Deputatul Alexandru Rafila consideră necesară adaptarea campaniei de vaccinare la fiecare mediu, urban și rural, precizând că România are două luni la dispoziție pentru a mări interesul populației pentru vaccinare, în contextul apariției celui de al patrulea val.
Prezent în emisiunea Insider Politic (Prima TV), prof. Rafila a menționat și faptul că trebuie acordată o mai mare atenție campaniei de informare a părinților, în perspectiva vaccinării copiilor. „Un lucru pe care eu personal l-aş fi făcut şi care din păcate nu a fost făcut, aş fi făcut o campanie de informare a părinţilor. Nu a existat o campanie dedicată părinţilor, nu putem să excludem faptul că părinţii au îngrijorări şi este normal să fie aşa”, a spus Rafila, adăugând că este vorba de copii cu vârsta între 12 şi 16 ani care fac forme uşoare, care transmit mai puţin decât alte categorii.
Cât privește partea organizatorică, Rafila o consideră una reușită, însă a precizat că adresabilitatea nu a fost cea dorită. „M-aş referi la partea organizatorică pentru că ideea aceasta de a se ocupa Ministerul Apărării Naţionale, prin persoana domnului doctor Gheorghiţa de efortul logistic, a fost lucru bun şi toată lumea a apreciat faptul că au fost centre de vaccinare suficiente chiar dacă la început a fost mai mare afluxul de doritori şi au fost nişte sincope, asta peste tot au fost, în România au fost poate mai puţine decât în alte părţi. Lucrurile au funcţionat foarte bine cu distribuţia de vaccin şi aşa mai departe, lumea s-a putut vaccina în condiţii de siguranţă. Dar asta este doar jumătate, degeaba organizezi perfect dacă adresabilitatea nu este cea la care ne dorim să ajungem”, a explicat Rafila.
Vaccinare, din top la coada clasamentului
Relaxarea restricțiilor pe fondul vaccinării a făcut ca interesul populației să fie unul tot mai scăzut, astfel că de la o poziție de top în prima parte a campaniei de vaccinare, în acest moment România se află pe penultimul loc. „Pe locul nostru la indicatorii stării de sănătate, în EuroStat este penultimul loc şi am ajuns şi la vaccinare tot pe penultimul loc, deci nu s-a schimbat nimic”, a mai spus Rafila.
Totodată, în opinia sa, este esenţială adaptarea campaniei de vaccinare la fiecare mediu şi categorie socială. „Adaptarea campaniei de vaccinare la fiecare mediu urban, rural, la fiecare categorie socială, la aşteptările oamenilor, cred că era esenţială şi este în continuare şi lucrul pe care l-aş spune în momentul de faţă, l-aş transmite în momentul de faţă apropo de normalitate, de ce se întâmplă, valul patru este următorul”, a mai spus Rafila, adăugând că avem două luni la dispoziţie pentru a crește interesul populației pentru vaccinare.
De altfel, cine a vrut să se vaccineze a făcut-o deja, încă din primele luni ale campaniei, în funcție de etapa în care se încadra, motiv pentru care campanie trebuie îndreptată spre cei nehotărâți ori spre antivacciniști.
Potrivit CNCAV, până pe 4 iulie au fost vaccinate 4.759.727 persoane, dintre care 4.579.778 cu schemă completă.