Comisarul european pentru Transporturi: Dunărea are un potențial imens, care nu a fost atins

Coridorul de navigaţie pe Dunăre trebuie să îndeplinească anumite standarde europene.

Dunărea are o lungime de trei ori mai mare decât fluviul Rin, dar volumul de mărfuri care este transportat este de două ori şi jumătate mai mic. România este a treia ţară, după Olanda şi Germania, în ceea ce priveşte volumul de mărfuri în utilizarea căilor navigabile fluviale, potenţialul fiind departe de a fi atins, a declarat comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean. Coridorul de navigaţie pe Dunăre trebuie să îndeplinească anumite standarde impuse de politicile europene pentru coridoarele europene, fiind vorba de navigabilitate. În contextul actual al conflictului din Ucraina, noi rute de export pentru Ucraina trebuie facilitate, iar Dunărea se află într-o poziţie esenţială pentru acest lucru, a mai declarat Adina Vălean.

„Este un potenţial enorm care se poate dezvoltă. Pentru asta, însă, coridorul de navigaţie pe Dunăre trebuie să îndeplinească anumite standarde impuse de politicile europene pentru coridoarele europene. Este vorba de navigabilitate, statusul de bună navigaţie, un minim de zile pe an este foarte important atât în contextul politicilor care sprijină navigaţia fluvială”, a afirmat comisarul european pentru Transporturi.

România operează pe Dunăre transport fluvial

Ea a subliniat că potenţialul este enorm, dar că anumite standarde impuse de politicile europene trebuie îndeplinite de coridorul de navigaţie pe Dunăre.

„În centrul discuţiei de astăzi s-a aflat Dunărea. Dunărea este, alături de Rin, o coloană vertebrală pentru transportul fluvial european, care se află la rândul lui în mijlocul politicilor de transport europene pentru că este un mijloc de transport foarte sustenabil. România operează pe Dunăre transport fluvial. Este a treia ţară după Olanda şi Germania ca volum de mărfuri în utilizarea căilor navigabile fluviale, dar potenţialul este departe de a fi atins. Pentru a vă da un exemplu, pe componenta de Dunăre despre care discutăm avem o lungime mai mare poate de trei ori decât pe Rin, dar volumul de mărfuri este de două ori şi jumătate mai mic”, a spus Adina Vălean. Adina Vălean a arătat că podul de la Giurgiu-Ruse se află în procedură de finanţare din partea UE.

Site-ul PSD, atacat de hackerii ruși

Articolul precedentMinivacanța de 1 mai pe litoral, mai scumpă față de anii trecuți
Articolul următorCristian Popescu Piedone, mesaj dur pentru fostul primar Daniel Florea: „Ați supt până când ați golit punga comunității, loazelor!”