În 2021, al doilea an de pandemie, proprietarii celor 76 de malluri din țara noastră au câștigat peste 600 de milioane de euro, cu 22,8% mai mult decât în 2020, informează Profit.ro.
NEPI Rockcastle a avut cele mai mari încasări, cele 20 de malluri deținute de grup i-au adus peste 200 de milioane de euro, cu 25% mai mult față de 2020.
Centrele comerciale deținute de NEPI Rockcastle sunt Mega Mall, Promenada Mall, Shopping City Sibiu, Promenada Sibiu, City Park Mall Constanta, Ploiești Shopping City.
Sute de milioane de euro au câștigat centrele comerciale în al doilea an de pandemie
Cele cinci malluri dezvoltate de omul de afaceri Iulian Dascălu au câștigat peste 100 de milioane de euro. AFI Europe ocupă locul trei în clasament cu cele trei malluri din București, Ploiești și Brașov, raportând un câștig de 56,3 milioane de euro.
Firma condusă de omul de afaceri Gabriel Popoviciu, Băneasa Investments, a rămas pe poziția a patra, cu venituri de până la 43,9 milioane de euro în 2021.
Cu majoritatea banilor încasați, proprietarii își plătesc împrumuturile accesate pentru construcția centrelor comerciale.
În România, dezvoltatorii imobiliari continuă să-și extindă portofoliile de proiecte de retail.
Pentru următorii patru anu au fost anunțate spații cu o suprafață de peste 500 de mii de metri pătrați, iar 10 dintre proiectele deja planificate au mai mult de 10 mii de metri pătrați fiecare, relatează sursa citată.
În București, suprafața totală de vânzare a mallurilor reprezintă 30% din stocul total de centre comerciale din toată țara, capitala având o densitate medie de 475 de metri pătrați de spațiu de retail la 1.000 de locuitori.
Citește și articolul: Noi măsuri de relaxare. Se permite accesul tuturor persoanelor în supermarketurile din malluri