Se închide, din nou, Pasajul Unirii, în cursul nopții de miercuri, 18 mai.
Construcția din Capitală se va fi închisă pe sensul dinspre Universitate spre Cantemir.
Reprezentanți ai Primăriei Sectorului 4 au precizat pentru publicația Gândul că în noaptea de miercuri spre joi, între orele 23:30 și 5 dimineața, sensul de mers dinspre Universitate spre sudul Capitalei se va închide.
Măsura face parte dintr-o acțiune începută marți seară, când circulația rutieră în Pasajul Unirii a fost oprită temporar, în intervalul orar 23.30 – 05.00
”Măsura se aplică în vederea începerii, în mai puțin de două luni de zile, a lucrărilor de reabilitare și punere în siguranță a pasajului, fapt pentru care o echipă de experți va inspecta construcția în vederea stabilirii măsurilor și intervențiilor necesare consolidării acesteia”, au anunțat reprezentanții primăriei.
Construcția se degradează și a beneficiat, în ani, de mai multe renovări
Pasajul Unirii din București este un pasaj rutier subteran cu o lungime de 900 de metri dintre care 600 de metri acoperiți care permite trecerea autovehiculelor pe sub Piața Unirii, preluând cele 4 benzi centrale, câte două benzi de pe fiecare sens, ale Bulevardului I.C.Brătianu și iese dincolo de marginea de sud a pieței Unirii în cele patru benzi centrale ale bulevardului Dimitrie Cantemir.
La 6 iunie 1987, ziarele vremii anunțau o nouă realizare a socialismului: inaugurarea Pasajului Piața Unirii, la numai 34 de zile de la începerea lucrărilor de construcție. Dincolo de propaganda specifică perioadei, lucrarea a fost, într-adevăr, finalizată într-un timp-record, chiar dacă operațiunile pregătitoare construcției propriu-zise începuseră cu mai multe luni înainte, astfel că întreaga lucrare a durat 6 luni.
La 29 iunie 2009 construcția a intrat în renovare pentru o perioadă de aproximativ patru luni. Renovarea pasajului a presupus intervenții de ameliorare a stabilității structurii, precum și amenajări conform standardelor europene
În acest timp, circulația s-a desfășurat pe un singur sens în timpul zilei, iar noaptea pasajul a fost închis circulației publice.
Pasajul a fost redat circulației la 14 septembrie 2009, înainte de data limită din contract.
În prezent, deficiențele serioase de la structura de rezistență pun în pericol viața a sute de mii de oameni
”Pentru remedierea în regim de urgență a problemelor de siguranță constatate, la începutul acestui an, în urma unui protocol de asociere cu Primăria Municipiului București, pasajul a intrat în administrarea Sectorului 4, care a demarat de îndată procedurile premergătoare punerii în siguranță a întregii zone prin care trec zilnic zeci de mii de mașini”, transmite Primăria Sectorului 4 din Capitală.