Formularul digital de intrare (PLF) în România devine operațional de duminică, 19 decembrie

PLF este interconectat cu DEPABD și Poliția de Frontieră, motiv pentru care autoritățile subliniază că datele trebuie introduse corect

Formularul digital de intrare în România (PLF) va deveni operațional începând de duminică, 19 decembrie, anunță Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS).

Astfel, începând de luni, 20 decembrie 2021, cetățenii care intră în România nu vor mai fi nevoiți să completeze declarația epidemiologică, verificată până acum la punctele de trecere a frontierei, întrucât toate datele din declarația epidemiologică se regăsesc în PLF – formularul de localizare al pasagerului.

Documentul, care va intra în vigoare din 20 decembrie, va putea fi completat electronic în aplicația plf.gov.ro,  începând cu 19 decembrie pentru ca toți cetățenii care vin în țară să aibă suficient timp să îl acceseze. Mai mult, prin implementarea acestul formular, timpii de așteptare din punctele de trecere a frontierei sau din aeroporturi va fi redus. Iar acesta vine în beneficiul călătorilor, în contextul în care în perioada sărbătorilor de iarnă numărul călătorilor este unul foarte ridicat.  

„Formularul, dezvoltat de STS pe baza cerințelor operaționale stabilite de autoritățile medicale, nu trebuie tipărit pentru că în momentul trecerii punctelor de frontieră, la scanarea cărții de identitate/pașaport, va permite afișarea datelor din formular în aplicația informatică a Poliției de Frontieră”, se mai arată în comunicatul STS.

Acest formular trebuie completat cu maximum 24 de ore înainte de prezentarea la punctele de trecere a frontierei, indiferent că este terestru sau aerian. Autoritățile precizează că datele trebuie introduse corect pentru că sistemul informatic este interconectat cu DEPABD și Poliția de Frontieră pentru validarea datelor de identitate și Corona-forms, aplicația unde se regăsesc persoanele infectate cu SARS-CoV-2, izolate sau carantinate.

Procedura este una simplă, astfel, înainte de a sosi în țară, cu câteva ore sau chiar câteva minute, se accesează aplicația plf.gov.ro și se introduce o adresă de email. „Mai departe accesăm adresa de email, deschidem mesajul și intrăm în linkul de accesare. Se completează similar cu aplicația de certificat digital și va putea fi folosită foarte ușor de orice persoană. Introducem toate câmpurile obligatorii iar ulterior salvăm documentul. Odată salvat, acesta nu mai poate fi editat. Dacă doriți să actualizăm datele, va trebui să completăm un nou formular”, a declarat Cătălin Chirca, purtător de cuvânt al STS, la Digi 24.

Documentul este deja introdus și funcțional în 18 state membre și care vine în sprijinul autorităților în cazul unei anchete epidemiologice. „Cei care acum călătoresc în alte ţări europene deja ştiu că acest formular există, aşa că România va introduce şi acest tip de formular”, a precizat Raed Arafat, în urmă cu două săptămâni, când s-a luat decizia implementării PLF.

Măsurile luate de Guvern în contextul apariției noii tulpini Omicron

Articolul precedentRafila: ”Criza de personal din spitale nu se poate rezolva printr-o soluţie de moment”
Articolul următorSorin Grindeanu: „A produs atâta gunoi în sectorul 1 încât a început să arunce cu el până la Timișoara”