3.9 C
București
joi, 18 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 29

Bolojan ia în calcul creșterea vârstei de pensionare a magistraților și ca valoarea pensiei să fie de maxim 70% din ultimul salariu net

Sursa: Administrația prezidențială

Premierul Ilie Bolojan a susținut astăzi o conferință de presă pentru a prezenta principalele măsuri pe care le are în minte vizavi de sistemul judiciar.

Mai precis, legat de vârsta de pensionare a magistraților și de cumulul pensiilor acestora.

Potrivit premierului, aceasta nu a fost însă o simplă discuție, ci există deja textele de lege, care urmează a fi publicate curând „cu toate detaliile, în așa fel încât să poată fi analizate”, mențiunea acestuia fiind că „au fost analizate deciziile Curții Constituționale în așa fel încât aceste propuneri să îndeplinească aceste decizii”.

Totodată, a punctat Bolojan, „vom purta discuții în zilele următoare cu toți cei interesați, în așa fel încât să explicăm, să discutăm, să vedem dacă sunt observații, dacă sunt propuneri de îmbunătățire, în așa fel încât săptămâna viitoare să putem avea acest pachet definitivat”.

Ilie Bolojan a precizat că este „o urgență legată de clarificarea modului în care se pensionează magistrații din România, pentru că rezolvarea acestei situații era prinsă într-unul din jaloanele care ne permit accesarea de fonduri europene și avem reţinute peste 800 de milioane de euro pentru trei cauze, dintre care peste 230 de milioane de euro reprezintă sumele care sunt reținute până la rezolvarea acestei soluții de către România”.

De aici au pornit explicațiile pe larg vizavi de pensionarea magistraților, inclusiv despre procesele intentate de aceștia privind drepturile salariale sau contestațiile de pensionare. Iar Bolojan a punctat că ține să mulțumească magistraților care „au preferat să rămână să lucreze”, „pentru că au optat să rămână în sistem și să lucreze după vârsta standard de pensionare”, deși este vorba doar despre „o mică parte”.

Rezolvarea acestei probleme are alte câteva elemente foarte importante, unul care ține de echitatea socială. De asemenea, rezolvarea acestei probleme, dar și a sistemului de salarizare din justiție ține de eficiența acestui sistem și ține de îmbunătățirea calității actului de justiție în România, pentru că se presupune și cred că este corect ca atunci când un om este la maturitatea vârstei profesionale, ceea ce cu siguranță înseamnă peste 45-50 de ani, după ce a acumulat o experiență importantă în profesie, să poată pune această experiență în serviciul public și cu siguranță când vom avea un corp de magistrați, care va rămâne în activitate până la vârsta standard de pensionare, dacă clarificăm cadrul legal, dacă îmbunătățim și calitatea legislației, cu siguranță vom avea o calitate a serviciului de justiție din România mult îmbunătățită.

Una din problemele majore este ieșirea la pensie prea repede. Din cazurile pe care le avem în ultimii ani, și am avut posibilitatea ca timp de trei luni de zile, la începutul acestui an, să semnez pensionări de magistrați, suntem în situația în care două treimi, de exemplu, dintre magistrații din România ies la pensie la 47, 48, 49 de ani, ceea ce este o vârstă foarte redusă, este o vârstă a maturității profesionale în orice domeniu și e doar o problemă de calitate, dar nu doar una de calitate, este și o problemă de sustenabilitate în anii următori, pentru că nu mai avem oameni care să înlocuiască oamenii experimentați din sistemele noastre publice care se pensionează prea repede.

(…) această propunere vine să crească vârsta de pensionare și să elimine această problemă care s-a acumulat în acești ani. O a doua problemă care este acumulată în acești ani este faptul că valoarea pensiei este la nivelul ultimului salariu. (…) suntem în situația în care, dacă facem un calcul al unei pensii medii în sistemul de justiție, constatăm că aceasta se ridică la aproximativ 24.000-25.000 de lei, deci aproximativ 5.000 de euro net.

Dacă faceți o comparație cu o pensie medie din România, care este undeva între 500 și 600 de euro, deci ne dăm seama că este o diferență foarte mare și nicăieri în sistemele europene nu există o astfel de prevedere în care pensiile să fie mai mari decât salariile sau pensia să fie exact cât ultimul salariu.

Avem deci legi de salarizare care sunt interpretabile, care sunt neclare și care de multe ori au fost forțate în interpretarea lor. Această situație care ține atât de calitatea legislației, dar și de interpretarea ei ne-a dus în situația în care în ultimii ani am avut peste 20.000 de acțiuni în instanțele din România, generate de oameni din sistemul de justiție, pentru drepturi salariale, care s-au bazat pe aspecte care țin de discriminare salarială.

(…) în condițiile în care suntem practic în această criză bugetară, (…) e nevoie să intervenim și pentru a veni cu o lege de salarizare care să nu permită interpretări, care să fie clară. Nu se pune problema de a veni cu legi care, să spunem, reduc salarii, ci pur și simplu pentru a avea predictibilitate, pentru a avea stabilitate și a evita aceste zeci de mii de procese care, oricum, sunt nelalocul lor.

Ce propunem pentru primele două probleme, care înseamnă acumulări negative din acești ani: în primul rând, legat de vârstă și de vechime, propunem creșterea vârstei de pensionare și intrarea și în sistemul de justiție în pensie, la vârsta de pensionare standard de 65 de ani. De asemenea, față de vechimea pe care astăzi o prevede legea de 25 de ani, ceea ce permite, deci, pensionarea la 48 de ani, propunem o creștere a vechimii după care te poți pensiona, la 35 de ani.

Asta înseamnă că există posibilitatea ca un magistrat, care lucrează de la început în sistemul de magistratură din România, să iasă la pensie mai repede, dacă dorește, dar nu la 48 de ani, ci la 58 de ani. În aceste condiții, ar urma ca pentru fiecare an, pentru care optează să iasă mai repede la pensie, să pierdă două procente din pensie, în așa fel încât, pe logica de contributivitate de-a lungul întregii cariere, să existe, deci, această formulă. Și aceste prevederi, deci, sunt de natură să crească vârsta de pensionare, să elimine această inechitate și să avem toți magistrații.

(…) propunerea este ca valoarea pensiei unui magistrat să fie de maxim 70% din ultimul salariu net, subliniez, deci nu 80% din brut, cum este astăzi, ceea ce depășește salariul net, ci maxim 70% din ultimul salariu net, o valoare care oricum este la marja superioară a situației din țările Uniunii Europene. Calculul efectiv se face raportându-se la veniturile brute”, a mai spus premierul.

Polițist din Gorj, închisoare cu executare pentru luare de mită, abuz în serviciu și fals intelectual

Sursa: Poliția Română

Un fost agent de poliţie în cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Gorj are de executat peste 7 ani de închisoare, aceasta fiind sentința definitivă într-un dosar în care a fost acuzat de luare de mită în variantă agravată, abuz în serviciu și fals intelectual.

Omul legii a fost trimis în judecată în anul 2023, iar prima sentință a fost pronunțată în februarie anul acesta. Ulterior, în apel, instanța l-a condamnat la 7 ani și 10 luni cu executare.

Infracțiunile puse în sarcină fostului agent de poliție gorjean datau din perioada anilor 2020 – 2023. Iar în acel an, 2023, a și fost trimis în judecată.

Potrivit probatoriului administrat în cauză, în data de 24 august 2020, agentul de poliție din cadrul IPJ Gorj – Poliția Municipiului Târgu Jiu – Secția 1 Poliție Rurală – Postul de Poliție Peștișani, aflat în exercitarea atribuțiilor de serviciu pe raza comunei Peștișani, județul Gorj, a oprit pentru control un autovehicul care tracta un motocompresor fără inspecție tehnică periodică valabilă.

Cu toate că situația impunea aplicarea sancțiunilor legale, respectiv amendă contravențională și reținerea certificatului de înmatriculare, agentul nu a dispus aceste măsuri și nici nu a consemnat în documentele operative aspectele constatate, pretinzând în schimb, cu titlu de mită, remiterea unei sume de bani prin intermediul unei angajate a unei stații de alimentare cu carburanți din zonă.

Astfel, suma de 500 de lei a fost lăsată la respectiva locație de către alte persoane contactate de conducătorul auto.

Ulterior, la data de 9 martie 2023, același agent, aflat în exercitarea atribuțiilor de serviciu, pe raza comunei Peștișani, județul Gorj, a oprit pentru control un alt autoturism și a pretins o sumă de 850 de lei pentru a nu dispune măsura suspendării dreptului de a conduce, deși conducătorul auto efectuase o depășire neregulamentară, prin trecere peste linia continuă.

Pentru a acoperi fapta, agentul a întocmit în mod fals un proces-verbal contravențional, consemnând în mod nereal că fapta ar fi constat într-o traversare neregulamentară în calitate de pieton”, detaliază Direcției Generale Anticorupție.

Aceasta în condițiile în care ofițerii Serviciului Județean Anticorupție Gorj au fost cei care au desfășurat acte de urmărire penală, în baza ordonanțelor de delegare emise de procurorul de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Gorj.

De aici, după judecarea cauzei, agentul de poliție a fost găsit vinovat, iar la Tribunalul Gorj s-a dispus condamnarea acestuia
la pedeapsa de 4 ani închisoare, pentru săvârşirea infracţiunii de luare de mită, în variantă agravată – fapta din data de 24.08.2020.

Condamnă inculpatul Luca Ion la pedeapsa de 4 ani închisoare, pentru săvârşirea infracţiunii de luare de mită, în variantă agravată – fapta din data de 09.03.2023. Condamnă inculpatul Luca Ion la pedeapsa de 1 an închisoare, pentru săvârşirea infracţiunii de fals intelectual – fapta din data de 24.08.2020.

Condamnă inculpatul Luca Ion la pedeapsa de 1 an închisoare, pentru săvârşirea infracţiunii de fals intelectual – fapta din data de 09.03.2023. Contopeşte pedepsele principale stabilite în cauză şi aplică inculpatului pedeapsa principală cea mai grea de 4 ani închisoare, la care adaugă sporul de 2 ani reprezentând o treime din totalul celorlalte pedepse, rezultând pedeapsa de 6 ani închisoare.

Alături de pedeapsa principală aplică inculpatului pedeapsa complementară a interzicerii exercitării dreptului de a fi ales în autorităţile publice sau în orice alte funcţii publice, a dreptului de a ocupa o funcţie care implică exerciţiul autorităţii de stat şi a dreptului de a ocupa funcţia de agent de poliţie, pentru o perioadă de 4 ani.

Alături de pedeapsa principală aplică inculpatului pedeapsa accesorie a interzicerii exercitării drepturilor prevăzute la art. 66 alin. 1 lit. a, b, g Cod penal, a căror exercitare a fost interzisă ca pedeapsă complementară. Scade din durata pedepsei închisorii aplicate inculpatului reţinerea de 24 de ore din data de 04.05.2023 până la data de 05.05.2023.

Confiscă de la inculpat suma de 850 lei primită cu titlu de mită. Dispune desfiinţarea totală a înscrisurilor falsificate constând în raport întocmit la data de 24.08.2020 de către agent şef Luca Ion din cadrul Postului de poliţie Peştişani privind oprirea pentru control a unor autovehicule şi proces-verbal de contravenţie seria PGJW nr. 0119793 din data de 09.03.2023 întocmit de către agent şef Luca Ion din cadrul Postului de poliţie Peştişani.

Obligă inculpatul la plata către stat a sumei de 14.000 lei, cu titlu de cheltuieli judiciare, din care 12.000 lei cheltuieli judiciare corespunzătoare fazei de urmărire penală. Cu drept de apel în termen de 10 zile de la comunicare”.

Sentința de mai sus a fost atacată nu doar de inculpat, ci și de procurori. Iar luna aceasta, Curtea de Apel Craiova a admis doar apelul procurorilor:

Respinge apelul declarat de inculpatul Luca Ion ca nefondat. Admite apelul declarat de Parchetul de pe lângă Tribunalul Gorj. Desființează în parte sentința penală nr. 24 din data de 19 februarie 2025 și în parte încheierea din data de 20.11.2024, pronunţate de Tribunalul Gorj și rejudecând, înlătură dispoziția de schimbare a încadrării juridice dată faptelor reţinute în sarcina inculpatului prin rechizitoriu.

Descontopește pedeapsa principală rezultantă și pedepsele complementare şi accesorii rezultante a interzicerii exercitării unor drepturi în pedepsele componente, pe care le repune în individualitate. Menține pedepsele principale aplicate inculpatului pentru săvârșirea celor două infracţiuni de fals intelectual.

Condamnă inculpatul Luca Ion la pedeapsa de 4 ani închisoare, pentru săvârșirea infracțiunii de luare de mită, în variantă agravată – fapta din data de 24.08.2020. Condamnă inculpatul Luca Ion la pedeapsa de 4 ani închisoare, pentru săvârșirea infracțiunii de luare de mită, în variantă agravată – fapta din data de 09.03.2023.

Condamnă acelaşi inculpat la pedeapsa principală de câte 2 ani şi 9 luni închisoare pentru fiecare din cele două infracțiuni de abuz în serviciu comise. Aplică inculpatului pedeapsa principală cea mai grea – de 4 ani închisoare, la care adaugă o treime din totalul celorlalte pedepse, urmând ca inculpatul să execute pedeapsa principală rezultantă de 7 ani şi 10 luni închisoare, care se va executa în regim de detenție.

Aplică inculpatului pedeapsa complementară a interzicerii exercitării drepturilor prev. de art. 66 alin. 1 lit. a, b, g Cod penal, respectiv dreptul de a fi ales în autorităţile publice sau în orice alte funcţii publice, dreptul de a ocupa o funcţie care implică exerciţiul autorităţii de stat și dreptul de a ocupa funcția de agent de poliție, pentru o perioadă de 4 ani.

Aplică inculpatului pedeapsa accesorie a interzicerii exercitării drepturilor prevăzute la art. 66 alin. 1 lit. a, b, g Cod penal, a căror exercitare a fost interzisă ca pedeapsă complementară. Înlătură dispoziția de desființare a raportului întocmit la data de 24.08.2020 de inculpat, privind oprirea pentru control a unor autovehicule.

Menține restul dispozițiilor care nu sunt contrare prezentei decizii. Obligă inculpatul la plata sumei de 600 lei cu titlu de cheltuieli judiciare către stat. Celelalte cheltuieli judiciare ocazionate de judecarea apelului declarat de parchet, inclusiv onorariul avocatului desemnat din oficiu, rămân în sarcina statului. Definitivă”.

Vi se promit investiții avantajoase, garantate de Ministerul Finanțelor? Totul e înșelătorie, avertizează autoritățile

În epoca clikului distanță și pe fondul naivității multor dintre utilizatorii platformelor de socializare, apar tot mai multe scheme de înșelătorii.

Cea mai recentă avertizare, lansată de Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC), vizează anumite investiții sigure și profitabile care folosesc imaginea Ministerului Finanțelor.

Cei care înclină să dea curs invitațiilor privind anumite campanii legate de investiții de stat, mai ales că sunt asociate cu Ministerul Finanțelor, ar fi bine să se gândească de două ori.

Sunt, într-adevăr, campanii, însă sunt frauduloase, avertizează Directoratul Național de Securitate Cibernetică, care arată că mesajele, „care promit randamente nerealiste de până la 150%, reprezintă tentative de înșelăciune și nu sunt asociate cu vreo inițiativă guvernamentală reală”.

Promisiunile de câștiguri rapide și sigure sunt o tactică des întâlnită în fraudele de tip „investiții miraculoase”. Recomandări:

Verificați întotdeauna informațiile din surse oficiale.
Fiți vigilenți atunci când navigați în mediul online, în special atunci când întâlniți o ofertă mult prea bună ca să fie reală!
Nu furnizați date personale sau bancare pe platforme necunoscute.
Evitați accesarea linkurilor din reclame sau mesaje nesolicitate care promovează investiții rapide.
În cazul în care suspectați o fraudă, raportați incidentul către autoritățile competente.

În cazul în care ați introdus date financiare, sesizați imediat banca, iar dacă ați fost păgubit, depuneți o plângere la Poliția Română și notificați DNSC (telefon 1911 sau pnrisc.dnsc.ro).

DNSC reiterează importanța unei informări corecte și responsabile în fața amenințărilor cibernetice. Protejați-vă datele și acționați cu prudență în fața ofertelor care par prea bune pentru a fi adevărate”, este avertismentul DNSC.

Groapa de gunoi Vidra: epicentrul poluării cu metan din România. Ancheta unei crime ecologice confirmate cu sateliți NASA

Groapa gunoi Vidra Sintești EcoSud - Foto Ziarul de Investigații zin.ro

Investigația începe cu mirosul: Asociația „Iar Miroase” și criza reclamată de cetățeni

Asociația Civică Iar Miroase a fost fondată de aproximativ 30 dintre cei mai activi utilizatori ai platformei iarmiroase.ro din comunitățile Vidra, Berceni, Jilava, Popești-Leordeni și sectoare ale Bucureștiului, ca reacție la mirosurile toxice și la disconfortul resimțit de zeci de mii de oameni din sudul Capitalei.

Platforma online, lansată pe 4 martie 2023 de un inginer IT și coordonată local, permite transmiterea automată a sesizărilor către Garda Națională de Mediu și Direcția de Sănătate Publică Ilfov. În primele șase luni, au fost trimise 11.580 de sesizări, cu vârfuri de peste 4.700 doar în luna iulie 2023. Majoritatea vin din Berceni (peste 8.800), Popești-Leordeni (863) și Vidra (427).

Statisticile arată un tipar: cele mai multe sesizări sunt transmise seara (20:00–23:00) și dimineața devreme (4:00–7:00), sugerând că eliberările de gaze au loc când instituțiile nu sunt la program. Autoritățile au cerut limitarea sesizărilor la una colectivă, dar asociația a refuzat, menținând presiunea publică.


Sateliții NASA expun ce ascund autoritățile: Metan la cote record, cartografiat din spațiu

În februarie 2025, presa publică date fără precedent: sateliții EMIT (NASA), Tanager-1 și sistemul Carbon Mapper au identificat la Vidra–Sintești scurgeri de peste 2.500 kg/oră de metan – un record pentru România și printre cele mai mari din Europa.

Cum funcționează detecția satelitară:

  • Spectrometria hiperspectrală permite identificarea gazelor la rezoluție de până la 30 de metri.
  • Norii de metan sunt cartografiați cu dată, oră, coordonate și nivelul de eroare.
  • Datele sunt publice și validate independent, folosite oficial în investigații ONU, EPA SUA, Agenția Europeană de Mediu.

De ce nu pot fi negate datele:

  • Măsurătorile nu depind de declarațiile operatorului sau statului, ci de tehnologie validată internațional.
  • Orice țară din UE folosește Carbon Mapper ca sursă pentru sancțiuni de mediu.
  • Fiecare detecție include coordonate precise și imagini publice.
Date satelitare groapa de gunoi Vidra EcoSud – Sursa carbonmapper.org

Cine operează bomba ecologică Vidra – Sintești

Groapa Vidra – Sintești este operată de Eco Sud SA. Zona de depozitare acoperă peste 60 de hectare, cu opt celule principale – însă doar o parte au sisteme de captare a biogazului. Zilnic, aici ajung între 2.500 și 3.000 de tone de deșeuri din București și localitățile limitrofe. În perioada 2023–2025, operatorul a primit amenzi de peste 200.000 de lei pentru poluare și nereguli, dar sancțiunile au fost plătite la jumătate, iar activitatea nu a fost suspendată niciodată.

De-a lungul timpului, relația dintre autorități și operatorul Eco Sud a rămas ambiguă: fie instituțiile statului evită confruntarea cu una dintre cele mai influente companii de salubritate din țară, fie între cele două părți există o înțelegere tacită, care permite ca activitatea gropii să continue, indiferent de sancțiuni sau scandaluri.

Indiferent de cauză, rezultatul este același: poluarea continuă, iar cei responsabili scapă fără consecințe reale.


Ce riscuri aduc gazele de la Vidra: boli, suferință, costuri invizibile

Metanul în sine nu e toxic, dar, în groapa de gunoi, vine cu un cocktail letal:

  • Sulfura de hidrogen (H₂S): iritații, leziuni neurologice, poate fi letal.
  • Amoniac: atacă ochii, pielea, plămânii.
  • Mercaptani: extrem de agresivi pentru sistemul respirator.
  • COV (compuși organici volatili): cancerigeni confirmați – benzen, formaldehidă.
Efecte gaze groapa de gunoi Vidra

Expunerea cronică duce la:
Astm bronșic, crize de sufocare, cancer pulmonar, tulburări cognitive la copii, depresie, AVC și infarct la vârstnici.


Vidra, poluatorul legalizat: cum scapă de sancțiuni

Rapoartele oficiale admit: pe celula 7, unde scurgerile sunt cele mai mari, nu există sistem de captare a gazului. Garda de Mediu documentează băltiri de levigat și barbotări de gaz, care ajung la localnici, noapte de noapte. Groapa afectează direct peste 300.000 de oameni din sudul Capitalei și Ilfov.


Cine profită, cine tace, cine mimează controlul

În iulie 2025, ministra mediului a anunțat amenzi de 2 milioane de lei, dar majoritatea sunt simbolice și nu schimbă nimic. Operatorii tratează amenzile ca pe o taxă de funcționare. USR cere monitorizare și publicarea datelor în timp real la Vidra, fără răspuns real.


Ce ascund rapoartele și anchetele de presă


Întrebările care acuză sistemul

Cum e posibil ca tehnologia satelitară să indice sursa poluării, dar nimeni să nu răspundă pentru creșterea cazurilor de boli grave? Cine răspunde pentru copiii dependenți de inhalator? Ce valoare mai are sănătatea publică, într-un sistem în care operatorii „bugetează” amenzile ca pe o simplă taxă?


Vidra – Sintești, o crimă ecologică în plină desfășurare

Groapa Vidra – Sintești nu e doar un dezastru local, ci proba că sănătatea publică și legea sunt sacrificate cinic pentru profit și complicitate. Datele satelitare, investigațiile civice și anchetele de presă arată clar: cine tace, consimte. Cine nu acționează, devine complice.
Sudul Bucureștiului trăiește sub amenințarea unei bombe ecologice legiferate.

Scandal la Centrul de Arși de la Spitalul Floreasca; ministrul Sănătății asigură că face controale

Sursă foto: Pixabay
Sursă foto: Pixabay

Anchetă la Spitalul Clinic de Urgență Floreasca din București, după ce o pacientă tratată timp de 53 de zile în Centrul de Arși a fost transferată în Belgia infectată cu o bacterie periculoasă.

Conform Europa Liberă România, sora unei femei cu arsuri grave, internate la Floreasca, a publicat informații legate de mizeria de la centrul de arși, dar și despre demersurile repetate pe care le-a făcut timp de zeci de zile pentru ca sora sa să aibă o șansă la viață.

Pe lângă multele intervenții pe care a încercat să le facă în fața autorităților, fără succes, sora femeii în cauză a reușit într-un final să obțină transferul acesteia la un spital din străinătate.

În urmă cu câteva zile, aceasta publica fotografii din momentul transferului – „imaginea unei mame, unei fiice, unei soții, unei surori, unei prietene, care după 53 zile de luptă, de chinuri îngrozitoare, de lacrimi izvorâte din cele mai întunecate coșmaruri pe care vi le puteți închipui, pleacă într-un sac către ultima ei speranță.

(…) Verdictul din Belgia: drumul va fi mai lung decat au estimat inițial. Drumul va fi plin de durere, anestezii, curățări, operații. DAR, la final, Lavinia va păși pe ușa spitalului și ne vom întoarce acasă”.

Ulterior acestui moment, femeia i-a transmis ministrului Sănătății o scrisoare deschisă, pe Facebook, explicând că nu o face „ca soră a pacientei din rezerva nr 5 de la Centrul de Arși-Floreasca”, ci în calitate de „cetățean care a primit îngrijiri medicale în spitalul Floreasca în perioada 16-25.06.2025”, dat fiind că îi donase surorii sale piele.

Am stat 7 zile într-un pat de spital, așteptând să se termine timpul cu durere. Știam că nu va fi la nesfârșit. Mi se spusese că durerile vor fi prezente pentru 1-2 saptamani. Apoi vor fi înlocuite de disconfort, iar ulterior va trece cu totul. Mi se spunea, de către o parte dintre cei ce formează echipa medicală auxiliară, “Dacă tu te vaiți, săraca aia de sor-ta ce să zica dincolo? Dincolo e iadul!”.

Când mi se aducea aminte de iadul pe care îl trăiește Lavinia, la câteva uși distanță, când mi se aducea aminte că eram acolo pentru a îi da ei o șansă la viață, strângeam din dinți și încercam să rezist. Dl Rogobete, durerea fizică a fost mai puternică decât dorința mea de a îmi salva sora. Au fost momente când nu am putut strânge din dinți suficient și am plans, am rugat să mi se dea ceva. O luam razna!

Ma dobora durerea și nu puteam accepta că singurul mod în care Lavinia poate trăi este să trecem amândouă prin iad. Dădusem deja pielea de pe mine, chiar să fie nevoie să mă zbat în acel carusel al unei dureri cum nu mai întâlnisem? Nu puteam accepta și am plâns, i-am deranjat și i-am “stresat” pentru că ceream îndurare, ceream să ni se dea ceva și nouă, să putem gestiona durerile.

Dl Rogobete, nu ceream opioide. Ceream ceva, orice, atât cât să putem trăi cu durerea care mă sfârteca. Simțeam cum cineva mă face bucățele, cum ard și cum se desprind părți din mine. Și asta nu în timpul intervenției. Eu vă vorbesc despre zilele de după. Zilele alea în care aștepti să cadă pansamantele hemostatice și să crească pielea la loc.

În fișă aveam notat să primim Paracetamol la 8 ore și Algocalmin la nevoie. Acest “la nevoie” în primele zile (probabil 5-6) era permanent. Paracetamolul mă ajuta să respir și să nu mai tremur de durere pentru 3-4 ore. Până la următoarea doza, care era la 8 ore de la cea anterioară, rămâneau 4-5 ore de îndurat. Așa că ceream algocalmin. Nu ca să irosesc resursele spitalului, ci că să nu înnebunesc de durere, ca să pot rezista.

Am intrat în sala de operații miercuri și cumva, până vineri am reușit să rezist cu durerea. Cu această combinație de paracetamol și algocalmin, combinate cu faptul că mi se amintea mereu că trebuie să tac și să îndur pentru că sor-mea e mai rău. Vineri, după ce medicii au plecat acasă, am ramas doar cu asistenții și odată cu medicii, au dispărut și dozele de paracetamol și algocalmin. A rămas doar durerea să ne însoțească.

Probabil e notat în proceduri, dl Rogobete, că dacă vrei să ajuți un pacient să uite de o durere, îi provoci una mai mare. Într-adevar, atunci când mi se amintea constant că NU am dreptul să mă vait pentru că Lavinia arde într-un iad la propriu și că nu mă gândesc la durerea ei, reușeam să tremur și să plâng fără să mai deranjez fonic echipa medicală. Mă simțeam egoistă că cer un calmant și încercam să rezist. (…)

Pentru că starea mea era una care începea să îi îngrijoreze, au apărut și medicii de gardă. Am aflat astfel că nu primisem calmante deoarece NU aveau. (…) Odată aduse perfuziile, deși s-a cumpărat EXACT ce mi s-a comunicat că avem nevoie, am ajuns într-un alt impas. Nu se puteau folosi și nu ne puteau fi administrate deoarece erau aduse din afara spitalului.

Când efectul perfuziei puse la ora 9.00 a început să se ducă, când am început, din nou, să tremur, mi s-a propus să mi se aducă un calmant de la critic. Adică să se ia o perfuzie de la sora mea, sau de la ceilalți care se aflau la acel moment în rezervele cu pacienți în stare CRITICĂ și să mi se pună mie. AM REFUZAT CATEGORIC (…).

Dl Rogobete, v-aș întreba dacă dvs credeți că un om întreg la cap ar fi acceptat așa ceva. (…) Într-un final am reușit să primesc calmante, din punga cu cele cumparate de familie. (…)

Am să revin cu o continuare, într-o nouă scrisoare publică, să vă povestesc despre durerile Laviniei, pacienta de la rezerva nr 5. Poate vă vor ajuta experiențele trăite de ea să înțelegeți câtă durere există în spitalele publice și câtă durere există într-un centru de arși autorizat.

Cu respect și încredere, pentru schimbările pe care încă mai sper să le aduceți.
Un pacient, un donator, un aparținător
”, era o parte din postare.

Ei bine, date fiind toate cele de mai sus, dar și a faptului că povestea a apărut în mai multe publicații, astăzi ministrul Alexandru Rogobete a răspuns public, pe Facebook.

În legătură cu informațiile apărute în spațiul public referitoare la situația de la Centrul de Arși al Spitalului Clinic de Urgență Floreasca din București, Ministerul Sănătății face următoarele precizări:

Am dispus încă de săptămâna trecută un control amplu prin Inspecția Sanitară de Stat, care vizează aspectele semnalate privind igiena, infecțiile asociate asistenței medicale și respectarea protocoalelor de dezinsecție. În paralel, Corpul de Control al Ministerului Sănătății efectuează o anchetă administrativă privind contractele de curățenie, dezinsecție, deratizare, precum și situația stocurilor de analgezice.

Am citit cu mare atenție scrisoarea deschisă a pacientei. Mărturia ei este cutremurătoare. Este inacceptabil, inadmisibil, ca în România anului 2025 un pacient să sufere de durere strigând după ajutor. Nu există scuză care să justifice lipsa empatiei și a unui tratament corespunzător al durerii.

Am sesizat oficial Colegiul Medicilor din România și am cerut declanșarea unei anchete disciplinare privind aplicarea protocolului terapeutic de analgezie în acest caz. Sunt hotărât să iau toate măsurile necesare. Nu accept nicio explicație fără argumente și nu tolerez abateri de la obligația fundamentală a oricărui cadru medical: grija față de pacient.

Controlul este în desfășurare, iar la finalizarea acestuia vom face public raportul complet. Pacienții trebuie protejați, ascultați și tratați cu demnitate. Nu voi face niciun pas înapoi”, promite ministrul Sănătății.

Prima demisie din Guvernul Bolojan; vicepremierul Anastasiu pleacă, după informațiile legate de implicarea sa într-o afacere cu mită

Sursa: gov.ro

Dragoș Anastasiu, unul dintre cei cinci vicepremieri din Guvernul Bolojan, și-a făcut aseară bagajele, oficial.

Anastasiu, unicul vicepremier fără culoare politică tradusă într-un carnet de partid, a fost zilele acestea în mijlocul unui scandal legat de o afacere cu mită, iar ieri, acesta și-a anunțat demisia într-o conferință de presă.

Medic și om de afaceri, inițial consilier onorific al lui Ilie Bolojan, pe când era președinte interimar al României – pentru relația cu mediul de afaceri, în Departamentul Politici Economice și Sociale, Dragoș Anastasiu a fost numit vicepremier – fără portofoliu, dar pentru reformă.

Acum, Anastasiu a lăsat însă locul liber. La finele săptămânii, în presă au apărut informaţii conform cărora, în urma cu ceva timp, acesta recunoscuse în fața anchetatorilor că a dat mită unei funcţionare ANAF, care a fost şi condamnată, într-un dosar instrumentat de procurorii anticorupție.

Mai precis, timp de 8 ani, în perioada 2009-2017, companiile lui Dragoş Anastasiu au mituit un inspector ANAF pentru a nu avea probleme la controale, potrivit unei anchete DNA, finalizată în urmă cu doi ani cu o condamnare definitivă a funcţionarului care a luat şpagă.

A apărut în spațiul public implicarea mea într-un dosar mai vechi, care era public și acum cinci luni, și acum doi ani, și atunci când am fost chemat să fiu consilier la Cotroceni, și pe perioada în care am rămas benevol pentru a asigura tranziția cu noii consilieri ai președintelui Nicușor Dan. Acest dosar era în spațiul public și era cunoscut. (…)

Am luat câteva zile de gândire, o dată pentru a acumula cât mai multe informații, pentru a avea răspunsurile la cât mai multe întrebări și pentru a reflecta cu privire la cea mai bună decizie pentru a nu periclita Guvernul României și chiar și pe persoana mea fizică. (…)

Cred că, din punct de vedere juridic, lucrurile sunt încheiate. Din punct de vedere moral, trag consecințele. Asta e”, a spus Anastasiu.

Dincolo de aceste lucruri, Anastasiu nu a plecat totuși fără să își exprime viziunea cu privire la măsurile pe care ar trebui să le ia Guvernul Bolojan.

Trebuie să mergem mai departe cu planul de reformă. Suntem în faza pachetului 2, care are mult de-a face cu lipsa de echitate din societate, are de-a face cu risipa și cu eficiența. Sunt măsuri care se iau în zona de sănătate, în zona administrației publice locale și, de asemenea, măsuri de eficientizare a companiilor de stat.

Aici a apărut persoana mea în joc, într-un grup de lucru cu mai multe ministere, proprietarii multor companii de stat, 1.337 de companii, câteva foarte performante, unele care se țin pe linia de plutire și foarte multe care au probleme foarte mari”, a punctat fostul vicepremier.

Cetățean italian, judecat pentru o mită de 200 de euro

Sursa: 123rf.com

Un cetățean italian cu ceva afaceri în Botoșani a crezut că poate rezolva aproape toate problemele cu bani, inclusiv să obțină bunăvoința polițiștilor.

Mai precis, să scape de consecințele unei încălcări ale legii, oferind mită.

Tribunalul Botoșani trebuie să se pronunțe în ceea ce privește dosarul unui cetățean italian acuzat de dare de mită, după ce acesta a oferit 200 de euro unui polițist care se pregătea să îi aplice sancțiunea prevăzută de lege pentru o abatere rutieră.

S-a întâmplat în februarie anul acesta, pe raza localității Miorcani, comuna Rădăuți – Prut, județul Botoșani, când, potrivit Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Botoșani, cetățeanul italian, „după ce a fost oprit de un echipaj de poliție, pe raza localității Miorcani, județul Botoșani, a oferit agentului de poliție constatator suma de 200 euro cu titlu de mită, întrucât a fost înregistrat de aparatul radar, circulând cu viteza de 105 km/h (+55 km/h) peste limita legală”.

Numai că agentul de poliție din cadrul IPJ Botoșani – Poliția Orașului Darabani nu s-a lăsat „momit”. Omul legii a formulat un denunț, în cauză fiind pornită o anchetă.

Ulterior, procurorul de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Botoșani a dispus trimiterea în judecată în stare de libertate a cetățeanului italian, pentru săvârșirea infracțiunii de dare de mită.

Exclusiv Video – Dezastrul ecologic de la Roești, Vâlcea: O „groapă de gunoi” care crește sub ochii autorităților. Fonduri europene risipite, incompetență administrativă și complicitate la infracțiuni de mediu

Statia de sortare de la Roesti

La exact o lună după prima filmare realizată la Roești, județul Vâlcea, dovezile video recente documentează fără echivoc: “groapa de gunoi” a Consiliului Județean Vâlcea se mărește cu fiecare zi. În loc ca situația să se amelioreze sau să fie stopată, dezastrul ecologic escaladează, sub ochii indiferenți ai administrației județene și ai noii ministre a mediului, Diana Buzoianu, altminteri lăudată la început de mandat drept reformatoare, dar care pare că ignoră realitatea din teren.

O investiție europeană transformată în eșec administrativ

La Roești nu vorbim despre o rampă clandestină improvizată la marginea comunei, ci despre o “realizare” finanțată cu peste 30 de milioane de euro, 26 de milioane, fonduri europene, sub oblăduirea președintelui Consiliului Județean Vâlcea, Constantin Rădulescu. Așa-zisul Centru de Management Integrat al Deșeurilor (CMID) Roești a devenit, în fapt, o imensă groapă de gunoi sub cerul liber, contrar oricăror standarde de mediu sau promisiuni făcute Bruxelles-ului. În loc de tehnologie, reciclare și protecția mediului, județul Vâlcea a “inaugurat un poligon” de depozitare necontrolată, cu impact major asupra sănătății comunităților din zonă.

Noi imagini, noi dovezi: dezastrul continuă

Imaginile surprinse recent, la o lună distanță de la prima documentare pe teren, arată clar că “muntele de gunoi” de la Roești se extinde. Din depozitul CMID, gunoaiele s-au revărsat peste limitele autorizate, iar terenul din jurul platformei a devenit, practic, o extensie a unei gropi de gunoi. Nicio lucrare de remediere nu a început, nicio măsură reală nu a fost adoptată. Dimensiunea zonei afectate a crescut, la fel și impactul asupra solului, apelor subterane și calității aerului. Comunitățile locale – cei care ar fi trebuit să beneficieze de investiția europeană – se află, de fapt, expuse unui risc tot mai mare de poluare și îmbolnăvire.

Complicitate administrativă, iresponsabilitate politică

De ce persistă și se amplifică acest dezastru ecologic? Răspunsul este simplu și dureros: inacțiunea administrației locale echivalează cu o complicitate la infracțiuni de mediu. Consiliul Județean Vâlcea, în frunte cu Constantin Rădulescu, dovedește nu doar nepricepere, ci și o sfidare crasă a oricărei responsabilități publice. Milioane de euro, care trebuiau să aducă dezvoltare și siguranță pentru vâlceni, s-au transformat în moloz și mizerie. Iar instituțiile de control (Garda de Mediu, APM, Prefectura, Consiliul Județean) mimează controalele, refuzând să ia măsuri ferme, de teamă sau din complicitate.

Ministerul Mediului: “Reforma” doar pe facebook

În acest peisaj toxic, noua ministră a mediului, Diana Buzoianu, pare preocupată exclusiv de declarații de presă și reforme teoretice. Deși la început de mandat părea animată de dorința sinceră de a reduce poluarea, astăzi pare că ignoră total problemele reale din județe precum Vâlcea. Niciun demers concret, nicio vizită pe teren, niciun plan de redresare, niciun corp de control. Roești rămâne o rană deschisă a sistemului public, simptom al minciunii instituționalizate care domnește în relația dintre administrație și cetățeni.

Banul public, îngropat la Roești. Complicitate la poluare

După două filmări, la distanță de o lună, concluzia nu mai poate fi ascunsă: “groapa de gunoi” de la Roești crește, iar autoritățile nu doar că nu o opresc, ci par să o tolereze sau chiar să o acopere. Fondurile europene au fost aruncate în vânt, iar responsabilitatea legală și morală se împarte între liderii locali și centrali. În absența unor măsuri ferme și a unei schimbări de paradigmă, CMID Roești riscă să devină nu doar un simbol al eșecului, ci și al complicității la infracțiuni de mediu. Vâlcea a cheltuit 30 de milioane de euro, din care 26 de milioane de euro din fonduri europene, ca să-și facă, sub sigla Uniunii Europene, o groapă de gunoi care crește nestingherită. Și cine plătește, în final, factura? Tot cetățeanul, sufocat de miros, poluare și nepăsare administrativă.

Ecological disaster in Roești, Vâlcea, România: A landfill grows unchecked under the eyes of the authorities

Exactly one month after our first on-site documentation at Roești, Vâlcea County, new video evidence leaves no room for interpretation: the so-called “landfill” managed by the Vâlcea County Council is expanding by the day. Instead of being contained or remedied, the environmental disaster has escalated—right under the indifferent gaze of local authorities and the recently appointed Environment Minister, Diana Buzoianu. Despite early promises of reform, the minister now appears disengaged, ignoring the harsh reality faced by local residents.

A european investment turned into administrative failure

This is not an improvised illegal dumping ground on the village outskirts. Roești is the site of a project hailed as a model of modernization, financed with 26 million euros in European funds under the leadership of Vâlcea County Council President, Constantin Rădulescu. The so-called Integrated Waste Management Center (CMID) Roești has, in practice, become a vast open-air landfill—a flagrant violation of environmental standards and of all commitments made to Brussels. Instead of cutting-edge technology, recycling, and environmental protection, Vâlcea has inaugurated an uncontrolled waste dumping site with grave consequences for the health of local communities.

New footage, wew evidence: The disaster worsens

The latest images, recorded a month after the initial investigation, show that the “mountain of waste” at Roești continues to grow. Garbage from the CMID facility has spilled well beyond the authorized boundaries, and the land around the platform has effectively become an extension of the dump. No remediation work has started, and no meaningful measures have been implemented. The affected area has expanded, along with the damage to the soil, groundwater, and air quality. Instead of reaping the promised benefits of the European investment, local communities now face ever-increasing risks of pollution and illness.

Administrative complicity and political irresponsibility

Why does this environmental disaster persist and worsen? The answer is as simple as it is damning: local government inaction amounts to complicity in environmental crimes. The Vâlcea County Council, under Constantin Rădulescu, displays not just incompetence but outright contempt for public responsibility. Millions of euros meant to foster development and safety have been turned into rubble and filth. Meanwhile, the agencies tasked with oversight—the Environmental Guard, Environmental Protection Agency, the Prefecture—only pretend to inspect, refusing to take decisive action, whether out of fear or complicity.

Ministry of environment: “Reform” only for the cameras

In this toxic landscape, Environment Minister Diana Buzoianu appears to be focused solely on press statements and theoretical reforms. Though her mandate began with promises to reduce pollution, she now completely ignores the realities faced by counties like Vâlcea. There have been no concrete actions, no visits to the site, and no recovery plan. Roești remains an open wound in the public administration, a symptom of the institutionalized dishonesty governing the relationship between state and citizen.

Public money buried at Roești, pollution enabled by complicity

After two rounds of documentation, one month apart, the conclusion can no longer be concealed: the “landfill” at Roești is growing, and authorities are not merely failing to stop it—they appear to tolerate or even conceal its existence. European funds have been squandered, while both legal and moral responsibility lies with local and national leaders alike. Without decisive action and a radical change in approach, the CMID Roești risks becoming a lasting symbol of failure and complicity in environmental crime. Vâlcea has spent 26 million euros to build, under the European Union’s flag, a landfill that is now expanding without restraint. And who ultimately foots the bill? The local citizens, suffocating under the stench, pollution, and administrative neglect.

E greu să-l ții departe de oamenii care îi dau energie: Piedone, din nou printre oameni, la Târgul Săracilor

Deși demis din funcția de președinte al ANPC și ținta unor atacuri în lanț, Cristian Popescu Piedone nu se retrage în umbră. Dimpotrivă, își regăsește echilibrul acolo unde se simte cel mai puternic: în mijlocul oamenilor.

Recent, fostul primar al Sectorului 5 a fost văzut la Târgul Săracilor din Valea Cascadelor – un loc simbolic, nu doar pentru cei cu posibilități materiale reduse, ci pentru toți cei care nu și-au pierdut demnitatea. Acolo, Piedone nu a venit cu promisiuni, ci cu prezență. Un gest care spune mult, mai ales într-un moment în care este supus unei avalanșe de speculații publice și anchete.

Postarea sa de pe Facebook este grăitoare:
„Oricât de mult ai vrea să ignori adevărul, acesta are prostul obicei să iasă la suprafață exact în momentele cele mai (ne)potrivite și cele mai nefericite pentru aceia care îl vor ascuns. Într-o lume așezată într-o rână, este foarte greu să stai drept chiar și în fața propriei tale conștiințe.”

Cristian Popescu Piedone își asumă statutul de om, cu bune și cu rele. „Sunt doar un om care, atunci când simt că îmi pierd echilibrul, merg printre aceia asemeni mie ca să văd cât e de mare diferența dintre noi”, a scris el, vizibil afectat de atacurile la persoană din ultimele zile.

După stenogramele apărute în presă și ieșirea din funcția de conducere a ANPC, Piedone își continuă drumul. Și o face în stilul său: vizibil, vocal, și mai ales, ancorat în realitatea celor mulți. Nu se ascunde, nu se justifică, dar trimite o replică clară: „Războaiele sunt povestite de învingători.”

La Valea Cascadelor, în mijlocul unui târg cunoscut ca Târgul Săracilor, Piedone pare să fi găsit acel fir de energie care îl face să meargă mai departe. „Indiferent cine și ce cum spune, suntem săraci. Uneori, chiar și cu duhul. Însă, nu pentru mult. E doar o victorie de etapă.”

Cu stilul său direct și declarațiile în care filosofia de viață se amestecă cu ironia amară, Piedone continuă să-și joace rolul într-o scenă politică mereu agitată. De data aceasta, nu în birouri și instituții, ci în inima pieței. Iar acolo, pare că nu și-a pierdut deloc publicul.

Cum spunea chiar el:
„Când îți plouă în suflet, fă-ți umbrelă dintr-o bucurie.” – Emil Cioran.

Primarul Sectorului 6, despre candidatura sa la Primăria Capitalei

Sursa: Facebook

Ciprian Ciucu, prim-vicepreședinte PNL și primarul Sectorului 6, nu știe momentan dacă va candida pentru Primăria Capitalei.

Acesta nu respinge ideea, pentru că afirmă că are susținere în București, însă nu exclude posibilitatea realizării unui sondaj privind intenția la vot a bucureștenilor.

De la demisia lui Nicușor Dan, pe 23 mai, Primăria Capitalei este condusă de viceprimarul PNL Stelian Bujduveanu, până acum apărând trei candidaturi pentru funcția rămasă vacantă.

Iar Ciprian Ciucu a fost, într-adevăr, un nume vehiculat pentru a fi susținut de PNL la alegeri. Inclusiv de a fi candidat comun al mai multor partide, a lăsat a se înțelege ieri Ciucu, la B1TV, când a spus că „orice este posibil”.

Și, dacă va candida, este cert că îi va avea ca oponenți pe primii trei care și-au anunțat serios intenția – Ana Ciceală (susținută de SENS și Uniunea pentru Reforma Statului), Dan Trifu (independent), și Octavian Berceanu – fost șef al Gărzii Naționale de Mediu (REPER).

(…) Probabil că o să comandăm un sondaj. E un moment de cumpănă și pentru mine, e o decizie foarte importantă. Vreau să văd dacă mă duc să candidez la PMB, că eu chiar pot să fac vreo diferență.

Vreau să văd ce majoritate politică avem, ce stomac mai au și bucureștenii pentru reforme. Că dacă mă duc acolo doar să stau degeaba, mulțumesc, nu. E o discuție foarte, foarte serioasă.

Știu că există această așteptare pentru mine să candidez. Știu că mă bucur de susținere în București, le mulțumesc oamenilor pentru încredere, dar o să comandăm și, poate, un sondaj, și în următoarele două-trei săptămâni, când se va prefigura o astfel de campanie, o să anunț candidez sau nu candidez”, a explicat Ciucu, pentru sursa citată.

Directoarea economică a Electrica Serv, arestată după ce a luat peste 4,5 milioane de lei din conturile instituției

Sursa: Facebook

Mandat de arestare preventivă pentru directoarea economică de la Electrica Serv, care este acuzată de delapidare care a produs consecințe deosebit de grave, acces ilegal la un sistem informatic și fals în înscrisuri sub semnătură privată, toate în formă continuată.

Femeia a fost inițial miercuri de procurorii de la Parchetul de pe lângă Tribunalul București, pe motiv că a delapidat din conturile companiei cu capital de stat suma de 4,5 milioane lei.

Acuzațiile aduse inculpatei sunt că, „în perioada 05.11.2024 – 24.02.2025, în calitate de director economic în cadrul unei persoane juridice cu capital de stat, și-a însușit suma totală de 4.541.041,12 lei din patrimoniul acesteia prin efectuarea unui număr de 18 operațiuni de transfer bancar, falsificând mai multe înscrisuri pentru a da o aparență de legalitate a acestor tranzacții”.

Așa că, pentru probarea faptelor, procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul București, împreună cu poliţiştii din cadrul Poliției Sectorului 1 – Serviciul de Investigare a Criminalității Economice, au efectuat săprămâna aceasta 10 percheziţii domiciliare pe raza mun. București și a județelor Dâmbovița și Vâlcea, ulterior dispunându-se măsura preventivă de către judecătorul de drepturi și libertăți din cadrul Tribunalul București.

Mai mult decât atât, procurorii au dispus, prin ordonanță, „măsura asiguratorie a sechestrului și popririi asupra bunurilor inculpatei până la concurența sumei totale de 4.541.041,12 lei”.

Membrii ATOP, lăsați fără indemnizații de Guvern

bani

O nouă măsură menită să reducă deficitul bugetar a fost votată ieri de membrii Guvernului Bolojan.

De luna viitoare, membrii Autorităților Teritoriale de Ordine Publică (ATOP) rămân fără indemnizații, ceea ce ar trebui să reducă costurile serviciilor publice cu aproape 22 de milioane de lei pe an.

Ședință de guvern ieri, cu mai multe proiecte pe ordinea de zi, inclusiv o hotărâre pentru modificarea și completarea Regulamentului de organizare și funcționare a ATOP, așa cum fusese acesta votat în urmă cu 12 ani.

Modificarea ține de pachetul de măsuri fiscale promise pentru a reduce din deficitul bugetar și, conform calculelor, se reduc costurile serviciilor publice cu aproape 22 de milioane de lei pe an, în total, iar economiile pentru 2025 sunt de 6,8 milioane de lei.

Mai precis, 1 august 2025, activitatea desfăşurată în şedinţele plenare şi în comisiile ATOP-urilor, care vizează activitatea poliţiei locale, nu va mai fi remunerată, așa cum a venit propunerea de la Ministerul Dezvoltării, condus de Cseke Attila.

Actul normativ modifică un singur articol și completează un altul. Ca modificare, articolul 19 stipulează de acum că „activitatea desfășurată în plen și în comisii de către membrii autorității teritoriale de ordine publică este neremunerată”.

Conform notei de fundamentare a actului normativ adoptat, „majoritatea consiliilor județene au stabilit prin actele administrative proprii indemnizații pentru membrii ATOP în cuantumuri între 5% și 10% din indemnizația lunară a președintelui consiliului județean.

Astfel, prin participarea membrilor ATOP (al căror număr variază între 15-16 persoane) la ședințele trimestriale, în plen, și la ședințele lunare ale comisiilor organizate în cadrul ATOP sunt efectuate cheltuieli însemnate de la bugetele locale care nu sunt proporționale cu nevoile privind dezvoltarea comunităților locale”.

Aceasta în condițiile în care ATOP este constituită din șeful poliției, un reprezentant al Corpului Național al Polițiștilor, subprefect, 6 consilieri desemnați de consiliul județean, 3 reprezentanți ai comunității desemnați de primarul general al municipiului București, respectiv de președintele consiliului județean, șeful jandarmeriei, șeful ISU, șeful serviciului teritorial al Poliției de Frontieră Române și, după caz, șeful poliției locale din municipiul reședință de județ.

Iar indemnizațiile diferă – în unele județe este de 400-500 lei, iar în altele depășește 2.000 lei, ba chiar ajungând la 3.285 lei net pentru o singură ședință lunară.

Cheltuielile de personal ale bugetelor locale se vor reduce anual cu o valoare estimată de 21.932.000 lei ca urmare a eliminării indemnizațiilor pentru membrii ATOP. Valoarea estimată este calculată pentru un număr de 15 membri ai ATOP care participă la 4 ședințe trimestriale și la 12 ședințe de comisie anual (o ședință de comisie/lună) (…).

Pentru anul 2025, cheltuielile de personal ale bugetelor locale se vor reduce cu o valoare estimată de 6.854.000 lei, având în vedere faptul că proiectul de act normativ este prevăzut a intra în vigoare începând cu data de 1 august 2025”, se mai arată în nota de fundamentare.

Rămâi conectat

6,124FaniÎmi place
București
ceață
3.9 ° C
4 °
3.1 °
87 %
2.6kmh
100 %
J
3 °
vin
11 °
S
9 °
D
8 °
lun
9 °

Ultimul articol

USR, noi propuneri de miniștri: Radu Miruță la Apărare, Irineu Darău la Economie

Guvernul Bolojan s-ar putea „înnoi” cu doi miniștri. Mai exact cu unul, dat fiind că propunerea USR, formațiunea căreia îi revin portofoliile în discuție,...

Director ANPC, după trimiterea sa în judecată: „Dacă am greșit, voi avea puterea să...

Un secretar de stat, vicepreședintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), dar și doi directori generali ai instituției sunt, oficial, inculpați într-un dosar privind...

AUR depune moțiune de cenzură împotriva unui ministru PSD

După succesul pe care l-au avut grație sprijinului PSD la adoptarea moțiunii simple împotriva ministrei USR Diana Buzoianu, parlamentarii AUR au trecut și la...