România Educată, cel mai mare proiect național pentru reformarea sistemului educațional, va fi implementat începând din această toamnă. Oficialii Ministerului Educației încă lucrează să ne transmită toate deciziile luate în urma întâlnirilor de lucru din acest proiect.
Până atunci, cifrele oficiale arată că Educația are nevoie de schimbări din temelii.
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a recunoscut cu amărăciune că, rezultatele de la examenul de titularizare, publicate azi, 27 iulie, sunt rușinoase. Nu poți avea elevi bine pregătiți de profesori care iau nota 1 la examenul de titularizare(n.r pentru a deveni definitivi)
Concret, rata de promovabilitate a examenului de titularizare este de 44,47%.
„ 20% dintre profesori care nu au reușit nici măcar să ia nota 5. Este la fel de trist că am avut 15 cadidați cu nota 1, dar și că am avut candidați eliminați din examen pentru fraudă. Îi felicit totuși pe cei care au reușit să obțină nota 10”, a subliniat ministrul Sorin Cîmpeanu, la Digi 24.
România Educată. Nu contează notele. Partidul te urcă, partidul te coboară
Este adevărat, statele cu un sistem educațional centrat pe cunoștinte, abilități, gândire critică și analitică nu pun mare preț pe notele elevilor sau ale profesorilor. Însă, atunci când nu reușesc să obțină un certificat, o diplomă pentru ocuparea unui post public, lucrurile devin îngrijorătoare și pun sub semnul întrebării calitatea serviciilor pe care le-ar putea primi. În mod surprinzător, președintele Iohannis a trimis la reexamenimare legea care ar fi depolitizat școlile din țară
Mai exact, directorii instituțiilor de învățământ vor fi numiți de inspectorii școlari geerali, nu de consiliile de administrație. Prin urmare, în funcție de partidul dominant din coaliție(în cazul de față, PNL), se fac numirile respective. Cu alte cuvinte, un director de școală poate fi numit, respectiv schimbat, din pix.
„Se aplică dictonul: partidul de ridică, partidul de coboară”, ne mărturișeste Oana Avram, profesoară de matematică, neafiliată politic.
Școala de asistenți medicali din fotoliu. Fără diplomă de Bacalaureat
România, aflată în plină criză sanitară, din cauza migrației cadrelor medicale în statele UE, înțelege să formeze asistenți medicali fără diplomă de Bacalaureat, prin intermediul unor școli postliceale private, acreditate. Cursurile nu sunt obligatorii. Este nevoie doar de adeverință de salariat, pentru a justifica absența de la orele de formare. Cu alte cuvinte, este exact ca în reclama afișată în fotografie: direct din fotoliu!
Asistent șef: „Să îl pun să schimbe o branulă? Vorbiți de lucruri sfinte!”
Pericolul pentru viața pacientului îngrijit de un asemenea asistent format este de nedescris. Reprezentanții spitalelor, ai asistenților medicali au transmis un semnal de alarmă, în acest sens.
„Nu știa să completeze fișa unui pacient, la recepție. Să îl pun să schimbe o branulă? Vorbiți de lucruri sfinte!”, ne-a menționat Andrei Tunsu, asistent șef în cadrul Ambulanței București -Ilfov.
În România, funcționează peste 200 de școli care formează asistenți medicali fără diplomă de Bacalaureat și fără obligația de a frecventa cursurile. Durata formării durează trei ani, iar taxa variază între 3000 și 5000 de lei, cu posibilitate de plată în tranșe.
Ce spun unii tineri despre școala din România. „Limbaj ambiguu și profi crizați. Unii sunt super-faini!”
Ana Marin, absolventă de 10, clasa a XII-a, Călărași. „A fost greu. Eu nu am făcut meditații, mi-a plîcut să învăț. Dar, nu toți profii sunt așa cum i-am avut eu. Am prieteni care au fost terorizați ani de zile, pentru că nu știau să rezolve integrale. Profesorul le explica mormăit, de la catedră, cum se rezolvă integrale”.
Răzvan Dobre, student la Matematică-Informatică, anul I, UBB Cluj
„Sunt multe de schimbat. Sunt multe mentalități învechite și în sistemul universitar. Acum, regret că nu am plecat în Anglia pentru facultate. Mi-aș dori o asemenea experiență. Cea mai inutilă materie? Educația tehnologică. Era să rămân corigent, deși aveam note peste 9, în liceu. Limbaj ambiguu și profi crizați. Nu, România nu are profesori mentori. Sunt unii super-faini, dar(…) tot e nivelul ăla la care nu urci, oricâte idei bune ai avea. Asta e demotivant!”