Destituiri la Salubrizare Fapte 5, după o ședință maraton

„Generalul” și-a dat demisia, adjunctul a fugit, la propriu

Primăria Sectorului 5 a anunțat, luni seară, că directorul general al societății Salubrizare Fapte 5 SA a demisionat în urma unei ședințe maraton, la care a participat și primarul Cristian Popescu Piedone. Mai mult, trei șoferi care erau angajați atât la Salubrizare Fapte 5, cât și la Infrastructură DF 5 SA, au fost destituiți. Directorul adjunct al firmei de salubritate subordonate Consiliului Local Sector 5 este acuzat de mai multe ilegalități.

În urma vizitei Primarului Sectorului 5, Cristian Popescu Piedone, de astăzi, 1 februarie 2021, la societatea Salubrizare Fapte 5 S.A., care a durat peste șapte ore, directorul general și-a dat demisia. De asemenea, au fost făcute destituiri în masă și revocări din funcție. Directorul general adjunct a fugit la propriu după ce i-au fost adus la cunoștință ilegalitățile identificate, printre care faptul că nu au fost informări către Adunarea Generală a Acționarilor, că nu există publicări în Monitorul Oficial a convocărilor ședințelor AGA – partea a 4-a, că nu există niciun plan de management sau că contractele de mandat sunt nule, conform Ordonanței de Urgență 109.

a transmis Primăria Sectorului 5

Potrivit comunicatului Primăriei Sectorului 5, tot luni au fost destituiți trei șoferi care figurau „pe ștatul de plată la Salubrizare Fapte 5 S.A. și care erau încadrați și la societatea Infrastructura DF5 S.A., deci erau angajați în două societăți comerciale. La Salubrizare nu veneau la serviciu, motiv pentru care li s-a desfăcut contractul de muncă. Se vor face verificări și la Infrastructură, pentru că, potrivit unor informații venite din rândul angajaților Primăriei, cei trei nu se prezentau nici la această societate”, se mai arată în comunicatul Primăriei Sectorului 5.

Totodată, în prima ședință a Consiliului Local, acționarul majoritar al Salubrizare Fapte 5 SA, primarul va face o informare „în detaliu referitoare la cele discutate și decise” luni, și tot atunci va propune interimatul pentru consiliul de administrație și directorul general, până la organizarea selecției membrilor în Consiliul de Administrație în baza OUG 109/2011, procedură care este deja în curs de derulare”, au anunat reprezentanții Primăriei Sector 5.

De altfel, 1 februarie a fost prima zi de controale în ceea ce privește calitatea aerului, în acest sector. „Poliția Locală Sector 5 și reprezentanți ai Gărzii Naționale de Mediu vor efectua controale privind calitatea aerului, prin identificarea potențialelor surse de imisii/emisii poluante care creează disconfort zonelor rezidențiale, în vederea reducerii acestora. Planul de acțiune care reprezintă un efort coordonat al administrației centrale și locale pentru rezolvarea mai multor probleme cetățenești care au legătură cu mediul.”, a transmis Primăria Sector 5, luni.

Articolul precedentDNA Constanța face legătura dintre traficanții de droguri și fostul șef al Poliției Eforie
Articolul următorConstanța va avea tot un prefect liberal