Sursa foto: Wikipedia/Pasajul Unirii
Sursa foto: Wikipedia/Pasajul Unirii

Se închide, din nou, Pasajul Unirii, în cursul nopții de miercuri, 18 mai.

Construcția din Capitală se va fi închisă pe sensul dinspre Universitate spre Cantemir.

Reprezentanți ai Primăriei Sectorului 4 au precizat pentru publicația Gândul că în noaptea de miercuri spre joi, între orele 23:30 și 5 dimineața, sensul de mers dinspre Universitate spre sudul Capitalei se va închide.

Măsura face parte dintr-o acțiune începută marți seară, când circulația rutieră în Pasajul Unirii a fost oprită temporar, în intervalul orar 23.30 – 05.00

Măsura se aplică în vederea începerii, în mai puțin de două luni de zile, a lucrărilor de reabilitare și punere în siguranță a pasajului, fapt pentru care o echipă de experți va inspecta construcția în vederea stabilirii măsurilor și intervențiilor necesare consolidării acesteia”, au anunțat reprezentanții primăriei.

Construcția se degradează și a beneficiat, în ani, de mai multe renovări

Pasajul Unirii din București este un pasaj rutier subteran cu o lungime de 900 de metri dintre care 600 de metri acoperiți care permite trecerea autovehiculelor pe sub Piața Unirii, preluând cele 4 benzi centrale, câte două benzi de pe fiecare sens, ale Bulevardului I.C.Brătianu și iese dincolo de marginea de sud a pieței Unirii în cele patru benzi centrale ale bulevardului Dimitrie Cantemir.

La 6 iunie 1987, ziarele vremii anunțau o nouă realizare a socialismului: inaugurarea Pasajului Piața Unirii, la numai 34 de zile de la începerea lucrărilor de construcție. Dincolo de propaganda specifică perioadei, lucrarea a fost, într-adevăr, finalizată într-un timp-record, chiar dacă operațiunile pregătitoare construcției propriu-zise începuseră cu mai multe luni înainte, astfel că întreaga lucrare a durat 6 luni.

La 29 iunie 2009 construcția a intrat în renovare pentru o perioadă de aproximativ patru luni. Renovarea pasajului a presupus intervenții de ameliorare a stabilității structurii, precum și amenajări conform standardelor europene

În acest timp, circulația s-a desfășurat pe un singur sens în timpul zilei, iar noaptea pasajul a fost închis circulației publice.

Pasajul a fost redat circulației la 14 septembrie 2009, înainte de data limită din contract.

În prezent, deficiențele serioase de la structura de rezistență pun în pericol viața a sute de mii de oameni

Pentru remedierea în regim de urgență a problemelor de siguranță constatate, la începutul acestui an, în urma unui protocol de asociere cu Primăria Municipiului București, pasajul a intrat în administrarea Sectorului 4, care a demarat de îndată procedurile premergătoare punerii în siguranță a întregii zone prin care trec zilnic zeci de mii de mașini”, transmite Primăria Sectorului 4 din Capitală.

Articolul precedentSuspendare pentru gimnastul rus care a purtat litera Z pe echipament
Articolul următorUdrea rămâne în Bulgaria. Când va ajunge în România
Jurnalist full-time / Pesimist part-time