-2.1 C
București
sâmbătă, 27 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 101

COMUNICAT DE PRESĂ – Congresul Național de Îmbătrânire Activă  – ediția a II – a, București 2024

Evenimentul se va desfăşura la GRAND HOTEL BUCHAREST – Sala RONDĂ (Bd. Nicolae Bălcescu nr. 4), începând cu orele 9:00 şi va culmina, seara, cu GALA de PREMIERE a modelelor de bune practici în promovarea conceptului de îmbătrânire activă din România.

            În holul Sălii RONDE va fi vernisată şi prezentată EXPOZIŢIA de FOTOGRAFIE „SENIORI DE COLECŢIE” dedicată Galelor „SENIORI DE COLECŢIE”, unul dintre cele mai frumoase, generoase, ample, de succes şi de tradiţie proiecte (a ajuns la ediția XXII) iniţiate şi organizate de Alexandra Dobre, Preşedinte Asociația Institutul Român pentru Îmbătrânire Activă. 

Între orele 9:00 – 9:45 va avea loc CONFERINŢA DE PRESĂ care va marca deschiderea oficială a lucrărilor Congresului Național de Îmbătrânire Activă, la care vor participa:

  • Marcel Ciolacu – Prim-Ministru al României – To be confirmed
  • Mircea Abrudean – Secretar General, Guvernul României
  • Prof. Univ. Dr. Luiza Spiru – Președinte, Fundația Ana Aslan Internațional 
  • Alexandra Dobre – Președinte, Asociația Institutul Român pentru Îmbătrânire Activă
  • Alexandru Rafila – Ministru, Ministerul Sănătății
  • Simona Bucura Oprescu – Ministru, Ministerul Muncii
  • Bogdan Dumea – Secretar de Stat, Ministerul Cercetării, Inovației și Digitalizării
  • Bogdan Simcea – Secretar de Stat, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene
  • Mihai Alexandru Ghighiu – Șeful Cancelariei Primului Ministru

Moderator va fi jurnalista Mihaela Bîrzilă (Antena 3 – CNN).

  •  

După succesul primei ediții a Congresului Național de Îmbătrânire Activă care a avut loc în perioada 15 – 16 noiembrie 2023 la Palatul Parlamentului şi care a reprezentat un veritabil „maraton al cunoașterii”, al împărtășirii de experiențe și al schimbului de idei despre cum să trăim o viață frumoasă și activă pe măsură ce înaintăm în vârstă, ediţia din acest an va avea același obiectiv: acela de a continua drumul către realizarea unui sistem național care susține, încurajează și informează persoanele vârstnice privind implicarea în diferite activități sociale şi să descopere cheia unei îmbătrâniri active și sănătoase.

            ”Dezideratul acestui eveniment este și acela de a demonstra nevoia existenței mai multor Centre de Zi pentru seniori! Anul viitor vom deschide și noi un astfel de centru, iar anul acesta vom lansa în premieră două proiecte foarte importante, de mare impact: Albumul SENIORI DE COLECȚIE – o încununare a celor 22 de Gale SENIORI DE COLECȚIE cu invitați de excepție pe care le-am iniţiat şi organizat și Campania Națională SECURITATEA CIBERNETICĂ ÎN RÂNDUL VÂRSTNICILOR” – a menționat Alexandra Dobre, Președinte, Asociația Institutul Român pentru Îmbătrânire Activă.

  •  

            La Congresul Național de Îmbătrânire Activă 2024 vor fi prezenţi și aproximativ 450 de persoane,  dintre care 70% sunt seniori; aceştia vor participa la dezbateri şi vor veni la rândul lor cu propuneri şi soluţii privind îmbătrânirea care nu este doar o etapă finală a vieții, ci o oportunitate de a trăi activ fiecare moment al zilei.

            Se vor discuta și promova idei, practici și politici care încurajează îmbătrânirea activă și sănătoasă; congresul va include prezentări despre îngrijirea sănătății, stilul de viață, participarea la viața socială și problemele apărute odată cu înaintarea în vârstă, dar și provocările și oportunitățile legate de îmbătrânirea populației într-un mod accesibil și colaborativ.

  •  

            ”Este nevoie și în România de astfel de abordări inovative! Într-o lume în continuă schimbare, Congresul Național de Îmbătrânire Activă este o oportunitate de abordare multidisciplinară a conceptului de îmbătrânire, în care să percepem asta nu ca pe o inevitabilitate, ci ca pe o călătorie plină de învățare și dezvoltare personală” – spune Alexandra Dobre, Președinte, Asociația Institutul Român pentru Îmbătrânire Activă.  ”În cele două zile pline de informații și interacțiuni importante, putem afla cum să îmbătrânim activ si sănătos, ce politici publice se realizează în acest sens, ce spun experții despre longevitate și care sunt pilonii conceptului de îmbătrânire activă. Acest eveniment nu reunește doar experți și cercetători în domeniul îmbătrânirii, ci împlinește dorința noastră comună de a promova senectutea cu încredere și cu un spirit activ. Este o invitație la a înțelege că vârsta nu este o limită, un număr, ci un motiv în plus de a explora, învăța și trăi în profunzime. Într-o lume în care îmbătrânirea este adesea percepută în societate ca un declin, ca un regres, ca un îndemn la izolare și singurătate, Congresul Național de Îmbătrânire Activă aduce în prim-plan ideea că, înaintarea în vârstă poate genera contribuții semnificative la dezvoltarea societății. Suntem mândri să facilităm această schimbare de paradigmă și vă invităm să fiți din nou, cu toții, parte din această evoluție pozitivă”.

  •  

            Reprezentanți ai Autorităților Locale și Centrale, ai Societății Civile și ai companiilor private cu activitate în domeniu, medici, cercetători științifici și experți, cadre didactice, profesori, doctori, doctoranzi și psihologi, dar şi profesioniști din domeniul îngrijirii vârstnicilor vor susține prezentări în cadrul celor 5 PANEL-uri interactive cu următoarele teme:

                PANEL 1 (orele 10.15 – 12.30): „Accesul la sănătate și abordări inovative în medicină (diabet, boli cardiovasculare, menopauză și afecțiuni oncologice)”

            Vor lua cuvântul: Dr.Wargha Enayati – Fondator, Enayati Medical City, Prof.Univ.Dr.Luiza Spiru – Președinte, Fundația Ana Aslan Internațional, Nicoleta Pauliuc – Senator, Președinte Comisia pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, Parlamentul României, Dr.Cristina Berteanu – Director Medical, Memorial Hospital, Valeria Herdea, Președinte, Casa Națională de Asigurări de Sănătate, Dr.Silvia Gatscher – Health Operations Manager OMS (va prezenta programul „Chronic Disease Self-management în România”, Măriuca Ivan – Președinte, Asociația Crucea Alb-Galbenă (mesaj video), Dr.Adina Alberts – Medic primar chirurgie plastică și microchirurgie reconstructivă, Dr. Adrian Streinu Cercel – Președinte, Comisia pentru Sănătate din Senat, Parlamentul României, Adrian Dobre – Director General, UNIFARM, Dr.Toni Feodor – Medic Primar Chirurg și Medic Specialist Chirurgie Vasculară, Dr.Virginia Ardeleanu – Fondator, Rețeaua de Clinici ”Dr. Ardeleanu„. 

  • Moderator: Eugenia Foarfecă (realizator, Medika TV)
  • PANEL 2 (orele 12.30 – 14.00): „Soluții pentru îngrijirea pe termen lung: dezbateri și perspective interdisciplinare”

            Vor lua cuvântul: Preot Ilarion Mâță, Președinte Asociația ”Sf. Voievod Ștefan cel Mare – Hârja”, Conf.Univ.Dr. Radu Adrian Crișan – Dabija, Medic Primar – Director Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie Iași, Alexandru Gerard Pavel – Director Centrul Rezidențial pentru persoane vârstnice „Amalia și Șef Rabin Dr. Moses Rosen, Iuliana Cristea – Director coordonare asistență socială – Direcția  Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului a Municipiului București – DGASPC, Adrian Gheorghe – Director Centrul ”Altmed Nursing” Pitești, Anamaria Bălașa – Medic Specialist Geriatrie-Gerontologie, ”AsertivO” – Servicii Premium pentru Seniori.

  • Moderator: Dr. Aurelia Curaj, Președinte Fondator Fundația GERON
    • PANEL 3 (orele 14.30 – 16.15): „Îmbătrânirea Activă, Îmbunătățirea calității vieții persoanelor vârstnice și Promovarea drepturilor persoanelor vârstnice (Dreptul la muncă, Reconversia profesională ș.a.)”

                Vor lua cuvântul: Angela Galeţa – Director, Fundația “Vodafone”, Florin Lixandru – Secretat de Stat, Ministerul Educației (mesaj video), Monica Anisie – Senator, Președinte Comisia pentru Învățământ, Parlamentul României, Liana Rada Borza – Consultant în Old Age Psychiatry – Pulse Psychiatry, Clinical Teacher – Imperial College London Faculty of Medicine și Consultant independent la Comisia Europeană, Elisabeta Lipă – Președinte, Agenția Națională pentru Sport, Conf.Dr.Silvia Osman – Profesor SNSPA, Facultatea de Ştiinţe Politice, Dep. Sociologie, Doctor în “Estetica, teoria, pedagogia si istoria teatrului”, Costel Gîlcă – Avocat, Dr.Simona Mihaiu – Cercetator Științific la Institutul de Cercetare a Calității Vieții, Academia Română, Alecsandra Ioniță – Wellbeing Specialist, Ionuț Ștefănescu – Director CLARFON, Teodor Loghin – Chief Technology Officer, Senior Help, Dina Ciubotaru – Manager de Program, HelpAge Internaţional Moldova.

  • Moderator: Cristina Herea (prezentator și realizator, România TV) 

PANEL 4 (orele 16.30 – 18.00): „Surse de finațare, Gestiune financiară pe termen lung și Politici Actuale Smart în raport cu persoanele vârstnice (digitalizare, transport urban inteligent)”

            Vor lua cuvântul: Dr.Ing. Adrian Victor Vevera – Director General, Institutul Național de Cercetare – Dezvoltare în Informatică – ICI București, Prof.Univ.Dr.Mircea Coșea – Doctor în Științe Economice, fost Parlamentar European și Deputat în Parlamentul României, Profesor Universitar la Facultatea de Economie din cadrul ASE, Flaviana Rotaru – Președinte, Cluster Sănătate și Bioeconomie ”RoHealth”, Bogdan Simcea – Secretar de Stat, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, Alexandra Dobre – Președinte, Asociația Institutul Român pentru Îmbătrânire Activă, Oana Georgescu – Specialist în Relații Publice și Comunicare, jurnalist, scriitor, Gabriel Petrea – Director General, Euronews, Mirela Iovu – Vicepreședinte al Comitetului de Direcție, CEC Bank, Cristina Chiriac – Președinte CONAF, Ionuț Andrei – Director General, Loteria Română (mesaj video), Irinuca Văduva – Director General, ECDL România.

  • Moderator: Mădălina Chițu (jurnalist, TVR). 

PANEL 5 (orele 18.00 – 19.45): „Rolul administrației în crearea de ecosisteme urbane smart”

            Vor lua cuvântul:  Rareș Hopincă – Primarul ales al Sectorului  2, George Tuță – Primarul ales al Sectorului 1,  Hubert Thuma – Președinte, Consilul Județean Ilfov, Vlad Popescu Piedone – Primarul ales al Sectorului  5, Andrei Trocan – Viceprimar, Primăria Sector 4, Prof.Univ.Dr.Ing. Doina Banciu – Președinte, Academia Oamenilor de Știință, Flavius Aioanei – Sales Manager Up România, Mihai Tudorancea – Fondator TUD Group, Cerasela Măciucă – Președinte, Asociația pentru Calitatea Vieții a Persoanei Vârstnice „Academician Nicolae Cajal”, Madlen Șerban – Secretar General, Comisia Națională a României pentru UNESCO.

  • Moderator: Val Vâlcu  (jurnalist, DC News). 

De la ora 20:00 va avea loc GALA de PREMIERE a modelelor de bune practici în promovarea conceptului de imbătrânire activă din România.

            Vor fi recompensate 10 organizații și proiecte de succes dedicate persoanelor vârstnice.

            Prezentatoarea GALEI va fi MARIA ȚOGHINĂ, realizator si producător al emisiunii ”Serviciul de Noapte”, Radio România Actualități.

            ”Schimbarea percepției societății asupra îmbătrânirii și încurajarea unei abordări pozitive a acestui subiect implică mari eforturi la nivel individual, comunitar și social. Putem contribui la această schimbare prin crearea de oportunități pentru interacțiunea dintre generații, cum ar fi proiecte educaționale în care seniorii împărtășesc cunoștințele lor cu cei tineri. De asemenea, trebuie să ne asigurăm că serviciile de îngrijire pentru persoanele în vârstă sunt de calitate și totodată accesibile lor, fapt care ar putea ajuta la menținerea independenței și a calității vieții. Trebuie să fim mai mulți cei care ne implicăm în promovarea politicilor sociale și îmbunătățirea legislației care sa susțină persoanele de vârsta a treia, asigurându-ne că există și resurse adecvate” – susține Alexandra Dobre, Președinta Asociației Institutul Român pentru Îmbătrânire Activă

Reclacularea pensiilor, încă un subiect deschis. Ciolacu, către pensionari: „Nimeni nu se atinge de banii lor”

Sursa: gov.ro

Recalcularea pensiilor s-a terminat, trăiască recalcularea! Am adaptat ușor un citat cunoscut, doar ca să subliniem că nici în acest moment lucrurile nu sunt tocmai clare în ceea ce privește drepturile pensionarilor.

Așa se face că astăzi, în cadrul unei noi ședințe de Guvern, vor fi adoptate o serie de acte normative legate de acest aspect. Anunțul a fost făcut chiar de premierul Marcel Ciolacu, care a ținut să îi asigure pe pensionari că „nimeni nu se atinge de banii lor”.

Să zicem totuși că modalitatea de recalculare, până la noi „ordine”, rămâne în vigoare. Însă, complementar, trebuie luate și alte măsuri, a explicat Ciolacu – vizavi de sprijinul oferit celor cu venituri mici.

Astfel, a arătat premierul, este vorba despre măsuri care „asigură echitate pensionarilor care primesc tichete sociale, medicamente compensate și ajutoare pentru încălzire”, sens în care se majorează „pragurile veniturilor obținute de aceștia pentru ca, și după recalculare, cei cu venituri reduse să primească în continuare ajutorul necesar”.„

În cazul tichetelor sociale pentru alimente, creștem limita de venituri de la 2.000 la 2.210 lei. Pentru pensionarii care beneficiază de compensarea cu 90% a preţului de referinţă al medicamentelor, majorăm plafonul de venit de la 1.830 lei la 2020 lei pe lună. Astfel, susținem, cu fiecare dintre aceste forme de sprijin, peste două milioane de oameni, pensionari, persoane cu dizabilități și familii monoparentale.

Venim cu o decizie importantă și în privința ajutorului pentru încălzire: sumele rezultate în urma recalculării pensiilor nu se iau în calcul la stabilirea drepturilor pentru acest tip de ajutor. Rămâne valabil ultimul talon de pensie emis înainte de recalculare. În acest fel, ne asigurăm că un număr cât mai mare de pensionari pot primi în continuare sprijinul în următoarea perioadă.

Azi va fi pus în transparență publică și actul normative prin care luăm o serie de măsuri pentru a aduce venituri în plus la buget. Anulăm dobânzi și penalități celor cu datorii la stat, dacă plătesc aceste restanțe până la data de 25 noiembrie. Luăm însă și o măsură în premieră după Revoluție: răsplatim și contribuabilii corecți, cu taxele la zi! Astfel, de luna următoare, ei primesc o bonificație de 3%, deci plătesc mai puțin către stat. Consider că este forma cea mai firească prin care arătăm un semn de apreciere pentru toți contribuabilii onești din această țară.

Pentru că azi începe și sesiunea parlamentară, anunț că prima urgență a coaliției PSD-PNL este dezbaterea în regim de urgență a proiectului de lege privind majorarea plafonului de impozitare a pensiilor la 3000 de lei. Adoptăm în proces accelerat acest proiect și dăm astfel timp caselor de pensii să pregătească sistemul pentru a aplica decizia din 1 octombrie.

Închei cu un mesaj pentru pensionari. Toți cei care, în urma recalculării, au decizii cu pensii majorate, să aibă certitudinea că această decizie nu mai poate fi anulată! Și ii asigur că nimeni nu se atinge de banii lor! De asemenea, toți cei care dovedesc că li s-a aplicat eronat recalcularea pensiei vor primi un răspuns prioritar, cu detalii clare privind rezolvarea situației. În cazul pensionarilor nevăzători și cu dizabilități, pregătim rapid un mecanism de compensare, ca să le asigurăm o pensie decentă.

Reparăm toate aceste nedreptăți și demonstrăm că prețuim munca celor care au ridicat această țară! Doar așa putem construi în viitor o României corectă!”, a declarat Ciolacu, înaintea ședinței de Guvern

Nicușor Dan vrea referendumuri în București, odată cu alegerile parlamentare sau cele prezidențiale

Nicușor Dan nu și-a uitat ideea de a organiza referendumuri, cu sprijinul Consiliului General, pentru a stabili cum se vor împărţi banii între Primăria Capitalei şi primăriile de sector.

Ideea a fost transpusă în vorbe de Nicușor Dan încă din iunie, când acesta a arătat că „de ani de zile Bucureştiul are un deficit de dezvoltare, de ani de zile Primăria Capitalei este obligată să gândească mic, pentru că nu are bani să gândească mare”, iar pentru a rezolva această problemă, soluția o reprezintă aceste referenumuri.

Așa se face că în weekend, acesta a precizat că că își dorește ca referendumurile pentru București să fie organizate simultan fie cu alegerile parlamentare, fie cu prezidențialele.

Cu toate acestea, dincolo de voința lui Nicușor Dan, este nevoie și de un vot. Nu al cetățenilor, ci al aleșilor locali, a explicat chiar primarul general al Capitalei, citat de B1 TV.

Din punct de vedere procedural ele trebuie să fie propuse de primar și trebuie votate de Consiliu. Intenția mea este ca aceste referendumuri să fie fie pe 24 noiembrie, fie pe 1 decembrie, fie pe 8 decembrie, adică simultan cu alegerile, tocmai ca să nu chemăm oamenii în plus.

Dar pentru asta eu nu am puterea prin lege să convoc aceste referendumuri, eu pot să propun Consiliului și Consiliul cel puțin cu 20 de zile înainte trebuie să fie de acord ca să declanșeze aceste referendumuri. (…)

În actualul consiliu noi am avut o majoritate formată din USR, PMP și PNL. PNL are doi primari de sector deci e o discuție aici. În consiliul viitor deja în loc de 4 partide sunt 8 și majoritatea va fi formată din 5 sau 6. O să vedem”, a spus Nicușor Dan, conform sursei citate.

Percheziții în 5 județe, într-un dosar de trafic de migranți

Percheziții în această dimineață, în județele Argeș, Dâmbovița, Olt, Prahova și Brăila, într-o cauză în care mai multe persoane sunt cercetate de constituire a unui grup infracțional organizat și trafic de migranți.

Ancheta este coordonată de procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Structura Centrală împreună cu polițiști de frontieră din cadrul Inspectoratului General Poliţiei de Frontieră, cu suportul structurilor Gărzii de Coastă, Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Giurgiu și Centrului de Supraveghere și Control al Trecerii Frontierei Aeroporturi București-Otopeni și polițiști din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române – Direcția de Combatere a Criminalității Organizate, Brigăzilor de Combatere a Criminalității Organizate Pitești și Ploiești și Serviciilor de Combatere a Criminalității Organizate Dâmbovița, Olt și Brăila.

Procurorii precizează că acțiunea este intitulată generic ”Operațiunea TRAFFIC JAM”, beneficiind și de sprijinul polițiștilor Inspectoratului de Poliție Județean Argeș, al jandarmilor din cadrul Brigăzii Speciale de Intervenție a Jandarmeriei și Inspectoratului de Jandarmi Județean Argeș.

La activitate participă inclusiv o echipă mobilă a EUROPOL, care efectuează verificări de tip cross-check în baza de date SIENA a elementelor de interes identificate cu ocazia perchezițiilor domiciliare, iar documentarea cauzei a fost realizată și cu sprijinul polițiștilor de frontieră din cadrul Serviciilor Teritoriale ale Poliției de Frontieră Timiș și Arad.

În total, au fost efectuate nu mai puțin de 38 de percheziţii domiciliare, până acum anchetatorii detaliind că „în perioada ianuarie – iunie 2023, s-a constituit și a acționat, în cadrul unei rute transfrontaliere de trafic de migranți ce includea România (ca țară de tranzit ) – Ungaria – Italia, un grup de criminalitate organizată, format din mai mulți cetățeni români aflați în contact direct cu membrii unor grupări transfrontaliere specializate , având ca scop organizarea și efectuarea de transporturi frauduloase de migranți pe ruta menționată, în schimbul unor sume de bani.

Din cercetări a rezultat că membrii grupului infracțional organizat, constituit în sistem piramidal, au deținut roluri determinate și au acționat pe mai multe paliere. Astfel, o parte dintre suspecți au coordonat și menținut legătura cu membrii unor rețele transfrontaliere de trafic de migranți și au primit de la aceștia cereri de transport fraudulos a unor migranți aflați pe teritoriul României, în vederea preluării acestora din locații situate în zona de vest și transportării frauduloase din România în Italia (la adrese indicate) în schimbul sumei de 1.300 euro pentru fiecare migrant astfel transportat și ajuns la destinație.

În realizarea activității infracționale, suspecții au achiziționat autoutilitare și ansambluri de mari dimensiuni pe care le-au pregătit, prin aranjarea unor mărfuri și modificarea compartimentelor de marfă (amenajarea unor spații speciale) care să ofere posibilitatea ascunderii migranților transportați pentru a nu fi depistați în mod facil în eventualitatea unui control.

Tot pentru asigurarea transporturilor, membrii grupului au identificat și racolat persoane dispuse să conducă autovehiculele, în calitate de șoferi sau antemergători, în schimbul unor sume de sume bani cuprinse între 300 – 500 euro pentru fiecare migrant transportat. Ulterior, după primirea locațiilor unde erau cazați migranții de către membrii grupărilor transfrontaliere suspecții au efectuat predarea acestora către șoferii racolați și îmbarcarea în mijloacele de transport.

Pe lângă asigurarea costurilor privind carburanții, hrana, asigurările și rovignetele, membrii grupului infracțional organizat au pus la dispoziția șoferilor implicați documente de transport (CMR-uri care nu corespondeau realității) și sigilii (în vederea sigilării compartimentului de marfă al autoutilitarelor cu care se transportau migranții) pentru a se crea astfel aparența efectuării unor transporturi rutiere de mărfuri și a se reduce riscul unor controale ale poliției de frontieră.

În acest context și în vederea realizării scopului propus, au fost efectuate mai multe transporturi de migranți de către membrii grupului infracțional organizat, prin trecerea frauduloasă a frontierei de stat pe ruta România -Ungaria – Slovenia -Italia, o parte semnificativă a acestora fiind însă depistate de către autoritățile de poliție din România (610 migranți în 27 episoade distincte), Ungaria (8 migranți în luna aprilie 2023), Slovenia (20 migranți în luna martie 2023 și 59 în iunie 2023) și Italia (28 migranți depistați în luna iunie 2023) ca urmare a colaborării polițienești și judiciare, dar și prin intermediul ordinelor europene de anchetă și cu sprijinul EUROJUST ȘI EUROPOL.

Este de menționat faptul că ancheta penală aflată în derulare la acest moment, a evidențiat că membrii grupului infracțional organizat au derulat activități de trafic de migranți și în intervalul ianuarie – august 2024, prin folosirea aceluiași mod de operare, remarcându-se o specializare a suspecților în modificarea autovehiculelor de transport cu scopul de a îngreuna depistarea migranților.

Autoritățile au reușit însă oprirea unui număr semnificativ de astfel de transporturi, ultimul la data de 29.08.2024 în punctul de trecere a frontierei române către Ungaria”.

Primarul Fritz, despre dosarul de corupție din spitalul aflat în subordinea sa: „Sunt siderat”

Sursa: Facebook

Primarul Timișoarei, Dominic Fritz, a aflat, cine știe pe ce căi, că în spitalul aflat în subordinea municipalității sale se lua mită la „greu”.

Nu mai puțin de șase medici chirurgi și o asistentă, toți angajați ai Spitalului Clinic Municipal de Urgență Timișoara – Clinica de Chirurgie Generală 2 – Oncologie au fost puși zilele acestea sub control judiciar pentru mai multe fapte de luare de mită, într-un dosar intrumentat de procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Timiș.

Iar Fritz se declară „siderat”. Și „înfuriat”. Aceasta în condițiile în care faptele imputate inculpaților, așa cum au fost documentate de ofițerii de poliție judiciară ai Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Arad, sunt mai multe, începând cu anul 2022.

Așa siderat și înfuriat cum este, Dominic Fritz aproape că ridică neputincios din umeri. Și îi roagă pe pacienți să îl ajute pentru a curăța spitalul de care răspunde Primăria Timișoara. Pentru că, nu-i așa, cele bune să s-adune, cele rele… să se spele!

Sunt siderat și înfuriat. Aproape toți medicii din secția de chirurgie oncologică de la Spitalul Municipal sunt acuzați de procurori că au luat șpagă, în mod repetat, de la pacienți și familiile lor. Asta doar două luni după ce fostul șef al aceleiași secții a fost condamnat la 3 ani de închisoare (cu suspendare) tot pentru luare de mită.

Deși au dreptul la prezumția de nevinovăție, dovezile prezentate de procurori în comunicat sunt copleșitoare.
Este incalificabil să te folosești de suferința și disperarea oamenilor pentru a face un ban în plus. Orice caz de corupție în spitale este și o palmă dată tuturor medicilor și asistentelor care cu pasiune și dăruire fac bine oamenilor și salvează vieți.

Ce îmi dă speranță este că aceste practici nu mai rămân nedescoperite și nici nepedepsite. Fiecare pacient al Spitalului Municipal semnează la internare o declarație în care se obligă să sesizeze orice încercare de a cere mită.
Putem curăța corupția medicală, cu ajutorul procurorilor și medicilor de bună credință, dar mai ales al pacienților. Demnitatea și curajul lor de a nu mai accepta sistemul de mici atenții sunt arma noastră cea mai bună împotriva acestui cancer
”, clarifică Dominic Fritz, pe Facebook.

Aceasta în condițiile în care chiar în luna mai, Fritz anunța – tot pe Facebook – că trimisese Corpul de control al primarului la Spitalul Municipal Timișoara. Într-adevăr, pentru o altă chestiune, care o viza pe fosta directoare a unității medicale.

Iar ulterior, Fritz era chiar citat într-un comunicat al partidului din care face parte: „Primarul USR Dominic Fritz: „Corupția din sănătate e cea mai de joasă speță, pentru că se joacă direct cu viețile oamenilor. Iar în 9 iunie trebuie să apărăm Timișoara cu votul nostru. Nu putem să ne întoarcem la vremuri în care specialii cu nume celebru au primit covor roșu în instituțiile Timișoarei”.

E adevărat, erau materiale de campanie. De acum, a trecut 9 iunie. Aproape că a trecut și toată luna august.

Oficial, lui Ciucă îi merge bine! A fost desemnat candidatul PNL la prezidențiale

Sursa: Captură video

Formalitate ieri în cadrul Biroului Politic Național al PNL, unde decidenții partidului au decis ca liderul lor, Nicolae Ciucă, să le fie și candidatul la prezidențiale.

Așa au fost obiceiurile de până acum, așa se merge mai departe, astfel că „din acest moment Partidul Național Liberal a intrat în linie dreaptă în ceea ce privește campania electorală”.

Acestea au fost cuvintele lui Nicolae Ciucă, la finalul BPN. „BPN-ul și-a desemnat candidatul care va intra spre aprobare în Consiliul Național. Eu voi fi cel care voi candida la președinția României.

Le mulțumesc tuturor colegilor pentru încredere și am convingerea că doar împreună cu dumnealor, doar împreună cu toți membrii Partidului Național Liberal vom reuși să intrăm în turul 2 și vom reuși să câștigăm alegerile prezidențiale”.

Ulterior, dincolo de declarațiile pe sticlă, PNL a ținut să își și citeze prezidențiabilul, pe pagona de Facebook:

Mă onorează decizia Biroului Politic Național prin care am fost desemnat, în unanimitate, candidatul PNL pentru alegerile prezidențiale. Intru în această competiție bazându-mă pe singurul sondaj real: votul românilor la alegerile din 9 iunie.

Ambele runde de alegeri de la sfârșitul anului sunt cruciale pentru viitorul țării. Așa cum am mai spus, România are nevoie de un președinte care să întruchipeze valorile pe care românii le respectă și le așteaptă de la conducătorii lor: respect pentru educație, pentru litera legii, devotament față de familie și un caracter format prin ani de muncă și responsabilitate.

Adică un șef de stat care să asigure securitatea și stabilitatea de care țara are nevoie, să fie responsabil în acțiunile sale și care să fie un președinte al tuturor românilor”.

Semnat, Nicolae Ionel Ciucă, președintele PNL. Al tuturor membrilor PNL, am completa noi. Cât despre președinte al tuturor românilor, mai vedem. Mai ales date fiind procentele sondajelor, care îl plasează pe Nicolae Ciucă destul de departe de „podium”. Sau de turul 2.

Trei companii, amendate de Consiliul Concurenței pentru trucarea unor licitații

Sursa: Agerpres

Consiliul Concurenţei a aplicat sancțiuni totale în valoare de peste 1,3 milioane de lei unor companii despre care s-a dovedit că ar fi trucat mai multe licitații.

Conform informațiilor făcute publice de instituție, cele trei companii sunt All Businesses Management SRL, Cityplan Studio SRL și Enterprise Software Development SRL.

Cuantumul amenzilor aplicate de Consiliul Concurenței ajunge la 1,361 milioane lei, cea mai mare fiind dată companiei All Businesses Management SRL – 1.203.925,51 lei. În același timp, Enterprise Software Development SRL a fost sancționată cu 127.243,71 lei, iar Cityplan Studio SRL – cu 30.296,82 lei.

Din ce a făcut cunoscut Consiliul Concurenței, cele trei companii au intrat în „vizor” după ce au existat informații potrivit cărora la mijloc era vorba despre trucarea unor licitații publice organizate de Agenţia Naţională de Cadastru și Publicitate Imobiliară şi anumite Oficii de Cadastru și Publicitate Imobiliară aflate în subordinea sa.

Autoritatea de concurență a constatat, în urma unei investigații, că cele trei companii au participat cu oferte trucate la 27 de proceduri de achiziție publică având ca obiect atribuirea contractelor de servicii de arhivare digitală și arhivare fizică a documentelor aflate în arhiva proprie, în perioada 2018 – 2020.

Cele trei firme și-au coordonat politicile comerciale, în vederea împărțirii procedurilor de achiziție publică, inclusiv printr-un schimb de informaţii sensibile din punct de vedere concurenţial, în perioada 2018 – 2020.

Practic, companiile depuneau oferte în diverse forme de participare (în asociere, individual, subcontractant/ terț susținător) fără a se suprapune între ele.”, precizează instituția, într-un comunicat.

Cele trei companii nu s-au concurat în cadrul licitațiilor publice organizate de Agenţia Naţională de Cadastru și Publicitate Imobiliară, scopul fiind de a-și maximiza șansele de câștig la un număr cât mai mare de proceduri și, implicit, de a-și majora profiturile.

Mai mult, concurența dintre ele a fost înlocuită cu o formă de colaborare”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, citat în comunicat.

Pe lângă amenzi, Consiliul Concurenței a avut și recomandări către Agenţia Naţionala de Cadastru și Publicitate Imobiliară, „pentru asigurarea unei concurențe reale în procesul de achiziție publică”: „să formuleze cerințele într-o manieră care să stimuleze participarea la proceduri a unui număr cât mai mare mare de operatori care să se poată concura prin intermediul prețului ofertat și nu doar prin caracteristicile tehnice ale echipamentelor oferite”.

Peste 300 de milioane de lei, bani de la Guvern pentru teatrele, operele și filarmonicile din țară

Bani - Foto zin.ro

Guvernul a adoptat ieri o serie de acte normative în ultima ședință în care s-au întrunit miniștrii cabinetului Ciolacu, unul dintre acestea vizând alocare de fonduri teatrelor, operelor și filarmonicilor din toată țara.

În total, 73 de astfel de instituții culturale au primit fonduri, „conform solicitărilor transmise către Ministerul Dezvoltării, până la data de 16 august 2024, de către unitățile administrativ-teritoriale în subordinea cărora funcționează instituții publice de spectacole”.

Concret, la propunerea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, Guvernul a decis alocarea sumei de 308.442.366,24 de lei pentru 73 de teatre, opere și filarmonici din 48 de localități, care funcționează în subordinea autorităților locale din 34 de județe.

Este vorba despre Ateneul Național din Iași, 3 centre culturale cu statut de teatre, respectiv Centrul Cultural „Jean Bart” din Tulcea, Centrul Cultural Municipal „George Coșbuc” Bistrița și Centrul Cultural „Vigadó” Târgu Secuiesc, 51 de teatre între care Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu, Teatrul de stat Constanța, Teatrul „Toma Caragiu” Ploiești, 16 filarmonici între care Filarmonica de Stat Transilvania din Cluj, Filarmonica „Banatul” din Timișoara, Filarmonica „Oltenia” din Craiova sau Filarmonica „Mihail Jora” din Bacău, precum și două opere – Opera Română Craiova și Opera Braşov.

Iar măsura a fost explicată de ministrul Adrian-Ioan Veștea prin aceea că trebuie să se vină „în sprijinul unităților administrativ-teritoriale pentru care dezvoltarea infrastructurii culturale este foarte importantă, dar care nu au capacitatea financiară de a susține toate cheltuielile legate de asigurarea funcționării și de continuarea investițiilor”.

Suma alocată reprezintă 2% din impozitul pe venit de la nivelul fiecărui județ, până la data de 31 iulie 2024, pentru finanțarea instituțiilor publice de spectacole din subordinea unităților administrativ-teritoriale solicitante din județele: Alba (o instituție), Arad (2 instituții), Argeș (2 instituții), Bacău (2 instituții), Bihor (3 instituții), Bistrița-Năsăud (o instituție), Botoșani (3 instituții), Brașov (4 instituții), Brăila (3 instituții), Buzău (o instituție), Caraș-Severin (o instituție), Cluj (3 instituții), Constanța (2 instituții), Covasna (4 instituții), Dâmbovița (o instituție), Dolj (3 instituții), Galați (3 instituții), Giurgiu (o instituție), Gorj (o instituție), Harghita (4 instituții), Hunedoara (2 instituții), Iași (3 instituții), Maramureș (o instituție), Mureș (3 instituții), Neamț (o instituție), Prahova (2 instituții), Satu-Mare (2 instituții), Sibiu (3 instituții), Suceava (o instituție), Timiș (4 instituții), Tulcea (o instituție), Vaslui (o instituție), Vâlcea (3 instituții) și Vrancea (o instituție).

Conform listei detaliate, cea mai mare sumă o va primi Filarmonica de Stat Transilvania, aflată în subordinea Consiliului Județean Cluj – 19.368.598,20 lei. Iar la polul opus, cea mai mică sumă a fost alocată FilarmoniciiMoldova „Iași”, aflată în subordinea CJ Iași – 21.813,80 lei.

Nemulțumiți de guvernarea PSD&PNL? E vina USR, susține Nicolae Ciucă

Sursa: gov.ro

Liderul PNL Nicolae Ciucă a mărturisit că ar fi mai fericit cu o guvernare de dreapta, dat fiind că nu mai există încredere reciprocă în relația cu liderul PSD, Marcel Ciolacu.

Însă, vorba aceea „zarurile au fost aruncate”, iar actuala coaliție de guvernare – unii ar spune împotriva firii – este rezultatul unei „trădări” a USR.

În condițiile în care fix de când Ciucă conduce PNL, formațiunea a intrat la guvernare cu PSD. Din vina USR, a punctat Ciucă, dat fiind că formațiunea „nu a făcut nimic altceva decât să depună o moţiune de cenzură împotriva propriului guvern”.

Și, în ciuda declarațiilor din trecut, acum liderii partidelor de guvernare nu mai sunt tocmai într-o relație fructuoasă. „Nu avem prietenie, suntem doi oameni care ne respectăm. Am avut încredere unul în altul”, declara, recent, Marcel Ciolacu, citat de B1 TV.

Replica lui Ciucă nu a întârziat, conform aceleiași surse:

Aici a fost corect – nu avem o relaţie de prietenie… Prietenia înseamnă să faci, în momentele dificile, pentru prietenul tău ce ai face pentru tine şi familia ta. Nu am ajuns la acest nivel.

Faptul că Ciolacu a ezitat e o chestiune pe care a jucat-o absolut politic pentru că el nu putea să se prezinte electoratului social-democrat ca fiind unul care are încredere în singurul contracandidat care cu adevărat poate să îl bată în turul doi (…)

Există o responsabilitate. Am construit această coaliţie din nevoia de stabilitate. Am fost obligaţi să facem coaliţie cu PSD pentru că propriul nostru partener de dreapta nu a făcut nimic altceva decât să depună o moţiune de cenzură împotriva propriului guvern, USR. Mi-aş fi dorit să avem un guvern de dreapta”.

Șase medici chirurgi și o asistentă din Timișoara, acuzați de luare de mită

Sursa: DGA

Șase medici chirurgi și o asistentă din Timișoara au fost puși zilele acestea sub control judiciar pentru mai multe fapte de luare de mită, într-un dosar intrumentat de procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Timiș.

Cei 7 inculpați sunt angajați ai Spitalului Clinic Municipal de Urgență Timișoara – Clinica de Chirurgie Generală 2 – Oncologie.

Iar faptele imputate inculpaților au fost documentate de ofițerii de poliție judiciară ai Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Arad, ieri, pe 28.08.2024, fiind organizat chiar un flagrant, unul dintre medici fiind depistat în timp ce a primit suma de 1.000 de euro și 1.200 lei de la o pacientă.

Însă faptele sunt mai multe, începând cu anul 2022, detaliază DGA:

Față de primul inculpat s-a reținut că acesta, în calitate de medic chirurg în cadrul Clinicii de Chirurgie Generală 2 – Oncologie din cadrul Spitalului Clinic Municipal de Urgență Timișoara, în perioada 15.04.2022 – 19.07.2024, în baza aceleiaşi rezoluţii infracţionale, în exercitarea atribuțiilor de serviciu şi în legătură cu acestea, a primit diferite sume de bani de la 10 pacienți (sau aparținători ai acestora) aflați sub tratament sau supuși unor intervenții chirurgicale în cadrul Secției Chirurgie Generală 2 și Oncologică din cadrul Spitalului Clinic Municipal de Urgență Timișoara, fără a fi îndreptățit la primirea unei sume suplimentare de bani față de cea decontată unității spitalicești de către Casa Națională de Asigurări de Sănătate.

Față de al doilea inculpat s-a reținut că acesta, în calitate de medic chirurg în cadrul Clinicii de Chirurgie Generală 2 – Oncologie din cadrul Spitalului Clinic Municipal de Urgență Timișoara, în perioada 19.04.2022 – 23.07.2024, în baza aceleiaşi rezoluţii infracţionale, în exercitarea atribuțiilor de serviciu şi în legătură cu acestea, a primit diferite sume de bani de la 9 pacienți (sau aparținători ai acestora) aflați sub tratament sau supuși unor intervenții chirurgicale în cadrul Secției Chirurgie Generală 2 și Oncologică din cadrul Spitalului Clinic Municipal de Urgență Timișoara, fără a fi îndreptățit la primirea unei sume suplimentare de bani față de cea decontată unității spitalicești de către Casa Națională de Asigurări de Sănătate.

Față de al treilea inculpat s-a reținut că acesta, în calitate de medic chirurg în cadrul Clinicii de Chirurgie Generală 2 – Oncologie din cadrul Spitalului Clinic Municipal de Urgență Timișoara, în perioada 23.05.2022 – 16.07.2024, în baza aceleiaşi rezoluţii infracţionale, în exercitarea atribuțiilor de serviciu şi în legătură cu acestea, a primit diferite sume de bani de la 9 pacienți (sau aparținători ai acestora) aflați sub tratament sau supuși unor intervenții chirurgicale în cadrul Secției Chirurgie Generală 2 și Oncologică din cadrul Spitalului Clinic Municipal de Urgență Timișoara, fără a fi îndreptățit la primirea unei sume suplimentare de bani față de cea decontată unității spitalicești de către Casa Națională de Asigurări de Sănătate.

Față de al patrulea inculpat s-a reținut că acesta, în calitate de medic chirurg în cadrul Clinicii de Chirurgie Generală 2 – Oncologie din cadrul Spitalului Clinic Municipal de Urgență Timișoara, în perioada 17.04.2024 – 18.06.2024, în baza aceleiaşi rezoluţii infracţionale, în exercitarea atribuțiilor de serviciu şi în legătură cu acestea, a primit diferite sume de bani de la 6 pacienți (sau aparținători ai acestora) aflați sub tratament sau supuși unor intervenții chirurgicale în cadrul Secției Chirurgie Generală 2 și Oncologică din cadrul Spitalului Clinic Municipal de Urgență Timișoara, fără a fi îndreptățit la primirea unei sume suplimentare de bani față de cea decontată unității spitalicești de către Casa Națională de Asigurări de Sănătate.

Față de al cincilea inculpat s-a reținut că acesta, în calitate de medic chirurg în cadrul Clinicii de Chirurgie Generală 2 – Oncologie din cadrul Spitalului Clinic Municipal de Urgență Timișoara, în perioada 15.04.2024 – 23.07.2024, în baza aceleiaşi rezoluţii infracţionale, în exercitarea atribuțiilor de serviciu şi în legătură cu acestea, a primit diferite sume de bani de la 4 pacienți (sau aparținători ai acestora) aflați sub tratament sau supuși unor intervenții chirurgicale în cadrul Secției Chirurgie Generală 2 și Oncologică din cadrul Spitalului Clinic Municipal de Urgență Timișoara, fără a fi îndreptățit la primirea unei sume suplimentare de bani față de cea decontată unității spitalicești de către Casa Națională de Asigurări de Sănătate.

Față de al șaselea inculpat s-a reținut că acesta, în calitate de medic chirurg în cadrul Clinicii de Chirurgie Generală 2 – Oncologie din cadrul Spitalului Clinic Municipal de Urgență Timișoara, în data de 29.05.2024, în exercitarea atribuțiilor de serviciu şi în legătură cu acestea, a primit de la aparținătorul unei paciente un plic care conținea suma de 100 lei, pacientă aflată sub tratament în cadrul Secției Chirurgie Generală 2 și Oncologică din cadrul Spitalului Clinic Municipal de Urgență Timișoara, fără a fi îndreptățit la primirea unei sume suplimentare de bani față de cea decontată unității spitalicești de către Casa Națională de Asigurări de Sănătate.

Față de al șaptelea inculpat s-a reținut că aceasta, în calitate de asistentă în cadrul Clinicii de Chirurgie Generală 2 – Oncologie din cadrul Spitalului Clinic Municipal de Urgență Timișoara, în perioada 19.07.2022 – 16.07.2024, în baza aceleiaşi rezoluţii infracţionale, în exercitarea atribuțiilor de serviciu şi în legătură cu acestea, a primit diferite sume de bani de la 6 pacienți (sau aparținători ai acestora) aflați sub tratament sau supuși unor intervenții chirurgicale în cadrul Secției Chirurgie Generală 2 și Oncologică din cadrul Spitalului Clinic Municipal de Urgență Timișoara, fără a fi îndreptățită la primirea unei sume suplimentare de bani față de cea decontată unității spitalicești de către Casa Națională de Asigurări de Sănătate”.

Toni Greblă, despre acuzațiile legate de încasarea ilegală a unor venituri

Sursa: Facebook

Toni Greblă, președintele Autorității Electorale Permanente (AEP), asigură că nu are nimic de ascuns în ceea ce privește ultimele informații apărute în spațiul public legate de veniturile sale.

Săptămâna aceasta, în spațiul public au apărut informații potrivit cărora Curtea de Conturi a descoperit că Toni Greblă a încasat mai mulți bani decât avea dreptul legal ca președinte al AEP și i-a cerut să returneze o parte din sumă – să își reducă salariul lunar, dar și diurna.

Așa că azi, când Greblă a venit în fața jurnaliștilor pentru a da lămuriri cu privire la câteva hotărâri adoptate în ședința de Guvern legate de alegerile pentru președintele României, acesta a fost chestionat și cu privire la concluziile Curții de Conturi.

Ca și anterior, Greblă a arătat că a existat o problemă, care însă nu îi aparține: „În ziua în care am venit președinte la Autoritatea Electorală Permanentă am semnat niște ordine care sunt absolut normale pentru orice fel de activitate, respectiv pentru cei care au specimen de semnătură în bancă și sunt împuterniciți să semneze documente în relația cu băncile, alte câteva tipuri de ordine care privesc activitatea curentă, inclusiv stabilirea indemnizației președintelui Autorității Electorale Permanente”, a explicat Greblă.

Cum ar veni, a semnat „ca primarul”: „Mi-a fost adus, cum mi-au fost aduse și celelalte ordine, având pe spate cinci semnături ale șefilor direcțiilor respective: Direcția Juridică, Direcția de Resurse Umane, Direcția Financiară și ordinul contrasemnat de secretarul general al Autorității Electorale Permanente. Făcuseră o interpretare în sensul în care indemnizațiile demnitarilor erau înghețate la nivelul anului 2019, iar textul prevedea o normă care zicea: „cu condiția să-și desfășoare același fel de activitate în aceleași condiții”. Secretarul general și colegii mei, ceilalți care dispuneau, au interpretat în sensul în care eu veneam din altă activitate și că acea prevedere nu mi s-ar aplica, motiv pentru care au stabilit nivelul salariului, fără să țină cont de această înghețare a salariului minim la nivelul anului 2019”.

Abia după ce secretarul general a fost trimis în judecată, acesta ar fi înștiințat Autoritatea Electorală Permanentă că indemnizația președintelui ar fi fost stabilită interpretând eronat legea la un cuantum superior.

Am chemat imediat Curtea de Conturi, am spus despre ce e vorba. Părerea Curții de Conturi a fost că trebuie să se revină la nivelul de înghețare a indemnizației la nivelul anului 2019, lucru ce l-am făcut în aceeași zi. Tot în aceeași zi am semnat un angajament de plată, prin care în următoarele luni mi-au fost reținute și îmi vor fi reținute diferențele de bani până ajungem la zero cu această situație.

Angajamentul de plată l-am luat acum patru sau cinci luni de zile, numai… șase, nu mai știu exact. În fiecare lună mi-au fost reținute sumele de bani. Cred că în două luni de zile sau în trei luni de zile se termină cu această situație.

Raportul Curții de Conturi nu a fost finalizat, însă eu am intrat în legalitate încă de atunci, am semnat angajamentul de plată, astfel încât din punct de vedere al Curții de Conturi lucrurile sunt închise, dar ele trebuie formalizate prin raportul pe care îl încheie, cum bine ştiţi, după fiecare control. (…)

Nu m-am uitat la ce indemnizație am. (…) până nu am chemat Curtea de Conturi, nu mi-a spus nimeni că este ceva în neregulă”, a precizat Toni Greblă, care a subliniat, întrebat fiind, că „90%, 85-90% din sumă am și restituit-o, urmând ca în următoarele două luni, până la sfârșitul anului, să fie încheiată această socoteală”.

Mai mult, Toni Greblă consideră toată povestea încheiată și lămurită, așa că nu are „de gând” să demisioneze, mai ales că „nimeni nu mi-a cerut acest lucru”.

Guvernul pregătește alegerile prezidențiale

Ne mai desparte scurt timp până la data alegerilor prezidențiale, iar strategii nu sunt doar în interiorul partidelor, în spatele ușilor deschise, ci și la vedere.

Așa se face că astăzi, în ședința de Guvern, pe ordinea de zi a fost introdusă pentru a fi discutată și o hotărâre privind aprobarea Programului calendaristic pentru realizarea acţiunilor necesare pentru alegerea Preşedintelui României în anul 2024.

Știm deja că alegerile prezidențiale se vor derula pe 24 noiembrie, iar al doilea tur a fost stabilit pe 8 decembrie. Între ele se vor desfășura alegerile pentru Parlamentul României, chiar pe 1 decembrie, Ziua Națională.

Aceasta a fost decizia asumată de coaliția PSD&PNL, iar ulterior lucrurile și-au urmat cursul, Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) anunțând la începutul acestei luni că a publicat modelele listelor susţinătorilor la alegerile prezidenţiale şi la cele pentru Senat şi Camera Deputaţilor.

În ceea ce privește discuțiile de astăzi, se va vota asupra Programului calendaristic „pentru realizarea acţiunilor necesare pentru alegerea Preşedintelui României în anul 2024”, iar hotărârea care ar urma să intre în vigoare la data de 10 septembrie 2024.

În nota de fundamentare se precizează că „prezenta hotărâre stabilește, pe baza calculului aritmetic, datele la care trebuie realizate acţiunile prevăzute de legislația aplicabilă, venind, pe de o parte, în sprijinul alegătorilor, candidaților și formațiunilor politice iar, pe de altă parte, în sprijinul autorităților publice și al organismelor electorale care vor dispune de un calendar precis al datelor până la care trebuie să-și îndeplinească atribuțiile ce le revin”.

Concret, printre alte date stabilite, „cel mai târziu cu 50 de zile înainte de data alegerilor, cel mai târziu la data de: 5 octombrie 2024, ora 24.00” se va face depunerea candidaturilor, care vor rămâne definitive „în cel mult 24 de ore de la expirarea termenului de soluţionare a contestaţiilor”, adică „cel mai târziu la data de: 10 octombrie 2024”.

Potrivit prevederilor, campania electorală va începe oficial „până cel mai târziu cu 30 de zile înaintea datei alegerilor: 25 octombrie 2024” și se va încheia „în preziua datei alegerilor: 23 noiembrie 2024, ora 7.00”.

Rămâi conectat

6,124FaniÎmi place
București
ceață
-2.1 ° C
-1.7 °
-2.8 °
93 %
2.6kmh
100 %
S
3 °
D
5 °
lun
4 °
mar
7 °
mie
2 °

Ultimul articol

Cazul Sebastian Ioan Hotca și dublul standard administrativ sub Ilie Bolojan

Cine este Sebastian Ioan Hotca și ce funcții a ocupat în administrația publică Sebastian Ioan Hotca este avocat, membru al Baroului Satu Mare, cu un...

Ciucu a găsit la Primăria Capitalei un „buget „mâncat” de subvenții”

Ciprian Ciucu, primarul ales al Capitalei, așa cum au decis prin vot bucureștenii, a ajuns în noul său birou. Și pare că ce a găsit...

Urmează o nouă demisie în Guvern? Daniel David: „Am tot amânat plecarea de foarte...

S-ar părea că, dincolo de declarațiile referitoare la o eventuală demisie, ministrul Educației, Daniel David, ia totuși în calcul să își depună mandatul. Nu „pe...