ministru al Transporturilor a precizat că lucrările de reînnoire sunt: relativ ieftine, 300 mii de euro/km); rapide, putând fi făcute sute de km anual, acestea intrând în categoria „lucrărilor de întreținere”; readuc calea ferată la viteza constructivă, adică la 120 km/h în cazul trenurilor de marfă.

Cât privește documentația, și nu numai, pe care Drulă susține că a lăsat-o pregătită pentru Sorin Grindeanu, aceasta se referă la stocurile de cale ferată pe care CFR le are, pentru prima dată după 20 de ani, acordul-cadru pentru traversele de beton necesare pentru aproximativ 800 km de cale ferată, dar și 600 de schimbătoare de cale ferată (macaze), esențiale pentru permite menținerea vitezei de rulare.

„Puteți dle. Grindeanu? Sau nu merge cu băieții de la partid?”, se întreabă, retoric, Drulă, subliniind că există toate pârghiile necesare, „au ministerul de Finanțe, au 70% în Parlament, au gura mare și populismul până la cel când sunt în Opoziție”.  

Cătălin Drulă, atac la ministrul Transporturilor. „Oare știe că a inițiat un document care prevede că doar 6% din fondurile necesare vor fi alocate?”

Articolul precedentVioleta Alexandru: „Mă mir că furnizorii își lasă reputația terfelită de ministrul Energiei ”
Articolul următor„O privire într-un anumit fel, din partea unei persoane importante, poate să facă diferența dintre o medalie și un abandon de concurs”. Interviu cu psihologul sportiv Simona Grigore