Marius Bodea (USR PLUS) pune presiune pe ministrul Drulă

Cere transparentizarea contractelor prin care sunt închiriate locomotivele CFR companiilor private

Senatorul Marius Bodea (USR PLUS Iași) pune presiune pe ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, cu privire la situația actuală a CFR și cere transparentizarea contractelor de închiriere a locomotivelor către operatorii privați.

Și asta în contextul în care au apărut numeroase probleme, atât în zona de „călători”, unde trenurile înregistrează zeci de minute de întârziere, dar mai ales în zona de „marfă”. La acestea din urmă, în ultimele două săptămâni au fost mai multe accidente feroviare ale trenurilor de marfă, cu operatori privați, care au produs pagube materiale însemnate.

Cel mai important a avut loc în noaptea de 29 spre 30 iulie, la Fetești, când un tren de marfă (încărcat cu fier vechi) a intrat într-un alt tren, ce staționa în Gara Fetești, iar circulația a fost blocată pentru ore bune.

Vinovat de acest accident a fost mecanicul de locomotivă, ce se afla sub influența alcoolului, pe numele lui fiind deschis un dosar penal pentru săvârșirea infracțiunii de accident feroviar.

„Tunurile” îndreptate spre șeful CFR, dar și spre ministrul Drulă

În primul rând, CFR Călători și CFR Marfă închiriază companiilor private cele mai bune locomotive ale lor, pe sume infime, fără transparență, în condiții necunoscute publicului, așa cum a relatat presa. Cea distrusă la Fetești fusese recondiționată în 2019. Pentru firmele de stat rămân locomotivele vechi, care se defectează mereu, spre disperarea pasagerilor. Se creează astfel o concurență neloială la CFR, cu ajutorul chiar a oamenilor din CFR.  În al doilea rând, constatăm că nici la companiile de stat, nici la firmele private nu există un control atent al stării de sănătate și al consumului de alcool în rândul angajaților (în 2018, o garnitură de marfă s-a prăbușit de pe un pod pentru că, de asemenea, mecanicul era beat). Se pune astfel în pericol viața zecilor de mii de români care circulă zilnic cu trenul.

a afirmat Marius Bodea, într-un comunicat de presă, citat de Ziua de Iași

Totodată, acesta consideră că responsabilitatea actualei coaliţii de guvernare este majoră, el fiind convins că ministrul Cătălin Drulă va interveni urgent pentru ca numărul de incidente să scadă rapid.

„Un prim pas obligatoriu îl reprezintă transparentizarea procedurilor de închiriere a locomotivelor de la companiile de stat. Vrem să aflăm câte locomotive sunt închiriate, în ce condiţii, cine sunt beneficiarii şi care sunt costurile şi câştigurile pentru companiile de stat. Astfel, pot fi eliminate rapid incidentele create de defectarea locomotivelor vechi”, a concluzionat senatorul USR PLUS.

Ce zic mecanicii de locomotivă

Președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, Rodrigo Maxim, (FSTFR) a declarat vinerea trecută, la Antena 3, că CFR Călători închiriază locomotivele bune unor terți, iar acesta ar fi unul dintre motivele pentru care compania se confruntă cu defecțiuni și nu pot înlocui în timp scurt locomotivele stricate.

„Nu am înțeles, pentru că ne-a mințit și pe noi de atâtea ori. Ne spune că are surplus de mecanici de locomotive și nu are surplus de locomotive, pentru că închiriază la alții locomotive și noi nu avem să dăm la tren, decât locomotive vechi, defecte, insuficiente, asta poate să fie una din cauze. Realitatea e că sunt locomotive insuficiente și mecanici insuficienți și nu se face schimbul de generații, pe care noi l-am solicitat directorului general”, a declarat  liderul sindical, citat de G4Media.

Dosar penal în cazul accidentului feroviar de la Fetești

Articolul precedentDosar penal în cazul accidentului de muncă din Sectorul 3
Articolul următorGabriela Firea: „Nimic nu se face în București”