Deputatul PNL, Daniel Gheorghe afirmă că sub conducerea ministrului Cătălin Drulă, transporturile din România, în special cele pe calea feroviară se atins „grave disfuncționalități”. De asemenea, parlamentarul consideră că Drulă se ocupă de o campanie de PR în loc să rezolve adevăratele probleme cu care se confruntă călătorii.
„Cu o săptămână înainte de accidentul feroviar produs la Fetești și care a ținut 30 de copii blocați în câmp pentru 8 ore am sesizat (n.r. în fapt este vorba de două situații diferite, una cauzată de mecanicul de locomotivă în cazul Fetești, respectiv a doua, provocată din cauza vremii nefavorabile ce a blocat calea ferată, în cazul trenului IR 1991), printr-o interpelare parlamentară, gravele disfuncționalități care se produc în sistemul feroviar din România. Sesizările la adresa activității CFR vin din toate zonele țării iar călătorii sunt la capătul răbdării”, a scris deputatul PNL Daniel Gheorghe, într-o postare pe pagina sa de Facebook.
Totodată, acesta consideră că ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă se ocupă de campanii de PR de tip „corporatist”, mai mult, îi sugerează acestuia să vadă adevăratele probleme cu privire la serviciile de transport de pe teritoriul României. „CFR funcționează foarte prost sub mandat USR-PLUS iar conducerea susținută de Drulă nu este decât un izvor nesecat de nemulțumiri, plângeri și reclamații din partea cetățenilor. Ca parlamentar al României cer public Guvernului României să ia măsuri și să restructureze în mod sănătos CFR-ul!”, a mai scris Daniel Gheorghe.
Interpelare pentru Drulă
Potrivit interpelării făcute de Gheorghe, pe 21 iulie, acesta i-a cerut ministrului Drulă să îi pună la dispoziție „pentru data de 27 iunie toate întârzierile înregistrate în acastă zi la nivel național, prezentând pentru fiecare dintre acestea o justificare reală”, se arată în interpelarea lui Gheorghe. „Cine răspunde pentru aceste nereguli cu care ne confruntăm de ani de zile? Cine este tras la răspundere și cum sunt despăgubiți călătorii, cei care trebuie să suporte zilnic aceste situații?”, se întreabă deputatul liberal. Mai mult, acesta cere demiterea responsabililor pentru situațiile create la nivel național, de-a lungul timpului.
Reamintim că în noaptea de miercuri spre joi, un tren de marfă, încărcat cu fier vechi, ce se deplasa dinspre Craiva spre Constanța a intrat într-un tren staționat în Fetești, în urma accidentului circulația pe magistrala 800 (Constanța – București) a fost întârziată.
În aceeași noapte, potrivit Infotrafic, trenul IR 1991 Mangalia-București-Timișoara a fost blocat în aproprierea Capitalei, ca urmare a vremii nefavorabile, o furtună ce s-a abătut în zona Bucureștiului, și care a dus la blocarea pentru mai multe ore a căii ferate.
Mecanicul marfarului de la Fetești, plasat sub control judiciar