Trenul ce face legătura dintre Mangalia și Timișoara Nord poate fi numit cu ușurință „trenul groazei”, după ce a acumulat peste 13 ore de întârziere și încă nu a ajuns la destinație. Concret, trenul IR 1991 a oprit pentru opt ore în câmp, în apropierea Capitalei, din cauza unei avarii la sistemul de alimentare cu energie electrică ca urmare a rafalelor puternice de vânt înregistrate în timpul nopții. Printre călători s-a aflat și un grup de 30 de copii.
După ce a reușit într-un final să plece din Gara de Nord, trenul s-a blocat din nou, la Valea Albă. Traficul feroviar a fost blocat pentru trei ore pe Magistrala 900 Craiova – Timișoara, din cauza trenului IR 1991, care se deplasa pe relația Mangalia –Timișoara, rămas imobilizat în stația Valea Albă (jud. Mehedinți), a anunțat Infotrafic.
Potrivit Antena 3, trenul s-a oprit într-o pădure din cauza unei defecțiuni la frâne. După ce locomotiva trimisă s-a stricat și ea, a fost nevoie de o a treia pentru ca trenul să se pună în mișcare.
„Trenul IR 1991 Mangalia – Timișoara Nord a fost oprit în stația Valea Albă din cauza defectării locomotivei. Trenul a fost pus în mișcare, cu o nouă locomotivă, în jurul orei 19:05. Facem mențiunea că în stația Roșiori călătorii au primit apa și croissant, în stația Valea Alba pe perioada staționării au primit apă, iar în stația Turnul Severin vor primi apa și croissant. Siguranța și securitatea călătorilor nu a fost afectată”, a transmis CFR, citat de Digi 24.
Dosar penal în cazul accidentului feroviar de la Fetești
Se cere demisia lui Vizante
Reamintim că atât premierul Florin Cîțu, cât și PSD și AUR au cerut demisia directorului CFR, Ovidiu Vizante pentru modul în care ar fi acționat pentru deblocarea situației. Acesta a precizat pentru Antena 3, că a fost pusă la dispoziția CFR-ului locomotiva cu care să ajungă în București, menționând totodată faptul că acțiunea a fost mai greoaie din cauza condițiilor meteo nefavorabile. „Dacă a fost un pom căzut pe linie, locomotiva nu poate, din păcate, sări peste pom. Eu vă spun ce informații am eu. Încercați să vorbiți cu responsabilii, cei care conduc circulația. (…) Încercați dumneavoastră să găsiți la ora aceea soluții! Încercați să găsiți transbordare la ora 00:00, la 1.000 de călători, câți sunt într-un tren. (…) Eu sunt în funcție, eu iau deciziile. De ce trebuie să veniți dumneavoastră să îmi spuneți ce trebuia să fac dacă vă spun că nu se putea face?” a declarat Ovidiu Vizante pentru Antena 3. Ulterior, acesta a revenit și și-a cerut scuze pentru declarația de mai sus, adăugând că „a fost un moment de lipsă de concentrare pe fondul oboselii acumulate după o noapte petrecută la serviciu, sub nicio formă nu vreau să se înțeleagă că aș fi indiferent la disconfortul pasagerilor”, a explicat Ovidiu Vizante, într-un comunicat de presă transmis de CFR Călători.
„Tunurile” îndreptate spre șeful CFR, dar și spre ministrul Drulă