Adevărul are un talent deosebit de a ieși mereu la iveală. Cam cum i se întâmplă acum candidatei la Sectorul 1, din partea USR PLUS și susținută de PNL, Clotilde Armand. Cu toate că „doamna politicii românești” a susținut în repetate rânduri faptul că angajarea sa la controversata firmă EGIS, cea care a oferit contract de consultanță pentru rateul Statului cu Bechtel, s-ar fi petrecut în septembrie 2013, documentele oficiale o contrazic pe aceasta. Potrivit acestora, contractul ar fi fost semnat în data de 27.05.2013, activitatea acesteia fiind începută pe 1.06.2013.
Potrivit lui Armand, angajarea la EGIS s-a făcut în septembrie 2013. În realitate…
Din 2013 până în 2017, Clotilde Armand a ocupat fotoliul de director general la Egis Group România și Bulgaria, iar între 2017 și 2019 a fost manager de dezvoltare pe Europa, la Egis Rail și Egis International.
Compania Egis este cunoscută în țara noastră pentru „valorosul” contract cu statul, obținut fără licitație, din care Egis a câștigat bani buni, căpușând Statul Român. Mai pe larg, compania Egis ar fi trebuit să supravegheze evoluția autostrăzii Transilvania, în timp ce Bechtel ar fi trebuit să execute lucrările. Cu toate că Bechtel nu și-a respectat contractul, Egis a continuat să primească bani chiar și în lipsa activității.
Căpușări din fonduri publice: EGIS-ul lui Clotilde Armand a primit bani pentru o boală eradicată
Ce spunea Clotilde Armand despre EGIS în 2017
„1) Firma Egis nu este „a mea”, nu am acţiuni la aceasta firmă. Sunt angajată la Egis România din septembrie 2013 ca director general. Orice referire la numele meu cu privire la Egis trebuie să acopere strict perioada din septembrie 2013 până în prezent, restul sunt manipulări absurde, la fel ca și în cazul Bechtel.
2) Egis nu prestează servicii de „consultanță”, termen vag care ar putea însemna orice, ci servicii de supervizare. Asta înseamnă: supervizarea proiectării, supervizarea echipelor pe şantier, și gestionarea problemelor după o reziliere cum a fost cu Bechtel, pentru a conserva şantierul și a pregăti noi licitaţii. Supervizarea este obligatorie prin lege pentru astfel de proiecte.
3) Şantierul autostrăzii Transilvania are 7 secţiuni în lucru totalizând sute de km de santiere, nu este în niciun caz oprit așa cum în mod fals afirmă articolul incriminat, chiar dacă Bechtel nu mai lucrează.
4) În industria supervizării, costul variază între 2-4% din costul total al şantierului, în funcţie de complexitate. Sumele decontate către Egis se încadrează între aceste margini. Toate facturile Egis sunt emise pe baza foilor de pontaj şi a orelor efectiv lucrate de inginerii Egis, în conformitate cu contractul. Titlul voit senzaţional al articolul semnat de autori, precum şi aprecierile negative din text la adresa mea motivate de faptul că Egis îşi facturează serviciile conform contractului constituie denigrare fără niciun fundament.
5) Deşi Egis România este o firmă cu acţionariat francez, angajaţii sunt români. Avem peste 150 de ingineri şi colaboratori români, care trăiesc şi îşi plătesc taxele în România. Profitul Egis in România este disponibil pe internet si veti vedea ca este extrem de rezonabil.
6) Articolul incriminat publică opiniile directorului din 2003 al CNADNR, cel care a semnat fără licitaţie contractul pentru construirea autostrăzii Transilvania la comanda politică a lui Năstase – PSD. Eu vin din Franţa, între 2002-2004 de exemplu locuiam la Toulouse. Nu aveam cum să fiu implicată în scandalul Bechtel, nici măcar nu auzisem de numele acesta până în 2013.
7) Articolul încearcă să creeze confuzia între contractul păgubos Bechtel pe de o parte şi firma Egis şi cu mine pe de altă parte. Nu există în realitate nici o legătură între mine şi Bechtel, este un anacronism deoarece nu eram în industria construcţiei de autostrăzi în cei 10 ani cât PSD, PDL şi PNL au menţinut contractul Bechtel. Nici Egis nu a fost niciodată legată contractual de Bechtel, dimpotrivă Egis a fost selectată prin licitaţie tocmai pentru a apăra interesele statului român faţă de executantul Bechtel.
8) Articolul inventează de la zero falsa problemă a unei presupuse rezilieri a contractului dintre CNAIR (fosta CNADNR) şi Egis. În realitate, acest contract, atribuit prin licitaţie, este în continuare necesar beneficiarului. Deşi nu s-au dat în folosinţă porţiuni noi din autostrada Transilvania, acest lucru nu este în nici un caz imputabil Egis. Este de notorietate publică faptul că guvernele PSD-PNL din ultimii 27 de ani nu au reuşit să dea în folosinţă în medie decât 20 km de autostrada pe an. Lucrările continuă, este nevoie de supervizare iar beneficiarul este foarte multumit de serviciile Egis.”, declara Clotilde Armand pe pagina ei de Facebook, în 2017, potrivit Realitatea.