Sursă foto: Facebook /CFR Marfă
Sursă foto: Facebook /CFR Marfă

Portul Galați devine o legătură principală pentru exportul cerealelor din Ucraina spre Africa.

Totul se datorează unei vechi linii de cale ferată, cu ecartament de tip sovietic.

Prin urmare, trenurile de marfă încărcate cu cereale din Ucraina vor putea ajunge până la nave.

Linia ferată va fi redată rapid în folosință, în portul Galați

Conform declarației oferite de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, trenurile ucrainene nu mai pierd timpul la graniță, cu schimbarea roților

Ucraina folosește ecartamentul larg, de tip sovietic, în timp ce România folosește ecartamentul îngust, european. Această diferență face să se piardă mult timp la intrarea în România a transporturilor de cereale din Ucraina. Or, faptul că Portul Galați are această linie ferată de tip sovietic face ca trenurile ucrainene să nu mai piardă timpul cu schimbarea roților la graniță”, a declarat Grindeanu pentru Economedia.

Transportul cerealelor ucrainene prin Marea Neagră a rămas cea mai ieftină soluție. Exporturile ajung în Africa de Nord

Sorin Grindeanu a mai precizat că Ucraina exportă cele mai multe cereale în Africa de Nord. De asemenea, Marea Neagră este calea cea mai scurtă.

Alternativele ar fi prin Portul Gdansk sau Trieste. Cu toate acestea, rutele ar fi mult mai lungi.

Într-o postare publicată pe contul de Facebook, ministrul Transporturilor a ținut să precizeze că România are acum un rol extrem de important pentru fluxul de mărfuri spre şi dinspre Ucraina şi sau Republica Moldova. În plus, acest flux este benefic pentru economia celor două ţări.

În cadrul videoconferinţei de astăzi cu Adina Vălean, comisarul european pentru Transporturi, ministrul adjunct al Infrastructurii din Ucraina, Mustafa Nayyem, şi omologul meu din Republica Moldova, Andrei Spînu, am luat în discuţie soluţiile pe care România le oferă în aceste momente. Am subliniat implicarea #României prin suplimentarea constantă a transportului feroviar de marfă şi asigurarea transpunerii şi transbordarea vagoanelor, precum şi circulaţia continuă şi cu prioritate a acestora”, a adăugat Grindeanu.

De asemenea, Grindeanu a mai precizat că mărfurile care au destinaţia Ucraina, în special containerele, sunt primite şi descărcate în porturile românești.

Pentru transferul acestora este pusă la dispoziţie inclusiv o linie de containere pe relaţia Constanţa – Giurgiuleşti (Republica Moldova).

Articolul precedentDosar CIA desecretizat: soluția lui Ceaușescu după accidentul nuclear de la Cernobîl
Articolul următorAriile naturale deteriorate vor fi inventariate și reabilitate cu bani din PNRR
Jurnalist full-time / Pesimist part-time