Cătălin Drulă, atac la ministrul Transporturilor. „Oare știe că a inițiat un document care prevede că doar 6% din fondurile necesare vor fi alocate?”

Planul de acțiune pentru infrastructura feroviară riscă să îngroape calea ferată

Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, este critic la adresa Guvernului Ciucă, despre care postează pe contul său de socializare că a adoptat „un plan de acțiune” care „va îngropa calea ferată în următorii ani”. În opinia sa, în planul menționat este scris „negru pe alb” acest lucru, concret, este vorba de o alocare de numai 6% din fondurile necesare pentru următorii 4 ani în vederea reînnoirii infrastructurii feroviare.

„Guvernul Ciucă a adoptat astăzi un plan de acțiune pentru infrastructură feroviară în care scrie negru pe alb cum va îngropa calea ferată în următorii ani. Conform acestui document oficial, doar 6% (0,37 mld din 6,2 mld) din fondurile necesare în următorii 4 ani pentru reînnoirea căii ferate vor fi alocate! (Tabelul 6 atașat din Planul de acțiune). Reînnoirea este operațiunea de înlocuire a cadrului piatră spartă – traverse – prinderi – șină + macazuri (aparate de cale) și conform Strategiei feroviare a României pe 2021-2025 este cea mai importantă operațiune pentru revitalizarea căii ferate”, a scris Drulă pe contul său de Facebook.  

Acesta a reamintit că în timpul mandatului său au fost investite 200 de milioane de lei în reînnoiri, un record, suma fiind peste cea aferentă perioadei 2017-2020, însumată, perioadă în care la Ministerul Transporturilor s-au perindat nici mai mult, nici mai puțin de cinci miniștri (plini sau interimar), dintre care și liberalul Lucian Bode (4 noiembrie 2019 – 23 decembrie 2020).

„Asta înseamnă aproape 100km de cale ferată pe care viteza a fost adusă la standardul constructiv. Un astfel de exemplu, este Buzău-Făurei, 40 km pe care cu ~12 mil € în 6 luni a fost ridicată viteza de la 30km/h la 120km/h pe unul din fire. Ei bine, exact acest sector este prins pentru reînnoire cu o valoare mincinoasă în Planul de acțiune adoptat astăzi: 190 milioane euro. În condițiile în care în 2021, am făcut jumătate din lucrare (un fir din două) cu 12 mil euro! În mod normal în 2022 lucrarea ar trebui continuată și finalizat și firul II, dar în Planul adoptat astăzi această reînnoire este trecută cu termen «după 2027»”, a mai scris Cătălin Drulă.

De altfel, fostul ministru afirmă că au fost prinse fonduri prin PNRR pentru Reînnoiri, dând exemplu liniei București – Pitești, dar proiectele „bat pasul pe loc” de la plecarea sa din minister, în septembrie, și preluarea interimatului de către liberali. „Conform Strategiei pentru infrastructură feroviară, în 2021 ținta era de 70km și am depășit-o: 100km după cum spuneam. Pentru 2022, ținta este de 150km, dar pare cu noua conducere a ministerului, văzând documentele oficiale și lipsa de acțiune, că e deja în pericol. Pentru 2023, ținta este de 250km, iar pentru 2024, de 375km, iar spre sfârșitul deceniului am ajunge la 700km/an”, a continuat drulă.

De asemenea, fostul ministru al Transporturilor a trimis săgeți spre Sorin Grindeanu, întrebându-se retoric dacă acesta „știe că a inițiat un document care prevede că doar 6% din fondurile necesare vor fi alocate”, subliniind necesitatea creșterii finanțării, pentru a duce calea ferată într-o zonă de decență, însă s-a arătat dezamăgit de „noile intenții strategice ale ministerului Transporturilor”, despre care spune că prăbușesc speranța.

Cătălin Drulă are noi sfaturi pentru Sorin Grindeanu

Articolul precedentComandamentul de iarnă al ANPC, la final: sute de amenzi și avertismente, zeci de măsuri de oprirea temporară a prestării serviciului și o propunere de suspendare a activității
Articolul următorKlaus Iohannis: „Tot ce am învățat despre noi înșine pe parcursul pandemiei ar trebui să ne inspire și să ne ajute să depășim mai ușor orice încercări viitoare”